Funk Guitar

Νέκκων ὁ Θεσσαλονικεύς

Nekkon

A Tele is all you need
Μηνύματα
2,545
Πόντοι
1,158
Ο μούσιας δίνει ένα μίνι μάθημα funk κιθάρας και τα λέει ωραία:



Όπως και ο Tomo Fujita (δάσκαλος στο Berklee)


Αλλά το ερώτημα μου είναι το εξής:
Για ένα πολύ ρυθμικό στιλ παιξίματος όπως είναι η funk, όπου απαιτείται πολύ καλός έλεγχος στο δεξί χέρι και συγχρονισμός με το αριστερό, μπορεί να διδαχθεί μέσω ωδείου; Οκ, έχω δει ύλη ρυθμικών βιβλίων (Rhythm Guitar - Hal Leonard), αλλά αν θες να εξειδικευθείς περισσότερο σε ένα τέτοιο είδος μουσικής, πιστεύετε καλύτερα είναι ένα online course στιλ TrueFire, προσωπική ενασχόληση με μετρονομο και παρτιτούρες/ταμπλατουρες, εκμάθηση τραγουδιων;
 
Οι παρτιτούρες/ταμπλατουρες δεν νομίζω να βοηθανε καπου. Είναι καθαρά θέμα αίσθησης και συγχρονισμού στα δύο χέρια. Και φυσικά να έχεις έναν σωστό ήχο που θα βοηθήσει το όλο εγχείρημα.

Χρειάζεσαι κάποιον να σου δείξει, είτε δια ζώσης, είτε με άλλον τρόπο…
 
Οι παρτιτούρες/ταμπλατουρες δεν νομίζω να βοηθανε καπου. Είναι καθαρά θέμα αίσθησης και συγχρονισμού στα δύο χέρια. Και φυσικά να έχεις έναν σωστό ήχο που θα βοηθήσει το όλο εγχείρημα.

Χρειάζεσαι κάποιον να σου δείξει, είτε δια ζώσης, είτε με άλλον τρόπο…
Είναι τόσο σημαντικό πάντως το ρυθμικό παίξιμο. Σε φάση αν παίζεις με άλλους (μπάντα κλπ) είναι 90% ρυθμός, 10% σόλο (και ίσως λέω πολύ)
 
100% τα ρυθμικά όργανα, είναι που κάνουν το κομμάτι. Εάν έχει και καμιά μελωδία, ριφ, σόλο κλπ, μετράει έξτρα, κατά τη γνώμη μου.
 
Μετρονόμος μέχρι να σβήσει ο ήλιος. Επίσης τεχνική αριστερού χεριού για muting των χορδών. Παρτιτούρες βεβαίως, ταμπλατούρες μακριά.
 
Μετρονόμος μέχρι να σβήσει ο ήλιος. Επίσης τεχνική αριστερού χεριού για muting των χορδών. Παρτιτούρες βεβαίως, ταμπλατούρες μακριά.
Αυτό που λέει ο ενωμοτάρχης. Και ψάξε και στο Υοutube για ιδέες και εμπνευστικό staff

 
Σε αυτά τα πράγματα ό,τι μελέτη και να κάνεις μόνος σου it will only get you this far. 'Οταν λέω μόνος, εννοώ είτε μόνος μόνος είτε με δάσκαλο, είτε με βιβλία είτε με truefire κλπ. Για να μάθεις να παίζεις καλά με άλλους πρέπει να παίζεις με άλλους. Αν μπορείς κιόλας να αναλάβεις το ρόλο του κατσαπλιά (i.e. έχεις την τύχη να παίζεις με άτομα αισθητά καλύτερα απο εσένα) ακόμα καλύτερα.

Προσωπικά δεν έχω τις ικανότητες μου σε καμιά ιδιαίτερη εκτίμηση, αλλά αν υπάρχει ένας τομέας στον οποίο έχω μια κάποια εμπιστοσύνη στις ικανότητες μου είναι το ρυθμικό παίξιμο αυτού του στυλ. Ρυθμική αγωγή είχα μάθει, υπο διαφορετικό πρίσμα αρχικά στα πλαίσια κλασσικής εκπαίδευσης, και σε πιο σχετικό στύλ αργότερα και μάλιστα υπο παρόμοια οδό με εσένα φαντάζομαι (με το ίδιο υλικό και δάσκαλο) . 'Εμαθα σίγουρα πολλά, αλλά κακά τα ψέματα - όταν πήγα πανεπιστήμιο και χώθηκα σε ενα jamming γκρουπ όπου καθε 2 βδομάδες έπεφτε τετράωρο session με funk και jazz standards έμαθα μέσα σε. 2 μήνες ότι δεν είχα μάθει μέσα σε 5 χρόνια.

Πέραν αυτού, που είναι και προφανές αλλά και easier said than done με τις υποχρεώσεις που έχουμε όλοι μας, θα σταθώ και σε ένα ακόμα σημείο - η φανκ κιθάρα είναι απο τα πιο "παρεξηγημένα" στυλ που υπάρχουν εκεί έξω. Και αυτό θεωρώ είναι επειδή όλοι λένε οτι τους αρέσει η φανκ αλλά σχεδόν κανένας δεν ακούει όντως φάνκ παρα μόνο εκ παραδρομής.

Aυτό το πράμα που ακούς παντού, να βαράς αδιακόπως 6-string chords μανιωδώς γεμίζωντας κάθε υποδιαίρεση στο μέτρο είτε με συγχορδίες είτε με σκασίματα έχει καταντήσει αηδία. Δεν δουλέυει έτσι, πως να το κάνουμε. Αν πίασεις τη δισκογραφία και ακούσεις προσεκτικά θα δυσκολευτείς να βρείς τέτοια παιξίματα. Ειδικά σε μπάντες με πιο πλούσια ενορχήστρωση, με horn sections πχ, πρέπει να κάνουν χώρο όλοι για να γκρουβάρει το σύνολο. 'Οταν μπαίνεις σαν ταύρος σε υαλοπωλείο με τα 16α και πατάς πάνω σε όλους και όλα....δεν. Θέλει restraint και ρυθμικά και στα voicings, και στοχευμένο παίξιμο που να έχει αέρα. Είναι πολύ πιο σημαντικά αυτά απο το να παίζεις σκασίματα σαν πολυβόλο.

Οπότε αν είναι να μελετήσεις αυτό το είδος εκτός πάλκου, προσεκτική ακρόαση στα κλασσικά της δισκογραφίας και προσοχή στη λεπτομέρεια.
 
Btw Νέκονα, ξέχασα να σε ρωτήσω παραπάνω. Για βάλε μας ένα - δυο κομμάτια όπου θα ήθελες να μπορείς να παίξεις την κιθάρα τους αλλά δεν το 'χεις. Για να καταλάβουμε δηλαδή τι ακριβώς εννοείς funk και ποιος είναι ο στόχος σου.
 
Btw Νέκονα, ξέχασα να σε ρωτήσω παραπάνω. Για βάλε μας ένα - δυο κομμάτια όπου θα ήθελες να μπορείς να παίξεις την κιθάρα τους αλλά δεν το 'χεις. Για να καταλάβουμε δηλαδή τι ακριβώς εννοείς funk και ποιος είναι ο στόχος σου.
Δεν είναι κάποιο συγκεκριμένο κομμάτι που δεν μπορώ να παίξω. Απλά πχ βλέπω τον Cory Wong να κάνει κάτι τρελά ρυθμικά 16α χωρίς να χάνει ούτε μισό upstroke και με τέλειο έλεγχο στα ghost notes που μου φαίνεται το πιο cool πράγμα ever. Πχ στο Starship Syncopation, στη μέση του τραγουδιού περίπου. Όσες φορές προσπαθώ να εναωματώσω στοιχεία του συγκεκριμένου παιξίματος στη δική μου μουσική που συνθέτω, βγάζω parts που μου φαίνονται πολύ ενδιαφέροντα και επίσης αρέσει και στον κόσμο αυτός ο groovy ρυθμός. Θα ήταν σούπερ συνεπώς να γίνω ακόμα καλύτερος συνθετικά και εκτελεστικά και αναρωτήθηκα πώς γίνεται αυτό
 
Κακό role model o Cory Wong και θα σου πω γιατί:

Απ' όσο καταλαβαίνω εσένα σε ενδιαφέρει να έχεις στη φαρέτρα σου ας πούμε ως έξτρα βέλος τη δυνατότητα ρυθμικού παιξίματος τύπου φανκ. Αλλά αναφέρεις έναν ακραίο μάστορα του είδους ο οποίος έχει προφανώς φάει τα 2/3 της ζωής του μελετώντας το ιδίωμα και έχει φτάσει σε επίπεδο ολίγον super human.

Σε κάθε περίπτωση, θέλει πολύ πειθαρχημένη ρυθμική μελέτη, σε σημείο κούρασης/ενόχλησης. Αλλά ως γνωστόν no pain no gain. Πάντως και αν πραγματικά σε ενδιαφέρει να ασχοληθείς με το είδος πιο εντατικά και δεν είναι απλά μια επιθυμία που μεθαύριο θα έχει ξεφτίσει, θα πρέπει να ξεκινήσεις από πολύ πιο Basic πράγματα. Π.χ

 
Μου είπε ότι εφτιαχνες δικά σου πετάλια από ηλικία γυμνασίου-λυκειου. Άμα πιάνει το χέρι σου...
Και αυτό το σπορ (που το έχω αφήσει χρόνια τώρα, ίσως ξαναπίασω κάποτε) εδώ το είχα κολλήσει. Υπήρχε τότε το λεγόμενο Noiz Overdrive, ένα απλό κυκλωματάκι OD που το είχε μοντάρει εδώ ο toneless και για χρόνια έτρεχε ενα thread 50 σελίδες είχε πάει, όπου καταπιανόμασταν διάφοροι να φτιάξουμε το Noiz Overdrive για πρώτο πετάλι μας, και δώστου συλλογικό therapy "ρε παιδιά τι κάνω λάθος και δε παίζει". Δυστυχώς έχουν χαθεί εδώ και χρόνια ολα τα image files με τα κυκλώματα κλπ...


Για να επανέλθουμε στο θέμα όμως,

Κακό role model o Cory Wong και θα σου πω γιατί:
Αλλά αναφέρεις έναν ακραίο μάστορα του είδους ο οποίος έχει προφανώς φάει τα 2/3 της ζωής του μελετώντας το ιδίωμα και έχει φτάσει σε επίπεδο ολίγον super human.

θα συμφωνήσω και για έναν ακόμα λόγο. Χωρίς να θέλω να μειώσω τον Wong (είναι φοβερός προφανώς) η μουσική του είναι κατα κόρον σε αυτό το μοντέρνο instrumental στυλ, το οποίο πέραν του ότι προσωπικά συχνά το βρίσκω λίγο αναλατο, λίγο περνάει και δεν ακουμπάει, ακόμα και όταν δουλεύει καλά είναι ένα συγκεκριμένο στυλ φανκ μουσικής που επιτρέπει, να μη πω ενθαρύνει, το φλύαρο στύλ που αλλού συχνά είναι συνταγή για καταστροφή.

Δηλαδή ναι φοβερός ο Wong αλλά θα ξεκινούσα απο κάτι πιο κλασσικό, γιατί αν προσπαθήσεις να προσεγγίσεις αυτό το στύλ χωρίς τις απαραίτητες βάσεις θα παιδευτείς αρκετά. Ο Paul Jackson Jr, ιερό τέρας που τον αναφέρει και ως βασική επιρροή ο Wong, έχει κάτι φοβερά βίντεο για μελέτη ρυθμικής κιθάρας. Θα ξεκινόυσα απο εκεί αντί να προσπαθώ να βγάλω τα fills του Wong ξεροσφύρι.
 
Χωρίς να διαφωνώ στο παραμικρό @Jazzjoker και @odis13, έχοντας ακούσει αρκετά Cory θα πω ότι κάνει αυτό που είπε ο Οδυσσέας πιο πάνω, δηλαδή να αφήνει το κάθε όργανο να αναδειχθεί και να μην μπουκωνει όλη τη μίξη με κιθάρα, απλά να "ντύνει" ρυθμικά το κομμάτι
 
Καλός ο Cory , αλλά προσωπικά το Funk μου αρέσει να έχει άρωμα απο "Χάρλεμ" και τα συναφή.
Αν υπήρχε εγκυκλοπαίδεια σίγουρα θα είχε μέσα : James Brown, Curtis Mayfield, Funk Inc, Idris Muhammad, Marvin Gay 70's, Sly & the family Stone, Barry White 70's, The Meters.

Το δύσκολο είναι να βρείς μπάσο και ντράμς που να grooveάρουν , διαφορετικά αδύνατον να είναι Funk.

Ένα κομματάκι προτείνω για ακρόαση , για τον λόγο ότι φαίνεται τόσο απλό αν παρατηρήσεις τι παίζει το κάθε όργανο , αλλά τόσο γ@μ@το όταν ακούς το σύνολο, πιο Funk απο αυτό δεν γίνεται !
 
Και ένα απόσπασμα απο το Tales from the Tour Bus επεισόδιο με τον Bootsy Collins - gotta find that one!



Y.Γ. Η ατάκα "George, you know, wasn't into counting" με πεθαίνει κάθε φορα...
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top