Η εκπαίδευση στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες χώρες

Βασικα η κυρια διαφορα του  δικου μας εκπαιδευτικου συστηματος (σε ολες τις βαθμιδες) με αυτα τον περισσοτερων πολιτισμενων χωρων  ειναι οτι στο δικο μας επικρατει ο ...ηδονιστικος ευδαιμονισμός... ;D με βαση την ουτοπια (οπως ακριβως και στην κοινωνια μας) ενω σε αυτα των αλλων χωρων επικρατει ο...συνειδησιακός ευδαιμονισμος με βαση την πραγματικοτητα... ;D

 
Τα είπες όλα!

Αν μάλιστα αντί για ηδονιστικό ευδαιμονισμό, έβαζες ηδονιστικό αυνανισμό, θα συμφωνούσα ακόμα περισσότερο!

Καλή συνέχεια στη κουβέντα..............

 
Το ζήτημα της γλώσσας (γραπτής και προφορικής) και της εξέλιξής της είναι κάτι που απασχολεί πολύ κόσμο. Όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως.

Το ζήτημα, έτυχε, να το συζητήσω με έναν Γερμανό, έναν Νορβηγό και εμένα (τον Έλληνα στα ανέκδοτα), στην Φρανκφούρτη (Musikmesse).

Συμπεράναμε λοιπόν, ότι και στις 3 χώρες υπάρχει ένας μεγάλος ξεπεσμός αξιών, και επίσης της χρήσης της γλώσσας, σε σημείο αηδίας μάλιστα για τους άλλους δύο! Και εκεί συμφωνήσαμε και οι τρεις.

Εκεί που διαφώνησα είναι στο γιατί. Αποφάσισα ότι για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, η γλώσσα εξελίσσεται όχι στον προφορικό λόγο, όπως γινόταν πάντα, αλλά στο γραπτό, με το irc, MSN, Skype, chatboxes κλπ. Ο τρόπος νόησης της γραφής, επίσης αλλάζει, όπως αλλάζει και η ορθογραφία, η χρήση της ορθογραφίας, και με λίγα λόγια τα πάντα.

Και αυτό, εμένα, δε με ενοχλεί.

Τώρα, για το θέμα της εκπαίδευσης, να σημειώσω ότι στην Αγγλία, τουλάχιστον, πλέον θεωρώ δεδομένο το χαμηλό επίπεδο των φοιτητών, και των σπουδών σε προπτυχιακό τουλάχιστον επίπεδο. Όχι μόνο στη μουσική (εξ'ιδίαν εμπειρία) αλλά και στην αρχιτεκτονική και AI και άλλων σχολών.

Προσωπικά δηλώνω μάλλον ευχαριστημένος από τη μόρφωση που δέχονται τα παιδιά μου στο δημόσιο σχολείο στην περιοχή μας. Για την ώρα. Τώρα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θα δούμε, και όσον αφορά την τριτοβάθμια... εεε... θα δούμε! ;)

 
Καλησπερα και απο μενα

να μεταφερω την προσωπικη μου εμπειρια σαν οικονομολογος, απτο δημοτικο ως το μεταπτυχιακο.

Δημοτικο - Γυμνασιο

Σιγουρα χρειαζοντα αναδιαρθρωση του προγραμματος σπουδων, η υλη δεν εχει νοημα η παπαγαλια υποστηριζεται. Ποιοι φταινε?

- Οι καθηγητες που δεν αγαπανε αυτο που κανουν

- Οι γονεις που δεν ασχολουνται ιδιαιτερα με τα παιδια τους

- Η απαρχαιωμενη υλη στα βιβλια.

προσπαθειες γινονται αλλα ΔΕΝ μπορουν να γραφτουν νεα βιβλια γρηγορα και καλα (βλεπε γραφειοκρατεια, ελλειψη πορων και διαφορα λαμογια που τρωνε τα χρηματα)

Λυκειο

Τραγωδια απολες τις αποψεις,

- Απειρη υλη χωρις χρησιμοτητα

- Οι καθηγητες που δεν αγαπανε αυτο που κανουν

- Ενα συστημα που σε προετοιμαζει για εξετασεις και οχι για να μαθεις

- Ενα ελειπες σχολειο που χρειαζεται το φροντιστηριο για να το συμπληρωνει

- Ενα εξεταστικο συστημα που οι βαθμολογητες δεν κανουν καλα την δουλεια τους και κοιτανε να ξεπεταξουν οσον το δυνατον περισσοτερα γραπτα για να πληρωθουν

Πανεπιστημιο

Στον τομεα μου υπαρχουν πολλα καλα και κακα

Καλα

- Καποια τμηματα εχουν πολυ αξιολογους καθηγητες, ειδικα καποιοι νεοι ειναι πολυ καλοι και με βραβεια

- Καποια τμηματα εχουν καλες υλικοτεχνικες υποδομες και προσφερουν δυνατοτητες

Κακα

- κομματισμος παντου

- καθηγητες 800ετων που ακομα διδασκουν

- απαρχαιωμενη υλη

- Αδιαφορια φοιτητων που μετα το καταπιεστικο Λυκειο θελουν να χαλαρωσουν

Συνολικα

Στο δικο μου πανεπιστημιο (τμημα οικονομικων επιστημων ΕΚΠΑ) καποιος που ηθελε να μαθει μπορουσε να το κανει σε συνδυασμο με 2-3 καλους καθηγητες θα μπορουσε να γινει ενας αξιολογος οικονομολογος (οπως και απτο τμημα μου βγηκαν αρκετα αξιολογοι)

βεβαια ειχαμε και μαυρα προβατα (πχ. κ. Αλογοσκουφης)  ;D

High light: Ειμαι 29 και μια φιλη της μητερας μου 50...και ειχαμε τον ιδιο καθηγητη!!

Μεταπτυχιακο

Παλι στο ΕΚΠΑ σε συνεργασια με το London School of Economics

Εκανα το ιδιο μαστερ με τον αλλο κιθαριστα στην μπαντα μου, ο οποιος πηγε στο Essex και ανταλλαζαμε ιδεες καθολη την χρονια, υλη, συμβουλες κλπ.

Κατα βαση καναμε τα ιδια πραγματα, με το δικο μου τμημα να εχει καλυτερη μαθηματικη υλη αλλα πιο παλαιωμενη (λιγο) στο κομματι των παραγωγων χρηματοοικονομικων προιοντων, ειχε ΤΕΛΕΙΕΣ υποδομες (9,5/10) ειχα μετριες (6/10) αλλα ειχε το εξης κακο

υπηρχε κανονικοποιηση στην βαθμολογια

δηλαδη: εγραφαν ολοι απο 1/10 εως 6 /10 τοτε οι βαθμολογιες μοιραζονταν -> το 6/10 γινοταν 9/10 και το 1/10-> 4/10, γενικα υπηρχε μια λογικη "αφου πληρωσαν θα παρουν και πτυχιο" εκτος βεβαια αν πατωνες σε ολα τα μαθηματα. Συνολικα πηραμε το ιδιο μαστερ, μαθαμε τα ιδια περιπου πραγματα, και εγω το εκανα δωρεαν και αυτος εδωσε 15.000

ΑΡΑ για μενα (και μονο στον τομεα των οικονομικων) υπαρχουν ευκαιριες στην Ελλαδα, υπαρχει η δυνατοτητα να μαθεις αλλα οι Καθηγητες και αρκετα οι φοιτητες λογω της παιδειας που εχουν βοηθουν με τον τροπο τους να πατωσει η κατασταση.

Υγ: καποια τμηματα της ΑΣΟΕ και του ΠΑΠΕΙ ειναι κορυφαια.

Υγ2: Οι αξιολογησεις των πανεπιστημιων μου θυμιζουν τις αξιολογησεις των οικονομικων δεικτων των χωρων αλλα και των εταιρειων..ολοι ελεγαν "φοβερη τραπεζα η Lehman's Brothers" και μεσα σε μια νυχτα κατερευσε με τα γνωστα παγκοσμια επακολουθα...

 
Miltos23 είπε:
Ποιοι φταινε?

- Οι καθηγητες που δεν αγαπανε αυτο που κανουν

- Οι γονεις που δεν ασχολουνται ιδιαιτερα με τα παιδια τους

- Η απαρχαιωμενη υλη στα βιβλια.
Για να καταλάβω...οι γονείς που ασχολουνται ιδιαιτερα με τα παιδια τους...δέρνουν τους καθηγητές για να αγαπήσουν αυτό που κάνουν και γράφουν καινούργια βιβλία ελλείψει άλλων?

Στο λύκειο...επειδή δεν το γράφεις, ασχολούνται παραπάνω?

 
ισως λιγο εκτος θεματος αλλα θα το πω ;D

μπορει καποιος να μου εξηγησει τι νοημα εχουν τα μαθηματα γενικων γνσεων απο τη στιγμη που 2 χρονια μετα το σχολειο δεν θυμασε τι-πο-τα?

μεχρι το πανεπιστημιο που βρισκομαι +φωνο απολυτα με μιλτο!

 
Οντως αυτο το σημειο δεν το διευκρινησα, εννοω οτι οι γονεις δεν δινουν την δεουσα προσοχη στα παιδια τους στο κομματι "προετοιμασια για το σχολειο" με οτι αυτο περιλαμβανει (διαβασμα του παιδιου, κεντρισμα του ενδιαφεροντος του παιδιου, βοηθεια στην κατανοηση κλπ), και αφορα κυριως το δημοτικο. Στην συνεχεια (λυκειο) το αναλαβανει το φροντιστηριο, οποτε δεν χρειαζονται.  ;D

 
Miltos23 είπε:
Υγ: καποια τμηματα της ΑΣΟΕ και του ΠΑΠΕΙ ειναι κορυφαια.
Ως υποψήφιος διδάκτορας στο ΠΑΠΕΙ και μέσα από τα 11 χρόνια που βρίσκομαι στο εν λόγω πανεπιστήμιο, να πω ότι και αξιόλογες σπουδές γίνονται και μυαλά υπάρχουν και έρευνα γίνεται. Και που 'σαι, με μηδενικά κονδύλια και με απλήρωτους υποψήφιους διδάκτορες που το πρωί κάνουν την 9 to 5 δουλειά τους και μετά μελέτη και έρευνα και με εκ των άνωθεν πιέσεις κομματικές ή μη.

Αυτό δεν πάει να πει ότι πρέπει να είμαστε περίφανοι, αλλά προβληματισμένοι για τις χαμένες δυνατότητες και τις χαραμισμένες ικανότητες.

 
Miltos23 είπε:
Οντως αυτο το σημειο δεν το διευκρινησα, εννοω οτι οι γονεις δεν δινουν την δεουσα προσοχη στα παιδια τους στο κομματι "προετοιμασια για το σχολειο" με οτι αυτο περιλαμβανει (διαβασμα του παιδιου, κεντρισμα του ενδιαφεροντος του παιδιου, βοηθεια στην κατανοηση κλπ), και αφορα κυριως το δημοτικο.
Επαναλαμβάνω να μην καταλαβαίνω απόλυτα...δηλ να δέρνουν τους κακούς δασκάλους και να γράφουν δικά τους βιβλία? Τι σημαίνει, για σένα, προετοιμασία όταν προϋπάρχουν ο 2 παράγοντες που (σωστά) αναφέρεις?

Επειδή έχω 2 παιδιά, τελείως διαφορετικά...μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι στον ένα δεν χρειάστηκε καμμία προετοιμασία ποτέ και στον άλλο όποια και να έγινε, πήγε χαμένη ;)

 
Σας παρακαλω κ. Μαραθον, εχουμε και δουλειες! (αστειακι)

Συγνωμη ρε παιδια αλλα μπαινω απτο γραφειο και γραφω βιαστηκα!

Οι γονεις εχουν την ταση ειτε να θεωρουν οτι το παιδι τους εχει παντα δικιο αρα οι καθηγητες ειμαι $%@ ή απλα να αδιαφορουν για την εκπαιδευση του.

Σε μια χωρα με τοσους πτυχιουχους, που πολλοι ειναι γονεις θα μπορουσαν να βοηθησουν τα παιδια τους να κατανοησουν αυτο που μαθαινουν (οχι να παπαγαλησουν) το οποιο ειναι ενα βασικο κομματι για την εκπαιδευση. Ενα αλλο κομματι ειναι να του δωσουν σωστη παιδεια.

προσοχη, αυτο που γραφω για τους γονεις που απτο δημοτικο προσλαβανουν φοιτητες για να "διαβασουν" τα παιδια τους (αδιαφορουν).

Το βασικο που θελω να πω ειναι οτι οι γονεις θα μπορουσαν ετσι να βοηθησουν/βελτιωσουν την κατασταση πρωτα απολα για τα παιδια τους.

marathon είπε:
Επειδή έχω 2 παιδιά, τελείως διαφορετικά...μπορώ να σε διαβεβαιώσω ότι στον ένα δεν χρειάστηκε καμμία προετοιμασία ποτέ και στον άλλο όποια και να έγινε, πήγε χαμένη ;)
50% Επιτυχια... :P

 
theoctapus είπε:
να πω ότι και αξιόλογες σπουδές γίνονται και μυαλά υπάρχουν και έρευνα γίνεται. Και που 'σαι, με μηδενικά κονδύλια και με απλήρωτους υποψήφιους διδάκτορες που το πρωί κάνουν την 9 to 5 δουλειά τους και μετά μελέτη και έρευνα και με εκ των άνωθεν πιέσεις κομματικές ή μη.

Αυτό δεν πάει να πει ότι πρέπει να είμαστε περίφανοι, αλλά προβληματισμένοι για τις χαμένες δυνατότητες και τις χαραμισμένες ικανότητες.
+1

Να προσθέσω ότι αυτό ισχύει και για πολλές άλλες σχολές. Βέβαια, η καλή δουλειά η οποία γίνεται οφείλεται στην αξιόλογη ακαδημαϊκή κοινότητα και δυστυχώς όχι στις τραγικά απαξιωμένες δομές.

Όσο για τον διεθνή πανεπιστημιακό χώρο νομίζω πως περνάει μια βαθύτατη κρίση από την δεκαετία του 80 και εξής. Τόσο η υποβάθμιση των κοινωνικών επιστημών όσο και ο ολοένα πιο σφιχτός εναγκαλισμός των πανεπιστημίων με πόλους πολιτικής και οικονομικής ισχύος οδηγούν, κατά την γνώμη μου, σε αλλοτρίωση του χαρακτήρα τους. Επίσης, όσο βλέπω να αμφισβητείται ανοιχτά πλέον από ισχυρούς και δημοφιλείς πολιτικούς χώρους ακόμα και η χρησιμότητα της επιστημονικής έρευνας τόσο περισσότερο προβληματίζομαι.

Η ελληνική μέση εκπαίδευση για την οποία έκανε λόγο ο o.p. είναι σε σαφώς χειρότερη κατάσταση από την ευρωπαϊκή. Είδα στα στατιστικά ότι η Φινλανδία(με το γνωστό σύστημα της αν. Γερμανίας) είναι πρώτη και θυμήθηκα έναν φίλο Φινλανδό ο οποίος μου περιέγραφε την χαρά του φινλανδικού σχολείου. Μάλιστα επειδή βρεθήκαμε σ’ένα ξένο πανεπιστήμιο και τότε αυτός σπούδαζε νομικά κι εγώ πολιτική επιστήμη με ..ζήλευε διότι εγώ μπορούσα να αρχίσω ως φοιτητής να εργάζομαι στο αντικείμενό μου ενώ εκείνος έπρεπε να περιμένει ώστε να πάρει πτυχίο και να ασκήσει δικηγορία. Αντιλαμβάνεστε το χάος…     

 
Miltos23 είπε:
Σας παρακαλω κ. Μαραθον, εχουμε και δουλειες! (αστειακι)

Συγνωμη ρε παιδια αλλα μπαινω απτο γραφειο και γραφω βιαστηκα!

Οι γονεις εχουν την ταση ειτε να θεωρουν οτι το παιδι τους εχει παντα δικιο αρα οι καθηγητες ειμαι $%@ ή απλα να αδιαφορουν για την εκπαιδευση του.

Σε μια χωρα με τοσους πτυχιουχους, που πολλοι ειναι γονεις θα μπορουσαν να βοηθησουν τα παιδια τους να κατανοησουν αυτο που μαθαινουν (οχι να παπαγαλησουν) το οποιο ειναι ενα βασικο κομματι για την εκπαιδευση. Ενα αλλο κομματι ειναι να του δωσουν σωστη παιδεια.

προσοχη, αυτο που γραφω για τους γονεις που απτο δημοτικο προσλαβανουν φοιτητες για να "διαβασουν" τα παιδια τους (αδιαφορουν).

Το βασικο που θελω να πω ειναι οτι οι γονεις θα μπορουσαν ετσι να βοηθησουν/βελτιωσουν την κατασταση πρωτα απολα για τα παιδια τους.
Επειδή έχουμε και δουλειές (αστειακι)...δεν συμφωνώ καθόλου με αυτά που γράφεις.

Οι γονείς δίνουν σωστή ανατροφή...όχι σωστή παιδεία...εκτός εάν οι ίδιοι είναι εκπαιδευτικοί, που πρέπει να τους δώσουν και τα 2... ;)

50% Επιτυχια...
Και αυτό σχετικό είναι... ;) εκτός εάν θεωρήσουμε ότι όσοι είχαν άριστα στο σχολείο, έγιναν και σωστοί άνθρωποι και επαγγελματίες μετά...

 
kostri είπε:
Να προσθέσω ότι αυτό ισχύει και για πολλές άλλες σχολές. Βέβαια, η καλή δουλειά η οποία γίνεται οφείλεται στην αξιόλογη ακαδημαϊκή κοινότητα και δυστυχώς όχι στις τραγικά απαξιωμένες δομές.
Εννοείς σε αξιόλογες μονάδες στην - γενικά μετρίου επιπέδου - ακαδημαϊκή κοινότητα. Η οποία ακόμα αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από άτομα που δεν εξελέγησαν αλλά διορίστηκαν σύμφωνα με το νόμο-πλαίσιο του 82. Έχοντας γνωρίσει κάποιους τέτοιους, σε διαβεβαιώ ότι η μόνη δουλειά που θα μπορούσαν να κάνουν σε κάποιο αξιοπρεπές πανεπιστήμιο θα ήταν αυτή του janitor ή της καθαρίστριας.

 
marathon είπε:
Και αυτό σχετικό είναι... ;) εκτός εάν θεωρήσουμε ότι όσοι είχαν άριστα στο σχολείο, έγιναν και σωστοί άνθρωποι και επαγγελματίες μετά...
Συμφωνω μαζι σου οτι το ενα δεν συνεπαγεται το αλλο, απλα η παιδεια ξεκιναει και απτο σπιτι, βεβαια με γονεις που δεν εχουν σωστη παιδεια, πως περιμενουμε τα παιδια να εχουν σωστη παιδεια, απο ενα κρατος που δεν παρεχει σωστη παιδεια??

Ειναι σαν το αυγο εκανε την κοτα ή η κοτα το αυγο ενα πραμα..αλλα δεν νομιζω οτι εχει και νοημα να το συνεχισουμε γιατι βγαινουμε και λιγο οφ τοπικ

Εννοείς σε αξιόλογες μονάδες στην - γενικά μετρίου επιπέδου - ακαδημαϊκή κοινότητα. Η οποία ακόμα αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από άτομα που δεν εξελέγησαν αλλά διορίστηκαν σύμφωνα με το νόμο-πλαίσιο του 82. Έχοντας γνωρίσει κάποιους τέτοιους, σε διαβεβαιώ ότι η μόνη δουλειά που θα μπορούσαν να κάνουν σε κάποιο αξιοπρεπές πανεπιστήμιο θα ήταν αυτή του janitor ή της καθαρίστριας.
Συμφωνω απολυτα, αλλα και αλλου υπαρχουν κακοι καθηγητες, απλα εδω το κακο εχει πολλες ριζες με κυριοτερες το συστημα αξιολογησης των εκπαιδευτικων και την νοοτροπια των καθηγητων σε ολες τις σχολικες βαθμιδες

 
Jasemeister είπε:
Βρε καλώς το bloody  :)
Γειασουμάιστερ... :)

τα γράφεις μόνος σου από κάτω :)

Η βαθμοθηρία δρα εις βάρος της ουσίας, το ίδιο κάνουν και τα πανεπιστήμια, αλλά και κάθε πράμα που υπόκειται κάτω από κάτι που λέμε γενικά "αξιολόγηση", χωρίς να αναρωτηθούμε τα κριτήριά της.

Άσχετο παράδειγμα για να δείξω τι εννοώ : ένα αυτοκίνητο στο καντράν του οποίου ανάβει ένδειξη οτι δεν φοράς ζώνη έχει περισσότερα αστεράκια στο NCAP από κάποιο που δεν έχει τέτοιο λαμπάκι. Αυτού του είδους η αξιολόγηση είναι για γέλια και δρα οπωσδήποτε εις βάρος της ουσίας, καθώς προϋποθέτει την ανικανότητα του οδηγού να συνειδητοποιήσει από μόνος του οτι πρέπει να φορέσει ζώνη. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο λοιπόν είναι χειρότερο από το άλλο ΜΟΝΟ αν το δώσεις σε κάποιον ανόητο.
Kαταλαβαίνω τι εννοείς, αλλά επειδή έχω εξετάσει τις βρετανικές αξιολογήσεις μέχρι το τελευταίο κόμμα επί σειρά ετών μπορώ να πω δημοσίως με βεβαιότητα πως (τουλάχιστον) σε αυτή την περίπτωση δεν συμβαίνουν τέτοιες χοντράδες ή catch 22. Tα κριτήρια είναι απολύτως διαφανή και η αξιολόγηση σφαιρική και καθόλου επιφανειακή, ευνοιοκρατική, χαριστική ή με τραγελαφικά loopholes.

ΥΓ. Εννοείται πως διαφωνώ με την άποψη πως το προπτυχιακό επίπεδο σπουδών στην Βρετανία (ναι, Βρετανία λέγεται, όχι Αγγλία...) είναι χαμηλό. Στην πλειοψηφία των πανεπιστημίων είναι πολύ καλό έως πραγματικά υψηλού επιπέδου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
spy είπε:
Εννοείς σε αξιόλογες μονάδες στην - γενικά μετρίου επιπέδου - ακαδημαϊκή κοινότητα. Η οποία ακόμα αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από άτομα που δεν εξελέγησαν αλλά διορίστηκαν σύμφωνα με το νόμο-πλαίσιο του 82. Έχοντας γνωρίσει κάποιους τέτοιους, σε διαβεβαιώ ότι η μόνη δουλειά που θα μπορούσαν να κάνουν σε κάποιο αξιοπρεπές πανεπιστήμιο θα ήταν αυτή του janitor ή της καθαρίστριας.
Χμμ..Αν και δεν ξέρω αν συμφωνώ με την κριτική που κάνεις στον νόμο πλαίσιο(ιδιαίτερα αν τον συγκρίνεις με αυτά που συζητιούνται σήμερα για την παιδεία) δεν αντιλέγω πως υπάρχουν τραγικές περιπτώσεις καθηγητών(αλλά και ..τσιρακιών). Κι εγώ έχω υποφέρει απ’ αυτήν την κατάσταση επανειλημμένως.

Απλώς αξιολόγησα συνολικά την ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα σε σχέση με την ευρωπαϊκή στο μέτρο που τυχαίνει να γνωρίζω κάποια πράγματα γι αυτές. Λέω δηλαδή πως αν και σαφέστατα υπάρχουν μεγάλες και χρόνιες παθογένειες στο ελληνικό πανεπιστήμιο, αυτό δεν σημαίνει πως το ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο, ειδικά τις τελευταίες δεκαετίες, είναι αγγελικά πλασμένο. Αυτό είναι κάτι που δυστυχώς αφορά πλέον και τα μεγάλα πανεπιστήμια τα οποία αν και έχουν σπουδαία παράδοση ανεξαρτησίας και μεγάλου επιστημονικού και κοινωνικού έργου, ολισθαίνουν συχνά προς επικίνδυνες ατραπούς. 

 
skantzos είπε:
Αν δεχτούμε ότι η υποχρωτική εκπαίδευση είναι οικογενειακη υπόθεση το χάσαμε το παιχνίδι. Και όλοι έχουν να ωφεληθούν από μια αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας, ας μην μπερδευόμαστε επειδή σήμερα λειτουργεί μόνο για να γίνει ο καλός καλός κι ο κακός χειρότερος.
Φιλε Skantzo,εχεις βρεθει σε σχολικη ταξη του σημερα και το ισχυριζεσαι αυτο?

Δε διαφωνω καθολου με την πρωτη προταση.θα ηταν μοιρολατρικο και ηττοπαθες.

Δυστυχως αυτο που λες ειναι εξω απ την πραγματικοτητα και μιλαω ΜΟΝΟ για το Δημοτικο σχολειο γιατι εχω δουλεψει σε 9 απο αυτα.

Το σχολειο σημερα δεν λειτουργει καθολου ετσι.

Αν βρεθειτε σε ενα ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ(μιλαω μονο γι αυτο,το ξαναλεω)για μια εβδομαδα θα το διαπιστωσετε.Οι περισσοτεροι δασκαλοι κανουν ο,τι μπορουν για να εξαντλησουν τις δυνατοτητες του καθε παιδιου.

ΟΛΟΙ πια μπορουν να γινουν καλυτεροι απ οτι ειναι αν το θελουν οι ιδιοι και αυτοι που τους επηρρεαζουν...Οι δασκαλοι που εχουν μεινει στο 1960 ειναι μειοψηφια μιας και ο μεσος ορος

ηλικιας των εκπαιδευτικων εχει μειωθει κατα πολυ αν αυτο σημαινει κατι.

Η κοινωνικη αντιληψη ομως για την παιδεια,δινει πολλες φορες μια κλωτσια και χυνει το γαλα...

Ενα παραδειγμα:Eπειδη τυχαινει να ειμαι εκπαιδευτικος,πριν 2 χρονια εκανα μια ερευνα σε δειγμα 20 γονεων(ειναι μικρο βεβαια,το ξερω)σχετικα με την αξιολογηση των μαθητων,αφου πρωτα εφαρμοσα για μια χρονια την περιγραφικη αξιολογηση εκτος απο την αριθμητικη την οποια δεν μπορω ν αποφυγω απ το νομο και η οποια το μονο που κανει ειναι να οδηγει στη βαθμοθηρια και την αυξηση του σχολικου αγχους για τους μαθητες,τα παιδια τους..

Ε,το 80% των γονεων ηθελε ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ την αριθμητικη αξιολογηση...το γιατι ας το σκεφτει ο καθενας μας.

Πως μετα να προχωρησεις σε τομες που θ αναβαθμισουν ποιοτικα την εκπαιδευση οταν αντιμετωπιζεις νοοτροπιες που θεωρουν την παιδεια αλλη μια ευκαιρια ν αποδειξουμε οτι τα παιδια ειναι αριθμοι πιστοποιησης ποιοτητας και οχι οντα με ειδικες εκπαιδευτικες αναγκες και δεξιοτητες?Φανταστειτε τα παιδια με τι νοοτροπια ερχονται στο σχολειο..

ΚΑΙ ΑΝΤΕ ΝΑ ΤΑ ΑΛΛΑΞΕΙΣ...

Τι ειναι? ΝΤΟ ΜΑΤΖΟΡΕ?

Μιλαω ΜΟΝΟ για το Δημοτικο και οχι για την απροσωπη δευτεροβαθμια εκπαιδευση:

Eχουν γινει δραματικες αλλαγες στο περιεχομενο,τους διδακτικους στοχους,την ποσοτητα των κατ οικον εργασιων και πρεπει να γινουν κι αλλες.

Ομως εδω ερχεται η οικογενεια η οποια θα δωσει μια ποικολοτροπη χειρα βοηθειας στην αλλαγη του εκπ/κου συστηματος και θα ξεκολλησει πλεον απο τις σκιες του παρελθοντος.

Δεν κατηγορω καθολου τους γονεις γιατι εδω δεν ειναι Φιλανδια με μηδαμινη ανεργια και δυστυχως η εκπαιδευση σε μας ειναι ΜΟΝΟ εφοδιο για να επιβιωσουμε στον εργασιακο τομεα,να παρουμε το ξεροκομματο και να μαστε ευχαριστημενοι...

Για την εκπαιδευση ειμαστε υπευθυνοι ΟΛΟΙ,απλα ως συνηθως σ αυτο τον τοπο,σε ολα,οταν φταιμε ολοι νομιζουμε οτι φταινε μονο οι αλλοι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
freerock1974 είπε:
Αν βρεθειτε σε ενα ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ(μιλαω μονο γι αυτο,το ξαναλεω)για μια εβδομαδα θα το διαπιστωσετε.Οι περισσοτεροι δασκαλοι κανουν ο,τι μπορουν για να εξαντλησουν τις δυνατοτητες του καθε παιδιου.
Καλά θα ήταν............  ;)

Ομως εδω ερχεται η οικογενεια η οποια θα δωσει μια ποικολοτροπη χειρα βοηθειας στην αλλαγη του εκπ/κου συστηματος και θα ξεκολλησει πλεον απο τις σκιες του παρελθοντος.

Δεν κατηγορω καθολου τους γονεις γιατι εδω δεν ειναι Φιλανδια με μηδαμινη ανεργια και δυστυχως η εκπαιδευση σε μας ειναι ΜΟΝΟ εφοδιο για να επιβιωσουμε στον εργασιακο τομεα,να παρουμε το ξεροκομματο και να μαστε ευχαριστημενοι...

Για την εκπαιδευση ειμαστε υπευθυνοι ΟΛΟΙ,απλα ως συνηθως σ αυτο τον τοπο,σε ολα,οταν φταιμε ολοι νομιζουμε οτι φταινε μονο οι αλλοι.
Έχεις προσέξει την παντελή απουσία τους στα σχολικά δρώμενα;

Είτε στη συμμετοχή εκδηλώσεων, στη συμμετοχή προτάσεων, στην οικονομική συμμετοχή, στην οιαδήποτε συμμετοχή.

Μόνο να κάθονται εκ του ασφαλούς και να (κατα/επι)κρίνουν τα πάντα με το μόνιμο επιμύθιο "Που είναι το κράτος; .......δεν είμαστε σοβαρή χώρα...." και λοιπά κλισέ.

Και μιλάω ΜΟΝΟ για το δημοτικό.

Υ.Γ. Κυρ-δάσκαλε, κανα τόνο να βάζουμε ......  ;)

 
@blue

μου κάνει εντύπωση που αναφέρεσαι πολλές φορές ειδικά στα αγγλικά πανεπιστήμια ως βιομηχανία και ότι είναι της λογικής "αφού πληρώνει ο φοιτητής-πελάτης δωσ'του πτυχίο".

Σαν απόφοιτος δυο αγγλικών ιδρυμάτων (Manchester Metropolitan University και UMIST) από επιλογή και όχι ανάγκη* η εικόνα από την εμπειρία μου είναι πολύ διαφορετική:

Για να περάσεις από το ένα έτος στο άλλο, πρέπει να περάσεις ΟΛΑ τα μαθήματα. Μοναδική εξαίρεση αν έχεις υψηλό μέσο όρο, έχεις μείνει μόνο σε ένα μάθημα το οποίο δεν είναι βασικό και η βαθμολογία αυτού του μαθήματος δεν είναι κάτω από το 30% ή 35%. Στην πρώτη εξεταστική, αν μείνεις σε κάποια μαθήματα έχεις μια επιπλέον εξεταστική να τα περάσεις. Ο μέγιστος βαθμός είναι το PASS (40%) στα επίμαχα μαθήματα. Δεν μπορείς να δώσεις στην 2η εξεταστική παραπάνω από 3 ή 4 μαθήματα. Αν αναγκαστείς να επαναλάβεις το 1ο ή το 2ο έτος, τυπικά δεν θα λάβεις μεγαλύτερο βαθμό από PASS συνολικά.

Στο τρίτο και τελικό έτος ισχύουν τα ίδια, με μια ασφαλιστική δικλείδα:

Αν μείνεις στο τρίτο έτος, πρέπει να επαναλάβεις ΚΑΙ το 2ο έτος πάλι, ενώ θα πάρεις Third πτυχίο (PASS) άσχετα αν γράψεις άριστα ΣΕ ΟΛΑ. Επίσης, η μετεγγραφή σε άλλο αγγλικό πανεπιστήμιο δε σε γλυτώνει από την επανάληψη του 2+3ου έτους και το υποχρεωτικό Third.

Επίσης, η 2η αυτή ευκαιρία είναι και η τελευταία που δίνεται. Από κει και πέρα θα πρέπει να επαναλάβεις όλο το πτυχίο και δύσκολα θα σε δεχτεί κάποιο από τα top 40 της αγγλικής κατάταξης.

Με τέτοιους κανονισμούς δεν καταλαβαίνω σε τι υστερούν τα αγγλικά πανεπιστήμια ώστε να τα χαρακτηρίζεις "βιομηχανία".

*(γι'αυτό το λόγο δεν πήγα και φροντιστήριο, και το πλήρωσα πολύ ακριβά στην 3η Λυκείου γιατί δεν γινόταν μάθημα)

 
@Jasemeister

Και εγω εγραψα για την λογικη του φοιτητη - πελατη στην Αγγλια..Αλλα απτην αλλη εκει τα πανεπιστημια ειναι ανεξαρτητοι οργανισμοι οποτε αλλη πολιτικη εφαρμοζουν στο London School of Economics, αλλο στο Εssex και αλλη στο Manchester, οποτε ειναι λογικο να υπαρχουν αποκλεισεις...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top