Ο Καζαντζίδης ως τραγουδιστής / ερμηνευτής, απλά έδρασε κυρίως την περίοδο που οι περισσότεροι έλληνες συνθέτες απολάμβαναν να υμνούν την φερόμενη ως ελληνική πραγματικότητα, δηλαδή τον πτωχό πλην τίμιο χαρακτήρα, που απεχθάνεται τους πλούσιους, τους οποίους θεωρεί κενούς (στην καλύτερη περίπτωση) έως επαγγελματίες δολοφόνους (στην χειρότερη).
Αυτή η αντίληψη ζωής έχει καταγραφεί στο σύνολο των καλλιτεχνικών προϊόντων που κέρδιζαν διασημότητα στη χώρα για περισσότερες από τρεις δεκαετίες. Κινηματογραφικές ταινίες, θεατρικά συγγράματα, ποιήματα, και οτιδήποτε άλλο, είναι ποτισμένα από την πεποίθηση ότι υπάρχει ένας φτωχός λαός που υποφέρει, και αυτό δίχως άλλο οφείλεται στους κατοίκους του Ψυχικού.
Θα μπορούσε ο Καζαντζίδης να απέχει όλων αυτών των πεποιθήσεων; Όχι, διότι ήταν και δικές του πεποιθήσεις (πρώτον) και επίσης αποδείχτηκε ότι θα έπρεπε να φτάσουμε στη δεκαετία του '90 για να ψελλιστεί ελληνόφωνο τραγούδι που να μη μιλάει γι' αυτά τα πράγματα με αυτό το σκεπτικό (δεύτερον). Οτιδήποτε άλλο, θεωρείτο γελοίο την εποχή που έγινε διάσημος ο Καζαντζίδης - αυτός είναι ο λόγος που άκουγα τα τραγούδια του στο σπίτι και το ραδιόφωνο πριν ακόμη μπω στη κολυμπήθρα.
Αυτή είναι η πραγματικότητα του ζητήματος και την ξέρουν όλοι όσοι γεννήθηκαν και μεγάλωσαν σε αυτή τη χώρα. Είναι φυσικό ότι όσοι ασπαστήκαμε την αντίληψη πως στο εξωτερικό γινόντουσαν πολύ πιο ενδιαφέροντα πράγματα στη μουσική, δεν "αντέχουμε" τον Καζαντζίδη (μεταξύ άλλων, σάμπως αντέχουμε π.χ. τους "Μετανάστες" του Μαρκόπουλου, ή το "Σταυρό του Νότου" του Μικρούτσικου
![Wink ;) ;)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
, αλλά υπάρχουν κάποιοι μεγαλύτεροι σε ηλικία που ευχαρίστως θα πέταγαν στον πρώτο διαθέσιμο υπόνομο όποιον βρίσει το "Στέλιο". Επίσης υπάρχουν παιδιά αυτών των ανθρώπων που από απλό σεβασμό στους παλιούς, θα έκαναν ακριβώς το ίδιο.
-----
Σε σχέση με το νήμα, όπως και κάθε άλλη συζήτηση στο noiz, και αυτή είναι εντελώς άχρηστη, διότι: σε οποιαδήποτε κοινότητα ανθρώπων είναι αποδεκτό ότι αποφεύγονται οι επιθέσεις στα φερόμενα ως "ιερά τέρατα" του αντικειμένου της κοινότητας. Δεν μπορείς π.χ. να πας κάπου όπου συζητούν κινηματογράφο και να πεις ότι "αφοδεύω τον Φελίνι", ούτε καν τον "Γκοντάρ", ούτε καν τον "Αγγελόπουλο", διότι απλά δείχνεις αμέσως ότι είσαι κακομοίρης και παρανοϊκός.
Το να μη σου αρέσει ο Αγγελόπουλος (εγώ π.χ. τον γουστάρω) είναι ασφαλώς μία προτίμηση και ναι, ας δηλωθεί αν εξυπηρετεί αυτό κάποιο σκοπό, αλλά πρέπει να συνοδεύεται από αντεπιχειρήματα, αλλιώς μοιάζει πάρα πολύ με το "μαμά μου αρέσουν οι καραμελίτσες, θα' θελα να'χα δέκα σακουλίτσες". Μόνο κάποιος που θεωρεί τον εαυτό του κέντρο του κόσμου τα λέει αυτά σοβαρά. Οι υπόλοιποι σκύβουμε να μάθουμε απ' όπου μπορούμε να μάθουμε, τον Καζαντζίδη, αλλά και τον Χιώτη, και τον οποιονδήποτε ήξερε η ίδια μας η μάνα, πριν μάθει το δικό μας όνομα.