Εφαρμογές του Κύκλου των 5ων

Status
Not open for further replies.

STEFANOS604

Νέο μέλος
Μηνύματα
385
Πόντοι
16
Εισαγωγή:

Ο ‘’κύκλος των 5ων’’ που δίνεται από όλα τα συγγράμματα και στο Internet είναι όπως αυτός της φωτογραφίας όπου απεικονίζονται:

Στον εξωτερικό κύκλο οι κλίμακες Ματζόρε και

Στον εσωτερικό κύκλο οι αντίστοιχες Σχετικές κλίμακες Μινόρε Φυσικό

Ο κύκλος ισχύει μόνο για την τονική μουσική και όχι για την ατονική ,δηλαδή ισχύει για το Συγκερασμένο Σύστημα .

Πρωτοδημοσιεύτηκε από τον Γερμανό Johann David Heinichen το 1728. (Γι αυτούς που έχουν προτίμηση το ‘’προς τα αριστερά’’ από το ‘’προς τα δεξιά’’, υπάρχει ο αντίστροφος κύκλος).

Για να καταλάβουμε τον κύκλο των 5ων εξετάζουμε την ιδέα της καθαρής 5ης και καθαρής 4ης στον Κύκλο.

• Η καθαρή πέμπτη (Perfect Fifth) μετράει 3 Τόνους και 1 Ημιτόνιο , και κινείται κατά τη φορά των δεικτών ωρολογίου,

• η δε καθαρή τετάρτη (Perfect Fourth) μετράει 2 τόνους και 1 ημιτόνιο και κινείται αντίστροφα της φοράς των δεικτών ωρολογίου.

photo11cicleRelativeScales_zps15fb59b6.jpg


Εγώ απλά τροποποίησα τον κύκλο ενσωματώνοντας σ’ έναν τρίτο κύκλο τους προσαγωγείς που δείχνουν την κλίμακα μινόρε αρμονικό.

ciclewithHarmonicMinorScalesmusicheaven_zps0858f9c1.jpg


Διαφορά της Ματζόρε κλίμακας από τη ΣΧΕΤΙΚΗ Μινόρε

• Η κλίμακα της οποίας η 3η και η 6η βαθμίδα σχηματίζει με την τονική μεγάλα διαστήματα (Μεγάλη 3η και Μεγάλη 6η) λέγεται Ματζόρε (μείζων) κλίμακα.

• Η κλίμακα της οποίας η 3η και η 6η  βαθμίδα σχηματίζει με την τονική μικρά διαστήματα (Μικρή 3η και Μικρή 6η ) λέγεται Μινόρε (ελάσσων) κλίμακα.

Εφαρμογές

1. Εύρεση μιας συγχορδίας ματζόρε και της σχετικής της μινόρε φυσικό. Δείτε την απάντηση στην παρακάτω ενότητα:

2. Software άμεσης διαδραστικότητας με τον ‘Κύκλο των 5ων’

http://randscullard.com/CircleOfFifths/

Με αυτό το software βρίσκεις αμέσως τις συγχορδίες με οποιαδήποτε τονική και σε κλίμακες Ματζόρε-Μινόρε αλλά και Τρόπων (modes) (εκτός βέβαια της Αρμονικής και μελωδικής μινόρε). Με μια παρατεταμένη χρήση αποκτάς εύκολη απομνημόνευση ακόρντων τουλάχιστον στο mode: Major/ Ionian του software.

3. Ποιά είναι η τονικότητα της παρακάτω κλίμακας? Εξηγείστε τον οπλισμό.

photo4Gmharmonic_zps46d56a6a.jpg


Η κλίμακα αυτή έχει οπλισμό Bb και Eb αλλά και F# μέσα στο μουσικό κομμάτι.

Οι 2 υφέσεις είναι στο μεσαίο κύκλο στο G (που είναι το Gm φυσικό) και στον εξωτερικό κύκλο φαίνεται ότι έχει τον οπλισμό της ματζόρε κλίμακας Bb , στον δε εσωτερικό κύκλο (που πρόσθεσα εγώ) έχει F# που είναι ο προσαγωγέας και είναι αυτός ο προσαγωγέας που της δίνει αρμονία.

Άρα η κλίμακα της φωτογραφίας είναι η Gm ΑΡΜΟΝΙΚΟ. (έχει : Bb , Eb , F#). Δηλαδή:

G A Bb C D Eb F# G η ανιούσα Gm Αρμονικό και 

G F# Eb D C Bb A G η κατιούσα Gm Αρμονικό.

4. Πόσες διέσεις / Υφέσεις έχει μία κλίμακα ;

Ο κύκλος μας επιτρέπει να βρούμε άμεσα τους οπλισμούς στις κλίμακες Ματζόρε και Φυσικό Μινόρε {Οι ελάσσονες παράγονται απ' τις μείζονες και γενικά θεωρείται ότι δεν έχουν ξεχωριστό οπλισμό}

sharps-flatsofascale_zps48573f1a.jpg


5. Εφαρμογή του κύκλου στην Jazz

CIRCLEOF4amp5injazz_zpsd9479967.jpg


Η σχέση 2-5-1 για τα ματζόρε (iim7  -  V7  -  Imaj7  ή Ι(triad))  είναι βασική αρμονική διαδοχή (chord progression) στην jazz μουσική.

Η σχέση λοιπόν (iim7  -  V7  -  Imaj7  ή Ι(triad))  δεν είναι τίποτε άλλο από μια αρμονική διαδοχή που συμβαίνει να ηχεί ωραία.

Επίσης γνωρίζουμε ότι η δεσπόζουσα (V) που λύνεται στην τονική (Ι) {5-1} είναι επίσης ευχάριστη στο αυτί μας. (βέβαια στη Jazz υπάρχουν κι άλλα standards που προχωρούν περαιτέρω όπως: 3-6-2-5-1 κ.ο.κ ).

Ομοίως για τα μινόρε είναι: 2-5-1:  ( iim7b5  - V7alt - Im7  ή    Im(triad)

Μελετώντας τον ‘’κύκλο των πέμπτων’’ διαπίστωσα ότι έχει και εφαρμογή στην jazz:

Η σχέση (iim7  -  V7  -  Imaj7  ή Ι(triad))  προκύπτει εάν χρησιμοποιήσουμε τους φθόγγους του κύκλου των 5ων ως θεμελίους τονικοτήτων. Ξεκινώντας όμως αριστερόστροφα.

Πχ αριστερόστροφα από την θεμέλιο C, η σχέση (iim7  -  V7  -  Imaj7  ή Ι(triad))  οδηγεί στην Bb:

Cm7 - F7 - Bbmaj7

Η 2η συγχορδία σ’ οποιαδήποτε κλίμακα ματζόρε είναι μινόρε η δε 5η συγχορδία σ’ οποιαδήποτε κλίμακα ματζόρε είναι δεσπόζουσα (dominant).

Άρα:

Στην  C ματζόρε κλίμακα (που η 2η νότα είναι η D )είναι:

(iim7  -  V7  -  Imaj7  ή Ι(triad))  .

Άρα:  Dm7 - G7 - Cmaj7.

Άλλα παραδείγματα:

D: Em7 - A7 – Dmaj7

G: Am7 - D7 – Gmaj7

F: Gm7 - C7  -  Fmaj7

Κ.λ.π - Κ.λ.π (Ασκηθείτε μόνοι σας για τις υπόλοιπες τονικότητες)

6. Τονικότητες πνευστών οργάνων

Τρομπέτες/Κορνέτες…. :

Γιατί οι τρομπέτες με τονικότητες με σημεία αλλοιώσεως ονομάζονται με υφέσεις ;

trumpetkeys_zpsfb9b7535.jpg


Φυσαρμόνικες:

Γιατί οι φυσαρμόνικες με τονικότητες με σημεία αλλοιώσεως ονομάζονται με υφέσεις εκτός από την F# ;

harp2_zps96a6b9eb.jpg


7. Υπάρχει κάποια σχέση του κύκλου: a) με άλλες κλίμακες πχ πεντατονικές , Blues ..  και b) με άλλα συστήματα κουρδίσματος;

a) Κύκλο των 4ων & 5ων έχουμε μόνο σε συγκερασμένο σύστημα. Στα άλλα συστήματα (με 5ες μη συγκερασμένες), ο κύκλος γίνεται σπείρα των 5ων. Στο ισοσυγκερασμένο σύστημα ο κύκλος κλείνει γιατί οι 5ες είναι χαμηλωμένες, έτσι ώστε ξεκινώντας από έναν φθόγγο και προχωρώντας κατά 5ες, μετά από 12 βήματα επιστρέφουμε στον αρχικό φθόγγο. Το Πυθαγόρειο κούρδισμα όμως δεν κλείνει τον κύκλο κατά 23,46 cents (διάστημα γνωστό ως Πυθαγόρειο κόμμα). Αξίζει να δείτε το πινακάκι με τίτλο ‘’Pythagoras Intonation’’ στην ενότητα Πυθαγόρειο κούρδισμα και να αφαιρέσετε 2 οποιεσδήποτε εναρμόνιες και θα βρείτε 23,45 cents (πχ B# - C =23,45-0=23,45 cents ή C# - Db = 113,655 – 90,225= 23,46 κλπ….)

photo8pythagorasintonation_zpsab151be5.jpg


b) Ναι. Ένας απλός τρόπος κατασκευής της Ματζόρε Πεντατονικής από τον ΄΄Κύκλο των 5ων ΄΄ είναι παίρνοντας 5 νότες και αρχίζοντας από την C ,{C, G, D, A, E}. (είναι οι νότες της 5τονικής C όχι όμως στη σειρά).

Photo1pentatonics_zps12ec4bde.jpg


8. Εφαρμογή στα μπάσα του ακκορντεόν:

Όπου: ‘’ Κάθε κουμπάκι μιας σειράς είναι η 5η του αμέσως από κάτω του (ή αντίστροφα η 4η του αμέσως από πάνω του)’’}.

9. Κοντινές & Μακρινές κλίμακες

Αν οι κλίμακες είναι κοντινές στον κύκλο (πχ C σε G) το πέρασμα (πχ Μετατροπία) από τη μια στην άλλη, σε μια μελωδία, καθίσταται εύκολο χωρίς να ακουστούν πολλές διαφορές. Αν όμως οι κλίμακες στον κύκλο απέχουν πολύ μεταξύ τους τότε ακόμα και στην κλασική αρμονία η μετάβαση είναι δύσκολη.

10. ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΣΤΗ ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑ για Blues

CIRCLEOF4amp5_zps0bb98337.jpg


Σημείωση:

Οι αγγλικοί όροι δίδονται απλά για να σας βοηθήσουν να κάνετε googling για περισσότερες πληροφορίες.

ΤΕΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ




 
Ήταν αυτό που έψαχνα από καιρό.

Μπράβο! Είναι κάτι διαφορετικό απ' τα συνηθισμένα

Ευχαριστώ

 
Είναι τόσα τα λάθη και οι αυθαιρεσίες, κυριολεκτικά κάθε φράση και λάθος, που το καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος που δεν έχει μελετήσει θεωρία, είναι να αγνοήσει τελείως αυτό το "άρθρο".

Στέφανε είχες υποσχεθεί ότι δε θα ξαναέγραφες τέτοια αυθαίρετα "άρθρα" εδώ, γιατί επέστρεψες; Σε όλα τα μουσικά site κάνεις copy paste τις ίδιες ανοησίες, και σε όλα σε κράζουν, και σε όλα επιστρέφεις. Τελικά γουστάρεις καυγάδες και φασαρίες, κλασσικό troll.

Internet_Troll_velu_ill_artlibre_jnl.jpg


 
manosx είπε:
το καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος που δεν έχει μελετήσει θεωρία, είναι να αγνοήσει τελείως αυτό το "άρθρο".
Συμφωνώ με την παραπάνω προτροπη. Το θεμα εξετάζεται πολυ προχειρα, μπακαλίστικα, και με αρκετες παρανοήσεις ή υπεραπλουστεύσεις απο τον συντάκτη του.

Μαλλον θα μπερδέψει και θα στείλει σε λάθος κατευθύνσεις έναν αρχάριο, οπότε προτρέπω κι εγω να το αγνοήσετε, παρα τη δουλειά που χρειάστηκε. Δεν είναι χρησιμο :(

 
manosx είπε:
Είναι τόσα τα λάθη και οι αυθαιρεσίες, κυριολεκτικά κάθε φράση και λάθος, που το καλύτερο που έχει να κάνει κάποιος που δεν έχει μελετήσει θεωρία, είναι να αγνοήσει τελείως αυτό το "άρθρο".

Στέφανε είχες υποσχεθεί ότι δε θα ξαναέγραφες τέτοια αυθαίρετα "άρθρα" εδώ, γιατί επέστρεψες; Σε όλα τα μουσικά site κάνεις copy paste τις ίδιες ανοησίες, και σε όλα σε κράζουν, και σε όλα επιστρέφεις. Τελικά γουστάρεις καυγάδες και φασαρίες, κλασσικό troll.
Μεγάλε μουσικέ από αρνητική κρίση χόρτασα ,φαίνεται όμως ότι οι ποδοσφαιρικοί όροι είναι πιο οικείοι από ότι οι μουσικοί!

Αν έχεις κάτι να πεις πες το με επιχειρήματα , δείξε το λάθος και θα σεβαστώ τη γνώμη σου.

Όχι μόνο δεν υπάρχει copy/paste πουθενά αλλά αντιθέτως υπάρχει αποκλειστικά δική μου εξήγηση σε 4 τουλάχιστον θέματα που διαπραγματεύομαι στο thread (ενσωμάτωση των προσαγωγέων στον κύκλο για άμεση χρήση του κύκλου και για αρμονικό μινόρε , επιλογή φυσαρμόνικας της κατάλληλης τονικότητας , γιατί τα πνευστά έχουν  τονικότητες Bb , Eb , F# και όχι Α# ,D# , Gb…., συγχορδίες 2-5-1     ).

Αν θέλεις γράψε τις αντιρρήσεις σου ή δείξε τα λάθη τουλάχιστον σ’ αυτά που τα θεωρώ δικής μου ‘’έμπνευσης’’ .

Από μερικούς μουσικούς γίνεται "στήσιμο" στον τοίχο των ερασιτεχνών αρθρογράφων όχι φυσικά για το πάθος τους και τον ζήλο τους για τη μουσική και το όργανο που παίζουν αλλά γιατί τα θέματα που παρουσιάζουν ‘’φαίνονται’’ να είναι διδακτικά δεν συγχωρείται με τίποτε και μάλιστα σχολιάζουν με προσβλητικό και ειρωνικό τρόπο ενώ η ειρωνεία πιστεύω ότι δεν πρέπει να έχει θέση σε τέτοιο χώρο.

Εγώ έμαθα μια ζωή τις γνώσεις μου να τις μοιράζομαι.

Ιδού η ρόδος  ιδού…Περιμένω να πεις που είναι τα λάθη που βρίσκεις σε κάθε φράση.

Αν ο administrator βρίσκει και το παραμικρό λάθος που παραπληροφορεί ας το διαγράψει το thread.

Αλλά το πότε θα επισκεφτώ τη σελίδα ή όχι είναι δικό μου θέμα και έχω e-mail otenet και όχι g-mail και πραγματικό όνομα και μπορεί να γίνω banned person αν το θέλει η ‘σελίδα’  αλλά δεν θα μου το υποδείξεις εσύ.

 
Στεφανε, σου ειχα γραψει σε αλλο φορο πριν πολυν καιρο αυτο ακριβως.

Στεφανε σε ολα τα αρθρα σου υποβοσκει η ημιμαθεια με τα θεματα που ασχολεισαι, και οπου τα δημοσιευεις βγαινουν μουσικοι και στο επισημαινουν αυτο. Αυτο συμβαινει και στο αρθρο σου με το κλειδι και τις τονικοτητες που βγαινει ο Πετρος και σου γραφει πεντε σωστα πραγματα (ο Πετρος απ οτι καταλαβα ειναι μουσικος ....και συ δεν εισαι).


Μπορει οπου εχει να κανει με κλιμακες και σειρες κλιμακων να ειναι σωστα τοποθετημενες, αλλα οπου υπαρχουν εννοιες χανεις τη μπαλα γιατι δεν εισαι βαθυς γνωστης της μουσικης.



Για το λογο αυτο θα σου δωσω μια συμβουλη σαν φιλος (δεν ειμαι κανενα παιδακι , ειμαι 53 χρονων ανθρωπος, λιγο μικροτερος σου).



Σταματα αυτη την ιστορια με τα αρθρα σου, γιατι οπως σου ειπε και ο Πετρος στο αλλο το φορουμ μια κακη συραφη μεταφρασμενων και μη copy paste ειναι που δεν μπορει κανενας να βγαλει ακρη και να καταλαβει τι θες να πεις. Και εκτος αυτου περιεχουν μεσα τεραστια λαθη και ανακριβιες που δειχνουν ανθρωπο χωρις βαθεια κατανοηση των ορων και εννοιων της μουσικη. Δεν ειναι κατι τετοιο η μουσικη, επρεπε να ειχες στρωσει κωλο απο μικρος και να ειχες πραγματικα ματωσει με τη μουσικη για να μπορεις και να εχεις το δικαιωμα να καθεσαι να φτιαχνεις αρθρα για τους νεους. Ασε αυτη τη δουλει σε μουσικους σπουδαγμενους παιδαγωγους, δεν βοηθας.



Πχ δεν εχεις κατανοησει ακομα τι ειναι το τρανσπορτο στη μουσικη, που το τρανσπορτο ειναι η πεμπτουσια του επαγγελματια μουσικου που θα συνοδεψει τραγουδιστες και τραγουδιστριες καθως και πνευστα οργανα διαφορετικων τονικοτητων.



Το καμποταστρο που το ανεφερες απειρες φορες λογω αγνοιας δεν ειναι εεργαλειο για να κανεις τρασπορτο.



Και ετσι με αυτον τον τροπο μειωνεις και τον εαυτο σου (και παραπονιεσαι μετα στη διαχειρηση οτι σε μειωνω εγω) αλλα και το φορο που απ οτι καταλαβα τα παιδια δεν ειναι της κλασικης μουσικης και δεν ειναι και υποχρεωμενα να ξερουν τι ειναι η μετατροπια για να μπορουν να κρινουν αυτα που λεω εγω (και ο Πετρος) και αυτα που λες εσυ. Αλλο ειναι οι ομορφες συζητησεις που μπορεις να κανεις σε ενα φορο και αλλο να πετας δεξια και αριστερα αρθρα.


Οπως βλεπεις λοιπον, επεσες στην περιπτωση που σου γραφω (την εχω με μεγαλυτερα γραμματα).

Εγω δεν ξαναλεω τιποτε...σταματαω εδω.  ;D

 
εγω ξερω τι ειναι μετατροπία πάντως. Και εχω κάνει κλασσική μουσικη. λολ

Απλα τα παρατησα και εγινα αλήτης ροκoποπάς μετα γιατι εβλεπα πολυ mtv

 
για χαλαρώστε λίγο ρε παιδιά. αφού ο άνθρωπος δεν γνωρίζει το αντικείμενο τόσο καλά κι εσείς το γνωρίζετε καλύτερα και έχετε και όρεξη για γράψιμο (αφού γράφετε μακροσκελή "χωσίματα") γιατί δεν κάνετε κάτι από τα ακόλουθα:

1. Αν το άρθρο έχει λάθη να τα επισημάνετε και να σβηστούν ώστε να μην μπλέξει κάποιος που ενδιαφέρεται.

2. Αν όλο το άρθρο έχει λάθη και μπορείτε να τα διορθώσετε, ασ τα διορθώσετε.

3. Αν όλο το άρθρο είναι χάλια γράψτε ένα αντίστοιχο να το αντικαταστήσουμε αφού κόπτεστε τόσο πολύ για τους αναγνώστες που θα μπερδευτούν.

και κάποια σχόλια.

1. δε νομίζω πουθενά ότι ο άνθρωπος υπονόησε ότι είναι το υπέρτατο μουσικό ον και ότι έγραψε τη βίβλο. φαντάζομαι δέχεται σχόλια και υποδείξεις. Αυτό δε γίνεται συνεχώς στα forum. Κάποιος γράφει κάτι και οι άλλοι τον διορθώνουν και μπλα μπλα.

2. Δε νομίζω ότι μας έγραψε σελίδες από το νεκρονομικόν και διαβάζοντάς τες θα μας καούν τα μάτια. Το διαβάζεις αν σε βοηθά κάπου καλώς, αλλιώς πας στο επόμενο άρθρο.

3. Ότι και να έγραψε δεν το έκανε για να πάρει βραβείο ούτε για να κερδίσει κάτι. Στο κάτω κάτω πρέπει να εκτιμηθεί και ο κόπος που έκανε.

4. Το noiz απευθύνεται σε οποιονδήποτε ασχολείται με τη μουσική ανεξάρτητα με τη σχέση που έχει μαζί της. Αν είναι να διαγράψετε τον άνθρωπο επειδή "δεν τα ξέρει καλά" να διαγράψετε κι εμένα που ξέρω ακόμα λιγότερα και που έχω γράψει πλήθος ανακρίνειες κατά καιρούς.

 
panouhl είπε:
για χαλαρώστε λίγο ρε παιδιά. αφού ο άνθρωπος δεν γνωρίζει το αντικείμενο τόσο καλά κι εσείς το γνωρίζετε καλύτερα και έχετε και όρεξη για γράψιμο (αφού γράφετε μακροσκελή "χωσίματα") γιατί δεν κάνετε κάτι από τα ακόλουθα:

1. Αν το άρθρο έχει λάθη να τα επισημάνετε και να σβηστούν ώστε να μην μπλέξει κάποιος που ενδιαφέρεται.

2. Αν όλο το άρθρο έχει λάθη και μπορείτε να τα διορθώσετε, ασ τα διορθώσετε.

3. Αν όλο το άρθρο είναι χάλια γράψτε ένα αντίστοιχο να το αντικαταστήσουμε αφού κόπτεστε τόσο πολύ για τους αναγνώστες που θα μπερδευτούν.

και κάποια σχόλια.

1. δε νομίζω πουθενά ότι ο άνθρωπος υπονόησε ότι είναι το υπέρτατο μουσικό ον και ότι έγραψε τη βίβλο. φαντάζομαι δέχεται σχόλια και υποδείξεις. Αυτό δε γίνεται συνεχώς στα forum. Κάποιος γράφει κάτι και οι άλλοι τον διορθώνουν και μπλα μπλα.

2. Δε νομίζω ότι μας έγραψε σελίδες από το νεκρονομικόν και διαβάζοντάς τες θα μας καούν τα μάτια. Το διαβάζεις αν σε βοηθά κάπου καλώς, αλλιώς πας στο επόμενο άρθρο.

3. Ότι και να έγραψε δεν το έκανε για να πάρει βραβείο ούτε για να κερδίσει κάτι. Στο κάτω κάτω πρέπει να εκτιμηθεί και ο κόπος που έκανε.

4. Το noiz απευθύνεται σε οποιονδήποτε ασχολείται με τη μουσική ανεξάρτητα με τη σχέση που έχει μαζί της. Αν είναι να διαγράψετε τον άνθρωπο επειδή "δεν τα ξέρει καλά" να διαγράψετε κι εμένα που ξέρω ακόμα λιγότερα και που έχω γράψει πλήθος ανακρίνειες κατά καιρούς.
Θα σου απαντήσω έμμεσα, με μια μικρή ιστορία:

Πριν πολλά πολλά χρόνια πήγα ως φοιτητής του ΕΜΠ με το τμήμα μου στο Δημόκριτο. Μας ξενάγησε ένας ηλικιωμένος ερευνητής, Φυσικός. Όπως κύλησε η συζήτηση φτάσαμε να μιλάμε για ένα καθηγητή Φυσικής Γυμνασίου που είχε βγει στις εφημερίδες εκείνες τις μέρες και ισχυριζόταν πως είχε καταρρίψει τη Θεωρία της Σχετικότητας. Διατεινόταν (ως επιχείρημα υπέρ της σοφίας του) πως είχε διαβάσει 2-3 γνωστά βιβλία Φυσικής που τα ξέραμε κι εμείς ως φοιτητές αφού ήταν πασίγνωστα ως textbooks των πρωτοετών της Φυσικής σε όλο σχεδόν τον κόσμο. Μας είπε λοιπόν ο άνθρωπος του Δημόκριτου με ένα παράπονο: "βγαίνει ο καθένας κάθε τόσο και ισχυρίζεται αυτό ή κάτι παρόμοιο, και μετά πρέπει να τρέχουμε εμείς να διαβάσουμε τι έγραψε και να του αποδείξουμε πως κάνει λάθος... που πάντα βέβαια κάνουν λάθος...", σα να λέει "τώρα εμείς τι χρωστάμε επειδή ο ΧΨΖ καβάλησε το καλάμι..."

;)

 
panouhl:

Ίσως να μη ξέρεις προηγούμενα θέματα του Στέφανου... Κάνει σχεδόν πάντα το ίδιο πράγμα.

Όταν δε γνωρίζεις κάτι καλά (obviously) ΔΕ βγαίνεις και αρθρογραφείς με τέτοιο πομπώδες και τεράστια θορυβώδη τρόπο (με χρώματα, εικόνες, κλπ). Πετάς και ένα "νομίζω πως", ή κάτι του στυλ "ομολογώ πως δε γνωρίζω, αλλα νομίζω".

Το ότι βγάζει κάποιο ότι του κατέβει στο κεφάλι, δε σημαίνει ότι οφείλει η κοινώτητα να:

1. Διορθώσει το κείμενο. Να το σβήσει ή να προσπαθήσει να επαναφέρει το μέλος (ειδικά αν κάνει συνέχεια το ίδιο) στην τάξη.

2. Να γράψει δικό της. Με ποιό χρόνο και πιο τρόπο; Υπάρχουν περί τα 20-30 άρθρα όλα κι όλα. Γιατί οι υπόλοιποι δε γράφουν άρθρα; Δε προλαβαίνουν ή δε μπορούν...

 
Nikolas είπε:
Δε προλαβαίνουν ή δε μπορούν...
...δεν μπορούμε να κάνουμε τόσο ωραία γραφικά... :'( :'(

 
panouhl είπε:
3. Αν όλο το άρθρο είναι χάλια γράψτε ένα αντίστοιχο να το αντικαταστήσουμε αφού κόπτεστε τόσο πολύ για τους αναγνώστες που θα μπερδευτούν.
Υπάρχουν ενα σωρο καλογραμμένα βιβλία και χιλιαδες καθηγητες προθυμοι να διδάξουν τη μουσική σωστά, χτίζοντας επι συγκεκριμένων βάσεων, και οχι με σκορπιες (ημι)γνώσεις.

Δεν ειναι κανεις υποχρεωμένος να διδάξει σε ένα φόρουμ, τον κύκλο των 5ων, για να μπορέσει να κατακρίνει ένα κακογραμμένο άρθρο.

Αυτου του είδους η ανταλλαγή ρηχών γνώσεων, αφορά μονο άτομα που επιθυμούν επιφανειακή ενασχόληση.

Και ναι, το άρθρο είναι χάλια, δε διορθώνεται...προσπάθησα να το κάνω απο την αρχή, όταν εντόπισα αυτο ας πούμε "Ο κύκλος ισχύει μόνο για την τονική μουσική και όχι για την ατονική ,δηλαδή ισχύει για το Συγκερασμένο Σύστημα ."

Αλλά μετά είδα ότι τετοια λάθη υπάρχουν σε όλο το κείμενο και το άφησα, μέχρι να γράψει ο Μανος, αυτό που δεν ήθελα να γράψω εγω :)

Και ας μην υπερβάλλουμε, κανεις δεν είπε (εκτος από τον ίδιο τον Στέφανο), να διαγραφεί ο λογαριασμός...πολυ δραματική τοποθέτηση...

 
Αγαπητέ Στέφανε,

δημοσιεύεις άρθρα πάνω στη θεωρία της μουσικής, σε μουσικά φόρουμ στα οποία συχνάζουν και σπουδαγμένοι μουσικοί οι οποίοι έμαθαν τη θεωρία με χρόνια μελέτης, διδασκαλίας από εξειδικευμένους καθηγητές, τριβής με το αντικείμενο, πρακτικής εμπειρίας κλπ. Πολλοί από αυτούς σου έχουν κατ' επανάληψη επισημάνει ότι τα άρθρα σου είναι ανακριβή, περιέχουν πολύ συχνά σοβαρά λάθη, αυθαιρεσίες και παρανοήσεις.

Γιατί επιμένεις να αρθρογραφείς πάνω σε ένα αντικείμενο το οποίο δεν κατέχεις εις βάθος; Και κυρίως: Γιατί δεν σκέφτεσαι τους νέους μουσικούς που κάνουν τα πρώτα τους βήματα τώρα και στους οποίους ενδέχεται να έχεις ήδη προξενήσει σοβαρότατη σύγχιση με τα διάφορα άρθρα σου;

Εν ολίγοις ΔΕΝ θα έπρεπε να γράφεις άρθρα πάνω στη θεωρία της μουσικής. Και αυτό όχι γιατί δεν μας αρέσουν, ούτε γιατί ζηλεύουμε που δεν τα γράψαμε εμείς, ούτε γιατί τα λες καλύτερα από εμάς. Αλλά γιατί δεν τα ξέρεις αρκετά καλά. Και μόνο.

Θυμάμαι από προηγούμενες συζητήσεις ότι είσαι ηλεκτρολόγος μηχανικός αν δεν κάνω λάθος και με πολύχρονη εμπειρία. Γιατί δεν περιορίζεσαι σε αυτό το αντικείμενο το οποίο το έχεις σπουδάσει, μελετήσει και εφαρμόσει στην πράξη μια ζωή, αντικείμενο για το οποίο δε χρειάζεται να ανατρέξεις σε αμφιβόλου αξιοπιστίας ιντερνετικές πηγές ή ακόμη κι αν το κάνεις, ξέρεις να ξεχωρίσεις το σωστό από το λάθος;

Για όνομα του Lindy Fralin.

 
Jazzjoker είπε:
Θυμάμαι από προηγούμενες συζητήσεις ότι είσαι ηλεκτρολόγος μηχανικός αν δεν κάνω λάθος και με πολύχρονη εμπειρία. Γιατί δεν περιορίζεσαι σε αυτό το αντικείμενο το οποίο το έχεις σπουδάσει, μελετήσει και εφαρμόσει στην πράξη μια ζωή, αντικείμενο για το οποίο δε χρειάζεται να ανατρέξεις σε αμφιβόλου αξιοπιστίας ιντερνετικές πηγές ή ακόμη κι αν το κάνεις, ξέρεις να ξεχωρίσεις το σωστό από το λάθος;
Υπάρχει forum για ηλεκτρολόγους μηχανικούς?

 
Είναι ειλικρινά κουραστικό να γράφονται τα ίδια και τα ίδια. Κύριε Στεφανε, θα σας συμβούλευα να μελετήσετε καλύτερα την βιβλιογραφία, και ίσως να αφήσετε στην άκρη την διαδικτυακή διδασκαλία σε θέματα στα οποία παραδέχεστε και ο ίδιος ότι δεν είστε ειδικός. Με αλλά λόγια, ότι σας πρότειναν οι υπόλοιποι προλαλησαντες σε αυτό και σε προηγούμενες σας αναρτήσεις.

Φιλικά,

 
Status
Not open for further replies.

Trending...

Νέα θέματα