• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Είναι η μπαντα ετοιμη να μπει στο studio?

Spiros Poullos

Μέλος
Μηνύματα
1,824
Πόντοι
48
Καλησπερα στο φόρουμ!

Θελω να μοιραστω μαζι σας την αποψη μου περι ηχογραφησεων, μίξεων και μαστερινγκ μετα απο 3ετες μπελα με τα παραπανω.

Πριν 3 χρονια ξεκινησαμε τις ηχογραφησεις του δίσκου μας συναντωντας διάφορα εμπόδια στα οποια δεν θελω να επεκταθω για να μη φλυαρίσω. Αφου ηχογραφησαμε τα παντα, οι μιξεις γινανε απουσια μας και απο αποσταση με wetransfer κλπ. Παρομοίως και το μαστερινγκ.

Αφου τελειωσαμε λοιπον μετα από 1.5 χρονο περίπου απο τις ηχογραφησεις οι συμπαικτες μου καταληξανε στο οτι δεν ηταν ευχαριστημενοι από το τελικό αποτελεσμα.  Ως εκ τουτου πηραμε τα καναλια και τα πηγαμε σε αλλο στουντιο για ρεμιξ.

Ο καινουργιος παραγωγος μας προτεινε να κανουμε drum replacement καθως το bleed ηταν χαοτικο και θα τον δυσκολευε στη μίξη. Είμουν πολυ αντιθετος με την πρόταση αλλά λόγω του οτι δεν είμαι ηχοληπτης ακολουθησαμε τις συμβουλες του νεου παραγωγου. Αισθητικά απο το replacement δεν είμουν ευχαριστημενος, τα υπολοιπα μελη της μπαντας όμως ήταν ευχαριστημενα οποτε εκανα πισω και συνεχισαμε.

Αφου τελειωσαμε λοιπον ολο το remix ο ηχοληπτης μας εστειλε τα κομματια να τα ακουσουμε προσεκτικα προκειμενου να προχωρήσουμε στο mastering.

Στο ενδιαμεσο επικοινωνησαν μαζι μας απο το Metal Hammer για το Tribute CD στους Motorhead προκειμενου να συμμετασχουμε. Ενας φίλος λοιπον ηχοληπτης  και οπαδος της μπαντας μας είπε οτι ηθελε παρα πολυ να αναλαβει το τραγουδι που διαλεξαμε οπου και του το αναθεσαμε.

Ηρθε στο υπόγειό μου, στησαμε γραψαμε και τελειωσαμε 5-6 takes από τα οποια κρατησαμε το 3ο. Επεμενε για one take tracking οπότε και το καναμε one take.

Στο στουντιο του ηχοληπτη συνεχισαμε με ολα τα αλλα...Στις κιθαρες εβαλε τον κιθαριστα μας να στηθει στον ενισχυτη και να φτιαξει τον ηχο του στο σημειο που θα στεκεται μπροστα απο τον ενισχυτη και να νιωθει οτι ο ηχος του του αρεσει και θεριζει.

Παρομοιως και στο μπασσο όπου επεμενε να εχουμε κυρια πηγη μικρόφωνο στον ενισχυτη και οχι line.

Η όλη του φιλοσοφια και λογικη ήταν η αισθητικη και οχι ο ήχος ως ήχος. Ηθελε όλοι από αυτο που ακουμε να είμαστε ευχαριστημενοι και να ταιριαζει στη μπαντα. Ετσι και εγινε λοιπον και αφου τελειωσαμε μαζευτικαμε για τη μίξη.

Είμασταν τόσο ευχαριστημενοι από τις πηγες μας που δεν θελαμε να τις πειραξουμε. Μιξάραμε λοιπόν τις εντάσεις, βαλαμε καποια delay σε σόλο και φωνες και καναμε ενα πολύ ελαφρύ mastering που του εδωσε ενα boost χωρις να χαλαει η δυναμικη του κομματιου.

Είμαι στο σπιτι λοιπον και ακουω μια τη διασκευη, μια ενα κομματι του δίσκου,  κατεπαναληψη. Στη διασκευη ακουγα τη μπαντα μας, στο δίσκο κάποιους άλλους....

Παιρνω λοιπον τον κιθαρίστα μας και του λέω: "Σου ζητω χίλια συγγνωμη, ότι και να πεις θα σε καταλαβω...εαν ειστε ευχαριστημενοι από το δίσκο θα το σεβαστω, τα τυμπανα όμως θα επαναηχογραφηθουν...δεν μπορω να ακουω φυσικο παιξιμο με samples. Στη διασκευη ακουω τη μπαντα και στις 2 ηχογραφησεις ακουω την ασσυνενοησια μας με τους ηχοληπτες. Γνωμη μου είναι ότι ο δισκος πρεπει να επαναηχογραφηθει εξολοκληρου αλλα φανταζομαι δεν εχετε κουραγιο...σεβαστειτε όμως ότι δεν ειμαι ευχαριστημενος από το όργανό μου και θα το επαναηχογραφησω με δικο μου κόστος"

Αφου βριστηκαμε λίγο λοιπον :) μου είπε κανε οτι θες και μετα απο μιση ωρα με ξαναπηρε τηλεφωνο και μου είπε "παμε παλι απο την αρχη...όχι μονο τα τυμπανα...όλο το δισκο"

Οι ηχογραφησεις τελειωσανε και εχουμε κανει παυση λόγω καλοκαιριου. Η μίξη φαίνεται θα είναι ευκολο θεμα και το μαστερινγκ δε θα είναι μπελαλίδικο.

Παθαμε και μαθαμε λοιπον...

Στο στουντιο να μπαίνετε μονο οταν ειστε πραγματικα ετοιμοι. Καλο θα ήταν να εχετε κανει μια προπαραγωγη πιο πριν.

Η καλη παραγωγη ειναι η εφαρμογη καλου παιξίματος, καλου / καταλληλου οργάνου, καταλληλου ηχολήπτη και μηδενικων εγωισμων...ΜΗΔΕΝΙΚΩΝ ομως...

 
beeros05 είπε:
Ηρθε στο υπόγειό μου, στησαμε γραψαμε και τελειωσαμε 5-6 takes από τα οποια κρατησαμε το 3ο. Επεμενε για one take tracking οπότε και το καναμε one take.

Στο στουντιο του ηχοληπτη συνεχισαμε με ολα τα αλλα...Στις κιθαρες εβαλε τον κιθαριστα μας να στηθει στον ενισχυτη και να φτιαξει τον ηχο του στο σημειο που θα στεκεται μπροστα απο τον ενισχυτη και να νιωθει οτι ο ηχος του του αρεσει και θεριζει.

Παρομοιως και στο μπασσο όπου επεμενε να εχουμε κυρια πηγη μικρόφωνο στον ενισχυτη και οχι line.

Η όλη του φιλοσοφια και λογικη ήταν η αισθητικη και οχι ο ήχος ως ήχος. Ηθελε όλοι από αυτο που ακουμε να είμαστε ευχαριστημενοι και να ταιριαζει στη μπαντα. Ετσι και εγινε λοιπον και αφου τελειωσαμε μαζευτικαμε για τη μίξη.

Είμασταν τόσο ευχαριστημενοι από τις πηγες μας που δεν θελαμε να τις πειραξουμε. Μιξάραμε λοιπόν τις εντάσεις, βαλαμε καποια delay σε σόλο και φωνες και καναμε ενα πολύ ελαφρύ mastering που του εδωσε ενα boost χωρις να χαλαει η δυναμικη του κομματιου.
Μια ερώτηση, παρακαλώ: τα υπόλοιπα όργανα (μπάσο, κιθάρα, φωνή κτλ) τα γράψατε όλοι μαζί, ταυτόχρονα ή καθένας, χωριστά;

:)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
beeros05 είπε:
Η όλη του φιλοσοφια και λογικη ήταν η αισθητικη και οχι ο ήχος ως ήχος. Ηθελε όλοι από αυτο που ακουμε να είμαστε ευχαριστημενοι και να ταιριαζει στη μπαντα. Ετσι και εγινε λοιπον και αφου τελειωσαμε μαζευτικαμε για τη μίξη.
Αυτό είναι και το νόημα του δίσκου. Αν είναι σωστά γραμμένες οι πηγές, (κι εκεί φαίνεται ο ηχολήπτης) λίγα μπορούν να πάνε στραβά.

Βαζεις και το αλατοπίπερο μετά και voila!

Δυστυχως όταν ο μουσικός δεν εχει εμπειρία όμως, ευελπιστεί στους μάγους της κονσόλας κι αν ο ηχολήπτης ντουμπλάρει και σαν μάγος, (fix it in the mix) τότε καταλήγεις στο αμφιλεγόμενο αποτέλεσμα.

 
mustafank είπε:
Μια ερώτηση, παρακαλώ: τα υπόλοιπα όργανα (μπάσο, κιθάρα, φωνή κτλ) τα γράψατε όλοι μαζί, ταυτόχρονα ή καθένας, χωριστά;

:)
Ο καθενας χωριστα

 
Βεβαια, απο την πλευρα του ηχοληπτη, ειναι να εχεις την ατυχια να εισαι ο Flemming Rasmussen, να ηχογραφεις το Ride the Lighting των Metallica, την ατυχια να εχεις στο mix το Lars Ulrich, και να προσπαθεις να πεισεις οτι σε ενα αλμπουμ, "ισως/ μπορει/ πιθανον/ πού ξερεις/ γιατι όχι" να μην υπαρχει και ενα οργανο που το λενε.... ΜΠΑΣΣΟ; !!

;D

 
Holystone είπε:
Βεβαια, απο την πλευρα του ηχοληπτη, ειναι να εχεις την ατυχια να εισαι ο Flemming Rasmussen, να ηχογραφεις το Ride the Lighting των Metallica, την ατυχια να εχεις στο mix το Lars Ulrich, και να προσπαθεις να πεισεις οτι σε ενα αλμπουμ, "ισως/ μπορει/ πιθανον/ πού ξερεις/ γιατι όχι" να μην υπαρχει και ενα οργανο που το λενε.... ΜΠΑΣΣΟ; !!

;D
Πρεπει να αναφερεσαι στο And Justice for All και οχι στο Ride the Lightning. Εξίσου υπευθυνος και συνενοχος ηταν και ο Hetfield. Είναι "Produced by Metallica with Flemming Rasmussen"

 
beeros05 είπε:
Πρεπει να αναφερεσαι στο And Justice for All και οχι στο Ride the Lightning. Εξίσου υπευθυνος και συνενοχος ηταν και ο Hetfield. Είναι "Produced by Metallica with Flemming Rasmussen"

:-X

εχεις δικιο, βαρυ το ατοπιμα....για μενα  :-[  (εχω καιρο να το ακουσω, τρεχωωω!!!)

Φιλε beeros05, εχεις κατι σε λινκ να σας ακουσουμε;

 
Holystone είπε:
Φιλε beeros05, εχεις κατι σε λινκ να σας ακουσουμε;
Φυσικά!

Η διασκευή στο Motörhead Tribute CD



Απο τις τρέχουσες ηχογραφήσεις δεν έχω κάτι... Οψομεθα όμως!

 
Holystone είπε:
:o

Ωραιοι!!!!!!!!
Ευχαριστουμε! Μια διόρθωση μονο γιατι εγραφα απο το κινητο και εκανα κοτσανα...

Το πολυκαναλο Live είναι αυτο:


 
beeros05 είπε:
Ο καινουργιος παραγωγος μας προτεινε να κανουμε drum replacement καθως το bleed ηταν χαοτικο και θα τον δυσκολευε στη μίξη.
Είναι τύμπανα και θα υπάρχει bleed, τελεία. Το ξέρει και ο τελευταίος σπουδαστής ηχοληψίας. Το drum replacement είναι ένα καλό εργαλείο που όμως πρέπει να χρησιμοποιείται με φειδώ, π.χ. σε περιπτώσεις που κάποια από τις πηγές δεν είναι καλή. Το να αντικαταστήσεις όλο το σετ με samples είναι η εύκολη/τεμπέλικη λύση, και δεν είναι περίεργο που δεν σε ικανοποίησε το αποτέλεσμα.

Αν ήθελες ήχο κονσέρβα θα μπορούσες να έχεις παίξει με ηλεκτρονικό σετ από την αρχή και να ξεμπερδεύεις. Αλλά φυσικά δεν ήθελες και πολύ καλά έκανες.

Μπράβο για την επιμονή σου και μπράβο στην μπάντα που μπορεί να συνεννοηθεί.

Υ.Γ. Θα ήταν ενδιαφέρον πάντως να ακούσουμε κάποιο κομμάτι με τα αντικατεστημένα τύμπανα.   

 
Haris είπε:
Είναι τύμπανα και θα υπάρχει bleed, τελεία. Το ξέρει και ο τελευταίος σπουδαστής ηχοληψίας.
Φυσικα και θα υπάρχει αλλα στο συγκεκριμενο ήταν χαοτικό. Ο παραγωγος των τωρινων ηχογραφησεων εχει βαλει απλα ενα gate το οποιο κανει και ενα fade out οπότε αν εχει περασει πχ η ουρα καποιου πιάτου σβηνει στο κλεισιμο του gate. Επίσης στις τωρινες ηχγραφησεις το bleed δεν είναι χαοτικο. Ισως να ήταν θεμα χωρου λοιπόν στις προηγουμενες ηχογραφησεις.

Το drum replacement είναι ένα καλό εργαλείο που όμως πρέπει να χρησιμοποιείται με φειδώ, π.χ. σε περιπτώσεις που κάποια από τις πηγές δεν είναι καλή. Το να αντικαταστήσεις όλο το σετ με samples είναι η εύκολη/τεμπέλικη λύση, και δεν είναι περίεργο που δεν σε ικανοποίησε το αποτέλεσμα.
Για μενα δεν είναι καλο εργαλείο...ίσως μονάχα με παραλληλη επεξεργασια 2 σηματων...το φυσικό και το αντικατεστημενο

Επισης το replacement δεν είναι καθολου ευκολη λυση οταν εχεις τεραστια επιλογη σε ηχους, ειναι καψιμο και κουραστικο, για μενα τουλαχιστον.

Αλλα και παλι ειναι θεμα του παραγοντα "αισθητικη". Δεν παλευεται το replacement...ειναι εμετικο  :P

Υ.Γ. Θα ήταν ενδιαφέρον πάντως να ακούσουμε κάποιο κομμάτι με τα αντικατεστημένα τύμπανα. 
Ναι καποια στιγμη ισως τα καταφερω...πρεπει να ρωτησω και τα παιδια να μου δωσουν το οκ.

 
Και γιατί να μπει ο ντραμμερ απο την αρχη να ξαναγραψει;

Με την τεχνολογια σημερα, μπορεις να κάνεις τα παντα!

Πχ,

1. περνας τα καναλια στο drumagog  http://www.drumagog.com/

2. τα μετατρεπει σε midi δεδομενα

3. δουλευεις μετα με samples απο οποιοδηποτε drum vst instrument, πχ XLN Addictive drums, που εχουν και απιστευτους ήχους σε ενα πακετο Metal https://www.xlnaudio.com/products/adpak/metal

και τελείωσες ;)

Πχ, με αυτα εχουν γραψει αλμπουμ τους οι InFlames  8)

Δες!



 
Άλλο τα φυσικά ντραμς όμως...όπως και να το κάνεις τα samples είναι samples.

 
Εννοειται.

Αλλά παιζει ρολο και τι θελεις να κανεις, και πώς θέλεις να το κανεις ;)

Σε μια περιπτωση που εχεις ηδη μπει σε στουντιο, γραψει drum session κτλ, ειναι μια λύση για να μην πας πολύ πισω με τα recs.

Φυσικα, το χρόνο και τον κόπο του ντραμμερ και ηχολήπτη να ξαναγραφτουν απο την αρχη, το επωμίζεται στο replacement το edit/ mix/ arrangement....

Βεβαια σε δουλειες οπως αυτη που εγραψα παραπανω, δεν νομιζω να κατλαβαινεις διαφορά ;)


 
Γενικά είμαι θετικός σε ό,τι ακούγεται ωραία σα σύνολο. To σχόλιό μου ήταν περισσότερο από την άποψη ενός ντράμερ, όπως τους καταλαβαίνω εγώ μέχρι τώρα, δηλ. φυσικά τύμπανα και ξερό ψωμί.

Για την ιστορία δε θα καταλάβαινα ότι είναι samples στο τραγούδι. Φαντάζομαι όμως ότι δεν είναι plug'n'play να βγουν θεϊκά ντραμς με μερικά κλικ, πρέπει να έχει πέσει πολύ δουλειά από έμπειρα άτομα.

Δεν ξέρω, είναι πια τόσο δύσκολο να γίνει μια καθαρή ηχογράφηση ντραμς; Απ'όσο ξέρω μέχρι και γω που είμαι κιθαρίστας ότι είναι πια στάνταρ να έχεις ένα gate στο snare για να κόβεις το bleed και απλά πρέπει να προσέχεις το hihat να είναι σε μια λογική απόσταση απ'το snare (και πιο απαλό χτύπημα στα πιάτα από το σύνηθες).

 
παραγωγές σαν την παραπάνω είναι προσεγμένες, καλογυαλισμένες και κοστίζουν πολύ

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top