Flatwound strings on bass

lgbesios

Μέλος
Μηνύματα
1,429
Πόντοι
48
Μετά απο βαθύ συλλογισμό και εσωτερική  αναζήτηση ;D για το πως πρέπει να ακούγεται το ηλεκτρικό μπάσο κατέληξα στο οτι η χρήση  flat  χορδών  - όπως εν τη γενέσει του -  είναι απαραίτητη προϋπόθεση.

Ναι αλλά ποιες ; όλες σχεδόν η μάρκες βγάζουν   τους δικούς τους  τύπους  με διαφοροποιήσεις ως προς τα υλικά  ( stainless steel ,nickel wound , nylon tapered ,chrome steel ) και την γενικότερη φιλοσοφία περί ηχοχρώματος  (bights,  mid scoop, deep as hell )

Κατά καιρούς το λοιπόν,  φόρεσα στα μπάσα μου διαφορετικά σετ flats τα οποία είναι και τα πιο δημοφιλή ,παραθέτω αναλυτικότερα τις  εντυπώσεις μου:

La bella  deep talking  

Απο τις παλαιότερες μάρκες  χρησιμοποιημένες απο  ιερά τέρατα  όπως ο Jamerson  o Joe Osborne  και ο παμμέγιστος Donald ‘’duck’’Dunn (ο καθένας βέβαια με διαφορετικών διαμέτρων set και μπάσα )

Εντυπώσεις τώρα : Ναι είναι ο ήχος  της Motown και Stax   ,thud  and clarity, ζεστός  κρουστός  ήχος  περισσότερο mid scooped  παρά punch,  πιστεύω οτι ταιριάζουν  καλύτερα σε fretted μπάσα ,στο precision  είναι μάθημα μουσικής ιστορίας  στο jazz  είναι  μουσικός παράδεισος,  δουλεύουν  καλά στην μίξη και δίνοντας του λίγα high mids  κόβουν καλά.

Έχουν αρκετό high Tension όπως όλες οι flats (οι μάλλον σχεδόν όλες ,δείτε παρακάτω) αλλά βοηθάει στο χαμηλό action  και στις γρήγορες φράσεις, άλλο  μεγάλο ατού είναι το ότι με τον καιρό γίνονται ακόμη καλύτερες  χάνοντας  εντελώς αυτό το λίγο zing  που έχουν στην αρχή και αναδεικνύουν περισσότερο τον κρουστό τους χαρακτήρα.  

D’addario chromes  

Αγαπημένες χορδές  σε όσους θέλουν τον κλασικό  flat ήχο  αλλά με πιο μοντέρνα προοπτική

Πολλά πρίμα  ισορροπημένα  μεσαία,  πολύ καλά  μπάσα  γέματος  ήχος  αλλά μου φάνηκε λίγο σκοτεινός , προφανώς  γιατί δεν έχουν τόσο την καθαρότητα των labella  

Στην μιξη  δουλεύουν  πολύ καλά  κόβουν εύκολα χωρίς ιδιαίτερο  equalizing ,δεν μου άρεσαν όμως στα μπάσα μου, εντυπωσιάστηκα όμως με τον ήχο απο το short scale του φίλου Αudiokostas ( μάλλον  βοηθάει  το active κύκλωμα και η δεινότητα του καλλιτέχνη ;D )

Κλείνοντας  τονίζω  ότι  έχουν το καλύτερο value for money  οπότε αξίζουν δοκιμής.

Thomastik jazz flats

Αρχαία μάρκα με ειδίκευση στις flats μιας και φτιάχνει χορδές για την οικογένεια των κλασικών άταστων εγχόρδων,  αγαπημένες τις Carol Κaye αλλά  και του Pino Palladino.  

Με σκεπτικισμό όμως   με αυτά που γράφοντα στα fora  αλλά και περιέργεια  για το αν αληθεύουν δοκιμάσθηκαν στο jazz και είναι υπό δοκιμή στο precision.

Οι πρώτες  εντυπώσεις έχουν ως εξής :   λαστιχένιες ,Ναι!!! πολύ χαμηλό tension που παραξενεύει και απαιτεί κάποια εξοικείωση  στα δάχτυλα και υψηλό action,  αλλά είναι πολύ μουσικές με  πολλά μεσαία  και σιροπιαστό ήχο  γέματα  μπάσα  και πλούσιες αρμονικές ,ακούνε εύκολα τις δυναμικές του παιξίματος  δίνουν ωραίο vibrato και εύκολα bends.

 Και ενώ έχουν  αυτά τα πλουσία μουσικά χαρακτηριστικά κάτι τους λείπει ... ΝΟ ΤΗUD NO CLARITY   >:( :( :-\ :'(

Pyramid flats

Δεν τις  έχω δοκιμάσει γιατί τις φόραγε  ο sir…Paul  και είναι γνωστή η απέχθεια μου για το συνάφη του .  8)

Σχολιάστε συμπληρώστε ελεύθερα.

 
Δεν τις  έχω δοκιμάσει γιατί τις φόραγε  ο sir…Paul  και είναι γνωστή η απέχθεια μου για το συναφή του
Κακως,πολυ κακως μια και ειναι οι καλυτερες (7 χρονια τις εχω στο μπασο μου,μιλαμε για το ΙΔΙΟ σετ... ;D, και μαμανε και δερνουν... ;D)

 
Να σε πω  την αλειθια  θα είναι  οι επόμενες ..αλλά να μην πούμε την κακία μας  ;D

 
Καλημερα.

Εχω δοκιμασει τις D’addario chromes στο tony franklin (οχι το αταστο) δεν μπορω να πω οτι με ενθουσιασαν ιδιεταιρα :/

Και επισης εχω δοκιμασει τις rotosound steve harris στο steve harris (το παλιο μοντελο) ειναι βαριες χορδες με πολυ bright ηχο στην αρχη !!! και σιγα σιγα ο ηχος γινεται πιο κλασσικος flat, αυτες δεν τις εβγαλα απο πανω ακομη και ουτε πρωκειται :)

BTW πολυ ωραιο ποστ  ;D

 
Απο αυτές που παράθεσα  γουστάρω πιο πολύ τις  la bella  στο jazz  και μάλλον θα μείνουν  εκεί για πάντα 

 
Συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με τις περιγραφές του Λευτέρη.

Αν και στο G&L που χω τις Jazz Flats, δεν έχουν ψηλό action (δεν μπορώ το ψηλό action) και δεν τρίζουν.

Οι high tension chromes είναι ντεμεκ για το κοντόμπασο. Το active eq βοηθάει στην παραμετροποίηση.

nexarulhu είπε:
Και επισης εχω δοκιμασει τις rotosound steve harris στο steve harris (το παλιο μοντελο) ειναι βαριες χορδες με πολυ bright ηχο στην αρχη !!! και σιγα σιγα ο ηχος γινεται πιο κλασσικος flat, αυτες δεν τις εβγαλα απο πανω ακομη και ουτε πρωκειται :)
Μου διναν αίσθηση από μπουγαδόσυρμα και τσιτώναν το μπάσσο σαν bullworker.

Ίσως φταίει και το ότι δεν είμαι αρκετά άντρας για αυτές.

Αρκετά φθηνές short που είχα σε ένα Dean ήταν και οι GHS 3020.

Αξιοπρεπεις. nothing more, nothing less

 
To εντυπωσιακό αυτής της αναζήτησης,  είναι  οτι τελικά εύκολα καταλήγεις στο συμπέρασμα  οτι Ναι!! οι φλατς μπορούν να καλύψουν ηχητικά  σχεδον όλα τα είδη μουσικής  και αυτό οφείλετε όπως είπαμε, στην διαφορετική φιλοσοφία περί ήχου  των κατασκευαστών,  αλλά και στο ότι η τεχνολογία , όσο άφορα το ηλεκτρικό μπάσο  πάντα προπορεύεται.

 
Εντάξει, δεν είναι ακριβώς έτσι....... ;)

Και μένα μου αρέσουν αλλά δε νομίζω ότι οι slapαδόροι της παρέας θα ήταν ευτυχισμένοι με αυτές (αν και με το ζόρι μπορεί να γίνει).

Εκείνο το ΖηκογιαννοPastoriusμουααα δεν βγαίνει τόσο καλά από flats (και ας είναι για άταστα).

To growl, άσχετα τι λένε, υπάρχει και παραυπάρχει.

Και στα σωστά setup και οι μεσαίες (που είναι όλη η δουλειά).

Υπάρχει το thump που όταν δέσει σωστά με τη μπότα σε χτυπάει στη καρδιά και στα ....φρύδια.

Δουλεύουν καλύτερα με το γκρουπ παρά μόνες τους. Θέλουν και άλλο eq με τη μπάντα και άλλο στην εξάσκηση.

Τις προτιμώ (όπως προτιμώ και στο JB τις halfwound) αλλά έχουν και οι round τα δικά τους γήπεδα.

 
Σαφώς,  το θέμα δεν είναι οτι αντικαθιστούν τις  round  πλέον όμως  έχουν ανοίξει οι ορίζοντες  και για τις φλατς

Για  jaco  sound θέλεις  έναν καλό bridge  και ΔΑΧΤΥΛΑ

Τωρα τα slap  και slup  γίνονται  όπως είπες με λίγη μαγκιά  ;)

Οσο για το growl …flats on jazz  8)

 
lgbesios είπε:
Thomastik jazz flats

Οι πρώτες  εντυπώσεις έχουν ως εξής :   λαστιχένιες ,Ναι!!! πολύ χαμηλό tension που παραξενεύει και απαιτεί κάποια εξοικείωση  στα δάχτυλα και υψηλό action,  αλλά είναι πολύ μουσικές με  πολλά μεσαία  και σιροπιαστό ήχο  γέματα  μπάσα  και πλούσιες αρμονικές ,ακούνε εύκολα τις δυναμικές του παιξίματος  δίνουν ωραίο vibrato και εύκολα bends.

 Και ενώ έχουν  αυτά τα πλουσία μουσικά χαρακτηριστικά κάτι τους λείπει ... ΝΟ ΤΗUD NO CLARITY   >:( :( :-\ :'(
Συμφωνώ με τα boldαρισμένα και συμπληρώνω ότι με αυτά τα χαρακτηριστικά στη μίξη "σκοτώνουν" και χωρίς EQing.

 
Έχω δοκιμάσει τις GHS precision και τις D'addario chromes και τις rotosound...

Νταξ... Για ώρα ανάγκης καλές είναι... Αλλά αν θες να ακούγεσαι σαν ηλεκτρικός μπασίστας (κι όχι σαν κόντρα μπασίστας) νομίζω πως το punch, το sustain και το clarity των roundwound είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ! Αλλιώς αν θέλω να παίξω με τον ήχο που περιγράφετε παίρνω το κόντρα...  Είναι τα γνωστά περί κολοκυθόπιτας ρε παιδί μου... Πάντως ισχύει πως και με τις flat κάνεις (κάτι σαν) slap!

 
Δεν έχεις δίκιο.

Και σε διαψεύδουν πολλοί μπασίστες.

Μη μπερδεύεις τα overtones με το clarity.

Απαραίτητο είναι μόνο αυτό που σε κάνει και νοιώθεις ωραία στον ήχο σου.

 
funky_bassman είπε:
Έχω δοκιμάσει τις GHS precision και τις D'addario chromes και τις rotosound...

Νταξ... Για ώρα ανάγκης καλές είναι... Αλλά αν θες να ακούγεσαι σαν ηλεκτρικός μπασίστας (κι όχι σαν κόντρα μπασίστας) νομίζω πως το punch, το sustain και το clarity των roundwound είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ! Αλλιώς αν θέλω να παίξω με τον ήχο που περιγράφετε παίρνω το κόντρα...  Είναι τα γνωστά περί κολοκυθόπιτας ρε παιδί μου... Πάντως ισχύει πως και με τις flat κάνεις (κάτι σαν) slap!
αγορασε επειγοντως ΤΩΡΑ τη δισκογραφια του BOB MARLEY (οπου παιζει ο μεγαλυτερος μπασοκτηνοσαυρος που γεννηθηκε ποτε στον πλανητη γη... ;D)

ειμαι σιγουρος οτι θα αλλαξεις αμεσως γνωμη. ;)

ή απλα ακου τον ΘΕΪΚΟ ηχο μπασου στα κομματια μου... ;D

 
Superfunk είπε:
οπου παιζει ο μεγαλυτερος μπασοκτηνοσαυρος που γεννηθηκε ποτε στον πλανητη γη.
Με fender flats  σε 70s  Jazz  μονό με τον neck  και κομμένο tone  ;)

 
lgbesios είπε:
Με fender flats   σε 70s  Jazz  μονό με τον neck  και κομμένο tone  ;)
ok, άσχετα με την ηχάρα του, δεν θα τον θεωρούσα benchmark ευκρίνειας.

Από την άλλη ο Palladino.......... ;)

 
funky_bassman είπε:
Αλλιώς αν θέλω να παίξω με τον ήχο που περιγράφετε παίρνω το κόντρα... 
Μη το παρεξηγείς  μπορεί το  ηλεκτρικό fender precision να αντικατάστησε στις big bands το κόντρα αλλά δεν μιμήθηκε τον ήχο του ,έτυχε... πέτυχε. ... είχε το δικό του μοναδικό ηχόχρωμα  και αυτό ήταν το... επαναστατικό  ;)

o Palladino.......... ;)
Εμενα το precision δεν ακούγεται ετσι .....γιατιιιιι;  ;D ;D ;D

 
Superfunk είπε:
αγορασε επειγοντως ΤΩΡΑ τη δισκογραφια του BOB MARLEY (οπου παιζει ο μεγαλυτερος μπασοκτηνοσαυρος που γεννηθηκε ποτε στον πλανητη γη... ;D)
Off topic:

Στους δίσκους εν το μεταξύ δεν λέει "electric bass/ bass guitar/ bass" αλλά λέει "fender bass" :P

'Εχετε δίκιο και οι 2! I stand corrected... Απλά δεν την πάλεψα με τις flats και έβγαλα τα προσωπικά μου γούστα ως γενίκευση!

 
audiokostas είπε:
ok, άσχετα με την ηχάρα του, δεν θα τον θεωρούσα benchmark ευκρίνειας.
σαφως αλλα εμενα δεν μου αρεσει καθολου η ευκρινεια στο μπασο,αν θελω ευκρινεια βαζω κανα βιολι να γουσταρω κι ολας... ;D ;D

 
Superfunk είπε:
σαφως αλλα εμενα δεν μου αρεσει καθολου η ευκρινεια στο μπασο
Είναι επειδή είσαι  άσχετος  σαν  εμένα  με το ελαφρυντικό όμως οτι είσαι  κιθαρίστας

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top