Επιλογή κιθαρίστα

Σαμη Παραγκα

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
2,165
Πόντοι
398
Ας υποθέσουμε πως είστε ΕΓΩ ?

  Ερώτημα με δύο υποερωτήματα.

Α. Είμαι μπεντρουμ μουσικός, ή τέλος πάντων, απλά πάω στούντιο και απλά ηχογραφώ άσματα

Β. Είμαι έτοιμος, έχω υλικό και σκέφτομαι να ξεκινήσω συναυλίες με μπάντα

Με βάση τη μουσική που παίζεται, ποια είναι τα κριτήρια για να διαλέξετε έναν ''σέσσιον''-κυρίως στο Α- ή ένα μόνιμο μέλος της μπάντας κιθαρίστα για τη περίπτωση Β.

Σημ. υποθέτω πως γίνεται αντιληπτή η διαφορά μόνιμου μέλους μπάντας και σέσσιον, όχι τόσο από οικονομικής απόψεως, όσο προς το ότι υπάρχει διαφορά στο να παίξει κάποιος άπαξ σε ένα τραγούδι-ηχογράφηση, ή και στο λάιβ, σε σχέση με κάποιον που βγάζει πρόγραμμα με μια μπάντα, που θα παίξει σειρά τραγουδιών σε συναυλία/ες συνεργαζόμενος με άλλους, πρόβες κλπ κλπ.

Αν νομίζετε, ότι μπορείτε να δώσετε και ονομαστικά παραδείγματα, καλό θα ήταν, απλά μη το περιορίσουμε στο ότι ο τάδε την είχε ποιο μεγάλη τη τοστιέρα κλπ.

ΥΓ δεκτές και απαντήσεις για άλλα όργανα, αρκεί να μη μπει ο Κανηθιώτης και με αρχισει στο Πατατανατσίου και το μουυυυυυυγκ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν πολυκατάλαβα την ερώτηση αλλά θα απαντήσω κάπως πιο γενικευμένα:

Α. Για να επιλέξω έναν σεσσιονά θα άκουγα δουλειές του ώστε να βεβαιωθώ ότι κατέχει το αντικείμενο και ότι οι ήχοι που βγάζει είναι κοντά σε αυτό που ψάχνω. Το ύφος του παιξίματος του είναι πολύ σημαντικό.
Β. Για μόνιμο μέλος μπάντας θα είχα τα κριτήρια του Α και επιπλέον θα κοιτούσα ο κιθαρίστας να έχει στόχους και όραμα ευθυγραμμισμένους με εμένα. Θα επέλεγα κάποιον που μπορώ να συνεννοηθώ χωρίς να χρειαστεί να πω πολλά. Κάποιον που θα εμπιστευόμουν να κάνει το δικό του part καλύτερα απ’ ότι θα μπορούσα να το κάνω εγώ (εάν υπήρχε αυτή η δυνατότητα).

Δεν ξέρω εάν βοήθησα.

 
Θα σου πω τι κανουν οι φιρμες στην Ελλαδα.
Επιλεγουν τον αψογο recording musician για το στουντιο, γιατι ειναι κατι που θα μεινει για παντα και ειναι λεφτα που θα δωσουν μια φορα και στα λαιβ παιρνουν καλους μουσικους μεν, οχι τοσο καλους οσο οι recording δε, γιατι ειναι πιο ακριβοι και εχουν απαιτησεις και οικονομικες και περιβαλλοντος εργασιας.
Κοιταζουν συνηθως για τους μουσικους του λαιβ, απλα να βγαζουν τουλαχιστον στο οριο το προγραμμα, να ειναι καλοδιαθετοι (παρολες τις κακες συνθηκες που θα συναντησουν), yes men (ενιοτε να ειναι γλυφτες, ρουφιανοι) και να ειναι οικονομικοι.

Για αυτο σταματησα να πηγαινω κι εγω να ηχογραφω για φιρμες, αφου στα λαιβ (που ειναι περισσοτερα "μεροκαματα") περνανε τους αλλους.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν πολυκατάλαβα την ερώτηση αλλά θα απαντήσω κάπως πιο γενικευμένα:

Α. Για να επιλέξω έναν σεσσιονά θα άκουγα δουλειές του ώστε να βεβαιωθώ ότι κατέχει το αντικείμενο και ότι οι ήχοι που βγάζει είναι κοντά σε αυτό που ψάχνω. Το ύφος του παιξίματος του είναι πολύ σημαντικό.
Β. Για μόνιμο μέλος μπάντας θα είχα τα κριτήρια του Α και επιπλέον θα κοιτούσα ο κιθαρίστας να έχει στόχους και όραμα ευθυγραμμισμένους με εμένα. Θα επέλεγα κάποιον που μπορώ να συνεννοηθώ χωρίς να χρειαστεί να πω πολλά. Κάποιον που θα εμπιστευόμουν να κάνει το δικό του part καλύτερα απ’ ότι θα μπορούσα να το κάνω εγώ (εάν υπήρχε αυτή η δυνατότητα).

Δεν ξέρω εάν βοήθησα.
Είσαι εντός των πλαισίων

 
Θα σου πω τι κανουν οι φιρμες στην Ελληνικη δισκογραφια.
Επιλεγουν τον αψογο recording musician για το στουντιο, γιατι ειναι κατι που θα μεινει για παντα και ειναι λεφτα που θα δωσουν μια φορα και στα λαιβ παιρνουν καλους μουσικους μεν, οχι τοσο καλους οσο οι recording δε, γιατι ειναι πιο ακριβοι και εχουν απαιτησεις και οικονομικες και περιβαλλοντος. Κοιταζουν απλα να βγαινει στο οριο το προγραμμα, να ειναι καλοδιαθεστοι - yes men (ενιοτε να ειναι γλυφτες, ρουφιανοι) και να ειναι οικονομικοι.

Για αυτο σταματησα να πηγαινω κι εγω να ηχογραφω για φιρμες, αφου στα λαιβ (που ειναι περισσοτερα "μεροκαματα") περνανε τους αλλους.

.
Ας υποθέσουμε λοιπόν πως έχεις τον άψογο ρεκόρντινγκ. Τι ψάχνεις σε αυτόν για να τον διαλέξεις, αυτό ρωτάω και ίσως δεν έγινα κατανοητός. Τι είναι αυτό που ζητάς, το να παίζει καλή κιθάρα, νομίζω είναι αυτονόητο, πολλοί παίζουν.

Αντίστοιχα και ίσως λίγο νερό στο κρασί θεωρώ πως πρέπει να βάλεις σε ένα μέλος μπάντας, αλλά τι είναι αυτό που ζητάς, εκτός του ''καλός μουσικός'' ΠΧ, άντε και φωνάζω τον Χέντριξ, εμένα, ΔΕΝ μου κάνει ούτε για σέσσιον σε ένα τραγούδι ? Μη το απλοποιούμε στο ''καλός κιθαρίστας''

Υπάρχει και τι είναι αυτό που θα σε έκανε να διαλέξεις κάποιον/α

 
Για live , είτε μόνιμο μέλος είτε session,  θα είχα πολύ αυστηρότερα κριτήρια.

Το να ξέρει να παίζει είναι εκ των ων ουκ άνευ. 

Θα έπρεπε να είναι εμφανίσιμος, να ταιριάζει στυλιστικά στο ύφος του γκρουπ...κλπ

 
Για live , είτε μόνιμο μέλος είτε session,  θα είχα πολύ αυστηρότερα κριτήρια.

Το να ξέρει να παίζει είναι εκ των ων ουκ άνευ. 

Θα έπρεπε να είναι εμφανίσιμος, να ταιριάζει στυλιστικά στο ύφος του γκρουπ...κλπ
Καλά εδώ το απογειώνεις, αλλά υπάρχουν πάντα και εξαιρέσεις χαχαχαχαχα

 
Θα έπρεπε να είναι εμφανίσιμος, να ταιριάζει στυλιστικά στο ύφος του γκρουπ...κλπ
Ο λόγος που ο παιχταράς Tim Pierce δεν συνέχισε με τους Bon Jovi και αντίθετα προσέλαβαν τον μορφονιό που είναι κατώτερος τεχνικά.

 
Καλά εδώ το απογειώνεις, αλλά υπάρχουν πάντα και εξαιρέσεις χαχαχαχαχα
Δες τους σεσσιοναδες στο Αμερικα στη ροκ .... όλοι είναι εμφανισιακά προσεγμενοι. Δες Νουνο με Ριανα, Ολτριτζ με whitesnake.....κ.ο.κ.

Ο λόγος που ο παιχταράς Tim Pierce δεν συνέχισε με τους Bon Jovi και αντίθετα προσέλαβαν τον μορφονιό που είναι κατώτερος τεχνικά.
Έτσι είναι η showbiz.

 
Να και άλλος ένας. Ωραία γιατί δεν ήθελα να το γράψω πρώτος
 Τι δεν καταλαβαίνεις?

Α. ρεκορντινγκ Χεντριξ, σου κάνει? πχ λέμε

Β. Μπάντα με μέλος, ή σέσσιον για περιοδεία τον Γκίλμουρ πχ , σου κάνει?

Για ποιο λόγο, με ποια κριτήρια?

Τι ψάχνεις από αυτούς τους ανθρώπους, γιατί εγώ δεν ψάχνω κάποιον να ανεβοκατεβαίνει γρήγορα τη τοστιέρα

 
Ας υποθέσουμε λοιπόν πως έχεις τον άψογο ρεκόρντινγκ. Τι ψάχνεις σε αυτόν για να τον διαλέξεις, αυτό ρωτάω και ίσως δεν έγινα κατανοητός.
Αφου τον εχεις γιατι ψαχνεις να τον διαλεξεις? ?

Εννοεις να τον παρεις και στα λαιβ?

Αντίστοιχα και ίσως λίγο νερό στο κρασί θεωρώ πως πρέπει να βάλεις σε ένα μέλος μπάντας, αλλά τι είναι αυτό που ζητάς, εκτός του ''καλός μουσικός'' ΠΧ, άντε και φωνάζω τον Χέντριξ, εμένα, ΔΕΝ μου κάνει ούτε για σέσσιον σε ένα τραγούδι ? Μη το απλοποιούμε στο ''καλός κιθαρίστας''

Υπάρχει και τι είναι αυτό που θα σε έκανε να διαλέξεις κάποιον/α
Φυσικα να κανει μουσικα για το στυλ που θα παιξεις, αλλα ολα τα υπολοιπα κριτήρια μπορει να διαφερουν 100% αναλογα το ειδος.
Δεν θα παρεις εναν μαλλια αξυριστο με σκισμενα τζιν που καπνιζει στη σκηνη, βριζει χριστοπαναγιες και φτυνει το  κοινο, να παιξει λαιβ με τον Μαριο Φραγγουλη.
Φαντασου τωρα τον αντιθετο σε ολα αυτα, θα τον επαιρναν στα λαιβ τους οι sex pistols? (αν υπηρχαν ακομα).

Αφου τα βρουμε λοιπον στο μουσικο θεμα και απο αποψης χαρακτηρα, μενει να τα βρειτε στο οικονομικο (αν προκειται για επαγγελματια - γιατι σε καποια ειδη μπορει να κανει ο "ερασιτεχνης" καλυτερα)

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Τι δεν καταλαβαίνεις?

Α. ρεκορντινγκ Χεντριξ, σου κάνει? πχ λέμε

Β. Μπάντα με μέλος, ή σέσσιον για περιοδεία τον Γκίλμουρ πχ , σου κάνει?

Για ποιο λόγο, με ποια κριτήρια?

Τι ψάχνεις από αυτούς τους ανθρώπους, γιατί εγώ δεν ψάχνω κάποιον να ανεβοκατεβαίνει γρήγορα τη τοστιέρα
Α. Να γράφει γρήγορα, με ωραίες ιδέες στα ρυθμικά, εφευρετικός και να συνθέτει ωραία σόλο  ή fills που να βοηθούν το κομμάτι να αναδειχθεί.

Β. Για λάηβ κάποιον με ωραία σκηνική παρουσία που να μπορεί να παίζει με αξιοπρέπεια τα κομμάτια και με ελάχιστα εώς καθόλου λάθη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έτσι είναι η showbiz.
Εγώ δεν είμαι σόουμπιζ, αλλά κι ό Μπάουι όταν έκανε τους Σπάιντερς, έβαλε τον Ρόνσον και τους άλλους να ντυθούν, όπως θεωρούσε πως ταιριάζει στο όλον.

Εγώ όμως ρώτησα με βάση ποια κριτήρια διαλέγουμε μουσικό-πλην εμφάνισης και ''καλής γνώσης'' του οργάνου.

Στη τελική τι σημαίνει για το καθένα, καλή γνώση του οργάνου απ τη στιγμή που κάποιος καλείται να υπηρετήσει ένα συγκεκριμένο άσθμα, ή την συναυλία μιας μπάντας. Τι περιμένεις από αυτόν να κάνει ?

 
Α. Να γράφει γρήγορα, με ωραίες ιδέες στα ρυθμικά, εφευρετικός και να συνθέτει ωραία σόλο  ή fills που να βοηθούν το κομμάτι να αναδειχθεί.

Β. Για λάηβ κάποιον με ωραία σκηνική παρουσία που να μπορεί να παίζει με αξιοπρέπεια τα κομμάτια και με ελάχιστα εώς καθόλου λάθη.
Πλησιάζεις στη κεντρική ιδέα του ερωτήματος, ανελυσέ το

 
 Τι περιμένεις από αυτόν να κάνει ?
Στον session να παίξει αυτό που θα του πω...σωστά. 

Στο μέλος της μπάντας το ίδιο και να βάλει και δικό του input. 

 
Στον session να παίξει αυτό που θα του πω...σωστά. 

Στο μέλος της μπάντας το ίδιο και να βάλει και δικό του input. 
Έχω και τον αδυνατισμένο Δέλτα που με λέει συνέχεια για λεφτά.

Λεφτά υπάρχουν-που λέει ο λόγος και σηκώνω απ το τάφο και το Χέντριξ.

 Το θέμα δεν είναι να του πω ΕΓΩ, εκεί είναι το πρόβλημα και αυτό σας ρωτάω.

 Τι ψάχνεται σε κάποιον που ΄΄γνωρίζει'' μουσική

Α. για να σας συνοδεύσει σε ένα άσθμα

Β. να σας συνοδεύσει με τη μπάντα σε μια συναυλία

 
Έχω και τον αδυνατισμένο Δέλτα που με λέει συνέχεια για λεφτά.

Λεφτά υπάρχουν-που λέει ο λόγος και σηκώνω απ το τάφο και το Χέντριξ.

 Το θέμα δεν είναι να του πω ΕΓΩ, εκεί είναι το πρόβλημα και αυτό σας ρωτάω.

 Τι ψάχνεται σε κάποιον που ΄΄γνωρίζει'' μουσική

Α. για να σας συνοδεύσει σε ένα άσθμα

Β. να σας συνοδεύσει με τη μπάντα σε μια συναυλία
Σου είπα τί.

Αν είναι να παίξει κομμάτια μου , εγώ θα του πω.

Αν είναι να γράψουμε κάτι από το μηδέν μαζί....και πάλι εξαρτάται. 

Αν έχω εγώ όραμα...να μπορέσει να το παίξει. 

Αν δεν έχω.. και τα περιμένω από αυτόν...τι με θέλει αυτός...δεν κάνω εγώ για μουσική. 

Υπάρχουν και τέτοιοι,  π.χ ο Νικολα Κοντε, Ντι ντζευ από Ιταλία. Είχε καημό να παίξει τζαζ.Πηρε μουσικαραδες...παίζανε,  είχε και αυτός μια κιθάρα...και έκανε ότι παίζει...βαρούσε πρασινάδες 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
μουσικαραδες...παίζανε,  είχε και αυτός μια κιθάρα...και έκανε ότι παίζει...βαρούσε πρασινάδες 
Υπονοείς κάτι δι εμέ ?

Ενας μονδεράτορας δεν υπάρχει επαέ? Με ασκεί μπόουλινγ ο κουστούμιας

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top