Αξίζει να τοποθετήσουμε 200 ευρώ μαγνήτες σε μια κιθάρα αξίας 300 ευρώ?

Άμα θες,στείλε μου σε wav ηχητικό δείγμα (με tone full ανοιχτό) 1-2sec από διάφορες κιθάρες ή κάποιος που έχει μπάσο,να τα βάλω στο πρόγραμμα,να τις κάνουμε σύγκριση με αντικειμενικά,in fact αποτελέσματα,και όχι τύπου "μαέστρο,βγάλε τα καρότα από τα αυτιά σου,δεν ακούς τίποτα σωστά"
Δε νομιζω ειναι τοσο απλά και μπακαλιστικα τα τεστ που μπορουν να μας δωσουν αντικειμενικά αποτελεσματα. Δηλ. Θα παρεις ενα σημα το οποίο ειναι προερχομενο απο πού? Με τι τροπο εχει διεγερθει και καταγραφεί; Είναι αμιγές ή έχει υποστει μια σειρά επεξεργασιών πιυ δινουν με τη σειρά τους χαρακτηριστικά στο ίδιο το σημα; (Όπως το preamp της καρτας ήχου, του ενισχυτή, το μικρόφωνο, το μεγάφωνο κ.ο.κ.) Και τι ακριβώς θα δειξει το freq response; Και δεν έχω καταλαβει τι ακριβώς συγκρίνουμε. Ποιος μας ειπε ότι το ποιοτικό χαρακτηριστικό ενός μαγνήτη ειναι αποκλειστικά το frequency response; Σε σχεση με τι; Με άλλον μαγνήτη; 

Μπαινουμε σε "επιστημονικοφανή" μονοπατια τα οποία μπορει να μας δώσουν εκτός από λάθος εντυπώσεις, και λάθος συμπεράσματα. 

Παίχτε μουσική, πειραματιστειτε με τεχνικές και ήχους σε καλοστημένα όργανα κι εξοπλισμό. Η αναζήτηση "επιστημονικής" εξήγησης είναι πιο δύσκολη, χρονοβόρα, κοστοβόρα.

Εχω ακούσει υπεροχους ηχους απο μαγνήτες των 30€ και από μαγνήτες των 300€. 

Μια μινι υπενθύμιση. Οι πρωτοπόροι του ηλεκτρικού ήχου, εψαχναν να κάνουν την ηλεκτρικη κιθάρα να ακουγεται σαν ακουστική. Οι αγαπημενοι σε ολους μας μαγνήτες φτιαχτηκαν με αυτό το σκοπό. Leo, Seth. Μεχρι τα τέλη του '50 ακόμη spanish electric τις ονόμαζαν στους καταλόγους τους.Η ομορφιά ερχεται απο το χρώμα που  θα δωσουν-αφαιρώντας- οι περιορισμοί στην αλυσίδα. Κύκλωμα,pots, caps, shielding, καλωδια, ενισχυτής, μεγάφωνο. Και φυσικά χορδές και σύστημα δόνησης, δηλ. το ίδιο το όργανο. Πιστότητα γύρευαν οι δόλιοι, χρόνια έρευνας, και να έρχονται μετά κάτι Buddy Hollys, κάτι Ike Turners, κάτι Jimi Hendix-ιδοι και να σου ποδοπατάνε το όραμα. 

 
Εχω ακούσει υπεροχους ηχους απο μαγνήτες των 30€ και από μαγνήτες των 300€.
Σωστός. Η,για να΄μαστε πιο ακριβείς, έχεις ακούσει υπέροχους ήχους από υπέροχους μουσικούς που έπαιζαν κιθάρες με μαγνήτες των 30 ή 300$.

 
Όχι φυσικά,το cigar box δεν έχει καν την "ικανή μάζα" ώστε να υπάρξει το sustain μιας solid body /semi hollow κιθάρας....και έχει μηδενικό βάρος και υποτυπώδες hardware ώστε να υπάρξει ένα "solid anchor point" για να δώσει ικανό "παλμό" στις χορδές.

Αν όμως βάλεις σε μια Gretsch μαγνήτες από 335 σαν....335 θα ακουστεί...όπως άλλωστε και μια 335 αν της βάλεις DeArmonds ή Filtertones....(είχα κάνει πριν από χρόνια ένα τεστ εδώ αλλά που να το βρω τώρα....) σαν Gretsch θα ακουστεί.


Άρα, οι μαγνήτες είναι το 90% ?? του ήχου σε σύγκριση 2 κιθαρών,αρκεί αυτές να έχουν πανομοιότυπο construction.

Άρα, construction beats pickups.

Εξάλλου, ο ήχος έχει πολλά στοιχεία μεσα του όπως την ατάκα,το swell,το sustain που λες κτλ τα οποία,εάν δεν υπάρχουν, ο μαγνήτης δεν μπορεί να τα προσθέσει.

 
Άρα, οι μαγνήτες είναι το 90% ?? του ήχου σε σύγκριση 2 κιθαρών,αρκεί αυτές να έχουν πανομοιότυπο construction.

Άρα, construction beats pickups.

Εξάλλου, ο ήχος έχει πολλά στοιχεία μεσα του όπως την ατάκα,το swell,το sustain που λες κτλ τα οποία,εάν δεν υπάρχουν, ο μαγνήτης δεν μπορεί να τα προσθέσει.


Δεν ισχυει, δυστυχως.

 
Δε νομιζω ειναι τοσο απλά και μπακαλιστικα τα τεστ που μπορουν να μας δωσουν αντικειμενικά αποτελεσματα. Δηλ. Θα παρεις ενα σημα το οποίο ειναι προερχομενο απο πού? Με τι τροπο εχει διεγερθει και καταγραφεί; Είναι αμιγές ή έχει υποστει μια σειρά επεξεργασιών πιυ δινουν με τη σειρά τους χαρακτηριστικά στο ίδιο το σημα; (Όπως το preamp της καρτας ήχου, του ενισχυτή, το μικρόφωνο, το μεγάφωνο κ.ο.κ.) Και τι ακριβώς θα δειξει το freq response; Και δεν έχω καταλαβει τι ακριβώς συγκρίνουμε. Ποιος μας ειπε ότι το ποιοτικό χαρακτηριστικό ενός μαγνήτη ειναι αποκλειστικά το frequency response; Σε σχεση με τι; Με άλλον μαγνήτη; 

Μπαινουμε σε "επιστημονικοφανή" μονοπατια τα οποία μπορει να μας δώσουν εκτός από λάθος εντυπώσεις, και λάθος συμπεράσματα. 

Παίχτε μουσική, πειραματιστειτε με τεχνικές και ήχους σε καλοστημένα όργανα κι εξοπλισμό. Η αναζήτηση "επιστημονικής" εξήγησης είναι πιο δύσκολη, χρονοβόρα, κοστοβόρα.

Εχω ακούσει υπεροχους ηχους απο μαγνήτες των 30€ και από μαγνήτες των 300€. 

Μια μινι υπενθύμιση. Οι πρωτοπόροι του ηλεκτρικού ήχου, εψαχναν να κάνουν την ηλεκτρικη κιθάρα να ακουγεται σαν ακουστική. Οι αγαπημενοι σε ολους μας μαγνήτες φτιαχτηκαν με αυτό το σκοπό. Leo, Seth. Μεχρι τα τέλη του '50 ακόμη spanish electric τις ονόμαζαν στους καταλόγους τους.Η ομορφιά ερχεται απο το χρώμα που  θα δωσουν-αφαιρώντας- οι περιορισμοί στην αλυσίδα. Κύκλωμα,pots, caps, shielding, καλωδια, ενισχυτής, μεγάφωνο. Και φυσικά χορδές και σύστημα δόνησης, δηλ. το ίδιο το όργανο. Πιστότητα γύρευαν οι δόλιοι, χρόνια έρευνας, και να έρχονται μετά κάτι Buddy Hollys, κάτι Ike Turners, κάτι Jimi Hendix-ιδοι και να σου ποδοπατάνε το όραμα. 


Ντάξει,όταν θέλουμε να εξετλασουμε κάποια χαρακτηριστικά,κάποια πράγματα είναι αυτονόητα.

Πάντα παίρνω δείγμα με το όργανο καρφί σε κάρτα ήχου,και προσπαθώ να πετύχω όσο γίνετε λιγότερη αλλοίωση.

Και πάντα βγάζω 3D chart γιατί εκεί φαίνοντε και swell κτλ απλά εκεί δε μπορείς να βάλεις 2 η και παραπάνο δείγματα μαζί για να συγκρίνεις.

 
Άρα, οι μαγνήτες είναι το 90% ?? του ήχου σε σύγκριση 2 κιθαρών,αρκεί αυτές να έχουν πανομοιότυπο construction.




ΟΧΙ.

ΑΡΑ  ενα cigar box ΔΕΝ ειναι καν "κιθαρα".

Αν βαλεις  σε 2 διαφορετικες ΚΙΘΑΡΕΣ  τους ιδιους μαγνητες θα ακουστουν ΠΟΛΥ πιο "ιδια" απο το να βαλεις στην ιδια κιθαρα διαφορετικους μαγνητες (οπου θα ειναι ΝΥΧΤΑ με την ΗΜΕΡΑ ο ηχος)

It's THAT simple 

?

ελα ΔΕΣ και εδω για να καταλαβεις,ΜΙΑ κιθαρα 10 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ μαγνητες ,10 ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικοι ηχοι




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ωραία.Χαίρομαι που διαφωνούμε,γιατί αν συμφωνούσαμε,θα ήταν ανησυχητικό,μιάς και έχω παρατηρήσει γενικά οτι έχουμε αντίθετες απόψεις. (βρε λες να βάλω μαγνήτες απο 335 σε flying V και να την κάνουν να ακουγετε σαν 335? καλόόόό)

?

 
γιατί αν συμφωνούσαμε,θα ήταν ανησυχητικό,μιάς και έχω παρατηρήσει γενικά οτι έχουμε αντίθετες απόψεις


Αλλο οι αποψεις και αλλο οι ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ (facts τα λενε στο χωριό μου) ?

Δες τα βιντεο που παραθετω παραπανω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μα αυτό εξυπακούεται αφού υπάρχουν μαγνητες dark/bright sounding,hot/weak κτλ.Δεν είναι όλοι ίδιοι και δεν είναι όλοι για όλες τις δουλειές

 
Μα αυτό εξυπακούεται αφού υπάρχουν μαγνητες dark/bright sounding,hot/weak κτλ.Δεν είναι όλοι ίδιοι και δεν είναι όλοι για όλες τις δουλειές




Απλα μαθηματικα γνωριζεις ειμαι σιγουρος.

Διαβασε προσεκτικα αυτα που ΕΣΥ ο ιδιος εχεις γραψει και αν γνωριζεις την συνεπαγωγη θα καταλαβεις οτι εχω ,οπως ΠΑΝΤΑ ΒΕΒΑΙΑ ? , δικιο.

 
Και γω facts  πόσταρα με το πινακάκι,αλλά δεν άρεσαν τα results από ότι κατάλαβα..?

 
Και γω facts  πόσταρα με το πινακάκι,αλλά δεν άρεσαν τα results από ότι κατάλαβα..?


Αντε να σε βοηθησω λιγακι..

Συμπληρωσε την ...εξισωση..

Α. ΤΥΠΟΣ της ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ της  κιθαρας παιζει τον ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΡΟΛΟ. (αυτο το ειπες ΕΣΥ  "construction beats pickups.")

Β.στα ΒΙΝΤΕΟ αποδεικνυεται οτι construction  DOES NOT beat pickups μια και η ΙΔΙΑ κιθαρα γινεται...ΑΛΛΗ κιθαρα οταν ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ τους μαγνητες....

συνεπαγεται οτι: .οταν βαλουμε σε ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ κιθαρες τους ΙΔΙΟΥΣ μαγνητες ο ηχος ειναι   ( ) βασικα ιδιος , (  ) τρομερα διαφορετικος 

(συμπληρωνεις το σωστο με (Χ)) ?

 
Κοίτα να δεις facts υπάρχουν πολλά το θέμα είναι να μπορούμε να καταλαβαίνουμε τι παίρνουμε από αυτό.

Στο πινακάκι με το "μπλε" που έβαλες, αν θεωρήσουμε ότι στο διάγραμμα το επίπεδο αναφοράς σε db που μας ενδιαφέρει για να πάρουμε μια απόκριση "ας πούμε" φλατ είναι το 120, η μπλε περιοχή (του μέσου και υψηλού φάσματος) για την οποία ξεκίνησε ένα μέρος της συζήτησης βρισκετα ήδη εκτός της βασικής (=fundamental, θεμελιώδης) περιοχής για το όργανο που συζητάμε που είναι συνήθως οι 100 με τους 200 κύκλους. (επαναλαμβάνω μιλάμε για βασική). Συζητάμε συνεπώς για έκταση από 1000 κύκλους έως 22000 στο διάγραμμα. Από αυτήν αν εξαιρέσουμε την "κουφή" κορυφή γύρω στους 15000 των 30db, όλη η άλλη θεωρητική απόκριση του οργάνου που μετράμε εκείνεται στα 70-80 db ήδη δηλαδή 40-50 db κάτω από την αναφορά των 120 (ήδη μιλάμε για χάος, να σκεφτούμε ότι 40-50 db κάτω ήταν το επίπεδο του hiss στα πρώτα κασετόφωνα του 1975 χωρις dolby) που μετά τους 10000 κατεβαίνει τουλάχιστον άλλα 10 db.

Και να μην ξεχνάμε οτι μιλάμε για θεωρητική καμπύλη, που θα περάσει από ενισχυτή (μπάσου) που σαφώς δεν έχει φλάτ απόκριση σε τέτοιες περιοχές φάσματος και φυσικά από ηχεία (το ότι έβαλα το πρώτο παράδειγμα που βρήκα στο google και ήταν για κιθάρα ίσα ίσα είχε ακόμα καλύτερη απόκριση στις υψηλές). Εδώ πχ βλέπουμε ένα 15άρι. Μετά τους 2000 η απόκριση κατεβαίνει στα τάρταρα.

Συνεπώς η μπλε περιοχή μπορεί να υπάρχει σαφώς σε θεωρητικό επίπεδο. 

Σίγουρα δεν ακούγεται ακόμα και απο 20χρονους που έχουν δυνατότητα να ακούν οριακά μέχρι τους 18000 κύκλους... Για 30ρηδες και 40ρηδες αυτό έχει πάει στους 12000-13000 και μαζί και όλη η κουβέντα περίπατο.

Ux9a36yrmSfNdsi32MkAxfovdMF5ZClxqYDYDr5TZb7-cs1RK5-F883BvFcNf6nUnNGeu7_h_UllQH_Ley59p-2Q3k1Doe8RdXa6brnotQt4fNkiR8c3NxORcVNXTp2hQXBKPrcFCoEmwnPeaueUB4WwZzm9OIly0lGCkLAO-V7VpcI


 
Ναι,αλλά αφού όμως άμα βάλουμε τους ίδιους μαγνήτες σε διαφορετικής κατασκευής κιθάρες (και δεν λεω η μια να είναι set neck  και η άλλη bolt on) δεν ακούγωντε το ίδιο.Αφού εσύ λες ότι οι μαγνήτες είναι το 90% του ήχου,τότε πως γίνετε να συμβαίνει αυτό,όταν το construction που λέω εγώ με το φτωχό μου το μυαλό,μαζί με wiring,hardware,χορδές plain/flats/steel,gauge κτλ είναι μόλις το 10% και όλοι ξέρουμε απο το δημοτικό οτι το 90% ειναι συντριπτικά μεγαλύτερο απο το 10% ? (άσε που τότε δεν θα καταλαβαίναμε οτι οι χορδές θέλουν αλλαγή γιατί τα έφτυσαν γιατί τόσοι παράγοντες στο 10% άρα οι παλιές χορδές θα είναι πες κανα 3-4% οπότε κλάιν,να ναι οι μαγνήτες καλά γιατί αυτούς ακουμε 90%) κ.Ιώβ?

 
Το να αφήνουμε έξω τον παράγοντα "ποιος παίζει" μου φαίνεται απολύτως σουρεαλιστικό. Κάποιος με ικανότητα 200$,είτε παίζει με κιθάρα των 200 ή των 2000, το ίδιο θα ακουστεί. Το αστείο είναι πως δεν το καταλαβαίνει. Όταν αρχίζει και το καταλαβαίνει,έχει ανέβει επίπεδο. 

 Δεν είμαστε οι μόνοι, πάντως. Προχθές ανέβασε στο fb ένα κλιπάκι από την μελέτη του ο Καβάκος και κάποιος σχολίασε....φοβερός ήχος, με τι βιολί παίζεις?

Ναι,αλλά αφού όμως άμα βάλουμε τους ίδιους μαγνήτες σε διαφορετικής κατασκευής κιθάρες (και δεν λεω η μια να είναι set neck  και η άλλη bolt on) δεν ακούγωντε το ίδιο.Αφού εσύ λες ότι οι μαγνήτες είναι το 90% του ήχου,τότε πως γίνετε να συμβαίνει αυτό,όταν το construction που λέω εγώ με το φτωχό μου το μυαλό,μαζί με wiring,hardware,χορδές plain/flats/steel,gauge κτλ είναι μόλις το 10% και όλοι ξέρουμε απο το δημοτικό οτι το 90% ειναι συντριπτικά μεγαλύτερο απο το 10% ? (άσε που τότε δεν θα καταλαβαίναμε οτι οι χορδές θέλουν αλλαγή γιατί τα έφτυσαν γιατί τόσοι παράγοντες στο 10% άρα οι παλιές χορδές θα είναι πες κανα 3-4% οπότε κλάιν,να ναι οι μαγνήτες καλά γιατί αυτούς ακουμε 90%) κ.Ιώβ?
Αυτά που λες είναι ενδιαφέροντα, αλλά ο τόνος σου είναι απαράδεκτος.

 
Ευχαριστώ για τις συστάσεις σχετικά με τον τόνο μου,θα είμαι πιο προσεκτικός ώστε να μην γίνομαι εριστικός

dimsonic αυτό εμένα με βοηθάει να δω την διαύγεια (clarity) που μπορούν να έχουν οι νότες του εκάστοτε οργάνου.

 
ο τόνος σου είναι απαράδεκτος.


Πιστεύεις ότι πρέπει να αλλάξει μαγνήτες μήπως βελτιωθεί λίγο ο τόνος?

 
dimsonic αυτό εμένα με βοηθάει να δω την διαύγεια (clarity) που μπορούν να έχουν οι νότες του εκάστοτε οργάνου.


Καλό αυτό που λες να βλέπεις τη διαύγεια που όπως σου είπα υπάρχει σε θεωρητικό επίπεδο. 

Αν παίξεις μπάσο και δεις αυτή τη διαύγεια και μετα ακούσεις αυτό που παίζεις από το κινητό ή για να μην γίνομαι εξτρημ από ένα φορητό boombox ή bt speaker η διαύγεια αυτή πάει περίπατο.

Ενδεχομένως να ακουστει (με μεγάλη προσπάθεια) σε ηχογράφηση στο studio και φυσικά αναπαραγωγή από hiend μηχανήματα και πάλι από λίγους που δεν έχουν καταστρέψει ακόμα την ακοή τους

 
Είχα πολλές κιθάρες των 300 ευρώ και των 200 ακόμη και των 100 κάτι. Ας ξεκινήσω να μιλάω για τη τελευταία περίπτωση. Βullet των 110 ευρώ, με αλλαγμένα όλα τα ηλεκτρικά και τους μαγνήτες με φτηνό prewired set από αμερικάνικο σαίτ που αντιγράφει original parts, κόστος μαζί με vintage 50s κλειδιά, 80 ευρώ. Το σύνολο 200 ευρώ κιθάρα έπαιζε άνετα, δεν ξεκούρδιζε και όποιος την άκουσε και την έπαιξε δεν κατάλαβε διαφορά με αμερικάνικη στρατ (είχα βάλει και decals) μέχρι που αποκάλυπτα το μυστικό και τράβαγε τα μαλλιά του. Πουλήθηκε σε συμφορουμίτισα για 200 ευρώ προ ετών... Σε τελε affinity των 200 ευρώ, μπήκαν toneriders και kluson κλειδιά και η κιθάρα ΓΑΖΩΝΕ. Οσες φορές έπαιξα με αμερικάνικη τελε δεν βρήκα σπουδαίες διαφορές. Στην classic vibe (tele n strat, είχα και τις 2) δεν χρειαζόταν να κάνεις τίποτα. Παίζανε τέλεια και ακούγονταν τέλεια σε τέτοιο βαθμό που .... κράτησα τους tonerider της squier και τους έβαλα στην mexico fender που έχω τώρα, όταν πούλησα τη πρώτη... μιλαμε για κινέζικα όργανα (οι Κινέζοι είναι αλλού πλέον σε επίπεδο...) των 350 ευρώ που απλά ΜΑΜΑΝΕ!!! Πρόσφατα απέκτησα και μια κινέζα epiphone les paul joe bonamassa, 3 μηνών κιθάρα. Το λεγόμενο norms burst μοντέλο που υποτίθεται ότι είναι πιστό αντίγραφο μιας 1960 gibson που πήρε ο τζο σε mint condition προ λίγων ετών. Τη πήρα από συμφορουμίτη, ανταλλαγή με μια 2002 gibson les paul studio + κάτι καλούδια. Θα μου πείτε ΕΙΣΑΙ ΤΡΕΛΟΣ; έδωσες την αμερικάνικη για τη κινέζική; Η συγκεκριμένη κιθάρα αποδεικνύει αυτό που λέμε για τους Κινέζους και τις απανταχού φτηνές κιθάρες. Οκ δεν έκανε 300 αλλά 700 η συγκεκριμένη αλλά το Playability και το sustain που έχει εγώ δεν το ένοιωσα 18 χρονιά τώρα με τη gibson... και πάμε στους μαγνήτες. Φοράει από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη 2 χειροποιητους barfuss, peter green set με out of phase στη middle θέση. Επειδή αγαπάω πέτρο πράσινο αλλά όχι τόσο ώστε να παντρευτώ τον ήχο του, έκανα την ανάποδη μόντα και έφερε το μαγνήτη στα ίσα του με τη Middle Θέση να παίζει In phase όπως σε όλες τις les paul. Αυτό που ακούω από αυτή τη κιθάρα είναι πραγματικά εξωφρενικό. Δεν ξέρω πως έπαιζε με τους μαμά μαγνήτες καθώς τους πήρα στη θήκη τους με ζελατίνα, αχρησιμοποιητους, αλλά αυτό που ακούω από τους barfuss νομίζω αξίζει κάθε σεντ από τα 250€ που αξίζουν. Conclusion, ΝΑΙ, από μένα, οι μαγνήτες με τα ηλεκτρονικά είναι το 80% του ήχου και αξίζει να βάλουμε σε μια κιθάρα φτηνή καλά parts. Μαζί με το καλό σεταπ πάντα. Όσο πιο φτηνή η κιθάρα τόσο μεγαλύτερη διαφορά θα κάνει. Η ήδη ακριβή κιθάρα έχει ήδη καλούς μαγνήτες. Οι χειροποίητοι μαγνήτες των 200-300 ευρώ και βάλε αξίζουν κάθε σεντ, ακόμη και σε μια πιο μέτρια προς ακριβή κιθάρα. Γενικά επενδύστε στα όργανά σας, φέρτε τα εκεί που θέλετε ακριβώς και μην ντρέπεστε ακόμη και αν δεν είναι ακριβές αμερικάνικες. Αν σας κάνουν τη δουλειά όπως σας αρέσει, customize them and keep them. Θα μείνετε και με ένα έξτρα χιλιάρικο στη τσέπη για ενισχυτή (ταρα)... και πετάλια....

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top