Jazz ακορντα

Duke_Kritsongton

Νέο μέλος
Μηνύματα
191
Πόντοι
16
Μετα απο μια προχειρη αναζητηση χωρις αποτελεσμα, αποφασισα να ρωτησω ποια ακορντα χρησιμοποιουντε περισσοτερο στη jazz.Δεν εννοω νοτες, αλλα πχ 7ης,13ης κ.ο.κ.

 
Τα πιο ωραια κλασσικα...κατ'εμε...Dom7b9#5...maj/min9...maj/min6...inversions σε minor/major 7th chrods...ολα τα dom chords με τα alterations τους...εχει πολυ ζουμι....

ας μην πουμε για τα voicings του καθενος...γιατι εκει...ξεφευγει το πραγμα...

 
ποια ακορντα χρησιμοποιουνται περισσοτερο στη jazz.
Όλα τα ακόρντα με όλες τις επιτρεπόμενες (και μη) επεκτάσεις τους.

Σα γενική παρατήρηση θα μπορούσε να πει κανείς ότι προτιμούνται τρίφωνες ή τετράφωνες συγχορδίες σε αναστροφή και πολύ συχνά χωρίς την τονική.

Απλό παράδειγμα Bb dominant με ένατη (Bb9):

D (μεγάλη τρίτη) - Ab (μικρή έβδομη) - C (ένατη) - F (πέμπτη)

Η λογική στην jazz, από ένα επίπεδο και πάνω, δεν έχει να κάνει με ακόρντα πλέον αλλά με κλίμακες. Δηλαδή, ο μουσικός, δε σκέφτεται σε ποια συγχορδία βρίσκεται αλλά σε ποια κλίμακα και από εκεί επιλέγει τις νότες του ακόρντου που θα παίξει, οι οποίες είναι πολύ συχνά και μόνο επεκτάσεις (όχι τονική, τρίτη ή πέμπτη).

Γενικώς, το comping (η αρμονική/ρυθμική συνοδεία) στη jazz είναι τεράστιο κεφάλαιο και μελετάται όσο και το σόλο παίξιμο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Eυχαριστω παιδια.Αυτα που μου λετε τωρα βεβαια ειναι η αρχη για κατι μεγαλο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εξαρτάται για τι είδους Jazz μιλάμε (εκεί κι αν γίνεται ο χαμός). Άλλο το comping του Joe Pass, άλλο του Thelonius Monk, άλλο του Bill Evans, και άλλο του Richard Beirach.

Μιλάμε για ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ και θα χαθείς.

Αν μπορείς γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος όσον αφορά στην χρονική περίοδο και το στυλ που σε ενδιαφέρει.

 
Duke_Kritsongton είπε:
Μετα απο μια προχειρη αναζητηση χωρις αποτελεσμα, αποφασισα να ρωτησω ποια ακορντα χρησιμοποιουντε περισσοτερο στη jazz.Δεν εννοω νοτες, αλλα πχ 7ης,13ης κ.ο.κ.
Όλα, από απλές τριάδες μέχρι τα πιο πολύπλοκα αλλοιωμένα ακόρντα.

Αλλά το πιο σημαντικό είναι να γνωρίζεις τι είδους voicings πρέπει να χρησιμοποιήσεις σε κάθε περίπτωση (π.χ. chord-melody, συνοδεία σε τραγούδι, comping με/χωρίς μπάσο, comping με/χωρίς πιάνο, walking bass, gypsy jazz κλπ.). Οπότε:

γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος όσον αφορά στην χρονική περίοδο και το στυλ που σε ενδιαφέρει.
 
Η electro-jazz, acid-jazz, house-jazz κτλ είναι πιο απλοποιημένα σαν ήδη. Εκτός ότι σαν βασικό μέτρο έχουν τα 4/4 (ειδικά η jazz-house) ακολουθούν συγκεκριμένο επαναλαμβανόμενο μοτίβο και συγκεκριμένες φράσεις. Έχουν μεν όλες τις παλουκοσυγχορδίες στα πιάνα/rhodes αλλά γενικά είναι πιο νορμάλ.

Γενικά εκεί που γίνεται η μεγάλη σφαγή είναι στα παλιότερα κομάτια (50's/60's/70's) και ειδικά στην απόδοση με μπάντα. Από την παρτιτούρα έρχομαι και στην κορφή κανέλα.

Τώρα βέβαια πόσοι καμένοι παίζουν electro/house-jazz?.... 2-3 άτομα να μαστε οι άλλοι είναι κλασσικοί τζαζίστες.... :P 8)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top