Η ηλεκτρονικη μουσικη σημερα

bloody_sunday είπε:
O πρώτος "συνθετητής" δεν ήταν καν ηλεκτρονικός. Τo 1863 ο von Ηelmholtz είχε φτιάξει μια ηλεκτρική συσκευή που βασιζόταν στους λεγόμενους Helmholtz resonators και ήταν μια πρωτόγονη υλοποίηση της additive synthesis (το τι είναι: http://physics.kenyon.edu/EarlyApparatus/Rudolf_Koenig_Apparatus/Helmholtz_Resonator/Helmholtz_Resonator.html, το ποιος ήταν: http://en.wikipedia.org/wiki/Hermann_von_Helmholtz, και η - άγνωστη σε πολλούς - ιστορική συσκευή: http://physics.kenyon.edu/EarlyApparatus/Rudolf_Koenig_Apparatus/Fourier_Synthesis/Fourier_Synthesis.html)

Eννοείται βέβαια πως ακόμη κι αυτή η ιδιοφυία δεν στόχευε να... μιμηθεί φυσικούς ήχους αλλά να συνθέσει καινούργιους βάσει ορισμένων μαθηματικών θεωριών. Oύτε αυτός, ούτε οι υπόλοιποι που ακολούθησαν.  ::)
Μπορείς σε παρακαλώ να μου βρείς έναν τρόπο που χρησιμοποιήται από τα σύνθ, που να μήν υπάρχει στην φύση;

Εγώ μέχρι σήμερα αυτό που έχω αντιληφθεί είναι πως παρατηρούν την φύση και εφαρμόζουν τις παρατηρήσεις τους στα μηχανήματα.

 
Wow! είπε:
Κάπου εκεί συνειδητοποίησα (εγώ που ασχολιόμουν αποκλειστικά με τον Cave) πόσο κάλπικη μπορεί να είναι αυτή η σχέση στις συναυλίες.
Με δύο λόγια: με τη κατάλληλη ατμόσφαιρα, το κατάλληλο τσιγάρο (Μάρλμπορο) και τον κατάλληλο κορίτσαρο αγκαλιά... ακόμη και ο Ιωαννίδης μπορεί να φανεί σημαντικός καλλιτέχνης... βάλ' τον όμως στο πικάπ την ώρα που είσαι μόνος σου και θες να ακούσεις μουσική και θα θέλεις να πουλήσεις αυτόν στην αγορά της Βαρβακείου (οποία πεζότης)....
Εδώ διαφωνώ κάθετα αλλά επειδή είναι μεγάλη συζήτηση και off topic, δεν θα προχωρήσω...

Ιχνηλάτη, για εκατομμυριοστή φορά: όταν ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ να τυραννάς τα θρεντ του Νόιζ ΑΡΝΟΥΜΕΝΟΣ να παραδεχθείς ότι σοβαροί και διαβασμένοι άνθρωποι έχουν κάνει ΣΚΟΝΗ τα γραφόμενά σου (δεν μιλάω για μένα), πόσο μάλλον όταν αυτό φαίνεται εύκολα, και όταν συνεχίσεις μια συζήτηση χωρίς να χορεύεις γύρω-γύρω όλοι με τα ΚΟΛΛΗΜΑΤΑ σου παραβλέποντας βολικά όλα τα αυταπόδεικτα επιχειρήματα που κατέρριψαν τις αράδες σου, τότε θα είναι μια μεγάλη μέρα για το φόρουμ.

Τίποτα άλλο - αν έχω κάτι να προσθέσω στην ωραία συζήτηση (μέχρι ΠΡΟΤΙΝΟΣ  ::) ::) :-X), θα το κάνω, χωρίς να ασχοληθώ με αυτά της παραπάνω παραγράφου.

Όσον αφορά στο τι υπάρχει στη φύση και τι όχι, αναλογίσου ότι προσπαθείς μάταια να προωθήσεις σοφιστικά την ιδέα ότι όλα προέρχονται από αυτήν, και ότι όλοι προσπαθούν να την μιμηθούν, λες και δεν έχουν την δική τους φαντασία που μπορεί να τους κατευθύνει σε κόσμους μη υπαρκτούς. Μα ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι μια γ&*&%)#$νη ΚΥΜΑΤΟΜΟΡΦΗ υπάρχει στη φύση - είναι μια ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ απόπειρα για ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ αυτού του κύματος/φυσικού φαινομένου/τυχόν ήχου. Τώρα ΠΟΥ είναι το πρόβλημά σου;

 
bloody_sunday είπε:
Εδώ διαφωνώ κάθετα αλλά επειδή είναι μεγάλη συζήτηση και off topic, δεν θα προχωρήσω...

Ιχνηλάτη, για εκατομμυριοστή φορά: όταν ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙΣ να τυραννάς τα θρεντ του Νόιζ ΑΡΝΟΥΜΕΝΟΣ να παραδεχθείς ότι σοβαροί και διαβασμένοι άνθρωποι έχουν κάνει ΣΚΟΝΗ τα γραφόμενά σου (δεν μιλάω για μένα), πόσο μάλλον όταν αυτό φαίνεται εύκολα, και όταν συνεχίσεις μια συζήτηση χωρίς να χορεύεις γύρω-γύρω όλοι με τα ΚΟΛΛΗΜΑΤΑ σου παραβλέποντας βολικά όλα τα αυταπόδεικτα επιχειρήματα που κατέρριψαν τις αράδες σου, τότε θα είναι μια μεγάλη μέρα για το φόρουμ.

Τίποτα άλλο - αν έχω κάτι να προσθέσω στην ωραία συζήτηση (μέχρι ΠΡΟΤΙΝΟΣ  ::) ::) :-X), θα το κάνω, χωρίς να ασχοληθώ με αυτά της παραπάνω παραγράφου.

Όσον αφορά στο τι υπάρχει στη φύση και τι όχι, αναλογίσου ότι προσπαθείς μάταια να προωθήσεις σοφιστικά την ιδέα ότι όλα προέρχονται από αυτήν, και ότι όλοι προσπαθούν να την μιμηθούν, λες και δεν έχουν την δική τους φαντασία που μπορεί να τους κατευθύνει σε κόσμους μη υπαρκτούς. Μα ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι μια γ&*&%)#$νη ΚΥΜΑΤΟΜΟΡΦΗ υπάρχει στη φύση - είναι μια ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ απόπειρα για ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ αυτού του κύματος/φαινομένου/τυχόν ήχου. Τώρα ΠΟΥ είναι το πρόβλημά σου;
...

 
LPF~freQ είπε:
1. Μπορεί ο Eye να μην άκουσε από κάποιον ότι κάποτε ήταν αυθεντίες... απλά να το έζησε. Δεν ξέρω, λέω εγώ τώρα... (Ίσως η υπόθεση σου να ήταν βιαστική.).

2. Αν έχεις σοβαρές αντιρρήσεις μπορείς να τις πείς! Γιατί μέχρι τώρα επιχειρηματολογείς χώρις να προβάλεις επιχειρήματα!  :P
Λατρευτέ συνομιλητή,είδες πόσο με δικαιώνεις?

Μου ζητάς επιχειρήματα για να σε πείσω για κάτι που διαφωνείς εκ προοιμίου κάθετα !!! ???

Τόνισα ότι αναφέρομαι στους πιτσιρικάδες που δεν έζησαν κάποια πράματα,άλλα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν πολύ καλύτερα!!!

Δεν έχει νόημα να σου παραθέσω ποιους εννοώ,γιατί διαφωνείς ούτως ή άλλως,κι θα προσπαθήσεις να μου βγάλεις τα δικά σου καλύτερα!

Γεγονός είναι πως οι πιτσιρικάδες -ευτυχώς- και ψάχνονται και υπάρχει και υλικό απείρως καλύτερο απο Βαγγέληδες και Γιάννηδες.

 
Αυτό το παράδειγμα με το "ας προσπαθήσουμε να κατασκευάσουμε έναν άνθρωπο", αποτελεί βαθύ σκοταδιστικό επιχείρημα εδώ και μερικές δεκαετίες. Η ιδέα είναι ότι "αφού ρε, δεν μπορείτε να φτιάξετε έναν άνθρωπο, άρα κάπου υπάρχει Θεός που γελάει με τις προσπάθειές σας, άρα καλά θα κάνετε να είσαστε φρόνιμοι".

Καλώς.

Μέχρι βέβαια να κοιτάξεις γύρω σου και να δεις τι ακριβώς γίνεται με τις διάφορες εκφυλίστικές παθήσεις, τους πολέμους, τη τρομοκρατία, τη παιδοφιλία, τα ναρκωτικά κλπ, οπότε αρχίζεις να έχεις (εύλογες) απορίες για το αν υπάρχει καν, αυτό που (και καλά) δεν μπορείς να φτιάξεις.

Μέχρι να κοιτάξεις το ημερολόγιο και να θυμηθείς ότι όπου να'ναι (αν όχι ήδη) θα έχουν τη δυνατότητα να κλωνοποιούν ανθρώπινα πλάσματα, άλλωστε ήδη χρησιμοποιούν γενετικό υλικό για την αντιμετώπιση ασθενειών που δεν θα μπορούσαν να τιθασευθούν χωρίς αυτή την εξέλιξη. Και τι θα λέτε όταν όντως επιτευχθεί η κλωνοποίηση; Ότι "ναι, τελικά τα καταφέρατε, αλλά η ψυχή... τι θα κάνετε με την ψυχή...;"

----

Ιχνηλάτη, ο μόνος Θεός που αναγνωρίζω είναι ακριβώς αυτός που ήταν δίπλα μου ακριβώς την ώρα που "ανακάλυπτα" την sine κυμματομορφή που αυτός έχει κρύψει μέσα σε άλλα αινίγματα.

Αν υπάρχει κάπου ένας Θεός που γελάει με αυτά που κάνω, τότε τον ενημερώνω ότι γελάω και εγώ μαζί του.

 
bloody_sunday είπε:
Εδώ διαφωνώ κάθετα αλλά επειδή είναι μεγάλη συζήτηση και off topic, δεν θα προχωρήσω...
Άνοιξε ένα νέο thread να πορωθούμε.

Θα ενδιαφερθούν και άλλοι.

 
Wow! είπε:
Αυτό το παράδειγμα με το "ας προσπαθήσουμε να κατασκευάσουμε έναν άνθρωπο"
Αυτό το κάνουμε αιώνες τώρα...ξέρετε βάζουμε το...μέσα στο...της κοπέλας...για όποιον ενδιαφέρεται ας ανοιχθεί ένα καινούργιο thread να ενημερώσουμε τον κόσμο...Θα ενδιαφερθούν και άλλοι

 
Άμα θα πιάσουμε και τα θεολογικά ζητήματα ... μετά θα λέτε πάλι οτι τρολάρω ...  :(

 
Για το μέλλον της ηλεκτρονικής μουσικής καλά ήρθα?

Τι έγινε ρε, λίγο έκανα μια άλλη δουλειά και όταν επέστρεψα εδώ... πήγα και να γράψω κάτι, αλλα τώρα?

Δεν θέλω να ακουστώ άσχετος με το θέμα, αλλά κόλησα με 2-3 πράγματα που διάβασα εδώ και θέλω να πω την άποψή μου...

1. Δεν υπάρχει λόγος για "κόντρα" μεταξύ φυσικού και ηλεκτρονικού ήχου, ορισμούς και θεωρίες σου βρησκω πολλές, στο τέλος και τα δύο ήχος είναι! Το ιδανικό είναι να συνδιαστούν και τα δύο και να κάνουν μουσική, γιατί αυτός είναι ο σκοπός: ΜΟΥΣΙΚΗ και όχι μόνο sound design.

2. Γιατί κάποιοι τα βάζουν με αυτούς που ασχολούνται με τη μουσική (και με τον ήχο) χάρη σε ένα PC? Αυτοί καταστρέφουν την ηλεκτρονική μουσική? Αυτοί πουλάνε το ίδιο synth απλά σε άλλο πακέτο? Και αν φταίνε αυτοί, ποιοί τους ακούνε? Μήπως είναι οι ίδιοι που όταν ο Jarre έβγαζε το oxygen αυτοί ακούγαν τα παπάκια?

3. Δεν μπόρεσα να καταλάβω ποτέ αυτούς τους μουσικούς που στο όνομα μίας πιό "ψαγμένης" μουσικής, ποιό "ψαγμένου" ήχου προσπάθησαν να αφυπνήσουν τα αυτιά του κόσμου και αφού δεν τα καταφέρανε, βαφτίσαν τη μουσική τους πειραματική ή avant garde κτλ.

Τελειώνω αναφέροντας περιστατικό με φίλο που όταν μου έβαλε να ακούσω την ηλεκτρονική μουσική που του άρεσε, του είπα οτι το πλυντήριο μου έχει περισσότερο ενδιαφέρον, αφού αυτό που άκουγα δεν ήταν ηλεκτρονική μουσική αλλά ηλεκτρονική σκέτο.

 
bloody_sunday είπε:
O πρώτος "συνθετητής" δεν ήταν καν ηλεκτρονικός. Τo 1863 ο von Ηelmholtz είχε φτιάξει μια ηλεκτρική συσκευή που βασιζόταν στους λεγόμενους Helmholtz resonators και ήταν μια πρωτόγονη υλοποίηση της additive synthesis (το τι είναι: http://physics.kenyon.edu/EarlyApparatus/Rudolf_Koenig_Apparatus/Helmholtz_Resonator/Helmholtz_Resonator.html, το ποιος ήταν: http://en.wikipedia.org/wiki/Hermann_von_Helmholtz, και η - άγνωστη σε πολλούς - ιστορική συσκευή: http://physics.kenyon.edu/EarlyApparatus/Rudolf_Koenig_Apparatus/Fourier_Synthesis/Fourier_Synthesis.html)

Eννοείται βέβαια πως ακόμη κι αυτή η ιδιοφυία δεν στόχευε να... μιμηθεί φυσικούς ήχους αλλά να συνθέσει καινούργιους βάσει ορισμένων μαθηματικών θεωριών. Oύτε αυτός, ούτε οι υπόλοιποι που ακολούθησαν.  ::)

Λίγο αργότερα (to 1897), ήρθε και το Telharmonium (http://en.wikipedia.org/wiki/Telharmonium).
Σπύρο, ναι, τα γνωρίζω αυτά.  :) Ετεροχρονισμένα ο Tadeus Cahill επινόησε την λέξη synthesizer, αλλά και πάλι ούτε το Telharmonium, ούτε οι προηγούμενες προσπάθειες του Gray είναι synthesizer με την έννοια που είναι ευρύτερα αποδεκτή. Το πρώτο (ή τουλάχιστον από τα πρώτα αν όχι το πρώτο) synthesizer (στυλ VCO-VCF-VCA, controllable και δεν συμμαζεύεται) είναι του Hugh Le Caine. Δεν θυμάμαι το ακριβές έτος, νομίζω 1930-40, πολύ πριν το Mark I της RCA, πολύ πριν Moog, Buchla κ.λ.π. Anyway.  :)

Σας λέω λοιπόν πως όλα τα σύνθ του κόσμου να βάλεις μαζί, δεν μπορούν να τα βάλουν με ένα μπαγλαμαδάκι, ή ένα αφρικανικό μονόχορδο ή ακόμα με ένα κομμάτι καλάμι.  ;D
Τι να βάλουν ρε συ Ιχνηλάτη, ειλικρινά αδυνατώ να σε παρακολουθήσω... ::)

Το πχ sine wave είναι μια κυματομορφή που υπάρχει στην φύση "κεκαλυμμένη".

Η φύση δηλαδή την χρησιμοποιεί σε πιο σύνθετες μορφές …

Όταν την ακούμε από ένα  σύνθ αποκομμένη, νομίζουμε ότι δήθεν κάτι νέο κάναμε …. Αλλά δεν …

Όταν την διαμορφώνουμε με LFO, VCO κλπ, πάλι νομίζουμε ότι κάτι νέο κάναμε αλλά πάλι δεν … 

Ο Θεός γελάει …  ;D
Ποιά φύση ρε συ Ιχνηλάτη;; το μπαγλαμαδάκι και το αφρικάνικο μονόχορδο είναι της φύσεως δώρα; Και αν θεωρείς ότι είναι του Θεού δώρα τότε τα synthesizers γιατί να μην είναι;

ΕΛΕΟΣ.  ::)

 
vanner είπε:
3. Δεν μπόρεσα να καταλάβω ποτέ αυτούς τους μουσικούς που στο όνομα μίας πιό "ψαγμένης" μουσικής, ποιό "ψαγμένου" ήχου προσπάθησαν να αφυπνήσουν τα αυτιά του κόσμου και αφού δεν τα καταφέρανε, βαφτίσαν τη μουσική τους πειραματική ή avant garde κτλ.
Τι ακριβώς δεν καταλαβαίνεις από τους "ψαγμένους" μουσικούς; Για ποιό λόγο ενοχλούνται κάποιοι, όταν κάποιοι άλλοι 50+ χρόνια πιο πριν αφιέρωσαν τον ίδιο τους τον εαυτό ψάχνοντας πράγματα και υλοποιώντας ιδέες, έτσι ώστε να τα έχει σήμερα ο καθείς στη διάθεσή του (ως VST, τις περισσότερες φορές παρανόμως, μέσω κάποιου torrent) και να έχει και ΓΝΩΜΗ επί του θέματος; Υπήρχαν άτομα τα οποία έκαναν όντως πρωτοποριακά πράγματα και στην μουσική και στην τεχνολογία, αλλά συνήθως άλλοι βαφτίζουν την μουσική τους avant-garde, πρωτοποριακή, ή οτιδήποτε. Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να του αρέσει η πειραματική τους μουσική ή οι προσεγγίσεις τους αλλά νομίζω ότι οφείλουμε λίγο σεβασμό τόσο στην προσπάθειά τους όσο και στο αναφαίρετο δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης.

 
OurDarkness είπε:
Τι ακριβώς δεν καταλαβαίνεις από τους "ψαγμένους" μουσικούς; ... Κανένας δεν είναι υποχρεωμένος να του αρέσει η πειραματική τους μουσική ή οι προσεγγίσεις τους αλλά νομίζω ότι οφείλουμε λίγο σεβασμό τόσο στην προσπάθειά τους όσο και στο αναφαίρετο δικαίωμα της ελευθερίας της έκφρασης.
Ως ασεβής και ανίδεος που είμαι, απλά μου είναι δύσκολο να τους δεχτώ, πάνω απ' όλα, ως μουσικούς. Και μιλάω για τη σημερινή κατάσταση... έχεις πάει σε γνωστή μουσική σκηνή να ακούσεις επι μισή ώρα (γιατί μετά φεύγεις) ενα βοουουουουουουουμμμμμμμμ?... Δεν ξέρω, τόσο λάθος είμαι? Απλά πως αυτό ονομάζεται μουσική? Ήχος ναι. Μουσική όμως όχι.

Προτιμάω λοιπόν το techno freak που έστω κάποια μελωδική γραμμή θα φτιάξει, κάποια σειρά ακόρντων θα χτυπήσει και θα θεωρηθεί άμουσος, ατάλαντος κτλ. παρά αυτόν που στο όνομα του πειράματος δοκιμάζει την ανοχή των αυτιών μου, χωρίς μελωδία, και δε πα να έχει το 5πλάσιο μυαλό απ'το δικό μου.

 
IxNiLaTiS είπε:
Μπορείς σε παρακαλώ να μου βρείς έναν τρόπο που χρησιμοποιήται από τα σύνθ, που να μήν υπάρχει στην φύση;

Εγώ μέχρι σήμερα αυτό που έχω αντιληφθεί είναι πως παρατηρούν την φύση και εφαρμόζουν τις παρατηρήσεις τους στα μηχανήματα.
Κάτι ρώτησα πιο πριν για το MetaSynth της UI αλλά δεν πήρα απάντηση ::)

 
Αφου μιλαμε πλεον σε πιο γενικα πλαισια με την τροπη που πηρε η συζητηση..

Πετυχημενη μουσικη θεωρω οτι ειναι αυτη που μιλαει στην ψυχη και οχι στον νου.Ακους απο πολους κλασσικους της ορχηστρικης μουσικης πραγματα θαυμαστα και απαιχτα,ομως.. περισσοτερο σου φαινονται σαν ασκησεις δεξιοτεχνιας μιλανε στον νου και οχι τοσο στην ψυχη.

Κατα τα αλλα να πω οτι και εγω μεγαλωσα με τα ακουσματα JARRE_VANGELIS

δεν ειμαι βεβαια και στην ηλικια τους ;D.Ο Jarre εκτος οτι ηταν ο γιος του καταξιωμενου Mauris Jarre και ειχε τα ερεθισματα και τα φραγκα για εξοπλισμους εκανε πραγματα την εποχη που τo sequenser ηταν αγνωστο και για αυτο το λογο ηταν αξιεπαινος.Ο Vangelis ειναι πιο ρομαντικος και καταφερε να παντρεψει τον φυσικο ηχο με τον ηλεκτρονικο με ωραιο τροπο.

Οσο αφορα τα συνθς ισως το πρωτο να ηταν το theremin πολυ ωραιο οργανο και μεχρι σημερα το χρησιμοποιει ο Jarre.

 
harisexp είπε:
Οσο αφορα τα συνθς ισως το πρωτο να ηταν το theremin πολυ ωραιο οργανο και μεχρι σημερα το χρησιμοποιει ο Jarre.
Να διαβάσεις τα προηγούμενα post,έχουν γίνει όμορφες αναφορές για τους πρώτους συνθετητές πριν το 1900.

;-)

 
harisexp είπε:
Αφου μιλαμε πλεον σε πιο γενικα πλαισια με την τροπη που πηρε η συζητηση..

Πετυχημενη μουσικη θεωρω οτι ειναι αυτη που μιλαει στην ψυχη και οχι στον νου.
ποιός το κρίνει αυτό? Για μένα πετυχημένη είναι αυτή που μιλάει στη τσέπη, για τον Wow! αυτή που ρίχνει κοπελάρες στο κρεβάτι του...

Ο Jarre εκτος οτι ηταν ο γιος του καταξιωμενου Mauris Jarre και ειχε τα ερεθισματα και τα φραγκα για εξοπλισμους εκανε πραγματα την εποχη που τo sequenser ηταν αγνωστο και για αυτο το λογο ηταν αξιεπαινος.
Όλοι οι μεγάλοι "παίχτες" εκείνη την εποχή είχαν τα φράγκα (και τον Rob Moog απο κοντά) να τους φτιάχνει custoμιές. Ριξε μια ματιά στον εξοπλισμό των Emerson, Lake & Palmer για να καταλάβεις τι σημαίνει modular. Eπίσης όλα τα στυλ μουσικής χρησιμοποίησαν τα καινούργια όργανα. George Duke...SoulFunk βασιλιάς του Μοοg (μεχρι video με Μοοg με τρεμολο έχω δικό του). Hancock όπως είπα από τους πρώτους με πειραματισμούς samplig για jazz...βλέπεις και άλλοι ήταν αξιέπαινοι

Ο Vangelis ειναι πιο ρομαντικος και καταφερε να παντρεψει τον φυσικο ηχο με τον ηλεκτρονικο με ωραιο τροπο.
Ποιό φυσικό ήχο?. Εάν δεν κάνω λάθος ο μόνος φυσικός ήχος στους δίσκους του είναι το σαξόφωνο στο Blade Runner, και η φωνή του Anderson σε ένα άλλο

 
βλέπεις και άλλοι ήταν αξιέπαινοι
Nαι αλλα μιλαμε για την 'κλασικη" ηλεκτρονικη μουσικη

Ποιό φυσικό ήχο?. Εάν δεν κάνω λάθος ο μόνος φυσικός ήχος στους δίσκους του είναι το σαξόφωνο στο Blade Runner, και η φωνή του Anderson σε ένα άλλο
Και σολο τρομπετα και τυμπανα , γκογκ κ.τ.λ.

 
harisexp είπε:
Nαι αλλα μιλαμε για την 'κλασικη" ηλεκτρονικη μουσικη
ξαναείπα ότι και το Umaguma είναι "κλασικη" ηλεκτρονικη μουσικη και οι Floyd το έκαναν πριν τον Jarre...Μέχρι και τον Wakeman θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω...χρησιμοποιείς όρους ("κλασική") που δεν είναι σωστοί

Και σολο τρομπετα και τυμπανα, γκογκ κ.τ.λ.
Και ο Jarre χρησιμοποιεί πραγματικό κιθαρίστα και πραγματικές χoρωδίες...και γκονγ και πολλοί άλλοι...κοίτα αρκετά πιο πίσω (1970-75)

Το 1976 είχα δεί στη Αθήνα τον Σταύρο Λογαρίδη που παρουσίαζε το γκρούπ...ο Μήτσος κιθάρα, ο Λάκης μπάσσο, η Αννούλα τραγούδι και ο Αποστόλης στις γεννήτριες!!! (τότε δεν είχαν πλήκτρα επάνω, μόνο ποντεσιόμετρα)...άλλη κλασικη" ηλεκτρονικη μουσικη!! Είδες πόσο εύκολα βάζουμε ετικέτες?

 
Anon είπε:
Και πως εσύ αυτόκλητα θεωρείς πως ΝΟΜΙΖΕΙ κάποιος πως μπορεί να φτιάξει μουσική με ένα pc και το fruity loops; Σου έγραψα και πιο πριν πως σε κάθε περίπτωση μετράει το αποτέλεσμα. Αν λιπόν ένας πιτσιρικάς με αυτά τα ταπεινά μέσα όντως φτιάχνει ωραία μουσική, τότε που υπάρχει το πρόβλημα; Ή για να μεταφέρω αλλού την ερώτηση: τι εννοείς όταν γράφεις πως κάποιος "νομίζει" πως μπορεί να γράψει μουσική και γιατί τη συνδέεις (πάλι) με τα ταπεινά μέσα (pc+soft+controller);

Όσο για το πεντάγραμμο, ναι κάποιες συνθέσεις ηλεκτρονικής μουσικής έχουν δεδομένη τονικότητα και συμβατότητα αλλά μόνον ως προς τη σημειογραφία τους, Το αριστούργημα (όντως) που παρέθεσες, μπορεί μεν να γραφτεί στο πεντάγραμμο αλλά κανένα ορχηστρικό όργανο δεν μπορεί να αναπαράγει την ΧΡΟΙΑ του ήχου που καταγράφεται στο πεντάγραμμο. Επίσης θα ήθελα πολύ να δω πως καταγράφονται στο πεντάγραμμο τα white noise effects που ακούγονται στο κομμάτι αυτό ::) Η χροιά λοιπόν στην ηλεκτρονική μουσική είναι βασικότατο ζήτημα, δηλαδή το να καταφέρεις να αναπαράγεις τον αρχικό ήχο...

Και μιας και αναφέρομαι σε αναπαραγωγή του ήχου, αυτοί που θεωρούν πως τα synth φτιάχτηκαν για να αντιγράφουν τα ορχηστρικά όργανα, ας μας πούνε τη γνώμη τους για το MetaSynth της UI και αν μπορεί κάποιο ορχηστρικό όργανο να προσομοιώσει τους ήχους του... ;)
Σε ρωτησα και παραπανω : αναφερομαι στην ΠΛΗΘΩΡΑ σκουπιδιων που βγαζει η ηλεκτρονικη μουσικη.Εσυ δεν πιστευεις οτι βγαινουν ΠΟΛΛΑ τετοια σκουπιδια?Ξεχωρισα ξεκαθαρα οτι υπαρχουν διαμαντια ,δημιουργηματα ανθρωπων χωρις μουσικη εκπαιδευση και επιμενεις στην αυτοκλητη προστασια της διοχετευσης της δημιουργικοτητας του καθενος (για την οποια διοχετευση δεν εχω κανενα προβλημα.Ενα παιδι που κλωτσαει μια μπαλλα ειναι υπεροχο αλλα δεν ειναι ποδοσφαιριστης).ΤΑ ΙΔΙΑ που ισχυριζομαι για την ηλεκτρονικη μουσικη,τα πιστευω και για το ελληνικο ροκ ή την ποπ ή οποιοδηποτε αλλο ειδος που προκαλει δυσχερεια στους μουσικοφιλους εξαιτιας της υπερπαραγωγης ανοησιων.

Για το γιατι ΝΟΜΙΖΕΙ ο καθενας οτι μπορει να γραψει εχω επισης αποψη αλλα ξεφευγει απο το θεμα.Εν συντομια ,πιστευω οτι η οικονομικη ευμαρεια στο δυτικο κοσμο τον τελευταιο καιρο,επιτρεπει σε χομπιστες να τη βλεπουν καλλιτεχνες (μουσικοι,εικαστικοι,ηθοποιοι).Σε αυτους ΑΝΗΚΩ και εγω.

Παντως ξερεις τι με ενοχλει?Μιλας με υφος και στομφο για την ανικανοτητα της κλασικης συμβολογραφιας να αποδωσει το μεγαλειο του λευκου θορυβου (wow) ενω δεν γνωριζεις τις παραμετρους και τα στοιχειωδη γυρω απο αυτην .Δηλαδη απλα ΥΠΟΘΕΤΕΙΣ οτι δεν ειναι αρκετη.Εκτιμω αυτους που απορριπτουν κατι ,εφοσον πρωτα το εχουν γνωρισει.

Παρεπιμπτοντως αν δεις παλιοτερα θεματα σχετικα με αυτο, θα εντυπωσιαστεις απο το ποσο εκτιμω τις ιδιοφυιες που χωρις γνωσεις εκαναν σπουδαια πραματα και θαυμαζω εξαιρετικους ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ που εχει βγαλει η ηλεκτρονικη μουσικη (Amon Tobin,Aphex Twin,Chemical brothers,Prodigy,Outside,Ulver,Orbital,Alec Empire κλπ κλπ)

 
Wow! είπε:
Φίλοι Anon  / Blue, σε σχέση με όσα συζητάτε, η προσωπική μου τοποθέτηση είναι ότι η τεχνολογία των υπολογιστών επέτρεψε σε πολλούς ανθρώπους να ασχολούνται χομπύστικα με αντικείμενα όπου κάποτε μπορούσαν να ασχοληθούν μόνο επαγγελματικά: φωτογραφία, μουσική, σύνθεση, γραφικά κλπ.

Αυτή η πολυτέλεια έρχεται παρέα με τη σιωπηλή παραδοχή ότι "το μεγαλύτερο ποσοστό του παραγόμενου υλικού θα είναι σκουπίδια". Αμέσως μετά ακολουθεί η άλλη σιωπηλή παραδοχή, ότι "δεν πειράζει καθόλου", διότι είναι καλύτερα να έχεις χόμπυ από το να το ρίξεις στα ναρκωτικά (π.χ.) ή τον αλκοολισμό (π.χ.). Πιστεύω ότι όλοι χρειάζονται κάτι που να τους βγάζει (καθημερινά) από το τούνελ του "πως θα βγάλουμε περισσότερα χρήματα" και (μα το θεό) επειδή θυμάμαι πως ήταν τα πράγματα πριν τους υπολογιστές, είμαι μόνο ευγνώμων για την ύπαρξή τους.

Τώρα, το τι απαιτείται ώστε ένας χομπύστας να παράγει κάτι αξιόλογο, εδώ οι απόψεις διαφέρουν: υπάρχουν άνθρωποι που ΔΕΝ παραδέχονται ότι κάτι τέτοιο είναι πιθανό, υπάρχουν άλλοι που παρακολουθούν τέτοιες προσπάθειες με ζήλο. Εγώ προσωπικά, έχω πάψει εδώ και χρόνια να απασχολούμαι με το ποιόν του εκάστοτε δημιουργού και (ναι, ας το πω) τα σημαντικότερα πράγματα που έχω ακούσει έρχονται από ανθρώπους της δεύτερης και όχι της πρώτης νοοτροπίας.

Το οποίο (επιτέλους ρε), μας φέρνει και στο θέμα μας: ο Jarre και ο Vangelis είναι πλέον βαρετοί. Ο Βαγγέλης ήταν ωραίος τότε που την κοπάνησε και (με το πνεύμα του παθιασμένου) λύσαξε να προσπαθεί να γράψει τα πάντα μόνος του, από τύμπανα μέχρι καραμούζες. Τώρα που έχει εκατονταμελείς ορχήστρες υπό τις διαταγές του, γράφει αρλούμπες όπως το soundtrack για τον "Αλέξανδρο".

Σε μία παλιά κριτική, ο Αργύρης Ζήλος (αναφερόμενος στους Stones, κάποιο μέτριο άλμπουμ) είχε πει ότι "η ανία δεν μπορεί να δημιουργήσει μεγάλη μουσική" - δήλωση με την οποία συμφωνώ απόλυτα. Αυτή η "ανία" λοιπόν είναι εχθρός και συναντιέται πιο συχνά στους "επαγγελματίες" παρά στους "χομπύστες".

:)
Συμφωνω σαν σύμφωνο διαστημα που παιζεται απο συμφωνικη ορχηστρα ;D ;D ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top