Αξίζει να τοποθετήσουμε 200 ευρώ μαγνήτες σε μια κιθάρα αξίας 300 ευρώ?

Νομιζω δεν ειναι μονοσημαντο το θεμα, μαγνητες και τελέιωσαμε, μου εχει τυχει να "αναβαθμισω" κιθαρα με ακριβους μαγνητες και ακουγοτανε χειροτερα απ οτι με τους stock.Αλλες φορες παλι το πειραμα πετυχε σε μικρο η μεγαλο βαθμο.Εχει να κανει νομιζω με ολη την αλυσιδα, ενισχυτες/ηλεκτρικα/πεταλια/κλπ κλπ, παντως μετα απο μεγαλη αναζητηση (και πολλα εξοδα) κατεληξα στο να μην βαζω χερι πλεον σε κιθαρα ιδιως εργοστασιακη.Την ακουω οπως ειναι, μου αρεσει την παιρνω και τελος, δεν μου αρεσει παω για αλλη.

 
Παιδιά το βλέπετε λίγο περίεργα το θέμα, εξηγώ:

Ένας μπορεί να γουστάρει τη φτηνή του κιθάρα και απλά να θέλει να τη βελτιώσει, όχι να τη πουλήσει να πάρει άλλη κλπ

Οι μαγνήτες που θα αγοράσει μπορούν κάλλιστα να μπουν και σε άλλη κιθάρα οπότε είναι μια γενική επένδυση και παίρνει κάτι που "θα μείνει"

 
Απο τη δική μου εμπειρία, οι μαγνήτες κανουν διαφορα, αλλα όχι τοσο μεγαλη. Σε οσες κιθαρες ειχα που ηταν μαπα, καμία δεν εγινε σουπερ με καλους μαγνητες. Απο την άλλη, σε μια καλη κιθαρα ισως οι κακοι μαγνήτες να αφαιρουν απο το συνολο, αλλα θεωρω πως σημαντικό ποσοστό μπορει να "έρθει" πειράζοντας eq ή gain απο ενισχυτη. Σίγουρα η κιθάρα και ο ενισχυτής ειναι πολυ πιο σημαντικοί παράγοντες στην εξισωση. 

 
Έβαλα Lollar Imperials (κόστος 240 μεταχειρισμένοι) και αναβάθμισα τα ηλεκτρικά (κόστος 70 ευρώ) και σέταρα σε έμπειρο τεχνικό (κόστος 30 ευρώ) σε μια Cort CR200 (κόστος 220 ευρώ σε προσφορά, αρχική τιμή 360). 

Συνολικό κόστος 560 ευρώ. 

Η κιθάρα μεταμορφώθηκε, ακούγεται και παίζει εξαιρετικά

ΥΓ. Είναι και πανάλαφρη, μόλις 3,3 κιλά  

 
Έβαλα Lollar Imperials (κόστος 240 μεταχειρισμένοι) και αναβάθμισα τα ηλεκτρικά (κόστος 70 ευρώ) και σέταρα σε έμπειρο τεχνικό (κόστος 30 ευρώ) σε μια Cort CR200 (κόστος 220 ευρώ σε προσφορά, αρχική τιμή 360). 

Συνολικό κόστος 560 ευρώ. 

Η κιθάρα μεταμορφώθηκε, ακούγεται και παίζει εξαιρετικά

ΥΓ. Είναι και πανάλαφρη, μόλις 3,3 κιλά  


Έβαλα Lolar P90 low wounds (200 EUR) σε Epiphone Casino china (350 EUR) η κιθάρα ΠΆΤΗΣΕ ΧΑΜΩ Gibson ES330 custom shop (3750 EUR).

Την είχα φυσικά σεταρει στην εντέλεια.

It's ALL in the pickups...Chet was right ?

Btw η κινεζική Casino των 350 ευρώ είναι τόσο ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΆ ΚΑΛΑ κατασκευασμένη που....ψαρωνεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
εκείνο που δεν μου αρέσει εμένα είναι αυτό το ρατσιστικό attitude: "είναι κιθάρα 200 ευρώ. Ποτέ δεν μπορεί (έστω και κατα λάθος) να είναι των 800 ή έστω να καταλήξει να είναι σαν των 1000 ή και παραπάνω"

έχω μια κιθάρα που by no means είναι των 200 ευρώ. Και τρεις των 200. Η αλλαγή των μαγνητών και στις τρεις τις έχουν μετατρέψει σε όργανα που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα μα τίποτα από την επώνυμη και διάσημη.

 
Κατ αρχήν πριν παμε στην τιμή του μαγνήτη πρεπει να ειμαστε ενημερωμένοι και να ξέρουμε και τι θέλουμε να παρουμε ηχητικα και τι δινει ο μαγνήτης. Οπως δεν στηνουμε τον ηχο με το ματι ετσι και δεν επιλέγουμε μαγνήτες με την τιμή. Αν δωσεις 300ε για ενα σετακι 57  classics αλλα εσυ γουσταρεις ηχο Gilmour τοτε δε σου φταίνε οι μαγνήτες που ΔΕΝ εγινε τελικα το upgrade στα αφτια σου. Mετα υπαρχουν δυο κατηγορίες upgrade...upgrades που αφορούν τον ηχο και upgrades που αφορούν το Playability... Aν αλλάζοντας μαγνήτες νομιζεις οτι η φτηνη ξεσεταρισμενη squier affinity θα παιζει τελεια... Δεν παιζει.Μπορει ομως να ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ τελεια σε μια ηχογραφηση αλλα θα εξακολουθεί να σου βγάζει την ΜΠαναγία. Η προσωπική μου εμπειρία λεει οτι ΑΝ εχεις λύσει πρωτα το θεμα του playability με ενα τέλειο σεταρισμα (ειτε με upgrades που αφορούν το playability)  τοτε ναι.... Αξίζει και παρααξιζει να κανεις upgrade σε μια κιθαρα των 300ε με ακριβούς μαγνητες. (Στις μερες μας μια κιθαρα εpiphone πχ των 300ε δεν ειναι καθολου για τα μπαζα...μπορει να ειναι 5 φορες φτηνοτερη απο την αντίστοιχη gibson, αλλα σε καμια περιπτωση δεν ειναι 5 φορες χειρότερη.Τα 300ε σημερα ΔΕΝ ειναι το price range που ειναι τα χειρότερα υλικά...εκει οπου κανενα upgrade μαγνητων δεν σε σωνει γιατι η κιθαρα απλα δεν σεταρεται με τιποτα)Αν δε η κιθαρα ειναι για χρηση στο σπιτι και ηχογραφηση... Εκει δηλαδη που εχεις ατελειωτες προσπαθειες να "παιξεις το τρακ σωστα και να ακουστει οπως θες" τοτε αξίζει και παρααξιζει το upgrade μαγνητων (ακομα και αν δεν εχει τέλειο playability αφου ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΚΑΙ Ο ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ ειναι το 90/100 του ΗΧΟΥ μη πω και παραπανω.Ουτε το χερι ουτε το ποδι του παίχτη... Αυτο λεγεται ΣΤΥΛ... όχι ήχος... Ουτε τα ξύλα... Για ηλεκτρικη κιθαρα μιλαμε.).  Αν ομως ειναι για live δεν μπορεις να πας (ημι) ξεβρακωτος στα αγγούρια. Τι να το κανεις να εχεις τέλειο ηχο και να μη μπορεις να παιξεις άνετα... 

Προσωπικές απόψεις απο την (οποία) εμπειρία μου... 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
εκείνο που δεν μου αρέσει εμένα είναι αυτό το ρατσιστικό attitude: "είναι κιθάρα 200 ευρώ. Ποτέ δεν μπορεί (έστω και κατα λάθος) να είναι των 800 ή έστω να καταλήξει να είναι σαν των 1000 ή και παραπάνω"

έχω μια κιθάρα που by no means είναι των 200 ευρώ. Και τρεις των 200. Η αλλαγή των μαγνητών και στις τρεις τις έχουν μετατρέψει σε όργανα που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα μα τίποτα από την επώνυμη και διάσημη.
Ειμαι κάτοχος και φτηνής squier με γυρω στα 300ε upgrades ? και ακριβής Gibson.  Ουτε εμενα μ αρεσει αλλά συνηθως ισχυει. Εξάλλου για καποιο λογο κοστίζει μια κιθαρα 200 και η αλλη 1000 (και δεν ειναι ΜΟΝΟ το τι γραφει το headstock) .Φυσικα και μπορει να ΑΚΟΥΣΤΕΙ ιδια αν αποκτησει τα ιδια specs που αφορούν τoν ηχο... για να ΠΑΙΞΕΙ και ιδια θες και τα ιδια specs που αφορούν το playability.Για μενα οι περισσότερες αντιδικίες παρουσιάζονται απο δυο λαθη που γινονται... συνηθως ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ  ο κάτοχος της ακριβής κιθάρας θεωρεί πως μια κιθαρα 5 φορες ακριβότερη ειναι 5 φορες καλύτερη  και συνηθως ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ ο κάτοχος της φτηνής κιθάρας υποτιμαει την αξια που εχει αυτο το 10-20% που ειναι η ακριβή πραγματικα καλύτερη... Για αλλους ειναι ανουσιο oμως για αλλους ανεκτίμητο... 

εδώ μάλλον θα διαφωνήσω
Σεβαστό. Αλλα αν παιξεις στο ιδιο signal chain εσυ και ο Steve Vai ενα Open Em... Θα ακουστειτε το ιδιο... 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
θα δεχόμουν πολλά από αυτά αν μιλούσαμε για ακουστικά όργανα.
Μα ακριβως επειδή μιλάμε για ηλεκτρικά οργανα οπου ο ηχος που ακους πηγαζει απο την κατασκευη και το ειδος των μαγνήτων και όχι για  ακουστικα που πηγαζει απο την κατασκευη... Τα ξυλα.. Και το μέγεθος του ηχείου της ιδιας της κιθαρας) έγραψα τα παραπανω. Αυτο δε σημαινει οτι τα ηλεκτρικά ειναι ολα ιδια και δεν εχουν ποιοτικές διάφορες. (Το αν είναι σημαντικές η όχι εχει να κανει και με το αφτι που διαθέτουμε και με το αν ειναι σημαντικές για εμας τους ίδιους.Ενα upgrade πχ στο hum που εχει μια κιθαρα για καποιον ειναι ανουσιο για καποιον αλλο ο κοσμος ολος) Δεν εχω καταλάβει ειναι ποια αυτα που δεν δέχεσαι.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
οι σύγχρονες κιθάρες των 200 ευρώ που μάλιστα φτιάχνονται με την έγκριση των μαμάδων εταιρειών δεν έχουν προβλήματα playability. Κι α έχουν είναι ελάχιστα.

Εχουν στα φτηνά ηλεκτρικά, στα κράματα των γεφυρών, στα χρώματα της ...ορδής, στα φτηνά ενδεχομένως τάστα που ένας περιστασιακός παίκτης σχεδόν ποτέ δεν θα φάει και μετά στους μαγνήτες.

Αυτά που πληρώνεις αλμυρό φυστίκι είναι τα binding, finishing, coating, signaturing, customing, και δε συμμαζεύεται.

Υπάρχουν έξω μεγάλα ονόματα που δεν έχουν πρόβλημα με τις φτηνές κιθάρες. Για άλλους φυσικά είναι θέμα πρεστιζ να εμφανιστούν με κιθάρες των 200 ευρώ.

Και σε μένα μου κάνει ένα αλλοιώτικο κλικ η deluxe όταν την πιάνω, αλλά σε καμμία περίπτωση δεν υστερούν οι φτηνές μου κιθάρες δίπλα της. Σε καμμία. Ούτε δυσκολεύομαι να παίξω μαζί τους ούτε με ευκολύνει περισσότερο εκείνη.

 
οι σύγχρονες κιθάρες των 200 ευρώ που μάλιστα φτιάχνονται με την έγκριση των μαμάδων εταιρειών δεν έχουν προβλήματα playability. Κι α έχουν είναι ελάχιστα.

Εχουν στα φτηνά ηλεκτρικά, στα κράματα των γεφυρών, στα χρώματα της ...ορδής, στα φτηνά ενδεχομένως τάστα που ένας περιστασιακός παίκτης σχεδόν ποτέ δεν θα φάει και μετά στους μαγνήτες.

Αυτά που πληρώνεις αλμυρό φυστίκι είναι τα binding, finishing, coating, signaturing, customing, και δε συμμαζεύεται.

Υπάρχουν έξω μεγάλα ονόματα που δεν έχουν πρόβλημα με τις φτηνές κιθάρες. Για άλλους φυσικά είναι θέμα πρεστιζ να εμφανιστούν με κιθάρες των 200 ευρώ.

Και σε μένα μου κάνει ένα αλλοιώτικο κλικ η deluxe όταν την πιάνω, αλλά σε καμμία περίπτωση δεν υστερούν οι φτηνές μου κιθάρες δίπλα της. Σε καμμία. Ούτε δυσκολεύομαι να παίξω μαζί τους ούτε με ευκολύνει περισσότερο εκείνη.
Tο ολο ζήτημα ειναι percentage.Η κιθαρα των 200 ε σημερα ειναι ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΠΙΘΑΝΟ να εχει θεματα playabilitty ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ και ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΙΘΑΝΟ ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΙΘΑΡΑ ΤΩΝ 1000ε. Το να σου ερθει η κιθαρα σεταρισμενη... Με graphite shielding κοκκαλινο nut αντι για πλαστικο... Με κουρδιστηρια 24/1 gear αντι για 12/1 gear η με καλα ηλεκτρικά και γεφυρα (οπως λες και συ)  κοστίζει... Και εκτός του οτι κοστίζει κανει και το όργανο καλυτερο.Οχι 200% καλυτερο. 10% καλυτερο. Ομως  με οτι αυτο συνεπάγεται.Το να παιζεις live και να σε προδώσουν τα ηλεκτρικά (τη μια φορα που θα γινει) ειναι ανακτιμητο...Και αυτο το 10% παραπανω ασφάλεια που εχεις με τα καλα ηλεκτρικα κοστίζει ακριβά. Οπως θα συνέβαινε και σε ενα αυτοκίνητο. Ολα σε πάνε και σε φέρνουν... Μεχρι καποιο να σε αφήσει στη μεσαία λωρίδα στην Κηφισίας. Ξαναλεω... Ειναι percentage. Αυτο το 1... 2... 5% παραπανω απο ενα σημείο και μετα το πληρωνεις ακριβά.Πχ...  Αν θελω να μαθω καλο σκακι θα παω στην τοπική λέσχη και θα πληρώνω τον δάσκαλο 50e τον μηνα... Θα με παει απο το 0/10... Στο 5/10 (ευκολα)  Αν ο δασκάλος αυτος δεν εχει να μου δωσει κάτι αλλο... Θα πρεπει να μου κανει μαθήματα ενας καλυτερος GM... Ο οποίος θα πληρώνεται 150ε τον μηνα και θα με παει απο το 5/10 στο 7/10(πιο δύσκολα) ... Για να παω στο 7.5/10 θα πρεπει να παω στον Κασπάροφ που πληρώνεται 500ε η ωρα...(ακομα πιο δύσκολα)  Και παει λεγοντας... Τα ιδια ισχύουν και με την κιθαρα... Μεχρι ενα σημείο ολες τα κανουν "φαινομενικά" ιδια και καλα... Απο κει και περα ειναι θεμα του παίχτη αν θελει η αν αξίζει να δωσει... 500ε την ωρα στον Κασπάροφ! 

Τα φτασμενα ονόματα που δεν εχουν πρόβλημα με τις φθηνές κιθαρες 99/100 τα παίρνουν κιολας απο αυτες...

(Γι αυτο με αλλα  παιζουν live και με αλλα ηχογραφουν...)

Αν τους αφηνες μεσα στο thomann και τους ελεγες διάλεξε οτι γουσταρεις...μαλλον δεν θα διάλεγαν την epiphone των 500 (κανενα προβλημα με τις epi των 500ων εχω και γω μια) 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
προσωπική μου εμπειρία λεει οτι ΑΝ εχεις λύσει πρωτα το θεμα του playability με ενα τέλειο σεταρισμα (ειτε με upgrades που αφορούν το playability)  τοτε ναι....
Συμφωνώ απόλυτα με αυτή την τοποθέτηση. Και η δική μου ταπεινή και ελάχιστη εμπειρία αυτό έχει δείξει

Είχα κιθάρα και πανάκριβη ( PRS SE Custom 24 ) που ΓΙΑ ΜΈΝΑ δεν άξιζε το κόστος αναβάθμισης και δεν υπήρχε κανένα "καλο" σεταπ να την στρώσει καθώς αφενός τα τάστα θέλουν λεφτά αφετέρου η γέφυρα και τα κλειδιά "δεν" 

Προσωπικά πάντα σε μια κιθάρα κοιτάω το playability και μετά με ενδιαφέρει το πώς ακούγεται ( με ενδιαφέρει πως ακούγεται unplugged ) καθώς αυτό το φέρνω πανευκολα στα μέτρα μου με μαγνήτες της επιλογής μου . Το αν θα με βολεύει δεν το φέρνεις πάντα πανευκολα 

Δέχομαι ότι μπορεί να είμαι παντελώς άχρηστος και να φταίει αυτό , αλλά σε μένα καμία κιθάρα κάτω των 300€ που είχα δεν με ικανοποίησε και έστρωνε με ένα καλό σεταπ . Όλες είχαν ένα part που ήθελε πέταμα 

Γι'αυτό και έπεσα θύμα του μάρκετινγκ και πήρα μια κιθάρα που έχω να σεταρω κάνα χρόνο και είναι όπως την αγόρασα πριν 2 χρόνια ( ούτε τότε δεν σεταρα καλά καλά )

 
 ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΚΑΙ Ο ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ ειναι το 90/100 του ΗΧΟΥ μη πω και παραπανω.Ουτε το χερι ουτε το ποδι του παίχτη... Αυτο λεγεται ΣΤΥΛ... όχι ήχος... Ουτε τα ξύλα... Για ηλεκτρικη κιθαρα μιλαμε.).


Γενικά τα λες και τα εκφράζεις ωραία, αν απέφευγες και κάποιους δογματισμούς όπως ο άνω, νομίζω θα ήταν καλύτερα.

Νομίζω αξίζει να ρίξετε μια ματιά στην συγκεκριμμένη σελίδα απο το σάιτ του Monster Mike Welch, αναφέρει πολλές λεπτομέρειες που άπτονται του θέματος που συζητιέται, είναι δε η άποψη ενός κιθαρίστα που διαπρέπει εν γένει.

https://monstermikewelch.wordpress.com/guitar-gear/

 
Γενικά τα λες και τα εκφράζεις ωραία, αν απέφευγες και κάποιους δογματισμούς όπως ο άνω, νομίζω θα ήταν καλύτερα.
Ευχαριστω και χαίρομαι γιατι  η γνωμη μουσικων που εχουν αποδειξει την αξια τους οπως εσυ εχει εξεχουσα σημασια και ιδιαίτερη βαρύτητα.  Iσως φαινονται λιγο απόλυτα οταν διαβάζει καποιος αλλα αναφέρω πολυ τακτικά οτι αποτελούν προσωπικές μου απόψεις και δεν εχουν αυτοσκοπο να πείσουν καποιον για κατι παρα μονο να βοηθήσουν αν αυτο ειναι δυνατον... Γι αυτο προσπαθώ για κάθε επιχείρημα μου να παραθέτω και απο ενα παραδειγμα...  Οπως πχ (στην προκειμένη περίπτωση  για την φράση μου που παρεθεσες)  το παραδειγμα του Steve Vai με το open chord στο ιδιο signal chain.

 
Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις που όντως αξίζει μια τέτοια αναβάθμιση, ειδικά αν μιλάμε για back-up όργανα:

Πχ αν παίζεις σε μόνιμη βάση σε ένα stage, μπορείς να έχεις μια κινέζικη-ασιατική nearby με τους ίδιους μαγνήτες με την main κιθάρα σου ώστε να έχεις back up αν πάει κάτι στραβά. Με την ίδια λογική, αν ξέρεις ότι θα υπάρχουν guests στην σκηνή, μπορείς άφοβα να βγάλεις όλο το σετ με την κινέζικη από το να σου γρατζουνίσει κάποιος ατσούμπαλος θαμώνας μια κιθάρα μεγάλης αξίας. Δεν νομίζω να υπάρχει κάνα παλαβό μέλος μπάντας που να παίζει σε jam night βραδιές και να έχει μαζί του την Gibson/Paul Reed Smith του στην σκηνή ?

Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις που σε κάποιο προγραμματισμένο λάιβ οι καιρικές συνθήκες αναμένεται να μην είναι ιδανικές, οπότε να προτιμήσεις να πάρεις μαζί σου την ασιατική με τους ακριβούς μαγνήτες...

... Όπως επίσης υπάρχουν και περιπτώσεις να χρειαστεί να παίξεις κάπου μακριά από την έδρα σου, ακόμα και στο εξωτερικό... νομίζω πως και πάλι μια ασιατική κιθάρα με αναβαθμισμένους μαγνήτες που να πλησιάζουν την main κιθάρα σου, θα είναι πιο ασφαλής επιλογή για το ταξίδι.

Εγώ προσωπικά αν είχα κινέζικο όργανο, άνετα θα έκανα μια τέτοια αναβάθμιση, αλλά σε ''ελεγχόμενες'' συνθήκες θα χρησιμοποιούσα την main κιθάρα μου.

 
Δεν νομίζω να υπάρχει κάνα παλαβό μέλος μπάντας που να παίζει σε jam night βραδιές και να έχει μαζί του την Gibson/Paul Reed Smith του στην σκηνή ?


Ασφαλώς και αυτό δεν ισχύει.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top