- Μηνύματα
- 12,262
- Λύσεις
- 2
- Πόντοι
- 1,003
allobarr είπε:..Ο Συκουτρής είχε κάνει μια πολύ ωραία μετάφραση του συμποσίου του Πλάτωνα, για την ακαδημία Αθηνών, την οποία και έχω. Προσέθεσε ένα μακροσκελή πρόλογο-ερμηνεία του όρου "Πλατωνικός 'ερωτας", η οποία ερμηνεία απέχει παρασάγκας από αυτήν που όλοι ξέρουμε.
..."Πλατωνικός έρωτας" λοιπόν, είναι μια σχέση ζωής ανάμεσα στον μέντορα-εραστή και τον μαθητή-ερωμένο. Ο εραστής, ο οποίος ήταν πάντοτε άντρας υψηλού κοινωνικού στάτους, επέλεγε έναν νεαρό έφηβο, του οποίου την εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα, αναλάμβανε μέχρι και την ενηλικίωση αυτού. Η επιλογή του εφήβου, ήταν τιμή για την οικογένειά του και η εκπαίδευσή του περιελάμβανε : φιλοσοφια, πολιτική ρητορεία, συμμετοχή σε συμπόσια,πολεμικές τέχνης και εισαγωγή σε όλους τους κοινωνικούς κανόνες συμπεριφοράς της εποχής, μιας και ο έρωτας ήταν κάτι απελευθερωμένο, περισσότερο συνυφασμένος με την φυσική "λατρεία" του γυμνού, όμορφου και καλογυμνασμένου σώματος, το οποίο έπρεπε πάντα να συνοδεύεται από ένα καλλιεργημένο πνεύμα. Όταν ο μαθητής-ερωμένος ενηλικιωθεί, τότεη σχέση του με τον μέντορα αλλάζει και μετατρέπεται σε φιλική σχέση ζωής,μέχρι τον θάνατο. Ο ερωμένος μπορεί πια ναγίνει ο ίδιος εραστής και ταυτόχρονα να παντρευτεί και να δημιουργήσει οικογένεια. Ο Συκουτρής αναφέρει πηγές που υποστηρίζουν ότι αυτές οι στενές, σχεδόν οικογενειακού τύπου, ομόφυλες σχέσεις μεταξύ ανδρών, έχουν τις ρίζες τους στην ζωή των Δωρικών, νομαδικών-πολεμικών φύλων, που ακριβώς επειδή ταξίδευαν ζώντας μακριά απο τις εστίες τους, είχαν την αναγκη στενών διαπροσωπικών-ψυχοσυναισθηματικών σχέσεων.
...Αυτές οι ερμηνείες εν έτει 1936, θεωρήθηκαν ιδιαιτέρως τολμηρές απο την ακαδημία, τους θρησκευτικούς εκπροσώπους, πανεπιστημιακούς κλπ και οδήγησαν σε μια πρωτοφανή προσπάθεια φίμωσης και λασπολογίας εναντίον του, που ενδεχομένως να ευθύνεται για την κοινωνική και ακαδημαική του απομόνωση και το τέλος του. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι η εισαγωγή-πρόλογος (κείμενο μεγαλύτερο από το ακαδημαικό συμπόσιο) αποτέλεσε τηνπρώτη έκδοση της ακαδημίας αθηνών, κείμενο που δυστυχώς παραμένει θαμμένο, μέχρι και σήμερα.
Υ.γ Ο πρόλογος του Συκουτρή, αποτελεί ένα ξεκάθαρα ιστορικό, φιλοσοφικό και φιλολογικό κείμενο, που παραπέμπει σε γνωστούς ξένους μελετητές της εποχής, αναφέρει την ιστορία, τις ρίζες και το είδος των σχέσεων της εποχής και όχι ένα μανιφέστο υπέρ της ομοφυλοφιλίας (αυτά, για να προλάβω τους τυχόν εξυπνους)
Γεια σου ρε Συκούτρη με τα τζαβλά σου....