Κατασκευή ραδιοφωνικού στούντιο

funky_bassman

Μέλος
Μηνύματα
2,923
Πόντοι
38
Έχουμε φτιάξει έναν ερασιτεχνικό ραδιοφωνικό σταθμό και επειδή η μέχρι τώρα κατάσταση (από θέμα ήχου εκπομπής) ήταν άθλια αποφασίσαμε να κάνουμε μία μικρή αναβάθμιση. Και υπάρχουν κάποια θέματα που θέλω τη γνώμη σας.

1. Σκεφτόμαστε για καινούριο μίκτη αυτόν: http://www.thomann.de/gr/numark_m_3.htm

Έχει κάποιος μία καλύτερη πρόταση?

2. Λέμε να αγοράσουμε αυτό http://www.behringer.com/EN/Products/MX400.aspx

ώστε να βάλουμε πάνω 4 μικρόφωνα http://www.thomann.de/gr/superlux_eco_88_6er_pack.htm

και από το output του behringer να πηγαίνει στο input της numark. Τα 4 μικρόφωνα θα είναι 2 μπροστά από τους ομιλητές σε απόσταση 30-40εκ περίπου με σίτα (φίλτρο) μπροστά και τα άλλα 2 πιο ψηλά (σαν Overhead) και λίγο διαγώνια "στοχεύοντας" τους ομιλητές. Κάτι σαν ημικύκλιο φανταστείτε... Αυτό το κάνουμε ώστε να υπάρχει μία σχετική ελευθερία κινήσεων, και για να μπορούμε να έχουμε παραπάνω από 2 άτομα τη φορά σε κάθε εκπομπή. Αλλά... Θα δουλέψει αυτό? Θα προσφέρουν κάτι τα 4 μικρόφωνα? Μήπως δημιουργηθεί κάτι άλλο σαν πρόβλημα (πχ αίσθηση reverb λόγω απόστασεων)? Το ξέρω πως σε θεωρητικό επίπεδο είναι δύσκολη η απάντηση σε όλα αυτά αλλά θέλω να περιορίσω λιγάκι τα εξαρχής λάθη... Ευχαριστώ πολύ!!!

 
Ενα ενα...

Γιατι μικτη για dj? ???

Παρτε μια κονσολιτσα να κανετε τη δουλεια σας. Καταλαβαινω οτι μαλλον δε θα μπορειτε να παρετε ραδιοφωνικη κονσολα αλλα εστω και μια απλη κονσολα ειναι πιστευω πολυ πιο χρησιμη απο το συγκεκριμενο μικτη.

To mini mixer της Behringer προτεινω να μην το παρετε, γιατι προτεινω να μην παρετε dj μικτη. Οσα μικροφωνα θελετε θα τα βαλετε στην κονσολα, οποτε θα εχετε controls για το καθενα. Αντιθετως, μπορειτε να παρετε αυτο το μαραφετακι της Behringer, να καρφωσετε πανω τα ακουστικα σας και απο την εξοδο στο headphones out της κονσολας. Ετσι θα μπορειτε να ακουτε τι κανετε χωρις οτι ακουτε να το πιανουν και τα μικροφωνα (στους ραδιοφωνικους σταθμους τα μονιτορ του on-air studio σβηνουν αυτοματως μολις εστω και ενα mic slider της κονσολας φυγει απο το 0 και ο ηχος φτανει στους παρουσιαστες μονο μεσω ακουστικων).

http://www.behringer.com/EN/Products/HA400.aspx

Για τα μικροφωνα τωρα, ενστασεις (παλι ;D ) και μαλιστα 2.

Πρωτον, ποιοτητα ηχου/αξιοπιστια. Ναι το ουτε 9 ευρω το μικροφωνο ειναι unbeatable σαν τιμη αλλα ειναι επισης (imho) 9 ευρω το μικροφωνο πεταμενα. Μιλαμε για μικροφωνα αμφιβολου ποιοτητος/αξιοπιστιας που δε το κοβω να αντεχουν πολυ σε ενα τετοιο περιβαλλον, για να μη μιλησουμε για τον ηχο που θα εχουν. Επισης, 6 μικροφωνα ειναι too much για αυτο που θελετε, ειναι too much γενικα για on air studio. Χρειαζεστε 2 μικροφωνα για τους παρουσιαστες και ενα για τον τριτο guest. Στο τσακιρ κεφι ακομα ενα μικροφωνο για ακομα ενα φιλοξενουμενο. Δι εντ. Tι θα τα κανετε παραπανω? Υποψην οτι μιλαμε για ραδιοφωνο, οποτε δε θα εχετε (δε θα επρεπε να εχετε) παραπανω απο 2 ατομα να μιλανε ταυτοχρονα ανα πασα στιγμη, εκτος αν θελετε να αναμεταδωσετε ακαταληπτη βαβουρα.

Παρτε 3 μικροφωνα και 3 βασεις γραφειου περιστρεφομενες για αρχη. Θεση για 2 παρουσιαστες διπλα στην κονσολα, με 1 mic σε καθε θεση και απεναντι οι θεσεις των επισκεπτων με 1 mic γενικο. Μπορειτε αν θελετε να το βγαλετε απο τη βαση, να το περνατε χερι-χερι στον εκαστοτε ομιλητη.

Τοποθετηση: Για ραδιοφωνο η λυση ειναι απλη. Μικροφωνο ακριβως μπροστα στον ομιλητη και κοντα μαλιστα (ισως οχι 30 - 40 εκατοστα, πιο κοντα! μεσ' στη μαπα που λεμε ;D). Οverhead = μαλλον κακη ιδεα. Overhead με φτηνιαρικα κακα μικροφωνα που δεν ειναι σχεδιασμενα για overhead = fail iminent.

Καταλαβαινω οτι μπορει να μη διαθετετε πανω απο 50-100 ευρω για μικροφωνα και το παραπανω πακετο ισως ειναι μονοδρομος για την αποκτηση 3 μικροφωνων με αυτο το budget. Δεκτο. Τις ενστασεις μου σου τις ειπα, αν επιλεξετε να πατε για αυτα τα μικροφωνα θα προτεινα τολαχιστον να ακουσετε τα περι τοποθετησης που ειπα. Μακαρι να βγω ψευτης και τα μικροφωνακια να ειναι το τρελο value for money και να τα εχει δοκιμασει καποιος σε αυτη τη χρηση και να σας βγει αυτο που θελετε. Αλλα I wouldn't bet on it.

Για το θεμα κονσολα & headphone preamp VS Dj mixer & line mixer τολμω να πω οτι ειμαι καθετος.

 
Θα παρεις ενα μείκτη με τουλάχιστον 2 στέρεο εισόδους line (ή όσες είναι οι πηγές σας) και καλο είναι να έχει και 2 εισόδους mic για μικρόφωνα. Μη χρησιμοποιείσετε περισσοτερα μικροφωνα γιατι δεν θα ξερετε τι σας γίνεται από την περιγραφή που μας έδωσες. Στο ραδιοφωνο φροντιζουμε να ανοιγουμε όσο γινεται λιγοτερα μικρόφωνα. Τα 2 είναι ΟΚ.

Ο μικρός line mixer δεν δέχεται μικρόφωνα και δεν σας κανει. Βρες κατι ολοκληρωμένο. Ιδανικά: 3-4 εισόδους stereo line και 2 εισόδους mic.

Καλή αναζήτηση.

 
Απο κονσολες να μερικες που μπορουν να κανουν τη δουλεια

http://www.dv247.com/studio-equipment/samson-mdr6-compact-mixer--42503

http://www.dv247.com/studio-equipment/soundcraft-notepad-124--68860

Απο θεμα input θα ειστε βεβαια λιγο στριμωγμενοι (με την πρωτη). Με τα ιδια (η και λιγοτερα) λεφτα μπορειτε να κοιταξετε και σε behringer οπου θα βρειτε (φανταζομαι) περισσοτερα καναλια αλλα σε χαμηλοτερη ποιοτητα. Εγω θα προτιμουσα μια απο τις παραπανω παντως.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ για κονσόλα θα έλεγα κάτι τέτοιο

739867_800.jpg


http://www.thomann.de/gr/behringer_xenyx_1202.htm

Σκέψου οτι θα έχεις 4 εισόδους για μικρόφωνα (και με phantom power) και 4+1(tape in) εισόδους line για cd, dvd, pc κλπ.

Υπάρχει και σε μοντέλο με FX για να έχεις βάθος.

Το οτι προτείνω behringer είναι καθαρά ενδεικτικό, υπάρχουν και άλλες εταιρίες που βγάζουν τα ίδια κονσολάκια (φασόν ;D) με άλλο ταμπελάκι ;D ;D και προφανός με καλύτερο ήχο.

Για μικρόφωνα, εφόσον μάλλον δε μιλάμε για RE20 και άλλα broadcasting ακριβά μικρόφωνα, καλό θα ήταν να κοιτάξεις κάτι σε φθηνά πυκνωτικά μεγάλου διαφράγματος, πχ RODE NT-1A, Behringer B-2, Samson CO3 και άλλα, δες εδώ:

http://www.thomann.de/gr/cat.html?gf=large_diaphragm_mics&oa=pra

 
odis13 είπε:
...και σε behringer οπου θα βρειτε (φανταζομαι) περισσοτερα καναλια αλλα σε χαμηλοτερη ποιοτητα.
Μην ορκιστείς κιόλας... Και αυτες που ανεφερες made in China είναι και το μονο σίγουρο εκεί είναι ότι η Behringer εχει ολοκληρη πόλη / εργοστάσιο αυστηρών προδιαγραφών πριν απο όλες. Η δε σχεδίαση σε αυτα τα λεφτά είναι σχεδόν κοινή.
 
yameth είπε:
Μην ορκιστείς κιόλας... Και αυτες που ανεφερες made in China είναι και το μονο σίγουρο εκεί είναι ότι η Behringer εχει ολοκληρη πόλη / εργοστάσιο αυστηρών προδιαγραφών πριν απο όλες. Η δε σχεδίαση σε αυτα τα λεφτά είναι σχεδόν κοινή.
Ναι βεβαια. Αλλα αν δεις για παραδειγμα την Xenyx 1202 και την Notepad 124, μιλαμε οχι για απλα ιδια κονσολα αλλα για καθαρη περιπτωση reverse engineering. Μεχρι και τα κουμπια ειναι σε πανομοιοτυπη θεση. Βασισμενος ομως στην ποιοτητα των μικρων φτηνων soundcraft που εχω δοκιμασει και στην ποιοτητα αλλων reverse enginneered προιοντων της behringer τολμω να πω οτι *πιθανοτατα* η soundcraft θα εχει λιγο καλυτερη ποιοτητα κατασκευης (δε θα φοβασαι οτι θα τα knobs θα παραδωσουν πνευμα ανα πασα στιγμη) και καλυτερο ηχο. Απο τη στιγμη μαλιστα που η χρηματικη διαφορα ειναι μικρη, εγω θα πηγαινα για την soundcraft. Κατι που θα το πειραζεις συνεχεια στο σταθμο και θα αποτελει το κεντρο του ολου συστηματος σου νομιζω αξιζει το κατιτις παραπανω.

Για αλλα πραγματα, οπως το headphone preamp, behringer με τα χιλια. Οτιδηποτε ακριβοτερο θα ηταν ισως και σπαταλη χρηματων. Παρεπιπτοντως, το headphone preamp το χρησιμοποιουμε στο σταθμο του πανεπιστημιου και ειναι αξιοπρεπεστατο απο καθε αποψη.

 
Με κονσόλα δουλεύαμε παλιά και γενικά ήταν δύσκολα τα πράγματα διότι ο κάθε ένας που έμπαινε μέσα με το που την έβλεπε έλεγε "ποιο κουμπί πατάωωωωωωω" και πέφτανε συνέχεια τηλέφωνα... Με τον μίκτη δεν είχαμε ποτέ τέτοιο πρόβλημα. Ξέχασα να πω πως θα συνδέουμε στο ένα κανάλι του μίκτη το pc που παίζει τη μουσική και στο άλλο κανάλι το τηλέφωνο... Η επιλογή μίκτη είναι καθαρά για θέματα ευχρηστίας... Στα μικρόφωνα λοιπόν προτείνε Large diagram και όχι dynamic? Θα θέλαμε να έχουμε αν γίνεται μέχρι 4 μικρόφωνα γιατί σε μερικές εκπομπές κάνουν 4 άτομα μαζί...

 
funky_bassman είπε:
Με κονσόλα δουλεύαμε παλιά και γενικά ήταν δύσκολα τα πράγματα διότι ο κάθε ένας που έμπαινε μέσα με το που την έβλεπε έλεγε "ποιο κουμπί πατάωωωωωωω" και πέφτανε συνέχεια τηλέφωνα...
Δεν κατάλαβα τι θέλεις να πείς.

Οι μείκτες δεν έχουν κουμπιά?

 
Μωρέ κουμπιά έχουνε αλλά έχουνε και ένα slider για το volume που είναι πιο εύκολο μάλλον για τους άλλους να καταλάβουν ότι κατεβάζοντας αυτό κατεβαίνει η μουσική... Δεν ξέρω γιατί...

 
Βάψε τα κουμπιά των volume κόκκινα ;D ;D ;D

Χωρίς πλάκα, δες και αυτές τις λύσεις με fader*

http://www.thomann.de/gr/phonic_am_442_d.htm

http://www.thomann.de/gr/behringer_xenyx_1204_fx.htm

Εγώ επιμένω οτι είναι καλύτερα κονσόλα παρά μείκτης.

*Τα fader της behringer Απο τη σειρά Xenyx στις κονσόλες και τους νέους DM μείκτες, είναι φτιαγμένα απο την Panasonic με ειδική παραγγελεία απο την Behringer.

Πάω για ύπνο τα λέμε το πρωί.

 
Το οτι προτείνω behringer είναι καθαρά ενδεικτικό, υπάρχουν και άλλες εταιρίες που βγάζουν τα ίδια κονσολάκια (φασόν Grin) με άλλο ταμπελάκι Grin Grin και προφανός με καλύτερο ήχο.
από που το συμπέρανες αυτό? μύρισες τα νύχια σου?

 
off topic

Κανε μας και μια διαφημηση funky bassman.Που μπορουμε να σας ακουσουμε?

 
Σε ένα ραδιοφωνικο στουντιο όταν υπάρχει self operation είναι πολυ πιθανό ο dj/παρουσιαστής να μην είναι και ηχολήπτης. Γι αυτό αποφευγονται τα πολλά κουμπάκια. Ακόμα και στις επαγγελματικές υλοποιήσεις, τα μόνα κοντρολ που υπάρχουν είναι μια σειρά fader.  

Αν επίσης χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή για πηγή όλης της μουσικής και τη μείξη της, τότε χρειάζεστε την μικρότερη κονσόλα ή μείκτη που να έχει:

1.Τουλάχιστον μια είσοδο στέρεο line σε fader

2.Τουλάχιστον 2 εισόδους mic σε fader

Μείκτες με περισσοτερες από μια εισοδους μικροφώνου δεν υπάρχουν. Αρα επιλεξτε μια μικρη κονσολα στα χρηματα σας που δεν θα σας ζαλίζει.

Τα μικρόφωνα αν είναι πανω από 2 πρέπει να είναι κοντα στον ομιλητή. Οταν ανοιγετε και τα 4 θα εχετε προβλήματα φασης (αστο καλυτερα). Οπότε παρτε 2. Επειδή καταλαβαίνω ότι αυτο που κανετε είναι με πολύ περιορισμενο budget, και δεν τιθεται θεμα ραδιοφωνικών προδιαγραφών, πάρτε όσο καλύτερα μπορεί να σηκώσει η τσέπη σας, (σαν αυτα που σας προταθηκαν παραπάνω), συν ένα μείκτη ακουστικών.

ΥΓ Προς odis13: Σε αυτες τις υλοποιήσεις να σου πω ότι οι εταιρίες που αναφέρεις  δεν ήταν ποτε πρωτοπόρες και απλά ακολουθούν το trend. Και αυτό ειναι η Κινα. Οι μια απο την Κορέα και η άλλη από την Αγγλία. Το αν υπάρχει reverse engineering εγω προσωπικα δεν το ξέρω αλλά γνωρίζω από ιστορία (λογω ηλικίας) και την ομοιότητα της Behringer με Mackie. Οι Samson και Soundcraft δεν απέχουν πολύ και επίσης μιλάμε για μια εταιρεία (Behringer) τετοιων διαστάσεων που το R&D είναι σημαντικό τμήμα της. Ολες δε οι υλοποιήσεις σε αυτα τα μεγεθη είναι πανω σε μια πλακετα, οπότε δεν υπάρχουν discrete components που θα αντέξουν περισσότερο. Σε αυτη την κατηγορία προσπαθουν να προσφέρουν περισσότερα με όσο δυνατόν λιγοτερα χρηματα. Νομιζω;

 
watchmen είπε:
από που το συμπέρανες αυτό? μύρισες τα νύχια σου?
Αν κάνεις μία βόλτα σε μαγαζιά ή sites θα δεις πόσες "ίδιες" κονσόλες υπάρχουν με μόνες εξωτερικές διαφορές, τα knobs, το χρώμα και τα ταμπελάκια.

Απο μέσα είναι κατά 60-70% ίδια με τις διαφορές να παίζουν στην ποιότητα των υλικών, όπου και διαμορφώνουν την τιμή.

Για παράδειγμα δες κονσόλες της Tapco, Behringer, Phonic, T.Bone(thomann) και σύγκρινε.

 
να ρωτήσω κι εγώ γιατί το χα πάντα απορία:

στο ραδιόφωνο όταν έχει μουσική ("χαλί") και μιλάει και ο άνθρωπος πώς ανεβοκατεβαίνουν οι εντάσεις; το κάνει αυτός που μιλάει; γίνεται αυτόματα; ο ηχολήπτης δε νομίζω να προλαβαίνει, ε;

 
Σωστος yameth. Σε αυτο που συνεχιζω να κολαω εγω (και που φυσικα μια A/B δοκιμη μπορει να με πεισει για το αντιθετο) ειναι η αισθηση που αφηνει το hardware μερος της κονσολας. Ειχα διαφορα προιοντα behringer κατα καιρους και τα περισσοτερα, αν και κανανε αξιοπρεπως τη δουλεια τους (ειδικα αναλογιζομενος το κοστος τους) δινανε μια αισθηση φτηνοκατασκευης. Στα input jacks που δεν τα ενιωθες πολυ στερεα, τα knobs ηταν λιγο iffy...Μακαρι οι κονσολες τους να ειναι οντως καλυτερες και να ειναι πραγματικα ιδιες με αυτες της soundcraft.

yameth είπε:
Σε αυτη την κατηγορία προσπαθουν να προσφέρουν περισσότερα με όσο δυνατόν λιγοτερα χρηματα.
Kαι βεβαια. Απλα λεω οτι εγω προσωπικα, για τη συγκεκριμενη χρηση , θα συμβιβαζουνα με μια κονσολα ιδιου κοστους που θα μου προσφερει λιγο λιγοτερα features αλλα σε λιγο καλυτερη ποιοτητα, ετσι ωστε να μην εχω την αξιοπιστια συνεχως στο κεφαλι μου.

Το καλο ειναι οτι τετοιες κονσολιτσες κυκλοφορουν και σε πολλα μαγαζια εδω στην Ελλαδα, απο καταστηματα μουσικων ειδων μεχρι καταστηματα οπως το πλαισιο. Μπορεις να κανεις μια βολτα και αν δεις οτι η Behringer σαν hardware οντως δεν υστερει σε τιποτα απο αλλες πιο "επωνυμες" τοτε go for it.  

 
skantzos είπε:
να ρωτήσω κι εγώ γιατί το χα πάντα απορία:

στο ραδιόφωνο όταν έχει μουσική ("χαλί") και μιλάει και ο άνθρωπος πώς ανεβοκατεβαίνουν οι εντάσεις; το κάνει αυτός που μιλάει; γίνεται αυτόματα; ο ηχολήπτης δε νομίζω να προλαβαίνει, ε;
Παλαιότερα υπήρχε πάνω σε ραδιοφωνικές κονσόλες ένα κουμπάκι που έγραφε talk-over το πατούσες και η ένταση της μουσικής έπεφτε στο προεπιλεγμένο (μέσο knob) επίπεδο.

Πλέον το talk-over γίνετε αυτόματα στις νέες κονσόλες και ενεργοποιήτε απο το σήμα που θα πάρει απο το μικρόφωνο.

 
Άρα να το συνοψίσουμε λιγάκι γιατί χάθηκα. Να πάρουμε μίκτη ή κονσόλα? Τι θα ήταν καλύτερο? Με αυτά που διαβάζω μάλλον η κονσόλα... Να πάρουμε 2 large diagram μικρόφωνα τύπου http://www.thomann.de/gr/behringer_c1_grossmembran_studiomikrofon.htm

? Το Phantom power χρειάζεται?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top