• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Classic vs Modern guitar design

συμφωνάμε Φάνη στα βασικά.

Για την ταμπελίτσα που πιστεύω επρεπε να γράφει fender, η αναλογία είναι αυτη με το σήμα στο αγωνιστικό αυτοκίνητο, που άλλο είναι να λέει prodrive και άλλο subaru, άλλο cosworth και άλλο ford,  άλλο McClaren και άλλο mercedes.

Θες endorsers. Υποσχόμενους και δημοφιλείς νέους παικταράδες. Ποιός γνωστός απο τους μοντερνους θα κάτσει να ασχοληθεί με fender? (Εγω (οκ άγνωστος) αλλά 50άρης δύσκολα θα διάλεγα μια κλασικη fender στα 1000 ευρω αν μπορούσα να χτυπήσω μια σουπερ ντουπερ Kiesel ή Strandberg στα ίδια λεφτά.)

Το όνομα δεν το συντηρείς μόνο με φωτο του παππού που οδηγεί κάποιο κλασικό "αξιόπιστο" αυτοκίνητο, αλλά κερδίζοντας αγώνες. Και σημερα τους αγώνες τους κερδίζει η Strandberg η Kiesel και απο κοντά η Ibanez και οι υπόλοιποι απο αυτούς που προανέφερες και ανέφερα. Ναι οκ η fender έβαλε κάποια ηλεκτρονικά με ενδιαφερον, αλλά θα πρέπει να βγάλει και νέα σχέδια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω δύσκολα θα διάλεγα μια κλασικη fender στα 1000 ευρω αν μπορούσα να χτυπήσω μια σουπερ ντουπερ Strandberg στα ίδια λεφτά.


Αν μιλάς για Strandberg, μιλάς για 2.500 € και made in Indonesia.

Σκέψου το ανάλογο σε fender ....

Οι Kiesel πάλι είναι άλλη ιστορία.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τους αγώνες τους κερδίζεις πλέον μαζεύοντας likes και κλικς στα βίντεό σου και στο insta
 

Εndorsements παίρνουν και οι πλέον άγνωστοι -αλλά influential στα media- παίκτες. Γιατί? Για να μπορέσουν να φτάσουν Fender και Gibson σε πωλήσεις αλλά κυρίως σε εδραίωση ονόματος. Με άλλα λόγια, δεν χρειάζεσαι endorsements όταν όλος ο πλανήτης σε έχει στο στόμα του. 

Οι Κiesel και η Strandberg είναι εταιρείες νήπια, μπροστά σε Fender, Gibson, Taylor, Martin και θα βάλω μέσα και Ιbanez. Και καλώς πράττουν κττγμ.

Το θέμα μου εμένα δεν είναι αν βγάζει νέα μοντέλα η Fender και η Gibson (βγάζουν μια χαρά νέα- που πηγαίνουν άπατα-λογικό) αλλά ότι έχουν μπλέξει σε μια δίνη "συνεχούς κινητικότητας" ό,τι όλο κάτι νέο συμβαίνει χωρίς όμως να συμβαίνει κάτι νέο, πέρα από παρωχημένα photoshop ή χαζονεωτερισμοί "στο πόδι" για να τροφοδοτούν τα σόσιαλ μίντια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
κατι δεν πιάνω;

2500 για να παιζω μεταλλα και να σρενταρω;


Όντως κάτι δεν πιάνεις.

Όση σχέση έχουν αυτές οι κιθάρες με το metal και το shreding, έχουν και με όλες τις άλλες μουσικές.

Αλλού είναι οι ιδιαιτερότητές τους, όχι στο μουσικό ιδίωμα που θα χρησιμοποιηθούν.

 
Εγώ προσωπικά δηλ. δεν έχω καμία διάθεση να ψάξω τι διαφορές έχουν η Am Std με τις Elite, Professional, Deluxe, Classic, Performer, Ultra, Traditional, Player, Classic Player, Roadhouse, Roadworn, Artist, Signature, American Original, Plus, Contemporary και μερικές δεκάδες ακόμη μοντέλα που έβγαιναν παλιότερα και σε τι ακριβώς χρησιμεύει η εισαγωγή της Ultra, πέρα από τις επιταγές της αγοράς για ενεργό παρουσία σε εκθέσεις και -πλέον- σοσιαλ μίντια. Και δεν έβαλα καν μέσα custom shop παραγωγής.


βασικά αυτό 

 
έχω την εντύπωση ότι μπορείς να βοηθήσεις περισσότερο


Είναι μεγάλη κουβέντα αυτή βρε dim, δεν μπορώ με δύο λόγια να τα πω.

Περιληπτικά ....

Εργονομία, hardware, καστομιά, προσοχή στην λεπτομέρεια, ποιότητα κατασκευής, καινοτομία, υλικά, σχεδιασμός, κλπ.

 
Αν μιλάς για Strandberg, μιλάς για 2.500 € και made in Indonesia.

Σκέψου το ανάλογο σε fender ....

Οι Kiesel πάλι είναι άλλη ιστορία.


Οσον αφορά το κοινό τους είναι η ίδια ακριβώς ιστορία. Οσον αφορά το κόστος και το made in indonesia, θα σου πω το εξής : δεν έχουμε πρόβλημα να βάλουμε την οικογενειούλα μας μέσα στο Τούρκικο Τογιότα ή το ινδικό Χιουντάι (τα οποία είναι ίσως και πιο ακριβά απο τις αντίστοιχες κατασκευες των γαλανομάτηδων αρίων) και να πάμε διακοπες, γιατί να έχουμε πρόβλημα με μια αβλαβή και άκακη κιθάρα?

 
Είναι μεγάλη κουβέντα αυτή βρε dim, δεν μπορώ με δύο λόγια να τα πω.

Περιληπτικά ....

Εργονομία, hardware, καστομιά, προσοχή στην λεπτομέρεια, ποιότητα κατασκευής, καινοτομία, υλικά, σχεδιασμός, κλπ.
Τα οποία να υποθέσω δεν υπάρχουν σε μια σύγχρονη φεντερ.... :classic_tongue:

άντε ίσως το καινοτομία και υλικά....

Για τα άλλα νομίζω υπάρχουν με το τσουβάλι

τι να πούμε δηλαδή όσοι παίζουμε με σκουάιερ...

 
Τα οποία να υποθέσω δεν υπάρχουν σε μια σύγχρονη φεντερ.... :classic_tongue:

άντε ίσως το καινοτομία και υλικά....


Στο είπα είναι μεγάλη κουβέντα.

Αυτά που έγραψα είναι απλά γενικεύσεις.

Στην Kiesel πχ φτιάχνεις μια custom κιθάρα όπως την θέλεις, με πολύ καλά υλικά (ξύλα, hardware, βαφές, κλπ) και είναι προσεγμένη στην τρίχα, για το 1/3 της τιμής μιας fender.

Και στις επιλογές που σου δίνει, δεν είναι μόνο το χρώμα, το binding και άλλες αισθητικές παράμετροι, αλλά πώς θέλεις το μπράτσο, πόσα και τι είδους τάστα θέλεις, σχήμα, ηλεκτρικά, κλπ.

Η Strandberg πάλι, πουλάει καινοτομία, εργονομία, σχεδίαση (ακόμα και στο hardware).

Ρίξε μια ματιά τριγύρω στο ιντερνετ να πάρεις μια ιδέα.

Θα ήθελα (αν είναι δυνατόν) να ανοίξει ο Φάνης ένα θέμα σχετικά με αυτό τον κατασκευαστή.

 
και για να ξέρουμε τι λέμε :

Fender 1950 :

Fender_Esquire.jpg


Carvin / Kiesel 1954 :

54_page11-large.jpg


Fender 2019 :

0140069550_gtr_frt_001_rr.jpg


Carvin / Kiesel 2019 :

kiesel_vader_small.jpg


 
Αχιλλέα, θα πρέπει όμως να παραδεχτείς ότι υπάρχουν λόγοι γι' αυτό που εννοείς με το παραπάνω post σου.

Όπως υπάρχουν λόγοι για τους οποίους η Carvin δεν απέκτησε ποτέ την δημοτικότητα της fender αν και πολύ παλιό brand name.

Αν είχε ανάλογη δημοτικότητα, είναι πολύ πιθανό να είχε περίπου τις ίδιες πρακτικές με αυτές των fender και gibson.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η Carvin (που υπαρχει απο τη δεκαετια του 40), πριν απο το 1970 εφτιαχνε βασικα μαγνητες και steel guitars. Τα διαφορα μοντελα που εμφανιζονται στον καταλογο της ηταν rebranded φτηνες κιθαρες Harmony, Kay, Hofner αργοτερα κ.α. Οι δικες της κιθαρες αρχιζουν απο τη δεκαετια του 1970 και μετα (βασικα απο το 80 και μετα σε ευρεια κλιμακα). Ηταν απο τις πρωτες εταιριες (οπως η Warmoth πχ αργοτερα) που χρησιμοποιησε εκτεταμενα την πρακτικη του mail order - με τα συν και τα μειον που αυτο συνεπαγεται.

Για τις τιμες εγω δεν βλεπω κατι φτηνοτερο στις Kiesel απο τις Fender, το αντιθετο. Τιμες που αρχιζουν απο τις τιμες των αμερικανικων Fender (και πιο φηλα), με πολυ μικρη μεταπωλητικη αξια κτλ..  Και για το τι θα διαλεγε καποιος κτλ σημερα, δεν βλεπω και πολλους επαγγελματιες να παιζουν με Kiesel εκτος sponsoring deals.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
   Η κιθάρα δεν είναι τεχνολογία αιχμής. Μια τάβλα είναι με 6 σύρματα. Είτε με floyd και διπλούς, είτε με σταθερό και μονούς, μια μαλακία με 6 σύρματα πάνω σε ένα καδρόνι είναι.

 Από αυτήν την άποψη, είναι πολύ πιο λογικό να πουλάνε τα κλασσικά σχέδια, που πάνε σε μια φάση παράδοση- vintage- mojo, παρά να είναι η φάση σαν τα κινητά και τα PC. Σιγά μην δεν παίζει το καινούργιο GTA, έτσι και αλλιώς πάλι το μ@#νί θα σου φύγει να ανεβοκατεβάζεις κλίμακες για να ξεστραβωθείς, σιγά την πρωτοπορία, βγάλτε μια να σε κάνει σε 2 μήνες παικταρά να πω μάλιστα ?

 Βέβαια τα πιτσιρίκια σήμερα ΕΧΟΥΝ κάτι καλύτερο, ή μάλλον διασκεδαστικότερο να κάνουν από το να βγάζουν τα χέρια τους σε ταστιέρες, οπότε το ρίχνουν στα κινητά και στα PC, και όσα ελάχιστα απομένουν έχουν όπως είπε και ο SF και τα ανάλογα ακούσματα, και θα ψάχνονται να κάνουν κάνα "beat", τι κιθάρες superstrat και μαλακίες.

 Έτσι και αλλιώς και οι superstrat παππουδοόργανα είναι, νιος ήμουν και γέρασα, τότε που ήταν το κολάν και η χαίτη στα ντουζένια της ? μας φαίνονταν οι superstrat σαν εξωγήινα αριστουργήματα και οι κλασσικές στρατ- τελε σαν παπουδοκομμοδίνα για πέταμα, τώρα τα παππουδοκομμοδίνα είναι μάλλον οι superstrat-καρπουζια-έχω-λέγετε κιθάρες, και οι τελε στρατ τα απολιθώματα, με αρχαιολογική όμως αξία. ?

 
Oι Strandberg @dimsonic είναι πολύ πιο ευέλικτα όργανα ως προς το εύρος ρεπερτορίου που μπορείς να παίξεις (αναλόγως μοντέλου) και φυσικά απευθύνονται κυρίως σε ΜΕΤΑL κοινό που, ως συνήθως δεν είναι προσκολλημένο στο παρελθόν ούτε και έχει αναφορές στα sixties και σχεδόν στα 70s. Mε άλλα λόγια είναι μια υλοποίηση που προσπαθεί να μας κατσικωθεί από παλιά (Klein-όχι μάιν-guitars, ovation breadwinner, Steinberger, Carvin κλπ) αλλά κανένας κιθαρίστας δεν μπόρεσε ούτε να ταυτιστεί-γιατί μόνο κάτι εξωγήινοι τύπου Holdsworth έπαιζαν με τέτοια όργανα, αλλά ούτε και μπόρεσε να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του γιατί απλά δεν ήταν τεχνικά έτοιμοι. Πλέον τα πιτσιρίκια που παίζουν κιθάρα (όσα παίζουν κιθάρα τελωσπάντων) και την παίρνουν στα σοβαρά γίνονται για πλάκα μικροί βιρτουόζοι και μπορούν να εκμεταλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες τέτοιων οργάνων. Οπότε και γίνεται ανατροφοδότηση.

Όσον αφορά την τιμή, η Strandberg που έπαιξα εγώ στο 1μιση χιλιάρικο, ήταν αψεγάδιαστη, ελαφριά, στιβαρή, με ακούνητο μανίκι, με specs που-ως πανκομπλούζμαν- θα έπρεπε να χλευάζω αλλά αντιθέτως, με βρήκε να θέλω να παίξω καλύτερα. Να θέλω να παίξω πιο καθαρά, με καλύτερη άρθρωση κλπ. Ανεξαρτήτως προέλευσης, μιλάμε για world class όργανο. Ορκίζομαι στις τελεκάστερ και στα ταυράκια μου, αλλά μιλάμε για μέρα με τη νυχτα. Απλά οι επιλογές μου είναι συνειδητές, κι αν μου έλεγαν πχ, σε δυο χρόνια πρέπει να μάθεις να παίζεις σαν τον Ηοldsworth ή σαν τον Hiland ή σαν τον Friedman ξερωγώ, κάτι τέτοιο θα διάλεγα για να "πεθάνω προσπαθώντας". ( Ή καμιά Parker Fly-χαλαρά). Απλά ο θάνατός μου θα ήταν λίγο πιο ανώδυνος.


@fusiongtr παρακολουθώ τη Strandberg (όχι πολύ φανατικά) από τότε που φτιαχνονταν στην Καλιφόρνια, δεν κατάλαβα πότε έγινε το transition στην παραγωγή έχω χάσει επεισόδια. Κάποια στιγμή δεσμεύομαι να κάνω ένα review σε όργανο που μπορώ να βρω για εκτεταμένο τεστ drive. Ήταν mindblowing που λέμε και στα Shέρραs.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
και σε τι ακριβώς χρησιμεύει η εισαγωγή της Ultra,


Το είπαμε αυτό.

Αντικαθιστά την Elite ,που είχε αντικαταστήσει την Deluxe.

Εδώ και 25 χρόνια ΠΑΝΤΑ η Fender είχε και έχει στα ΜΟΝΤΕΡΝΑ αμερικανικά μοντέλα της τρεις επιλογές :low budget, standard και "deluxe".

Όσο υπάρχουν άνθρωποι που ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ακόμη κιθάρες θα βγαίνουν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@fusiongtr παρακολουθώ τη Strandberg (όχι πολύ φανατικά) από τότε που φτιαχνονταν στην Καλιφόρνια, δεν κατάλαβα πότε έγινε το transition στην παραγωγή έχω χάσει επεισόδια. Κάποια στιγμή δεσμεύομαι να κάνω ένα review σε όργανο που μπορώ να βρω για εκτεταμένο τεστ drive. Ήταν mindblowing που λέμε και στα Shέρραs.


Κυρ Πνοή μου, κι εγώ τα έχασα τα επεισόδια.

Και μάλιστα έμαθα ότι η παραγωγή είχε πάει στην Κορέα πρώτα (OS σειρά), και μετά πήγε Ινδονησία, και κατασκευάζονται από την Cort.

Θα το ήθελα το review, το περιμένω.

Πρόσφατα δε, κυκλοφόρησε και neck-through μοντέλα, που κάποτε τα είχε μόνο custom shop επιλογή.

Θα ήθελα και τις απόψεις σου πάνω στην εργονομία του οργάνου, και θα εκφράσω κι εγώ απόψεις.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top