Επειδή τα ξύλα τελικά κάνουν τη διαφορά.

mikresdiadromes

Νέο μέλος
Μηνύματα
121
Πόντοι
16
Ό,τι κι αν πιστεύετε φίλοι, ακούστε τι λέει ο Mike Eldred της Fender Custom Shop. Έχει ενδιαφέρον...


 
apollo-oh-no-not-again.jpg


Πραγματικα μας ανοιξε τα ματια παντως... ;D...μαθαμε οτι ενα βαρυτερο σωμα ειναι πιο πριμο απο ενα ελαφρυ... ::)...το εχουμε πει εδω μεσα τουλαχιστον....400 φορες και στα υπολοιπα κιθαριστικα φορουμ αλλες 5.000...

σε ευχαριστουμε Custom Shop... ;D

 
mikresdiadromes είπε:
Ό,τι κι αν πιστεύετε φίλοι, ακούστε τι λέει ο Mike Eldred της Fender Custom Shop. Έχει ενδιαφέρον...
Φίλε μου δε το λέω για σένα να σε κοροϊδέψω ή ότιδοίποτε άλλο.

Πολύ σωστά τα λέει ο τύπος άλλο τόσο σωστός είσαι και εσύ που θέλησες να το μοιραστείς μαζί μας.

Άσχετα αν το γνωρίζουν οι πιο πολλοί ή το 99% των κιθαριστών,σημασία έχει η προθυμία σου που θέλησες να το μοιραστείς μαζί μας.

Η πλάκα είναι ότι(δεν το λέω για να θίξω εσένα ή το βιντεάκι σου)το άκουσμα από το χτύπημα μου θύμισε επιλογή καρπουζιού ;D ;D ;Dείναι και καλοκαιράκι και ήρθε ταμάμ.

 
Σίγουρα τα ξύλα παίζουν τον ρόλο τους, αλλιώς θα φτιάχναμε πλαστικές κιθάρες και θα ξενιάζαμε με ηχοχρώματα και συχνότικές συμπεριφορές.

Βέβαια το τελικό αποτέλεσμα, όταν μπούν όλα τα μέρη μιάς κιθάρας μαζί, γίνεται τόσο πολύπλοκο, και τις περισσότερες φορές ανεξέλενχτο.

Για παράδειγμα, τα συγκεκριμένα σώματα είχαν θεμέλια συχνότητα, περίπου F το alder και D το ash. Οταν όμως τοποθετηθούν το μπράτσο, τα κλειδιά, η γέφυρα, οι μαγνήτες με τα κουμπιά και όλα τα υπόλοιπα, τότε το συχνοτικό αποτέλεσμα ξεφεύγει κατά πολύ.

Με λίγο πιό βαρείς ή ελαφρείς μαγνήτες και κλειδιά, το αποτέλεσμα αλλάζει. Χώρια και το τελικό λούστρο, που κι αυτό παίζει το ρόλο του.

Το δικό μου συμπέρασμα όλα αυτά τα χρόνια παίζοντας με εκατοντάδες κιθάρες;

Aν ακούγεται ΚΑΛΑ, μην αλλάζεις ΤΙΠΟΤΑ...

 
Για παράδειγμα, τα συγκεκριμένα σώματα είχαν θεμέλια συχνότητα, περίπου F το alder και D το ash.
και επισης  τα σωματα που θα φτιαξουμε απο ενα αλλο ΔΕΝΤΡΟ ash/alder (η ακομα και απο ενα αλλο μερος των ΙΔΙΩΝ δεντρων ) μπορει να εχουν εντελως διαφορετικα ΒΑΡΗ ,οποτε ακομα δεν μπορω να καταλαβω τι θελει να μας πει ο...ποιητης...

το ΒΑΡΟΣ οντως παιζει ρολο ,φυσικα με το που θα γινει κιθαρα με μπρατσο και hardware τα πραγματα γινονται πιο περιπλοκα οπως σωστα λεει και ο ΜΑΚΑΜ....αλλα μια και κανεις

δεν μπορει να μας εγγυηθει το βαρος ενος...δεντρου αναλογα με το ειδος του..και παλι δεν βλεπω το λογο να σκαμε ιδιαιτερα..

αλλα βεβαια τα εχουμε συζητησει τοσες...χιλιαδες φορες αυτα εδω μεσα που οποιος ενδιαφερεται μπορει γραφοντας την λεξη "ξυλα" ή "κσυλα" στο ψαχτηρι μας να διαβαζει εναν....πακτωλο συμπερασματων,γνωσεων,αψιμαχιων και ..παρανοιας για...ΜΕΡΕΣ... ;D

προσωπικα πιστευω οτι ενα ΕΛΑΦΡΥ σωμα απο οτιδηποτε ειδος ξυλου και ενα σχετικα παχυ και ακαμπτο μπρατσο ειναι μια πολυ καλη συνταγη ,σε συνδιασμο με ελαφρυ vintage hardware & low output μαγνητες για κλασσικο FENDER ηχο.

Σίγουρα τα ξύλα παίζουν τον ρόλο τους, αλλιώς θα φτιάχναμε πλαστικές κιθάρες και θα ξενιάζαμε με ηχοχρώματα και συχνότικές συμπεριφορές.
Φυσικα υπαρχουν εξαιρετικες κιθαρες φτιαγμενες απο πλαστικό ή ακομα και απο..πεπιεσμενο χαρτι που εχουν φοβερο ηχο....(και αυτο βεβαια που λεω λαθος ειναι μια και η...ηλεκτρικη κιθαρα ΔΕΝ εχει ηχο...παρα μονο αν την συνδεσουμε με ΤΟΝ κυριο παραγοντα διαμορφωσης του ηχου δηλ.τον ΕΝΙΣΧΥΤΗ)

Να ας πουμε μια....χαρτινη




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
makam είπε:
Σίγουρα τα ξύλα παίζουν τον ρόλο τους, αλλιώς θα φτιάχναμε πλαστικές κιθάρες και θα ξενιάζαμε με ηχοχρώματα και συχνότικές συμπεριφορές.
Φτιάξαμε και από αυτές ;D...και έχουν τις δικές τους συχνοτικές συμπεριφορές και ηχοχρώματα ;)

http://www.customshop.gr/?btp_work=the-fiber-guitar

μαθαμε οτι ενα βαρυτερο σωμα ειναι πιο πριμο απο ενα ελαφρυ... ::)
...και μετά...ανακαλύψανε το ποντεσιόμετρο του tone ;)

 
και μετά...ανακαλύψανε το ποντεσιόμετρο του tone
& μετα τους διαφορους τυπους ΜΑΓΝΗΤΩΝ και τους ενισχυτες αλλα και τα εφε...

τι σου ειναι ρε η τεχνολογια... ;D

 
marathon είπε:
Φτιάξαμε και από αυτές ;D...και έχουν τις δικές τους συχνοτικές συμπεριφορές και ηχοχρώματα ;)

http://www.customshop.gr/?btp_work=the-fiber-guitar

...και μετά...ανακαλύψανε το ποντεσιόμετρο του tone ;)
Ουάχ ουάχ ουάχ... ξεκαρδιστικό  ;D

Άσε φίλος και εδώ σε πρόλαβε η 7ενδερ: Custom Plexiglas Precision Bass , custom-ordered by Garry Beers of INXS, made in Fender Custom shop by John Page and Michael Stevens- 1989. Τιμή: $25,000.00 για την πλαστικούρα. (αίσχος, ντροπή και όνειδος)  :P

BF2858.jpg

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Ουάχ ουάχ ουάχ... ξεκαρδιστικό  ;D
Ξεκαρδιστικό ή όχι...μήπως το συγκεκριμένο θέμα πρέπει να προσκοληθεί στο...

"οι ιδέες ενός φιλοσόφου για τις ιδέες" !!!!!

 
marathon είπε:
Ξεκαρδιστικό ή όχι...μήπως το συγκεκριμένο θέμα πρέπει να προσκοληθεί στο...

"οι ιδέες ενός φιλοσόφου για τις ιδέες" !!!!!
Φίλος ασχοληθείτε εσείς με αυτά τα... ποταπά κσύλα  ;D Εγώ φεύγω τώρα πάω να δω τέχνη στην Επίδαυρο  8) ;D

Διότι... πνεύμα και ηθική βρε... πνεύμα και ηθική  ;D

ΥΓ: Πάντως πρέπει να παραδεχθούμε ότι θέματα περί κσύλων είναι ανεξάντλητα τα σκασμένα- μάλλον αποτελούν ανεξάντλητη πηγή «γόνιμου διαλόγου»  ;D ;D ;D

 
kbasilis: έχεις ένα δίκιο, καρπουζοκατάσταση...χαχα

MAKAM: τα λες σωστά, η ιδιοσυχνότητα ενός σώματος είναι πολυσύνθετη εξίσωση, και μόλις στο σώμα προστεθεί το μπράτσο, που είναι και το άλλο ένα φυσικό και διαφορετικό υλικό, τότε αλλάζει η ιδιοσυχνότητα.

SF: Σωστά τα λες, αλλά οι μαγνήτες και τα καλώδια μεταφέρουν τον ήχο που παράγεται και εντός του οργάνου. Η μεταφορά των συχνοτήτων είναι σχετική της πυκνότητας του ξύλου και των νερών του. Κάποιες λοιπόν μεταφέρονται καλύτερα στο alder, και κάποιες στο ash. O Eldred είπε ότι το Alder είναι πιο consistent από το ΑSH, δηλ παρουσιάζει μικρότερες διακυμάσεις βάρους, ενώ το ASH, μπορεί να βρεθεί βαρύ ή ελαφρύ, ανάλογα την περιοχή και το δέντρο...

Μarathon: το tone δεν αλλάζει τη φυσική τάση ενός οργάνου να παράγει πιο δυνατά μπάσα ή μεσαία.

Και κατά τη γνώμη μου, ταπεινή και δική μου είναι, όταν μιλάμε για λαμπάτους ενισχυτές και ακριβά καλώδια, και ψάχνουμε τί τάστα και τί vintage κλειδιά να φορέσουμε για πιο αέρινο ήχο, δεν αφήνουμε τον ήχο μιας κιθαρας στην τεχνολογία ενός εξομοιωτή. Όσο βολικός και να είναι, όσο ωραίο ήχο και να παράγει, ποτέ δεν θα γίνει το real thing. Και κατά την εμπειρία μου, έχοντας την τύχη να έχω στο σπίτι μου ένα μικρό στούντιο με αρκετό πετροβάμβακα και σταθερή θερμοκρασία και ελάχιστη υγρασία, έχω αντιληφθεί ότι όλες οι κιθάρες που έχουν μπει σε αυτό το χώρο, με τα χρόνια βελτιώνονται στον ήχο τους κατά πολύ. Στεγνώνουν τα ξύλα τους προφανώς, δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς.

Πάντως το όλο θέμα έχει πλάκα...

 
Στεγνώνουν τα ξύλα τους προφανώς, δεν μπορώ να το εξηγήσω αλλιώς.
Ε καλα τωρα,εδω αλλοι μας εχουν πει οτι...αναπνεουν...στο...στεγνωμα θα κολλησουμε τωρα?

;D ;D ;D

 
mikresdiadromes είπε:
  το tone δεν αλλάζει τη φυσική τάση ενός οργάνου να παράγει πιο δυνατά μπάσα ή μεσαία.
...και συνήθως η φυσική τάση αυτών των οργάνων...όλως περιέργως, ειναι να έχουν 2 διπλούς!

 
Οι παράμετροι για τον ήχο της ηλεκτρικής κιθάρας είναι σίγουρα πολλοί. Ο καθένας έχει τα συμπερασματά του από τον τρόπο που παίζει, αντιλαμβάνεται και χρησιμοποιεί την κιθάρα. Με 3,5 τόννους εφέ όλες είναι ίδιες σαν τις γυναίκες με σβηστή λυχνία που λέει ένα ρητό είναι όλες όμοιες. Πα ρ όλα αυτά και από προσωπικό συμπέρασμα σίγουρα τα ξύλα ή κσύλα ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για το αποτέλεσμα του ήχου σε κάθε περίπτωση στην ηλεκτρική κιθάρα. Απλά οι παραλλαγές είναι άπειρες ανάλογα το hardware κλπ κλπ για το αποτέλεσμα. Προσωπική δε γνώμη είναι αυτό που είχα γράψει παλιότερα σε αντίστοιχο θέμα και δεν βλέπω να αλλάζει... βάλε σ όλες τις squier stratocster του κόσμου Αμερικάνικο hardware και πάλι σαν Αμερικάνικη stratocaster δεν θα ακούγεται. Θα ακούγεται όμως εξαιρετική squier. ΔΕΝ είμαι φανατικός ξυλοπροσκυνητής. Παίζουν όμως σοβαρό ρόλο ώς προς την επιλογή για το overall αποτέλεσμα.

 
taq είπε:
βάλε σ όλες τις squier stratocster του κόσμου Αμερικάνικο hardware και πάλι σαν Αμερικάνικη stratocaster δεν θα ακούγεται. Θα ακούγεται όμως εξαιρετική squier.
έχουμε όπμως πολλούς εδώ μέσα που λένε ότι η Αμερικάνικη stratocaster ακούγεται καλύτερα απο Custom Shop...άρα?

 
Δεν έχουν άδικο. Η αμερικάνικη στρατοκάστερ είναι πιό στανταρισμένη διαδικασία. Τι ακριβώς εννοούν.. το custom shop της Fender δεν παράγει ένα μοντέλο... φυσικά οι alnico 5 μαγνήτες της νέας αμερικανικής στανταρ είναι πιό hot από τους πιό ασθενικούς για παράδειγμα της 69 ΝΟS που έχω. Και τα δύο είναι ποιοτικά όργανα. Απλά το ένα με vintage frets 6βιδη γέφυρα και grey bobbins Ybarra, μπορεί να μην ακουστεί τόσο "γεμάτη" σαν κιθάρα έχει όμως απίστευτη "φωνή" και χαρακτήρα. Η αμερικάνικη όμως στάνταρντ παραμένει στο ίδιο επίπεδο "sweet" και πιό "γεμάτη" από την NOS αλλά ταυτόχρονα το ηχόχρωμά της "φρενάρει" σε ένα σημείο... τώρα με τις λέξεις δεν μπορείς να εξηγήσεις...

 
Μια μικρή παρέμβαση.

Τα ξύλα παίζουν ρόλο; Ναι

Οι μαγνήτες παίζουν ρόλο; Ναι

Τα βερνίκια παίζουν ρόλο; Ναι

Και τα λοιπά και τα λοιπά...

Έχουμε λοιπόν, τρία όργανα -ας πούμε 7νδερ- του ιδίου μοντέλου. Ας πούμε τρεις American standard, που έχουν βγει την ίδια χρονιά και αμφότερες είναι από τα ίδια κσύλα- ας πούμε alder.

Η μια παίζει καλύτερα από τις άλλες δύο. Γιατί;  ;)

 
Αυτό που λές δεν ισχύει... οι αμερικάνικες στάνταρ φέντερ πάντα "μαμά" ειδικά από το 2000 και μετά παίζουν 99,9% το ίδιο. Ειδικότερα από το 2008 και μετά τρόμαξα... όποια δοκίμαζα έπαιζε ακριβώς το ίδιο... μόνο το χρώμα άλλαζε.. ποιοτικό χάος υπήρξε στην φέντερ το 1978-1982 και 1995-2000.

 
taq είπε:
Αυτό που λές δεν ισχύει... οι αμερικάνικες στάνταρ φέντερ πάντα "μαμά" ειδικά από το 2000 και μετά παίζουν 99,9% το ίδιο. Ειδικότερα από το 2008 και μετά τρόμαξα... όποια δοκίμαζα έπαιζε ακριβώς το ίδιο... μόνο το χρώμα άλλαζε.. ποιοτικό χάος υπήρξε στην φέντερ το 1978-1982 και 1995-2000.
Καλά για τότε δεν το συζητώ, η late CBS era ήταν ζαριά. Παρόλα αυτά θα μου επιτρέψεις να επιμείνω στην γνώμη μου και αυτό γιατί υπήρξα αυτήκοος μάρτυρας του φαινομένου  :D

Τώρα για να μην σου πω ψέμματα, δεν θυμάμαι ακριβή χρονιά των οργάνων, αλλά έσπασε ο διαόλος το ποδάρι του και η μια ακουγόταν πιο καλά. Βέβαια, για να αποδώσουμε τα του καίσαρος το καίσαρι, μην φανταστείς καμιά συνταρακτική διαφοροποίηση από τις άλλες δύο. Απλά αυτό το ελάχιστο 5% ας πούμε, που την έκανε να ακούγεται με καλύτερη παρουσία και «αναπνοή» στον ήχο. Ψιλά γράμματα δηλαδή.

Πάντως είναι απόλυτα λογικό, ακόμα και σε μια αλυσίδα παραγωγής οργάνων, το ένα να έχει ηχητικές ψιλοδιαφοροποιήσεις από το άλλο, φυσικά IMHO λόγο των... κσύλων  :o

Το ένα κομμάτι maple μπορεί να κουδουνάει λίγο καλύτερα από το διπλανό του και το μπράτσο να ματσάρει καλύτερα με το σώμα κλπ.

Πάντως επαναλαμβάνω, οι διαφοροποιήσεις στον ήχο είναι μικρές ως ελάχιστες- και αποτελούν διαστροφή ορισμένων εξ ημών  ;D     

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top