Γεια σας.Θα ηθελα να τοποθετηθω κι εγω επανω στο θεμα αν και αργα.Δεν συνηθιζω να ποσταρω αλλα παρακολουθω το forum χρονια και θα ηθελα να πω κι εγω τη γνωμη μου[on topic] επανω σε αυτα που διαβαζω.(Αν και μαλλον το θεμα καηκε...)
Διαβασα το "αρθρο" και σχολιαζοντας το,κατ'αρχας να πω πως το θεωρω κακογραμμενο ,περιττο και πως στην ουσια,δεν εχει να προσφερει κατι...
Επισης θα ηθελα να διορθωσω καποια πραγματα που θεωρω οτι ειναι λαθος και δεν επισημανθηκαν απο τους προλαλησαντες μιας και ειδα οτι μεχρι και ο ιδιος ο O.P. ζητουσε διορθωσεις.Ισως υπαρχουν κι αλλα,δεν ξερω ,εγω θα πω γι αυτα που ειδα.
Με καθε καλη διαθεση λοιπον:
Στην "εισαγωγη",αναφερει ως 4φωνες τις συγχορδιες 9ης,11ης,13ης ενω στην πραγματικοτητα ειναι 5φωνες,6φωνες,και 7φωνες αντιστοιχα.
Οσον αφορα τα II-V-I,τα γραφομενα του Alter με βρισκουν απολυτα συμφωνο!
Θα συμπληρωσω επισης πωςη ενσταση μου ειναι οτι στο σχεδιαγραμμα στο μινορε στα κυκλακια στο διορθωμενο,το II το γραφει 7b5 ενω κανονικα ειναι m7b5!Το 7b5 ειναι αντικατασταση και ναι μεν χρησιμοποιειται σε καποιες περιπτωσεις,ειτε ματζορε ειτε μινορε,αλλα δεν ειναι κανονας.Το ιδιο ισχυει και για τις Alt που αναφερει.Αποψη μου ειναι πως οι οποιες αντικαταστασεις μπορουν να γινουν και αφορουν το taste του μουσικου,δεν θα επρεπε να αναφερονται με αυτο το τροπο επειδη δινουν ακριβως,αυτη την εντυπωση του κανονα.
Τωρα οσον αφορα την περιγραφη των ALT δεν θα διαφωνησω.Οπως τα γραφει ειναι.Αλλα ομως:
Το λαθος στην υποθεση,ειναι οτι συνηθως τις συνανταμε σε major II-Vs και οχι σε minor.Σε minor το V συνανταται χωρις αλλοιωμενη(altered) την 5η,δηλ. 7b9.
Η ALT συνανταται ως αντικατασταση συνηθως στα major,οποτε κατα τη γνωμη μου,καλο θα ηταν να αναφερεται εκει.
Και τωρα θα ηθελα να θεσω μια ερωτηση στον O.P. με καθε καλη διαθεση για συζητηση απο την πλευρα μου,αν και φοβαμαι οτι δεν θα παρω απαντηση...
Εξηγησε μου σε παρακαλω,ποιος ο λογος να προσπαθεις εναγωνιως να συνδεσεις τα II-V-I με τον κυκλο των 5ων?Σε τι ακριβως εξυπηρετει?
Κατ' αρχας θα δεχτω οτι οντως,εαν παρουμε τον κυκλο αντιστροφα οπως λες,δημιουργει II-V-I,αλλα μονο ως θεμελιους φθογγους.Η ποιοτητα των συγχορδιων βγαινει απο τον κυκλο?Εαν ναι,υποδειξε και το πως σε παρακαλω,γιατι εγω δεν το καταλαβα.
Τωρα εαν το αρθρο σου αφορα μονο το πρωτο σκελος,λυπαμαι αλλα μαλλον φλυαρεις χωρις λογο...Προκειται περι μιας απλης διαπιστωσης και θα μπορουσες να το πεις με δυο προτασεις.
Επισης,στην περιπτωση που ηθελες να πεις οτι τα II-V-I μπορουν να βρουν εφαρμογες επανω στον κυκλο των 5ων δεν διαφωνω,απεναντιας,αλλα δεν νομιζω πως ειναι το ιδιο με αυτο που εγραψες...
Υ.Γ.Και για να μην μου αρχισεις κι εμενα τα ο,τι να ναι,σε παρακαλω πολυ να διαβασεις
πολυ προσεκτικα το ακριβως παρακατω:
ΤΟ ΚΥΡΙΩΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ.
Και για να γινω περισσοτερο κατανοητος,αναφερομαι αποκλειστικα στο lay out του καθε "αρθρου" σου.
Στα περιεργα σχεδιαγραμματα,το συντακτικο σου,μεχρι και τις γραμματοσειρες που επιλεγεις και στο οτι κατ'εμε χρησιμοποιεις την ελληνικη γλωσσα με τροπο δυσνοητο,που δημιουργει παρανοησεις.Επισης θα πω πως,καλη μεταφραση δεν ειναι η αυτολεξει μεταφραση,αλλα αυτη που χρησιμοποιει την αντιστοιχη ορολογια.(π.χ. στη μουσικη,το sharp five δεν ειναι το κοφτερο πεντε!)
Ειλικρινα τα γραπτα σου,ειδικοτερα σε σημεια που περιεχουν ορολογια,μου δινουν την εντυπωση αρκετες φορες,οτι ειναι μεταφρασμενα απο ξενογλωσσο κειμενο και καποιον online translator!
Αυτο μαζι με τις οποιες ανακριβειες,ισως λογω μη αξιοπιστης πηγης ή κακης μεταφρασης ή κακης αντιγραφης ή διορθωσης ή ο,τιδηποτε,δεν με ενδιαφερει,το αποτελεσμα ειναι κακο και αυτο σχολιαζω!
Και φυσικα ειναι η γνωμη μου και μονο και απλα το αναφερω,χωρις καμια περαιτερω
διαθεση...Εξαλλου αναγνωριζω πως εαν ηταν τοσο απλη και ευκολη η συγγραφη,οι διορθωτες και οι επιμελητες στις εκδοσεις δεν θα δουλευαν ποτε!
Οποτε,εφοσον θες να συνεισφερεις στην κοινοτητα οπως λες,την επομενη φορα καλυτερα προτεινε ενα βιβλιο που διαβασες και σου αρεσε ή καποιο link που βρηκες ενδιαφερον και σταματησε σε παρακαλω, να παπαγαλιζεις ο,τι νομιζεις πως καταλαβαινεις απ'αυτα που ακους ή διαβαζεις.
Προσωπικη μου αποψη μαλιστα ειναι πως,ολα αυτα τα θεματα εχουν πολλακις αναλυθει κατα το παρελθον,υπαρχουν ηδη μεσα σε ΕΓΚΥΡΕΣ και ΚΑΛΟΓΡΑΜΜΕΝΕΣ εκδοσεις και ειναι προσιτη πληροφορια για οσους ενδιαφερονται,χωρις να χρηζουν περαιτερω αναλυσης.
Για παραδειγμα
http://www.amazon.com/The-Jazz-Language-Composition-Improvisation/dp/0760400148
και
https://www.goodreads.com/book/show/113171.The_Jazz_Theory_Book
και πολλα αλλα...
Ακομη,ασχοληθηκαν μαζι σου μελη προσπαθωντας να κανουν συζητηση και δεν πηραν ΜΙΑ σοβαρη απαντηση!Μονο επαρση,ειρωνικη διαθεση και κατι link απο ενα μπλογκ και ξενογλωσσα φορουμ ως επιχειρημα,λες και αυτοι που γραφουν εκει ειναι ολοι καθηγητες του Berklee ή του Julliard και αποκλειεται να κανουν λαθος!
Σε αυτους που λενε πως ο ανθρωπος κανει οτι μπορει και καν'το εσυ αν μπορεις καλυτερα,εχω να πω πως δεν μπορω!Και γι'αυτο και δεν το κανω!Αυτο ομως δεν σημαινει πως οποιος το κανει δεν θα πρεπει να προσεχει τα γραφομενα του και να τα ανεβαζει τιγκα στα λαθη περιμενοντας διορθωσεις!Και αντι να πει ενα συγγνωμη εκανα λαθος,να πρεπει να αποδειξουμε πως δεν ειμαστε ελεφαντες!
Ειδικοτερα απο τη στιγμη που παρουσιαζονται ως αρθρα.Και οχι να μην εχουμε απαιτησεις,μονο και μονο επειδη το κανει δωρεαν!Στη τελικη,η αχρηστη πληροφορια ειναι μεν πληροφορια,αλλα παραμενει ΑΧΡΗΣΤΗ!
Αυτα απο εμενα και συγγνωμη απο το φορουμ για το σεντονι,αλλα δεν αντεξα αλλο!
[Disclaimer:Τα παραπανω αποτελουν την προσωπικη αποψη ανθρωπου που μελετα την Jazz,δηλαδη μαθητη και οχι δασκαλου,επανω σε αυτα που διαβαζει κατα καιρους ως αναγνωστης!ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ο Kurt Rosenwinkel,ουτε o Adam Rogers και ΔΕΝ κατεχω την κρυφη γνωση ουτε την απολυτη αληθεια!]