Hide glue

IntrepidSpaceman

Νέο μέλος
Μηνύματα
27
Πόντοι
1
Αποριούλα...Πως τη λένε αυτή την κόλλα στα Ελληνικά, ξέρει κανείς; Πουλιέται στην Ελλάδα?

 
IntrepidSpaceman είπε:
Αποριούλα...Πως τη λένε αυτή την κόλλα στα Ελληνικά, ξέρει κανείς; Πουλιέται στην Ελλάδα?
http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_glue#Hide_glue

Προφανως φιλε αναφερεσαι στην ψαροκολλα ή τελος παντων στις ζωικης προελευσης κολλες. Η ψαροκολλα ειναι κολλα η οποια χρειαζεται επεξεργασια, ζεσταμα δηλαδη σε μπεν μαρι και χρησιμοποιηται ζεστη. Ειναι η παραδοσιακη ξυλοκολλα.

 
Στον Κωνσταντέλο, οδος Πάρνηθος στο Γαλάτσι. Επίσης είναι πιθανό να βρεις σε καταστήματα που εμπορευονται υλικά αγιογραφίας.

 
Δεν ειναι ψαροκολλα! ειναι κουνελοκολλα!!! ειναι σε στερεη μορφη ,σε φυλλα , την βαζεις σε νερο οπου το απορροφά και γινεται σαν κομματια  ζελε και μετα τα βαζεις σε μπεν μαρι

(σε δοχειο μεσα σε αλλο δοχειο που σχεδον βραζει νερο,χωρις να ακουμπα στον πατο)

και περνει μια μορφη ρευστη. μετα εχεις λιγη ωρα να την δουλεψεις μεχρι να πηξει παλι. αν γινει αθτο την ξαναθερμαινεις με τον ιδιο τροπο.  Αν θυμαμαι καλα ονομαζεται ζαρντεν η καπως ετσι! Χρησιμοποιηται στην προετοιμασια του ξυλου για τις φωρητες εικονες! ;)

 
mariopol είπε:
Δεν ειναι ψαροκολλα! ειναι κουνελοκολλα!!! ειναι σε στερεη μορφη ,σε φυλλα , την βαζεις σε νερο οπου το απορροφά και γινεται σαν κομματια  ζελε και μετα τα βαζεις σε μπεν μαρι

(σε δοχειο μεσα σε αλλο δοχειο που σχεδον βραζει νερο,χωρις να ακουμπα στον πατο)

και περνει μια μορφη ρευστη. μετα εχεις λιγη ωρα να την δουλεψεις μεχρι να πηξει παλι. αν γινει αθτο την ξαναθερμαινεις με τον ιδιο τροπο.  Αν θυμαμαι καλα ονομαζεται ζαρντεν η καπως ετσι! Χρησιμοποιηται στην προετοιμασια του ξυλου για τις φωρητες εικονες! ;)
Ωραία όλα αυτά...και τι υποτίθεται κάνει αυτή η κόλλα για να περάσουμε όλη αυτή τη ταλαιπωρία?

 
marathon είπε:
Ωραία όλα αυτά...και τι υποτίθεται κάνει αυτή η κόλλα για να περάσουμε όλη αυτή τη ταλαιπωρία?
Για την αγιογραφια ξερω μονο. Σε αυτη βουτας τον μουσαμα(απροετοιμαστο λινο συνηθως) και το απλωνεις πανω στο ξυλο που προκεται να προετοιμασεις. οταν στεγνωσει κοκκαλωνει μαζι με το πανι και δε ξεκολλαει με τιποτα αφου εχει ποτισει και το ξυλο. μετα περνας μια προετοιμασια (μειγμα της κολλας με κιμωλια) καμια δεκαπενταρια φορες και οταν στεγνωσει τριβεις μεχρι να γινει γυαλι. μετα ζωγραφιζεις.

Επειδη εχει τρομερη ανθεκτικοτητα σε διαστολες και συστολες μαζι με το πανι παρεχουν υποστηριξη στην μετα προετοιμασια ωστε να μην κρακελαρει ( κανει ρωγμές ) . Αθανατο υλικο γενικοτερα!

Τωρα ο φιλος που ρωταει μαλλον για καποια κολληση ξυλου το θελει. Αν και μπορει να χρησιμοποιησει πιο απλα υλικα!

 
Η ζαρντέν (κουνελόκολα) είναι μια υποκατηγορία ζωικής κόλλας η οποία όντως χρησιμοποιείται για προετοιμασία του μουσαμά (κλείνει πόρους και δίνει ελαστικότητα). Η hide glue (της οποίας κατηγορία είναι η ψαρόκολλα) ήταν ο πρόγονος της ατλακόλ  ;)

Αν θες να τη χρησιμοποιήσεις σε συνθήκες αυξημένης υγρασίας ή/και θερμοκρασίας, προτίμησε ατλακόλ. Η ψαρόκολλα τείνει να χάνει τη σκληρότητά της σε αυτές τις συνθήκες.

 
Αν μιλάμε για κατασκευή μουσικών οργάνων υποτίθεται ότι η ζωική κόλλα δεν επηρεάζει αρνητικά τον ήχο όπως ας πούμε τον επηρεάζει μια συνθετική(χημική) Ignacio Fleta που θεωρείται ο Stradivarious της κλ.κιθάρας χρησιμοποιούσε(και για το καπάκι) μια απαίσια ισπανική κόλλα και πάντως όχι ζωική..

 
Τελικα ομως δεν μας ειπε τι θελει να κανει :(

 
Η ψαρόκολλα (που είναι άλλη από την κουνελόκολλα) προτιμάται από τους παραδοσιακούς οργανοποιούς λόγω (υποτιθέμενων) καλύτερων ακουστικών ιδιοτήτων αλλά ΚΥΡΙΩΣ γιατί είναι αναστρέψιμη κόλλα, πράγμα πολύ βολικό για τις επισκευές.

 
Πολυ σωστά όλα.

Να προσθεσω οτι στην οργανοποιεία η ψαρόκολλα χρησιμοποιείτε για κολλήσεις ενώ η κουνελόκολλα, πολύ αραιωμένη, για τον εμποτισμό των ξυλων. Έτσι το ξύλο αποκτάει καλήτερη συνοχή και βοηθάει στην ακουστικές ιδιότητες του.

 
apo83 είπε:
Να προσθεσω οτι στην οργανοποιεία η ψαρόκολλα χρησιμοποιείτε για κολλήσεις ενώ η κουνελόκολλα, πολύ αραιωμένη, για τον εμποτισμό των ξυλων. Έτσι το ξύλο αποκτάει καλήτερη συνοχή και βοηθάει στην ακουστικές ιδιότητες του.
Nα υποθέσω ότι μιλάτε για ακουστικά όργανα...γιατί πουθενά δεν βλέπω την FenderoGibson (ας πούμε) να χρησιμοποιούν κουνελόκολλα ;D

Με λίγα λόγια, η κουνελόκολλα είναι σαν το sealer?

 
Πολυ σωστά όλα.

Να προσθεσω οτι στην οργανοποιεία η ψαρόκολλα χρησιμοποιείτε για κολλήσεις ενώ η κουνελόκολλα, πολύ αραιωμένη, για τον εμποτισμό των ξυλων. Έτσι το ξύλο αποκτάει καλήτερη συνοχή και βοηθάει στην ακουστικές ιδιότητες του.

Εμποτισμός;..δηλαδή;
 
 Ένα από τα (πολλά) μυστικά της Θρυλικής Les Paul του '59 είναι η ψαρόκολλα στις συνδέσεις του long tennon λαιμού με το μαόνι Ονδούρας του σώματος... ένα πλεονέκτημα είναι ότι θερμαίνεις την κιθάρα και ξεκολλάει ο λαιμός σα να ταν...στρατοκάστερ! 'Αρα εύκολη στις επισκευές! Επισης λένε ότι κρυσταλλοποιείται, γινεται σκληρή και μεταφέρει καλύτερα τον ήχο... μια οποιαδηποτε ποιοτική ξυλόκολλα κατά τη γνώμη μου αν εφαρμοστεί με το σωστό τρόπο (δηλαδη να είναι τόσο λίγη και τόσο σφιχτα ενωμένα τα ξύλα που -ιδανικά- να μένει κόλλα μόνο στους πόρους και τα κενά ανάμεσα στις δύο συγκολλούμενες επιφάνειές)τότε το όργανο δεν υστερεί με τιποτα λογω..κόλλας! Φυσικα ακόμα και μια bolt on κιθαρα δεν υστερει καθόλου σε sustain αν κατασκευαστεί σωστα!  

 
marathon είπε:
Με λίγα λόγια, η κουνελόκολλα είναι σαν το sealer?
Στο ξύλο, ίσως... στο μουσαμά ναι, αφού κλείνει τους πόρους... βέβαια δίνει και την απαραίτητη ελαστικότητα στο μουσαμά. Για παράδειγμα, αν περάσεις το μουσαμά με ζαρντέν και μετά ζωγραφίσεις πάνω, είτε με ακρυλικά (αυτοκινήτου) είτε με ελαιόχρωμα, μπορείς να τυλίξεις το μουσαμά ρολό (εννοείται αφού στεγνώσει!!!!) χωρίς να "σκάσει" το χρώμα. Χωρίς τη ζαρντέν δεν γίνεται.

Πάντως παραδοσιακοί τεχνίτες οργάνων αναφέρουν ότι χρησιμοποιούν και ατλακόλ, και ψαρόκολα, και κουνελόκολα, σε διάφορα σημεία του οργάνου. Νομίζω κάτι πήρε το μάτι μου σε ένα thread του rembetiko.gr.

 
dmilo είπε:
Στο ξύλο, ίσως... στο μουσαμά ναι, αφού κλείνει τους πόρους...
Όταν θα ασχοληθώ να φτιάξω κιθάρα από μουσαμά :o, ίσως μου είναι χρήσιμη ;D

Αυτό πάντως που αντιλαμβάνομαι, είναι ότι ακόμα και στα ακουστικά όργανα, ψάχνουμε να βρούμε ένα πολύ ωραίο ξύλο που "αναπνέει"...και μετά του ρίχνουμε ένα υλικό για να του κλείσουμε τους πόρους...Ωραία...

 
Διάβαζα για hide glue στα πλαίσια της κατασκευής μιας les paul. Ο τύπος την χρησιμοποίησε για να κολλήσει το flamed maple καπάκι και το μπράτσο στο σώμα και την εκθείαζε για τις ιδιότητές της. Σκέφτομαι λοιπόν να πάρω κάποιο κιτάκι με κολλητό μπράτσο για να πειραματιστώ και ήθελα να δω αν υπάρχει τέτοια κόλλα εδώ και πως να την ζητήσω...

 
IntrepidSpaceman είπε:
Σκέφτομαι λοιπόν να πάρω κάποιο κιτάκι με κολλητό μπράτσο για να πειραματιστώ και ήθελα να δω αν υπάρχει τέτοια κόλλα εδώ και πως να την ζητήσω...
Έχω την εντύπωση ότι για να καταλάβεις (ηχητική) διαφορά από ατλακόλ, ψαρόκολλα, κουνελόκολλα ή οτιδήποτε άλλη κόλλα...θα χρειαστείς κάτι καλύτερο από ένα απλό κιτ Lp.

Πάρε λοιπόν αυτή που θα κάνεις πιο εύκολα τη δουλειά σου.

 
marathon είπε:
Έχω την εντύπωση ότι για να καταλάβεις (ηχητική) διαφορά από ατλακόλ, ψαρόκολλα, κουνελόκολλα ή οτιδήποτε άλλη κόλλα...θα χρειαστείς κάτι καλύτερο από ένα απλό κιτ Lp.

Πάρε λοιπόν αυτή που θα κάνεις πιο εύκολα τη δουλειά σου.
Αλοίμονο, δεν περιμένω να ακούσω διαφορά στον ήχο από την κόλλα! Απλά επικεντρώνομαι στο γεγονός της ευκολίας του κόλλα, ξεκόλλα, ξανακόλλα που σου δίνει αυτή η κόλλα. Δεν ξέρω στις πόσες προσπάθειες θα την πετύχω την ένωση του μπράτσου...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top