Dist/od από ενισχυτή ή από πετάλι;

Όχι!!!!! Αφού έβαλα και φατσούλα, πώς σκέφτηκες κάτι τέτοιο;;;;;

 
!τι να πω, my bad!!

το ενισχυτή τον άκουσα πρώτη φορα πριν απο 3 χρόνια σε μια συνηθισμένη κιθαρότσαρκα στου κουρμπή (ειχε φερει 2-3 κομματια τοτε) και μου έκατσε πολυ καλα. όταν αποφάσισα κανενα εξάμηνο μετά να βγώ προς αγορά νεου ενισχυτη τον ξαναάκουσα και μου άρεσε τοσο πολυ που πειστικα να δωσω ενα σκασμο λεφτα που έκανε και τον αγόρασα...

ομολογο οτι δεν μετανιώνω στιγμή για την αγορα

(μετανιώνω βεβαια που δεν εμαθα ορθογραφια...αν εχω λάθη συχωρέστε με! :))

μάλον υπερέβαλα λίγο με το "χειροποίηο" γιατί αυτοί οι ενισχυτές δεν ειναι point to point αλλα ένα μεγάλο μέρος τους είναι πλακετουλα αλλα ο ήχος είναι στα επίπεδα του Samson!

 
Aαααα, τώρα κατάλαβα. Δεν εννοείς χειροποίητο πετάλι από SMF αλλά τον 15watter, τον ενισχυτή... ΟΚ. Προς στιγμήν ανησύχησα γιατί νόμισα ότι η SMF είχε κάνει πειράματα με one off πετάλια (αργότερα βγήκαν τα γνωστά SIB).

Εdit: Παρεπιπτόντως, νομίζω ότι υπάρχει ένα ακόμη κομμάτι εκεί, το οποίο ξέρω από ψάξιμο ότι θεωρείται τοπ μπουτικάδικη κατασκευή, σπάνιος (γύρω στα 300 κομμάτια έχουν φτιαχτεί, αν δεν απατώμαι - η εταιρία με εκείνη τη μορφή έχει κλείσει) και απίστευτος. Φανταστείτε να αρχίσει να σκαρφαλώνει η τιμή του σαν κάτι Dumble...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
ναι ναι  ρε συ :)

τον 15αρη εννουσα!

ας ελπίσουμε οτι αν ξανανοίξει η ΣΙΜΠ θα βγάλει και κανένα ενισχυτάκο σε χαμηλές (σχετικα) τιμες ... θέλω να πάρω και τον μοναδικό (νομίζω) 35αρη που εχει μηνει στην αθήνα αλλα που φράγκα!

τωρα που το λεω, την κανω για υπνο! αυριο ξημερωνει δευτέρα και αν απολυθω ουτε το echodrive δεν θα έχω λεφτα να παρω  ;D

 
bloody_sunday είπε:
...

Γενικά το Χαριλατρόνιο από ότι καταλαβαίνω είναι τύπος που του αρέσει να πειραματίζεται με πετάλια και να τα βάζει (αυτά και μόνο αυτά) να δημιουργούν το od/dist του, πολλές φορές και σε συνδυασμούς (το ένα dist να "σπρώχνει" ένα μετέπειτα od, ένα fuzz να κάνει το ίδιο με od, να μιξάρει clean και dirt με μια συσκευή κλπ). Αν θυμάμαι καλά παίζει με έναν αμοντάριστο Vox AC15 (όχι δλδ μη... μονταρισμένο με τις πλακέτες και τα ηχεία αραδιασμένα, απλά μη τροποποιημένο  ;D )

...
Μωρέ μπράβο μνήμη. :)

Πράγματι πάντα έφτιαχνα τον ήχο στο στάδιο της προενίσχυσης. Όμως αυτό δεν είναι αποτέλεσμα εξαντλητικών δοκιμών. Απλά, ποτέ δεν θεώρησα τον εαυτό μου "καθαρό" κιθαρίστα και ως εκ τούτου δεν επεδίωξα χαρακτηριστικό ήχο. Πρόσφατα, διαμόρφωσα χώρο αποκλειστικά αφιερωμένο στη μουσική όπου η ένταση δεν είναι πρόβλημα, και οι επιλογές μου διερύνθηκαν. Πέραν του vox που ενέφερε ο bloody_sunday παίζω και με έναν μικρό fender 600 (σε εξωτερική 1Χ12) και τελευταία και με έναν rivera. (Είπαμε... διερύνθηκαν οι επιλογές μου  ;D )

Η άποψή μου σε σχέση με τα καθαρά/βρώμικα είναι η εξής: Τα βρώμικα, (από όπου και να προέρχονται) χαρακτηρίζονται από πολύ μικρότερη δυναμική περιοχή από τα καθαρά. Ενα βρώμικο (ας πούμε από ένα πετάλι) μπορεί να το "φέρεις" να ακούγεται ευχάριστα χωρίς ιδιαίτερο χρωματισμό από το στάδιο εξόδου. Λίγο προσοχή στα EQ και στις στάθμες θέλει... και με λίγο στρογγύλεμα από το μεγάφωνο/καμπίνα....."το περνάει το μάθημα".

Από την άλλη, ένα καθαρό, (ιδιαίτερα αν κοπανήσεις λίγο τις χορδές επειδή -ας πούμε- έτσι "ζητάει" αυτό που θέλεις να παίξεις) πιο εύκολα θα ακουστεί ενοχλητικό σε ένα clipping μιας solid state συσκευής περιλαμβανομένων και των σταδίων εισόδου των διάφορων ψηφιακών κυκλωμάτων. Εκεί "η λάμπα" θα κάνει το μόνο πράγμα που κάνει σωστά. Θα ψαλιδίσει "με χάρη" :) (Πάντα, για κλάσμα του δευτερολέπτου κατά (και μετά) την πενιά, οι ακομπρεσσάριστες εντάσεις, είναι προβληματικές.

Αυτό εννοούσα όταν έλεγα ότι στα καθαρά οι λάμπες είναι μάλλον πιο χρήσιμες.

Τώρα.... κάποιοι παίζουν metal μουσική (ή παρεμφερή είδη) με βρώμικο κανάλι ενισχυτή. Μάλλον κάνουν σωστά. Απλά να υπενθυμίσω ότι δεν αναζητώ τέτοιου είδους ήχο.  

Παρεπιπτόντως.... εκείνος ο riveras που πήρα πρόσφατα έχει και ένα (καλό μου φάνηκε) βρώμικο κανάλι. Απλά...δεν μ' αρέσει το delay πριν "τη βρώμα".

Ίσως να πάρω κάποιο άλλο delay και το βάλω στη λούπα, και τότε να εντρυφήσω και στο βρώμικο κανάλι του. Για την ώρα... στο "καθαρόν".

Μια παρατήρηση... νομίζω ότι είναι θεμελιώδους σημασίας να έχει κανείς επίγνωση της στάθμης του σήματός του σε κάθε σημείο της αλυσίδας.  Αν κλιπάρει κάτι, θέλουμε να είναι το στοιχείο της επιλογής μας και όχι κάποιο άλλο που πήρε δυνατότερο σήμα απ' ότι έπρεπε.  :)

 
Σχεδόν στο 99% των περιπτώσεων έχω τον Rivera στο καθαρό κανάλι με το volume στο 3 και το Master στο 9 και από εκεί και πέρα ανάλογα με τι είδος βρωμιάς θέλω χρησιμοποιώ ένα από τα παρακάτω ή κάποιο συνδυασμό αυτών: Crazy Tube Circuits Doctor Boogie -> Boss DF-2 -> ProCo Rat -> EHX Little Big Muff -> EHX English Muffin -> Visual Sound Route 66

Και επειδή τα έχω συνεχώς στημένα για ηχογράφηση θέλω οι εντάσεις μου στα καθαρά και στα βρώμικα να είναι ισοσταθμισμένες. Επίσης όλο και περισσότερο τώρα τελευταία χρησιμοποιώ το volume της κιθάρας για να καθαρίζω-βρομίζω τον ήχο χωρίς να πειράζω τον ενισχυτή.

 
Προσωρινώς ψήφισα το 2. Και λέω προσωρινώς, γιατί ακόμα δεν έχω κάποιον ενισχυτή - σημείο αναφοράς, ειδικά στο βρώμικο κανάλι. Για την ώρα τη βρωμοδουλειά κάνει η Tonelab, στην οποία μάλιστα προηγουμένως έβαλα την κοπέλα μου να αλλάξει τη λάμπα... :-[ :-[ :-X :-X :P :P

 
Earendil είπε:
στην οποία μάλιστα προηγουμένως έβαλα την κοπέλα μου να αλλάξει τη λάμπα...
Εσύ βαριόσουνα;

 
elavd είπε:
στην οποία μάλιστα προηγουμένως έβαλα την κοπέλα μου να αλλάξει τη λάμπα...
Εσύ βαριόσουνα;
Κάθε άλλο, ξεκίνησα με φούρια αλλά τα χοντρόχερα μου δεν επέτρεπαν τόσο λεπτεπίλεπτους χειρισμούς... :-[

 
Κι εγώ το 2 ψόφησα. Ο ενισχυτής μου είναι ένας fender pro junior οπότε ντεν έκει κανάλι που να ντιστορσιάζεται. Οπότε έχω ωραία καθαρά και στηρίζομαι σε πεταλια και πεταλιέρες για τα βρώμικα. Πιο συγκεκριμένα Π.Τ. (προ tonelab) χρησιμοποιούσα το ρατ μου σε low gain και το είχα σχεδόν μόνιμα ανοιχτό για να έχω έναν crunchy ήχο και όταν ήθελα παραπάνω παραμόρφωση άνοιγα και το ΕΗΧ booster που είχα πριν ή το έκλεινα και άνοιγα το big muff μου. Επίσης είχα και ένα blues breaker 2 για overdrive. Στην Μ.Τ. (μετά tonelab) εποχή το ρατ μου είναι ρυθμισμένο σε πιο high gain και overdrive και crunchy ήχους τους αναλαμβάνει η πεταλιέρα.

Offtopic 1: Χαρίλαε, το delay που έχεις τώρα, δε μπαίνει στη λούπα? Ρωτάω γιατί λες ότι θα πάρεις άλλο delay για να βάλεις στη λούπα... Ή μήπως απλά δε σου αρέσει το συγκεκριμένο στη λούπα του rivera σου?

Offtopic 2: Flea, έχεις παρατηρήσεις καμία διαφορά στον ήχο ανάμεσα στο Little Big Muff και στο κλασικό Big Muff (αν βέβαια το έχεις δοκιμάσει που με βάση τις πιθανότητες άμα σκεφτω τι πετάλια έχουν περάσει από τα πόδια σου το έχεις δοκιμάσει!)?

Offtopic 3: Earendil, πως σου ήρθε να αλλάξεις λάμπα στην ακατανόμαστη? Δώσε λεπτομέρειες...

 
electric_wizard είπε:
Offtopic 3: Earendil, πως σου ήρθε να αλλάξεις λάμπα στην ακατανόμαστη? Δώσε λεπτομέρειες...
Δεν είχα πού αλλού να κάνω ένα τσεκ σε όσες κάποιες λάμπες παρέλαβα πρόσφατα, that's all. Όμως το εγχείρημα απεδείχθη πολύ στριμόκωλο για τα δικά μου χέρια, κι έτσι με ξελάσπωσε το Μαράκι.

Μή με ρωτήσεις αν είδα διαφορά στον ήχο, μέσα από τον solid state Orange και το 10άρι no-name μεγάφωνο. Αν βρεθώ σύντομα κάπου που να μπορώ και να δυναμώσω και ν'ακούσω σωστά, θα δω.

Καλορίζικη κιόλας η TL Δημήτρη, δεν είχα δει ότι τη χτύπησες εντέλει! ;)

 
Earendil είπε:
Offtopic 3: Earendil, πως σου ήρθε να αλλάξεις λάμπα στην ακατανόμαστη? Δώσε λεπτομέρειες...
Δεν είχα πού αλλού να κάνω ένα τσεκ σε όσες κάποιες λάμπες παρέλαβα πρόσφατα, that's all. Όμως το εγχείρημα απεδείχθη πολύ στριμόκωλο για τα δικά μου χέρια, κι έτσι με ξελάσπωσε το Μαράκι.

Μή με ρωτήσεις αν είδα διαφορά στον ήχο, μέσα από τον solid state Orange και το 10άρι no-name μεγάφωνο. Αν βρεθώ σύντομα κάπου που να μπορώ και να δυναμώσω και ν'ακούσω σωστά, θα δω.

Καλορίζικη κιόλας η TL Δημήτρη, δεν είχα δει ότι τη χτύπησες εντέλει! ;)
Χαχα, πρωτότυπος τρόπος να δοκιμάζεις λάμπες! Ωραίος ο παίχτης. Χαλαρά θέλει χειρούργο για να αλλαχτεί η λάμπα εκεί που είναι.

Επίτηδες δε ρώτησα για τον ήχο. Ήθελα να σε αφήσω να τα πεις μόνος σου! Είμαι σίγουρος ότι αν προκύψει κάτι ενδιαφέρον, θα μας το πεις...

Ναι, τη χτύπησα, έπεσε κάτω και τώρα την πατάω!

 
electric_wizard είπε:
....

Offtopic 1: Χαρίλαε, το delay που έχεις τώρα, δε μπαίνει στη λούπα? Ρωτάω γιατί λες ότι θα πάρεις άλλο delay για να βάλεις στη λούπα... Ή μήπως απλά δε σου αρέσει το συγκεκριμένο στη λούπα του rivera σου?

....
Βασικά... το 3. Στην παρούσα μου κατάσταση, τα delays μου προέρχονται από την επιτραπέζια tonelab και από ένα visual sound Η2Ο chorus/echo. Αυτά τα 2 είναι σε μια χωριστή λούπα ενός πεταλόμορφου μείκτη μαζί με ένα wha. Τα muff και ένα γρεζίζον

boost (vox cooltron) μπαίνουν παράλληλα σ' αυτά. Υπάρχουν και 2 βρωμοπέταλα και ένας comp πριν από το split (fulltone69-->BOSS CS-3(mod)-->MI AUDIO tube ZoneIII--->2λούπες. Μετά τις 2 λούπες έχει ένα (επίσης modded) GE-7 EQ.

Αυτό το setup  είναι πολύ ευέλικτο.....αλλά για τη λούπα του rivera θέλω ένα καθαρόαιμο delay.  :)

 
Παντα προτιμω εναν πεντακαθαρο λαμπατο ενισχυτη και τα τα βρωμικα απο την Tonelab (ή παλαιοτερα απο πεταλακια) γενικα τα βρωμικα καναλια των ενισχυτων οπως και το Power Amp Overdrive με αφηναν παντα αδιαφορο...:) μια και ποτε δεν μου εδιναν την ευελιξια που μου δινει ενα πεταλακι/πεταλιερα για να πετυχω ακριβως το eq και τον ηχο που θελω..... 

Παντως γενικα μιλωντας προσωπικα τα τελευταια χρονια προσπαθω να χρησιμοποιω οσο λιγοτερο βρωμικους και γκαζωμενους ηχους γινεται,προτιμω το "ανεβασμα" του κομματιου να γινεται με αυτα που παιζω και οχι με τον ηχο αυτων που παιζω...if you know what I mean... ;)

Βεβαια στην επιλογη μου αυτη βοηθαει και το γεγονος οτι παιζω μονο original μουσικη και οχι κομματια αλλων .

Ο τελικος μου στοχος ειναι να παιζω καποια στιγμη μονο καθαρα ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
electric_wizard είπε:
Offtopic 2: Flea, έχεις παρατηρήσεις καμία διαφορά στον ήχο ανάμεσα στο Little Big Muff και στο κλασικό Big Muff (αν βέβαια το έχεις δοκιμάσει που με βάση τις πιθανότητες άμα σκεφτω τι πετάλια έχουν περάσει από τα πόδια σου το έχεις δοκιμάσει!)?
Για δες εδώ  ;)

 
Μου αρεσει να το παιρνω απο ενισχυτη.

Τωρα εαν ο ενισχυτης δεν το εχει, το παιρνω με το DS-1 η με το Vox bulldog. Καμια φορα το μπουσταρω με ενα Fab Distortion για να εχω την ψηφιακιλα που ολοι αγαπαμε :-)

 
εγω ψηφισα το πρωτο

ποτε δεν καταφερα να παρω καλη hi-gain παραμορφωση απο πεταλι

για αυτο εχω στησει ενα ρακ κ απλα το ''συνοδευω'' με ενα tubescreamer κ εχω βρει την υγεια μου  ;D

 
bloody_sunday είπε:
Μοναδική εξαίρεση (για μένα) τα fuzz, τα οποία ανέκαθεν ήταν φτιαγμένα για να δίνουν ένα τρελό ήχο που είναι αδύνατον να τον προσφέρει μόνος του ένας ενισχυτής.
Χεχεχεχε, δοκιμασε εναν JCM900 MKIII και τα λεμε...νομιζεις τυχαιο ειναι οτι 8 χρονια που τον είχα δεν ειχα αγοράσει φαζ? Λες και είχε built-in... ;D

Tο 3 για μενα παρακαλω...  :)

 
Kατ'αρχήν να πω ότι μόλις ακούω το όνομα Rivera, νιώθω το αίμα μου να κυλάει πιο γρήγορα... ο Fleamail αν θυμάμαι καλά πρέπει να έχει έναν Quiana, όπως και ο Superfunk. To Xαριλατρόνιο ποιον έχει; Kάποιον πρακτικό Chubster/Pubster ισως ή μεγαλύτερο μοντέλο;

harilatron είπε:
Η άποψή μου σε σχέση με τα καθαρά/βρώμικα είναι η εξής: Τα βρώμικα, (από όπου και να προέρχονται) χαρακτηρίζονται από πολύ μικρότερη δυναμική περιοχή από τα καθαρά. Ενα βρώμικο (ας πούμε από ένα πετάλι) μπορεί να το "φέρεις" να ακούγεται ευχάριστα χωρίς ιδιαίτερο χρωματισμό από το στάδιο εξόδου.
Nαι, πράγματι, είναι επόμενο γιατί όσο περισσότερο είναι το gain τόσο περισσότερο κομπρεσσάρισμα έχουμε. Αλλά αυτό που έχω καταλάβει εγώ μέχρι σήμερα είναι ότι ορισμένοι ενισχυτές κάνουν πολύ, μα πολύ αισθητό το στάδιο εξόδου τους, δλδ το χρωματισμό από τις τελικές λάμπες και από όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά του κυκλώματος πριν και μετά (cathode biasing, rectifiers, negative feedbacks κλπ).

Σε απλά ελληνικά, δίνουν το δικό τους ηχόχρωμα περισσότερο από άλλους κι αυτό μπορεί να σταθεί εμπόδιο, είτε γιατί "αγχώνονται" και γίνονται crunchy πιο γρήγορα, είτε γιατί οι τελικές χρωματίζουν με ένα πάρα πολύ συγκεκριμένο τρόπο τον ήχο, πχ οι EL84 έχουν τα γυαλιστερά ψηλά και το "τρίξιμο", οι EL34 έχουν τα πασίγνωστα μεσουψηλά που μόλις πιεστούν λίγο ουρλιάζουν Μαρσαλίλα από χιλιόμετρα κλπ.

Για να μην πολυλογώ, έρχεται ένα άλλο θέμα (που κι αυτό έχει συζητηθεί εδώ): αν υπάρχουν ενισχυτές που λόγω της ουδετερότητάς τους (ή, αν προτιμάτε, της ιδιαιτερότητας της ηχητικής τους "υπογραφής") ταιριάζουν καλύτερα με πετάλια. Εγώ πιστεύω πως ναι, υπάρχουν μερικοί που ταιριάζουν περισσότερο, κι άλλοι λιγότερο. Συνήθως οι φεντερικές 6L6GC έχουν το καλύτερο "υπόστρωμα" για την "παντρειά", αν και πολλοί ορκίζονται και στους Marshall ή πχ. στον Peavey Classic 30.

Θα τελειώσω τη λογοδιάρροια (συγγνώμη αλλά πλέον μιλάμε για το αγαπημένο μου θέμα!!  ;D μετά τα σετάπ του J. Homme) λέγοντας ότι πολλοί αλλάζουν πρόσωπο εκεί που δεν το περιμένεις. Πολύ πρόσφατα άκουσα έναν απλό, παλιομοδίτικο Vox AC30 να βγάζει (με τη βοήθεια ενός ταπεινότατου Germanium OD της Electroharmonix) έναν από τους πιο άγριους και αλήτικους stoner ήχους που έχω ακούσει, κάτι που δεν θα περίμενα ποτέ από έναν Vox.

 
bloody_sunday είπε:
Kατ'αρχήν να πω ότι μόλις ακούω το όνομα Rivera, νιώθω το αίμα μου να κυλάει πιο γρήγορα... ο Fleamail αν θυμάμαι καλά πρέπει να έχει έναν Quiana, όπως και ο Superfunk. To Xαριλατρόνιο ποιον έχει; Kάποιον πρακτικό Chubster/Pubster ισως ή μεγαλύτερο μοντέλο;

...
Εναν μεγαλύτερο...τον R100-212

44851.jpg


 

Trending...

Νέα θέματα