Hardware VS. Soft-Synth PIANOS

26hint

Νέο μέλος
Μηνύματα
190
Πόντοι
16
Καλημέρα σας.

Η απορία μου αφορά στην "κατα προσέγγιση" σύγκριση των δύο.

Μιας και το Korg M50 δεν με άφησε απόλυτα ευχαριστημένο με τα πιάνα του , ειπα να δοκιμάσω καποια VST pianos (Pianoteq, True Pianos, The Giant).

Αυτό που διαπίστωσα είναι οτι (στα δικα μου τουλάχιστον αυτιά) αφενός υστερούν σε μουσικότητα  αφετέρου έχουν ως επι το πλείστον έναν διαπεραστικό/οξύ και τελικά κάπως υπερβολικό ήχο.

Μου κάνει εντύπωση γιατί θα περίμενα ως dedicated soft synths να έχουν κλάσεις ανώτερο αποτέλεσμα απο τους preset ήχους του Korg που ετσι κι αλλιώς δε φημίζεται για τα πιάνα του.

Είναι δική μου εντύπωση ή είναι γενικότερη αλήθεια οτι οι ήχοι(ειδικά φυσικών οργάνων) ενός σχετικά καλού keyboard/synth θα υπερέχουν εκ των πραγμάτων σε μουσικότητα/ζεστασιά απο αυτούς ενός vst , ακόμα κι αν αυτό υποτίθεται έχει πολύ μεγαλύτερο όγκο δεδομένων δειγματοληψίας ( πχ The Giant) ;

 
26hint είπε:
Είναι δική μου εντύπωση ή είναι γενικότερη αλήθεια οτι οι ήχοι(ειδικά φυσικών οργάνων) ενός σχετικά καλού keyboard/synth θα υπερέχουν εκ των πραγμάτων σε μουσικότητα/ζεστασιά απο αυτούς ενός vst , ακόμα κι αν αυτό υποτίθεται έχει πολύ μεγαλύτερο όγκο δεδομένων δειγματοληψίας ( πχ The Giant) ;
Νομίζω ότι είναι η εντύπωσή σου.
Δηλώνω απόλυτα ευχαριστημένος από το pianoteq Και από άλλα soft Πιάνα που έχω...

 
Παρεμπιπτόντως αν δεν ξέρεις καλό πιάνο, λέω αν, τότε δεν πρόκειται να βγάλεις καλό ήχο πιάνου ούτε από το... φυσικό πιάνο  ;D Αυτό ισχύει για όλα τα όργανα, αν δεν παιχθούν σωστά, ακόμα και μέσω MIDI, αν δεν έχεις δηλαδή τις σωστές νότες, τις σωστές δυναμικές κλπ, τότε δε θα θυμίζουν σε τίποτα το όργανο που θέλεις να  εξομοιώσεις.

 
Υπαρχει και το ενδεχομενο να αναπαραγεται ο ηχος απο μια και μοναδικη θεση μικροφωνου ,χωρις compression χωρις τιποτα, και να φαινονται υποδεεστεροι των synths , στα οποια οι ηχοι τους ειναι προσεγμενοι και καλλωπισμενοι. Αν πειραματιστεις λγιο θα φτασεις στο καταλληλο αποτελεσμα, υπαρχουν και ετοιμα presets για τετοιες περιπτωσεις

 
manosx είπε:
Παρεμπιπτόντως αν δεν ξέρεις καλό πιάνο, λέω αν, τότε δεν πρόκειται να βγάλεις καλό ήχο πιάνου ούτε από το... φυσικό πιάνο  ;D Αυτό ισχύει για όλα τα όργανα, αν δεν παιχθούν σωστά, ακόμα και μέσω MIDI, αν δεν έχεις δηλαδή τις σωστές νότες, τις σωστές δυναμικές κλπ, τότε δε θα θυμίζουν σε τίποτα το όργανο που θέλεις να  εξομοιώσεις.
Πράγματι. Δε θεωρώ οτι ξερω καλο πιάνο γενικά, αλλά υπάρχουν πραγματα στα οποία ανέπτυξα κάποια τεχνική. Γρήγορους αρπισμούς/καλό αριστερο για ακόρντα κτλ. Στο παλιο psr της Yamaha που είχα αυτά έφτιαχναν μια αρκετά ζεστή ατμόσφαιρα. Αλλά ίσως να ανέπτυξα τη τεχνικη μου πάνω στο συγκεκριμένο μοντέλο και τώρα σε πιο advanced samples να χρειάζεται άλλη προσέγγιση ειδικά στις δυναμικές.

 
Οι ηχοι του πιανου σε καποιο Χ synth εχουν μια standard χροια, οπως και πολλοι αλλοι ηχοι απο αλλα οργανα που υπαρχουν στο ιδιο synth. Ειτε εισαι ο 26hint, ειτε ο Chick Corea, τον ιδιο ηχο θα ακουσεις. Η χροια του συγκεκριμενου ηχου δεν εχει καμια σχεση με το πως παιζεις πιανο, με λιγα λογια, οχι, Δεν προκειται να βγαλεις καλυτερο ηχο αν μαθεις να παιζεις καλυτερο πιανο. Αυτο αφησε το στην Χ εταιρεια και στους μηχανικους της που κανει το sampling του πιανου. Αν το πιανο το σαμπλαρουν στα...8bit, τον ιδιο τον Chopin να φερεις να παιξει δεν προκειται να ακουσεις καλο ηχο.

 
Waterfall-K είπε:
Οι ηχοι του πιανου σε καποιο Χ synth εχουν μια standard χροια, οπως και πολλοι αλλοι ηχοι απο αλλα οργανα που υπαρχουν στο ιδιο synth. Ειτε εισαι ο 26hint, ειτε ο Chick Corea, τον ιδιο ηχο θα ακουσεις. Η χροια του συγκεκριμενου ηχου δεν εχει καμια σχεση με το πως παιζεις πιανο, με λιγα λογια, οχι, Δεν προκειται να βγαλεις καλυτερο ηχο αν μαθεις να παιζεις καλυτερο πιανο. Αυτο αφησε το στην Χ εταιρεια και στους μηχανικους της που κανει το sampling του πιανου. Αν το πιανο το σαμπλαρουν στα...8bit, τον ιδιο τον Chopin να φερεις να παιξει δεν προκειται να ακουσεις καλο ηχο.
Δε λέει αυτό ο Μάνος.
Ο Μάνος λέει ότι αν κάποιος δε ξέρει καλά το "αυθεντικό" (ακουστικό) όργανο, τότε αποκτά συνήθειες που μπορεί να λειτουργούν σε κάποιο μοντέλο πιάνου, αλλά όχι σε άλλα. Επιπλέον η κρίση του επηρρεάζεται από την ημι-εμπειρία του οργάνου.

 
"Παρεμπιπτόντως αν δεν ξέρεις καλό πιάνο, λέω αν, τότε δεν πρόκειται να βγάλεις καλό ήχο πιάνου ούτε από το... φυσικό πιάνο."

Ποσο πιο καθαρα να το πει?

 
Waterfall-K είπε:
"Παρεμπιπτόντως αν δεν ξέρεις καλό πιάνο, λέω αν, τότε δεν πρόκειται να βγάλεις καλό ήχο πιάνου ούτε από το... φυσικό πιάνο."

Ποσο πιο καθαρα να το πει?
Θα έρθει να μας πει ο ίδιος, αλλά πάω στοίχημα ότι εννοεί αυτό που είπα: Αν δε παίζεις καλό πιάνο, και Steinway να έχεις, δε θα βγει κάτι σοβαρό...
 
Ὁ ἔχων ῶτα ἀκούειν ἀκουέτω!

Παράδειγμα 1: Plastic fantastic, ματωμένες αρκούδες, παράλληλοι μονόλογοι:




Και μιλάμε για την ίδια (μέτρια ) πιανογεννήτρια  ;D Αν αναβαθμίσουμε σε κάτι ποιοτικότερο και ρεαλιστικότερο, η διαφορά ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ  ;)

 
Δυο βιντεο απο διαφορετικους χρηστες, γραμμενα σε διαφορετικες καρτες ηχου και πιθανως με διαφορετικο ή/και edited ηχο πιανου. Καποιο σοβαρο παραδειγμα εχεις για να μας αποδειξεις το αναποδεικτο?

Πχ, το ιδιο Μ50 στην ιδια καρτα ηχου με τις ιδιες ρυθμισεις και τον ιδιο preset ηχο πιανου, να παιζει το ιδιο κομματι απο εναν επαγγελματια πιανιστα και εναν ερασιτεχνη? Αν μου βρεις εστω και ενα τετοιο βιντεο και δεις διαφορα στον ηχο του πιανου (καλυτερο ηχο δηλαδη στο παιξιμο του επαγγελματια) εγω θα σου χαρισω το δικο μου M50.

Ευκαιρια ειναι να δεις επιτελους πως ειναι απο κοντα ενα hardware synth...
mock.gif


 
Τη διαφορά θα την ΑΚΟΥΣΟΥΝ αυτοί που ΑΚΟΥΝΕ, μην σε απασχολεί το ζήτημα, όταν είναι κάποιος πιο κουφός από το Σουφλιά, δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον Γκουλντ με Steinway από τον Τραμπάκουλα με αφρικανικό μονόχορδο.  ;D

Και άσε τα αστεία με τα hardware, γιατί ήδη σε έχω πει κότα που δεν έβαλες στοίχημα και το ρούμπωσες. Μην επαναλαμβάνουμε τα ξεφτιλίκια σου.

 
Σε εχω συμβουλεψει πολλες φορες (και δεν ειμαι ο μονος) να σταματησεις τα ναρκωτικα. Αλλα εσυ δεν...Οταν παντως το κανεις, θα καταλαβεις γιατι ουτε τα χερια του αγαπημενου σου Bach ΔΕΝ μπορουν να αλλαξουν ενα SAMPLED ηχο πιανου και να τον κανουν να ακουστει καλυτερα/χειροτερα. Γιατι δεν ειναι θεμα παιξιματος/τεχνικης του Χ μουσικου αλλα καθαρα θεμα sampling.

Ο μονος τροπος για να πετυχεις κατι αλλο ειναι να πατησεις το μαγικο κουμπακι που λεγεται EDIT. Ολα τα αλλα ειναι απλα επιστημονικη φαντασια.

Συνελθε, για το καλο σου και κυριως για το καλο καποιων που διαβαζουν τις αρλουμπες σου και πανε μετα και παπαγαλιζουν τις ιδιες βλακειες.

 
Σε αυτό που ρωτά ο manosx εμπειρία απο αληθινό πιάνο δεν έχω παρά μόνο ευκαιριακή.

Λειτουργώντας τώρα ο ίδιος αυτοσχεδιαστικά ως επι το πλείστον έχω παρατηρήσει οτι διαφορετικά μοντέλα έχουν και τη δυνατή τους "περιοχή", και έως ενός σημείου ανεξάρτητα με το ηχόχρωμα ή τη ρεαλιστικότητα του δείγματος.

Πχ:

1)Το Υamaha psr 520 είχε ιδιαίτερη μουσικότητα σε δυναμικούς αρπισμούς τύπου εισαγωγή QUEEN-Seven seas of Rhye κυρίως γιατί δεν άφηνε feedback ο ήχος οποτε μπορούσες να παίζεις πολύ γρήγορα χωρίς να δημιουργείτε καθόλου βαβούρα. Επίσης η έντονη αυξομείωση στις δυναμικές το κολάκευε.

2)Το psr 340 που είχα, είχε ιδιαίτερη μουσικότητα στις μπάσες νότες (κυρίως παίζοντας οκτάβες). Βέβαια όσο ανέβαινες φαίνονταν έντονα οι αδυναμίες του.

3)Το Korg m50 δεν μου χει δείξει προς το παρόν το δυνατό του σημείο.

4)Τα soft-synths PIANOS που ανέφερα δείχνουν να έχουν καλύτερη απόδοση κάπου στη μέση παίζοντας όμως απαλά, πιο αργά απο οτι έχω συνηθίσει, με μικρές (πάντα) διαβαθμίσεις στη δυναμική.

Οπότε μάλλον ανάλογα με το εργαλείο που έχεις τείνεις σχεδόν ασυνείδητα να πηγαίνεις εκεί που κολακεύει, δημιουργώντας ενδεχομένως και αντίστοιχη "τεχνική".

EDIT : εμένα αυτή η ΡΕ που ξεκινάει το δεύτερο βιντεάκι εντελώς πλαστική μου ακούγεται. Αλλά ο τύπος παίζει πιο mellow/μετρημένα σε σχέση με τον πρώτο, οπότε κάπου το σώζει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δηλαδή ας πούμε μια κιθάρα, ένα μπάσο, ένα πιάνο κλπ βγάζουν τον ίδιο ήχο στα χέρια ενός βιρτουόζου, και στα χέρια ενός άσχετου, αυτό μας λέει ο Waterfall.

Τι να πει κανείς από εκεί και πέρα...

ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΚΥΡΙΕ YAMETH, ένα ignore button, δεν αντέχω άλλο, πόνεσαν τα μάτια μου με τον μυρωδιά...

 
manosx είπε:
Δηλαδή ας πούμε μια κιθάρα, ένα μπάσο, ένα πιάνο κλπ βγάζουν τον ίδιο ήχο στα χέρια ενός βιρτουόζου, και στα χέρια ενός άσχετου, αυτό μας λέει ο Waterfall.
Πιο πιθανο ειναι για σενα τα μαγικα χερια ενος βιρτουοζου να κανουν να ακουστει καλυτερα ενα ακουρδιστο πιανο, ε? Ή να αλλαξουν τα fix χαρακτηριστικα ενος SAMPLED ηχου, ε? Να μας τον γνωρισεις αυτον τον τυπο, ειμαι σιγουρος οτι μπορει να λυγιζει και κουταλια με τη σκεψη... ;D
 
26hint είπε:
Οπότε μάλλον ανάλογα με το εργαλείο που έχεις τείνεις σχεδόν ασυνείδητα να πηγαίνεις εκεί που κολακεύει, δημιουργώντας ενδεχομένως και αντίστοιχη "τεχνική".
Αυτο ισχύει σίγουρα. Μια συμβουλή μου είναι να μην κρίνεις ένα πιάνο από την πρώτη στιγμή που θα το ακουσεις, εκτός αν έχεις εμπειρία από πολλά διαφορετικά πιάνα και μπορεις να καταλάβεις που θα σε πάει.

Κάθε φορά που άλλαζα όργανο, στην αρχή με ξένιζαν, όχι μονο τα πιάνα, αλλά σχεδόν όλοι οι ήχοι. Πολυ bright ή πολυ μουντοι κτλ.

Μετα από λίγο, γινόταν αυτό που λες, το χερι μου έπαιζε πάνω στον ήχο του οργάνου και το αυτί συνήθιζε επίσης.

Οπότε δώσε χρονο και στην επόμενη επιλογή σου να τη συνηθίσεις πριν αποφασίσεις ότι δε σου κάνει.

Προσωπικά παντως, θεωρώ καλό σημάδι για την αντίληψη ενος μουσικού, το να προσαρμοζει το παίξιμο πάνω στο όργανο.

 
Εδώ είναι που λέμε....''τα ράσα δεν κάνουν τον παπά'' αλλά.... και ''τα εργαλεία κανουν τον μάστορα'' Και τα 2 χρειάζονται....  ;)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top