Εξοπλισμός ή τεχνική;

προσωπικά εύχομαι να διάβαζα ακόρντα, κλίμακες και modes...τόσο καιρο που υποτιθεται παίζω κιθάρα... απλά τον λίγο καιρό που ασχολούμε ...με διάβασμα σοβαρό...ότι παίζω το ηχογραφώ γιατι πλεόν μαρέσουν σχεδόν όλες οι νότες του lead μου.... όσο για το let it be...ντάξει δεν μπορουν όλοι να παίζουν όλα....και στην τελική αμα παίζεις Vai...που κανείς δεν παίζει εκτος απο το for the love...μετά κάθεσαι ενα μισαωράκι διαβάζεις το κομματάκι και βγήκε.... ένας μετριος παίχτης πχ σαν και μένα...όταν διαβάζει κάτι πολύ καιρό και το παίζει σε άλλους μετά...ακούγεται λίγο πιο πάνω απο το πραγματικό του επίπεδο....

 
προσωπικά εύχομαι να διάβαζα ακόρντα' date=' κλίμακες και modes...τόσο καιρο που υποτιθεται παίζω κιθάρα... απλά τον λίγο καιρό που ασχολούμε ...με διάβασμα σοβαρό...ότι παίζω το ηχογραφώ γιατι πλεόν μαρέσουν σχεδόν όλες οι νότες του lead μου.... όσο για το let it be...ντάξει δεν μπορουν όλοι να παίζουν όλα....και στην τελική αμα παίζεις Vai...που κανείς δεν παίζει εκτος απο το for the love...μετά κάθεσαι ενα μισαωράκι διαβάζεις το κομματάκι και βγήκε.... ένας μετριος παίχτης πχ σαν και μένα...όταν διαβάζει κάτι πολύ καιρό και το παίζει σε άλλους μετά...ακούγεται λίγο πιο πάνω απο το πραγματικό του επίπεδο....[/quote']
Εδώ θέτεις ένα πολύ σημαντικό ζήτημα που το αναφέρουν όλοι οι σπουδαίοι κιθαρίστες σε οποιαδήποτε συνέντευξη και να διαβάσεις:

"Μελέτησε καλά και για πολύ αυτά που σου αρέσουν και κλέψε όσο μπορείς!

Θέλω να πω, ότι με το να κάτσεις ένα μήνα να ασχοληθείς με ένα δύσκολο κομμάτι, μετά θα σου έχουν μείνει 3 φορές περισσότερα πράγματα από το ίδιο το κομμάτι, ακόμα και αν τα έχεις "κλέψει". Κλέβοντας φτάνεις να ανακαλύψεις τη δική σου φωνή.

Από την άλλη η μελέτη της μουσικής θεωρίας (της λίγης, της ελάχιστης ουσιαστικά που απαιτείται για την κιθάρα, ας μην γελιόμαστε, παίζουμε ένα πολύ απλό και περιορισμένο αρμονικά όργανο), ανοίγει άλλους ορίζοντες γιατί ακριβώς ξέρεις γιατί τα πράγματα λειτουργούν όπως λειτουργούν.

Και κάτι τελευταίο: αν σε δυσκολεύει το Let it be και θέλεις να γίνεις ολοκληρωμένος μουσικός, το Let it be πρέπει να παίζεις για ένα μήνα! Αν θέλεις να γίνεις αυτό που στο θέατρο λένε "κατατερίστας" τότε παίζε μόνο αυτά που σε τραβάνε περισσότερο!

My ¤0.02 anyway... :wink:
 
Ο dienekes ειπε:

Από την άλλη η μελέτη της μουσικής θεωρίας (της λίγης, της ελάχιστης ουσιαστικά που απαιτείται για την κιθάρα, ας μην γελιόμαστε, παίζουμε ένα πολύ απλό και περιορισμένο αρμονικά όργανο), ανοίγει άλλους ορίζοντες γιατί ακριβώς ξέρεις γιατί τα πράγματα λειτουργούν όπως λειτουργούν.

Η θεωρια δεν εχει να κανει με τι οργανο παιζεις.Τι σημαινει οτι η κιθαρα ειναι περιορισμενο αρμονικα οργανο.Το αφρικανικο μονοχορδο τοτε τι ειναι με αυτη τη λογικη?Επειδη μπορει να κανω λαθος θα ηθελα πολυ να μου πες τι ειναι αυτο που ξερεις (θεωρητικα) κ σε εμποδιζει η κιθαρα να το εφαρμοσεις :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

 
χωρις παρεξηγηση αλλα και εγω ηθελα να σου κανω την ιδια ακριβως ερωτηση που σου εκανε ο φιλος register...

πως δηλαδη εξηγεις αυτο:

Από την άλλη η μελέτη της μουσικής θεωρίας (της λίγης, της ελάχιστης ουσιαστικά που απαιτείται για την κιθάρα, ας μην γελιόμαστε, παίζουμε ένα πολύ απλό και περιορισμένο αρμονικά όργανο), ανοίγει άλλους ορίζοντες γιατί ακριβώς ξέρεις γιατί τα πράγματα λειτουργούν όπως λειτουργούν.
χωρις ιχνος ειρωνιας ουτε θελω να το παιξω τιποτα αλλα μου φανηκε υπερβολικα..κουφο... 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O 8O αλλα για να το πεις καπου λογικα θα το στηριζεις απο προσωπικες εμπειριες...αν θες απαντα..thanks :wink:

 
θα συμφωνησω με register και taki...... :lol:

Το καϊμενο το οργανακι μας το αποπηρες!!! :( (χωρις πλακα)

 
Νομίζω ότι η καλή γνώση της θεωρίας της μουσικής είναι ένα εργαλείο για κάθε όργανο όχι μόνο για ορισμένα και φυσικά και για την κιθάρα και το αφρικάνικο μονόχορδο :D

 
Ώπα παιδιά, μη δαγνώνετε όλοι μαζί, όλοι θα δαγκώσετε!! :D :D

Φαντάζομαι ότι η πρόταση που δεν σας άρεσε ήταν αυτή:

"της λίγης, της ελάχιστης ουσιαστικά που απαιτείται για την κιθάρα, ας μην γελιόμαστε, παίζουμε ένα πολύ απλό και περιορισμένο αρμονικά όργανο"

Όμως, θεωρητικά μιλώντας, είναι η πραγματικότητα. Η κιθάρα έχει 6 χορδές (άντε 7!) και μέχρι 4 οκτάβες. Τι να μας πει το πιάνο λοιπόν, για παράδειγμα; Μην ξεχνάτε ότι η συζήτηση ήταν σχετικά με την Αρμονία.

Δεν ξέρω, αν φάνηκε ότι δεν ΛΑΤΡΕΥΩ την κιθάρα, μάλλον δεν με ξέρετε ακόμα αρκετά καλά! 8)

Ο λόγος που η κιθάρα σήμερα είναι το δημοφιλέστερο όργανο, είναι απλά γιατί είναι ένα ΑΠΛΟ όργανο για να το μάθεις αρκετά καλά (τόσο ώστε να μη σου πετάνε γιαούρτια όταν παίζεις). Το μόνο που έλειπε από την κιθάρα ήταν η ένταση και το sustain, που είχαν από την κατασκευή τους κάποια πνευστά όπως η τρομπέτα και το σαξόφωνο. Με την ηλεκτρική κιθάρα αυτό το μειονέκτημα εξαλείφθηκε.

Αυτό που προσπάθησα να πω (στο σύνολο της απάντησής μου) είναι ότι η κιθάρα δεν απαιτεί τον τεράστιο όγκο θεωρητικών γνώσεων που έχουμε τουλάχιστον συνηθίσει να θεωρούμε δεδομένο για άλλα όργανα. Κανείς δεν θα έπαιρνε ένα βιολί, π.χ. για να μάθει να παίζει μόνος του! 8O

Υ.Γ. Σωστή η αλλλαγή τίτλου του thread!

 
Πιστεύεις ότι υπάρχουν κάποια στοιχεία αρμονίας τα οποία δεν μπορει να τα "εκμεταλευτεί" η κιθάρα;

 
ναι δεν μπορει να παιξει "μορια" π.χ (αλλα ουτε το πιανο μπορει,το βιολι ομως μπορει..)

και σιγουρα ειναι "περιορισμενο" οργανο σε σχεση με το πιανο (& σιγουρα πιο ευκολο να το μαθεις μονος σου,π.χ.δεν εχω ακουσει ποτε για αυτοδιδακτο..τσελιστα.. :lol: )

βεβαια αυτο δεν σημαινει οτι ειναι "φτωχο" οργανο,αλλωστε δεν υπάρχουν "φτωχα "οργανα :wink:

 
Δε νομίζω να είναι τα μόρια το σημείο αναφοράς.Και με την κιθάρα κάνεις bend σε ότι τόνο θες.Νότες παίζεις και στο πιάνο και στην κιθάρα.Διαστήματα έχεις και στα δύο και πάμπολες συγχορδίες και συνδιασμούς.¶λλο αν εκ των πραγμάτων και λόγω κατασκευής περιορίζεσαι.7 νότες έχεις όπως και να έχει

 
α ρε ελλαδαααααααααααααααααα :?

δεν θα καθησω να απαντησω γιατι πραγματικα δεν αξιζει...

 
Έχει δίκιο κατά τη γνώμη μου ο dienekes όσον αφορά στο πιάνο. Πράγματι τις δυνατότητες που σου δίνει αυτό το όργανο για αρμονικές εφαρμογές δε στη δίνει κανένα άλλο όργανο. Γι αυτό και θεωρείται ο βασιλιάς των οργάνων.

Στο βιολί έχω κάποιους ενδοιασμούς. Σε θέματα αρμονίας είναι ελλειπέστερο και από την κιθάρα. Αυτό για το οποίο ξεχωρίζει είναι η τεχνική του και οι μελωδικές του δυνατότητες.

 
Καταρχάς δεν έχει σχέση το αν ένα όργανο είναι "αρμονικά περιορισμένο" με το αν είναι "φτωχό" ή όχι (τι σημαίνει "φτωχό" αλήθεια??) Τι να πούμε για τη φυσαρμόνικα, π.χ.???

Φίλε takis θα ήθελες να εξηγήσεις ποιος είναι ο λόγος που απαξιώνεις τη συζήτηση; Τι ακριβώς εννοούσες με το σχόλιό σου, θέλεις να μας πεις; :?

 
Ενα ερωτημα μου παραμενει ακομα αναπαντητο :!: κ φυσικα το θετω σε ολους που απαντησαν τελευταια :!:

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΞΕΡΕΤΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ Κ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ :?: :?: :?:

Τοση ωρα ακουω μια αμπελοφιλοσοφια οτι υπαρχει προβλημα με τα μορια(που μπορει να παιξει καποιος με το βιολι) κ με τις συγχωρδιες (που μπορει να παιξει καποιος πιανιστας).

Θελω ομως να ακουσω ποιες ειναι οι συγχωρδιες (που ακουτε φυσικα ξεκαθαρα μεσα σας) :?: :?: κ σας δημιουργει προβλημα η κιθαρα στο να τις παιξετε

Κ οσο για τα μορια, οποιος εχει προβλημα να εκφραστει λογω αυτου, υπαρχει κ η αταστη :!: :?:

Για μενα δεν υπαρχουν ευκολα κ δυσκολα οργανα :!:

Κ οσο για το οτι κιθαρα μαθαινεις ευκολα μονος σου, θεωρω οτι οση ωρα σου περνει να δεις που ειναι το ΝΤΟ+ στην κιθαρα αλλη τοση ωρα σου περνει και σε καποιο αλλο οργανο και οσο για τη διαφοροποιηση στα positions αυτο μπορει να ερμηνευεται σαν διαφορετικες αναστροφες καπου αλλου......

Υ.Γ. ΤΑ ΜΟΥΣΜΟΥΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΙΔΡΩΣΟΥΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ 8O 8O 8O :wink: :? [/b]

 
Ενα ερωτημα μου παραμενει ακομα αναπαντητο :!: κ φυσικα το θετω σε ολους που απαντησαν τελευταια :!: ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΞΕΡΕΤΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ Κ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΟ ΕΦΑΡΜΟΣΕΤΕ ΣΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ :?: :?: :?:

Τοση ωρα ακουω μια αμπελοφιλοσοφια οτι υπαρχει προβλημα με τα μορια(που μπορει να παιξει καποιος με το βιολι) κ με τις συγχωρδιες (που μπορει να παιξει καποιος πιανιστας).

Θελω ομως να ακουσω ποιες ειναι οι συγχωρδιες (που ακουτε φυσικα ξεκαθαρα μεσα σας) :?: :?: κ σας δημιουργει προβλημα η κιθαρα στο να τις παιξετε

Κ οσο για τα μορια' date=' οποιος εχει προβλημα να εκφραστει λογω αυτου, υπαρχει κ η αταστη :!: :?:

Για μενα δεν υπαρχουν ευκολα κ δυσκολα οργανα :!:

Κ οσο για το οτι κιθαρα μαθαινεις ευκολα μονος σου, θεωρω οτι οση ωρα σου περνει να δεις που ειναι το ΝΤΟ+ στην κιθαρα αλλη τοση ωρα σου περνει και σε καποιο αλλο οργανο και οσο για τη διαφοροποιηση στα positions αυτο μπορει να ερμηνευεται σαν διαφορετικες αναστροφες καπου αλλου......

Υ.Γ. ΤΑ ΜΟΥΣΜΟΥΛΑ ΔΕΝ ΘΑ ΙΔΡΩΣΟΥΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ 8O 8O 8O :wink: :? [/b']
Αγαπητέ register

1) Έχεις υπόψη σου ότι τα κεφαλαία έντονα γράμματα στο internet σημαίνουν ότι ΦΩΝΑΖΕΙΣ? Αν ναι θα ήθελες να μας εξηγήσεις σε ποιον φωνάζεις και γιατί;

2) Θέλω να μου υποδείξεις ένα σημείο σε δικό μου post ή κάποιου άλλου στο οποίο να προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι υπάρχει κάτι θεωρητικό το οποίο να μην εφαρμόζεται πρακτικά

3) Επίσης θα ήθελα να υποδείξεις το σημείο στο οποίο αναφέρεται ότι υπάρχει "δυσκολία" εκτέλεσης κάποια συγχορδίας (για τις συγχωρδίες δεν ξέρω...)

4) Το αν όλα τα όργανα είναι το ίδιο εύκολα ή δύσκολα σε ό,τι αφορά στην τεχνική τους προσέγγιση, είναι κάτι που δεν θα το απαντήσω εγώ, θα σε προέτρεπα να ακούσεις κάποιον που ασχολείται με το βιολί 3 μήνες και αντίστοιχα έναν κιθαρίστα. Αν καταφέρεις και αντέξεις πάνω από 4 λεπτά με τον πρώτο, σου αξίζει βραβείο υπομονής! :D

5) Τα σχόλια περί αμπελοφιλοσοφιών καλό θα ήταν να λείπουν, τουλάχιστον όταν δεν υπάρχει η απαιτούμενη προσοχή στην ανάγνωση των posts που κάνουν οι άλλοι.

Ευχαριστώ :D

 
1. Eπειδη ξερω λιγα απο internet κ αυτο για τα κεφαλαια δεν το ηξερα εχω να σου οτι αυτο το σημειο ηθελα να το τονισω.

2. Αφου πιστευεις οτι δεν υπάρχει κάτι θεωρητικό το οποίο να μην εφαρμόζεται πρακτικά, που εχεις το κολλημα με την κιθαρα και το αναφερεις σαν περιορισμενο αρμονικα οργανο??? 8O :?:

3. Οσο αφορα το θεμα των συγχορδιων δεν το εγραφα σε σενα. Θεωρω οτι σε αυτο το forum δε γινεται μια συζητηση σε προσωπικο επιπεδο γιαυτο και επρεπε να απαντησω και σε καποια πραματα που ειχαν λεχθει και απο αλλους.

(βλαιπο τραβοιξαμαι κωλιματακη μαι τιν ωρθογραφεια γυαυτω κε δαιν σου χαλαο χατοιρη)

4. Η δυσκολια σε ενα οργανο λειτουργει αθροιστικα! Σε σημεια που καποιο οργανο μπορει να ειναι δυσκολο, καποιο αλλο μπορει να ειναι ευκολο και το αντιθετο.

5. Δε μπορω εγω να κανω κατι γι'αυτο!!

Παρακαλω :D

 
Κανεις δεν ειπε οτι η κιθαρα του δημιουργει προβλημα να εκφραστει λογω περιορισμενων δυνατοτητων!

Απλα σιγουρα το πιανο εχει περισσοτερες οκταβες (και οπως και να το κανουμε μια και χρησιμοποιεις ΚΑΙ τα δυο σου χερια ΚΑΙ τα 10 σου δακτυλα σιγουρα μπορεις να πιασεις συγχορδίες που στην κιθαρα μονο ο DANNY GATTON μπορει να πιάσει.

(για δοκιμασε να παιξεις πχ ενα Α#/Βbadd9 στην κιθαρα & το ιδιο στο πιανο για να δεις τη γλυκα... :lol:

 
1. Eπειδη ξερω λιγα απο internet κ αυτο για τα κεφαλαια δεν το ηξερα εχω να σου οτι αυτο το σημειο ηθελα να το τονισω.
Δεκτό. :D

2. Αφου πιστευεις οτι δεν υπάρχει κάτι θεωρητικό το οποίο να μην εφαρμόζεται πρακτικά' date=' που εχεις το κολλημα με την κιθαρα και το αναφερεις σαν περιορισμενο αρμονικα οργανο??? 8O :?:

[/quote']

Δεν έχω κανένα κόλλημα με την κιθάρα. Απορώ από που συνάγεται αυτό...

Υπάρχουν όργανα μονοφωνικά (π.χ. φλάουτο) και πολυφωνικά. Από τα δεύτερα κάποια μπορούν να αποδώσουν ένα πλούσιο αρμονικά περιεχόμενο σε κάποιο κομμάτι (στην ουσία όλα τα πληκτροφόρα) και κάποια που δεν μπορούν, λόγω κατασκευής (στην ουσία, όλα τα λοιπά έγχορδα). Αν λοιπόν η γνώση της Αρμονίας στο πιάνο πρέπει να είναι Χ στην κιθάρα δεν χρειάζεται να είναι πάνω από Χ/3 (πολύ χοντρικά αυτά, ας μην παρεξηγηθώ παρακαλώ...). Φυσικά, όσο περισσότερο εμβαθύνει κανείς, τόσο το καλύτερο.

Σημείωση: η παρατήρησή μου αφορούσε, αφορά και θα αφορά μόνο την Αρμονία. Επειδή λες ότι είσαι "νέος στο internet" θα είχα να παρατηρήσω το εξής: για να καταλάβεις ακριβώς τι λέει και πως το λέει κάποιος, πρέπει συνήθως να διαβάσεις αρκετά posts πίσω τη συζήτηση. Μιλάγαμε για συγχορδίες και θεωρία και αν και κατά πόσο η γνώση τους μπορεί να βοηθήσει τον κιθαρίστα, κλπ κλπ.

3. Οσο αφορα το θεμα των συγχορδιων δεν το εγραφα σε σενα. Θεωρω οτι σε αυτο το forum δε γινεται μια συζητηση σε προσωπικο επιπεδο γιαυτο και επρεπε να απαντησω και σε καποια πραματα που ειχαν λεχθει και απο αλλους.

(βλαιπο τραβοιξαμαι κωλιματακη μαι τιν ωρθογραφεια γυαυτω κε δαιν σου χαλαο χατοιρη)
Μπράβο, βελτιώνεσαι! :D

4. Η δυσκολια σε ενα οργανο λειτουργει αθροιστικα! Σε σημεια που καποιο οργανο μπορει να ειναι δυσκολο, καποιο αλλο μπορει να ειναι ευκολο και το αντιθετο.
Δεν αντιλέγω. Το βασικό μου επιχείρημα είναι ότι με την κιθάρα μπορεί να μάθει κανείς 10 ακκόρντα και να "παίζει" ενώ με το βιολί... Αναφέρθηκα βασικά στην δημοτικότητα και όχι στην γενικά θεωρούμενη "ευκολία" ή δυσκολία. Αρχικά λοιπόν, η κιθάρα είναι πιο βατή για τον αρχάριο. Αυτό δεν είναι δική μου γνώμη. Έτσι είναι, τι να κάνουμε;

5. Δε μπορω εγω να κανω κατι γι'αυτο!!
Μπορείς! Να διαβάζεις λίιιιγο πιο προσεκτικά, τι λες; :wink:
 
Δεν ειναι μονο ο Danny Gatton ειναι ο Allan Holdsworth και ακομα περισσοτερο ο Mick Goodrick.

Αν και στις μερες μας ειδικα σε L.A. - Boston το θεμα "πιανιστικα voicings" στην κιθαρα το εχουνε ξεσκισει ακομα και κατι πιτσιρικαδες 15 χρονων.

Φυσικα τα 10 δαχτυλα και η επαναληψη της οκταβας βοηθουν περισσοτερο να παιχτει αυτο χωρις ομως να σημαινει οτι και το πιανο δεν εχει σε αλλα σημεια αντιστοιχες δυσκολιες......

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top