Ας πω κι εγώ την γνώμη μου πάνω στο θέμα.
Για μένα η κιθάρα είναι ένα σύνολο ενιαίο.
Δεν μπορώ να πω με ποσοστά τι επηρεάζει τον ήχο.
Συμφωνώ με τον Αποστόλη (alter), στο ότι οι μαγνήτες επηρεάζουν περισσότερο την αίσθηση στο παίξιμο, από ότι το τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.
Δεν κάνουν όλοι οι μαγνήτες την ίδια δουλειά σε όλες τις κιθάρες.
Δεν μπορώ να πω πχ αυτός είναι καλός μαγνήτης, τον έβαλα στην Les Paul μου, βάλτον στην strat σου στην γέφυρα.
Θα έχει άλλο αποτέλεσμα εκεί.
Όλα είναι συνάρτηση του πώς είναι στημένη μια κιθάρα, ξύλα, αναλογίες, όγκος, γέφυρα, είδος ένωσης μπράτσου-σώματος, κλπ.
Οι μαγνήτες ουσιαστικά παίρνουν την ταλάντωση των χορδών και την μετατρέπουν σε ήχο.
Δεν παράγουν οι ίδιοι ήχο.
Έχουν όμως κάποια χαρακτηριστικά, output, eq, ένταση, κλπ.
Δηλαδή τονίζουν ή υποβαθμίζουν ηχητικά χαρακτηριστικά του οργάνου.
Αν πχ η κιθάρα είναι στημένη έτσι ώστε να έχει σκάσιμο σε ψηλές συχνότητες και αυτό δεν σου αρέσει, δεν θα βάλεις τους μαγνήτες που θα βάλει κάποιος άλλος που έχει μια κιθάρα με όγκο σε χαμηλομεσαίες και θέλει sparkle σε υψηλές.
Κατά την γνώμη μου, εκτός από σπάνιες περιπτώσεις, είναι πολύ δύσκολο να επιλέξει κάποιος aftermarket μαγνήτες για ένα όργανο, γιατί επεμβαίνει έτσι στο σύνολο που λέγεται κιθάρα, και τα αποτελέσματα είναι αμφίβολα όσο καλός ή ακριβός και να είναι ο μαγνήτης.
Λένε ας πούμε ότι για να παίξεις metal χρειάζονται high output μαγνήτες.
Δεν το κατάλαβα ποτέ.
Hi output μαγνήτες χρειάζονταν παλιά, για να υπεροδηγήσουν τους ενισχυτές της εποχής και να βγει παραμόρφωση.
Σήμερα που έχουμε τα trisatanicsasgamotospiti πετάλια, και τους 15κάναλους ενισχυτές, πόσο δηλαδή να υπεροδηγήσουμε το ρημάδι το σήμα της κιθάρας.
Για μένα όσο πιο παραμορφωμένο ήχο θέλεις, τόσο πιο low output μαγνήτες χρειάζεσαι (μέχρι ενός σημείου φυσικά), και κάποιες φορές, αν θέλεις καθαρό ήχο και είναι legato το παίξιμό σου, τόσο πιο high output μαγνήτες δοκίμασε (πάντα μέσα σε κάποια πλαίσια βέβαια).
Γιατί αν θέλεις καθαρό ήχο, χωρίς καθόλου παραμόρφωση, και παίζεις legato, θέλεις να ακούς όλες τις νότες της φράσης σου.
Μπορείς να το κάνεις με κομπρέσσορα, αλλά εκεί σου αλλάζει και την ατάκα.
Σκέψεις διάφορες, σκορπισμένες εδώ κι εκεί.