Φωνητικά και Ελληνικό ιδίωμα

οχι ο λεοπαρδαλης ειναι απολυτα σωστος ...θα του διορθωσω μονο κατι...οι ελληνες δεν θα ελεγαν "kash" αλλα "kass"....συνηθιζουν να μην συνδιαζουν το σ με το χ για να βγει σχχχ...

 
Εγω παντως εχω παθει πλακα με διαφορα παλικαρια κατα καιρους. Το καλοκαιρι ακουσα σε ενα LIVE σε μια πλατεια Κροκιδη και ειχε μαζι ενα παλικαρι που ειπε το mistreated ΜΑΜΙΣΤΕΡΑ... Η ερμηνεια του ηταν καθαρη αντιγραφη αλλα...γουσταρες... Α Ν Α Τ Ρ Ι Χ Ι Α Ζ Ε Σ . . . Καπου το εχω σε video. Αν το βρω θα το ανεβασω....

 
Ας πω κ εγώ την άποψή μου.

Η Ψωροκώσταινα που λέτε, έχει το φαινόμενο του "ότι δηλώσεις είσαι". Αποτέλεσμα ευτού είναι πολλοί που δεν έχουν ιδέα να το παίζουν κάποιοι σε άσχετους. Τύποι που δεν έχουν ιδέα πως να παράγουν και να χρησιμοποιήσουν μια σωστή φωνή, πόσο μάλλον να την διαχειρηστούν σωστά σε ένα κομμάτι. Ότι κομμάτι κ αν είναι αυτό, από Βίσση μέχρι Cannibal Corpse.

Μην παρεξηγηθώ, δεν λέω ότι η Ελλάδα δεν έχει καλές φωνές. ίσα ίσα! Αυτό που λέω είναι το προφανές, πολλοί από τους "τραγουδιάρηδες" της Ελλάδας συνήθως δεν έχουν καθόλου παιδία (ειδικά στον χόρο του rock-metal) με αποτέλεσμα να γίνονται γραφικοί στην προσπάθεια να βγάλουν φωνή και "γρέζι".

Επειδή κινούμαι κ εγώ στον χόρο του ακραίου metal ακούω πολλούς να πενεύονται οτι βγαζουν brutal φωνή, αλλά κ διάφορα περιστατικά καταστροφής λαιμών. Το πρόβλημα όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ, είναι ότι οι περισσότεροι δεν ξέρουν τι κάνει ο λαιμός, δεν ξέρουν αν πρέπει να βγάζουν αέρα από τον πνεύμονα ή το "στομάχι" (η καινούρια ονομασία του διαφράγματος είναι στομάχι...το παγκρεας να το πούμε οισοφάγο;) και δεν ξέρουν τι να τον κάνουν αυτό τον αέρα. Αποτέλεσμα είναι να καταχρόνται την αντοχή των φωνητικών χορδών και να τις καταστρέφουν τελικά. Γιατί δεν κοιτάει κανείς να μάθει κάτι πριν αρχίσει να ουρλιάζει πλά; Νομίζετε ότι όλοι αυτοί που ουρλιάζουν στο εξωτερικό το κάνουν έτσι απλά; Εκτώς του ότι οι περισσότεροι χρησιμοποιούν εφέ, οι άνθρωποι κάνουν σωστά μαθήματα μουσικής στο σχολείο και ο καθένας μαθαίνει και από ένα όργανο (και η φωνή θεωρείται-και είναι- από τα δυσκολότερα όργανα).

Το θέμα είναι ότι και τα γραζαριστά φωνητικά και τα brutal φωνητικά ανοίκουν στο ευρύ φάσμα του τραγουδιού. Αν και υπάρχουν διάφορες σχολές για το τραγούδι (κλασσική, γερμανική, τζαζ, κλπ) όλες ακολουθούν τις ίδιες βασικές αρχές μέχρι ένα σημείο και διαφοροποιούνται από εκεί και πέρα.:

    1. Φωνή= αέρας που περνάει από τις φωνητικές χορδές και καταλήγει στα αντηχεία του προσώπου και του θώρακα πριν να βγεί από το στώμα.

    2. Για να έχουμε επαρκείς ποσότητες αέρα, χωρίς να κουραζόμαστε, χρησιμοποιούμε το διάφραγμα.

    3. Οι φωνητικές χορδές είναι μύς, αλλά ΔΕΝ είναι τα ποντίκια μας. Πρέπει να παραμένουν χαλαρές (κατά το δυνατόν).

    4. Τα αντηχεία είναι οστά που πάλλονται και δίνουν την χρειά στην φωνή (μαζί και φυσικό reverb). Μαθαίνουμε να τα χρησιμοποιούμαι σωστά για να βγάζουμε τις σωστές νότες (σαν τα κρουστά περίπου)

    5. Το τι θέλει να πει ο ποιητής το διαμορφώνει το στώμα με τους μύες (γλώσσα, μάγουλα) και τα οστά του (δόντια, ουρανίσκος). Για να βγει σωστό το αποτέλεσμα πρέπει να τα χρησιμοποιούμε σωστά και γι'αυτό κάνουμε ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ! (όχι αλλο μπερνινγκ γουντεν αιξονς)

Από εκεί και πέρα διαφοροποιούνται τα πράγματα κυρίως στις φωνητικές χορδές και τον ουρανίσκο. Το γρέζι βγαίνει σφίγκωντας ΕΛΑΦΡΩΣ τις φωνητικές χορδές ώστε να καθοδηγήσουμε τον αέρα να περάσει πρώτα από το πίσω μέρος του ουρανίσκου, που είναι αυτός που δίνει την χρειά του "γρεζιού" στην φωνή. Χρειάζεται επίσεις και λίγο πιό μεγάλη ένταση στον αέρα μας.

Τα brutal είναι λίγο πιό βάρβαρη κατάσταση και απαιτεί περισσότερη δουλειά στην "ακγύμναση" των φωνητικών χορδών. Ο λόγος είναι απλός. Ο αέρας περνάει με τόση δύναμη από τις φωνητικές χορδές που τις γδέρνει αν δεν προσέξουμε, ενώ παράλληλα συσφήγκεται και ανάγκάζει το αέρα να περάσει πρώτα από τον θώρακα (ως οστό, όχι ως πνεύμονα) απ'όπου και πέρνει την μισή χρειά. Η άλλη μισή έρχεται όπως και στο γρέζι.

Ξέφυγα όμως του θέματος. Το βασικό είναι πριν πει ο οποιοσδήποτε ότι είναι τραγουδιστής να έχει πάρει έστω και βασικά μαθήματα για να μπορεί να πει ότι τα υπολοιπα τα μαθαίνει με πειραματισμό. Δεν είναι δύσκολο. "Καλή φωνή" μπορεί να αποκτήσει ο καθένας με κατάλληλη προετοιμασία, το θέμα είναι αν είναι διατεθημένος να την κάνει ή όχι.

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Η ιδιαιτερη ακουστικη υφη των φωνηεντων της γλωσσας. Στα αγγλικα το να πεις 'cash' στην ουσια λες ενα φασμα φωνηεντων απ'το 'ε' ως το 'α'. Oι Ιταλοι εκλαμβανουν το αρχικο 'ε' πιο πολυ και το λενε 'kesh' ενω οι Ελληνες το τελικο 'α' και το λενε 'kash'.

οχι ο λεοπαρδαλης ειναι απολυτα σωστος ...θα του διορθωσω μονο κατι...οι ελληνες δεν θα ελεγαν "kash" αλλα "kass"....συνηθιζουν να μην συνδιαζουν το σ με το χ για να βγει σχχχ...
Επίσης οι Ελληνες δεν λένε toast αλλά tost. Το σωστό σε αυτή την περίπτωση είναι να λέμε τόουστ όπου το δεύτερο "τ" εχει και λίγο αρπαγμένα τα πρίμα.... κι εδώ ο ελληνας το αντιλαμβάνεται και το προφέρει λάθος.

Πιστεύω ότι αν πιάσουμε και την προφορά του ρ, του λ και -ιδίως- του u στο "purple" έχουμε λύσει τα προβλήματα του Ελληνικού ροκ.

 
harilatron είπε:
Επίσης οι Ελληνες δεν λένε toast αλλά tost. Το σωστό σε αυτή την περίπτωση είναι να λέμε τόουστ όπου το δεύτερο "τ" εχει και λίγο αρπαγμένα τα πρίμα.... κι εδώ ο ελληνας το αντιλαμβάνεται και το προφέρει λάθος.

Πιστεύω ότι αν πιάσουμε και την προφορά του ρ, του λ και -ιδίως- του u στο "purple" έχουμε λύσει τα προβλήματα του Ελληνικού ροκ.
Αμα αλλαξουμε twiter,λες να γινει τιποτα? ;D

(Αν και προσωπικα,γουσταρω WWWOOFFFEEEEEEEERRRRRRR!!....αααχ...τι λεξη κι'αυτη!)

 
harilatron είπε:
Επίσης οι Ελληνες δεν λένε toast αλλά tost. Το σωστό σε αυτή την περίπτωση είναι να λέμε τόουστ όπου το δεύτερο "τ" εχει και λίγο αρπαγμένα τα πρίμα.... κι εδώ ο ελληνας το αντιλαμβάνεται και το προφέρει λάθος.

Πιστεύω ότι αν πιάσουμε και την προφορά του ρ, του λ και -ιδίως- του u στο "purple" έχουμε λύσει τα προβλήματα του Ελληνικού ροκ.
περπολ!
 
george4peris είπε:
Εγω παντως εχω παθει πλακα με διαφορα παλικαρια κατα καιρους. Το καλοκαιρι ακουσα σε ενα LIVE σε μια πλατεια Κροκιδη και ειχε μαζι ενα παλικαρι που ειπε το mistreated ΜΑΜΙΣΤΕΡΑ... Η ερμηνεια του ηταν καθαρη αντιγραφη αλλα...γουσταρες... Α Ν Α Τ Ρ Ι Χ Ι Α Ζ Ε Σ . . . Καπου το εχω σε video. Αν το βρω θα το ανεβασω....
Ανέβασε!!! Πρέπει να τους έχω δει, αν βρεις κάτι, κάνε τον κόπο.

 
Καταρχήν να πω, πως υπάρχουν καταπληκτικοί έλληνες vocalist και πιστεύω με τον καιρό για όλα τα είδη...

Ο Panos το παλληκάρι που ήταν στους ROT, αλλά και ιδιαίτερα στους Dirt Spawn Disease αφήνει ρέστα..

Το παλικάρι απο τους  Broken Seals, φοβερος.. Η Μόνικα, τι να λέμε τώρα, και όσο ψάχνεις στο ιντερνετ ανακαλύπτεις πολλούς ταλαντούχους έλληνες Vocalist's και Περφόμερς για κάθε γούστο...

3 πράγματα δεν θα βρείς,

Βελόνα στα άχυρα,

φθηνότερη ομιλία απο την Vodafone

και μη έλληνα που να τραγουδάει καλύτερα, Διουνησίου, καζαντζίδη, γκιουλέκα, Βαμβακάρη, Γαργουναράκη, ξυλούρη, κτλ.. και δεν είναι γιατί είναι καλύτεροι η χειρότεροι στο είδος, είναι γιατί κανένας ξένος δεν θα το καταλάβει το κομμάτι...

 
Κύπριος να μην είναι μόνο....και να πω πως σε μερικα κομμάτια οι Πυξ λαξ, υπο τον Ξυδούς, γρέζαραν κιόλας, σιγά σιγά αποβάλουμε το νταλαρο-πλιατσικο-σύνδρομο.. Αυτον τον χατζιγιάννη να κόβαμε θα είχαμε χώρο να ακούσουμε άλλα πράγματα..

 
harilatron είπε:
Πιστεύω ότι αν πιάσουμε και την προφορά του ρ, του λ και -ιδίως- του u στο "purple" έχουμε λύσει τα προβλήματα του Ελληνικού ροκ.
;D ;D ;D Mετά θα αρχίσουμε να ακούμε και σωστά το σμοκ ον δε γουότερ στα live. ;D ;D

 
not_guilty είπε:
Κύπριος να μην είναι μόνο....και να πω πως σε μερικα κομμάτια οι Πυξ λαξ, υπο τον Ξυδούς, γρέζαραν κιόλας, σιγά σιγά αποβάλουμε το νταλαρο-πλιατσικο-σύνδρομο.. Αυτον τον χατζιγιάννη να κόβαμε θα είχαμε χώρο να ακούσουμε άλλα πράγματα..
Καποιος Κατσιμιχας ειπε καποτε:

"H Ελληνικη μουσικη σκηνη δεν ειναι Ελληνικη,αλλα Κυπριακη!",

πιθανος αναφερομενος σε μια απο τις μουσικες "κλικες" (δεν νομιζω να υπαρχει μονο μια),

που αποφασιζουν και διαταζουν για το τι θα "πλασαριστει" στο χαζο ευρυ κοινο... :o

Νομιζα οτι αυτο το thread αναφερεται στο Ελληνοφωνο ROCK!

Δεν ξερω τα group που αναφερεις στο προηγουμενο ποστ σου,απο τα ονοματα,μου φαινονται αγγλοφωνα!

Και το "γρεζι" δεν ειναι κριτηριο για ροκ τραγουδιστη,θυμισου μεγαλα group με...clean φωνες ;)

Πυξ λαξ και Χατζηγιαννης....φυσικα και δεν ειναι ροκ....Ποπ ειναι με ροκ στοιχεια!(και διαφορα αλλα).

Και δεν συγκρινονται!! Οι ΠυξΛαξ απευθυνθηκαν σε διαφορες ηλικιες,εκαναν μια διαφορα τοτε...

Ο Χατζηγιαννης ειναι για 12χρονα και καποιες μαμαδες (που ταυτοχρονα ακουν και Πλουταρχο)....!

Οσο για τον Νταλαρα τωρα,...τι δουλεια εχει εδω?Εκτος και αν εχει επιρρεασει ροκ τραγουδιστες... ;D

Τωρα,πως ενα μελος της "Elite" (ασχετα απο που ξεκινησε),μπορει να επιρρεασει ροκαδες (που θεωρητικα ειναι επαναστατες),ειναι αλλο ερωτημα.......

Υ.Γ.:Το "ΣιδηροπουλοΑγγελακειο" συνδρομο ειναι που πρεπει να αποβαλουμε.......

Σταματηστε πια αυτο το συ-λα-βι-στο τρααα-γουδι.....

Αυτο ειναι πια....ραπ σε λιγο μελωδικες γραμμες!!! ;D

 
το thread κρατιεται ακομα βλεπω  ::)

Ο Panos το παλληκάρι που ήταν στους ROT, αλλά και ιδιαίτερα στους Dirt Spawn Disease αφήνει ρέστα.
ενταξει, μην τρελαθουμε κιολας, σαν tool ειναι...

Και το "γρεζι" δεν ειναι κριτηριο για ροκ τραγουδιστη,θυμισου μεγαλα group με...clean φωνες Wink
ναι, αλλα εβγαζαν και 4 οκταβες...

Υ.Γ.:Το "ΣιδηροπουλοΑγγελακειο" συνδρομο ειναι που πρεπει να αποβαλουμε.......
πολυ ωραια τοποθετηση.  ;)

 
yann είπε:
Οσο για τον Νταλαρα τωρα,...τι δουλεια εχει εδω?Εκτος και αν εχει επιρρεασει ροκ τραγουδιστες... ;D
Σιγά παιδιά, μη φάμε κι εμείς καμιά μύνηση για δυσφήμηση! (Πανούση ζεις εσύ μας οδηγείς!) ;D ;D

Υ.Γ.:Το "ΣιδηροπουλοΑγγελακειο" συνδρομο ειναι που πρεπει να αποβαλουμε.......

Σταματηστε πια αυτο το συ-λα-βι-στο τρααα-γουδι.....

Αυτο ειναι πια....ραπ σε λιγο μελωδικες γραμμες!!! ;D
Σύμφωνοι, αλλά όπως και να το κάνεις "Είναι ωραία στον παράδεισο!"

 
Ναι αλλά ξεφεύγουν από το θέμα. Νόμίζω κάτι είχε να κάνει με το κατα πόσον υπάρχουν σωστοί μεταλάδες τραγουδιάρηδες και ξέφυγε σε μια γενικότερη ανάλυση ξένου στίχου κι ελλήνων τραγουδιαρέων. Μην τα μπλέκουμε παίδες

 
παιδιά δεν ξέρω τι λέτε αλλα στο Ηράκλειο(και λιγο απο Ρέθιμνο) κρήτης που σπουδάζω αν και αναλογικά με αλλες  μεγάλες πόλεις οι φοιτιτές-νεοι-μπάντες ειναι λιγες ειδικά στο μέταλ το70% των συγκροτιμάτων εχει πολύ σωστες φωνές ....πιστεύω οτι μας χαλάει λιγο η προφορα και όχι οι δυνατότιτες  :S

 
μπάντες ειναι λιγες ειδικά στο μέταλ το70% των συγκροτιμάτων εχει πολύ σωστες φωνές ....
λετε, λετε, αλλα δεν ανεβαζετε και κανα κλιπακι να τους καμαρωσουμε κι εμεις ;D

εκτος κι αν εννοεις ΠΟΛΥ ΜΕΤΑΛ...

 
xrusopsaro είπε:
πιστεύω οτι μας χαλάει λιγο η προφορα και όχι οι δυνατότιτες  :S
Συμφωνώ και επαυξάνω! Η προφορά είναι ένα από τα βασικότερα προβλήματα των Ελλήνων τραγουδιστών ειδικά στο μέταλ. Όσο για τις δυνατότητες, υπάρχουν πολλές και μεγάλες. Έχω ακούσει κάποια συγκροτήματα από Κρήτη και το μόνο που έχω να πω είναι ότι απλά η κατάλληλη φωνή βρήσκει το κατάλληλο ιδίωμα και δένουν τόσο πολύ. Μπορεί να μην συμφωνώ με την τεχνική, αλλά πιστεύω ακράδαντα ότι το ζητούμενο είναι κάθε τραγουδιστής να βρει το ιδίωμα που και ταιριάζει στην φωνή του και τον εκφράζει.

 
Δυστηχως επειδη το ροκ δεν πουλαει στην Ελλαδα(Επειδη "καποιοι" αποφασιζουν οτι δεν πουλαει ) οι καλες φωνες ειδαν και αποειδαν και τους πηρε φαλλαγι το συστημα(Πιστα)

Οποτε μην απορουμε αν δεν βλεπουμε καλους τραγουδιστες σε Ροκαδικα και μουσικες σκηνες

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top