• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Ηχεία για πρόβες

  • Thread starter Thread starter Dimisas
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 11
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 5K
Status
Not open for further replies.

Dimisas

Νέο μέλος
16/10/07
92
0
0
Γεια σας. Θα ήθελα να ρωτήσω.

Έχω ένα χώρο για πρόβες. Έχουμε ηλεκτρονικά ντραμς, μικρόφωνα, μία κονσόλα με πολλές εισόδους κτλ...

Αυτό που θέλω είναι να βγαίνουν όλα τα οργανα από 2 ηχεία. Δηλαδή να βάζω πάνω στη κονσόλα κιθάρες, μπάσο, ντραμς και φωνές και από τη στέρεο έξοδο της κονσόλας να βγαίνουν όλα μαζί σε δύο ηχεία.

Δεν τίθεται θέμα για ενισχυτές και λοιπά, διότι έχω πεταλιέρα Χ3 live και θα την συνδέω απευθείας στην κονσόλα.

Η ερώτηση είναι: Θα είναι αξιοπρεπές ο ήχος που θα βγαίνει από τα δύο ηχεία; Θα ακούγονται σχετικά καθαρά όλα τα όργανα;

 
ΑξιοπρεπΗς και καθαρός θα είναι ο ήχος, μην ανησυχείς, μόνο φρόντισε τα ηχεία να έχουν 15άρι γούφερ για να αποδίδουν επαρκώς την κάσα και το μπάσο.

 
Τι κονσόλα, και τι ηχεία έχετε ή θα αγοράσετε?

Οπωσδήποτε sub το οποίο να πιάνει από χαμηλά (εγώ καλοβλέπω το M Audio SBX10 μαζί με ένα ζευγάρι active Behringer B2031A Truth που έχω). Έχω μία εντύπωση ότι πρέπει να είναι αυτοενισχυόμενη η κονσόλα σου για να μπει καρφί κάποιο όργανο, αλλιώς πρέπει να παρεμβάλλεται κάποιος ενισχυτής ή κάποια εφεδιέρα που να παίζει αυτό το ρόλο. Πάντως το ίδιο εγχείρημα ετοιμάζουμε με κάποιους φίλους, σε μερικές εβδομάδες θα είναι έτοιμο!

Με το καλό να ετοιμάσετε το χώρο σας, και καλές πρόβες!

 
επιτρέψτε μου μια παρατήρηση για να μη δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις που μπορεί ενίοτε να οδηγήσουν σε λάθος αγορές...

gdevelek είπε:
μόνο φρόντισε τα ηχεία να έχουν 15άρι γούφερ για να αποδίδουν επαρκώς την κάσα και το μπάσο.
απλοϊκή (όχι απλή) και αποπροσανατολιστική η προτροπή προς τον φίλο μας...

η διάμετρος ενός μεγαφώνου είναι ένα από τα κριτήρια (και σίγουρα όχι καθοριστικό από μόνο του) που προδιαθέτουν για ποιοτική αναπαραγωγή ενός ηχείου στις χαμηλές συχνότητες (και ως προς την έκταση και ως προς τον έλεγχο)...

η καμπίνα που θα φιλοξενήσει τα μεγάφωνα (και η σχεδιαστική της προσέγγιση... ακουστικής ανάρτησης, bass reflex κλπ), ο όγκος αυτής σε λίτρα, το σχήμα της, τα ηχοαποροφητικά υλικά, το ξύλο ή ότι άλλο χρησιμοποιηθεί, τα υλικά κατασκευής των woofer, το μέγεθος του μαγνήτη τους, το crossover κλπ, είναι κάποια από τα στοιχεία που συνδυαζόμενα θα οδηγήσουν στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα καλό ή κακό...

μπορεί πολύ εύκολα λοιπόν, ένα ηχείο με 10άρι woofer να είναι άψογο στην αναπαραγωγή της "κάσας" και του μπάσου (που θέτεις σα στόχο), σε αντιδιαστολή με ένα απαράδεκτο "μπουμαριστό μπασοκούτι" με 15άρι...

ΥΓ. για να μη πονοκεφαλιάζει και πολύ ο φίλος που ρωτάει να μη ξεχνά ότι τα τελευταία χρόνια ειδικά στο mainstream κομμάτι της αγοράς, ως κανόνας ισχύει όσο ποτέ το "ότι πληρώνεις παίρνεις"

(βέβαια τα διαμαντάκια σε κάθε κατηγορία τιμής υπάρχουν αλλά είναι λίγα και συνήθως  γνωστοποιείται η ύπαρξή τους και εδώ και αλλού)...  αν γίνει και πιο συγκεκριμένος για τον εξοπλισμό και τις απαιτήσεις του (βάζοντας και μια κατηγορία τιμής που του επιτρέπεται να κινηθεί,) είμαι σίγουρος ότι θα δεχθεί προτάσεις που θα αξιολογήσει ανάλογα έχοντας πάντα ο ίδιος τον τελικό λόγο...

 
@ Dimisas :

Adam A8X

http://www.thomann.de/gr/adam_a8x.htm

Τα έχω στο Project Studio μου συνδεμένα με την Mackie 1642 VLZ Pro.

Από αυτά διαχειρίζομαι τα Basses & Leads του Moog Minimoog Voyager Select Series και του Macbeth Studio Systems M3X Analog Monosynth, τα Soft-Synths που έχω, τα electronic drums, το 4-χορδο Warwick Infinity Ltd. («περασμένο» πρώτα από Ampeg SVP-Pro Pre-amp.) και  γενικότερα τα Adam A8X σαν Active Nearfield Monitors είναι η πρόταση μου για ποιοτικό Monitoring σε πρόβες, ηχογραφήσεις, Mixing & Mastering…

Σαν Active Nearfield Monitors έχουν το πλεονέκτημα ότι τόσο οι ενισχυτές τους, όσο και  τα active crossover τους είναι ειδικά σχεδιασμένα για αυτά, οπότε θα έχεις –με αυτά- flat response από τους 38 Hz. έως τους 50K Hz. !...

Από την άλλην όμως σου καταδεικνύουν τα πάντα…

Και ότι ο τραγουδιστής η’ η τραγουδίστρια σου -μπορεί να- είναι «μουγκοί και άλαλοι», θα στο καταδείξουν…

Και ότι ο drummer σου -μπορεί να- ήταν πρώην «Punk-ιό» και κοπανάει ασύστολα, χωρίς να έχει ιδέα από δυναμικές, θα στο καταδείξουν…

Το ότι ο Μπασσίστας μπορεί να –θέλει να- πιστεύει ότι είναι ο επόμενος “Jaco” ενώ η απτή πραγματικότητις τον τοποθετεί σε κατώτερη θέση από τον “Lemmy” θα στο δείξουν…

Το ότι εσύ πας να κάνεις «μαϊμουδιά» και να συνδέσεις την  πεταλιέρα σου «καρφί» στην κονσόλα σαν να είσαι «σκυλάς» και αυτό θα στο δείξουν…

1266 Euro (το ζεύγος) δεν είναι λίγα, αλλά αν τα θέλεις για ποιοτικές Studio εφαρμογές αξίζουν τα λεφτά τους μέχρι και το τελευταίο cent.

Υ.Γ.

Όλες οι παραπάνω περιγραφές δεν είχαν κανένα στόχο η’ σκοπό να σας προσβάλουν η’ να σας μειώσουν και καταλαβαίνεις ότι έγιναν αφενός μεν μέσα στα πλαίσια του humor και της πλάκας μεταξύ μουσικών, αφετέρου δε για να σου πω ότι με Reference Active Nearfield Monitors καταδεικνύονται και τα Pros αλλά και τα Cons. μιας μουσικής διεργασίας και για αυτό –μάλιστα…- κοστίζουν τόσο πολύ….

Δεν σας ξέρω προσωπικά, δεν με ξέρετε προσωπικά και τίποτα δεν μπορεί να αναιρέσει τον σεβασμό μεταξύ ημών αμφότερων.

Αυτή λοιπόν ήταν η πρόταση μου και ευελπιστώ ότι μπορεί να σας βοηθήσει.

 
Voyager... είπε:
Δεν σας ξέρω προσωπικά, δεν με ξέρετε προσωπικά και τίποτα δεν μπορεί να αναιρέσει τον σεβασμό μεταξύ ημών αμφότερων.
Σωστος ++++

 
Επειδή ο προϋπολογισμός σας μπορεί να είναι συμπιεσμένος, προτείνω ένα ζεύγος από αυτά.

http://www.thomann.de/gr/mackie_thump_th15a.htm

Και υπάρχουν και φτηνώτερες λύσεις από εταιρίες που δεν έχουν το κύρος της Mackie.

 
μια και ρωτήθηκα από φίλο σε mail για το θέμα, θα απαντήσω δημόσια μήπως ενδιαφέρει κι άλλους η θέση μου...

όντως σε πολλούς, σε μια πρώτη βιαστική ανάγνωση, η πρόταση του Voyager μπορεί να φάνηκε αδόκιμη (και αυτόματα και λογικά να σκέφτηκαν πρόταση σε PA ηχεία)...

αν όμως λάβουμε υπόψη μας ότι το βασικό κριτήριο που θέτει ο ερωτών είναι ο ήχος και υποθέσουμε (γιατί δεν το αναφέρει) ότι δεν τα θέλει για live καθώς και ότι  ο χώρος που κάνουν πρόβες είναι περί τα 20-25 τμ, γιατί όχι?

γιατί να μη συνδυαστεί το τερπνόν μετά του ωφελίμου αν οι περιστάσεις (και το πορτοφόλι) το επιτρέπουν?

τα Adam που προτείνει ο φίλος μας ας πούμε, μπορούν εκτός από πολύ καλή λύση σε μελλοντικές studio εφαρμογές, να δώσουν  άνετα 105-110 db "καθαρού" ποιοτικού ήχου (apriori καλύτερο από ένα εφάμιλλο PA) στη μπάντα για "ξεκούραστες" πρόβες...

(θέλουν μια προσοχή στις υπερβολές σε σχέση με τα "σκληροτράχηλα" κατά κανόνα PA, αλλά αν λάβουμε υπόψη και τα ηλεκτρονικά τύμπανα που δεν επιβαρύνουν τον ambient noise, όχι σε βαθμό πραγματικής ανησυχίας)...

δεν έχω χρησιμοποιήσει τα εν λόγω σε παρόμοιες συνθήκες αλλά αφού απροβλημάτιστα το έχει κάνει ο Voyager δεν έχω λόγο να αμφιβάλω για την επιτυχία ανάλογου εγχειρήματος... πολλές φορές οι αδόκιμες λύσεις ανοίγουν δημιουργικούς δρόμους που η πεπατημένη κρατά κρυμμένους κάτω από την γοητεία της ευκολίας... 

όπως άλλωστε έχω ξανααναφέρει, τα αγαπημένα μου Mackie hr824, έκαναν πολύ συχνά "βόλτες" από το studio σε χώρους πρόβας και  τελικά (λόγω και της "μουσικότητας" που τα διέκρινε) στο σπίτι για hi end ακρόαση μουσικής...

παρεμπιπτόντως αν κάποιος είναι τυχερός μπορεί τα βρει σε καλή κατάσταση στην αγορά αρκετά κάτω από το 1000ρικο και να αποτελέσουν μια φθηνή εξαίρετη all around λύση...(το πρωί καθηγήτρια λοιπόν, το βράδυ...)...

ΥΓ. συνηγορώ και στην PA άποψη, τα thumb ΤΗ-15Α που προτείνονται είναι μια δοκιμασμένη αξιόλογη φθηνή λύση...

 
npap είπε:
ΥΓ. συνηγορώ και στην PA άποψη, τα thumb ΤΗ-15Α που προτείνονται είναι μια δοκιμασμένη αξιόλογη φθηνή λύση...
Πόσο απλά ήταν τελικά τα πράγματα...

 
@ all :

Οπότε –πιστεύω ότι- συμφωνούμε άπαντες και συνηγορούμε προς την χρήση των Active Monitors σαν την καλύτερη, σωστότερη  και πιο εργονομική επιλογή προς αποφυγή προβλημάτων από mismatching μεταξύ ενισχυτών, crossovers και μεγαφώνων.

Το ποια θα είναι η τελική επιλογή του συνδαιτυμόνα μας Dimisas θα εξαρτηθεί άμεσα από το οικονομικό budget των χρημάτων που μπορεί αυτός να διαθέσει και έμμεσα από τα σχέδια του ως προς τα πού θα θελήσει να κατευθύνει το όλο project του, είτε αυτό μπορεί να είναι –καθαρά- ένα «προβάδικο», είτε μια semi-contrition, είτε ένα recording studio project.

Ικανοποιητικές ως άριστες λύσεις επιλογών υπάρχουν σε ένα ευρύ οικονομικό budget χρημάτων και για τις τρεις περιπτώσεις και από εκεί και πέρα η όποια επιλογή θα έχει να κάνει με την διαχείριση του χώρου εργασίας...

Π.χ. όπως είπε και ο  npap αν ο χώρος εργασίας σου είναι 20-25 τ.μ. τα Mackie HR824 θα είναι εξαιρετική επιλογή σε σχέση με τα P.A.-τζίβικα Mackie Thump TH-15A, γιατί θα μπορούν να ελεγχτούν καλύτερα οι χαμηλές συχνότητες, οπότε δεν θα υπάρχουν τόσο έντονα προβλήματα λόγω στατικών κυμάτων και ανακλάσεων.

Αν από την άλλην, η μπάντα θέλει ο εξοπλισμός της να χρησιμοποιείται και σαν Dual Purpose για τις ανάγκες όχι μόνο του Studio αλλά και των Live εμφανίσεων της, τότε η επιλογή  των P.A.-τζίβικων Mackie Thump TH-15A (που πρότεινε ο gdevelek) θα της είναι πιο θελγική προς αυτό και λογικότατα πιο λειτουργική...

Σαν τρίτη παράμετρο, θα έβαζα και την ίδια την μπάντα. Και αυτό έχει να κάνει με τα αιτούμενα και τα αιτιατά που μπορούν να έχουν ως προς τον εξοπλισμό της, σαν παράγοντα δημιουργίας.

Π.χ.

Έχουμε να κάνουμε με μια Metal η’ Rock μπάντα που χρειάζεται –ψυχολογικά- το extra ηχητικό και οπτικό push-όρισμα των P.A.-τζίβικων Mackie Thump TH-15A σαν ψυχολογικό παράγοντα δημιουργίας και «ταυτότητας» του ήχου της?...

Η’ από την άλλην έχουμε να κάνουμε με μια New age, Ambient, Electronica μπάντα που θα αναζητήσει την Extra Audio Clarity & Sound Quality Perception των Adam A8X και των Mackie HR824 σαν ψυχολογικό παράγοντα δημιουργίας και «ταυτότητας» του ήχου της?...

Οπότε, όπως καταλαβαίνουμε όλοι η επιλογή Ηχείων για πρόβες είναι μια αρκετά συνθέτη επιλογή που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και καλό θα ήταν να είχαμε –εκ των προτέρων- περισσότερες πληροφορίες και δεδομένα ως προς τα αιτούμενα και τα αιτιατά, προς αποφυγή παρεξηγήσεων μεταξύ ημών.

 
Last edited by a moderator:
Voyager... είπε:
γιατί θα μπορούν να ελεγχτούν καλύτερα οι χαμηλές συχνότητες, οπότε δεν θα υπάρχουν τόσο έντονα προβλήματα λόγω στατικών κυμάτων και ανακλάσεων.
Ο έλεγχος των χαμηλών έχει να κάνει λίγο με το ηχείο και κυρίως με τον ενισχυτή και συγκεκριμένα τον συντελεστή απόσβεσης αυτού.

Τα στατικά κύματα και οι ανακλάσεις έχουν να κάνουν με τον περιβάλλοντα χώρο και το υλικό των πλευρικών κυρίως επιφανειών.

 
@ gdevelek :

gdevelek είπε:
Ο έλεγχος των χαμηλών έχει να κάνει λίγο με το ηχείο και κυρίως με τον ενισχυτή και συγκεκριμένα τον συντελεστή απόσβεσης αυτού.
Ο έλεγχος των χαμηλών συχνοτήτων έχει να κάνει –σαν ακουστικό σήμα- και με το ηχείο μεγαφώνων –αντιστοίχως και με τα μεγάφωνα αυτού…- και όχι μόνο με τον συντελεστή απόσβεσης-damping factor- του ενισχυτή, αν ξέρουμε γιατί μιλάμε…

Αίφνης, σε ένα δοθέντα χώρο 20-25 τ.μ. όπως παράδειγμα μας αν με τον ίδιο ενισχυτή προσπαθήσεις να ελέγξεις τις χαμηλές συχνότητες σε ένα passive 2-way monitor με 8’’ loudspeaker, σε ένα passive 2-way monitor με 15’’ loudspeaker και σε ένα  passive ηλεκτροστατικό planar θα διαπιστώσεις έμπρακτα ότι το passive 2-way monitor με 8’’ loudspeaker είναι πιο εύκολα ελεγχόμενο σε σχεση με τα άλλα δυο και ειδικότερα μάλιστα σε σχέση με το passive ηλεκτροστατικό planar, ιξού και ότι τα  passive ηλεκτροστατικό planars χρειάζονται πάρα πολύ μεγάλο χώρο ως διαθέσιμο για να «προσανατολιστούν»  και να αποδώσουν τα βέλτιστα τους.

Τα στατικά κύματα και οι ανακλάσεις έχουν να κάνουν με τον περιβάλλοντα χώρο και το υλικό των πλευρικών κυρίως επιφανειών.
Και  με τις δοθείσες συχνότητες αν σου διέφυγε αυτό…

Μιας και μιλάμε για αντηχήσεις και στατικά κύματα, πιστεύω ότι ξέρεις τον ορισμό της αντήχησης…

Αντήχηση είναι ο χρόνος που απαιτείται για έναν ήχο να «σβήσει» σε ένα εκατομμυριοστό της αρχικής έντασης, με αποτέλεσμα την μείωση 60 dB όπως φαίνεται από τον τύπο: Reverb T60 = V*0,049/A*S όπου: T είναι ο χρόνος αντήχησης σε seconds, V είναι η ένταση του κλειστού χώρου σε κυβικά πόδια, A είναι ο μέσος ορός για τον συντελεστή απορρόφησης του κλειστού χώρου, S είναι η συνολική περιοχή επιφάνειας σε τετραγωνικά πόδια.

Εφόσον ο A δεν είναι ίδιος για όλες τις συχνότητες και μεταβάλλεται θετικά ως προς τις ανώτερες συχνοτηκά περιοχές, εύκολα μπορείς να αντιληφτείς ότι οι μπάσες συχνότητες –που είναι από την φύση τους πιο κατευθυνθηκές…- θα σου δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα ως προς την απόσβεση τους από ότι οι μεσαίες και οι πρίμες…

Όπως εύλογα και ευνόητα καταλαβαίνεις το να «boom-άρουμε» έναν χώρο 20-25 τ.μ. με τα Mackie Thump TH-15A που είναι από την φύση τους –σαν P.A.-τζίβικα- πιο επιρρεπή στις χαμηλές συχνότητες θα μας δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα σε αυτές από ότι Adam A8X και τα Mackie HR824

Αν από την άλλην, μας αρέσει στο να κάνουμε με τα Mackie Thump TH-15A τον χώρο να «κουδουνάει», αυτό έχει να κάνει με –καθαρά-ψυχολογικούς παράγοντες και όχι με ακουστικούς…

Απλά, πρέπει να παραδεχτούμε –τότε- ότι «βλέπουμε» τον εν λόγω χώρο σαν την "χαρά του παιδιού" και όχι με την ηχητική πιστότητα ενός χώρου εργασίας…

 
Last edited by a moderator:
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα