David Byrne: 'The internet will suck all creative content out of the world'

RayDTutto

Re di tutto e di nessuno
Μηνύματα
10,754
Πόντοι
98
www.theguardian.com/music/2013/oct/11/david-byrne-internet-content-world

For perspective, Daft Punk's song of the summer, "Get Lucky", reached 104,760,000 Spotify streams by the end of August: the two Daft Punk guys stand to make somewhere around $13,000 each.

 
Ισορροπημένο άρθρο. Ελπίζω να καταλαβαίνει βέβαια κι ο κυρ Byrne ότι οι μέρες που πουλούσαν 20 € το cd και ήταν όλοι ευχαριστημένοι έχουν περάσει.

 
Ναι αλλα πρεπει να καταλαβουμε και εμεις οτι αν συνεχισουν οι μουσικοι να μην αμοιβονται για τη δουλεια τους η μουσικη θα πεθανει ή θα γινει μια υποθεση για ερασιτεχνες με το αντιστοιχο αντικτυπο στην ποιοτητα.

 
atreu73 είπε:
Ισορροπημένο άρθρο. Ελπίζω να καταλαβαίνει βέβαια κι ο κυρ Byrne ότι οι μέρες που πουλούσαν 20 € το cd και ήταν όλοι ευχαριστημένοι έχουν περάσει.
Το ερώτημα είναι πόσα έπαιρνε ο καλλιτέχνης από το εν λόγω ποσό βέβαια...

 
Superfunk είπε:
Ναι αλλα πρεπει να καταλαβουμε και εμεις οτι αν συνεχισουν οι μουσικοι να μην αμοιβονται για τη δουλεια τους η μουσικη θα πεθανει ή θα γινει μια υποθεση για ερασιτεχνες με το αντιστοιχο αντικτυπο στην ποιοτητα.
Φυσικά. Ο πραγματικός μουσικός θα κάνει και μια συναυλία όπως ακριβώς κάνει εδώ και δεκαετίες  ο David Byrne. Όπως επίσης κάνουν κι οι Mumford and Sons που φαίνεται ότι υπερασπίζονται το streaming. Εκεί αποδεικνύουν την αξία τους και χαλάλι και τα λεφτά που παίρνουν.

Φυσικά συναυλία δεν μπορεί να κάνει ο κάθε μπιτατζής κι ο κάθε ερασιτέχνης που καυλώνει για μουσική δημιουργία κάθε δεύτερο σαββατοκύριακο.

Το ερώτημα είναι πόσα έπαιρνε ο καλλιτέχνης από το εν λόγω ποσό βέβαια...
Μάλλον το μικρότερο ποσοστό.

Εκφράζω την προσωπική μου άποψη όταν λέω ότι η μουσική είναι σαν το παππαδιλίκη. Είναι δηλαδή περισσότερο κάλεσμα παρά επάγγελμα και όποιος αποφασίζει να το ακολουθήσει δεν το κάνει για τα εκατομμύρια.

Τώρα αν ο μουσικός αισθάνεται κάθε τόσο ότι άλλοι καρπώνονται τους κόπους της δουλειάς του. Ε, τί να πούμε; Welcome to the club.

 
atreu73 είπε:
Μάλλον το μικρότερο ποσοστό.

Εκφράζω την προσωπική μου άποψη όταν λέω ότι η μουσική είναι σαν το παππαδιλίκη. Είναι δηλαδή περισσότερο κάλεσμα παρά επάγγελμα και όποιος αποφασίζει να το ακολουθήσει δεν το κάνει για τα εκατομμύρια.

Τώρα αν ο μουσικός αισθάνεται κάθε τόσο ότι άλλοι καρπώνονται τους κόπους της δουλειάς του. Ε, τί να πούμε; Welcome to the club.
+1000

 
atreu73 είπε:
Εκφράζω την προσωπική μου άποψη όταν λέω ότι η μουσική είναι σαν το παππαδιλίκη. Είναι δηλαδή περισσότερο κάλεσμα παρά επάγγελμα και όποιος αποφασίζει να το ακολουθήσει δεν το κάνει για τα εκατομμύρια.

Τώρα αν ο μουσικός αισθάνεται κάθε τόσο ότι άλλοι καρπώνονται τους κόπους της δουλειάς του. Ε, τί να πούμε; Welcome to the club.
Στο παπαδιλικι βεβαια πληρωνεσαι και μαλιστα χωρις να κανεις τιποτα, να παραγεις τιποτα, ουτε να προσφερεις τιποτα παρα μονο δεισιδαιμονικες ελπιδες.....στην μουσικη υπαρχει παραγωγη εργου επομενως εκτος και αν ζουμε σε μια ουτοπια και δεν το χω καταλαβει η μουσική δεν αποτελει εξαιρεση.Παραγεις εργο?το εργο αυτο εχει ζητηση? πρεπει να πληρωθεις...τερμα.

Οσο για το ποιος ειναι πραγματικος ποιο ψευτικος,ποιος κανει μεγαλες συναυλιες ποιος οχι αυτα ειναι σε μεγαλο βαθμο και θεμα timing...γιατι αν ο Byrne πχ ηταν πιτσιρικας ανερχομενος  στην ΣΗΜΕΡΙΝΗ εποχη οι πιθανοτητες να μη ακουγοταν και να μην εκανε επιτυχια ΠΟΤΕ, θα ηταν συντριπτικες σε σχεση με το παρελθον ;).

 
Xιλιοσυζητημένο αλλά πάντοτε καυτό θέμα με μεγάλα debates. Πράγματι, πρέπει να το δουν σαν μια μέθοδο που προσφέρει exposure (συγγνώμη για τα ενίοτε φτωχά ελληνικά μου - δεν μου αρέσει να πετάω εξυπνακίστικες αγγλικούρες). Και αυτή υπάρχει σοβαρή περίπτωση να ενισχύσει τα έσοδα αντί να τα μειώσει, μιας και οι σοβαροί μουσικόφιλοι θα προχωρήσουν σε αγορά μόνο κατόπιν δοκιμής. Πχ. http://arstechnica.com/tech-policy/2009/01/dutch-government-study-net-effect-of-p2p-use-is-positive/

Επίσης, η απώλεια εσόδων που ισχυρίζονται οι μεγαλοκαρχαρίες και οι ενώσεις τους (MPAA, RIAA κλπ) δεν εννοείται αλλά πρέπει να αποδεικνύεται με πολύ συγκεκριμένα επιχειρήματα και δεδομένα που να μπορούν να σταθούν σε δικαστήριο, κάτι που δεν γίνεται, και που αποτελεί μια από τις κύριες αιτίες που οι δίκες αυτές χάνονται (μια άλλη είναι ο υπερβάλλων ζήλος τους που φτάνει σε σημείο κατασκοπευτικού ελέγχου της πληροφορίας, και παραβίασης προσωπικού απορρήτου χρηστών με απαίτηση δεδομένων από τους internet service providers, που κι εκεί έχουν φάει τα μούτρα τους, πχ. με τις πρόσφατες περιώνυμες περιπτώσεις των SOPA, PIPA και ACTA που ναυάγησαν μετά από παγκόσμια κατακραυγή).

Για εμένα το "ζουμί" βρίσκεται κυρίως εδώ:

The labels also got equity; so they are now partners and shareholders in Spotify, which is valued at around $3bn. That income from equity, when and if the service goes public, does not have to be shared with the artists. It seems obvious that some people are making a lot of money on this deal, while the artists have been left with meagre scraps.
The major labels are happy, the consumer is happy and the CEOs of the web services are happy. All good, except no one is left to speak for those who actually make the stuff.
Όσο κι αν το νέο μοντέλο αυτό ωθεί τους καλλιτέχνες περισσότερο προς το performing, το licensing και την online διάθεση για τα κύρια έσοδά τους (αφού πια οι περισσότεροι παραδέχονται πως η παραδοσιακή, παλιομοδίτικη δισκογραφία είναι σχεδόν νεκρή), αυτό το σχόλιο συνοψίζει το κλασσικό στάτους αδικίας που ισχύει με διαφορετικές μορφές από την πρώτη στιγμή που τα studios γιγαντώθηκαν αρκετές δεκαετίες πριν.
 
Θελω ,αν μπορει καποιος,  να μου εξηγησει πως πλητετται η μουσικη ως ειδος τεχνης απο το spotify, το youtube και το net γενικοτερα.

 
ThanosJ είπε:
Θελω ,αν μπορει καποιος,  να μου εξηγησει πως πλητετται η μουσικη ως ειδος τεχνης απο το spotify, το youtube και το net γενικοτερα.
Η τέχνη από τα βάθη της ιστορίας, συνδέεται άμεσα με την ανάδειξη των κορυφαίων ταλέντων της εποχής της, μέσω χρηματικής ανταμοιβής.

Πολύ σπάνια υπήρξαν καλλιτέχνες που η επιτυχία τους (κατά τη διάρκεια της ζωής τους ή μετά το θάνατό τους) αναγνωρίστηκε με κριτήρια άλλα, εκτός από τα χρηματικά.

Αν σταματήσει να υπάρχει το χρηματικό κίνητρο - και όταν λέμε χρηματικό κίνητρο εννοούμε, τουλάχιστον, να μπορεί ο καλλιτέχνης να δουλεύει απερίσπαστα με την τέχνη του και τα περί αυτήν, και να μη χρειάζεται day-job - τότε χάνεται και η τέχνη και επικρατεί η πλημμύρα μετριότητας που έχει τις τεχνικές δυνατότητες να βάλει ένα ρυθμό και μια συνοδεία και να ανεβάσει το τραγούδι της στο "οπουδήποτε".

Πέραν του γεγονότος ότι αν χαθεί η αναγνωρισιμότητα, αν δεν υπάρχουν πλέον είδωλα, σβήνει ένας σημαντικός φάρος έμπνευσης, τουλάχιστον στην ποπ και ροκ μουσική. Μην ξεχνάς ότι πολλοί πιτσιρικάδες δεν μπήκαν στη μουσική για να παίξουν κάποιο όργανο, αλλά έμαθαν κάποιο όργανο για να γίνουν ο "τάδε" ή ο "δείνα".

 
Dreamdancer είπε:
Στο παπαδιλικι βεβαια πληρωνεσαι και μαλιστα χωρις να κανεις τιποτα, να παραγεις τιποτα, ουτε να προσφερεις τιποτα παρα μονο δεισιδαιμονικες ελπιδες.....στην μουσικη υπαρχει παραγωγη εργου επομενως εκτος και αν ζουμε σε μια ουτοπια και δεν το χω καταλαβει η μουσική δεν αποτελει εξαιρεση.Παραγεις εργο?το εργο αυτο εχει ζητηση? πρεπει να πληρωθεις...τερμα.

Οσο για το ποιος ειναι πραγματικος ποιο ψευτικος,ποιος κανει μεγαλες συναυλιες ποιος οχι αυτα ειναι σε μεγαλο βαθμο και θεμα timing...γιατι αν ο Byrne πχ ηταν πιτσιρικας ανερχομενος  στην ΣΗΜΕΡΙΝΗ εποχη οι πιθανοτητες να μη ακουγοταν και να μην εκανε επιτυχια ΠΟΤΕ, θα ηταν συντριπτικες σε σχεση με το παρελθον ;).
Δεν είχα καμία πρόθεση να συγκρίνω το έργο του μουσικού με αυτό του ιερέα. Δεν είμαι και αρμόδιος.

Λέω απλά ότι τα κίνητρα του θα έπρεπε να είναι διαφορετικά από αυτά του μέσου επαγγελματία. Φυσικά και πρέπει να πληρώνεται. Να πληρώνεται, να γράφει, να παίζει και να τον θαυμάζουμε.

Πιθανότατα οι συνθήκες που δημιούργησαν έναν David Byrne να έχουν εκλείψει, όπως άλλωστε και αυτές που δημιούργησαν έναν Bach. Η καλή μουσική όμως, πάλι κατά τη γνώμη μου, όχι.

Αν τώρα δεν θέλει κάποιος να προβάλλει τη δουλειά του μέσω spotify, youtube ή όπου, νομίζω είναι ελεύθερος να το κάνει. Δηλαδή να μην το κάνει.

Π.χ. τραγούδι του Bob Dylan δεν πρόκειται να βρεις στο youtube.

 
RayDTutto είπε:
τότε χάνεται και η τέχνη και επικρατεί η πλημμύρα μετριότητας που έχει τις τεχνικές δυνατότητες να βάλει ένα ρυθμό και μια συνοδεία και να ανεβάσει το τραγούδι της στο "οπουδήποτε".

Πέραν του γεγονότος ότι αν χαθεί η αναγνωρισιμότητα, αν δεν υπάρχουν πλέον είδωλα, σβήνει ένας σημαντικός φάρος έμπνευσης, τουλάχιστον στην ποπ και ροκ μουσική. Μην ξεχνάς ότι πολλοί πιτσιρικάδες δεν μπήκαν στη μουσική για να παίξουν κάποιο όργανο, αλλά έμαθαν κάποιο όργανο για να γίνουν ο "τάδε" ή ο "δείνα".
Τι να σου πω εμενα παλι ολα αυτα μου ακουγονται θετικοτατα. Αν εξαιρεσεις την λεξη "μετριοτητα" που ειναι τελειως σχετικη. Τωρα οσο για την αναγνωρισιμοτητα και τα ειδωλα δεν σημαινει οτι εξαφανιζονται. Αυτο ειναι αλλο θεμα. Απλα αναδεικνυονται με διαφορετικο τροπο. Και εννοειται οτι θα προτιμουσα οι πιτσιρικαδες να μπαινουν στην μουσικη γιατι τους αρεσει. Οσοι δεν θελουν δεν ειναι αναγκασμενοι απο κανεναν.

Αυτο που πηρα εγω απτο αρθρο ειναι οτι ουτε το ιντερνετ και οι διαφορες υπηρεσιες ειναι το προβλημα, ουτε οι καλλιτεχνες. Οι μεσαζοντες ειναι που κρατουν την μεριδα του λεοντος ενω στην ουσια οι καλλιτεχνες ειναι αυτοι που παραγουν την τεχνη. Αυτο που γινεται τωρα ειναι να αναδεικνυονται οι αδυναμιες/αδικιες του παρελθοντος. Τελικα η μουσικη δεν προκειται να πεθανει, μονο οσοι δεν συμβιβαζονται με την νεα εποχη.

 
mariostz είπε:
Τι να σου πω εμενα παλι ολα αυτα μου ακουγονται θετικοτατα.
Εγώ δεν θεωρώ θετικό το γεγονός ότι το επόμενο εξαιρετικό ταλέντο δεν θα έχει κίνητρο για να ακονίσει τις δυνατότητές του, θα βρει μια day-job και θα βαράει στην κρεβατοκάμαρα του τη λα...

 
Δεν τους φοβάμαι τους μουσικούς, ειναι χειρότεροι και από τις κατσαρίδες ;D Εδω όταν κοπηκε το χρήμα απο τις Αυλές, κατάφεραν να πουλάνε αέρα με το τεμάχιο, στο ιντερνετάκι θα κολλήσουν? ;D

Στα σοβαρά δε θα τοποθετηθώ, καθώς βρίσκω σωστή και τη θέση του Ray, αλλά και τον αντίλογο.

Η μουσική θα βρει μάλλον τον τρόπο να συνεχίσει να υπάρχει και να εξελίσσεται, δεν είναι ότι εξαρτιόταν από παντα από τις πωλήσεις των cd και από τα πνευματικά δικαιώματα. Αυτό είναι πολύ μικρο κομμάτι στην ιστορία της.

Ισως κάνει μια κοιλιά, λόγω των συνθηκών που ανέφερε ο Ray, αλλά μετα η ανάγκη του κόσμου για καλύτερη ποιότητα, να ξαναδώσει ώθηση με κάποιο τρόπο...

Και ήδη υπάρχει στοκ καλής μουσικής για όσο ζήσουμε, οπότε όλα μια χαρα :D

 
Το μονο μειονεκτημα σημερα ειναι ο κορεσμος....υπαρχει "πολυ" απο το...οτιδηποτε.Ολοι πλεον εχουν την δυνατοτητα να ακουστουν,να γραψουν μουσικη απο το..δωματιο τους με εργαλεια που παλιοτερα ουτε στην φαντασια δεν υπαρχαν(οχι οτι και τωρα ειναι ικανοποιημενοι βεβαια αλλα λεμε ;D),να βρουν πληροφοριες να συνεργαστουν με αλλους και να τελειωσουν αλμπουμ  με τυπους που γουσταρουν χωρις να χρειαζεται καν να τους συναντησουν κτλ κτλ κτλ...

Το προβλημα ειναι οτι ειναι τοσοι πλεον που ειναι 1000 φορες ποιο δυσκολο να ξεχωρισουν..οχι γιατι ειναι λιγοτερο ταλαντουχοι απλα επειδή κανεις δεν εχει πλεον το χρονο να ξεδιαλυνει την ατελειωτη θαλλασα....παλια υπηρχαν ποταμακια...γιαυτο και εμειναν καλλιτεχνες τωρα οι πληροφοριες ειναι πολυ περσσοτερες απο αυτες που μπορουμε να επεξεργαστουμε......τοσο απλα.

 
Ως άνθρωπος που ζω από τη μουσική 100% μπορώ να πω ότι αν δε μπορούσα να ζω από τη μουσική (οικονομικά) δε θα μπορούσα να παράγω αυτό που παράγω (είτε μουσική, είτε παρτιτούρες του εκδοτικού οίκου, είτε συναυλίες).

Για να γίνει κάτι καλό χρειάζεται χρόνος. ΠΟΛΛΕΣ ώρες/βδομάδες/μήνες/ίσως και χρόνια! Αν δε μπορώ να τρέψω την οικογένειά μου στο μεταξύ, τι μπορώ να κάνω; Τα παρατάω και πάω να δουλέψω στα ΙΚΕΑ!

Τώρα, για τους κολοσούς αυτό που συμβαίνει είναι πρόβλημα. Για τους μικρούς αυτό που συμβαίνει είναι μια χαρά.

 
RayDTutto είπε:
Εγώ δεν θεωρώ θετικό το γεγονός ότι το επόμενο εξαιρετικό ταλέντο δεν θα έχει κίνητρο για να ακονίσει τις δυνατότητές του, θα βρει μια day-job και θα βαράει στην κρεβατοκάμαρα του τη λα...
Εδω προκυπτουν πολλα ερωτηματα. Τι θεωρεις ταλεντο, πως το βρισκεις a priori χωρις να εχει ασχοληθει σοβαρα με το αντικειμενο, τι κινητρο θα ηθελες να εχει; Ναι πιθανως θα βρει μια day-job που λες για να τα βγαλει περα αλλα λιγο πολυ οι περισσοτεροι αυτο δεν κανουμε; Τουλαχιστον μεχρι του σημειου να πει καποιος οτι μπορει να εχει ενα καλο εισοδημα απο την τεχνη του, οταν, αν και για οσο ερθει. Ειναι η γενικοτερη πραγματικοτητα στην οποια ζουμε. Δεν νομιζω οτι οι μουσικοι έχουν καποιο παραπανω δικαιωμα απο ολους τους υπολοιπους.

 
Αν και αυτοπροσδιορίζομαι ως ''μουσικός-καλλιτέχνης'' , έστω και οικιακός  ;D θεωρώ πως ο Λυκούργος για τις συνθήκες της εποχής και του τόπου,  καλά έκανε και απαγόρευσε τις τέχνες.............

Πέραν αυτού συζήτηση που υποκρύπτει πολιτικά θέματα και συνομιλητή τον ΣΦ, δεν κάνω, προτιμώ να σαλιαρίζουμε φιλικά, απ το να τρώμε τα μουστάκια μας και δεν έχει κιόλας  ;D ;D ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top