• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Αξίζει να τοποθετήσουμε 200 ευρώ μαγνήτες σε μια κιθάρα αξίας 300 ευρώ?

Νομίζεις ?

Τα "πάντα όλα" έρχονται με eq.

 Tοσο σε μίξη και ηχογράφηση όσο και σε live ήχο.

In fact o "ήχος" (το πώς ακούμε κάτι μέσα σε ένα σύνολο οργάνων και άλλων ήχων)  ΕΙΝΑΙ eq  ?


Επίτρεψέ μου να διαφωνήσω. Εάν ήταν έτσι, οι κιθαρίστες δεν θα χρησιμοποιούσαν διαφορετικούς ενισχυτές για διαφορετικά πράγματα αλλά πεταλάκια eq. Ούτε θα άλλαζαν μαγνήτες ? . Βασικά ούτε τα διαφορετικά όργανα δεν θα χρειάζονταν, αφού αντί για κοντραμπάσο θα είχαμε ένα φλάουτο κι ένα πετάλι ?

 
Επίτρεψέ μου να διαφωνήσω. Εάν ήταν έτσι, οι κιθαρίστες δεν θα χρησιμοποιούσαν διαφορετικούς ενισχυτές για διαφορετικά πράγματα αλλά πεταλάκια eq. Ούτε θα άλλαζαν μαγνήτες ? . Βασικά ούτε τα διαφορετικά όργανα δεν θα χρειάζονταν, αφού αντί για κοντραμπάσο θα είχαμε ένα φλάουτο κι ένα πετάλι ?


Προφανώς και δεν μιλάμε για πλήρη αλλαγή του ήχου η του ... οργάνου ,αν και αυτό γίνεται σε μεγάλο βαθμό (μπορώ άνετα να παίξω funk & reggae με Les Paul αν κόψω τα μεσαία με το eq και να νομίζει ο άλλος ότι ακούει...τελε ? ).

Μιλάμε για μπουσταριζμα ή κόψιμο συχνοτήτων ώστε να έρθει ο ήχος εκεί που τον θέλουμε ΟΤΑΝ τον θέλουμε...

Αν θέλω πιο "παχύ" βρώμικο ή single note ήχο δεν θα θυσιάσω τον υπέροχο καθαρό και ρυθμικό ήχο της Tele μου βάζοντας της hot μαγνήτες.

Θα τονίσω απλώς τα μεσαία και υψηλομεσαια στο GE7 θα το ανοίγω όταν παίζω lead και θα είμαι μια χαρά. ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στην πραγματικότητα ο ήχος είναι πράγματι ένα eq, και εάν υπήρχε κάποιο "πετάλι" με άπειρα bands, θα είχαμε και την δυνατότητα να δημιουργήσουμε ότι ήχο/όργανο θέλουμε. 

Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό, ειδικά με πετάλια.

 
Στην πραγματικότητα ο ήχος είναι πράγματι ένα eq, και εάν υπήρχε κάποιο "πετάλι" με άπειρα bands, θα είχαμε και την δυνατότητα να δημιουργήσουμε ότι ήχο/όργανο θέλουμε. 


Εδώ ξεφεύγουμε ...

Υπάρχει και μια μεταβλητή που λέγεται συχνότητα και μια άλλη που λέγεται overtones.

Μπορείς να ρυθμίσεις το eq και την ένταση σε overtones χωρίς να επηρεάσεις την "μαμά" νότα?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στην πραγματικότητα ο ήχος είναι πράγματι ένα eq, και εάν υπήρχε κάποιο "πετάλι" με άπειρα bands, θα είχαμε και την δυνατότητα να δημιουργήσουμε ότι ήχο/όργανο θέλουμε. 

Δυστυχώς, κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό, ειδικά με πετάλια.


Δεν κατέχω από φυσική, αλλά δε νομίζω πως είναι ετσι


Why do different instruments have different sounds?






This is because musical instruments do not vibrate at a single frequency: a given note involves vibrations at many different frequencies, often called harmonics, partials, or overtones. The relative pitch and loudness of these overtones gives the note a characteristic sound we call the timbre of the instrument




 
Μα αυτό λέω. Εάν ελέγχουμε κάθε συχνότητα και την έντασή της, τότε φτιάχνουμε ότι ήχο θέλουμε. Αυτό είναι το eq. Χωρίς να είμαι ειδικός. Κοινή λογική....

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μα αυτό λέω. Εάν ελέγχουμε κάθε συχνότητα, τότε φτιάχνουμε ότι ήχο θέλουμε.


Κάθε όργανο μπορεί να παράγει συγκεκριμένη γκάμα συχνοτήτων.

Αν δεν παράγει κάποια συχνότητα πώς θα επέμβεις με eq σ' αυτή την συχνότητα?

Να το πω αλλιώς.

Έχεις μια κιθάρα με 22 τάστα.

Μπορείς μ' ένα eq να παράγεις την συχνότητα του 24ου τάστου (χωρίς εφφέ ή πείραγμα της χορδής)?

Μέχρι το 22ο τάστο φτάνει συχνοτικά.

Άλλο όργανο μπορεί να παράγει πιο χαμηλές και άλλο πιο υψηλές συχνότητες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Προφανώς, η πηγή θα δίδει όλες τις συχνότητες που χρειαζόμαστε να παράξουμε τον ήχο. 

 
Κάθε όργανο μπορεί να παράγει συγκεκριμένη γκάμα συχνοτήτων.

Αν δεν παράγει κάποια συχνότητα πώς θα επέμβεις με eq σ' αυτή την συχνότητα?


Καλά για ηλεΧτρονικη ? κιθάρα μιλάμε δεν μιλάμε για την Berliner Philarmoniker  ?

Κόβεις τα πάντα κάτω απο τους 100, τσιμπας λίγο στους 200-300 αν θες περισσότερο "σώμα" ,κόβεις λίγο στους 2000-2500 αν κΣυνει ο ήχος  η αντίστοιχα μπουσταρεις (και μέχρι τους 3000-3500) αν θες ατάκα και sparkle...πάνω από τους 10000 κοφτά όλα μόνο βαβούρα "ζει" εκεί...(& γύρω στους 8000 κόψε κάτι αν παίζεις το βαρύ το ντιστορΣιο το αΝτΡικο ? αν έχεις..καρΝΤια και λυπάσαι το καημένο το ακροατήριο ? )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Κόβεις τα πάντα κάτω απο τους 100, τσιμπας λίγο στους 200-300 αν θες περισσότερο "σώμα" ,κόβεις λίγο στους 2000-2500 αν κΣυνει ο ήχος  η αντίστοιχα μπουσταρεις (και μέχρι τους 3000-3500) αν θες ατάκα και sparkle...πάνω από τους 10000 κοφτά όλα μόνο βαβούρα "ζει" εκεί...(& γύρω στους 8000 κόψε κάτι αν παίζεις το βαρύ το ντιστορΣιο το αΝτΡικο ? αν έχεις..καρΝΤια και λυπάσαι το καημένο το ακροατήριο ? )


Βγάλτε μπλοκάκια (όχι των επιταγώνε, τα αλλα) και κρατάτε σημειώσεις!

Εδω παίζει σεμινάριο σοβαρό!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καλά για ηλεΧτρονικη ? κιθάρα μιλάμε δεν μιλάμε για την Berliner Philarmoniker  ?

Κόβεις τα πάντα κάτω απο τους 100, τσιμπας λίγο στους 200-300 αν θες περισσότερο "σώμα" ,κόβεις λίγο στους 2000-2500 αν κΣυνει ο ήχος  η αντίστοιχα μπουσταρεις (και μέχρι τους 3000-3500) αν θες ατάκα και sparkle...πάνω από τους 10000 κοφτά όλα μόνο βαβούρα "ζει" εκεί...(& γύρω στους 8000 κόψε κάτι αν παίζεις το βαρύ το ντιστορΣιο το αΝτΡικο ? αν έχεις..καρΝΤια και λυπάσαι το καημένο το ακροατήριο ? )



 
Ας πω κι εγώ την γνώμη μου πάνω στο θέμα.

Για μένα η κιθάρα είναι ένα σύνολο ενιαίο.

Δεν μπορώ να πω με ποσοστά τι επηρεάζει τον ήχο.

Συμφωνώ με τον Αποστόλη (alter), στο ότι οι μαγνήτες επηρεάζουν περισσότερο την αίσθηση στο παίξιμο, από ότι το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.

Δεν κάνουν όλοι οι μαγνήτες την ίδια δουλειά σε όλες τις κιθάρες.

Δεν μπορώ να πω πχ αυτός είναι καλός μαγνήτης, τον έβαλα στην Les Paul μου, βάλτον στην strat σου στην γέφυρα.

Θα έχει άλλο αποτέλεσμα εκεί.

Όλα είναι συνάρτηση του πώς είναι στημένη μια κιθάρα, ξύλα, αναλογίες, όγκος, γέφυρα, είδος ένωσης μπράτσου-σώματος, κλπ.

Οι μαγνήτες ουσιαστικά παίρνουν την ταλάντωση των χορδών και την μετατρέπουν σε ήχο.

Δεν παράγουν οι ίδιοι ήχο.

Έχουν όμως κάποια χαρακτηριστικά, output, eq, ένταση, κλπ.

Δηλαδή τονίζουν ή υποβαθμίζουν ηχητικά χαρακτηριστικά του οργάνου.

Αν πχ η κιθάρα είναι στημένη έτσι ώστε να έχει σκάσιμο σε ψηλές συχνότητες και αυτό δεν σου αρέσει, δεν θα βάλεις τους μαγνήτες που θα βάλει κάποιος άλλος που έχει μια κιθάρα με όγκο σε χαμηλομεσαίες και θέλει sparkle σε υψηλές.

Κατά την γνώμη μου, εκτός από σπάνιες περιπτώσεις, είναι πολύ δύσκολο να επιλέξει κάποιος aftermarket μαγνήτες για ένα όργανο, γιατί επεμβαίνει έτσι στο σύνολο που λέγεται κιθάρα, και τα αποτελέσματα είναι αμφίβολα όσο καλός ή ακριβός και να είναι ο μαγνήτης.

Λένε ας πούμε ότι για να παίξεις metal χρειάζονται high output μαγνήτες.

Δεν το κατάλαβα ποτέ.

Hi output μαγνήτες χρειάζονταν παλιά, για να υπεροδηγήσουν τους ενισχυτές της εποχής και να βγει παραμόρφωση.

Σήμερα που έχουμε τα trisatanicsasgamotospiti πετάλια, και τους 15κάναλους ενισχυτές, πόσο δηλαδή να υπεροδηγήσουμε το ρημάδι το σήμα της κιθάρας.

Για μένα όσο πιο παραμορφωμένο ήχο θέλεις, τόσο πιο low output μαγνήτες χρειάζεσαι (μέχρι ενός σημείου φυσικά), και κάποιες φορές, αν θέλεις καθαρό ήχο και είναι legato το παίξιμό σου, τόσο πιο high output μαγνήτες δοκίμασε (πάντα μέσα σε κάποια πλαίσια βέβαια).

Γιατί αν θέλεις καθαρό ήχο, χωρίς καθόλου παραμόρφωση, και παίζεις legato, θέλεις να ακούς όλες τις νότες της φράσης σου.

Μπορείς να το κάνεις με κομπρέσσορα, αλλά εκεί σου αλλάζει και την ατάκα.

Σκέψεις διάφορες, σκορπισμένες εδώ κι εκεί.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Παίζω με μια cover band λίγο απ' όλα. Συνήθως με strat, ενίοτε με Les ή Prs. Το πρόγραμμα βγαίνει μέ όλες τις κιθάρες.

Εκείνο που δεν μπορούν να κάνουν οι "άλλες" είναι το ηχόχρωμα των θέσεων 2 & 4 της Strat. Κανένα eq (τουλάχιστον απ' αυτά που ξέρω) δεν το καταφέρνει ακριβώς.

 
Παίζω με μια cover band λίγο απ' όλα. Συνήθως με strat, ενίοτε με Les ή Prs. Το πρόγραμμα βγαίνει μέ όλες τις κιθάρες.

Εκείνο που δεν μπορούν να κάνουν οι "άλλες" είναι το ηχόχρωμα των θέσεων 2 & 4 της Strat. Κανένα eq (τουλάχιστον απ' αυτά που ξέρω) δεν το καταφέρνει ακριβώς.


Αν όμως είχαν και οι άλλες άλλον ένα μαγνήτη στην μέση?

 
Μπορώ να πω,πως μου αρέσει όπως εξελίχθηκε το θέμα.

Βάζω ένα chart με τις αρμονικές της open B (Β1) ανάμεσα σε 3 μπάσα όπου το μόνο κοινό και στα 3,είναι ότι έχουν maple στο μπράτσο (το ένα είναι full maple,το άλλο maple με λίγο wenge  και το 3ο wenge με λιγο maple)

Ένα απο αυτά έχει κινέζικους μαγνήτες (12 ευρώ το σετ νομίζω) το άλλο σετ μέτριας αξίας ceramic steel και το 3ο dimarzio συνολικής αξίας 240 ευρω.

Όταν έστειλα το chart  σε οργανοποιό grand piano (μηλάμε όργανα με 6ψήφιο price range)ο οποίος τυλίγει και χορδες για τα όργανα του,έκρινε πως το καλύτερο ηχητικό αποτέλεσμα είναι το μπάσο με το ΜΠΛΕ ΧΡΩΜΑ γιατί έχει περισότερη διαύγεια ο ήχος του λόγο των δυνατότερων αρμονικών.

Βέβαια,αυτό ΔΕΝ οφείλεται στους μαγνήτες στην συγκεκρημένη περίπτωση,αλλά με το όλο όργανο (άλλο scale,άλλο gauge χορδών κτλ)

Θέλω να καταλήξω πως,οι μαγνήτες κατα την γνώμη μου είναι οι δεύτεροι που επηρεάζουν τα overtones,καθώς,πρέπει αυτά πρώτα να "υπάρχουν" σε έναν "καλό" βαθμό,ώστε να τα "συλλάβει" ο μαγνήτης και να τα συμπεριλάβει μέσα στο σήμα που θα μετατραπεί σε ήχο

BTW οι dimarzio ειναι το κόκκινο χρώμα με ultra heavy gauge strings.Αν ήταν medium gauge (όπως το πράσινο) θα έπρεπε να είναι ανάμεσα στα πράσινο και μπλε.

ola.jpg

 
Πολυ ενδιαφερον.

Στην κιθαρα τον ηχο επηρεαζουν, επισης, το παχος των χορδων, και το scale. Τα δυο αυτα εχουν να κανουν με τεντωμα της χορδης, αρα εχουν αμεση επιδραση στον ηχο, σε ολα του τα χαρακτηριστικα. Την μεγαλυτερη επιδραση, ομως, εξακολοθουν την εχουν οι μαγνητες, καθως αυτοι διαμορφωνουν το αρχικο σημα.

 
Άμα θες,στείλε μου σε wav ηχητικό δείγμα (με tone full ανοιχτό) 1-2sec από διάφορες κιθάρες ή κάποιος που έχει μπάσο,να τα βάλω στο πρόγραμμα,να τις κάνουμε σύγκριση με αντικειμενικά,in fact αποτελέσματα,και όχι τύπου "μαέστρο,βγάλε τα καρότα από τα αυτιά σου,δεν ακούς τίποτα σωστά"

Πάντως,όλα ξεκινάν από αυτό που βλέπουμε στο βίντεο




 
Άμα θες,στείλε μου σε wav ηχητικό δείγμα (με tone full ανοιχτό) 1-2sec από διάφορες κιθάρες


Πειράζει άμα έχουνε και τέσσερα  διστόρσια και δυο τρία modulation, ένα wah, και pitch shifter απάνω οι κιθάρες?

Α, και χορδές από όταν μπήκα στο λύκειο?

Πλάκα κάνω.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top