- Μηνύματα
- 524
- Πόντοι
- 16
Ενδιαφερουσα προσεγγιση θα ελεγα... Κουρδισμα ξυλων ακουστικης.. βρε τι μαθαινει κανεις! Vre what no one learns! ;D
Ετσι ειναι.Οχι ασκηση βεβαια,KaPa είπε:Όλα αυτά έχουν μελετηθεί θεωρητικά (αντηχείο Helmholtz), αλλά μπορούν και να μετρηθούν στην πράξη. Το συνολικό αποτέλεσμα και τελικά την ποιότητα του κάθε οργάνου φαίνεται να την δίνει ο συνδυασμός των διαφόρων συχνοτήτων στις οποίες συντονίζονται (δονούνται) όλα τα επιμέρους στοιχεία.
Και άρα το επόμενο λογικό ερώτημα είναι «ποια είναι η συνταγή που δίνει το τέλειο αποτέλεσμα»? Μάλλον αυτό είναι κάτι που ψάχνουν διαρκώς οι κατασκευαστές και ο καθένας καταλήγει στα δικά του συμπεράσματα. Για παράδειγμα μερικοί λένε ότι η νότα που χορδίζεται το καπάκι θα πρέπει να διαφέρει από την νότα της πλάτης από ένα έως τρία ημιτόνια. Διαφορετικά θα τονίζεται πάρα πολύ μια περιοχή συχνοτήτων γύρω από αυτή τη νότα του καπακιού, ενώ οι άλλες συχνότητες θα χάνονται. Το πώς όμως επιτυγχάνεται αυτό με τα διαφορετικά κάθε φορά ξύλα…. είναι μια καλή άσκηση για κάθε οργανοποιό!!!
Ειδες πως αλλαζει ενα θεμα?...Hidewood εγινε... :-[ (και φτεο και γο! ;D)Ενδιαφερουσα προσεγγιση θα ελεγα... Κουρδισμα ξυλων ακουστικης.. βρε τι μαθαινει κανεις! Vre what no one learns! ;D
Υπαρχει:Δεν υπάρχει οργανοποιός που να μην "κουρδίζει" με το τριβείο το όργανο όταν του πρωτοφοράει χορδές!
+1000000yann είπε:Υπαρχει:
Αυτος που το ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΙ απο πριν,
και ξερει απο πριν πως θα ειναι κολλημενο στο υπολοιπο οργανο...
Yann συμφωνώ απολύτως μαζί σου για το μύθο που προσπαθεί να καλλιεργήσει η πλειοψηφία των παλαιότερων Ελλήνων οργανοποιών. Και σίγουρα δεν μπορώ να αμφισβητήσω την γνώση και εμπειρία σου πάνω στο θέμα (απ ότι βλέπω είσαι επαγγελματίας οργανοποιός). Προσωπικά σε καμιά περίπτωση δεν είμαι ή το παίζω ειδικός. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει. Δηλώνω στραβάδι στην οργανοποιία. Επίσης σε καμιά περίπτωση δεν υποστηρίζω ότι για να κατασκευάζεις καλά όργανα πρέπει οποσδήποτε να κάνεις μετρήσεις. Σίγουρα κάποιος οργανοποιός με εμπειρικούς τρόπους, μπορεί να κατασκευάζει εξ ίσου καλά ή ακόμα και καλλίτερα όργανα από κάποιον που κάνει τέτοιες μετρήσεις.yann είπε:Ετσι ειναι.Οχι ασκηση βεβαια,
αλλα αυτο που ξεχωριζει το μαστορα απ΄τον καστορα (ο καστορας απλως ροκανιζει..)
Ο μαστορας βεβαια δεν χρειαζεται να ασχολειται με νοτες και κουρδιστηρια.
Καταλαβαινει σε ποιες συχνουητες διεγειρεται ενα κομματι ξυλο,
και εξαρχης ξερει αν κανει για τη συγκεκριμενη κατασκευη.
Αυτο που κανει τη διαφορα ειναι ο "μυθος",
και οι διαφορες απατες που εχουν "πατησει" πανω του...
Θα συμφωνούσα με πολλά από αυτά που λές αλλά να πω την αλήθεια κάπου μπερδεύομαι. Επειδή οι καταβολές μου είναι από τις θετικές επιστήμες, θα μου επιτρέψεις να πω ότι η τεκμηρίωση και οι μετρήσεις δεν είναι θεωρία. Είναι πράξη (έστω και αν την αμφισβητήσει κάποιος με κάποιες άλλες μετρήσεις)!yann είπε:Kapa,
ολοι τις θεωριες μας εκφραζουμε,
και καποιοι αποδυκνειουν και στην πραξη τις θεωριες τους.
Λεω "θεωριες" γιατι η καθε γνωμη μεταβαλεται αυτοματως σε θεωρια,
απο τη στιγμη που θα την αμφισβητισει καποιος (αν δεν τεκμηριωθει αμεσως).
Σε αυτό διαφωνώ ριζικά! Μόνο στην Ελλάδα ο καθένας κατέχει την απόλυτη αλήθεια που μάλιστα συνήθως προέρχεται "εξ αποκαλύψεως" και άρα θεωρεί περιττό να την συζητήσει ή να την τεκμηριώσει με οποιοδήποτε τρόπο! Αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που οι περισσότεροι Έλληνες οργανοποιοί (κυρίως οι παλαιότεροι) δεν συζητάνε μεταξύ τους για την τέχνη τους.Και στη δουλεια αυτη,στον πλανητη ολοκληρο,οχι μονο στην Ελλαδα,
ο ενας αμφισβητει τον αλλο...
Ετσι δημιουργηθηκαν και οι "σχολες" (οπως του καρατε,αμα εισαι απο αλλη σχολη,μαλωνουμε! ;D )
Οσοι γραφουμε εννοουσα!KaPa είπε:Θα συμφωνούσα με πολλά από αυτά που λές αλλά να πω την αλήθεια κάπου μπερδεύομαι. Επειδή οι καταβολές μου είναι από τις θετικές επιστήμες, θα μου επιτρέψεις να πω ότι η τεκμηρίωση και οι μετρήσεις δεν είναι θεωρία. Είναι πράξη (έστω και αν την αμφισβητήσει κάποιος με κάποιες άλλες μετρήσεις)!
-Γιατι ειναι ερασιτεχνης,και δεν φοβαται μηπως "του κλεψουν την τεχνη"!! ;D ;DΣε αυτό διαφωνώ ριζικά! Μόνο στην Ελλάδα ο καθένας κατέχει την απόλυτη αλήθεια που μάλιστα συνήθως προέρχεται "εξ αποκαλύψεως" και άρα θεωρεί περιττό να την συζητήσει ή να την τεκμηριώσει με οποιοδήποτε τρόπο! Αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που οι περισσότεροι Έλληνες οργανοποιοί (κυρίως οι παλαιότεροι) δεν συζητάνε μεταξύ τους για την τέχνη τους.
Αντίθετα μια απλή βόλτα στα υπάρχοντα ξένα φόρουμ οργανοποιίας, αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι συζητάνε όλα τα θέματα. Κανείς δεν διεκδικεί για τον ευατό του την απόλυτη γνώση. Διάσημα ονόματα, ανταλλάσουν απόψεις, τεχνικές, πατέντες, γνώσεις, εμπειρίες, μετρήσεις κτλ με κάθε ενδιαφερόμενο, επαγγελματία ή ερασιτέχνη. Έτσι εξάλλου προχωράει η οποιαδήποτε τέχνη ή επιστήμη. Είναι ενδεικτικό ότι στη χώρα μας δεν υπάρχει ούτε ένα βιβλίο οργανοποιίας γραμμένο από Έλληνα οργανοποιό (μόνο τελευταία ένας κτηνίατρος ερασιτέχνης οργανοποιός έγραψε ένα όμορφο βιβλιαράκι για "Το σκαφτό μπαγλαμαδάκι"). Γιατί άραγε?