Δευτερη φωνη

menelaos είπε:
Για κάτι πιο καινούριο επίσης μπορείς να δοκιμάσεις:


Οι The last shadow puppets ειναι οτι καλυτερο ακουσα τα τελευταια 6 χρονια!!!!Τελευταιοι ηταν οι Archive.

Eυχαριστω για τις απαντησεις και τα παραδειγματα.

 
koxcygr είπε:
Eυχαριστω για τις απαντησεις και τα παραδειγματα.
Επίσης, μπορείς να ακούσεις παλιούς δίσκους από Χιώτη-Λίντα, Πάνο Γαβαλά-Ρία Κούρτη, και ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ηπειρώτικα παραδοσιακά.

 
Παντως ειχα την ιδεα οτι η δευτερη φωνη η τριτη και η τεταρτη ακολουθουν μια συγκεκριμενη μελωδια σε σχεση με την πρωτη.

 
Όχι καλούπια, ρε, μην μασάς... ;D

Μουσική είναι, δεν υπάρχει συνταγή!!! :D

 
Επισης Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας το "προσωπικες οπτασιες" εχει ωραιες διφωνιες αποτι θυμαμαι!

 
Alex-is είπε:
Επισης Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας το "προσωπικες οπτασιες" εχει ωραιες διφωνιες αποτι θυμαμαι!
+1 ;)

Αρκετά κομμάτια των Κατσιμιχαίων έχουν πολύ ωραίες μελωδίες για 2 φωνές.

Άκου πχ και το "Γέλα πουλί μου".

 
σεμιναρια φωνητικων θα σου παραδωσουν δωρεαν οι κορυφες τους ειδους δηλ.τα γκρουπ της MOTOWN,ATLANTIC & STAX & φυσικα οι BEATLES οι οποιοι αλλωστε ακομα και σημερα θεωρουνται απλα αξεπεραστοι στα φωνητικα ;)

επισης ακου τα απιστευτα φωνητικα της Μαρινελλας & της Στανιση  σε πολλους δισκους του Καζαντιδη ειναι σχολη απο μονα τους.

 
θα συμφωνησω με τους προλαλησαντες.

να ακους παρα πολυ τις παραπανω μουσικες.

γενικως θα αναφερω κι εγω οτι "κολλαει" η 2η φωνη 3ες η 6ες πανω και κατω απο την κυρια μελωδια.

οσον αφορα για παραπανω φωνες , αυτες λειτουργουν σαν συγχορδιακο συμπληρωμα.

αυτα εχοντας την τυχη του να ακουω -καθημερινα- , παραδοσιακες μελωδιες τραγουδισμενες σε 4φωνιες , απο "εμπειρικους/ερασιτεχνες" , πριν καν παω νηπιαγωγειο.

παντως με λιγες ουσιαστικες γνωσεις κατασκευης/χρησης , κλιμακων , διαστηματων , συγχορδιων , και φυσικα ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ , θα σου λυθει δια παντος η απορια.

(ιδου και ενα link απο το σχημα που συμμετεχω εδω και 14 συναπτα ετη.οι "εμπειροτεχνες" που προαανεφερα...)

www.tragoudistades.com

 
spimav_z είπε:
παντως με λιγες ουσιαστικες γνωσεις κατασκευης/χρησης , κλιμακων , διαστηματων , συγχορδιων , και φυσικα ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ , θα σου λυθει δια παντος η απορια.
Ακριβώς.

Θα ήθελα να συμπληρώσω το εξής:

Δεδομένου ότι προσπαθείς τώρα να μάθεις να τραγουδάς "δεύτερες", θα σου πρότεινα να αρχίσεις να ακούς πρώτα κομμάτια τα οποία γνωρίζεις.

Καλή και η μουσική της Motown, καλά και τα ηπειρώτικα, αλλά αν σαν μελωδίες σου είναι παντελώς άγνωστες, η δυσκολία μεγαλώνει.

Για αυτό θα σου πρότεινα, να βρεις ένα κομμάτι που να σου αρέσει και να έχει χαρακτηριστική δεύτερη φωνή και να προσπαθήσεις με το αυτί σου να την απομονώσεις, να προσπαθήσεις να την καταλάβεις και να την τραγουδήσεις κι εσύ.

Όταν το καταφέρεις, προχωράς στο επόμενο κλπ και κάποια στιγμή, θα φτάσεις στο σημείο, να αναγωρίζεις αυτόματα τις δεύετερες φωνές, να προσθέτεις εσύ δεύτερη ή και τρίτη φωνή σε κομμάτια που δεν έχουν, κλπ.

Αυτό θα γίνει όμως με εξάσκηση και όχι από τη μια μέρα στην άλλη.

Προσωπικά, είμαι διατεθιμένος να σε βοηθήσω αν θες ως εξής:

μπορώ να σου ηχογραφήσω με την κιθάρα (και όχι με τη φωνή...;P) αποσπάσματα από ένα-δυο κομμάτια που σου αρέσουν (αρκεί να τα ξέρω), με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι ξεκάθαρο το τι τραγουδάει η κάθε φωνή.

Μπορώ να κάνω panning τέρμα αριστερά τη μία φωνή και τέρμα δεξιά την άλλη για να επιλέγεις ποια θες να ακούσεις κάθε φορά, για να κάνεις εξάσκηση ;)

 
Κι εγώ δεν θα διαφοροποιηθώ ιδιαίτερα, υπάρχουν άπειροι συνδυασμοί, η επιλογή των οποίων εξαρτάται από το τι θες να βγάλεις. Ένας καλός τρόπος να ξεκινήσεις είναι να γράψεις τη μελωδική γραμή της πρώτης φωνής σε ένα όργανο, και από πάνω μετά να παίξεις την όποια "δεύτερη". Αλλά πάιζουν άπειρα πράγματα ρόλο (αντρικές, γυναικείες φωνές, μπάσσες, πιο μπάσσες, πιο πρίμες, οι δυνατότητές τους σε ανοίγματα αλλά ταυτόχρονα να μη ζορίζονται κλπ κλπ κλπ)...

Πρέπει να ακούσεις πολλή αντίστοιχη μουσική (αμέτρητες μπάντες, αλλά τσέκαρε και Mark Lanegan - Greg Dulli), και (μη γελάσετε) δοκίμασε την τεχνική που έχουν οι ψάλτες με το ισοκράτημα (ή σκέτο ίσο), που ουσιαστικά κρατάς από πίσω σταθερή μια συγκεκριμένη νότα. Σε πολλές περιπτώσεις το έχω ακούσει και είναι σούπερ (ιδίως σε μέταλ, νου-μέταλ).

Προσπάθησε για αρχή να "ξεπατικώσεις" γνωστά τραγούδια, απομονώνοντας τις φωνές και μελετώντας τες χωριστά. Επίσης τα μαθήματα φωνητικής σου έχουν περάσει από το μυαλό καθόλου, αν θες να ασχοληθείς αρκετά σοβαρά;

Επίσης πρωτότυπη ιδέα είναι να μεταφέρεις παραδοσιακές τεχνικές δεύτερων φωνών ενός είδους σε ένα άλλο.

 
Ορίστε και ένα κομμάτι με καταπληκτικές διφωνίες (κυρίως στο refrain)...


 
Εγω παντως απο παιδακι, στα πρωτα βηματα μου με τη μουσικη(6-7 χρονων) εμαθα να κανω διφωνιες (και χορωδιες εντελει) ακουγοντας και μελετωντας Queen. Απλα ΣΧΟΛΕΙΟ.

 
hi!

να προτείνω και εγώ κάτι...

δοκίμασε σε ένα μουσικό μέρος όπου θες να βάλεις φωνή κ backin vocals να βγάλεις 2 μελωδίες.

στην ανάγκη, βάλε 2 διαφορετικά άτομα να βγάλουν δηλαδή μελωδία για την ίδια μουσική.

το αποτέλεσμα του να τα βάλεις να παίξουν μετα ταυτόχρονα μπορεί να είναι πολύ ενδιαφέρον!

από γνωστά κομμάτια, σου προτείνω το california dreaming, το γνωστό, που μου αρέσει πολύ  :)

 
elavd είπε:
Προσωπικά, είμαι διατεθιμένος να σε βοηθήσω αν θες ως εξής:

μπορώ να σου ηχογραφήσω με την κιθάρα (και όχι με τη φωνή...;P) αποσπάσματα από ένα-δυο κομμάτια που σου αρέσουν (αρκεί να τα ξέρω), με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι ξεκάθαρο το τι τραγουδάει η κάθε φωνή.

Μπορώ να κάνω panning τέρμα αριστερά τη μία φωνή και τέρμα δεξιά την άλλη για να επιλέγεις ποια θες να ακούσεις κάθε φορά, για να κάνεις εξάσκηση ;)
1000 ευχαριστω. Σκεφτομαι για το sound of silence ή το Are you going to Scarborough Fair των Simon and Garfunkel. Και παλι 1000 ευχαριστω. Οποτε μπορεσεις και αν μπορεσεις

 
koxcygr είπε:
1000 ευχαριστω. Σκεφτομαι για το sound of silence ή το Are you going to Scarborough Fair των Simon and Garfunkel. Και παλι 1000 ευχαριστω. Οποτε μπορεσεις και αν μπορεσεις
ΟΚ ;) Θα προσπαθήσω να τα κάνω και τα 2 ;)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top