nikodemos είπε:
...πολύ ενδιαφέροντα όλα, thanks.
Πάντως σε σχέση με το θέμα "κακός, κάκιστος ήχος" εξακολουθώ (και θα εξακολουθήσω) να θεωρώ πως σαν χαρακτηρισμός είναι απόλυτα υποκειμενικός ........
Θέλω να πω πως πολλοί - μα πάρα πολλοί - αγαπημένοι μου δίσκοι θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ως "κάκιστες ηχογραφήσεις" (Cure,Stooges,Ramones,Bauhaus,MC5,Velvet,RokyErickson κλπ κλπ)...δεν μπορώ να τα "φανταστώ" όμως αλλιώς.....και δεν ξέρω αν θα μου άρεσαν αν ηχούσαν διαφορετικά....το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ήταν και διαφορετική μουσική.
offtopic τέλος από εμένα
Όχι δεν είναι έτσι.... καταλαβαίνω απόλυτα την θέση σου και σε μεγάλο βαθμό έχεις σωστή οπτική , ΑΛΛΑ μην κάνεις το λάθος που γίνεται απο τούς περισσότερους να θεωρούν οτι η θέληση για καλή μουσική δημιουργία (και ηχοληπτική) δημιουργεί και καλό αποτέλεσμα, " αυτό ήθελα να πω και έτσι το κατάφερα , επομένως είναι αυτό που είναι , έχει τις ισσοροπίες που θέλω και είναι προίον έμπνευσης " . Είναι αν το σκεφτείς το άλλοθι όλων και για αυτό δεν υπάρχουν παραγωγοί στην Ελλάδα ...γιατί κανένας δεν δέχεται οτι κάποιος άλλος θα έχει καλύτερη, πιο αντικειμενική εικόνα.
- Ο μουσικός γράφει κάτι και αυτό είναι, "δεν αλλάζω δομή", "δεν θέλει πουθενά γέφυρα", "εδώ εγώ θέλω σόλο τι πάει να πεί δεν χρειάζεται.. " , "τι πάει να πει να μικρύνει , έτσι το έγραψα έτσι θα μείνει "....
- Ο ηχολήπτης μιξάρει κάτι και αυτό είναι , " δεν έχει μπάσο ? δεν χρειάζεαται", δεν έχει κίνηση το κομμάτι ? " τι είναι αυτό, έγω το ακούω μια χαρά" , " είναι τσίγκος ? μια χαρά είναι εμένα μου αρέσουν τα πρίμα "...
- Ο ¨Ελληνας "παραγωγός" θα τα χώσει στο mastering γιατί δεν ξύνει αρκετά για το ράδιο και αφού δεν πουλάει κιόλας κάποιος φταίει..
- Οι μουσικοί αγρόν αγοράζουν , να τελειώνει το session γιατί έχουμε και μαγαζί το βράδυ... " εγώ ξέρω διάβασα κάπου οτι ο ΧΧΧ παίζει με Avalon και δεν έχεις , τι studio είναι αυτό " ....
- Όμως και οι πιτσιρικάδες είναι συνήθως απίστευτα συντηρητικοί, παίζουν σαν Deep Purple και φέρνουν ένα δίσκο των Red Hot Chili Peppers για reference στο Mastering !
Όμως τα πράγματα είναι απλά δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική , την ανακάλυψε άλλος πολλά χρόνια πριν.....
Όλες οι ηχογραφήσεις αναφοράς ανεξάρτητα από είδος μουσικής, δηλαδή οι ηχογραφήσεις που έχουν συλλάβει με μαγικό τρόπο το παίξιμο, την ατμόσφαιρα, το τίμπρο των οργάνων την φυσικότητα (η και την αγριάδα) των φωνών είτε πρόκειται για μία κλασική ορχήστρα, είτε για ένα Jazz σχήμα, είτε για ένα ροκ γκρούπ, είτε για world music , έχουν μερικά κοινά χαρακτηριστικά.
1) ομοιογένεια και τονική ισορροπία σε ολόκληρο το φάσμα συχνοτήτων που καθορίζεται από την ενορχήστρωση κάθε είδους μουσικής.
2)Αβίαστη και φυσική αναπαραγωγή των μικροδυναμικών και μακροδυναμικών στοιχείων της ηχογράφησης που ακολουθούν και δεν αλλοιώνουν τις φυσικές δυναμικές των οργάνων.
3)Χωρική κατανομή που δημιουργεί επίπεδα και συλλαμβάνει την ενέργεια και το βάθος στο χώρο που παίζουν οι μουσικοί.
Όλες σχεδόν οι ηχογραφήσεις που αναφέρεις έχουν τα παραπάνω στοιχεία σε μικρό η μεγάλο βαθμό άρα χωρίς οι περισσότερες να είναι αναφοράς είναι μια χαρά.
Αν δε μπορούμε να ξεχωρίσουμε τις κακές ηχογραφήσεις απο τις καλές και τις καλές απο τις αναφοράς τότε υπάρχει πρόβλημα...Αν δεν ξέρουμε που βάζουμε τον πήχυ όταν δουλεύουμε , που θέλουμε να φτάσουμε, θα συζητάμε χωρίς νόημα.
Είναι πολύ απλό έτσι γινόταν πάντα, παίρνεις τον καλύτερο δίσκο που σου αρέσει και προσπαθείς να κάνεις ένα δικό σου κομμάτι "ίδιο".
Στήν αρχή φαίνεται αδύνατο, μετά το πλησιάζεις , μετά το κάνεις σχεδόν ίδιο , κάποια στιγμή το κάνεις καλύτερα ...
Αυτή η διαδικασία μπορεί να πάρει και χρόνια , αλλά κάθε μέρα μαθαίνεις , γίνεσαι καλύτερος και αυτό σου δίνει δύναμη να συνεχίσεις.
Όταν υπάρχει η παράδοση της Blue Note, της Atlantic, της Decca, της ECM , της Chesky Records, της DMP και τόσοι υπέροχοι δίσκοι σε μουσική και σε ήχο γιατί πράγμα μιλάμε ???