...συνέχεια καθώς ξεπέρασα τους 20.000 χαρακτήρες ανά post.
theoctapus είπε:
5) Η συσκευή πρέπει να είναι μόνη της συνδεδεμένη στο UPS για καλύτερη προστασία ή μπορούμε να συνδέσουμε κι άλλες συσκευές σ' αυτό χωρίς πρόβλημα;
Μπορείς να συνδέσεις όσες συσκευές θέλεις αρκεί το άθροισμα της ισχύος τους να είναι μικρότερο από την ηλεκτρική ισχύ του UPS (τιμή σε W και όχι σε VA) Επίσης έχε υπόψη οτι υπάρχουν μερικά UPS που σβήνουν μόνα τους για λόγους οικονομίας αν η ισχύς που τροφοδοτούν είναι κάτω του 10% της ισχύος που δύνανται να εξυπηρετήσουν. Έτσι αν τροφοδοτείς ένα φορτίο των 50W όταν το UPS είναι πχ 1KW ενδέχεται το UPS να το αναγνωρίζει ως συσκευή σε Stand by Mode και να κλείνει μόνο του. Αυτό εξαρτάται από τον κατασκευαστή. Αν πάραυτα θες να λειτουργείς και μικρά φορτία με προστασία πρέπει να το ανοίξεις και να κόψεις ή να παρακάμψεις μια αντίσταση η οποία χρησιμοποιείται για να αναγνωρίσει την τρέχουσα ισχύ που εξυπηρετείς
6) Μπορούμε να την σκαπουλάρουμε με ένα line interactive και όχι online δεδομένου ότι τα οnline είναι πανάκριβα;
Νομίζω αυτό μπορείς πλέον να το απαντήσεις μόνος σου κρίνοντας από αυτά που έγραψα παραπάνω
7) Θα μπορούσες να προτείνεις ένα, ή περισσότερα, UPS μεταξύ 100-200 ευρώ;
Δεν νομίζω οτι μπορώ να βρω κάποιο Online σε αυτήν την τιμή.
8) Αντιλαμβάνομαι γιατί το μαζικό κλείσιμο διακοπτών μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα, σύμφωνα με τα λεγόμενά σου πάντα, όμως γιατί δεν επιτυγχάνεται εξοικονόμηση ενέργειας δεδομένου ότι δεν θα υπάρχει κατανάλωση για κάποιο χρονικό διάστημα;
Τι θα γίνει λοιπόν αν υποθετικά όλος ο κόσμος σβήσει τα φώτα και γενικά όλες τις ηλεκτρικές καταναλώσεις έστω για 10 λεπτά;
Όπως έγραψα παραπάνω ο ηλεκτρισμός είναι η πιο έυκολα μετατρέψιμη μορφή ενέργειας που υπάρχει. Η χρήση του ηλεκτρισμού έχει καθιερωθεί για αυτόν ακριβώς το λόγο. Στον αντίποδα όμως τώρα ο ηλεκτρισμός είναι η πιο δύσκολα αποθηκέυσιμη μορφή ενέργειας και για αυτό το λόγο η παραγωγή του από τη "δική μας" ΔΕΗ αλλά και από όλους τους παραγωγικούς σταθμούς στον κόσμο αντιμετωπίζεται στατιστικά έτσι ώστε κάθε στιγμή ο σταθμός παραγωγής να εναρμονίζεται με το σύνολο των καταναλώσεων που καλείται να εξυπηρετήσει.
Αν υποθετικά όλες οι καταναλώσεις σταματήσουν να ζητούν φορτίο σε κάποια χρονική στιγμή τότε ο σταθμός παραγωγής θα εισέλθει σε μια κατάσταση αδράνειας λειτουργώντας "εν κενώ" όπως λέμε σε ορολογία ηλεκτρισμού. Αυτό γίνεται γιατί με το που κλείνουμε εμείς τους διακόπτες δεν συνεπάγεται αυτόματα ότι η ΔΕΗ σταματά την παραγωγή στους συμβατικούς Σταθμούς Παραγωγής. Μέχρι το σύστημα να "συνέλθει" από το "σοκ" της ξαφνικής μαζικής διακοπής ζήτησης, θα πρέπει να περάσει χρόνος πολύς παραπάνω από τα 10 λεπτά. Σε αυτήν την περίπτωση και μέχρι το σύστημα να "συνέλθει" και να προσαρμοστεί στις νέες χαμηλότερες απαιτήσεις δεν θα εξοικονομήσει καμία απολύτως ενέργεια. Αντίθετα
το κυρίως μέρος της παραπάνω ενέργειας που δεν καταναλώθηκε εφόσον δε ζητήθηκε από το δίκτυο κατανάλωσης θα καταναλωθεί σε κινητική ενέργεια πάνω στις ατμογεννήτριες του σταθμού παραγωγής. Η γεννήτρια που οδηγείται από το στρόβιλο που παράγει ροπή στρέψης από την κινητική ενέργεια του ατμού θα μειώσει τις απαιτήσεις της σε μηχανική ροπή αλλά προκειμένου να αντισταθμίσει την ισχύ που παίρνει από το στρόβιλο θα αυξήσει τις στροφές της.
Για να καταλάβεις καλύτερα τι γίνεται σε αυτήν την περίπτωση σκέψου τι κάνουν οι στροφές του κινητήρα του αυτοκινήτου σου όταν μένεις λίγο παραπάνω στο γκάζι εφόσον μετά απο κάποια σχέση στο κιβώτιο πατάς το συμπλέκτη για να επιλέξεις άλλη σχέση. Ο κινητήρας αυξάνει λόγω ροπής αδράνειας τις στροφές του για ένα μικρό χρονικό διάστημα μέχρι να αφήσεις το γκάζι και να πέσουν γιατί δεν βρίσκει μηχανικό φορτίο εφόσον έχει απεμπλακεί ή μετάδοση. Στη δική μας περίπτωση αυτό το χρονικό διάστημα είναι μεγαλύτερο γιατί μιλάμε για απείρως μεγαλύτερη αδράνεια.
Αν λειτουργικά ο σταθμός παραγωγής μπορούσε να κλείσει άμεσα με την ίδια ευκολία που σβήνει ο κινητήρας ενός αυτοκινήτου ή με την ίδια ευκολία που αφήνουμε το γκάζι τότε θα μπορούσε να γίνει οικονομία. Είναι περίπου ο ίδιος μηχανισμός κατά τον οποίον δεν καίμε καθόλου καύσιμο όταν αντί να επιλέξουμε νεκρά στο κιβώτιο αφήνουμε το αυτοκίνητο να ρολλάρει με κουμπωμένη ταχύτητα. Η κίνηση του αυτοκινήτου συντηρείται από τη ροπή αδράνειας που προκάλεσε η διακοπή ζήτησης αύξησης στην ταχύτητα του οχήματος και το αυτοκίνητο συνεχίζει φθίνοντας την ταχύτητά του να κινείται από την ενέργεια που παρήχθη στους κυλίνδρους αλλά δεν πρόλαβε να καταναλωθεί. Το αυτοκίνητο τελικά θα σταματήσει από την τριβή και την κίνηση των εξαρτημάτων του αλλά μέχρι να το κάνει δεν θα καταναλώσει καύσιμο το οποίο κάνει για να συντηρήσει τις στροφές του κινητήρα όταν επιλέγουμε νεκρά αποσυμπλέκοντας το στρόφαλο από τη μετάδοση.
Ο σταθμός παραγωγής όμως δεν μεταβάλει έτσι εύκολα τη λειτουργία του με αποτέλεσμα η διακοπή ζήτησης φορτίου να δημιουργήσει μηχανική ροπή αδράνειας πάνω στη γεννήτρια που αθροίζεται με τη ροπή στρέψης που λαμβάνει από τον ατμοστρόβιλο που την οδηγεί. Συνεπώς η γεννήτρια αυξάνει τις στροφές. Εφόσον η γεννήτρια λοιπόν αυξήσει τις στροφές της η ηλεκτρική συχνότητα του δικτύου θα αυξηθεί πολύ πάνω από τα όρια ποιοτικής παροχής που είναι +/-0,5% της ονομαστικής συχνότητας δικτύου. Το αποτέλεσμα είναι όλες οι σύγχρονες ηλεκτρονικές συσκευές που απαιτούν σταθερή συχνότητα να υπεισέρχονται σε μεγάλο κίνδυνο σε οτι αφορά την καλή λειτουργία τους. Σίγουρα υπάρχουν μειωτήρες και αυτοματισμοί ελέγχου της συχνότητας αλλά και πάλι η ενέργεια θα πάει χαμένη εφόσον παρήχθη. Το πολύ πολύ να καταναλωθεί σε θερμότητα που θα αποδοθεί στο περιβάλλον ή στις εγκαταστάσεις τηλεθέρμανσης και συνδυασμένου κύκλου στις πόλεις που είναι κοντά στα εργοστάσια που ούτως ή άλλως όμως έχει προβλεφθεί και παράγεται ταυτόχρονα.
Όλα τα παραπάνω θα συμβούν σε αυτά τα δέκα λεπτά που υποθετικά όλοι μας θα κλείσουμε το σύνολο των καταναλώσεών μας. Ο σταθμός παραγωγής για να συνέλθει και να κλείσει ομαλά απαιτεί παραπάνω χρόνο
Για σκέψου τωρα τι θα γίνει μετά το πέρας του 10λεπτου που θα τα ανοίξουμε πάλι όλοι μαζί. Καταρχήν υπάρχει άμεσος κίνδυνος το σύστημα να μην αντέξει την ταυτόχρονη ζήτηση ενέργειας και να οδηγηθεί σε Blackout. Στην καλύτερη των περιπτώσεων η ενέργεια που θα ζητήσει ο παραγωγικός σταθμός σε καύσιμο είναι πολλαπλή από αυτή που θα ζητούσε αν δεν είχε διακοπεί καθόλου η μαζική ζήτηση από τους καταναλωτές. Ο λόγος για τα παραπάνω είναι η "βίαιη" διακοπή και επαναφορά της ζήτησης από τους καταναλωτές και το "σοκ" στο οποίο υπόκεινται οι σταθμοί παραγωγής. Θα μπορούσαν βέβαια οι σταθμοί να κατασκευαστούν έτσι ώστε να αντέχουν σε αυτήν την ταυτόχρονη ζήτηση αλλά σκεφτείτε επίσης αν θα άξιζε βάσει της στατιστικής αντιμετώπισης της ζήτησης.
Συνεπώς
η ουσιαστική εξοικονόμηση ενέργειας θα πρέπει να γίνει τρόπος ζωής και όχι περιστασιακή κινητοποίηση έτσι ώστε να επιτρέψει στη ΔΕΗ να παράγει στατιστικά χαμηλότερη ενέργεια. Θα πρέπει ως καταναλωτές δηλαδή να γίνουμε περισσότερο προβλέψιμοι σε ό,τι αφορά τις αιχμές ζήτησης κατανάλωσης.