Ηχογράφηση κυματομορφής stereo ή mono?

Μια χαρά στερεοφωνικότατο σήμα παίρνεις με 2 μικρόφωνα. Τα στέρεο μικρόφωνα υπάρχουν μόνο για χάρην ευκολίας και είναι λιγότερο customizable από 2 μονοφωνικά μικρόφωνα.

Είναι σαν να σου λέω για να κάνεις telephone voice δεν αρκεί να βάλεις ενα bandpass και εναν κομπρέσσορα αλλα ότι πρεπει να χρησιμοποιήσεις το ultra-telephonix plugin :lol:

Με 2 μικρόφωνα μια χαρά στέρεο γράφουμε αν ξέρουμε. Δεν νομίζω ότι μπορείς να πεις ότι ο crhis lord alge (και όλοι οι άλλοι guru του εξωτερικού) δεν ξέρει να γράφει τύμπανα που χρησιμοποιεί 2 "μονοφωνικά" μικρόφωνα για overheads και αλλα δύο για room.

edit: επίσης όταν γράφουμε stereo κάνουμε παντα hard-pan!! Μονο τότε είναι πραγματικό stereo.

Επίσης πολύ βολικό για τις ακουστικές κιθάρες είναι το double tracking, γράφουμε δηλαδή 2 φορές το ίδιο πράγμα και τη μια left και την αλλη right στην μίξη. Εδώ βέβαια δεν μιλάμε για stereo, αλλά για 2 κιθάρες, αλλά το αποτέλεσμα τα σπάει.

Αυτά.

 
Εντάξει δεν είναι σπάνιο να γράφεται έτσι μια κιθάρα.Εγώ προσωπικά γράφω με ένα mic και κάνω double-tracking αλλά έχω ακούσει ηχογραφήσεις με left το σώμα και right την ταστιέρα.Πάντως και εγώ δεν το προτείνω μου ακούγεται κάπως περίεργο ένα μικρό όργανο όπως η ακουστική να καταλαμβάνει όλη τη στέρεο εικόνα.

Αλλά είναι μια πρακτική που χρησιμοποιείται.

 
Στερεοφωνία δεν έχεις άμα χρησιμοποιείς 2 μικρόφωνα το ξαναλέω...

¶μα ηχογραφείς κιθάρα από ενισχυτή με ένα mic μπροστά κ ένα πίσω, τότε δεν έχεις στερεοφωνία... έχεις 2 monο σήματα.

Θέλει τρόπο, αυτό θέλω να τονίσω. Οι παραγωγοί του εξωτερικού ξέρουν κ τοποθετούν εκεί που πρέπει.

Για stereo recording εδω: http://en.wikipedia.org/wiki/Stereophonic_sound

 
Εντάξει δεν είναι σπάνιο να γράφεται έτσι μια κιθάρα.Εγώ προσωπικά γράφω με ένα mic και κάνω double-tracking αλλά έχω ακούσει ηχογραφήσεις με left το σώμα και right την ταστιέρα.Πάντως και εγώ δεν το προτείνω μου ακούγεται κάπως περίεργο ένα μικρό όργανο όπως η ακουστική να καταλαμβάνει όλη τη στέρεο εικόνα.
Αλλά είναι μια πρακτική που χρησιμοποιείται.
Δεν είπα ότι είναι σπάνιο, απλά όλοι μιλάνε για στέρεο και είπα να αναφέρω και αυτό. Πολλές φορές το multi-mono είναι το καλύτερο stereo.. Για να πω και την αλήθεια μου, πιστεύω ότι λίγα πράγματα αξίζει να τα γράψεις stereo (τύμπανα, χορωδία, κανένα σετ κρουστών, πιάνο - εγώ τουλάχιστον μόνο αυτά γράφω)

Το multi-miking επίσης δεν σημαίνει πάντα stereo. Δηλαδή μπορώ πχ να γράψω ένα cello με 1 μικρόφωνο στον καβαλάρη, 1 μπροστά, 1 overhead, και από DI για να πάρω full χροιά, αλλά θα εξακολουθεί να είναι mono (τα λέω όλα αυτά προς αποφυγή συγχύσεων του τι είναι στερεο και τι μονο)

 
Στερεοφωνία δεν έχεις άμα χρησιμοποιείς 2 μικρόφωνα το ξαναλέω...
¶μα ηχογραφείς κιθάρα από ενισχυτή με ένα mic μπροστά κ ένα πίσω' date=' τότε δεν έχεις στερεοφωνία... έχεις 2 monο σήματα.

Θέλει τρόπο, αυτό θέλω να τονίσω. Οι παραγωγοί του εξωτερικού ξέρουν κ τοποθετούν εκεί που πρέπει.

Για stereo recording εδω: http://en.wikipedia.org/wiki/Stereophonic_sound[/quote']

ρε συ αυτό εννοείται, το είπα και στο προηγούμενο ποστ.

πάντως δεν είναι και πυρηνική φυσική να τοποθετήσεις 2 μικρόφωνα XY ή AB και να πάρεις στέρεο σήμα.
 
Εντάξει δεν είναι σπάνιο να γράφεται έτσι μια κιθάρα.Εγώ προσωπικά γράφω με ένα mic και κάνω double-tracking αλλά έχω ακούσει ηχογραφήσεις με left το σώμα και right την ταστιέρα.Πάντως και εγώ δεν το προτείνω μου ακούγεται κάπως περίεργο ένα μικρό όργανο όπως η ακουστική να καταλαμβάνει όλη τη στέρεο εικόνα.
Αλλά είναι μια πρακτική που χρησιμοποιείται.
Δεν είπα ότι είναι σπάνιο' date=' απλά όλοι μιλάνε για στέρεο και είπα να αναφέρω και αυτό. Πολλές φορές το multi-mono είναι το καλύτερο stereo.. Για να πω και την αλήθεια μου, πιστεύω ότι λίγα πράγματα αξίζει να τα γράψεις stereo (τύμπανα, χορωδία, κανένα σετ κρουστών, πιάνο - εγώ τουλάχιστον μόνο αυτά γράφω)

Το multi-miking επίσης δεν σημαίνει πάντα stereo. Δηλαδή μπορώ πχ να γράψω ένα cello με 1 μικρόφωνο στον καβαλάρη, 1 μπροστά, 1 overhead, και από DI για να πάρω full χροιά, αλλά θα εξακολουθεί να είναι mono (τα λέω όλα αυτά προς αποφυγή συγχύσεων του τι είναι στερεο και τι μονο)[/quote']

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου,απλά γράφαμε την ίδια ώρα.Απευθυνόμουν στον db548.
 
Στερεοφωνία δεν έχεις άμα χρησιμοποιείς 2 μικρόφωνα το ξαναλέω...
¶μα ηχογραφείς κιθάρα από ενισχυτή με ένα mic μπροστά κ ένα πίσω' date=' τότε δεν έχεις στερεοφωνία... έχεις 2 monο σήματα.

Θέλει τρόπο, αυτό θέλω να τονίσω. Οι παραγωγοί του εξωτερικού ξέρουν κ τοποθετούν εκεί που πρέπει.

Για stereo recording εδω: http://en.wikipedia.org/wiki/Stereophonic_sound[/quote']

Ώπα εννοείτε πως δεν μιλάμε για 2 μικρόφωνα = stereo!

Μην τα μπερδεύουμε! Εννοούμε στερεοφωνική τοποθέτηση 2 μικροφώνων! Και ναι όντως θέλει λίγο πειραματισμό και ζόρι αλλά μόλις το πετύχεις κάνει θαύματα σε ακουστικά όργανα και ειδικότερα σε τύμπανα!
 
ρε συ αυτό εννοείται' date=' το είπα και στο προηγούμενο ποστ.

πάντως δεν είναι και πυρηνική φυσική να τοποθετήσεις 2 μικρόφωνα XY ή AB και να πάρεις στέρεο σήμα.[/quote']

Tουλάχιστον τελικώς συννενοηθήκαμε... :D
 
Οι παραγωγοί του εξωτερικού ξέρουν κ τοποθετούν εκεί που πρέπει.
Kαι δω στο ελλάντα πάντως ξέρουν να γράφουν ακουστικές.Με τις ηλεκτρικές έχουμε ακόμη πρόβλημα.

Μόλις τώρα αρχίζουμε και ξεπερνάμε το "σύνδρομο Κροκίδη". :lol:

Φοβερός ήχος.Λες και τσινάει γάιδαρος στο βοσκοτόπι. :D

 
Δεν θέλω να παραπονιέσαι...

Στην Έλλαδα ξερουμε να ηχογραφούμε το καλύτερο μπουζούκι, μπαγλαμά, ζουρνά, κλαρίνο κ τουμπερλέκι. Χρόνια μπροστά....

A επίσης στην Ελλάδα μπορούμε να κάνουμε τους ατάλαντους, 'τραγουδιστές'...

Το μυστικό είναι στα υπερεξοπλισμένα μηχανήματα που φέραν οι προγονοι μας απο τον Σύριο (δουλεύουν με τη δύναμη της κεφαλής της Μέδουσας).

 
¶κουσα από καλή πηγή ότι τα πρώτο echo chamber ήταν το μαντείο των Δελφών.

 
Όπως και ότι οι ασπίδες των αρχαίων ελ-λήνων έγραφαν πάνω τους Paiste και τις χρησιμοποιούσαν οι πολεμιστές για gong την ώρα της μάχης. :wink:

 
Eγω ο ακολουθώντας ΡΗΤΑ το ρητο (:lol:) <<Στερεοφωνικό σημα...στερεοφωνικά προβληματα...>> προτιμω μονοφωνικά (μονο όταν ηχογραφώ synth προτιμώ στερεοφωνία....δεν ξερω μου κάθεται καλυτερα...)...
Τώρα γίνεται καποιος να μου εξηγήσει τι είναι η ακυρώσεις και η διαφορά φάσεις...?
Interference_of_two_waves.png


Στο αριστερό παράδειγμα έχουμε προσθέτουμε δύο σήματα σε απόλυτη φασική αρμονία (απεικονίζονται κάτω) και το αποτέλεσμα είναι το σήμα μας (απεικονίζεται πάνω) να διπλασιάζεται σε ένταση.

Στο δεξί παράδειγμα έχουμε προσθέτουμε δύο σήματα (απεικονίζονται κάτω) με διαφορά φάσης 180 μοίρες (ανάστροφη φάση) και το αποτέλεσμα είναι το σήμα μας (απεικονίζεται πάνω) να ακυρώνεται και να μην ακούμε τίποτα.

Κανένα από τα δύο δεν επιτυγχάνεται πρακτικά' date=' καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις έχουμε φασικές διαφορές 30-150 μοίρών (πρέπει να υπάρχουν ιδανικές συνθήκες και να είσαι πολύ τυχερός η άτυχος για να συμβεί ένα από τα 2). Επίσης το σήμα δεν ακυρώνεται ποτέ εντελώς λόγω αυτονόητων φυσικών περιορισμών, όμως μπορεί να χάσει μέρος της πληροφορίας του - κλασσική περίπτωση: Έχουμε την μπότα μας ωραία και καλά και μόλις ανοίγουμε τα overheads χάνει πολύ μεγάλο μέρος των χαμηλών της συχνοτήτων)

EDIT: Αυτά ισχύουν με τις φασικές διαφορές και τις ακυρώσεις, και, όπως φαίνεται δεν έχουν σχέση με το αν θα ηχογραφήσουμε στερεοφωνικά. Ίσα-ίσα που, αν γράψουμε κάτι stereo και κάνουμε hard panning, ακόμα και εκτός φάσης να είναι, θα ακούγονται τέλεια γιατί πολύ απλά δεν προστίθενται τα σήματα αλλά δρομολογείται το καθένα σε άλλο κανάλι. Όλα αυτά μέχρι να πατήσουμε το κουμπάκι "mono". Στο ραδιόφωνο πολλές φορές είναι αυτές που οταν πιάνει-και-δεν-πιάνει stereo, πότε ακούμε γιγάντιες κιθάρες και πότε τζιτζίκια. Ε, αυτό σημαίνει ότι οι κιθάρες είναι εκτός φάσης και όταν προστίθενται (επειδή το radio μας παίζει μονοφωνικά λόγω μέτριας λήψης) ακυρώνεται μέρος τους.[/quote']

Χμμμμμ

Μία παρατήρηση...

Το φαινόμενο γενικά είναι η διαφορά φάσης...

Το πόσο θα είναι αυτή είναι αυτό που δίνει και διαφορετικό αποτέλεσμα.

Έτσι, με μία διαφορά 180 μοιρών, έχουμε ακύρωση. Πράγμα που ΔΕΝ συμβαίνει τυχαία και είναι απολύτως επιτεύξιμο και μάλιστα χρησιμοποιείται και σε "σύνθετα" σήματα βάση στατιστικών μεθόδων επεξεργασίας σηματων.

Τοιουτοτρόπως, μηδενική διαφορά φάσης πάλι είναι απολύτως επιτεύξιμη και συμβαίνει πάλι ΟΧΙ τυχαία.

Για τον χρήστη που ρώτησε τι είναι η διαφορά και τι είναι η ακύρωση...

ένα ημιτονο ξεκινάει από το μηδέν... . Στην τιμή που αντιστοιχεί στο ένα τέταρτο της περιόδου του έχει την τιμή 1.

Αν... έχεις ένα ημιτονο που η πρώτη του τιμή έχει την τιμή 1 τότε μπορείς να πεις πως έχεις μια διαφορά φάσης 90 μοιρών.

Συμπέρασμα το συνημίτονο και το ημίτονο είναι το ίδιο σήμα με διαφορετική φάση.

Αυτή είναι η διαφορά φάσης.... πως όμως κολλάνε οι μοίρες στον ήχο...;

Επειδή δεν θέλω να σε μπλέξω με "διάφορες" "μαθηματικές" εκφράσεις....

αναλογίσου την διαφορά που έχει το ημίτονο με το συνημίτονο....

Το συνημίτονο είναι ένα ημίτονο "καθυστερημένο" κατά ένα τέταρτο της περιόδου που αυτή η μονάδα είναι χρόνος.... και όχι μοίρα..... όμως αυτή η καθυστέρηση αντιστοιχεί σε μία διαφορά φάσης των 90 μοιρών.

Στην ειδική περίπτωση κατά την οποία δύο ημίτονα έχουν διαφορά φάσης 180 μοίρες συντελεί στην πλήρη ακύρωσή τους αν αυτά προστεθούν λόγο του οτι ημίτονα τόξων με διαφορά 180 μοιρών είναι ίσα και αντίθετα.
 
Έτσι, με μία διαφορά 180 μοιρών, έχουμε ακύρωση. Πράγμα που ΔΕΝ συμβαίνει τυχαία και είναι απολύτως επιτεύξιμο και μάλιστα χρησιμοποιείται και σε "σύνθετα" σήματα βάση στατιστικών μεθόδων επεξεργασίας σηματων.
Τοιουτοτρόπως, μηδενική διαφορά φάσης πάλι είναι απολύτως επιτεύξιμη και συμβαίνει πάλι ΟΧΙ τυχαία.
Πότε σου έτυχε αυτό,δηλ 2 σύνθετα σήματα να ακυρωθούν τελείως ή να προστεθούν τελείως?

Εγώ δεν το'χω παρατηρήσει πάντως.Με ενδιαφέρει να μου πεις.

 
Θα πεταχτώ και θα σου πω ότι ως προς την ακύρωση, παράδειγμα είχε στο τελευταίο computer music, στο θέμα του με τα τύμπανα. Οπότε μάλλον γίνεται.

Εκτός και αν δεν κατάλαβα τι εννοείτε με τα "σύνθετα" οπότε σορυ που πετάχτηκα! :oops:

 
Σύνθετα είναι όλα τα σήματα εκτός από τις απλές κυματομορφές (πχ. τόνος 1Khz κλπ).

Στο παράδειγμα έδειχνε ΑΠΟΛΥΤΗ ακύρωση των σημάτων ή την κλασσική όπου χάνεται ο όγκος? Γιατί το δεύτερο είναι το συνηθισμένο και το πρώτο είναι αυτό που υποστήριξε πριν ο φίλος.

 
Έτσι' date=' με μία διαφορά 180 μοιρών, έχουμε ακύρωση. Πράγμα που ΔΕΝ συμβαίνει τυχαία και είναι απολύτως επιτεύξιμο και μάλιστα χρησιμοποιείται και σε "σύνθετα" σήματα βάση στατιστικών μεθόδων επεξεργασίας σηματων.
Τοιουτοτρόπως, μηδενική διαφορά φάσης πάλι είναι απολύτως επιτεύξιμη και συμβαίνει πάλι ΟΧΙ τυχαία.[/quote']

Πότε σου έτυχε αυτό,δηλ 2 σύνθετα σήματα να ακυρωθούν τελείως ή να προστεθούν τελείως?

Εγώ δεν το'χω παρατηρήσει πάντως.Με ενδιαφέρει να μου πεις.
Χμμμμ

Δεν είναι θέμα αν μου έτυχε ή οχι.

Το αν το έχεις παρατηρήσει δεν αποτελεί και κριτίριο του αν γίνεται ή όχι.

Αυτό ακριβώς το θέμα είναι ένα απο τα θέματα αιχμής πάνω στον ήχο τα τελευταία χρόνια και η έρευνα εστιάζεται στο να το κάνουν πιο εφικτό από άποψη κόστους και μόνο.
 
Θα πεταχτώ και θα σου πω ότι ως προς την ακύρωση' date=' παράδειγμα είχε στο τελευταίο computer music, στο θέμα του με τα τύμπανα. Οπότε μάλλον γίνεται.
Εκτός και αν δεν κατάλαβα τι εννοείτε με τα "σύνθετα" οπότε σορυ που πετάχτηκα! :oops:[/quote']

Δεν το έχω διαβάσει αυτό που λες.....

Και να κατάλαβες τι εννοείται με το "σύνθετα" κύματα.
 
Στο παράδειγμα έδειχνε ΑΠΟΛΥΤΗ ακύρωση των σημάτων ή την κλασσική όπου χάνεται ο όγκος? Γιατί το δεύτερο είναι το συνηθισμένο και το πρώτο είναι αυτό που υποστήριξε πριν ο φίλος.
Αυτή "η κλασική που χάνεται ο όγκος" ακύρωση δεν είναι τίποτα άλλο από ακύρωση μπάντας ή συχνότητας ή μερικών συχνοτήτων.

Η ακύρωση σήματος είναι η ακύρωση του σήματος.

Και τα δύο είναι εφικτά... ΑΛΛΑ....

σε μερικές περιπτώσεις στις οποιές ιδιότητες του cavity ή οι απαιτήσεις της εκάστοτε εφαρμογής δεν επιτρέπουν ή δεν απαιτούν την ακύρωση του σήματος τότε η διαδικασία εστιάζεται σε μία συχνότητα....

σε περιπτώσης αναπαραγωγής ήχου και φαινομεκής τοπικής προέλευσης της πηγής η εστίαση είναι σε ένα σημείο μέσα σε ένα δωμάτιο.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top