Εγγραφή σε μαγνητοταινία και πηγή ηχογράφησης.

  • Thread starter Thread starter LK
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 35
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 7K
TsiouTsiou είπε:
Το δυναμικό εύρος του δίσκου βινυλίου είναι κατά τεκμήριο μικρότερο από αυτό του οπτικού δίσκου.
Ναι, εγώ το έγραψα λάθος 20Hz-20KHz είναι το  Frequency Response του cd, δίκιο έχεις. ;)

H κατά τεκμήριο διαφορά (υπερ του δίσκου ) είναι το 24bit/48khz vs 16bit/44.1Khz του cd.

 
TsiouTsiou είπε:
Το δυναμικό εύρος του δίσκου βινυλίου είναι κατά τεκμήριο μικρότερο από αυτό του οπτικού δίσκου.
ZYX R-100H

Dynavector 17D2MKII

 
LK είπε:
H κατά τεκμήριο διαφορά (υπερ του δίσκου ) είναι το 24bit/48khz vs 16bit/44.1Khz του cd.
Ποιο ειναι 24bit/48khz? Ο δισκος?
 
κάτσε να στα ξεκαθαρίσω λίγο...

το δυναμικό εύρος αναφέρεται στο πόση ένταση "χωράει" σε κάποιο μέσο ...

...δλδ το CD έχει περίπου 96dB (νομίζω ότι ο πραγματικός αριθμός είναι 93.3 με εξασφαλισμένο σωστό dither) ενώ το βινύλιο κάπου 60dB.

το βινύλιο δεν υπόκειται σε μετρήσεις συχνοτικού εύρους ανάλογες του οπτικού δίσκου αλλα και εκεί ενώ θεωρητικά θα μπορούσε να είναι άπειρο , δυστυχώς δεν είναι λόγω φυσικών περιορισμών (το βινύλιο καθε αυτό, η βελόνα, κτλπ)...το παραπάνω το κολλάω στο σχόλιο

24bit/48khz vs 16bit/44.1Khz του cd.
το οποίο επίσης δεν ισχύει.
το τι ακούγεται "καλύτερα", για μένα είναι κυρίως θέμα προσωπικό τελικά (όλα ακούγονται αρκετά καλά) , καθώς παράγοντες όπως η νοσταλγία, οι συνθήκες της στιγμής και άλλα τετοια ευαίσθητα έχουν σημαντικό ρόλο, και το κάθε "αυτί" θα κρίνει για τον εαυτό του.

 
Waterfall-K είπε:
Ποιο ειναι 24bit/48khz? Ο δισκος?

το παραπάνω το κολλάω στο σχόλιο  το οποίο επίσης δεν ισχύει.
Υπό την έννοια ότι μπορείς να τον ριπάρεις στα 24bit/48khz

το δυναμικό εύρος αναφέρεται στο πόση ένταση "χωράει" σε κάποιο μέσο ...

...δλδ το CD έχει περίπου 96dB (νομίζω ότι ο πραγματικός αριθμός είναι 93.3 με εξασφαλισμένο σωστό dither) ενώ το βινύλιο κάπου 60dB.
Σωστά είναι. Μέχρι 70 dB φτάνει ένας reel-to-reel 1/4 inch εγγραφέας.
Δεν τίθεται θέμα τι ακούγεται πιο καλά, απλά μια προσέγγιση της διαφορετικότητας

 
audiokostas είπε:
ZYX R-100H

Dynavector 17D2MKII
Νομίζω είναι κάποιες κεφαλές που μπορούν να αναπαράγουν μεγαλύτερο συχνοτικό εύρος ...αλλά το δυναμικό εύρος αφορά την επιφάνεια του δίσκου κυρίως και όχι τα cartridges.

...βέβαια και οι κεφαλές με μεγαλύτερη ικανότητα να "διαβάσουν" υψηλές συχνότητες υπόκεινται επίσης στους περιορισμούς που τέθηκαν κατά το mastering .

ισως κάνω λάθος και θα μείνω να διαβάσω γιατί έχω αρκετά κενά ομολογουμένως

 
LK είπε:
Υπό την έννοια ότι μπορείς να τον ριπάρεις στα 24bit/48khz
Εδω μιλαμε για δυο διαφορερικα φορματ, LP και CD, οποτε αυτες οι συγκρισεις οπως η παραπανω δεν παιζουν. Αν θελεις να κανεις συγκριση, θα ριπαρεις την ιδια πηγη, πχ ενα LP, στα 16bit/44.1Khz και στα 24bit/48khz. Τοτε ναι, θα υπαρχει μια διαφορα.
Νομιζεις οτι αν ριπαρεις ακομα και στα 24bit/196khz μια...πλακα γραμμοφωνου, το ηχητικο αποτελεσμα θα ειναι καλυτερο απο οτι ενα CD στα 16bit/44.1Khz? ;D 

Απλα η κοπια της πλακας γραμμοφωνου θα ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα ηχητικα στο πρωτοτυπο. 8)

 
Waterfall-K είπε:
Εδω μιλαμε για δυο διαφορερικα φορματ, LP και CD, οποτε αυτες οι συγκρισεις οπως η παραπανω δεν παιζουν. Αν θελεις να κανεις συγκριση, θα ριπαρεις την ιδια πηγη, πχ ενα LP, στα 16bit/44.1Khz και στα 24bit/48khz. Τοτε ναι, θα υπαρχει μια διαφορα.

Νομιζεις οτι αν ριπαρεις ακομα και στα 24bit/196khz μια...πλακα γραμμοφωνου, το ηχητικο αποτελεσμα θα ειναι καλυτερο απο οτι ενα CD στα 16bit/44.1Khz? ;D  

Απλα η κοπια της πλακας γραμμοφωνου θα ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα ηχητικα στο πρωτοτυπο. 8)
Μα γι ' αυτό ΔΕΝ γίνεται να μετρηθούν προς συγκριση επί της ουσίας.

Η σύγκριση  16bit/44.1Khz ταβάνι στο cd vs 24bit/48khz lp rip δείχνει απλά μια ποσοτική διαφορά, τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο.

Και όλα αυτά ύτο το πρίσμα ότι και "καλά" προσπαθώ να εξηγήσω ένα "φαινόμενο" , που παρατηρησα , και πιθανότατα δεν ισχύει.  ;D

 
LK είπε:
Η σύγκριση  16bit/44.1Khz ταβάνι στο cd vs 24bit/48khz lp rip δείχνει απλά μια ποσοτική διαφορά, τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο.
Ναι, απλα μια ποσοτικη διαφορα. Απλα οταν διαβασα το "H κατά τεκμήριο διαφορά (υπερ του δίσκου) είναι το 24bit/48khz vs 16bit/44.1Khz του cd" υπεθεσα οτι εννοουσες ηχητικη/πχιοτικη διαφορα υπερ του δισκου. ;D Κριμα, και οτι ημουν ετοιμος για ακομα ενα LP vs CD καυγα... :-\
boxing.gif


 
Waterfall-K είπε:
Ναι, απλα μια ποσοτικη διαφορα. Απλα οταν διαβασα το "H κατά τεκμήριο διαφορά (υπερ του δίσκου) είναι το 24bit/48khz vs 16bit/44.1Khz του cd" υπεθεσα οτι εννοουσες ηχητικη/πχιοτικη διαφορα υπερ του δισκου. ;D

Κριμα, και οτι ημουν ετοιμος για ακομα ενα LP vs CD καυγα... :-\
boxing.gif
;D ;D ;D
 
LK είπε:
Μα γι ' αυτό ΔΕΝ γίνεται να μετρηθούν προς συγκριση επί της ουσίας.

Η σύγκριση  16bit/44.1Khz ταβάνι στο cd vs 24bit/48khz lp rip δείχνει απλά μια ποσοτική διαφορά, τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο.
O παραπάνω τρόπος σύγκρισης είναι άτοπος.

Ποια ποσοτική διαφορά δείχνει?...έχω την εντύπωση ότι κάτι θέλεις να πεις αλλά δεν το εκφράζεις καλά και ίσως για αυτό δεν μπορώ να το ακολουθήσω ως συλλόγισμό.

Ισως αν πεις ποια ποσοτική διαφορά δείχνει ή νομίζεις ότι δείχνει αυτή η σύγκριση, να μπορέσω να το κατανοήσω και κατά συνέπεια να το εξηγήσω καλύτερα.

Μερικές σκόρπιες σκέψεις (που δεν αφορούν τον πυρήνα του θέματος αλλά τα επιμέρους σχόλια που γίναν μετά)

...αν ριπαρεις ένα δίσκο βινυλίου σε οποιαδήποτε συχνότητα δειγματοληψίας, το πιθανότερο είναι ότι αν ακους διαφορα, θα οφείλεται στην απόδοση του convertor, η οποία μπορεί να είναι διαφορετική σε διαφορετικα sample rates.

...ο καλύτερος ήχος ενός βινυλίου (debatable) δεν οφείλεται στην απουσία 0 και 1, αλλά μάλλον στην απουσία του κακού limiting

... to 44.1 είναι "αρκετό" για να είναι χαρούμενα τα αυτιά μας, αν και στο στούντιο πολλοί προτιμούμε υψηλότερα sample rates για λόγους που αφορούν την ψηφιακή επεξεργασία (κυρίως το compression και το limiting ακούγονται καλύτερα στα 96ΚHz) (αλλά και αυτό είναι συζητήσιμο και αφορά το προσωπικό setup του καθενός), αλλά και για συμβατότητα στο μέλλον (που πολύ πιθανών το 96KHz ναι είναι το στανταρ)

...το ότι στο πείραμα του LK ακούγονται διαφορές που σε κάποιες περιπτώσεις είναι "εύηχες", μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι τα λιγότερο λεπτομερή συστήματα καταγραφής και αναπαραγωγής μπορεί απλά να κομπλιμεντάρουν την απόδοση των ηχείων μας ή και του χώρου. H ταινία και οι κεφαλές ενός μαγνητοφώνου πχ με την φυσική τους ιδιότητα να συμπιέζουν το δυναμικό εύρος (και μάλιστα με πολύ εύηχο τρόπο) αλλά και να μικραίνουν το συχνοτικό εύρος, ίσως είναι αυτό ακριβώς που χρειάζονται τα ηχεία μας (ή η συγκεκριμένη δουλειά)

...ποτέ μην γυρνάς την πλάτη σου στο SRC (Sample rate conversion) (και ειδικά σε αυτό που γίνεται από κακούς αλγοριθμους) γιατί θα έρθει να σε δαγκώσει και μπορέι να σε οδηγήσει σε λάθος αποφάσεις.

Αποστόλης

 
TsiouTsiou είπε:
O παραπάνω τρόπος σύγκρισης είναι άτοπος.

Ποια ποσοτική διαφορά δείχνει?...έχω την εντύπωση ότι κάτι θέλεις να πεις αλλά δεν το εκφράζεις καλά και ίσως για αυτό δεν μπορώ να το ακολουθήσω ως συλλόγισμό.

Ισως αν πεις ποια ποσοτική διαφορά δείχνει ή νομίζεις ότι δείχνει αυτή η σύγκριση, να μπορέσω να το κατανοήσω και κατά συνέπεια να το εξηγήσω καλύτερα.

Μερικές σκόρπιες σκέψεις (που δεν αφορούν τον πυρήνα του θέματος αλλά τα επιμέρους σχόλια που γίναν μετά)

...αν ριπαρεις ένα δίσκο βινυλίου σε οποιαδήποτε συχνότητα δειγματοληψίας, το πιθανότερο είναι ότι αν ακους διαφορα, θα οφείλεται στην απόδοση του convertor, η οποία μπορεί να είναι διαφορετική σε διαφορετικα sample rates.

...ο καλύτερος ήχος ενός βινυλίου (debatable) δεν οφείλεται στην απουσία 0 και 1, αλλά μάλλον στην απουσία του κακού limiting

... to 44.1 είναι "αρκετό" για να είναι χαρούμενα τα αυτιά μας, αν και στο στούντιο πολλοί προτιμούμε υψηλότερα sample rates για λόγους που αφορούν την ψηφιακή επεξεργασία (κυρίως το compression και το limiting ακούγονται καλύτερα στα 96ΚHz) (αλλά και αυτό είναι συζητήσιμο και αφορά το προσωπικό setup του καθενός), αλλά και για συμβατότητα στο μέλλον (που πολύ πιθανών το 96KHz ναι είναι το στανταρ)

...το ότι στο πείραμα του LK ακούγονται διαφορές που σε κάποιες περιπτώσεις είναι "εύηχες", μάλλον οφείλεται στο γεγονός ότι τα λιγότερο λεπτομερή συστήματα καταγραφής και αναπαραγωγής μπορεί απλά να κομπλιμεντάρουν την απόδοση των ηχείων μας ή και του χώρου. H ταινία και οι κεφαλές ενός μαγνητοφώνου πχ με την φυσική τους ιδιότητα να συμπιέζουν το δυναμικό εύρος (και μάλιστα με πολύ εύηχο τρόπο) αλλά και να μικραίνουν το συχνοτικό εύρος, ίσως είναι αυτό ακριβώς που χρειάζονται τα ηχεία μας (ή η συγκεκριμένη δουλειά)

...ποτέ μην γυρνάς την πλάτη σου στο SRC (Sample rate conversion) (και ειδικά σε αυτό που γίνεται από κακούς αλγοριθμους) γιατί θα έρθει να σε δαγκώσει και μπορέι να σε οδηγήσει σε λάθος αποφάσεις.

Αποστόλης
Βασικά,όπως και είπα στην αρχή, δεν νομίζω ότι στο "πείραμά" μου να παίζει τόσο ρόλο η πηγή, όσο το μέσο καταγραφής.

Επεκταθήκαμε στην πηγή, γιατί όπως (σωστά) παρατήρησες , έκανα λάθος ανεφέροντας ότι το dynamic range του cd είναι μικρότερο του LP.

Φυσικά το "πείραμα" είναι ελλιπές ελλιπέστατο για ασφαλή συμπεράσματα.

Παρατηρησα κάτι, και ήθελα μια "τεχνική" τεκμηρίωση για το αν μπορεί να ισχύει ή όχι,

αλλά δεν με πειράζει καθόλου, γιατί διάβασα ωραία πράγματα πίνοντας τον καφέ μου. :D ;) ;D

 
Το θέμα μου με απλά λόγια είναι το εξής:

ΑΝ το ίδιο cd το γράψω σε μπομπίνα και σε compact cassette , μου ακούγεται καλλίτερα στην μπομπίνα.

ΑΝ το ίδιο βινύλιο το γράψω σε μπομπίνα και σε compact cassette , μου ακούγεται καλλίτερα στην κασσέτα.

Είναι δυνατόν να ισχύει ή το χάνω;  ;D ;D ;D

Όλα τα άλλα, jive, mambo jambo "τεχνικά" είναι μερικές σκέψεις μου, που προσπαθούν να εξηγήσουν το φαινόμενο που παρατηρησα (και να μην βγω  τελείως αλαφροΐσκιωτος  ;D)

 
LK είπε:
Είναι δυνατόν αν ισχύει ή το χάνω;  ;D ;D ;D
Σίγουρα, αλλά ο λόγος μάλλον βρίσκεται στο σεταπ σου, πιθανών σε άλλες μουσικές ή άλλο σεταπ να είχες διαφορετικό συμπέρασμα και επίσης ίσως (συγχώρα με αν είμαι πολύ οφφ) υπάρχει μια δόση υγιούς προκατάληψης.

Νομίζω η προτελευταία σκέψη μου αποτελεί καλή τροφή για λογική σκέψη και υγειή συμπεράσματα, αν και μπορούν να γραφτούν πολλά παραπάνω και πολύ λεπτομερέστερα.

 
LK είπε:
ΑΝ το ίδιο βινύλιο το γράψω σε μπομπίνα και σε compact cassette , μου ακούγεται καλλίτερα στην κασσέτα.
...συγγνώμη που δεν τα γράφω όλα μαζί

το παραπάνω μου φαίνεται όμως πολύ δύσκολο να το πιστέψω (αν όλα είναι ίδια ...που εξ ορισμού δεν γίνεται) το μαγνητόφωνο θα έπρεπε να παίζει καλύτερα απο το κασσετόφωνο ...

Παράγοντας που μπορεί να επηρέασε το αποτέλεσμα (γιατί πιστεύω ότι ακούς συγκρίσιμη διαφορά) είανι ίσως το πως "συνεργάζονται" το μαγνητόφωνο και το κασσετοφωνο με τον προενισχυτή του πικάπ σου..δεν ξέρω απλά αυτή είναι η πρώτη μου σκέψη

 
TsiouTsiou είπε:
Παράγοντας που μπορεί να επηρέασε το αποτέλεσμα (γιατί πιστεύω ότι ακούς συγκρίσιμη διαφορά) είανι ίσως το πως "συνεργάζονται" το μαγνητόφωνο και το κασσετοφωνο με τον προενισχυτή του πικάπ σου..δεν ξέρω απλά αυτή είναι η πρώτη μου σκέψη
Δεν ξέρω αν βοηθάει, το πικάπ είναι συνδεδεμενο στο phono του Sherwood AX-4050R (δεν υπάρχει εξωτερική προενίσχυση)

record out το ίδιο και στα δύο (γίνεται split μέσα από patch bay)

"tape in" για το deck / "aux in" για το μπομπινόφωνο (αλλά αυτό δεν νομίζω να παίζει ρόλο)

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top