• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Και τωρα πως προχωραω?

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
9,933
Λύσεις
1
Πόντοι
2,223
Ασχολουμαι γυρω στον 1,5 χρονο με ηλεκτρικη. Νοτες καλα καλα δεν ξερω, αλλα και να ηξερα (ενταξει τις ξερω) δεν θα ηθελα να τις χρησιμοποιησω για να προχωρησω και να εξελιχθω. Ειμαι πρακτικος τυπος και δουλευω με το αυτι και το ματι. Αυτο που παιξω σε ενα σολο, θα το ακουσω στο μυαλο μου και λιγα δεκατα αργοτερα θα το κανω (αξιοπρεπως για το επιπεδο μου) πραξη.

Το προβλημα μου ειναι οτι ενω καθε μερα γινομαι καλυτερος σε ο,τι παιζω (ασχολουμαι καμποσες ωρες την ημερα με την κιθαρα. Και με φυσικο και distance τροπο...), αυτα που παιζω ειναι τα ιδια και τα ιδια. Ναι, βγαζουμε νεα κομματια συνεχως με το γκρουπακι, αλλα τα σολο και το στυλ μου παραμενουν τα ιδια στο υφος τους. Δεν εχω την ποικιλια που θα ηθελα στους ηχους οχι διοτι δεν μπορω να τα παιξω, απλα δεν μπορω να τα ακουσω στο μυαλο μου για να τα εφαρμοσω.

Μια λυση ειναι να μαθαινω σολο απο διαφορους κιθαριστες ωστε να μου μεινουν οι ηχοι και τα πατηματα. Μεχρι τωρα αυτο ψιλοεκανα. Βαριεμαι, πλεον, να βγαζω σολο αλλων. Παιζω μονο δικα μου σολο κομματια και καθε φορα ειναι και διαφορετικα. Απλα επιλεγω τραγουδια με βατη αρμονια.

Πως προχωραω?? Θελω πολυ να εμπλουτισω το μουσικο μου λεξιλογιο. Καποιο πρακτικο βιβλιο? Καποια tutorials στο youtube? Καποιος συγκεκριμενος τροπος να μελεταω?

Εκανα 1 χρονο ωδειο περυσι, αλλα δεν εμαθα τιποτα παραπανω απο καποια θεωρητικα πραγματα. Ολη η εξελιξη ηρθε απο καθημερινο παιξιμο. Παιζω με απλες κλιμακες μινορε και ματζορε, πεντατονες και μπλουζ κλιμακες. Τα ακουσματα μου ειναι απο μπλουζ μεχρι heavy metal, αλλα τα χερια μου για καποιο λογο παιζουν μονο bluesy πραγματα (ενω δεν ακουσα ποτε μπλουζ προ ηλεκτρικης κιθαρας).

Μενω νοτιο νομο Ηρακλειο, αρα δεν εχω προσβαση πχ σε ποικιλια δασκαλων κλπ.

Πως προχωρω? Φανταζονται οτι καποιοι εσας θα εχετε ερθει στη θεση μου στο παρελθον....

 
gkourmoul1 είπε:
Αυτο που παιξω σε ενα σολο, θα το ακουσω στο μυαλο μου και λιγα δεκατα αργοτερα θα το κανω (αξιοπρεπως για το επιπεδο μου) πραξη.
Αυτό είναι ένα απ τα σημαντικότερα πράγματα

Πέραν αυτού, μόνο καλό θα κάνει να μάθεις κλίμακες και τα modes της major 

Δεύτερο σημαντικό κατά τον δάσκαλο Guthrie Govan ( δεν το κάνω ) να ακούς όσα περισσότερα είδη μουσικής γίνεται

Τεσπα, το δικό μου πρόβλημα είναι το αντίθετο με το δικό σου . Ενώ έχω ήχους στο κεφάλι μου δεν ξέρω να τους αποδώσω στο όργανο. Ουφ  ??? :-\ :'(

 
gkourmoul1 είπε:
Νοτες καλα καλα δεν ξερω, αλλα και να ηξερα (ενταξει τις ξερω) δεν θα ηθελα να τις χρησιμοποιησω για να προχωρησω και να εξελιχθω. Ειμαι πρακτικος τυπος και δουλευω με το αυτι και το ματι.
Έχω διάφορα θέματα με την παραπάνω φράση. Ιδού μερικά:

- Όλοι οι μουσικοί δουλεύουν κυρίως με "το αυτί και το μάτι" ανεξαρτήτως αν είναι σα χαρακτήρες περισσότερο θεωρητικοί ή πρακτικοί άνθρωποι.

- Τι εννοείς "δε θέλω να τις χρησιμοποιήσω για να προχωρήσω και να εξελιχθώ"; Μιλάς ειδικά για νότες ή για θεωρία της μουσικής γενικότερα; Επίσης αν ξέρεις ότι η γνώση θα σε κάνει να προχωρήσεις και να εξελιχθείς, γιατί δε θέλεις;

αυτα που παιζω ειναι τα ιδια και τα ιδια

αλλα τα χερια μου για καποιο λογο παιζουν μονο bluesy πραγματα
Γενικά το μπλοκάρισμα που περιγράφεις, το οποίο συμβαίνει πολύ συχνά σε αυτοδίδακτους μουσικούς μόλις φτάσουν σε ένα επίπεδο (και μετά ξανασυμβαίνει και ξανά και ξανά), ξεπερνιέται συχνά με μελέτη της θεωρίας. Για την ακρίβεια, ο βασικός στόχος της θεωρίας είναι η βελτίωση της κατανόησης του πώς λειτουργεί αυτό το πράγμα που λέμε μουσική. Μέσω της κατανόησης, ξεπερνάς εύκολα και τα διάφορα κολλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν στο δρόμο αλλά και αποκτάς εξοικείωση με το όργανο σε πρακτικό επίπεδο μια και σου ανοίγονται νέοι ορίζοντες πάνω στην ταστιέρα σου. Σιγά σιγά αρχίζεις να "πηγαίνεις" εκεί που δεν "πάταγες". Τα παραπάνω δεν είναι πανάκεια ούτε λειτουργούν σε όλους τους νέους μουσικούς. Αν δεν το δοκιμάσεις πάντως, δεν μπορείς να ξέρεις. Πράγμα που με φέρνει στο επόμενο θέμα:

Δεν ξέρω σε τι ωδείο πήγες και πάνω σε ποιον τομέα της κιθάρας ήταν βασισμένη η διδασκαλία τους. Π.χ. αν η μέθοδός τους είναι βασισμένη στην κλασσική κιθάρα, είναι προφανές ότι δε θα σε ωφελήσει βραχυπρόθεσμα (παρόλα αυτά κάποια μελέτη κλασσικής από ένα επίπεδο και μετά μπορεί να αποβεί πολύτιμη και στον ηλεκτρικό κιθαρίστα). Προσωπικά θα σου πρότεινα να βρεις ένα δάσκαλο ηλεκτρικής ο οποίος να διδάσκει και κάποια θεωρία ώστε να βοηθηθείς στο άνοιγμα του μυαλού σου μουσικά. Μετά, είναι θέμα στόχων για το πώς θα προχωρήσεις. Αν θες να δηλαδή να παραμείνεις κιθαρίστας σε "παρεΐστικα" rock/blues/metal cover bands ή θες να το πας παραπέρα με κάποιον τρόπο. Είναι πολύ νωρίς ακόμα βέβαια για τέτοιες αποφάσεις.

 
Στο ωδειο εκανα μαθημα, θεωρω ουσιαστικο, μουσικης. Δηλαδη ο δασκαλος (ειναι και μελος στο noiz) προσπαθησε απευθειας να με βαλει σε θεματα αρμονιας και arpeggios, ολα πρακτικα και αμεσα προς χρηση στην κιθαρα. Πολλα απο αυτα δυσκολα τα αντιλαμβανομουν. Η προσεγγιση του να κατσω να τα διαβαζω ολα αυτα που μου ελεγε δεν με εβρισκε συμφωνο, καθως ειχα σε συντομο χρονικο διαστημα ανοιξει πολλα θεωρητικα μετωπα, και ειχα χαθει. Τεχνικες κιθαρας εμαθα απο μονος καθως προτιμηθηκε τον λιγο χρονο που ειχαμε να ασχοληθουμε με ουσια μουσικης.

Με ολα αυτα, ηρθε το δευτερο παιδι στην οικογενεια και σταματησα τα μαθηματα. Χρονο μονο για προβες μονο φροντισα να εχω.

Θελω να αποκτησω θεωρητικο υποβαθρο. Κατανοω μια κλιμακα και την αρμονια της. Απλα θελω καποιον τροπο πρακτικο να το κανω from start. Με καποιο βοηθημα να εχω ως μπουσουλα σιγουρα.

Μπορω να μελετησω την απλη αρμονια σε ενα κομματι. Οταν το κομματι ειναι σε μια κλιμακα, ολα οκ. Οταν το κομματι ειναι πιο πολυπλοκο τοτε σηκωνω τα χερια ψηλα. Θελω να το κατανοησω, αλλα δεν εχω τη γνωση. Για παραδειγμα, shine on you crazy diamond. Σολ μινορε πενταντονικη στην αρχη. Με σολ μινορε ξεκινα το κουπλε, αλλα μετα (στο You were caught on the crossfire) αλλαζει η αρμονια.

Ψαχνω καποιον γρηγορο τροπο να κατανοησω καποια πραγματα. Παντα πιστευα οτι υπαρχει καποιο βιβλιο (ή σειρα βιβλιων) που μπορει βημα βημα να με παει εκει που θελω.

Στοχος μου ειναι να μπορω να υπηρετησω το rock/blues με τον καλυτερο τροπο. Θελω να μου αρεσει αυτο που ακουω. Ηδη καταφερα παρα πολλα μεσα σε 1,5 ετος. Αλλα ακομα ειμαι σε ωριμη junior φαση. Θελω να μπορω να χρησιμοποιησω περισσοτερα εργαλεια, τεχνικες και φρασεις στο παιξιμο μου.

P.s.1 Κλασικη κιθαρα εκανα στο δημοτικο καποια χρονια.

P.s.2 Ειμαι 37 και με την κιθαρα κανω λες και ειμαι 17. Με ονειρευομαι πανω σε μεγαλες σκηνες, να εχω διπλα μου τον Blackmore και να μου κανει πασα να παιξω το solo στο smoke on the water...

Μηπως ειμαι αρρωστος?

 
Nestoras είπε:
Δισκοθήκη έχεις;
Ελλειψει χωρου, εχω εκτενη ηλετρονικη δισκοθηκη, την οποια καθημερινα διευρυνω επιλεκτικα.

 
Σε καταλαβαινω ακριβως.

Και εγω παιζω απο τα 10, ξεκινησα με καποια μαθηματα για 3-4 χρονια ιδιαιτερα με δασκαλα μουσικης Εθνικου Ωδειου, και στα 3-4 χρονια που μπορουσα να παιξω ο,τι επεφτε στο αυτι μου εμπειρικα, παρατησα τα μαθηματα.

Απο τοτε εχουν περασει 28 χρονια, ξεκινησα τοτε με κλασσικη, ασχοληθηκα με λαικα, κυριως ρυθμικη κιθαρα, metal φυσικα σε live κλτ covers, τωρα πια κυριως Blues/Rock, Hard Rock.

Τοσα χρονια, καθως ειχα φορτωσει τα σολα στον αδερφο μου οπου παιζαμε (λαικα; metal; ) το χερι μου εμεινε κολλημενο.

Ξερω οτι στα ρυθμικα μπορω να παιξω παρα πολυ καλα. (μην το παιρνετε εγωιστικα οτι το λεω, απλα ξερω πραγματικα μεχρι πού φτανω...)

Σολα κλτ, αρχισα τα τελευταια χρονια... :-\ και καταλληγω στα εξης:

1. Ενα απο τα μεγαλυτερα λαθη μου τοτε (και καθως δεν υπηρχε ιντερνετ κτλ) ηταν οτι σταματησα τα μαθηματα. Μουσικο αυτι εχω, αλλα αυτο μπορει να σε παει με την εμπειρια μεχρι ενα Α επιπεδο. Για να πας παρακατω σε πιο ψαγμενα μονοπατια, μονο με σοβαρο και επιμελες μαθημα (δεν εννοω σημερα πλεον τον δασκαλο απολυτα, αλλα και στο ιντερνετ υπαρχουν "διαδυκτιακοι δασκαλοι" με DVD, ytube, βιβλια, pdf, σελιδες νετ κτλ. Θα σου γραψω παρακατω μερικα που εχω βρει)

2. Πλεον, νομιζω οτι εχω χασει την υπομονη μου δυστυχως...Γιατι οταν βλεπεις γυρω σου συνεχια ποσο καλα μπορεις να παιξεις πχ βιντεο κτλ, με εχει πιασει μια μανια, να το καταφερω και εγω γρηγορα...ΛΑΘΟΣ μου. ΤΟ ξερω... Αλλα εχουν περασει αρκετα χρονια που παιζω κιθαρα, και νομιζω οτι ασυναισθητα με το τσακ! θα το καταφερω.

3. Συνειδητοποιησα οτι οπως λενε ολοι: "Δεν πρεπει να λεμε και να βαζουμε μεγαλους στοχους του στυλ- Θελω να παιζω σαν τον Petrucci- Γιατι πολυ απλα ειναι σαν να λες -Θελω να παω στο φεγγαρι αυριο--

Το πιο σωστο ειναι να βαζουμε μικρους στοχους. Πχ, ενα αποτα πιο βασικα που ειναι και η προπαιδεια, ειναι οι Κλίμακες!

Μικροι στοχοι; Μια κλιμακα καθε μηνα ή παραπανω. Οσο χρειαστει. Αυτος ειναι ενας μικρος πχ στοχος πιο χειροπιαστος. Μολις τον καταφερεις, πας στον αλλο, και αλλο και τελικα με τον καιρο μπορει να γινεις πχ Petrucci.

4.  Ακουσμα αρκετης μουσικης. Πολλη μουσικη. Διαφορα ηδη. Μετα transcribe κομματιων σε χαρτια πρατιτουρας/ ταμπλατουρας (το προτεινει ο  www.justinguitars.com  και  ειναι πολυ καλο). Τζαμαρισμα, αλλα ακομα καλυτερα (ΝΑΙ) με καλυτερους απο εσενα κιθαριστες. Μπορεις να παρεις αρκετα απο αυτους. Και κυριως, το trigger να παιξεις

Προτεινω ενδεικτικα:

https://www.amazon.com/Creative-Guitar-1-Cutting-Edge-Techniques/dp/1860744621

https://www.amazon.com/Creative-Guitar-2-Advanced-Techniques/dp/1860744672/ref=asap_bc?ie=UTF8

https://www.justinguitar.com (ολο το υλικο του υπαρχει δωρεαν στην σελιδα, σε αντιθεση με αλλους (αν θες αγοραζεις ή donate)



 
Holystone, ευχαριστω για την συμπαρασταση. Θα μελετησω οσα παρεθεσες ξεκινωντας απο τα τελευταια.

 
gkourmoul1 είπε:
Ελλειψει χωρου, εχω εκτενη ηλετρονικη δισκοθηκη, την οποια καθημερινα διευρυνω επιλεκτικα.
Μελέτησέ τη τότε.

 
Nestoras είπε:
Μελέτησέ τη τότε.
Αυτο κανω και θα το εντεινω. Απλα θελω βοηθεια, εαν διαβασεις πιο πανω, θα καποια βασικα θεωρητικα κομματια ωστε να μπορω να καταλαβω την αρμονια του κομματιου. Πχ hotel california. Βασει ποιας κλιμακας και ποιον κανονων εχει χτιστει? Δεν ειναι μια απλη Bm...

Ισως καποιο βιβλιο να με βοηθουσε...

 
Ήμουν σε παρόμοια θέση πριν περίπου 1 χρόνο. Για μένα η λύση στο πρόβλημά μου ήταν να βρω ένα δάσκαλο που να καταλαβαίνει την ιδιοσυγκρασία μου.

Σε περίπτωση που αυτό δε γίνεται λόγω περιοχής, προσπάθησε να κάνεις κάποια από τα παρακάτω.



Ενώ γενικά δε με βρίσκει σύμφωνο σε πολλά πράγματα ο Chappers, σε αυτό το video λέει αρκετά χρήσιμα πράγματα.

 
gkourmoul1 είπε:
1.Ασχολουμαι γυρω στον 1,5 χρονο με ηλεκτρικη.

2.Νοτες καλα καλα δεν ξερω, αλλα και να ηξερα (ενταξει τις ξερω) δεν θα ηθελα να τις χρησιμοποιησω για να προχωρησω και να εξελιχθω.

3.Ειμαι πρακτικος τυπος και δουλευω με το αυτι και το ματι.

4.Αυτο που παιξω σε ενα σολο, θα το ακουσω στο μυαλο μου και λιγα δεκατα αργοτερα θα το κανω (αξιοπρεπως για το επιπεδο μου) πραξη.

5.Το προβλημα μου ειναι οτι ενω καθε μερα γινομαι καλυτερος σε ο,τι παιζω (ασχολουμαι καμποσες ωρες την ημερα με την κιθαρα. Και με φυσικο και distance τροπο...), αυτα που παιζω ειναι τα ιδια και τα ιδια.

6.Ναι, βγαζουμε νεα κομματια συνεχως με το γκρουπακι, αλλα τα σολο και το στυλ μου παραμενουν τα ιδια στο υφος τους.

7.Δεν εχω την ποικιλια που θα ηθελα στους ηχους οχι διοτι δεν μπορω να τα παιξω, απλα δεν μπορω να τα ακουσω στο μυαλο μου για να τα εφαρμοσω.

8.Μια λυση ειναι να μαθαινω σολο απο διαφορους κιθαριστες ωστε να μου μεινουν οι ηχοι και τα πατηματα. Μεχρι τωρα αυτο ψιλοεκανα.

Βαριεμαι, πλεον, να βγαζω σολο αλλων.

9.Παιζω μονο δικα μου σολο κομματια και καθε φορα ειναι και διαφορετικα. Απλα επιλεγω τραγουδια με βατη αρμονια.

10.Εκανα 1 χρονο ωδειο περυσι, αλλα δεν εμαθα τιποτα παραπανω απο καποια θεωρητικα πραγματα. Ολη η εξελιξη ηρθε απο καθημερινο παιξιμο.

11.Παιζω με απλες κλιμακες μινορε και ματζορε, πεντατονες και μπλουζ κλιμακες.

12.Τα ακουσματα μου ειναι απο μπλουζ μεχρι heavy metal, αλλα τα χερια μου για καποιο λογο παιζουν μονο bluesy πραγματα (ενω δεν ακουσα ποτε μπλουζ προ ηλεκτρικης κιθαρας).
επέτρεψέ μου να τα πάρουμε ένα ένα...

1.Ασχολουμαι γυρω στον 1,5 χρονο με ηλεκτρικη.

1. Λίγο....άλλοι ασχολούνται 50 και δεν έφτασαν εκεί που θέλουν ακόμα...

2.Νοτες καλα καλα δεν ξερω, αλλα και να ηξερα (ενταξει τις ξερω) δεν θα ηθελα να τις χρησιμοποιησω για να προχωρησω και να εξελιχθω.

2.  Νότες μπορεί να μην ξέρεις, αλλά εκείνο που πρέπει να μάθεις είναι μπορείς σε πρώτη φάση να ενσωματωθείς σ αυτό που παίζουν οι άλλοι (αναγκαστικά με το αυτί) και μετά να μπορείς να δίνεις εντολή στα χέρια σου να εκτελέσουν. Εγώ άλλη λύση δεν βλέπω, ΑΝ δεν θες να μάθεις νότες...(και όχι απλώς να τις μάθεις αλλά να μάθεις μουσική δηλαδή που βρίσκονται οι άλλοι που σε συνοδεύουν και τι θα κάνεις μ αυτούς)

3.Ειμαι πρακτικος τυπος και δουλευω με το αυτι και το ματι.

3. Πολύς κόσμος το κάνει. Προσωπικά σε μεγάλο βαθμό το κάνω, επειδή ακριβώς την κατάλληλη στιγμή δεν αφιέρωσα τον χρόνο που έπρεπε εκεί που έπρεπε και ίσως επειδή μπορούσα να το κάνω πολύ καλά με το αυτί. Πχ στις πρόβες πολλές φορές μου δίνουν παρτιτούρες, μπορώ να τις διαβάσω και να παίξω μετά από μια ώρα....(αν μιλάμε για πρίμα βίστα  ;D ) έτσι προτιμώ να μου παίξουν το μέρος μου και το παίζω σε δυό λεπτά και χρησιμοποιώ την παρτιτούρα μετά για να μην χαθώ αν ξεχάσω κάτι....

4.Αυτο που παιξω σε ενα σολο, θα το ακουσω στο μυαλο μου και λιγα δεκατα αργοτερα θα το κανω (αξιοπρεπως για το επιπεδο μου) πραξη.

4. Για να το πετύχεις πρέπει να πάρεις ρίσκα. Εκεί που σολάρεις να "φύγεις" από αυτά που ξέρεις σίγουρα. Να παίξεις μερικές πράσινες νότες και μετά αφού τις παίξεις να μαζέψεις την ντροπή σου και να βρεις τρόπο να το μπαλώσεις. Την άλλη φορά θα ξέρουν τα χέρια σου ότι αν πάς απο εκεί τζιζ... Αρα ...τόλμα...

5.Το προβλημα μου ειναι οτι ενω καθε μερα γινομαι καλυτερος σε ο,τι παιζω (ασχολουμαι καμποσες ωρες την ημερα με την κιθαρα. Και με φυσικο και distance τροπο...), αυτα που παιζω ειναι τα ιδια και τα ιδια.

5. Παίζεις τα ίδια και τα ίδια διότι....παίζεις τα ίδια και τα ίδια. Δες τι είπα πιο πάνω στο 4. και φυσικά άκου ΑΛΛΑ πράγματα. Αν ακούς μπλουζ θα παίζεις μπλουζ. Πρέπει να ακούσεις και τζαζ (μεγάλο σχολείο) κλασική (το μεγαλύτερο) και ό,τι βρεθεί μπροστά σου. Για να καταλάβεις ότι θα κερδίσεις κάτι από αυτό που ακούς θα πρέπει αυτό που ακούς να σου είναι εντελώς ακαταλαβίστικο και ...ξένο. Στις 20 φορές θα σου είναι οικείο. Μετά προσπάθησε να το μάθεις και συ για να βοηθήσεις να στείλεις τα δάχτυλά σου σε εκείνο το δρόμο...

6.Ναι, βγαζουμε νεα κομματια συνεχως με το γκρουπακι, αλλα τα σολο και το στυλ μου παραμενουν τα ιδια στο υφος τους.

6. Παίξε με άλλους. Τουλάχιστον και με άλλους. Αν δεν υπάρχουν άλλοι που να παίζουν αλλιώτικα πράγματα,  πάρε backing tracks από jazz, jazz rock, gypsy swing, prog και προσπάθησε να παίξεις αρχικά μαζί με τον παίκτη και μετά μόνος.... Ωρες... μέχρι να ματώσεις και να πεις ήμαρτον

7.Δεν εχω την ποικιλια που θα ηθελα στους ηχους οχι διοτι δεν μπορω να τα παιξω, απλα δεν μπορω να τα ακουσω στο μυαλο μου για να τα εφαρμοσω.

7. Το είπαμε πιό πάνω. ΑΛΛΑ ακούσματα.... Ακου ένα μήνα Alan Holdsworth και ξαναέλα... Επίσης άκου odd signatures, μάθε τουλάχιστον ελληνικές κλίμακες δρόμους που σου είναι οικείοι. Όταν λέω odd signatures δεν εννοώ το take five, αλλά....έστω το take five, έτσι ώστε να μπορεις να σολάρεις σε 5 την ώρα που το ακούς και όχι σε 4....

8.Μια λυση ειναι να μαθαινω σολο απο διαφορους κιθαριστες ωστε να μου μεινουν οι ηχοι και τα πατηματα. Μεχρι τωρα αυτο ψιλοεκανα.


Βαριεμαι, πλεον, να βγαζω σολο αλλων.


8. Είναι μια λύση. Στο τέλος θα σου μείνουν μερικές φράσεις που θα μπορείς να κολλάς εδώ και εκεί... Όμως το θεωρώ πολύ limited. Καλύτερα να τους ακούς, να προσπαθείς να παίζεις μαζί τους. 5-10 ωραίες φράσεις μάθε, αλλά καλύτερα να μπείς στο κλίμα τους παρά να τους κοπιάρεις.

9.Παιζω μονο δικα μου σολο κομματια και καθε φορα ειναι και διαφορετικα. Απλα επιλεγω τραγουδια με βατη αρμονια.

9. Η μαγική λέξη... σολο.... Η μουσική ΔΕΝ είναι μόνο σόλο. Πολύ μεγάλη σημασία έχει να επικεντρωθείς στο σύνολο, πολλές φορές στο να μην παίξεις, και ΠΟΥ να μην παίξεις και να αφήσεις άλλους να ακουστούν. αλλά κύρια φύγε από την έννοια του σόλο. Το σόλο σου δίνει μια ελευθερία αλλά ταυτόχρονα και μια...ασυδοσία. Κάνω ό,τι γουστάρω να πούμε... Όχι, μουσική είναι μεν αυτό, αλλά κυρίως είναι να παίζεις με άλλους και φυσικά εκεί να έχεις discipline. Πειθαρχία. Επίσης ....ηχογράφησε τον εαυτό σου. Διάλεξε ένα κομμάτι ως backing track και ηχογράφησε τα μέρη σου. Τα ρυθμικά, τα lead τα σόλο. Και μετά άκου και κλάψε.... Βασικά θα έχεις ήδη κλάψει όταν ακόμα και στα ακόρντα θα  έχεις ήδη γράψει και σβήσει 40 φορές 3 απλά ακορντάκια....και έχεις σπάσει το πληκτρολόγιο ....

10.Εκανα 1 χρονο ωδειο περυσι, αλλα δεν εμαθα τιποτα παραπανω απο καποια θεωρητικα πραγματα. Ολη η εξελιξη ηρθε απο καθημερινο παιξιμο.

10. Ελάχιστος χρόνος. Και δεν βοηθαει. Θέλει να αφιερώσεις χρόνο. Σε μεγάλη ηλικία το ωδείο δεν

βοηθάει. Καλύτερα να ακούς και να παίζεις πάνω σε δίσκους

11.Παιζω με απλες κλιμακες μινορε και ματζορε, πεντατονες και μπλουζ κλιμακες.

11. Είναι καιρός να δεις ότι υπάρχουν και άλλες κλίμακες. Ψάξε να βρεις κομμάτια που βασίζονται σε άλλες κλίμακες και προσπάθησε να παίξεις με εκείνα. Όχι με τα εύκολα που ξέρεις. Και φυσικά αφού το κάνεις, να μάθεις ποιά είναι τα ακόρντα που συνοδευουν τις κλίμακες και φυσικά παρακάτω ποια είναι άλλα υποκατάστατα ακόρντα...

12.Τα ακουσματα μου ειναι απο μπλουζ μεχρι heavy metal, αλλα τα χερια μου για καποιο λογο παιζουν μονο bluesy πραγματα (ενω δεν ακουσα ποτε μπλουζ προ ηλεκτρικης κιθαρας).

12. Τα ακούσματα είπαμε πρέπει να διευρυνθούν. Αν δεν έχεις σκοπό να παίξεις heavy metal δεν βρίσκω το λόγο να ακούς. Περισσότερο είναι τρόπος έκφρασης (για μένα) παρά εκμάθησης. Λυπάμαι που θα το πω ξανά.....jazzzzzz.  Δεν είναι αυτοσκοπός, είναι όμως συνήθως μέσον...

Σόρρυ για το σεντόνι.

Ελπίζω να βοήθησα.

Όλα τα παραπάνω τα εφαρμόζω (προσπαθώ) τα τελευταία 40 από τα 45 χρόνια που παίζω και θα έλεγα ότι ...κάτι πάει να γίνει...  ;)

 
να προσθέσω ενα ωραίο ανέκδοτο ...

στο δημοτικό μαθαίναμε νότες και παίζαμε μελόντικα....

μια φορά μας δίνει ο δάσκαλος ένα κομμάτι γραμμένο στην παρτιτούρα.

Περνάνε μέρες, έβγαλα τα μάτια μου δεν μπόρεσα με τίποτα να καταλάβω τι γίνεται.

απο δω κι από κει σκόρπιες νότες...

Πάω σχολείο τη μέρα που θα μας εξέταζε ο δάσκαλος...

Στο διάλειμμα λέω σε ένα συμμαθητή που το ήξερε...Δείξε μου ρε συ το κομμάτι... Μου το δείχνει.

Χτυπάει το κουδούνι μπαίνουμε μέσα.

Παίξε το κομμάτι του λεει. Το παίζει.... Ωραία λέει ο δάσκαλος το έμαθες, αλλά αυτή η νότα δεν είναι σωστή του τη δείχνει....

Μετά μου λέει παίξτο και συ... Το παίζω προσπαθώντας να διορθώσω και το λάθος. Μπράβο μου λέει. Σχεδόν τέλειο, αλλά πρόσεξε γιατί πήγες για μια στιγμή να κάνεις και συ το ίδιο λάθος....  ;D

 
gkourmoul1 είπε:
Τα ακουσματα μου ειναι απο μπλουζ μεχρι heavy metal, αλλα τα χερια μου για καποιο λογο παιζουν μονο bluesy πραγματα (ενω δεν ακουσα ποτε μπλουζ προ ηλεκτρικης κιθαρας).
Γιατι ακριβως η Πεντατονικη κλιμακα (μαζι με την μπλε νοτα, της Blues κλιμακας) ειναι που κυριαρχουν στα μπλουζ.

Ετσι ακριβως ξεκινησα και εγω. Ομως μετα με το βιβλιο του Guthrie και τα mp3 με κλιμακες κτλ, ευκολα περνας στην Dorian, Lydian, Mixolydian κτλ. Με αρχη την Πεντατονικη, μετα μια νοτα μονο να αλλαζεις (συνηθως) βρισκεσαι σε αλλη κλιμακα.

Μετα τις συνδιαζεις συγχρονως σε ενα σολο και βουαλα! Ομως, μην πεσεις στο λαθος που κανω εγω...Δεν αφηνω την μελοδια να κανει flow, αλλα σκεφτομαι τις κλιμακες κτλ. Που να και ειναι μεσα στις κλιμακες, χανω απο μουσικοτητα...

Η λυση εκει, ειναι να ακους και να παιζεις πανω απο διαφορους μεγαλους κιθαριστες.

Ψαχνοντας και διαβαζοντας στο ιντερνετ,  βρηκα σε ενα γνωστο περιοδικο να μιλαει ο Joe Bonamassa και εχει σημειωσει ολα τα τραγουδια τα οποια απο μικρος καθοταν και επαιζε απο πανω τους και επηρρεαστηκε. Ειπα να ξεκινησω να κανω και εγω το ιδιο. Σιγουρα θα βρω πολυ ενδιαφεροντα πραγματα  ;)

Υπαρχει Spotify λιστα. Joe Bonamassa Top Blues Albums

https://www.esquire.com/entertainment/music/interviews/a30042/joe-bonamassa-essential-blues-albums/

https://open.spotify.com/user/esquiremag/playlist/37Ipu0lE2zgCEju5LqYjUc

 
Τα σεντονι ευπροσδεκτα και θα σου απαντησω με την ησυχια μου πιο βραδυ. Συμφωνω με ολα οσα λες τοσο εσυ οσο και οι λοιποι αγαπητοι συμφορουμιτες.

Προς το παρον, ανεβαζω ενα δειγμα απο τζαμαρισμα με φιλους. Ειναι μια φωτογραφια του επιπεδου μου και φαινονται ολα τα προβληματα. Ειναι απο κινητο, αρα εχει και χαλια ποιοτητα ηχου...

Black_magic.mp3

 

Attachments

dimsonic είπε:
δεν ρέει το πράμα.... :-\
ακόμα και στο απλό αυτό κομμάτι καλύτερα να παίξεις τα δικά σου και να πατάς σταθερά στο (όποιο τελοσπάντων) beat που σου προσφέρεται παρά να κυνηγάς τις νότες και να μη σου βγαίνει

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top