God's Chorus of Crickets

Όχι, αλλά όλα τα καρπούζια είναι με ίδιο σχήμα πάνω κάτω... Δεν είναι μαγικό; ;)

Το νόημα είναι πως τελικά δε μπορούμε να θεωρούμε ότι τα πάντα στον κόσμο έχουν κάτσει "κατα τύχη", όχι μόνο γιατί υπάρχει και μια θεωρία του κοινού νου που λέει ότι τέλος πάντων αυτά που δε λειτουργούν στη φύση (ως έχει τώρα) εξαφανίζονται τελικά. Άρα αυτό και μόνο φτάνει για να μην είναι κάτι "στη τύχη".

Το αν τα τζιτζίκια, ή τα τζατζίκια ή οι γρύλοι τέλος πάντων ακούγονται έτσι μετά από slow down x488 τότε με γειά τους και χαρά τους. Κι εμένα μου ακούγεται σαν παιδικό-ανθρώπινη χορωδία σε ένα καθεδρικό ναό, αλλά απλά δε μου κάνει τόσο φανταστική εντύπωση...

Όπως δε μου κάνει τόσο τρομερή εντύπωση κι αυτό:

;D Ίσως γιατί το "όχι" του σκύλου δεν έχει σχέση με τον πάπα τόσο πολύ.
 
RayDTutto είπε:
Για εξήγησε αυτό περί μη-τυχαίου θορύβου.

Γιατί για μένα αυτός ο ήχος είναι σαν να βλέπω μια σειρά από τέλεια κυβικά καρπούζια στο μποστάνι. Κάτι που απλά δεν υπάρχει.
Το γεγονός ότι τα καρπούζια έχουν διακριτές ρίγες με συγκεκριμένα χρώματα και συγκεκριμένο σχήμα δεν είναι μια κανονικότητα; Τι θες δηλαδή, να είναι όλα ακριβως το ίδιο; Ακόμα και ο απλός ήχος από έναν γρύλο έχει κανονικότητες, συχνότητα, αρμονικές, διάρκεια, ποιές εποχές τραγουδάνε, ποιές ώρες της ημέρας. Ίσως αγνοείς ότι είσαι επιβάτης του διαστημόπλοιου Γη που κινείται σε μια απολύτως προβλέψιμη πορεία αγκαζέ με άλλους προβλέψιμους συνταξιδιώτες, τους πλανήτες. Όπου και να κοιτάξεις κανονικότητες. Χωρίς αυτές δεν θα είχε νόημα η επιστήμη. Το μόνο που θα είχαμε να πούμε είναι ότι τα πάντα είναι τυχαία (αν και δεν νομίζω η ζωή να είναι εφικτή σε έναν τέτοιο κόσμο)

Edit: Διόρθωση, η ζωή ΔΕΝ είναι εφικτή σε έναν κόσμο χωρίς κανονικότητες.

 
Αυτό που άκουσα εγώ πάντως δεν μου κάνει για κανονικότητα (δλδ. επαναληπτικότητα, σύμφωνα με τα παραδείγματά σου). Πιο πολύ για σύνθεση και αρμονία.

Αλλά ακόμα και ένα επαναλαμβανόμενο αρπέτζιο σε δυτική τονικότητα να άκουγα από τη φύση, θα μου έκανε επίσης τρομερή εντύπωση. Αναμένω λοιπόν ένα τέτοιο παράδειγμα, όχι απλές επαναλήψεις, οι οποίες είναι ουσιαστικά απότοκο της εξελικτικής διαδικασίας του σύμπαντος.

 
Μάλλον δεν θυμάσαι την φυσική, την χημεία, την βιολογία που έκανες στο γυμνάσιο. Από τα κβαντικά μεγέθη μέχρι τα γαλαξιακά σμήνη υπάρχουν σχήματα και πρότυπα.

 
Δεν νομίζω πως η φύση και τα ζώα έχουν συνειδητές ικανότητες σύνθεσης, έτσι τουλάχιστον όπως τις αντιλαμβάνεται ο άνθρωπος-μουσικός.

Προσωπικά στα βουνά που αρέσκομαι να πηγαίνω με την απόλυτη ησυχία, ακούω συνθέσεις της φύσης, είτε από τα ζώα, είτε από το συνδυασμό του αέρα με τα φυτά. Πολλές φορές μπορεί να ακούσεις και ολόκληρα συμφωνικά έργα με την ακούσια συμμετοχή όλων των προαναφερομένων. Επίσης και επειδή ελέγχθει κάτι για επαναλληπτικότητα,υπάρχει συγκεκριμένη μορφή επικοινωνίας σε πολλά είδη ζώων, αν και οι περισσότεροι γνωρίζεται για τα δελφίνια και τις φάλαινες. Ανάλογα με τη ''κουβέντα'' που έχουν επαναλαμβάνουν μοτίβα που στα αυτιά μας είναι ''αρμονία'' και όχι κουβέντα. Ή ο άνεμος- άψυχο- όταν φυσά πάνω σε ένα δέντρο-άψυχο- με συγκεκριμένη γωνία και ένταση, θα προκαλεί επαναλαμβανόμενο ήχο, έως ότου το κλαδί πάρει κλίση-οπότε αλλάζει ήχο- και στο τέλος σπάσει, οπότε παύει να παράγει .

Το αποτέλεσμα είναι έμπνευση, τουλάχιστον για μένα, όπως και τα κουδούνια των προβάτων του Ατρέου

Χτες το έβλεπα

http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231287465

 Πάω να μαζέψω κανά μούρο γιατί ξέμεινα  ;D ;D ;D

 
RayDTutto είπε:
Σύμφωνα με το αρχικό λινκ πάντως, ο ήχος επιβραδύνθηκε τόσο ώστε η ζωή ενός γρύλλου να αντιστοιχηθεί στη ζωή ενός ανθρώπου. Αν υποθέσουμε λοιπόν ότι η ζωή ενός γρύλλου είναι 8 εβδομάδες και ενός ανθρώπου 75 χρόνια (3900 εβδομάδες) ο ήχος επιβραδύνθηκε κατά περίπου 488 φορές.

...
Δεν νομίζω να ισχύει αυτό. Αν είχε γίνει όλο αυτό με επιβράδυνση και μόνο (σε τέτοιο βαθμό) τότε ολόκληρο το φάσμα θα είχε πέσει κάτω από τις συχνότητες που ακούμε. (π.χ. Αν θεωρήσουμε ότι οι γρύλοι γράφτηκαν με μικρόφωνο και σύστημα που "πιάνει" μέχρι τα 30 Khz, τότε η μέγιστη συχνότητα στο stretched σήμα θα ήταν 61.4 Hz)

Επίσης αν ένας γρύλος "λαλάει" με περιοδικότητα της τάξης του 1-1.5 Hz τότε στο stretched σήμα ένας ήχος από γρύλο θα διαρκούσε 5.5 ως 8 λεπτά.

....

Αλλά παραμένει το ερώτημα γιατί οι γρύλλοι διάλεξαν τη δυτική διατονική κλίμακα...
Επιμένω, η άποψή μου είναι ότι αυτός που το έφτιαξε έκανε time stretch περίπου στο 1/20, έκανε διαφορετικά pitch shift σε διαφορετικά samples (ώστε να προκύψουν οι νότες) και μετά τα μίξαρε.

Αναμφίβολα, το αποτέλεσμα παραμένει ωραίο.

 
harilatron είπε:
Δεν νομίζω να ισχύει αυτό. Αν είχε γίνει όλο αυτό με επιβράδυνση και μόνο (σε τέτοιο βαθμό) τότε ολόκληρο το φάσμα θα είχε πέσει κάτω από τις συχνότητες που ακούμε. (π.χ. Αν θεωρήσουμε ότι οι γρύλοι γράφτηκαν με μικρόφωνο και σύστημα που "πιάνει" μέχρι τα 30 Khz, τότε η μέγιστη συχνότητα στο stretched σήμα θα ήταν 61.4 Hz)

Επίσης αν ένας γρύλος "λαλάει" με περιοδικότητα της τάξης του 1-1.5 Hz τότε στο stretched σήμα ένας ήχος από γρύλο θα διαρκούσε 5.5 ως 8 λεπτά.
Το καταλαβαίνω και συμφωνώ. Αλλά αυτό λέει η κυριούλα στην αρχή του αρχείου.

Επιμένω, η άποψή μου είναι ότι αυτός που το έφτιαξε έκανε time stretch περίπου στο 1/20, έκανε διαφορετικά pitch shift σε διαφορετικά samples (ώστε να προκύψουν οι νότες) και μετά τα μίξαρε.

Αναμφίβολα, το αποτέλεσμα παραμένει ωραίο.
Αν έγινε έτσι είναι ωραίο, αλλά απάτη. ;)

 
Μπορεί να ισχύει κι αυτό:

Allegedly, this is just a two-track recording of crickets: one at normal speed, and one slowed-down, with the pitch also dropped.

It sounds amazing and beautiful, like a heavenly choir of opera singers. But is this merely a recording of crickets? As much as you’d like to believe that nature is exactly this beautiful to our own ears, that’s not quite the case. Here’s what really happened, as told by opera singer Bonnie Jo Hunt:

I had these messages saying that Robbie Robertson said to get in touch with me. So we went in studio. He said, `I want you to do whatever you feel like. And, now, these are crickets.’ So I thought, oh, my goodness. I’m to accompany crickets, see?

And when I heard them, I was so ashamed of myself, I was so humbled, because I had not given them enough respect. Jim Wilson recorded crickets in his back yard, and he brought it into the studio and went ahead and lowered the pitch and lowered the pitch and lowered the pitch. And they sound exactly like a well-trained church choir to me. And not only that, but it sounded to me like they were singing in the eight-tone scale. And so what–they started low, and then there was something like I would call, in musical terms, an interlude; and then another chorus part; and then an interval and another chorus. They kept going higher and higher.

They were saying cricket words. I kept thinking, `Oh, I almost can understand them. It’s a nice, mellow tone. And they never went off pitch until one of the interludes, where they went real crazy and they got back on again to where they were. And I know that people do not know that they’re listening to crickets unless they’re told that that’s what that is.

So yes, you are listening to two cricket tracks: crickets at normal speed (in Jim Wilson’s backyard), crickets slowed down with the pitch dropped (by Wilson and possibly Robbie Robertson), but it’s also accompanied by Bonnie Jo Hunt‘s beautiful, human singing. Still beautiful, still fascinating, but not just crickets alone!

 
atreu73 είπε:
So yes, you are listening to two cricket tracks: crickets at normal speed (in Jim Wilson’s backyard), crickets slowed down with the pitch dropped (by Wilson and possibly Robbie Robertson), but it’s also accompanied by Bonnie Jo Hunt‘s beautiful, human singing. Still beautiful, still fascinating, but not just crickets alone!
Όχι. Επειδή το έψαξα λίγο αυτό, κάνουν λάθος. Προφανώς, υπάρχει ένα άλλο τρακ στο οποίο τραγουδάει η κυρία, με backing track ουσιαστικά αυτό που ακούμε στο αρχικό λινκ.

 
RayDTutto είπε:
...

Επιμένω, η άποψή μου είναι ότι αυτός που το έφτιαξε έκανε time stretch περίπου στο 1/20, έκανε διαφορετικά pitch shift σε διαφορετικά samples (ώστε να προκύψουν οι νότες) και μετά τα μίξαρε.

Αναμφίβολα, το αποτέλεσμα παραμένει ωραίο.
Αν έγινε έτσι είναι ωραίο, αλλά απάτη. ;)
Δεν είναι ακριβώς απάτη. Παραδέχεται ότι κάνει time stretch. (Time stretch χωρίς pitch shift, σημαίνει αναγκαστικά ότι γίνεται και κάποιος μετασχηματισμός στις συχνότητες).

Αφού δεν λέει κάπου ότι είναι ένα μοναδικό sample νομίζω αφήνει το περιθώριο να υποθέσουμε ότι είναι κάμποσα δείγματα επεξεργασμένα ΜΟΝΟ με αυτό τον τρόπο.  :)

Που είναι τώρα ένας μάγκας με melodyne να πιάσει το sample από το video που έβαλα πριν και να βάλει τα τζιτζίκια τους γρύλους να λένε τον ύμνο του Ολυμπιακού?  ;D

Ας μην μπερδευόμαστε, άλλο γρύλος άλλο τζιτζίκι.

grylosVStzitziki.png

 
Δεν ξέρω ποιός είναι ο τύπος και αν είναι κάποιος δλδ, ούτε και μπήκα στο κόπο να διαβάσω το βιογραφικό του που προσφέρει μέσω του προφίλ του, αλλά αυτό που είδα είναι πως τα ΤζαΤζίκια έχουν 90κάτι χιλιάδες παιξίματα και τα υπόλοιπά του τραγούδια-κανονικά τραγούδια- μέχρι 200 κάτι .

Ας ακούσουμε ένα ωραίο για βράδυ ασθματάκι του, νομίζω είναι καλύτερο από τα Τζατζίκια  ;D


 
samy paraga είπε:
Δεν ξέρω ποιός είναι ο τύπος και αν είναι κάποιος δλδ, ούτε και μπήκα στο κόπο να διαβάσω το βιογραφικό του που προσφέρει μέσω του προφίλ του, αλλά αυτό που είδα είναι πως τα ΤζαΤζίκια έχουν 90κάτι χιλιάδες παιξίματα και τα υπόλοιπά του τραγούδια-κανονικά τραγούδια- μέχρι 200 κάτι .

Ας ακούσουμε ένα ωραίο για βράδυ ασθματάκι του, νομίζω είναι καλύτερο από τα Τζατζίκια  ;D

Δεν είναι αυτός του αρχικού ποστ με τους γρύλλους τους πιτσαρισμένους Παράγκα.

Είναι ο άλλος που δεν τους έκανε πιτς.

Ο Jupiter γράφει καλύτερη μουσική από τον Jiminy  Cricket πάντως.

 
atreu73 είπε:
Καταρχήν ο darangatang είναι αυτός που ισχυρίζεται ότι ο Tom Waits είναι ο Tom Waites, κάτι που δεν ισχύει αφού υπάρχει καταγεγραμμένη αναφορά του Waits χωρίς e στο πόνημα. Δηλαδή μάλλον το έχει παραπάρει ζεστά να καταρρίψει το όλο πράγμα.

Κατά δεύτερον, υπάρχουν πολλές ηχογραφήσεις γρύλλων που έγιναν προσπαθώντας να αναπαραγάγουν το ίδιο αποτέλεσμα, τις βρήκα όλες στα λινκ που έχετε ποστάρει σε παλιότερα ποστ σας σε αυτό το θέμα, ιδίως στου Ray.

Είναι προφανές ότι ο darangatang ο οποίος είναι λίγο biased προεκιμένου να κάνει mythbusting διάλεξε το σενάριο της χειρότερης βαλίτσας (worst case scenario) αφού άλλοι κατάφεραν πολύ πιο παραπλήσιο αποτέλεσμα. Αυτό που δεν κατάφερε κανείς ήταν πολλές εναλλασσόμενες νότες, εκεί υπάρχουν σαφείς υποψίες ότι έγινε αυτό ακριβώς που περιγράφει παραπάνω ο harilatron, δηλαδή χρήση πολλαπλών τονικοτήτων μετά από time stretching ενός ή περισσότερων δειγμάτων.

Πάντως είναι πολύ πιθανό ο Robson να έκανε δειγματοληψία σε πολύ περισσότερα τραγούδια γρύλλων. Φαντάζομαι ότι όλοι οι γρύλλοι δεν θα τραγουδούν σε fix συχνότητα χειμώνα-καλοκαίρι. Λογικά θα υπάρχουν διακυμάνσεις. Και δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο σε ένα λιβάδι με 5.000 γρύλλους κατακαλόκαιρο να υπάρχει πολύ μεγαλύτερους πλούτος συχνοτήτων.

Υ.Γ.: Πρέπει να ομολογήσω ότι γέλασα με το τέλος στο δείγμα του darangatang

Υ.Γ. 2: Ρε συ Οκτάποδα, δεν περίμενα την ένσταση για την ύπαρξη θεού και κανονικοτήτων. Αφενός γιατί κανείς -στο εδώ νήμα τουλάχιστον- δεν έσπευσε να αναφωνήσει: α, υπάρχει θεός. Καμία εντυπωσιακή αρμονία, οπτική, ακουστική, οσφρητική κλπ, από τις πολλές που υπάρχουν στη φύση, δεν αποτελεί απόδειξη για την ύπαρξη θεού. Ωστόσο η αρμονία είναι συχνά απόδειξη της ομορφιάς αυτής καθαυτής.

 
Αμ το ξερα ότι κατι βρωμάει στον οικο των Γουίλσον.

Να παραθέσεις τα παραπλήσια σφακου ειδάλλως το αλμα πίστεως να το κάμεις μοναχος.

Δεν πηδάμε αν οι γρύλλοι δεν λαλάνε.

 
Ιδού το υποτιθέμενο ψεύτικο testimonial του Waits το οποίο είναι δικό του:

http://dailybruin.com/2002/12/01/woyzeck-to-run-at-freud-playho/

Εδώ ένας τύπος που πέτυχε τη χροιά των ηχογραφήσεων του Wilson (και όχι Robson όπως είπα παραπάνω  ;D ) αλλά χωρίς διακυμάνσεις τόνου, είναι μια νότα συνεχόμενη.

https://soundcloud.com/vcfxrecordings/crickets

Και ένας άλλος που πειραματίστηκε με διάφορες ταχύτητες:


Κάπου βρήκα έναν τύπο που ισχυριζόταν ότι επανα-επιτάχυνε την ηχογράφηση του Wilson και το αποτέλεσμα θύμιζε αρκετά γρύλλο αλλά είχε και κάτι το τεχνητό. Δυστυχώς δεν το βρίσκω.

 
το ανέκδοτο με το γρύλλο δε θα το αναφέρει κανείς, κύριοι;  8)

 
Έχοντας μία (μικρή) προϊστορία ηχογραφήσεων νυκτερινών ήχων σε δασώδη έκταση (καλοκαιρινή περίοδο), εκτιμώ ότι είτε εν' αγνοία, είτε εν' γνώσει του Wilson υπήρχε κάποια άλλη ηχητική πηγή στην περιοχή κάλυψης του μικροφώνου που χρησιμοποιήθηκε.

Η πηγή μπορεί να βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά από το σημείο στο οποίο γίνεται η καθαυτό ηχογράφηση (εγώ π.χ., ανακάλυπτα πράγματα που οφειλόντουσαν σε μία υπαίθρια ντισκοτέκ που βρισκόταν τρία χιλιόμετρα μακριά, και που οι μελωδίες των τραγουδιών δεν ήταν αντιληπτές μέχρι που άκουσα σε διαφορετικές ταχύτητες αναπαραγωγής, με ακουστικά, μήνες μετά την ηχογράφηση).

Επίσης, σε τέτοιες διαδικασίες επιβράδυνσης, τεράστιο ρόλο παίζει η μέθοδος με την οποία έγινε η "επιβράδυνση". Ο καλύτερος (περισσότερο συμβατός με αυτό που λέμε "μουσική") τρόπος είναι να γίνει με αναλογικά μέσα, χρησιμοποιώντας σαν πηγή κάποια μαγνητοταινία.

Αν έχει γίνει με ψηφιακά μέσα, τότε βεβαιώνω ότι από πρόγραμμα-σε-πρόγραμμα υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Π.χ. ο τύπος που επιβράδυνε με ProTools, εκ' των πραγμάτων χρησιμοποιούσε λογισμικό που έχει φτιαχτεί για άλλες δουλειές (μικρές ποσοστιαίες αλλαγές στη ταχύτητα αναπαραγωγής προκειμένου να συγχρονιστούν επιμέρους μουσικές φράσεις), και όχι βέβαια επιβραδύνσεις της τάξης του 3200%.

 
trolley είπε:
Έχοντας μία (μικρή) προϊστορία ηχογραφήσεων νυκτερινών ήχων σε δασώδη έκταση (καλοκαιρινή περίοδο), εκτιμώ ότι είτε εν' αγνοία, είτε εν' γνώσει του Wilson υπήρχε κάποια άλλη ηχητική πηγή στην περιοχή κάλυψης του μικροφώνου που χρησιμοποιήθηκε.

Η πηγή μπορεί να βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά από το σημείο στο οποίο γίνεται η καθαυτό ηχογράφηση (εγώ π.χ., ανακάλυπτα πράγματα που οφειλόντουσαν σε μία υπαίθρια ντισκοτέκ που βρισκόταν τρία χιλιόμετρα μακριά, και που οι μελωδίες των τραγουδιών δεν ήταν αντιληπτές μέχρι που άκουσα σε διαφορετικές ταχύτητες αναπαραγωγής, με ακουστικά, μήνες μετά την ηχογράφηση).

Επίσης, σε τέτοιες διαδικασίες επιβράδυνσης, τεράστιο ρόλο παίζει η μέθοδος με την οποία έγινε η "επιβράδυνση". Ο καλύτερος (περισσότερο συμβατός με αυτό που λέμε "μουσική") τρόπος είναι να γίνει με αναλογικά μέσα, χρησιμοποιώντας σαν πηγή κάποια μαγνητοταινία.

Αν έχει γίνει με ψηφιακά μέσα, τότε βεβαιώνω ότι από πρόγραμμα-σε-πρόγραμμα υπάρχουν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Π.χ. ο τύπος που επιβράδυνε με ProTools, εκ' των πραγμάτων χρησιμοποιούσε λογισμικό που έχει φτιαχτεί για άλλες δουλειές (μικρές ποσοστιαίες αλλαγές στη ταχύτητα αναπαραγωγής προκειμένου να συγχρονιστούν επιμέρους μουσικές φράσεις), και όχι βέβαια επιβραδύνσεις της τάξης του 3200%.
Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά. Το ενδεχόμενο να επιβράδυνε με μαγνητοταινία είναι εξαιρετικά μεγάλο, αφού νομίζω η ηχογράφηση είναι του '92.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top