Η συνθετική διαδικασία ένος κομματιού για πιάνο και τρομπέτα. Unique

Nikolas

Bafta Winner
Μηνύματα
4,420
Πόντοι
198
Παιδιά,

Για όποιον ενδιαφέρετε αν και το είδος είναι λίγο άσχετο με το φόρουμ εδώ...

Αποφάσισα να δουλέψω σε ένα κομμάτι για πιάνο και τρομπέτα και να παρουσιάσω τον τρόπο δουλειάς μου σε ένα φόρουμ, καθώς και να ενημερώνω κάθε τόσο τις λεπτομέρειες, προόδους, τρόπο σκέψεις κλπ. Είναι κάτι που, νομίζω, δε βρίσκεται πολύ συχνά σε τέτοιου είδους μουσική.

Για όποιον ενδιαφέρεται λοιπόν:

H συζήτηση συμβαίνει σε αυτό το λινκ

και

Η μουσική και ότι έχει να κάνει με αυτήν, καθώς και η πρόοδός υπάρχει εδώ

Συγνώμη, είναι όλα στα Αγγλικά.

Ας είναι να ενδιαφερθεί κάποιος, και να βοηθηθεί κάποιος άλλος, να βρεθούν καινούριες ιδέες, ή ότι άλλο.

Ερωτήσεις, απορίες, εδώ είμαι. :) (και εκεί, στο άλλο φόρουμ)

Νικόλας

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όσο και να προσπαθείς να μας ανεβάσεις το επίπεδο....εμείς metalzone πιστοί!

Τρομπέτα πάλι, πως σου ήρθε!!!....για κυνήγι αλεπούς καλό?

 
marathon είπε:
Τρομπέτα πάλι, πως σου ήρθε!!!....για κυνήγι αλεπούς καλό?
Λόγω αυτού:



Αντε πες μου μετά ότι τα VI δεν έχουν φτάσει μακριά! ;) (και αυτοί που έχουν φτιάξει το πιάνο (Garritan) και την τρομπέτα (samplemodeling) είναι γνωστοί. Ακόμη ένας πόντος για να τα χρησιμοποιήσω. Άσε που η τρομπέτα είναι μαμώτα όργανα)

EDIT: Ου να χαθείς παλιοκιθαρίστα! (είδες επίπεδο;  :P)

 
Με λίγα λόγια δεν γράφεις ένα κομμάτι για πιάνο και τρομπέτα...αλλά ένα κομμάτι με πιάνο και πιάνο.

Πιανής εταιρίας είνα η Virtual τρομπέτα (της Garritan?). Αυτό που προσπαθώ να καταλάβω είναι εάν υπάρχει κάποια ιδιαιτερότητα (σαν λογική σύνθεσης εννοώ) για την τρομπέτα και θα άλλαζε εάν είχες (ας πούμε) άρπα ή απλά συνθέτεις προσομειώνοντας (πιστά?) τον ήχο του πνευστού

Θα παρακολουθήσω τα links για να δώ και τα σχόλια των άλλων

 
www.samplemodeling.com (νομίζω) το λινκ της εταιρίας που έχει κάνει την τρομπέτα.

Όχι: Γράφω ένα κομμάτι για πιάνο και τρομπέτα. Όχι διότη είναι οι ήχοι έτσι, αλλά γιατί θέλω να γράψω, έχοντας στο νου τις ιδιαιτερότητες της τρομπέτας. Και (συνήθως) δε συνθέτω πάνω στο πιάνο. Αν και το κομμάτι ξεκίνησε ως αυτοσχεδιασμός, υπάρχει πλάνο στο μυαλό μου και δουλεύω τώρα για να φτιάξω την παρτιτούρα (που είναι μαντάρα απο το Cubase... Βράστα είναι...).

Υπάρχει ιδιαιτερότητα, φυσικά. Αλλιώς γράφεις για κάθε όργανο, και (θα) τα λάβω υπόψην μου. Αλλίως θα είχα τελειώσει, θα είχα περάσει μια γραμμή τρομπέτα και θα είχα τελειώσει! ;)

 
Είδα το link, είναι οι τύποι που έχουν κάνει το Mr T sax, το είχα ακούσει και μου φάνηκε πολύ καλό...και δεν είναι και ακριβά!!! Πως γίνεται αυτό?

 
Σόλο όργανα είναι. Φαντάσου να πας να φτιάξεις ολόκληρη ορχήστρα με τούτους ποσο θα σου βγεί. Αν η EW PLAY Platinum έχει περι τα $900, αυτό θα βγει περι τις $5,000 τουλάχιστον. Του λύπουν, τρομπόνια, όλα τα βιολιά, πιάνα, κρουστά, φλάουτα κοκ. Δεν θα μπορούσε να είναι παραπάνω για σόλο όργανα! (και είναι και πολύ καλά παιδιά και οι δύο τους)

 
Να σε ρωτήσω κάτι άσχετο-σχετικό μιας και πιάσαμε κουβέντα. Πώς μπορείς να γράψεις για τρομπέτα όταν δεν παίζεις τρομπέτα? Στις σπουδές σου μαθαίνετε σχετική θεωρία για όλα τα όργανα?

Και πόσο καλύτερα θα μπορούσε να αποδώσει τπ έργο σου ένας πραγματικός τρομπετίστας?

 
Φιλτατε Νικόλα πολύ επιστήμη αδερφέ μου. Γι αυτό γουστάρω. Πάντως το κομμάτι που άκουσα απέχει πολύ απο το mainstream οπότε η αξία του είναι καθαρά projectική φαντάζομαι.

 
ωραιο το εγχείρημα! δεν ειχα χρονο να το κοιταξω με λεπτομερεια, ακουσα το πιανιστικο κομματι πολυ βιαστικά... μου αρεσε ομως , ειδικα το αργο σημειο στη μεση ακουγοταν πολυ ωραια αναμεσα στην περιβαλλουσα ενταση... θα παρακολουθω οσο μπορω το εγχειρημα , καλη συνεχεια

 
Μπράβο και από μένα Νικόλας,οι ανησυχίες σου μας κάνουν καλο!

Άντε να μας γράψεις/παραθέσεις και κανέναν οδηγό,για το πως θα γράψουμε ορχηστρική μουσική.

H συνταγή και το μίγμα των πολλών βιολιών μαζί, με μπερδεύει..

;D ;D ;D

 
Μπράβο Νικόλα. Πολύ καλό. Μου άρεσε που το 1ο και το 3ο μέρος έχουν κοινά στοιχεία (όπως δυναμική και διαστηματική συνήχηση) και το 2ο με το 4ο είχαν μόνο τη δυναμική σαν κοινό στοιχείο. (Αν άκουσα καλά λόγω περασμένης ώρας :)) Πολύ κα΄λη η σκέψη σου για την τρομπέτα και ίσως θα έπρεπε να παρουσιάσεις καινούργια στοιχεία στο θέμα της και ίσως και από πλευρά καινοτομίας. Ίσως να μην περιλαμβάνει καθόλου μελωδία, μιας και το πιάνο σου είναι ήδη μελωδικότατο, και να περιλαμβάνει περισσότερο ήχους με ή χωρις σουρντινα,ή και σκέτες αναπνοές.... δεν ξέρω σκέψου το λίγο.....

Πάντως είναι πολύ καλή η δουλειά σου.

Φιλικά ninja.

 
μπραβο ρε νικολα. γενικοτερα.

αν εχεις myspace add me www.myspace.com/mariolaz

εισαι πολυ καλος.

 
απο κάτω προς τα πάνω, και ευχαριστώ όλους. :)

Rondat Δεν έχω myspace, και να ομολογήσω δεν το χωνεύω και πολύ. Αρνήθηκα για πολύ καιρό και το facebook αλλά τελικά με παρασύρανε εκεί. Δεν είμαι πολυ φίλαθλος αυτού του μέσου, ούτε και πολυ ασχολούμε, αλλά... H Σελίδα μου, έχει όλη τη μουσική που θα ήθελα να μοιραστώ με τον κόσμο (για εμπορικούς και προσωπικούς σκοπούς), και διάφορες πληροφορίες: www.nikolas-sideris.com

ninja. Thanks bud! ^_^ Ευχαριστώ για τις προτάσεις, όλες δεκτές και καλές (και η ανάλυση καλή). 4 μέρη, ξεχωριστα με το 1ο και 3ο να μοιάζουν και 2ο και 4ο το ίδιο, λόγο "δυναμικότητας" ,ή "ενεργητικότητας". :) Για την ώρα δουλεύω ακόμη στην παρτιτούρα και δεν έχω καταφέρει ούτε νότα να βάλω απο τρομπέτα. Πρέπει να στείλω ότι έχω και δεν έχω στην Αγγλία την Παρασκευη για δοκιμαστικές εξετάσεις (mock viva), και τρέχω σαν παλαβός. Θα πρέπει, νομίζω, να υπάρχει κάποια συνοχή μεταξύ πιάνου και τρομπέτας, αλλά το τι ακριβώς remains to be seen. Επιπλέον, υπάρχει αρκετός χώρος, και μπορεί να ΒΓΑΛΩ πράγματα απο το πιάνο, για να πάνε στην τρομπέτα τελικά. Θεωρω οτι υπάρχει πολύ "υλικό" για εκμετάλευση στο πιανιστικο μέρος, ώς τώρα. Η παρτιτούρα θα δείξει περισσότερα. :)

(ΠΑΡΕΝΘΕΣΗ): πήγα χτες στο Πλάισιο και μου δώσανε τελικά ΡΟΖ χαρτί! ΡΟΖ! Και πήρα και 2 πακέτα (θα εκτυπώσω ΠΟΛΥ αυτές τις μέρες). Πρέπει να τρέχω να το αλλάξω τώρα.! ΡΟΖ!

Γιαννη. Νά 'σαι καλά. Αν τα πράγματα πάνε καλά, έρχετε και αυτό (συζητάω με διάφορους "σπόνσορες" για κάτι τέτοιο, περι ενορχήστρωσης κλπ... ;))

Νικόλας. Ευχαριστώ! Έχοντας ακούσει το γρήγορο, πρώτο μέρος, τόσο πολύ (λόγο του ότι βγάζω την παρτιτούρα), περιμένω πως και πως να φτάσω στο αργό! χαχαχα! :) Ελπίζω ότι μέσω αυτού παίρνεται και μια ιδέα του πως γράφω, πως δουλεύω, και ΤΙ κάνω και το ΓΙΑΤΙ. (και ίσως μια μικρή ιδέα για το πως είμαι σαν καθηγητής;;;; μπρρρ...)

Λάμπρο. Μπερδεύεις πολλά πράγματα και αξίζει μια ανάλυση.

Καταλαβαίνω τι λες σε όλα, αλλά διαφωνώ και σε όλα.

1. Πολύ επιστήμη αδερφέ μου. Ναι, καταλαβαίνω, αλλά έχε υπόψην σου, ότι το συγκεκριμένο κομμάτι που άκουσες είναι... 8 λεπτά στο πιάνο. Άρα το ακριβώς αντίθετο με αυτό που εννοείς. Δεν υπάρχει επιστήμη, παρα μόνο ένστικτα. Φυσικά το τι βγήκε έχει να κάνει με το ποιός είμαι και πως έχω αναπτύξει τον εαυτό μου, τα ένστινκτά μου και τη συνθετική μου ιδιότητα, αρα παρά τάυτα παραμένει μία καταθήκη μη επιστημονική. Η παράθεση της δουλειάς και το πείραμα του να "εκδόσω" την όλη διαδικασία είναι πιο πειραματική και πιο κοντά στην επιστήμη, αν θές.

2. Τι εννοείς mainstream? Εκεί που βρίσκομαι εγώ (γενικά μιλώντας), αυτού του είδους η μουσική έχει ανταπόκριση. Δεν είναι projectico και μάλιστα επειδή μίλησες και για την αξία του...

3. Η αξία του, ελπίζω να είναι μεγαλύτερη απ'ότι έχω κάνει. Ελπίζω ότι αυτό το κομμάτι θα καταλήξει, στην τελική του μορφή, στα χέρια ενός αγαπητού φίλου. Και μόνον εκείνος θα έχει την τελική του μορφή. Οι υπόλοιποι θα αρκεστείται με την διαδικασία κατασκευής καθώς και mp3 βερσιόν του τελικού κομματιού! ;) Άρα το θέμα αξία παίρνει συζήτηση υπο την έννοια: Η μοναδικότητα δίνει αξία σε ένα έργο τέχνης; (Εξού και το όνομα του κομματίου: Unique! ;))

Marathon ναι μαθαίνει κανείς. Λέγεται instrumentation και orchestration (οργανογνωσία και ενορχήστρωση) και είναι μαθήματα που γίνονται ακόμη και, ΩΩΩΩΩΩΩΩ ΝΑΙ, σε ωδείο! Μαθαίνεις γνωρίζοντας τεχνικές λεπτομέρειες του οργάνου (5 νότες συγχορδία σε βιολί δεν παίζει), την έκτασή του (μπάσσες νότες κάτω απο το μεσαίο ντο στο φλάουτο, ΤΣΟΥ), και μετά μελετας άλλα έργα απο προηγούμενους συνθέτες και βλεπεις καταλαβαίνεις την χρήση... Γράφεις κι εσύ, παρακολουθείσαι, σου λένε, μαθαίνεις, κάνεις εργαστήρια (workshop) όπου παίζονται έργα σου απο παίκτες του οργάνου και έτσι σχολιάζεται αυτό που έχεις εσύ γράψει και προχωράς έτσι, σιγά σιγά.

Αυτά... ουφ...

Καλημέρα σας.

 
Πέραν της πολύ ενδιαφέρουσας συνθετικής άποψης, (αναρωτιέμαι πως μπορείς και κρατάς τόσο σχετικά περίπλοκη κίνηση στο νου σου) θες να μας πεις πόσες φορές το επανέλαβες και πως θα καταλήξεις στο αποτέλεσμα; Η διαδικασία ξεκίνησε στο χαρτί ή αυτοσχεδίασες στο πιάνο και μετά το μετέφερες στο sequencer; Εχεις midi enabled ακουστικό πιάνο;

the goal of this little project is How to create a unique piece of music, which will be unique in copies, held by a single owner, but also enjoyed by all the audience, albeit in lower quality, possibly.
Πολύ μα πάρα πολύ ενδιαφέρουσα και η θεωρία της "Μοναδικότητας". Η οποία μπορεί να στέκει μόνο σε κάποιους "κύκλους" μουσικόφιλων καθώς η ηχητικά υποβιβασμένη βερσιόν σε συμπιεσμένο mp3 καταλήγει πλέον να είναι το δεδομένο στην καθημερινή πραγματικότητα. Θα μπορούσε να προκύψει ανάθεση έργου από συλλέκτη; Γιατί όχι;

Εμείς καθορίζουμε τους ακροατές και αγοραστές του έργου μας.

Συγχαρητήρια και μόνο για την σκέψη!

 
yameth είπε:
Πέραν της πολύ ενδιαφέρουσας συνθετικής άποψης, (αναρωτιέμαι πως μπορείς και κρατάς τόσο σχετικά περίπλοκη κίνηση στο νου σου) θες να μας πεις πόσες φορές το επανέλαβες και πως θα καταλήξεις στο αποτέλεσμα; Η διαδικασία ξεκίνησε στο χαρτί ή αυτοσχεδίασες στο πιάνο και μετά το μετέφερες στο sequencer; Εχεις midi enabled ακουστικό πιάνο;
Έχω ένα digital piano της Casio (PX110, Privia), που έχει αναπάντεχα καλό touché! Είναι απίστευτο. Το είχα αγοράσει στην Αγγλία λόγω χώρου και το έφερα εδώ. Είναι απίθανο! (και ΔΕΝ δουλεύω για την Casio! ;D).
Το κομμάτι, όπως το ακούς, παίχτηκε μια και έξω. Είχα δοκιμάσει να το παίξω 1-2 φορές στο πιάνο, αλλά εντελώς διαφορετικό. Το παρων πιανιστικο μέρος, είναι μοναδικό και παίχτηκε σε 8 λεπτά περίπου (βάλε, κάτσε, δοκίμασε, πατα * κλπ). Η διαδικασία δεν έχει καμμία, μα καμμία σχέση με χαρτί, αλλά τώρα, αυτήν την ώρα, το παιρνάω σε χαρτί (παρτιτούρα, που θα την μοιραστώ μαζί με όλους, στο NSS) για περαιτέρω ανάλυση και δουλειά.

Πολύ μα πάρα πολύ ενδιαφέρουσα και η θεωρία της "Μοναδικότητας". Η οποία μπορεί να στέκει μόνο σε κάποιους "κύκλους" μουσικόφιλων καθώς η ηχητικά υποβιβασμένη βερσιόν σε συμπιεσμένο mp3 καταλήγει πλέον να είναι το δεδομένο στην καθημερινή πραγματικότητα. Θα μπορούσε να προκύψει ανάθεση έργου από συλλέκτη; Γιατί όχι;Εμείς καθορίζουμε τους ακροατές και αγοραστές του έργου μας.

Συγχαρητήρια και μόνο για την σκέψη!
Ακριβώς. Ελπίζω ότι το επίπεδο δουλειάς θα είναι τόσο αναλυτικό τελικά, και τόσο λεπτομερές και "φωτεινό", που μόνο σε 24-bit (DVD - Stereo δηλ), θα δείχνει πραγματικά αυτό που είναι. Οι υπόλοιποι ας αρκεστούν σε 112 kbit mp3s! ;D
Φυσικά, αυτό, δεν γίνεται για κερδοσκοπικούς σκοπούς, παρά για έναν αγαπημένο φίλο μου. :)

ΥΓ. Υπάρχει και κάποιο άλλο κομμάτι που δουλεύω (άλλα δύο για την ακρίβεια), που όταν είναι έτοιμα (σε κανα μήνα φαντάζομαι) θα τα μοιραστώ μαζί σας, καθώς, νομίζω, έχουν σχέση ΚΑΙ με το νοιζ (ως φόρουμ, όχι το συγκεκριμένο). Το ένα ασχολείτε δε με την ιδέα της ηχογραφιμένης μουσικής, ώς οξύμωρο μέσο και μία ιδέα για μια εκμετάλευση της τεχνολογίας για καλυτέρευση αυτού του μέσου... ;) (αυτά για αργότερα).

Νά'σαι καλά, Γιάννη.

 
yameth είπε:
ανάθεση έργου από συλλέκτη; Γιατί όχι;
Μου θυμίζει μια κουβέντα που είχα με ένα φίλο καλλιτέχνη του video art. Όταν τον ρώτησα ποιός αγοράζει (στην Ελλάδα) τα έργα του, μου είπε ότι υπάρχουν συλλέκτες. Θεωρώ ότι (ίσως) ένα πόνημα σαν του "δικού" μας Nikolas, είναι πιο εύκολο (για την κατοχή εννοώ) από το video art που καμμιά φορά χρειάζεται πολύπλοκες εγκαταστάσεις για να αποδοθεί.

Πάντως έχει ενδιαφέρον να ανακαλύπτουμε "παράλληλους" κόσμους, όπως αυτού του είδους αγοράς μουσικής.

Νikolakis, κράτα μας ενήμερους plz.

 
Πολύ ωραίο εγχείρημα 1000 μπράβο!!! Άκου και το Life in a glass house των Ραδιοκέφαλων, αν δεν το ξέρεις ήδη...




 
Για όποιον ενδιαφέρετε, έβαλα και την τρομπέτα, και τη τελειωμένη παρτιτούρα, στα θρέντς που γίνονται λινκς στην αρχή.

Ομολογώ ότι γουστάρω πολύ το κομμάτι, και την Τετάρτη περνάει σε άλλον, και θα μου μείνει το mp3 μόνον. Και μου τη σπάει, μα το Τουτατη! Γιατι πάω και μπλέκομαι σε τέτοιες ιδέες και μετά πρέπει να τα αφήσω: Ντάξει, δεν είναι και εκτρωση, αλλά σαν ιδέα μου τη δίνει.

Τέλος πάντων, η τρομπέτα είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ! ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ! Και παίζεται ΤΟΣΟ ΕΥΚΟΛΑ, και βγάζει τόσο καλά αποτελέσματα! Είναι, σοβαρα, ένα απ'τα καλύτερα όργανα που έχω παίξει στον Η/Υ (μαζί με τα πιάνα του Garritan και το pianoteq).

Αυτά για τώρα. Ερωτήσεις κλπ, αργότερα!  ;D

Alar: Το ξέρω το κομματάκι, πολύ καλα. Μεγάλος φαν των Ραδιοκέφαλων εδω πέρα! ;)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top