Compressor Pedal

rouchlass

Νέο μέλος
Μηνύματα
227
Πόντοι
16
Καλησπεριζω σε ολους τους noiz-αδες.Τις τελευταιες μερες εχω φαει ενα σκαλωμα κ κοιταζω compressors κ συγκεκριμενα μου αρεσει αρκετα ο Mad Professor Green Forest.Ποτε δεν εχω ασχοληθει με τετοιου ειδους πεταλια κ εχω καποιες αποριες.

Κατ'αρχην να δωσω τα πεταλια μου με τη σειρα που με ικανοποιουν:

Korg Pitchblack - Ernie Ball VP Jr - Fulltone Clyde Deluxe - Fulltone Mini Deja Vibe 2 - Mad Professor Fire Red Fuzz - Mad Professor Litle Green Wonder - Homebrew Electronics Detox EQ - Empress Vintage Modified Superdelay ( with Mission Engineering EP-1R expression pedal) - Dr. Scientist Mini Reverberator - ISP Decimator - Boss RC 3.

K τωρα ερχομαστε στις ερωτησεις:

α)Προσθετοντας εναν compressor στην αλυσιδα των πεταλιων καταφερνεις να εχεις περισσοτερο sustain στη νοτα?Στη θεση μου που εχω ,οπως ανεφερα, τα Fire Red Fuzz κ Litle Green Wonder τα οποια ειναι ηδη κομπρεσαρισμενα οπως λεει ο κατασκευαστης ενα compressor οπως π.χ. το Green Forest θα μου προσφερει extra sustain?

β) Ποια η θεση του κομπρεσορα στη σειρα των πεταλιων?Διαβαζω πως μπορει να τοποθετηθει  πρωτο (μετα το κουρδιστηρι), μετα διαβαζω πως μπαινει αμεσως μετα απο το wah,αλλου αναφερουν πως το βαζουν μετα τα γκαζοπεταλα κ αλλοι στο τελος της αλυσιδας.Της Ποπης δηλ,αντε βγαλε ακρη...Τι ακριβως λοιπον παιζει με αυτα τα compressors???

Τα φωτα σας παρακαλω.

 
H πιο συνηθισμένη χρήση του compressor στις μέρες μας θεωρώ πως είναι κυρίως στα καθαρά. Υπάρχουν πλέον τόσα βρωμοπέταλα κι ενισχυτές που ο καθένας διαλέγει συνήθως αυτό που έχει ηδη και το amount of compression που θέλει.

Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θέλει να κομπρεσάρει ένα βρωμοπέταλο (κάποιο ελαφρύ κι ακομπρεσσάριστο overdrive συνήθως) συνήθως βάζει τον κομπρέσορα πρίν το βρωμοπέταλο. Στην αντίθετη περίπτωση και ανεβάζεις το noise floor του σήματος σου σημαντικά και αλλοιώνεις την χροιά του βρωμοπέταλου σου.

To compression δεν μπορεί να μπεί φυσικά πριν από πετάλια που θέλουν να βλέπουν αποκλειστικά και μόνο τους μαγνήτες της κιθάρας όπως είναι τα wha, τα fuzz face, τα treble boosters, τα tonenders κ.λ.π fuzzοειδή κυρίως. Μπαίνει πριν από τα harmonizers όμως τα οποία επίσης θεωρητικά θέλουν αν βλέπουν πρώτα το σήμα της κιθάρας, καθώς συνήθως τα βοηθάνε στο tracking.

Ένας κομπρέσσορας μπορεί να κάνει διάφορα πράγματα γενικά από το να μειώσει ή να σκοτώσει τελείως (squashing) το δυναμικό περιεχόμενο ενισχύοντας τα χαμηλά σου σημεία και περιορίζοντας τα δυνατά σου σημεία αλλά στις pedal form υλοποιήσεις του μπορεί να έχει και άλλα χαρακτηριστικά, να σου δώσει κάποια πρίμα, αττάκα κ.λ.π.

Tα sustainers είναι μια διαφορετική υπόθεση μιας και εστιάζουν ακριβώς σε ένα σημείο (sustain).

Αυτά πολύ γενικά. Το Mad Professor δεν το έχω ακούσει, δεν έχω γνώμη παρά μόνο σε τεχνικό επίπεδο. Ένα πολύ ωραίο site - ύμνος στο compression για να πάρεις πληροφορίες είναι αυτό:

http://www.ovnilab.com/

 
Φιλε Kreypos ευχαριστω για την απαντηση αλλα η αληθεια ειναι πως μπερδευτηκα καπως...

Στη 2η παραγραφο αναφερεις πως εαν καποιος θελει να κομπρεσαρει ενα βρωμοπεταλο συνηθως βαζει τον κομπρεσορα πριν απο αυτο κατι που ερχεται σε αντιθεση με αυτο που αναφερεις στην 3η παραγραφο οτι δηλ δεν πρεπει να μπαινει πριν τα fuzz.

Η δικη μου η βρωμα αποτελειται απο 3 πεταλια: Fire Red Fuzz- Litle Green Wonder-Detox EQ .Ποτε δεν εχω χρησιμοποιησει τα απολυτως καθαρα του ενισχυτη αλλα παντα παιζω στο clean chanel του με πολυ ηπιο overdrive (το Litle Green Wonder) κ οταν επιθυμω να ''βρωμισω'' ενεργοποιω το Fire Red Fuzz.Το EQ μενει παντα ανοιχτο.Στη δικη μου περιπτωση που θα τοποθετουσες εναν κομπρεσορα στη σειρα των πεταλιων που ανεφερα στην αρχη του θεματος?

Εκεινο που προσπαθω να καταλαβω ειναι αν με ενα compression pedal θα εχω περισσοτερο sustain (το Green Forest εχει ενα switch αλλα δινει οντως ενα ευδιακριτο extra sustain?),αν θα μου φτιαξει κι αλλο τον ηχο μου κ αν στη τελικη μου χρειαζεται.

Επειδη καπου πηρε το ματι μου πως κομπρεσορα χρειαζεσαι οπωσδηποτε αν εχεις κιθαρα με μονους μαγνητες ενω αν εχει διπλους δε σου ειναι απαραιτητος (ισχυει κατι τετοιο???) αναφερω πως η κιθαρα μου ειναι μια SG Standard κουρδισμενη σε C, η οποια φορα τους διπλους μαγνητες της μανας της.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για το αν σου χρειάζεται δεν μπορώ να απαντήσω. Προσωπικά πιστεύω ότι ο compressor χρειάζεται αποκλειστικά αν θες να παίξεις country ή funk λόγω και του ηχοχρώματος που προσθέτει ή αν θες περισσότερο sustain σε γελοιωδώς καθαρά και χαμηλά σε ένταση παιγμένα passages.

Τέλος μπορεί να του ειναι χρήσιμο αν έχεις ένα φοβερά ακομπρεσσάριστο set up (μια parts Tele, με vintage style μονούς, με Silverface Fender, με high wattage μεγάφωνο, με κάποιο boutiqoειδές ακομπρεσσάριστο booster ή TS style πετάλι και πάει λέγοντας...)

Με λίγα λόγια προσωπικά αντιπαθώ το compression στα περισσότερα βρωμοπέταλα και πιστέυω ότι με ένα σωστά σεταρισμένο όργανο και έναν ενισχυτή στην ένταση που πρέπει για τον χώρο που παίζεις (ξέρω ότι δεν είναι πάντα δυνατόν) έχεις όσο sustain χρειάζεσαι. Εξάλλου αναρωτιέμαι ποιός παίζει με sustainers. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι αυτό που είναι άχρηστο για μένα δεν μπορεί να είναι χρήσιμο για σένα.

Όσο για το μπέρδεμα με την προηγούμενη απάντηση είναι απλό. Υπάρχουν κάποια fuzz που δεν παίζουν σωστά παρά μόνο αν πριν από αυτά υπάρχει μόνο η κιθάρα. To Fire Red δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία, είναι μια βαριάντα του Big Muff ουσιαστικά και μπορείς να βάλεις το compression πριν από αυτό. Σίγουρα θα ακούγεται καλύτερα απ' το να βάλεις το compression μετά από αυτό, αν και προσωπικά δεν θα χρησιμοποιούσα και τα δύο πετάλια ταυτόχρονα έτσι κι αλλιώς. Το Fire Red είναι ούτως ή άλλως τόσο κομπρεσαρισμένο που καταντάει γελοίο να του προσθέσεις κι άλλο compression. Αν έπρεπε σωνει και καλά να το βάλω κάπου θα το έβαζα πρώτο.

Γιατί δεν κάνεις μια προσπάθεια να διαβάσεις τα FAQ στο άρθρο που σου έδωσα. Εκεί πιστεύω ότι θα βρείς όλες τις απαντήσεις...

 
Ok φιλος,ευχαριστω για την υπομονη κ τις απαντησεις σου.Του εριξα μια ματια του FAQ κ συγκεκριμενα της σελιδας που αναφερεται στον Forest Green αλλα ως εκει.Θα το τσεκαρω λεπτομερεστερα.

Cheers!

 
kpeyos είπε:
Εάν παρ' όλα αυτά κάποιος θέλει να κομπρεσάρει ένα βρωμοπέταλο (κάποιο ελαφρύ κι ακομπρεσσάριστο overdrive συνήθως) συνήθως βάζει τον κομπρέσορα πρίν το βρωμοπέταλο. Στην αντίθετη περίπτωση και ανεβάζεις το noise floor του σήματος σου σημαντικά και αλλοιώνεις την χροιά του βρωμοπέταλου σου.
To noise floor θα ανεβεί και στις δυο περιπτώσεις: στη μια ο κομπρέσσορας που θα είναι πριν το βρωμοπέταλο θα του παραδώσει ένα σήμα που μέσα του θα υπάρχει συμπιεσμένος (και ενισχυμένος) και ο προϋπάρχων θόρυβος, ενώ στην άλλη θα παραλάβει τον θόρυβο και θα κάνει το ίδιο ανεβάζοντάς τον πάνω από κάποιο κατώτατο threshold. Το συμπέρασμα για το πού θα είναι μεγαλύτερη η αύξηση προκύπτει μετά από πειραματισμό.

Όσο για τη χροιά, δεν είναι καθόλου απαραίτητο, πχ. εγώ που είμαι θρησκευτικά οπαδός της τεχνικής να μπαίνει μετά τα βρωμοπέταλα (μια τεχνική που για να πετύχει θέλει πολύ ψάξιμο) επιλέγω πολύ ήπιους ίσα-ίσα για να δώσουν sustain χωρίς να την αλλάζουν - αν έμπαιναν πριν θα χαλούσαν τις δυναμικές που μπορεί να έχει ένα βρωμοπέταλο, και που πολλές φορές τις ακριβοπληρώνουμε.

Παναγιώτη, με τόσα πετάλια που έχεις για τον βρώμικό σου ήχο πιστεύω πως όταν συνδυάζονται σου δίνουν sustain που πολύ δύσκολα θα αυξηθεί χωρίς μια γερή δόση αυγουστιάτικων Αιγαιοπελαγίτικων μελτεμιών (η ποιητική μου φλέβα σήμερα χαραμίζεται... ;D ) Στην θέση σου θα τον χρησιμοποιούσα μόνο στα καθαρά. Οι μονοπήνιοι είναι συνήθως πιο δυναμικοί κι έτσι συχνά χρειάζονται ένα κομπρεσσάρισμα, αλλά δεν είναι σπάνιο να χρησιμοποιηθεί κομπρέσσορας και με διπλούς. Με τον Mad Professor από όσο θυμάμαι δεν έχω παίξει - αν και τον έχω πετύχει σε μαγαζιά, μάλλον αρνούμαι λόγω απαξίωσης απέναντι στην εξωφρενική τιμή του ενώ έχω παίξει με δεκάδες άλλους φτηνότερους που είναι πολύ καλοί έως άριστοι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
bloody_sunday είπε:
Όσο για τη χροιά, δεν είναι καθόλου απαραίτητο, πχ. εγώ που είμαι θρησκευτικά οπαδός της τεχνικής να μπαίνει μετά τα βρωμοπέταλα (μια τεχνική που για να πετύχει θέλει πολύ ψάξιμο) επιλέγω πολύ ήπιους ίσα-ίσα για να δώσουν sustain χωρίς να την αλλάζουν - αν έμπαιναν πριν θα χαλούσαν τις δυναμικές που μπορεί να έχει ένα βρωμοπέταλο, και που πολλές φορές τις ακριβοπληρώνουμε.
Για να μην ανοίγω καινούργιο θέμα, να ρωτήσω επ'αυτού:

  Προσφάτως απέκτησα τον marshall ed1 και πειραματίζομαι με τα settings και τη θέση του στην αλυσίδα του ήχου μου.

  Μέχρι στιγμής, εφαρμόζω τη συνταγή του Superfank, βάζοντας το ed1 πριν τα od/fuzz/distortion, με full attack, 1 o'clock level και 10 o'clock compression, αλλά το αποτέλεσμα δε με ικανοποιεί, ειδικά σε σχέση με το fuzz και το "βρώμικο" παίξιμο.

Δηλαδή, η σειρά στα πεταλάκια μου έχει ως εξής:

Telecaster (haussel vintage pu's)-->Morley POW-->Marshall ED-1-->Boss SD-1-->Devi Ever Noise Floor-->Boss DS-2-->Pigtronix EP-1-->Zoom G2 (για chorus, delay, reverb)-->Fender Champion 600.

Τι άλλη συνδεσμολογία θα μπορούσα να δοκιμάσω, καθώς και αν βάλω τον κομπρέσσορα μετά τα drives, τι ρυθμίσεις να έχει;

:)

 
Από ότι βλέπω δεν είναι πετάλια με σούπερ απόκριση στις δυναμικές ή στη θέση του vol. knob της κιθάρας σου, χωρίς να είναι και μηδενική (της Devi Ever είναι high gain muff style; αν ναι τότε δεν θα έχει σχεδόν καθόλου δυναμικές). Oπότε δεν χάνεις και κάτι αν μπει και πριν. Μετά θα τα χρωματίσει κάπως - μπορεί να σου αρέσει, μπορεί και όχι, αλλά δεν τον έχω δοκιμάσει ποτέ για να σου πω λεπτομέρειες.

Αλλά δεν καταλαβαίνω τι θες να πετύχεις... περισσότερο sustain; Μια απλή συνταγή είναι να χαμηλώσεις το vol. του ενισχυτή και να αυξήσεις αυτό που παράγεται από τα πετάλια, πχ. ανεβάζοντας αρκετά το vol. του κομπρέσσορα. Ο ενισχυτής είναι και μικροσκοπικός, επομένως θα φτάσεις πολύ εύκολα κοντά στο τέλος του headroom του, αλλά θα είναι μάλλον δύσκολο να μην "κραντσάρει"(®).

 
kpeyos είπε:
Εξάλλου αναρωτιέμαι ποιός παίζει με sustainers.
David Gilmour, Bonnie Raitt, Mark Knopfler, Pete Townshed, David Grissom, Adrian Belew, John Mayer, Walter Beckett, Vince Gill, ...

και φυσικά o



 
bloody_sunday είπε:
Από ότι βλέπω δεν είναι πετάλια με σούπερ απόκριση στις δυναμικές ή στη θέση του vol. knob της κιθάρας σου, χωρίς να είναι και μηδενική (της Devi Ever είναι high gain muff style; αν ναι τότε δεν θα έχει σχεδόν καθόλου δυναμικές)
  To vol. knob της κιθάρας επηρεάζει άμεσα τον ήχο του fuzz (το οποίο δε θα χαρακτήριζα ακριβώς high gain muff, αλλά "ασύμμετρο" muff-style, όταν αυξάνει το volume της κιθάρας.Όταν, δε, κάνω engage τα 2 knobs - noise και chaos - γίνεται ένας ψιλοχαμός).

  Τώρα, όσον αφορά το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, να πω (γράψω  :P) την αλήθεια είναι αυτό του πειραματισμού με κομπρέσσορα, αν και ο ήχος, που έχω στο μυαλό μου κινείται προς stoner καταστάσεις (ξέρω ότι ο ενισχυτής στο σπίτι δε βοηθάει.Στο studio έχω τη δυνατότητα να παίζω με jtm45, peavey classic 30 και jcm900).

edit: Αυτό που ψάχνω περισσότερο να μάθω είναι πως επηρεάζουν τον ήχο οι ρυθμίσεις του κομπρέσσορα, δηλαδή, αν έχω υψηλό ή χαμηλό το level, το attack ή το compression, ούτως ώστε να (προσπαθήσω να) καταλάβω σε τι θέση και πως να είναι τοποθετημένος.

(πχ γιατί ο SF προτείνει υψηλό level και χαμηλό sustain;Tι επιτυγχάνεται με αυτό;Αν γίνει ανάποδα, τι αποτέλεσμα θα έχω;Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός. :/ )

 
Όπως έγραφα και προηγουμένως, η χρήση κομπρέσσορα όταν έχεις μπόλικο gain από ένα ή και δυο ταυτόχρονα πετάλια μπορεί (α) να μην είναι χρήσιμη, (β) να μην είναι εφικτή λόγω... θύελλας (εκτός αν περάσεις τα πάντα μαζί με το white noise από το phaser και ακούγεσαι λες και παίζεις στη μέση της ερήμου... δε λέω, πολύ desert-Κyuss σκηνικό αλλά φυσικά αστειεύομαι).

Τον κομπρέσσορα μπορείς να τον φανταστείς σαν ένα μηχάνημα που φέρνει σε έναν "μέσο όρο" το επίπεδο αυτού που παραλαμβάνει  (και τα "δυνατά" σου αλλά ταυτόχρονα και τα "χαμηλά" σου). Όταν λοιπόν συμβεί αυτό μπορεί να χρειαστεί αυτός ο "μέσος όρος" να χρειαστεί να δυναμώσει λίγο για να έρθει στα ίσα του, ή και για να πουσάρει λίγο τα επόμενα στάδια. Αυτό το κάνει το level. Το attack καθορίζει το πόσο γρήγορα θα ενεργοποιηθεί το compression - πιο αργό σημαίνει πως θα αργήσει λίγο να επέμβει κι έτσι δεν θα ισοπεδώσει τα πάντα με το καλημέρα. Το compression είναι το πόσο θα συμπιεστεί το σήμα, πχ. ένας λόγος 2/1 σημαίνει πως ένα εισερχόμενο σήμα με εύρος 20 db θα συμπιεστεί στα 10. Mεγάλο attack και χαμηλό sustain, αν εννοούμε το compression, θα σημαίνει μια ήπια ρύθμιση.

 
@bloody_sunday: σ'ευχαριστώ!Κατατοπιστικότατος (όπως πάντα  :))

 
Ε μα εννοείται, όχι σαν τους άλλους τους μπουρτζόβλαχους τραχανοπλαγιές που ακούν κομπρέσσορ και νομίζουν πως... θες κομπρέσα για τον πυρετό.  ;D :P

 
bloody_sunday είπε:
Ε μα εννοείται, όχι σαν τους άλλους τους μπουρτζόβλαχους τραχανοπλαγιές που ακούν κομπρέσσορ και νομίζουν πως... θες κομπρέσα για τον πυρετό.  ;D :P
;D ;D ;D

Αυτοί είναι αούτοι.... ;D

Εδώ δεν ξέρουν καλά-καλά να ξεχωρίζουν τις διαφορές αναλογικής-ψηφιακής ηχογράφησης  :P :P :P  ;D ;D ;D

 
Nestoras είπε:
David Gilmour, Bonnie Raitt, Mark Knopfler, Pete Townshed, David Grissom, Adrian Belew, John Mayer, Walter Beckett, Vince Gill, ...

και φυσικά o


Μάλλον δεν έγινα σαφής. Δεν εννοώ compressors τους οποίους άσχετα αν προσωπικά θεωρώ λίγο "φλούφλικους", τους χρησιμοποιεί ένα μεγάλο μέρος των κιθαριστών αλλά sustainers οι οποίοι αποτελούν ένα πολύ συγκεκριμένο είδος κομπρέσορα. Στην τελική μπορώ να ανεχτώ τον τύπο που παίζει τον Ross ή τον Dan Armstrong για τις funkies του ή τις countriles του πολύ πιο εύκολα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top