- Μηνύματα
- 9,860
- Πόντοι
- 113
- Ιδιότητα
- Κιθάρα
Είχα μείνε με την εντύπωση πως ένα από τα πρώτα reviews που είχα κάνει, αφορούσαν τον ΗΤ1. Προ ημερών, έψαχνα να το βρω στο ψαχτήρι του noiz, αλλά μάταια.
Τι να πρωτοπώ για τον ενισχυτάκο αυτόν. Ήταν ο πρώτος μου λαμπάτος που αγόρασα. Για καιρό τον είχα εγκαταλείψει, καθώς χρησιμοποιούσα περισσότερο άλλους, αλλά τον τελευταίο καιρό είναι αναπόσπαστο κομμάτι του εξοπλισμού μου, καθώς ηχογραφώ αποκλειστικά με αυτόν. Μάλιστα, το κάνω και αθόρυβα, καθώς έχει εξαιρετική έξοδο emulated output. Θα τον ξανααγόραζα (σε έκδοση head) μόνο για την έξοδο αυτή που έχει, καθώς με έχει βγάλει ασπροπρόσωπο σε όλες μου τις παραγωγές.
Ποιότητα κατασκευής:
Πρόκειται για έναν πολύ στιβαρό ενισχυτή. Η συναρμολόγηση είναι άψογη, τίποτα δεν είναι λάσκα, και τίποτα δεν τρίζει. Θεωρώ ότι είναι αποτελείται από ποιοτικά υλικά, τα οποία δικαιολογούν τη “τσιμπημένη” τιμή του (κοντά στα 300 ευρώ). Το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζω είναι η κακή επαφή που κάνει ο διακόπτης που αλλάζω κανάλι. Όταν τον πατώ για να πάω στο βρώμικο κανάλι, πρέπει να επαναλάβω τη διαδικασία μερικές φορές για να πετύχει καλή επαφή. Με κάποιο σπρέι επαφών πιθανόν να επιδιορθωθεί.
Λειτουργίες:
Ο HT1R έχει τέσσερα βασικά χειριστήρια, GAIN, VOLUME, EQ ISF, REVERB. Το gain knob έχει γραμμική λειτουργία, μέχρι το 4,5 όπου ανεβάζει ένταση (μοιάζει να μεταπηδά σε ανώτερο gain level) , και έπειτα συνεχίζει γραμμικά. Το χειριστήριο της έντασης έχει απόλυτη γραμμική λειτουργία, κάτι που βοηθά στον να παράγεται αξιόλογος σε πολύ χαμηλές εντάσεις. Το isf (infinite shape feature) μεταβάλει το συνολικό eq του ήχου. Προς τα αριστερά ο ήχος γίνεται πιο US, με το μπάσο να είναι πιο σφικτό και τα μεσαία πιο έντονα. Προς τα δεξιά ο ήχος γίνεται πιο UK, με τα μεσαία να εξαφανίζονται. Το reverb έχει αρκετό εύρος και θεωρώ ότι καλύπτει όλες τις ανάγκες του χρήστη. Μάλιστα, πρόκειτα για stereo reverb, το οποίο αξιοποιείται συνδέοντας stereo jack σε δυο mono jack καλώδιο στο emulated output, και μετά σε left/right κανάλι στον μείκτη.
Δίπλα στα χειριστήρια υπάρχει ο on/off διακόπτης, το input, το emulated output/headphones (στο οποίο ανεφέρομαι εκτενώς παρακάτω), και το mp3/line input. Στην πίσω πλευρά υπάρχει η είσοδος για καλώδιο ρεύματος, καθώς και η έξοδος για καμπίνα 4-16ohm, με την οποία συνδεδεμένη, το μεγάφωνο του ενισχυτή σταματά να λαμβάνει σήμα.
Ήχος:
Με το 8 ιντσών μεγάφωνο δεν είναι να περιμένει κανείς πολλά πράγματα. Παρ’ όλο το μικρό μέγεθος, υπάρχει αρκετό low end ακόμα και σε πολύ χαμηλές εντάσεις (δεν ακούγεται τόσο boxy), κάτι που δεν έχω συναντήσει σε άλλες 8ιντσες καμπίνες. Δεν μπορεί να συγκριθεί με 12ιντσες ή ακόμα και με 10ιντσες, αλλά σίγουρα ο ήχος μπορεί να χαρακτηριστεί ως “χαριτωμένος” και επαρκής για χρήση δωματίου και σε χαμηλές εντάσεις. Η διαφορά, βέβαια, είναι αρκετά αισθητή όταν συνδέουμε σε εξωτερική 12ιντση καμπίνα τον ενισχυτή. Ακόμα και σε φτηνό κινέζικο μεγάφωνο, είναι τεράστια η βελτίωση του ήχου, καθώς το eq του ήχου φαίνεται να είναι κομμένο-ραμμένο για 12 ίντσες.
Στις 8 ίντσες, ο ήχος είναι πολύ πριμάτος, ειδικά στο βρώμικο κανάλι. Και δεν είναι κάτι που διορθώνεται με το isf, παρά μόνο με εξωτερικό πετάλι eq. To μεγάφωνο της Blackstar βοηθά στον τομέα αυτό, καθώς είναι αρκετά μπασάτο και αρκετά μουντό (δεν έχει έντονο presence), και “ισοφαρίζει” την trebly τάση του eq του ΗΤ1R.
Ο ήχος μέσω emulated output είναι πάρα πολύ κοντά στον πραγματικό ήχο μέσω καμπίνας. Έχω δοκιμάσει αντίστοιχες εξόδους σε ενισχυτές όπως ο Η&Κ ΤΜ18, ORIGIN20, DSL5R, VOX MV50CL, LANEY IRT15, και δεν μπόρεσα να βρω καλύτερο και πιο full ήχο. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις συνδέσω το καρφί στη θύρα αυτή, ο ήχος παύει να ακούγεται από το μεγάφωνο.
Το καθαρό κανάλι μέχρι τη μέση είναι πάρα πολύ αδύναμο, μετά την μέση είναι σαν να ενεργοποιείται ένα boost και η ένταση ανεβαίνει δυο σκαλιά. Δέχεται όλα τα πετάλια με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση, και ακούγεται εξαιρετικά με όλα. Ξεκινά από crystal clean και καταλήγει σε ελαφρύ crunch, ανάλογα και με τους εκάστοτε μαγνήτες.
Το βρώμικο κανάλι ξεκινά από έντονο overdrive και καταλήγει σε έντονο distortion. Σε όλο το εύρος, η ένταση είναι πολύ υψηλότερη του καθαρού καναλιού. Ο ήχος είναι πλήρης και χορταστικός, αν και πολύ πρίμος για τα γούστα μου. Και το gain που έχει είναι υπερβολικό για μπλουζ και κλασικό ροκ, γι’ αυτό και προτιμώ να χρησιμοποιώ πετάλια στο καθαρό κανάλι, όπως παίρνω ακριβώς το ήχο που θέλω. Σίγουρα, η απουσία ενός πλήρους eq (όπως εκείνο του ΗΤ5) μειώνει σημαντικά την δυνατότητα tweakάρει κανείς τον ήχο. Από την άλλη, με όλες τις δυνατές ρυθμίσεις ο ήχος ακούγεται μια χαρά, κάτι που δεν είναι σύνηθες, καθώς σε πολλούς ενισχυτές χρειάζεται να ψάξεις αρκετά για να βρεις κάποιο sweet spot.
H ένταση του Blackstar ξεκινά από επίπεδα ψιθύρου, και φτάνει (στο βρώμικο κανάλι) σε επίπεδα ντράμερ που παίζει αρκετά μαλακά. Εννοείται, δεν έχει ένταση για κανονική πρόβα, ούτε καν για χαλαρό λαιβ. Και εάν το βρώμικο κανάλι μπορεί να σταθεί σε χαλαρό μικρό λάιβ (με δυνατή καμπίνα), το καθαρό κανάλι καθιστά απαγορευτικές τέτοιες σκέψεις.
Τέλος, το ενσωματομένο ψηφιακό reverb είναι αρκετά χρήσιμο και απαραίτητο για να μπορεί ο HT1 χρησιμοποιηθεί μόνος του, χωρίς πετάλια. Και, όντως, είναι ένας ενισχυτής ο οποίος δεν χρειάζεται κάποιο πετάλι για να περάσει κανείς ποιοτικό χρόνο μαζί του.
Χαρακτηριστικά:
Power (RMS): 1 Watt
Valves: 1 x ECC83, 1 x ECC82
Weight (kg): 6
Dimensions (mm): 308 x 305 x 172
Ηχητικά δείγματα:
Οι παρακάτω ηχογραφήσεις έγιναν μεσω shure sm57, audient id14 και Cakewalk. Σε όλες χρησιμοποιήθηκε το βάθος του ενισχυτή και κανένα εφέ απο το daw.
Εδώ ηχογράφησα με telecaster και το μικρόφωνο στο 8ιντσο μεγάφωνου ενισχυτή, χωρίς πετάλια, σε καθαρό και βρώμικό κανάλι.
Προβολή συνημμένου tele 8inch.mp3
Εδώ ηχογράφησα με prs 245 (με alnico 4 humbuckers) και το μικρόφωνο σε 12ιντση καμπίνα με celestion G12-35XC, χωρίς πετάλια, σε καθαρό και βρώμικό κανάλι.
Προβολή συνημμένου prs24512inch.mp3
(Οι λοιπές ηχογραφήσεις θα μπουν σε επόμενο ποστ διότι έχω ξεπεράσει το όριο των 9mb)
Εδώ ηχογράφησα με στρατ στην 12άρα καμπίνα, και με πετάλια στο καθαρό κανάλι.
Προβολή συνημμένου strat 12inch pedals.mp3
Εδώ ηχογράφησα με Gretsch, μέσω emulated output, σε καθαρό κανάλι με πετάλια.
Προβολή συνημμένου gretsch emu out pedals.mp3
Εδώ ένα μικρό θεμα μόνο με tele (εαν θυμαμαι καλά) για να φανεί ο ήχος εντός παραγωγής.
Προβολή συνημμένου one chord blues.mp3
Και ένα τελευταίο θέμα με les paul και P90s
Προβολή συνημμένου p90 Q test.mp3
(τελικά οι ηχογραφήσεις μπήκαν σε επόμενα ποστ, και συγχωνεύτηκαν ?)
Τι να πρωτοπώ για τον ενισχυτάκο αυτόν. Ήταν ο πρώτος μου λαμπάτος που αγόρασα. Για καιρό τον είχα εγκαταλείψει, καθώς χρησιμοποιούσα περισσότερο άλλους, αλλά τον τελευταίο καιρό είναι αναπόσπαστο κομμάτι του εξοπλισμού μου, καθώς ηχογραφώ αποκλειστικά με αυτόν. Μάλιστα, το κάνω και αθόρυβα, καθώς έχει εξαιρετική έξοδο emulated output. Θα τον ξανααγόραζα (σε έκδοση head) μόνο για την έξοδο αυτή που έχει, καθώς με έχει βγάλει ασπροπρόσωπο σε όλες μου τις παραγωγές.
Ποιότητα κατασκευής:
Πρόκειται για έναν πολύ στιβαρό ενισχυτή. Η συναρμολόγηση είναι άψογη, τίποτα δεν είναι λάσκα, και τίποτα δεν τρίζει. Θεωρώ ότι είναι αποτελείται από ποιοτικά υλικά, τα οποία δικαιολογούν τη “τσιμπημένη” τιμή του (κοντά στα 300 ευρώ). Το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζω είναι η κακή επαφή που κάνει ο διακόπτης που αλλάζω κανάλι. Όταν τον πατώ για να πάω στο βρώμικο κανάλι, πρέπει να επαναλάβω τη διαδικασία μερικές φορές για να πετύχει καλή επαφή. Με κάποιο σπρέι επαφών πιθανόν να επιδιορθωθεί.
Λειτουργίες:
Ο HT1R έχει τέσσερα βασικά χειριστήρια, GAIN, VOLUME, EQ ISF, REVERB. Το gain knob έχει γραμμική λειτουργία, μέχρι το 4,5 όπου ανεβάζει ένταση (μοιάζει να μεταπηδά σε ανώτερο gain level) , και έπειτα συνεχίζει γραμμικά. Το χειριστήριο της έντασης έχει απόλυτη γραμμική λειτουργία, κάτι που βοηθά στον να παράγεται αξιόλογος σε πολύ χαμηλές εντάσεις. Το isf (infinite shape feature) μεταβάλει το συνολικό eq του ήχου. Προς τα αριστερά ο ήχος γίνεται πιο US, με το μπάσο να είναι πιο σφικτό και τα μεσαία πιο έντονα. Προς τα δεξιά ο ήχος γίνεται πιο UK, με τα μεσαία να εξαφανίζονται. Το reverb έχει αρκετό εύρος και θεωρώ ότι καλύπτει όλες τις ανάγκες του χρήστη. Μάλιστα, πρόκειτα για stereo reverb, το οποίο αξιοποιείται συνδέοντας stereo jack σε δυο mono jack καλώδιο στο emulated output, και μετά σε left/right κανάλι στον μείκτη.
Δίπλα στα χειριστήρια υπάρχει ο on/off διακόπτης, το input, το emulated output/headphones (στο οποίο ανεφέρομαι εκτενώς παρακάτω), και το mp3/line input. Στην πίσω πλευρά υπάρχει η είσοδος για καλώδιο ρεύματος, καθώς και η έξοδος για καμπίνα 4-16ohm, με την οποία συνδεδεμένη, το μεγάφωνο του ενισχυτή σταματά να λαμβάνει σήμα.
Ήχος:
Με το 8 ιντσών μεγάφωνο δεν είναι να περιμένει κανείς πολλά πράγματα. Παρ’ όλο το μικρό μέγεθος, υπάρχει αρκετό low end ακόμα και σε πολύ χαμηλές εντάσεις (δεν ακούγεται τόσο boxy), κάτι που δεν έχω συναντήσει σε άλλες 8ιντσες καμπίνες. Δεν μπορεί να συγκριθεί με 12ιντσες ή ακόμα και με 10ιντσες, αλλά σίγουρα ο ήχος μπορεί να χαρακτηριστεί ως “χαριτωμένος” και επαρκής για χρήση δωματίου και σε χαμηλές εντάσεις. Η διαφορά, βέβαια, είναι αρκετά αισθητή όταν συνδέουμε σε εξωτερική 12ιντση καμπίνα τον ενισχυτή. Ακόμα και σε φτηνό κινέζικο μεγάφωνο, είναι τεράστια η βελτίωση του ήχου, καθώς το eq του ήχου φαίνεται να είναι κομμένο-ραμμένο για 12 ίντσες.
Στις 8 ίντσες, ο ήχος είναι πολύ πριμάτος, ειδικά στο βρώμικο κανάλι. Και δεν είναι κάτι που διορθώνεται με το isf, παρά μόνο με εξωτερικό πετάλι eq. To μεγάφωνο της Blackstar βοηθά στον τομέα αυτό, καθώς είναι αρκετά μπασάτο και αρκετά μουντό (δεν έχει έντονο presence), και “ισοφαρίζει” την trebly τάση του eq του ΗΤ1R.
Ο ήχος μέσω emulated output είναι πάρα πολύ κοντά στον πραγματικό ήχο μέσω καμπίνας. Έχω δοκιμάσει αντίστοιχες εξόδους σε ενισχυτές όπως ο Η&Κ ΤΜ18, ORIGIN20, DSL5R, VOX MV50CL, LANEY IRT15, και δεν μπόρεσα να βρω καλύτερο και πιο full ήχο. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις συνδέσω το καρφί στη θύρα αυτή, ο ήχος παύει να ακούγεται από το μεγάφωνο.
Το καθαρό κανάλι μέχρι τη μέση είναι πάρα πολύ αδύναμο, μετά την μέση είναι σαν να ενεργοποιείται ένα boost και η ένταση ανεβαίνει δυο σκαλιά. Δέχεται όλα τα πετάλια με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση, και ακούγεται εξαιρετικά με όλα. Ξεκινά από crystal clean και καταλήγει σε ελαφρύ crunch, ανάλογα και με τους εκάστοτε μαγνήτες.
Το βρώμικο κανάλι ξεκινά από έντονο overdrive και καταλήγει σε έντονο distortion. Σε όλο το εύρος, η ένταση είναι πολύ υψηλότερη του καθαρού καναλιού. Ο ήχος είναι πλήρης και χορταστικός, αν και πολύ πρίμος για τα γούστα μου. Και το gain που έχει είναι υπερβολικό για μπλουζ και κλασικό ροκ, γι’ αυτό και προτιμώ να χρησιμοποιώ πετάλια στο καθαρό κανάλι, όπως παίρνω ακριβώς το ήχο που θέλω. Σίγουρα, η απουσία ενός πλήρους eq (όπως εκείνο του ΗΤ5) μειώνει σημαντικά την δυνατότητα tweakάρει κανείς τον ήχο. Από την άλλη, με όλες τις δυνατές ρυθμίσεις ο ήχος ακούγεται μια χαρά, κάτι που δεν είναι σύνηθες, καθώς σε πολλούς ενισχυτές χρειάζεται να ψάξεις αρκετά για να βρεις κάποιο sweet spot.
H ένταση του Blackstar ξεκινά από επίπεδα ψιθύρου, και φτάνει (στο βρώμικο κανάλι) σε επίπεδα ντράμερ που παίζει αρκετά μαλακά. Εννοείται, δεν έχει ένταση για κανονική πρόβα, ούτε καν για χαλαρό λαιβ. Και εάν το βρώμικο κανάλι μπορεί να σταθεί σε χαλαρό μικρό λάιβ (με δυνατή καμπίνα), το καθαρό κανάλι καθιστά απαγορευτικές τέτοιες σκέψεις.
Τέλος, το ενσωματομένο ψηφιακό reverb είναι αρκετά χρήσιμο και απαραίτητο για να μπορεί ο HT1 χρησιμοποιηθεί μόνος του, χωρίς πετάλια. Και, όντως, είναι ένας ενισχυτής ο οποίος δεν χρειάζεται κάποιο πετάλι για να περάσει κανείς ποιοτικό χρόνο μαζί του.
Χαρακτηριστικά:
Power (RMS): 1 Watt
Valves: 1 x ECC83, 1 x ECC82
Weight (kg): 6
Dimensions (mm): 308 x 305 x 172
Ηχητικά δείγματα:
Οι παρακάτω ηχογραφήσεις έγιναν μεσω shure sm57, audient id14 και Cakewalk. Σε όλες χρησιμοποιήθηκε το βάθος του ενισχυτή και κανένα εφέ απο το daw.
Εδώ ηχογράφησα με telecaster και το μικρόφωνο στο 8ιντσο μεγάφωνου ενισχυτή, χωρίς πετάλια, σε καθαρό και βρώμικό κανάλι.
Προβολή συνημμένου tele 8inch.mp3
Εδώ ηχογράφησα με prs 245 (με alnico 4 humbuckers) και το μικρόφωνο σε 12ιντση καμπίνα με celestion G12-35XC, χωρίς πετάλια, σε καθαρό και βρώμικό κανάλι.
Προβολή συνημμένου prs24512inch.mp3
(Οι λοιπές ηχογραφήσεις θα μπουν σε επόμενο ποστ διότι έχω ξεπεράσει το όριο των 9mb)
Εδώ ηχογράφησα με στρατ στην 12άρα καμπίνα, και με πετάλια στο καθαρό κανάλι.
Προβολή συνημμένου strat 12inch pedals.mp3
Εδώ ηχογράφησα με Gretsch, μέσω emulated output, σε καθαρό κανάλι με πετάλια.
Προβολή συνημμένου gretsch emu out pedals.mp3
Εδώ ένα μικρό θεμα μόνο με tele (εαν θυμαμαι καλά) για να φανεί ο ήχος εντός παραγωγής.
Προβολή συνημμένου one chord blues.mp3
Και ένα τελευταίο θέμα με les paul και P90s
Προβολή συνημμένου p90 Q test.mp3
(τελικά οι ηχογραφήσεις μπήκαν σε επόμενα ποστ, και συγχωνεύτηκαν ?)