Guitar hero

Καλημέρα και χρόνια πολλά,

Συμφωνώ γιά τον MOORE, εξαίσιος κιθαρίστας και όντως διαφέρει κάπως από τη γενιά του.Μιλάω γιά όλο εκείνο το κύμα των guitar heroes που ξεκίνησαν πίσω στα '80ς και προσπαθούσαν να είναι ο ένας πιό γρήγορος από τον άλλο.Ζώντας εκείνη τη περίοδο,ακόμα δεν έχω αλλάξει άποψη.Το κακό με όλους αυτούς ήταν ότι επικεντρώνονταν περισσότερο στον τομέα της ταχυτητας,είναι άψογοι από τεχνική πλευρά,γνώστες των οργάνων τους...ΟΜΩΣ ...τους έλειπαν και τους λείπουν άλλα σημαντικότερα πράγματα...Εννοώ, τί να το κάνω να ακούω 16,4 ή 16,2 νότες το δευτερόλεπτο όταν λείπει η τέλεια νότα,το συναίσθημα,όταν υστερούν στη ΣΥΝΘΕΣΗ,όταν δεν μπορούν να γράψουν ένα τραγούδι το οποίο θα μείνει γιά πάντα.Καλός και ο MALMSTEEN, o FRIEDMAN,o BECKER και ο ΜΟΟRΕ και ο SATRIANI και τόσοι άλλοι,αλλά δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να ακούσω ολόκληρο άλμπουμ τους από την αρχή ως το τέλος.Θέμα γούστου βέβαια...

 
Συμφωνώ με τον stargazer. Αυτό το πρόβλημα αφορά την ηλεκτρική κιθάρα κατ' εξοχήν, ίσως επειδή είναι τόσο δημοφιλές όργανο. Καθώς περνάνε τα χρόνια, θαρρώ ότι γίνεται σταδιακά δυσκολότερο να είναι κανείς δημιουργικός με αυτήν, ειδικά όταν θέλει να παίζει το ρόλο του σολίστ, όπως οι καταξιωμένοι κιθαρίστες που αναφέρθηκαν. Για μένα, είναι άλλη μία ένδειξη της τελμάτωσης στην οποία έχει περιέλθει ο στενά οριζόμενος ροκ χώρος, ο οποίος αναμασά σόλα, κλίμακες, licks και... ύφος εδώ και δυο-τρεις δεκαετίες. Δεν είναι τυχαίο το ότι πολύ μεγάλοι κιθαρίστες της ροκ σχολής (όπως ο Edge των U2, ή ο Richards) επέλεξαν να λειτουργούν και να προσφέρουν μέσα σε μπάντες: το να είσαι σολίστας σε εκθέτει ανεπανόρθωτα αν δεν έχεις το υλικό που θα τροφοδοτήσει για πολλά χρόνια αυτή τη στάση. Ο Keith Emerson (πιθανότατα ο πιο καταξιωμένος keyboardίστας της ροκ σκηνής) είχε πει σε μία συνέντευξη στο Keyboard: "τώρα πια προσπαθώ να υποστηρίξω το εκάστοτε τραγούδι. Δεν σκέπτομαι ότι αφού είναι ωραία βραδυά θα βγώ και θα χωρέσω 240 νότες σε εκείνο το μέτρο. ¶λλωστε νομίζω ότι ο κόσμος δεν αγοράζει πια αυτά τα εξυπνακίστικα σκατά (clever shit)".

Βέβαια, έχοντας πει όλα αυτά, δεν θα προσποιηθώ ότι δεν τη βρίσκω να ακούω τύπους σαν τον Moore. Δεν γεράσαμε τόσο πια... :)

 
ΟΜΩΣ ...τους έλειπαν και τους λείπουν άλλα σημαντικότερα πράγματα...Εννοώ' date=' τί να το κάνω να ακούω 16,4 ή 16,2 νότες το δευτερόλεπτο όταν λείπει η τέλεια νότα,το συναίσθημα,όταν υστερούν στη ΣΥΝΘΕΣΗ,όταν δεν μπορούν να γράψουν ένα τραγούδι το οποίο θα μείνει γιά πάντα.Καλός και ο MALMSTEEN, o FRIEDMAN,o BECKER και ο ΜΟΟRΕ και ο SATRIANI και τόσοι άλλοι,αλλά δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να ακούσω ολόκληρο άλμπουμ τους από την αρχή ως το τέλος.Θέμα γούστου βέβαια...[/quote']
O Friedman , o Becker και ο Satriani υστερούν στο συναίσθημα και στη σύνθεση. Να δώ τι άλλο θ'ακούσω. Το έσωσες βέβαια :lol: με το "Θέμα γούστου". Σωστά πάντα είναι θέμα γούστου. Μπορείς να πεις ότι δεν σου βγάζει εσένα κάποιο συναίσθημα, δεν γουστάρω βρ'αδερφέ. Αλλά όχι οτι δεν το διαθέτει. Έχουν και συναίσθημα και συνθέτες καλοί είναι. Τώρα αν μπορούν να γράψουν τραγούδι που θα μείνει στην ιστορία, ε ας αφήσουμε την ιστορία να μιλήσει. Που ξέρεις αν όλος ο κόσμος εκτός από εσένα δεν θεωρεί κλασικό ένα τραγούδι του Satriani πχ; Αυτά τα "δεν μπορεί να γράψει γιατί εγώ δεν το νομίζω" δεν έχουν θέση στις απόψεις ανθρώπου που λέει ότι γουστάρει την μουσική.

Δεν προσπαθώ να σε πείσω να ακούσεις τους παραπάνω κιθαρίστες, ούτε να πείς ότι είναι γα*ω τους κιθαρίστες. Απλά όχι επιδή δεν βλέπεις εσύ συναίσθημα πάει να πει ότι δεν υπάρχει.

Αυτά.
 
Και συναισθημα να υπαρχει παλι γινεται για ανταγωνιστικους λογους. Δεν λεω τρομεροι παιχτες αλλα δεν θα δωσω τα λεφτα μου για να τροφοδοτησω εναν ανταγωνισμο γρηγοραδας, τεχνικης και δυσκολιας. Η μαγκια ειναι να μαθεις να λειτουργεις μεσα σε μια μπαντα και να μπορεις να δωσεις οτι χριαζεται ενα τραγουδι οχι οτι σου κατεβαινει στο κεφαλι απο τις θεωριες και τις τεχνικες που εχεις μαθει. Γι αυτο κιθαριστες οπως ο The Edge, o John Frusciante και ο David Gilmour με αγγιζουν πολυ περισσοτερο...

 
Και συναισθημα να υπαρχει παλι γινεται για ανταγωνιστικους λογους.
Μπορείς να μου πείς πως έχεις φτάσει σ'αυτό το συμπέρασμα;

Γι αυτο κιθαριστες οπως ο The Edge' date=' o John Frusciante και ο David Gilmour με αγγιζουν πολυ περισσοτερο...[/quote']
Καλά μου βάζεις τον The Edge δίπλα στον Gilmour. Τι να πω εγώ τώρα;
 
Γιατι δεν αξιζει ο The Edge να ειναι διπλα στο Gilmour? Λυπαμε αλλα δεν θα πεσω στην παγιδα του ποιος ειναι καλητερος, διοτι για μενα δεν υπαρχει καλυτερος γιατι πολυ απλα δεν μπορει να γινει συγκριση.

 
Καλά μου βάζεις τον The Edge δίπλα στον Gilmour. Τι να πω εγώ τώρα;

Ο ίδιος ο Gilmour χαρακτηρησε σε μια παλιότερη συνενευξη του στο GP τον EDGE σαν «εναν από τους μεγαλύτερους κιθαρίστες ΟΛΩΝ των εποχών» το ίδιο μάλλον πιστεύουν και ΟΛΟΙ οι Αμερικάνοι & Βρεττανοι κιθαρίστες για αυτό & το ονομά του φιγουράρει ανάμεσα σε αυτα των JEFF BECK,CLAPTON,RICHARDS,DANNY GATTON στο GUITAR HALL OF FAME.

Μεγάλος κιθαρίστας δεν είναι αυτός που παίζει 2000 νότες το λεπτό,ΜΕΓΑΛΟΣ κιθαρίστας ειναι αυτός που ΣΗΜΑΔΕΥΕΙ μια ολόκληρη εποχή με τις ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΕΣ του ιδέες (τις οποίες αργα ή γρήγορα ΟΛΟΙ μιμούνται...) .

και ο EDGE σίγουρα ανηκει στην παραπάνω κατηγορία..

Ακου οποιαδήποτε παραγωγή εχει γίνει μετα την εμφανιση των U2 & σίγουρα θα ακούσεις λίγο EDGE σε αυτήν...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συμφωνώ και γω με τον stargazer και τους άλλους.Προτιμώ έναν κιθαρίστα που θα παίξει 5νότες με ωραίο ήχο,σωστά bends,slides κλπ και να βγει κάτι όμορφο,παρά αυτούς τους δείτε-τι-παίζω-τώρα-μα-ποιός-είμαι! που ανεβοκατεβαίνουν ολόκληρη την ταστιέρα σε 1,2sec.Μου φαίνεται πολύ ψυχρό.

Δε λέω,είναι άξιοι θαυμασμού (ο satriani είχε δηλωσει για ένα solo του ότι έκανε 2 χρόνια για να καταφέρει να το παίξει),αλλά προσωπικά δε μου λένε τίποτα.Αυτά τα ανούσια σόλο είναι και ο λόγος που αποφεύγω τα περισσότερα hard rock/heavy συγκροτήματα των 80's (μαζί με αυτήν την παρωχημένη αισθητική και το "κοιτάξτε-γαμάω" στυλάκι")

 
Και εδω θα συμφωνήσω μαζί σου.

Βέβαια περί ορέξεως κολοκυθόπητα αλλα τα προσωπικά "κιθαριστικά" άλμπουμ των κιθαριστών των 80'ς (spandex & μαλί με "χαίτη") με αφήνουν παγερά αδιαφορο.

Βεβαια αυτό που πολλοί Ελληνες κιθαρίστες-θαυμαστες των κιθαριστων τύπου VAI & SATRIANI δεν έχουν καταλάβει είναι ότι ΟΝΤΩΣ αυτοι οι άνθρωποι είναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΙ κιθαρίστες οι οποίοι μπορούν να παίξουν και κανονική κιθάρα σε μία μπάντα ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ τα πάντα με το ατελείωτο wanking τους :D

Ακουσε εναν δίσκο του Zappa με τον VAI & θα πάθεις πλάκα με το τι παίζει ο άνθρωπος ΣΕΒΟΜΕΝΟΣ την μεγαλοφυϊα του Zappa,το ίδιο κάνει και με τον David Lee Roth.

Εχω δει στη Βοστωνη τον Satriani να παιζει επι 2 ώρες ΜΟΝΟ 2-3 φανκυ ακκόρντα με μια απίστευτη μαύρη φανκ μπάντα χωρίς να σολάρει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΦΟΡΑ :!:

Οι κιθαρίστες ΟΦΕΙΛΟΥΝ να είναι ΠΡΩΤΑ ΜΟΥΣΙΚΟΙ και μετα ΚΙΘΑΡΙΣΤΕΣ :wink:

 
Εγώ δεν μίλησα για το ποιός είναι καλύτερος. Ούτε ο ΒΒKing κατεβάζει 31223425345354 κλίμακες άνα δεπτερόλεπτο. 3 νότες :lol: παίζει αλλά ΠΩΣ τις παίζει. Με τι feeling. Όταν ο Edge προσφέρει στη Μουσική, όσα προσέφερε ο Gilmour τότε το συζητάμε. Τώρα, για ΜΕΝΑ πάντα, είναι ένας απλός rock - pop κιθαρίστας. Αν και παλιός metalος Gilmour, Fripp και αρκετοί άλλοι θα έιναι πάντα ένα βήμα μπροστά. Γιατί προσέφεραν στην κιθάρα τόσα όσα δεν έχω δει ακόμα από τον The Edge. Ας μας δίξει τέτοια δίγματα ιδιοφυίας στη κιθάρα και μετά το συζητάμε. Το ξαναλέω πάντα εκφέρω προσωπική άποψη και δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν να ακούσει κάτι που δεν του αρέσει ή σώνει και καλά να υιοθετήσει τις απόψεις μου.

Δεν μου απάντησες όμως πως έφτασες στο παραπάνω σου συμπέρασμα.

 
καταρχήν στο "συμπέρασμα" δεν εφτασα εγω αλλα ο fleamail.. :wink:

η προσφορά του Edge στη μουσική γιατί δεν είναι τόση όσο του Gilmour?(τον οποίο προσωπικά λατρεύω για τον τέλειο ήχο του)

αν θες σώνει & καλά να "μετρήσεις" την προσφορά αυτά με αριθμούς (κατι ΠΟΛΥ ΛΑΘΟΣ κατα τη γνώμη μου) μάλλον θα "απογοητευτείς" γιατί πολύ περισσότερα σύγχρονα γκρούπ έχουν επιρεαστεί απο τους U2 και τον Edge παρα απο τους Pink Floyd...(πραγμα που δεν σημαίνει έτσι κι αλλοιώς τίποτα και δεν μειώνει τον Gilmour.)

Θέλεις δε θέλεις ο Edge EINAI κιθαριστική ιδιοφυια & INOVATOR.

και για να ξεκαθαρίσω & τη θέση μου εγω προσωπικά ΠΡΟΤΙΜΩ & τους PINK FLOYD απο τους U2 (μια & ο BOΝO δεν "τρωγεται" με τίποτα :D )

 
Actually, ο πρώτος που αναφέρθηκε στον Edge σαν μεγάλο κιθαρίστα ήμουν εγώ... στα πλαίσια του thread πάντα :). Κάπου βέβαια, καταλαβαίνω και τον Alsofocus, και εμένα (που δεν είμαι κιθαρίστας) μου πήρε πολλά χρόνια να καταλάβω ότι ο Edge είναι ο αποκλειστικός υπεύθυνος για τον "ήχο" των U2 και μακράν ο καλύτερος μουσικός ανάμεσά τους. Αυτά που παίζει ο Edge πίσω από το προσκήνιο του Bono είναι... κεντήματα: τα πιο πολλά θα μπορούσαν να ευσταθούν σαν αυτονομημένα ινστρουμένταλ κομμάτια, ενώ οι αρμονικές του επιλογές είναι οτιδήποτε εκτός από κλισαρισμένες ή προβλέψιμες. Όταν ο πολύς Bono "υποχωρεί", αυτό που μένει είναι πολύ ενδιαφέρον και σχεδόν μη-χαρακτηρίσιμο υλικό.

Βέβαια, ο άνθρωπος είναι εκ' φύσεως σεμνός, δεν προσπαθεί να δρέψει δάφνες έξω από γκρουπ, έτσι αρκετοί τον έχουν περάσει κάπως στο ντούκου. Προτείνω εκ' νέου εκτίμησή του μέσα από νέες ακροάσεις του υλικού του.

 
Ναι το ξέρω ότι δεν ήσουν εσύ αλλά ο fleamail :wink: . Δεν το έθεσα σωστά :lol: Όταν λέω προσφορά εννοώ πόσο μπροστά έχουν πάει την κιθάρα σαν φιλοσοφία και όχι σαν τεχνική, ούτε πόσα συγκροτήματα έχουν επηρεαστεί από τους U2. Για μένα ποιό ευκολο είναι να μιμηθείς τον Edge παρά τον Gilmour. Τώρα για το "Θέλεις δε θέλεις ο Edge EINAI κιθαριστική ιδιοφυια & INOVATOR" επέτρεψέ μου να διαφωνήσω :D

Και επιδη την κάνω από την δουλειά και στο σπίτι δεν έχω NET: Να ευχηθώ σε όλο το noiz υγεία, χαρά και δύναμη για να ασχολούμαστε όλοι με την μεγάλη μας αγάπη την Μουσική :lol:

Γιάννης.......

 
Μεγάλος κιθαρίστας δεν είναι αυτός που παίζει 2000 νότες το λεπτό' date='ΜΕΓΑΛΟΣ κιθαρίστας ειναι αυτός που ΣΗΜΑΔΕΥΕΙ μια ολόκληρη εποχή με τις ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑΚΕΣ του ιδέες (τις οποίες αργα ή γρήγορα ΟΛΟΙ μιμούνται...) .και ο EDGE σίγουρα ανηκει στην παραπάνω κατηγορία..[/quote']

Συμφωνώ απόλυτα και εγώ με αυτό. Προσωπικά οι δικοί μου "Guitar Heroes" ποτέ δεν ήταν οι "Κεντέρηδες" της κιθάρας...Ποτέ δε μου άρεσαν τα ...100άρια.

Θα ήθελα όμως να παραθέσω 2 παραδείγματα Ελλήνων κιθαριστών-ινδαλμάτων μου οι οποίοι ναι μεν παίζουν τελείως διαφορετικά πραγματα μεταξύ τους, παρόλα αυτα πιστεύω ότι είναι ΙΔΙΟΦΥΪΕΣ και ότι με το παίξιμό τους έσπρωξαν την ελληνική μουσική πολλά βήματα μπροστά:

1) Γιάννης Σπάθας (Socrates)==> ΘΕΟΣ...

2) Μπάμπης Παπαδόπουλος (ΤΡΥΠΕΣ, Θ. Παπακωνσταντίνου)==>ακούστε τι κάνει ο άνθρωπος με την κιθάρα του... (Καμία σχέση με ταχύτατα σόλο και licks...)
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Λοιπόν θυμήθηκα τι είχα πάθει πριν περίπου 20 χρόνια. Είχε βγεί τότε ένα διπλό άλμπουμ-συλλογή που λεγόταν The Guitar Album. Ως νεοφώτιστος της ρόκ, πήγα και το πήρα και στήθηκα μπροστά στα ηχεία, έτοιμος να ακούσα τα απόλυτα σολαρίσματα. Μετά από κανά μισάωρο, το φύσαγα και δεν κρύωνε.. σολαρίσματα υπήρχαν αλλά πολύ λιγότερα από αυτά που περίμενα... το άλμπουμ περιείχε κυρίως τραγούδια και ένα-δυο instrumental, όπου η κιθάρα είχε ρόλο, αλλά όχι πάντα πρωταγωνιστικό ή διεκδικητικό... Τότε για πρώτη φορά άρχισα να καταλαβαίνω ότι η ουσία σε ένα guitar album δεν είναι τα βσιουνγκ-βσιουνγκ του κιθαρίστα, αλλά η τυχόν ικανότητά του να θέσει την τεχνική του στην υπηρεσία της τέχνης του.

Υ.Γ. - Ιδού και ένα link ( http://www.user.w-i-s.net/rocco/guitaralbum.htm ) για όσους θέλουν να δουν τι άκουγα στα 19 μου, ή θέλουν να αναζητήσουν παρόμοιες εμπειρίες. Το ίδιο το δισκάκι είναι ασφαλώς προ-πολλού κατηργημένο.

 
Έχω την εντύπωση ότι μπλέκουμε τις έννοιες "είναι καλό" και "μου αρέσει".

Αυτά τα δυο δεν εξυπακούεται ότι πάντα πρέπει να συμβαδίζουν.

Το αν είναι κάτι καλό έχει να κάνει με συγκεκριμένα στάνταρντς που βάζει ο καθένας μας, και από τα οποία τυχαίνει κάποια να είναι κοινά αποδεκτά.

Π.χ. Τεχνική, ταχύτητα, θεωρητική κατάρτιση, αλλά και feeling, δέσιμο, αντίληψη, καινοτομία, και ένα σωρό άλλα. Από αυτό τα χαρακτηριστικά λοιπόν, ο καθένας φτιάχνει το ιδανικό μείγμα και κρίνει αυτό που ακούει ανάλογα.

Δε σημαίνει λοιπόν ότι ένας κιθαρίστας που σκίζει στην τεχνική και την ταχύτητα, αλλά υστερεί στο feeling, δεν είναι καλός. Απλά τυχαίνει να μην είναι του γούστου μας. ¶λλο λοιπόν το τι ζητάμε να ακούσουμε για να μας ευχαριστήσει, και άλλο αν κάποιος κιθαρίστας, καλλιτέχνης γενικότερα, είναι καλός ή κακός.

 
Να συμπληρώσω: Tom Morello.Επίσης "innovator" αλλά και με μουσική παιδεία.

Kρίμα που ονόματα σαν του Jeff Beck δεν ακούγονται τόσο πολύ συγκριτικά με αυτα του Clapton,Gilmour.Ο άνθρωπος είναι αυτό που είπε ο superfunk,πρώτα μουσικός και μετά κιθαρίστας....Ακούστε κάτι από τα καινούρια albums του (You had it coming, Jeff) και θα καταλάβετε.

Καλή χρονιά σε όλους.

 
Ο Jeff Beck δεν είναι κιθαρίστας είναι EΞΩΓΗΙΝΟΣ!! :D

ο ανθρωπος έχει σαφέστατα αγγιχθεί απο τον θεό....

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top