Δευτερη φωνη

koxcygr

Νέο μέλος
Μηνύματα
478
Πόντοι
16
Μηπως εχει κανεις την καλοσυνη να μου εξηγησει πως βγαινει η δευτερη φωνη???? Π.χ εχω μια μελωδια ντο-ρε-μι ποια θα ειναι η δευτερη φωνη  και πως το βγαινει???

 
Κάνε ό,τι σου ακούγεται ωραίο. Παίζουν τρίτες, πέμπτες κλπ ως κλασσικές δεύτερες, αλλά αν πας έτσι θα βγει κάτι εντελώς βαρετό, κάνε ό,τι σου ακούγεται καλό κατά περίπτωση. Και γενικώς δοκίμαζε πολλά και διάφορα. Άκου και Queen, Beatles, Eagles, The Mamas & The Papas, Abba, Simon & Garfunkel για να πάρεις ιδέες.

 
Οι Beatles τα έχουν κάνει όλα... Από δεύτερες μέχρι οκτάβες... Αν το κάνεις, όμως με κάποια συγκεκριμένη "συνταγή", θα είναι βαρετό, και μονότονο... Εμπιστεύσου τα αυτιά σου... Επίσης, η πλειοψηφία των ποπ κομματιών έχει ρεφρέν με δι-τρι-τετρα-φωνίες... Πάρε ιδέες από την ποπ μουσική, ακόμα κι αν παίζεις metal...

 
Eυχαριστω αλλα η δευτερη φωνη η τριτη η τελος παντον η δεκατητριτη ειναι στην τυχη??? Μαλλον οχι. Απλα θελω να ξερω πως βγαινει μια δευτερη , 3, 4 φωνη σε σχεση με την πρωτη για να πειραματιστω στην συνεχεια.

 
Τα έχεις μπερδέψει λίγο!!

Πάει βάση διαστημάτων η όλη υπόθεση. Με βάση την κύρια μελωδία ανεβαίνεις διάστημα τρίτης, τέταρτης, πέμπτης, ή ότι εσύ θέλεις και σου ταιριάζει. Τα δεύτερα φωνητικά δεν είναι πάντα στάνταρ, τα διαμορφώνεις όπως τα θές.

Για να τα φτιάξεις πρέπει είτε να έχεις κάποιες στοιχειώδεις μουσικές γνώσεις, είτε να πάει η φωνή σου <<από μόνη της>> μέσα από τα διάφορα ακούσματά σου.

 
Με βάση την κύρια μελωδία ανεβαίνεις διάστημα τρίτης, τέταρτης, πέμπτης, ή ότι εσύ θέλεις και σου ταιριάζει.

Ή και να κατεβεις επισης, αν χρειαζεται.

 
Οι κλασικές δεύτερες γίνονται σε απόσταση τρίτης ή έκτης από την μελωδική γραμμή της κύριας φωνής. Οι τέταρτες και οι πέμπτες είναι γυμνά διαστήματα και χρησιμοποιούνται κατά περιπτώσεις. Πάρε μια μελωδική γραμμή που σου αρέσει και παίξε την σε ένα όργανο (κατά προτίμηση πιάνο). Στη συνέχεια πρόσθεσε και την άλλη φωνή. Φυσικά είναι απόλυτα θεμιτό να ξέρεις κάποια μουσική για να βγάλεις άκρη. Επίσης άκου πολύ μουσική και κλέβε ιδέες. Αν θες να ακολουθήσεις τον πιο αποτελεσματικό δρόμο πρέπει να μάθεις πρώτα τα κοινά και μετά να πειραματιστείς. Οι "πειραματισμοί" χωρίς κάποιο υπόβαθρο συνήθως είναι συνώνυμοι του "κάνω ότι να ναι γιατί βαριέμαι να μάθω" και τις περισσότερες φορές απογοητεύουν αυτούς που τις εφαρμόζουν γιατί τους περιορίζουν κατά πολύ την δυνατότητα έκφρασης.

 
μια συντομη προχειρη απαντηση μιας και ρωτισες πχ αν εισαι στην κλιμακα ντο ματζορε μπορεις πανω απο ττο  ντο ρε μι   να παιχτει μι φα σολ (ανεβαινεις απο τιην καθε νοτα που εισαι , 3 νοτες της κλιμακας.) αν εισαι πχ σε μι μινορε το ντο ρε μι  θα γινει η δευτερη φωνη στο ιδιο στυλ ... (μι φα# σολ λα σι ντο ) --- ντο ---> (σκεφτεσαι ντο,ρε, -->μι<-- & ρε μι -->φα#<--- και μι φα# -->σολ<---)

αρα η δευτερη φωνη μια τριτη πανω στη μι μινορε θα ειναι μι φα# σολ!

αλλα αυτο ειναι ενας τροπος να κανεις δευτερη φωνη ..

αλλα οπως στα λεω τωρα παιζει να μην καταλαβεις. βασικα ακου μουσικη και παρε γνωσεις αρμονιας θεωριας της μουσικης. αν καταλαβεις πως λειτουργει καθε νοτα σου της "πρωτης φωνης" μπορεις να φτιαχνεις δικες σου γραμμες τησ δευτερης φωνης με βαση τη συγχορδια που υπαρχει απο κατω...και φτανει να σ αρεσουν τα διαστηματα που δημιουργει με την πρωτη και να μπορει να στεκεται και μονη της σαν μελωδικη κινηση .... με βαση το γουστο σου.

σορρυ αν σε μπερδεψα .!

 
rondat είπε:
μια συντομη προχειρη απαντηση μιας και ρωτισες πχ αν εισαι στην κλιμακα ντο ματζορε μπορεις πανω απο ττο ντο ρε μι να παιχτει μι φα σολ (ανεβαινεις απο τιην καθε νοτα που εισαι , 3 νοτες της κλιμακας.) αν εισαι πχ σε μι μινορε το ντο ρε μι θα γινει η δευτερη φωνη στο ιδιο στυλ ... (μι φα# σολ λα σι ντο ) --- ντο ---> (σκεφτεσαι ντο,ρε, -->μι<-- & ρε μι -->φα#<--- και μι φα# -->σολ<---)

αρα η δευτερη φωνη μια τριτη πανω στη μι μινορε θα ειναι μι φα# σολ!

αλλα αυτο ειναι ενας τροπος να κανεις δευτερη φωνη ..

αλλα οπως στα λεω τωρα παιζει να μην καταλαβεις. βασικα ακου μουσικη και παρε γνωσεις αρμονιας θεωριας της μουσικης. αν καταλαβεις πως λειτουργει καθε νοτα σου της "πρωτης φωνης" μπορεις να φτιαχνεις δικες σου γραμμες τησ δευτερης φωνης με βαση τη συγχορδια που υπαρχει απο κατω...και φτανει να σ αρεσουν τα διαστηματα που δημιουργει με την πρωτη και να μπορει να στεκεται και μονη της σαν μελωδικη κινηση .... με βαση το γουστο σου.

σορρυ αν σε μπερδεψα .!
Καθολου. Ευχαριστω(ολους) απλα θελει ψαξιμο το πραμα :-\ . Μηπως ξερεται κανενα site με τα σχετικα????

 
Καλυτερα παντως αφου δεν ξερεις ακομα, ακου πολυ μουσικη που εχει "δευτερη φωνη" αλλα οχι πολυ Queen και τετοια συμφωνικα γιατι θα χασεις το μπουσουλα.

Ξεκινα με ντουετα, που ειναι ευδιακριτος ο χωρισμος μεταξυ των 2 φωνων (βλ Simon & Carfunkel, Beatles)

 
Το καθόλου πηγενε στο οτι δεν με μπερδεψε (καθολου). Απο μουσικη ξερω κατι λιγα

 
Δηλαδη απο οτι καταλαβα μεχρι τωρα η δευετρη φωνη εχει να κανει με δυο νοτες πανω η κατω απο την νοτα της μελωδιας στην συγκεκριμενη κλιμακα???

Επισης βρηκα και ενα προγραματακι για κλιμακες http://www.musicalscales.net/ που ειναι free και με βοηθα αρκετα

 
Δεν υπάρχει κανόνας στο πώς πάνε οι δεύτερες φωνές. Δεν είναι υποχρεωτικό ότι μένουν στην ίδια μελωδική γραμμή και οι 2 φωνές. Για παράδειγμα άκου το Horse With No Name από America (πολύ καλή πηγή έμπνευσης για backing vocals) και θα ακούσεις μπόλικες φωνές που έχουν διαφορετικές μελωδίες να δένουν σαν ένα συμπαγές σύνολο. Όπως ακριβώς συμβαίνει με τα όργανα μιας μπάντας που δεν είναι υποχρεωτικό ότι ανεβοκατεβαίνουν μαζί.

 
Καλα, οι Eagles, παροτι country, ειχανε απο τις ομορφοτερες (και δυσκολοτερες) αρμονιες, σουπερ

 
;D ;D Όντως, ειδικά αν ακούσεις λίγο παλιότερα lives τους θα ακούσεις ότι πραγματικά τα φωνητικά τους είναι Τ Ε Λ Ε Ι Α σε βαθμό που λες ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ!!!!!

Πώς ξέχασα, να σου πω να τσεκάρεις κ Bee Gees!!! ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ. Πχ:



 
Ναι, από Beatles ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ! ;D

Βάζω ένα πιο καινούριο κομματάκι που μ' αρέσει εμένα, από Alice in chains... Γενικά σε όλα τους τα live οι φωνές τους είναι για σεμινάριο...

http://www.youtube.com/watch?v=Ue7k4eTZ0nU

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top