Ηχογράφηση πρώτα σε ταινία - έχει νόημα?

music man

Νέο μέλος
Μηνύματα
565
Πόντοι
18
Γεια χαρά, έχω μια απορία αλλά πρίν το δοκιμάσω θα ήθελα να ακούσω τι έχετε να πείτε... Έχω ένα κασετόφωνο TEAC V-2020S να κάθεται στο στουντιάκι μου και μου ήρθε η σκέψη:

Θα είχε νόημα να ηχογραφώ τη βασική φωνή (κυρίως η φωνή με ενδιαφέρει αλλά όχι μόνο) σε κασέτα και μετά να την περνάω στο cubase? Ποια είναι η γνώμη σας σχετικά?

Θα πάρω πιο ενδιαφέρον σήμα ή χαμηλότερης ποιότητας από αυτό που παίρνω ήδη με τον παρακάτω εξοπλισμό που διαθέτω αυτή τη στιγμή?

Shure κλασικά δυναμικά, AKG c535

Golden Age 73 Junior

DBX 162SL

RME FIreface 800

 
Σίγουρα θα είναι χαμηλότερης ποιότητας. Αν θα είναι πιο ενδιαφέρον είναι υποκειμενικό, αν και προσωπικά δεν θα έμπαινα σε καμία περίπτωση στη διαδικασία συγχρονισμού και ταλαιπώριας, κυρίως διότι έχω βρει τρόπους με συνδυασμό plug in να πηγαίνω προς αυτήν την lofi ηχητική κατεύθυνση. Βέβαια ήταν χρονοβόρο το να βρω αυτό που μου έκανε, αλλά άπαξ και το βρήκα η εφαρμογή του πλέον είναι απλούστατη.

Ειδικότερα για τη φωνή, θα έλεγα ότι υπάρχουν δυο περιπτώσεις: Ή έχεις φωνάρα,  ;D ;D ;D οπότε κελαηδάς απλά μπροστά από το μικρόφωνο, τα σπας και το όλο ζήτημα τελειώνει εκεί, ή δεν έχεις οπότε και τη NASA να βάλεις στην επεξεργασία δεν κάνεις τίποτα. Έχει πολύ μεγαλύτερο νόημα να ψαχτείς με το που σονάρει η φωνή, τις τονικότητες κλπ παρά να ταλαιπωρείσαι με την επεξεργασία. Αν πιστεύεις ότι έχεις όλα τα άλλα και το μόνο που λείπει είναι το κερασάκι του tape hiss καλά κάνεις και ψάχνεσαι, αλλά έχω δει πάρα πολλές φορές και ειδικά στη φωνή, να ψάχνουν άδικα το κάτι παραπάνω στα μηχανήματα και στη μίξη, να χάνουν χρόνο και χρήμα σε ακριβά μηχανήματα και μικρόφωνα, ενώ τελικά αν το πει το κομμάτι μια καλή φωνή δε χρειάζεται τίποτα παραπάνω από μια σωστή καταγραφή και μια απλή και τυπική επεξεργασία.

 
Πάντως θα μπορούσες να πειραματιστείς γράφοντας από την έξοδο του PC κάτι που έχεις ήδη ηχογραφήσει στο κασετόφωνο, και μετά να το γυρίσεις πίσω. Για να σου φύγει η ιδέα δηλαδή  ;D ;D ;D

 
Βάλε ένα tape sim στα εφέ του track.

Η και σε ένα bus.

Εχω κάνει πειράματα και το αποτέλεσμα μπορεί να έχει και ενδιαφέρον με ήπιες ρυθμίσεις πάντα.

Νομίζω διαθέτει το cubase.

 
ο "βιασμός" της δυναμικής περιοχής, ο έξτρα θόρυβος της ταινίας ή το συχνοτικό φίμωμα αν χρησιμοποιήσεις dolby, ενδέχεται να παρουσιάσουν αξιποιήσιμο ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ως προς το ηχητικό αποτέλεσμα, αλλά σε ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν θα το κάνουν καλύτερο συγκριτικά...

από την άλλη ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΣ είναι το μεγαλύτερο "σχολείο" στην ηχοληψία οπότε και γω σου λέω να το κάνεις ξέροντας όμως περίπου τι να περιμένεις...

ΥΓ αν διέθετες ένα αξιόλογο open reel tape το πράγμα θα άλλαζε αρκετά ως προς το "προσδόκιμο ενδιαφέρον" αλλά εκεί η κουβέντα πάει αλλού και "σοβαρεύει" επικίνδυνα...:)

 
  Φίλε manosx συμφωνώ απίστευτα με αυτά που λες , ξέρω πως το 80% είναι στη φωνητική ικανότητα του καθενός απλά μετά από κάποια πράγματα όπως τη δοκιμή ενός demo "Ferox Tape Emulator" στο οποίο μπορούσα να τεντώσω τη φωνή με έναν τρόπο που δεν το έκανε άλλος compressor ενώ παράλληλα με ένα setting πίεζε τα σίγμα παραμορφώνοντάς τα και γλυκαίνοντάς τα που ούτε κάποιο de-esser το έχει καταφέρει αλλά 1. ήταν demo και 2. η ψηφιακή παραμόρφωση ενώ στην αρχή μου αρέσει σχεδόν πάντα με χαλάει κάτι και στο τέλος το αφαιρώ και παίζω με πιο απλά plugins (eq, comp).

  Η άλλη επαφή μου ήταν όταν ηχογράφησα με τα RCA inputs στο κασετόφωνο ένα κομμάτι που είχα ήδη μιξάρει , και όταν το έκανα playback από το κασετόφωνο ακουγόταν πιο απλοποιημένο και λίγο πιο γλυκό. Γενικά όταν μιξάρουμε κάτι το ακούμε τόσες πολλές φορές που αν η χροιά είναι ενοχλητική κουράζει...

  Επίσης μου αρέσει πάρα πολύ όταν το κομμάτι είναι δυναμωμένο με τρόπο που όλα τα όργανα γίνονται ένα αλλά παραμορφώνεται γλυκά. Μόλις πάω στο σπίτι θα σας στείλω και κάποιο δικό μου sample ώστε να είμαστε πιο κατατοπισμένοι, προς το παρόν θα σας στείλω κάποιο τραγούδι με αυτού του είδους την παραμόρφωση που πιστεύω οτι δημιουργείται από την πίεση στο master track:

Ένα υπερβολικό παράδειγμα που δυστυχώς η ποιότητα youtube είναι χάλια αν έχετε spotify ακούστε το εκεί...


 
Λοιπόν έκανα ένα πείραμα, έβαλα το τραγούδι να παίζει από το PC όσο ηχογραφούνταν από το κασετόφωνο εγώ ανεβοκατέβαζα την ένταση του input, επειδή το left και right input volumes του κσετοφώνου δεν ανεβάζουν το ίδιο την ένταση θα παρατηρήσετε ανισόροπο stereo image. Ωστόσο αυτό που ήθελα να σας δείξω είναι τα effe του compression που δημιουργούνται και οι αλλαγές στη χροιά...Θέλω τα σχόλιά σας...!!!

Υ.γ. Η ένταση ναι ξέρω είναι χαμηλότερη μη δώσετε σημασία

7._SFAIRES_-_COREYS.mp3

7._SFAIRES_-_COREYS_-_ΠΕΙΡΑΜΑ.mp3

 

Attachments

music man είπε:
Γεια χαρά, έχω μια απορία αλλά πρίν το δοκιμάσω θα ήθελα να ακούσω τι έχετε να πείτε... Έχω ένα κασετόφωνο TEAC V-2020S να κάθεται στο στουντιάκι μου και μου ήρθε η σκέψη:

Θα είχε νόημα να ηχογραφώ τη βασική φωνή (κυρίως η φωνή με ενδιαφέρει αλλά όχι μόνο) σε κασέτα και μετά να την περνάω στο cubase? Ποια είναι η γνώμη σας σχετικά?
Και πες ότι σου αρέσει το απότελεσμα, πως θα περάσεις μετά την φωνή στο Cubase? Πως θα συγχρονίσεις το Cubase με το κασετόφωνο? Το κασετόφωνο δεν αναπαράγει ποτέ με σταθερή ταχύτητα.

Πρέπει στο tape να υπάρχει timecode ώστε να το συγχρονίσεις με το DAW. Σε πολυκάναλο tape θυσιάζεις ένα κανάλι γι'αυτό το σκοπό.

 
Χρειάζεσαι:

1. καινούργιες κασσέτες μετάλλου  ή χρωμίου έστω όχι απλές τύπου Fe

2. απομαγνήτιση κεφαλής

3. καθάρισμα κεφαλής και roller με υγρό καθαρισμό

4. tape rec calibration, μια διαδικασία την οποία την κάνει αυτόματα σε κάθε κασέτα για καλύτερο αποτέλεσμα εγγραφής δεν ξέρω αν την έχει το Teac ή χρειάζεται manual bias

5. Dolby B ή C

όλα τα παραπάνω θα βελτιώσουν κάπως την ποιότητα εγγραφής και θα έχεις καλύτερο ήχο αλλά για ηχογράφηση φωνής το μόνο που θα έχεις είναι compression& φύσημα σε σχέση με απευθείας εγγραφή στο pc.

πριν 20 χρόνια είχαμε κάνει ένα test σε ένα καινούργιο Teac ίδιου τύπου ενός φίλου μου και ένα marantz cd48 σε κασέτα μετάλου TDK και στην επανεγγραφή από το cd δεν μπορούσες να καταλάβεις διαφορά ακουγότανε σχεδόν το ίδιο! το κασετόφωνο & οι κασέτες ήτανε όμως καινούργια....

υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές σε vst για εφφέ φωνής που δεν νομίζω ότι αξίζει να ασχοληθείς (γιατί  μόνο αν πας να βγάλεις κάτι σαν αφφέ αξίζει :P)

 
Δεν λέω πως είναι καλύτερο, αλλά ενδιαφέρον ακόμη και για να περάσεις κάποια ομάδα καναλιών (μετά σίγουρα θα χρειαστεί λίγο edit αν χάσει στο χρόνο) συμφωνώ με Σταύρο που λες πως για εφφέ είναι καλή επιλογή. Έχει ένα κουμπί bias μπροστά το οποίο δεν ξέρω τι κάνει , λόγω ότι εδώ είστε μεγαλύτεροι και εμπειρότεροι πόσταρα γιατί ήξερα πως όλο και με κάποιο τρόπο θα βοηθούσατε! Οι κασέτες που έχω τώρα είναι κάποιες RAKS ED-X. Για το πως θα συγχρόνιζα θα το έκανα χειροκίνητα αφού έγραφα και το περνούσα στο cubase σε ένα άσχετο σημείο του project  :laugh:

 
music man είπε:
Για το πως θα συγχρόνιζα θα το έκανα χειροκίνητα αφού έγραφα και το περνούσα στο cubase σε ένα άσχετο σημείο του project  :laugh:
Αυτό θα ήθελα να το δω  ;D

 
music man είπε:
Οι κασέτες που έχω τώρα είναι κάποιες RAKS ED-X.
εμ γιαυτό ακούγεται μάπα ειδικά αν είχε πριν ήδη εγγραφή "live ΛΕ-ΠΑ '94" ;D ;D ;D

δοκίμασε τα παραπάνω και μία τέτοια και θα δεις διαφορά...

το bias θέλει λίγο ψάξιμο στο manual δεν είχα το συγκεκριμένο μοντέλο

tdk.jpg

 

Attachments

Ναι μόνο ebay ή σε αγγελίες noiz πλέον αν νομίζεις ότι αξίζει τα λεφτά ???

χρειάζεται όμως και όλα τα υπόλοιπα για να βελτιωθεί ο ήχος με ειδικές κασέτες απομαγνήτισης κεφαλής & υγρού καθαρισμού

 
RAKS?

Πετράκης?  ;D

όπως είναι στα σκουπίδια.

Μόνο tdk ή maxell.

Ο συγχρονισμός μπορεί να γίνει όντως αλλά στο περίπου

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top