David Byrne: 'The internet will suck all creative content out of the world'

Ως άνθρωπος που ζω από τη μουσική 100% μπορώ να πω ότι αν δε μπορούσα να ζω από τη μουσική (οικονομικά) δε θα μπορούσα να παράγω αυτό που παράγω (είτε μουσική, είτε παρτιτούρες του εκδοτικού οίκου, είτε συναυλίες).
ΑΚΡΙΒΩΣ...οπως δεν θα πηγαινα ποτε σε εναν ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟ που τα....πρωινα δουλευει στο ΙΚΕΑ και το απογευμα ασχολειται...ερασιτεχνικα με την....ιατρικη ετσι και δεν νομιζω να επαιρνα ποτε στα σοβαρα καποιον Part time...μουσικο ,μια και ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να ειναι τοσο καλος και παραγωγικος οσο ενας full time...δεν χρειαζεται να εισαι και ...ο Αϊνσταϊν για να το καταλαβεις αυτο... ;D

Φυσικα αυτο δεν σημαινει οτι καποιος χομπιστας δεν ειναι καλος....απλα...ενας επαγγελματιας εχει και την αντιστοιχη ΔΙΨΑ για επιτυχια η οποια των ωθει μια και η επιβιωση του εξαρταται απο αυτην...ο χομπιστας ΔΕΝ το εχει αυτο το πραγμα και ανευ ...διψας....δουλεια ΔΕΝ γινεται.... ;)

 
RayDTutto είπε:
Εγώ δεν θεωρώ θετικό το γεγονός ότι το επόμενο εξαιρετικό ταλέντο δεν θα έχει κίνητρο για να ακονίσει τις δυνατότητές του, θα βρει μια day-job και θα βαράει στην κρεβατοκάμαρα του τη λα...
Συμφωνώ. Ας φροντίσουμε να είναι όλοι ταϊσμένοι στον κόσμο που ζούμε για να μπορέσει έτσι πλέον και μια μεγάλη πλειοψηφία να προχωρήσει στο στάδιο του αυτοπροσδιορισμού, της ενασχόλησης με αυτό που της αρέσει (την τέχνη) και να πληρώνεται γι' αυτό. Σίγουρα με αυτόν τον τρόπο θα αναδειχτούν ακόμα περισσότερα ταλέντα.

 
atreu73 είπε:
Συμφωνώ. Ας φροντίσουμε να είναι όλοι ταϊσμένοι στον κόσμο που ζούμε για να μπορέσει έτσι πλέον και μια μεγάλη πλειοψηφία να προχωρήσει στο στάδιο του αυτοπροσδιορισμού, της ενασχόλησης με αυτό που της αρέσει (την τέχνη) και να πληρώνεται γι' αυτό. Σίγουρα με αυτόν τον τρόπο θα αναδειχτούν ακόμα περισσότερα ταλέντα.
Αυτο ειναι και το ιδανικο. Αλλα τοτε το θεμα παει αλλου.

 
Ας φροντίσουμε να είναι όλοι ταϊσμένοι στον κόσμο που ζούμε
Περιεργο αυτο που λες μια και αν κοιταξεις την ιστορια της μουσικης η ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗ πλειοψηφια των ΤΕΡΑΣΤΙΩΝ μουσικων & καλλιτεχνων μονο...ταϊσμενοι δεν ητανε....ΑΚΡΙΒΩΣ αυτη η...ελλειψη  ..ταϊσματος ηταν που τους ωθησε να πετυχουν....αλλωστε δεν γνωριζω ουτε ΕΝΑΝ...ΔΗΜΟΣΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ στην Ελλαδα ,μια και μιλας για ταϊσμενους.. ;D,που να εχει....εκπονησει καποιο σημαντικο καλλιτεχνικο εργο...αυτο αρκει ως αποδειξη (αναφερω το ..ΑΠΟΛΥΤΟ ταϊσμα μια και λογικα καποιος ανθρωπος που αμοιβεται παχυλα και που δεν εχει απολυτως κανενα αγχος για την επιβιωση,οπως ο μεσος Ελλην ΔΥ με βαση τη θεωρια σου θα ειχε την ευκαιρια να γραψει ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ την 5η συμφωνια... ;D)  

 
Superfunk είπε:
αλλωστε δεν γνωριζω ουτε ΕΝΑΝ...ΔΗΜΟΣΙΟ ΥΠΑΛΛΗΛΟ στην Ελλαδα ,μια και μιλας για ταϊσμενους.. ;D,που να εχει....εκπονησει καποιο σημαντικο καλλιτεχνικο εργο..
Γίνομαι ο δικηγόρος του διαβόλου παρότι συμφωνώ με το ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι και ολίγον πειναλέων για να δημιουργήσει  ;D. Ο Καρυωτάκης.  

 
Ο Καρυωτάκης.  
ο οποιος ηταν μονιμα υπο δυσμενια και μετατιθετο συνεχως ενω ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ.. ;) (ο νομος για τη νομιμοτητα των τεμπελ ΔΥ ψηφιστηκε το 1919 αλλα εφαρμοστηκε το 1930 οταν ο ποιητης ηταν ηδη νεκρος),αλλα μαλλον ξερεις οτι μιλαω για τους μετα το 1974 ελληνες ΔΥ και απλα μου κανεις πλακα... ;D

 
atreu73 είπε:
Συμφωνώ. Ας φροντίσουμε να είναι όλοι ταϊσμένοι στον κόσμο που ζούμε για να μπορέσει έτσι πλέον και μια μεγάλη πλειοψηφία να προχωρήσει στο στάδιο του αυτοπροσδιορισμού, της ενασχόλησης με αυτό που της αρέσει (την τέχνη) και να πληρώνεται γι' αυτό. Σίγουρα με αυτόν τον τρόπο θα αναδειχτούν ακόμα περισσότερα ταλέντα.
Νομίζω ότι θα πρέπει να το ξαναδιαβάσεις αυτό και να το ανασκευάσεις.

Οι ταϊσμένοι θα κάνουν τέχνη ; ; ; ;

Μην μπερδεύεις τις κοινωνικές σου αντιλήψεις με την πραγματικότητα της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

Αλλά ξεφεύγουμε...

 
Superfunk είπε:
ο οποιος ηταν μονιμα υπο δυσμενια και μετατιθετο συνεχως ενω ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑ.. ;) (ο νομος για τη νομιμοτητα των τεμπελ ΔΥ ψηφιστηκε το 1919 αλλα εφαρμοστηκε το 1930 οταν ο ποιητης ηταν ηδη νεκρος),αλλα μαλλον ξερεις οτι μιλαω για τους μετα το 1974 ελληνες ΔΥ και απλα μου κανεις πλακα... ;D
Και γω περίμενα να απαντήσεις: "γι' αυτό αυτοκτόνησε"

Και παιδιά οι φίλοι μας daft punk δεν πεινάνε. 60 μύρια έχει ο καθένας. Ντόλαρς ε, όχι στρείδια.

Και με τον όρο ταϊσμένοι φυσικά δεν εννοώ ούτε τους βολεμένους ούτε και αυτούς που τους λείπει η φιλοδοξία.

Εννοώ τους πεινασμένους χωρίς να μιλώ μεταφορικά.

 
Δε βρίσκετε κάπως ανόητη τη σύνδεση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με την πληρότητα του στομαχιου?

Θελω να πω, αυτά τα λέγαμε στο γυμνάσιο, όταν ακουγαμε Νιρβάνα...

 
συμφωνώ με το ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι και ολίγον πειναλέων για να δημιουργήσει
οχι μονο ο...καλλιτεχνης...αν δεις την ζωη της ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗΣ πλειοψηφιας των περισσοτερων ΠΟΛΥ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΩΝ επαγγελματικα ανθρωπων θα δεις οτι μονο...ταϊσμενοι δεν ηταν...το ταϊσμα συνηθως οδηγει σε ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ μια και λειπει το drive ,ενας λογος της εξαιρετικης μετριοτητας της ελληνικης κοινωνιας ΕΙΝΑΙ και αυτο το ταϊσμα που επικρατει επικρατουσε τοσα χρονια....τα....κεφτεδακια της μαμας που λεω και εγω.... ;D ;D

 
neeq είπε:
Δε βρίσκετε κάπως ανόητη τη σύνδεση της καλλιτεχνικής δημιουργίας με την πληρότητα του στομαχιου?

Θελω να πω, αυτά τα λέγαμε στο γυμνάσιο, όταν ακουγαμε Νιρβάνα...
Όχι - όταν θέλεις η τέχνη σου να σου φέρνει τα προς το ζην.

Ναι - όταν είναι part-time ή hobby. Αλλά πόσους καλλιτέχνες ξέρεις που έγιναν σπουδαίοι από το hobby τους;

 
Και εγώ πιστεύω ότι "η πείνα" και αν αυτή επηρεάζει ή όχι την τέχνη, είναι έννοια σχετική και μη μετρήσιμη.

Άλλα θέλει να χορτάσει αυτός:

Meatloaf-meatloaf-873305_1121_1405.jpg


Και άλλα αυτός:

DB_IggyPop.jpg


;D ;D ;D

 
Superfunk είπε:
οχι μονο ο...καλλιτεχνης...αν δεις την ζωη της ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗΣ πλειοψηφιας των περισσοτερων ΠΟΛΥ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΩΝ επαγγελματικα ανθρωπων θα δεις οτι μονο...ταϊσμενοι δεν ηταν...το ταϊσμα συνηθως οδηγει σε ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ μια και λειπει το drive
Οι μεγάλοι καλλιτέχνες (και μπαντες) που γνωρίζουμε, κάποια στιγμή έκαναν το μπαμ και έλυσαν για τα καλά το βιοποριστικό τους πρόβλημα, παρόλα αυτά συνέχισαν για Ν ακομα αλμπουμ να βγάζουν εξίσου καλή ή και καλύτερη μουσική (μέχρι που πλέον στέρεψαν όχι από φράγκα αλλά απο ιδέες) πώς κολλάει αυτό με τη θεωρία σου;

 
Κολλαει ΤΕΛΕΙΑ μια και αφου εγιναν ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ μουσικοι απασχολουνταν ΜΟΝΟ με αυτο.... ;)..εγω φυσικα μιλαω για το ΞΕΚΙΝΗΜΑ....τους & για το drive που συνοδευει ΠΑΝΤΑ τους αυτοδημιούργητους  ανθρωπους που ξεκινησαν απο πολυ χαμηλα....δεν τους εγκαταλειπει ΠΟΤΕ...σαν το...Ρεξονα ενα πραμα.. ;D

Οπως λεει και ο Κηθ Ριτσαρντς...‘‘ημουν τοσο φτωχος που ειχα δυο μονο επιλογες:να γινω σκουπιδιαρης ή μουσικος προτιμησα το δευτερο και παλεψα ΠΟΛΥ για αυτο"

 
gdevelek είπε:
Οι μεγάλοι καλλιτέχνες (και μπαντες) που γνωρίζουμε, κάποια στιγμή έκαναν το μπαμ και έλυσαν για τα καλά το βιοποριστικό τους πρόβλημα, παρόλα αυτά συνέχισαν για Ν ακομα αλμπουμ να βγάζουν εξίσου καλή ή και καλύτερη μουσική (μέχρι που πλέον στέρεψαν όχι από φράγκα αλλά απο ιδέες) πώς κολλάει αυτό με τη θεωρία σου;
Ήταν και είναι ταλέντα. Το ταλέντο δεν έχει να κάνει με το drive για την επιτυχία και / ή την εξωτερίκευση της τέχνης που έχεις μέσα σου.
 
RayDTutto είπε:
Αλλά πόσους καλλιτέχνες ξέρεις που έγιναν σπουδαίοι από το hobby τους;
Δεν καταλαβαίνω την ερώτηση. Ο όρος "σπουδαίος", μαλλον στην ουσία του ειναι οικονομικός, αφού αν ειναι σπουδαίος και τον γνωρίζω (και δεν ειναι φίλος ή ξαδερφος), θα έχει και ικανοποιητικές απολαβες. Το να υπάρχει κάποιος σπουδαίος που να εχει πει όχι στα χρήματα, είναι μαλλον απίθανο, οπότε μαλλον αυτά τα δύο πανε μαζι, άρα και ο όρος "σπουδαιος" ακυρώνει την ιδιότητα του χομπίστα.

Το να είναι όμως κάποιος μανάβης, πιο ικανός συνθέτης (με ορισμένους όρους αισθητικής), από άτομα που ζουνε απο τη σύνθεση (δε λέω ονοματα, θα παει αλλου η κουβεντα), το θεωρω πάρα πολύ πιθανό, και μάλιστα θα στοιχημάτιζα πολύ άνετα σε αυτό.

Και μετά υπάρχουν μουσικοί που δημιουργούν περαν της έννοιας του έργου, ως "χειροπιαστό τεμάχιο", που δε διαχωρίζεται από την έννοια του performance για παράδειγμα, και άρα δε διαγωνίζονται με τους ίδιους εμπορικούς όρους (αριθμος τεμαχίων, διάρκεια σε τσαρτς) με τους "κανονικούς" συνθέτες. Παρόλα αυτά δημιουργούν μουσική, η οποία μπορει και να χάνεται αυτοστιγμή.

Είναι πολλά τα ζητήματα που πρέπει να λυθούν, πριν συνδεσουμε την καλλιτεχνική αξια ενος μουσικού πονήματος (δε λέω έργου ;D ) με το στομάχι και τα παιδικά χρόνια του δημιουργού.

 
RayDTutto είπε:
Ήταν και είναι ταλέντα. Το ταλέντο δεν έχει να κάνει με το drive για την επιτυχία και / ή την εξωτερίκευση της τέχνης που έχεις μέσα σου.
Στον ΣΦ πέστα αυτά...

Δε συνδέω την ποιότητα της μουσικής δημιουργίας ούτε με το όποιο βιοποριστικό πρόβλημα, ούτε με το αν είναι επαγγελματίες ή όχι, ούτε με το ποσες ώρες ασχολείται κανείς τη μέρα με τη μουσική, μου φαίνονται εντελώς επιφανειακοί, υπερ-απλουστευτικοί και εν τέλει εκτός θέματος τέτοιοι συσχετισμοί.

 
Superfunk είπε:
οχι μονο ο...καλλιτεχνης...αν δεις την ζωη της ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΗΣ πλειοψηφιας των περισσοτερων ΠΟΛΥ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΩΝ επαγγελματικα ανθρωπων θα δεις οτι μονο...ταϊσμενοι δεν ηταν...το ταϊσμα συνηθως οδηγει σε ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ μια και λειπει το drive ,ενας λογος της εξαιρετικης μετριοτητας της ελληνικης κοινωνιας ΕΙΝΑΙ και αυτο το ταϊσμα που επικρατει επικρατουσε τοσα χρονια....τα....κεφτεδακια της μαμας που λεω και εγω.... ;D ;D
Όλοι οι απανταχού καλλιτέχνες αστικής καταγωγής που μεγαλούργησαν και μεγαλουργούν πώς ακριβώς υπάγονται στον ανωτέρω κανόνα;

Αυτό που λες είναι ένα συχνό μοτίβο ροκενρόλ μουσικών (ισχύει για πολλούς λαϊκούς μουσικούς παγκοσμίως) όχι οικουμενικός νόμος περί τέχνης.

Και θα εκπλαγείς ίσως αλλά πολλοί δημόσιοι υπάλληλοι μεγαλούργησαν μεταπολεμικά, όπως και πολλοί άλλοθεν χορτάτοι.

 
Πάρτε τον Μότσαρτ ρε παιδιά. Φοβερός μουσικός, συνθέτης, βιολιστής, πιανίστας τα πάντα όλα. Ποιά χρηματική ανταμοιβή λέτε τώρα αντάξια του διαμετρήματος ενός τέτοιου ταλέντου και σαχλαμάρες. Πέθανε στη ψάθα.

Τα χρήματα για τους μουσικούς. Τα καλά χρήματα, είναι τελευταίες μόδες.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top