Ας μιλήσουμε για ταλέντο

καλησπερα.νομιζω οτι κακως μπερδευουμε το ταλεντο με τη δουλεια.Σιγουρα παιζει ρολο η δουλεια για το αποτελεσμα.Σιγουρα η ευκολια που εχουν καποιοι ανθρωποι σε καποιες δεξιοτητες ειναι ξεχωριστη και τους επιτρεπει σε λιγοτερο χρονο να πετυχαινουν,αυτο που οι αλλοι πετυχαινουν με πολυ κοπο,η δε πετυχαινουν ποτε.Σιγουρα ειναι θεμα νευρομυικων συναψεων και ταχυτητας συναψεων.

Αλλα ειναι κυριως θεμα ανθρωπομετρικων χαρακτηριστικων.Δηλαδη,πολυ απλα,ταλεντο εχει ενας κιθαριστας η ενας πιανιστας,οταν εχει λεπτα και μακρια δαχτυλα.Το ιδιο κ ο Μαπαντονα(εκτος των αλλων)ειναι κοντος με χαμηλο κεντρο βαρους.

 
Ταλέντο = τάλαντο= νόμισμα= περιουσία= κληρονομιά. Αυτά χοντρικά.

Δηλαδή σήμερα στην βιολογία ταλέντο=DNA= γονίδια.

Δηλαδή ή το έχεις ή όχι.

Ταλέντο είναι ιδιαίτερο χάρισμα σε μία δεξιότητα και όχι αγάπης προς κάτι, όπως είπε ένας φίλος (π.χ μαγειρεύω καταπληκτικά και με φαντασία και όποιος δοκιμάζει τρελαίνετε και μου λέει να γίνω σεφ, ΑΛΛΑ, εγώ βαριέμαι να μαγειρεύω και δεν μου αρέσει να μαγειρεύω και δεν θέλω να μαγειρεύω βρε αδερφέ, δεν αναιρεί το γεγονός ότι είμαι ένα φυσικό ταλέντο στην μαγειρική, που απλά πάει χαμένο.)

Τελείως φανταστικό το παράδειγμα  ;D  

Στην θέση του μαγειρεύω βάλε ότι γουστάρεις : παίζω κιθάρα-βιολί-ντραμς-μπάλα-μπάσκετ-χόκευ-τέννις-πένις ;D, λύνω εξισώσεις, κάνω τα πάντα με κλειστά μάτια αλλά δεν πολυγουστάρω τίποτα.

Μπορεί να έχεις ταλέντο σε έναν τομέα και να μην το ανακαλύψεις ΠΟΤΕ, αν δεν συναινέσουν οι περιστάσεις, δεν ευθυγραμμιστεί το σύμπαν, δεν διασταυρωθούν οι σωστοί δρόμοι, δεν το γράφει η ειμαρμένη (υπάρχει?-όχι δεν υπάρχει.)κ.ο.κ. Αν δεν τύχει ρε παιδάκι μου.

Αν δεν βαρεθώ, αργότερα θα αναφέρω δυο-τρία χαραμισμένα ταλέντα μου στα μικράτα μου.

Το βασικότερο να μην ξεχάσω.

Ξεκίνησα κιθάρα σε δάσκαλο και όχι σε ωδείο  ;D ;D ;D πριν κανα δίμηνο (στα 41 μου) και διαπίστωσα ότι δεν είμαι ταλέντο.

Αυτό όμως δεν μπορεί να με κάνει να τα παρατήσω, γιατί απλά ΓΟΥΣΤΑΡΩ και την ΒΡΙΣΚΩ. ;D :D ;D

Αυγά...μάτια.

 
harilatron  δεν είπα ότι η κοπέλα δεν έχει ταλέντο

(γιατί ειρωνεύτηκες; )

δεν έγραψα "μελέτη" πουθενά

είπα "δουλειά"

η οποία φέρνει αποτέλεσμα

το παράδειγμα της κιθαρίστριας το θεώρησες off-topic μάλλον

κι όμως... αναφερόμουν στο ταλέντο

 
Ναι βρε ρε συ φιλόσοφε.  :)

Δεν είπε κανείς να παρατήσεις εσύ (ή εγώ) την κιθάρα και την ενασχόληση με τη μουσική.

Απλώς, στην υποθετική περίπτωση που ήσουν 15 ετών και είχες βάλει το σχολείο σε δεύτερη μοίρα και ονειρευόσουν live  στο ολυμπιακό στάδιο, λεφτά και γκρούπισσες, και που ένας έμπειρος δάσκαλος εβλεπε αυτό που εσύ τώρα έχεις την ωριμότητα να παραδεχθείς, θεωρώ ότι αυτός ο δάσκαλος θα είχε την υποχρέωση να σου επισημάνει τις δυσκολίες της δουλειάς, να σου εξηγήσει ότι η πρόοδος σου είναι πιο αργή από κάποιους άλλους και εν ολίγοις να θέσει την ενασχόλησή σου με την κιθάρα σε ρεαλιστικό πλαίσιο. Δεν εννοώ δηλαδή να σου πει να σταματήσεις. Απλά να βάλει αυτή τη δραστηριότητα στη σωστή "σειρά" μέσα στη ζωή σου.

 
Τυχαιο ηταν το αστειο φιλε...δε ξερω να γραφω καλα στο pc και αντι για ρ πατησα π...Αυτο σιγουρα δεν ειναι ταλεντο.............σεβασμος σ εναν απ τους κορυφαιους.

 
staraflur είπε:
Τυχαιο ηταν το αστειο φιλε...δε ξερω να γραφω καλα στο pc και αντι για ρ πατησα π...Αυτο σιγουρα δεν ειναι ταλεντο.............σεβασμος σ εναν απ τους κορυφαιους.
συμβαινουν αυτα....εδω εγω ουτε παραθεση εμαθα πως γινετε.....απλα εκατσε οραιο το ΜΑΠΑ ΝΤΟΝΑ ;)

 
Αυτο που θα ηθελα να πω διαβαζοντας ολα αυτα..ειναι οτι τα τελευταια χρονια εχω διδαξει και εξακολουθω να διδασκω παιδια με μαθησιακες δυσκολιες, δυσλεξια, παιδια με προβληματα συγκεντρωσης ADD και συμπεριφορας , παιδια με προβληματα ακοης και παιδια με προβληματα στα ακρα. Πολλα απο αυτα τα παιδια εχουν καταφερει να φτασουν και να ξεπερασουν παιδια με πραγματικο ταλεντο με την σκληρη τους δουλεια.Και αυτο ειναι κατι που το ζω καθημερινα και οχι κατι που φανταζομαι..η μου ειπαν...

Η αποψη οτι οποιος δεν εχει ταλεντο πρεπει να ενημερωνετε εξαρχης και να αποθαρυνεται να συνεχισει..την θεωρω μια μεγαλη ανοησια.

Δεν ειμαστε ελιτιστες και φυσικα τα ονειρα καποιου μπορουν ΚΑΙ να περιοριζονται στο Ιmagine και οχι στο ASTURIAS.

Και αν δεν περιοριζονται στο Ιmagine..θεωρω οτι με σκληρη δουλεια..θα φτασουν και στο Asturias.

Σαν δασκαλος παντα ξεκιναω απο την σκληρη δουλεια σε ολους ,εχουν -δεν εχουν ταλεντο.

Με εκτιμηση προς ολους και ευχαριστω για τα πολλα επι της ουσιας post σας.

 
vagelism είπε:
...

Η αποψη οτι οποιος δεν εχει ταλεντο πρεπει να ενημερωνετε εξαρχης και να αποθαρυνεται να συνεχισει..την θεωρω μια μεγαλη ανοησια.

...
Αυτό που λες δεν το έγραψε κανείς.

...

...και ευχαριστω για τα πολλα επι της ουσιας post σας.
Με ποια ιδιότητα ακριβώς ευχαριστείς τον κόσμο για τη συμμετοχή του στο noiz?

 
το ταλέντο δεν έχει να κάνει με το μαθαίνω να παιξω κάτι...αλλά με το δημιουργώ....μην τα μπερδεύετε γιατι ακουω να λέτε "εμαθε αυτο και έμαθε το άλλο"

Δεν ειναι ταλέντο αυτος που μαθαινει γρήγορα.

Ταλέντο ειναι αυτος που δημιουργει γρηγορα και καλά

 
Μα Γιάννη... Δε μπορεί κάποιος να έχει 'ταλέντο' στην μάθηση;

Τώρα σχετικά με το θέμα, δεν έχω να πω πολλά πράγματα, και έχω 'μαλώσει' παλαιότερα για ακριβώς αυτό το θέμα.

Η προδιάθεση υπάρχει και παίζει το ρόλο της. Δε σημαίνει ότι κάποιος που δεν την έχει δε μπορεί να κάνει κάτι, ή το αντίθετο: Κάποιος που την έχει θα πετύχει σίγουρα. Η ζωή διαφέρει για καθένα μας, ακόμη και για τους δίδυμους!

Ως καθηγητής, κι εγώ, αρνούμε να θεωρήσω έναν/μια μαθήτή/τρια μου χωρίς ταλέντο, και άρα ανάξιο/α να ασχοληθώ μαζί του/της!

 
Nikolas είπε:
Μα Γιάννη... Δε μπορεί κάποιος να έχει 'ταλέντο' στην μάθηση;
ναι...... αλλά ειναι ενα ταλέντο μικρής σημασίας που δεν θα τον κανει να ξεχωρίσει πολύ απ την μαζα ;)

Ως καθηγητής, κι εγώ, αρνούμε να θεωρήσω έναν/μια μαθήτή/τρια μου χωρίς ταλέντο, και άρα ανάξιο/α να ασχοληθώ μαζί του/της!
1) αρα θεωρεις ολους τους μαθητές σου ταλαντούχους? μια ευθεία όλα?

2) δεν ασχολείσαι με μαθητες χωρίς ταλέντο? μα εκει νομιζω ειναι η μαγκια του δασκαλου. και μου φαινεται και ρατσιστικο αυτο.

εδω διαφωνούμε :)

 
"Κλέβοντας" από πολλά προηγούμενα posts:

Ταλέντο είναι

η βαθυτερη ιδιαιτερη αγαπη σε καποιο συγκεκριμενο αντικειμενο

που οδηγεί κάποιον να κάνει αυτό που στους άλλους φαντάζει

σκληρή δουλειά,

ενώ εκείνος απλά ικανοποιεί την ανάγκη του.

Μερικές φορές δεν το ξέρει καν, πόσο δηλαδή το αγαπάει (= έχει ανάγκη).

Έτσι, πολλοί έχουμε να αφηγηθούμε κάτι τέτοιο:

(π.χ μαγειρεύω καταπληκτικά και με φαντασία και όποιος δοκιμάζει τρελαίνετε και μου λέει να γίνω σεφ, ΑΛΛΑ, εγώ βαριέμαι να μαγειρεύω και δεν μου αρέσει να μαγειρεύω και δεν θέλω να μαγειρεύω βρε αδερφέ, δεν αναιρεί το γεγονός ότι είμαι ένα φυσικό ταλέντο στην μαγειρική, που απλά πάει χαμένο.)

Γιατί πολλές φορές δεν ξέρουμε τι μας γίνεται.

Μα Γιάννη... Δε μπορεί κάποιος να έχει 'ταλέντο' στην μάθηση;

Καλά, υπάρχει καλύτερο ταλέντο;

 
Μον ντιέ  ::)

Γιά νά μήν είμαι οφ τόπικ νά μιλήσω γενικά γιά τόν ορισμό τού ταλέντου, άν μπορεί νά περιγραφεί μέ λόγια, τέσπα..Ένας άλλος παράγοντας είναι καί ή συγκέντρωση, αυτό τό βλέπουμε σέ ασιάτες σολίστες.Πρόσφατα άκουσα από τήν μαντάμ μανωλίδου πόσο εύκολα παίζουν πρίμα βίστα μιά παρτιτούρα.Εμείς οί δυτικοί δέν έχουμε τόσο καλή συγκέντωση.Ειδικά οί έλληνες μέ 10 μαθήματα θέλουμε νά είμαστε επαγγελματίες.

Γενικά στήν σημερινή ζωή μέ τήν τεχνολογία καί τόν βομβαριδισμό ερεθισμάτων πού δέχεται ό εγκέφαλος δύσκολο νά είσαι συγκεντρωμένος καί δοσμένος ολοκληρωτικά σέ κάτι.Γιά αυτό νομίζω ότι σήμερα δέν υπάρχουν ούτε Μπάχ,μπετόβον,μότσαρτ κ.τ.λ

Εκείνη τήν εποχή ό νούς τού ανθρώπου ήταν σάν μιά άδεια κόλα χαρτί για αυτό νομίζω υπήρξαν τά μεγάλα φαινόμενα.Μάλον σήμερα έχουν υπερισχίσει τά οπτικά ερεθίσματα καί σχεδόν όλοι μας τόν περισσότερο χρόνο είμαστε μπροστά σέ μιά οθόνη.

Επίσης ή μουσική είναι ή πιό δύσκολη τέχνη καί είναι πολυδιάστατη.Άλλος είναι καλός σάν σολίστας άλλος σάν συνθέτης ,ηχολήπτης κ.τ.λ .Βλέπουμε λαμπρούς σολίστες πού δέν ασχολούνται μέ τήν σύνθεση ή καλούς συνθέτες πού σάν σολίστες ίσως δέν είναι τόσο καλοί.Όπως λέει καί ένας μεγάλος δάσκαλος τό ταλέντο είναι ευφυία καί ή ευφυία υπάρχει μαζί μέ τό θάρος .Άν φοβάται συνέχεια κάποιος οτί θά κάνει λάθος  δέν θά είναι ποτέ ταλέντο δυστηχώς.

 
yannis37 είπε:
1) αρα θεωρεις ολους τους μαθητές σου ταλαντούχους? μια ευθεία όλα?
Αντιθέτως. Θεωρώ ότι το ταλέντο παίζει μικρό ρόλο, και ρόλο παίζουν άλλα πράγματα. Δεν έχω όλους τους μαθητές μου μια ευθεία. Άλλος γουστάρει τρελλά, άλλη έχει ευκολία στο να διαβάζει παρτιτούρες εύκολα (sight reading) γιατί ποτέ δε μελέτησε και έτσι το συνήθησε, κλπ.

2) δεν ασχολείσαι με μαθητες χωρίς ταλέντο? μα εκει νομιζω ειναι η μαγκια του δασκαλου. και μου φαινεται και ρατσιστικο αυτο.εδω διαφωνούμε :)
Ελπίζω να μην βγήκε αυτό απ'το ποστ μου γιατί νομίζω ότι είπα το αντίθετο, ή μάλλον τέλος πάντων το αντίθετο εννοούσα: Δουλεύω με όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από τις ευκολίες/δυσκολίες που έχουν. (ως καθηγητής... αρνούμε... και άρα να ασχοληθώ μαζί του/της. Μάλλον σκατά βγήκε η έκφραση αλλά εννοώ ότι ασχολούμε με όλους, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, στα πλαίσια του ανθρωπίνου.
Πάντως, να μην ξεχνάμε ότι πράγματι υπήρχε 1 Mozart, Beethoven, κλπ. Αυτό κάτι σημαίνει τελικά. Μπορεί να ήταν οι καταστάσεις, η μελέτη, και όλα αυτά, αλλά ΚΑΙ κάτι επιπλέον, που δε μπορεί κανείς να το διδάξει ή να το μετρήσει!

 
Ταλεντο εχει ο βοσκος που εναρμονιζεται παιζοντας ενα καλαμι με τρυπες,.. με τον ηχο του ρυακιου,το θροισμα των φυλλων τις κουδουνες των αμνων....

Ταλεντο εχει ο σιδερας που εχει σφυριλατησει στο αμονι και στη φωτια τις κουδουνες σε ιδιες αρμονικες η νοτες για το συγκεκρμενο κοπαδι....

Αρχαιγονο ταλεντο

Μα γιατι σωνει και καλα ο τεχνοκρατισμος και η τεχνογνωσια ειναι ''ταλεντα'' ?

Ωδεια-παρτιτουρες-σολιστες-πριμες βιστες-Μπαχηδες-Μπετοβενηδες-Μοτσαρντηδες κλπ κλπ κλπ....

ΑΜΑΝ ΠΙΑ !!! ;D

 
Ειναι κομματι δυσκολο να εισαι συνθετης χωρις να εχεις και εκτελεστικες ικανοτητες.
καλα πες τα αυτα στους Beatles... ;D

οπως ειχε..περιπου πει και ο Audiokostas...ενας κουλος κιθαριστας που ηξερε 4-5 ακκορντα,ενα μπασιστας που επαιζε με...καποταστο γιατι ηξερε μονο μια κλιμακα (αλλο αν μετα εγινε παικταρας),ενας καλουτσικος κιθαριστας και μια...μαϊμου πισω απο τα ντραμς εγραψαν τα μεγαλυτερα ποπ κομματια της ιστοριας.....βεβαια ΔΟΥΛΕΨΑΝ και σκληρα πανω στη συνθεση.....αλλα κακα τα ψεμματα αυτο το συνθετικο ταλεντο των δυο σκαθαριων ηταν απλα "God Given",οπως αλλωστε ειναι  και το συνθετικο ταλεντο γενικα....αυτο δεν μαθαινεται οσο και να...μελετησεις....

τωρα για το εκτελεστικο ταλεντο,καλη και απαραιτητη ειναι η δουλεια αλλα αν δεν το "εχεις" κλαψτα Χαραλαμπε...αυτο που ΔΕΝ μαθαινεται οσο και να μελετησει καποιος ειναι το λεγομενο "τουσε" σε οτιδηποτε οργανο (συνηθως οσοι το εχουν μπορουν να βγαζουν υπεροχο ηχο απο οτιδηποτε οργανο ακομα και αν δεν το ξερουν καλα)...ειδικα στα τυμπανα ο ΤΡΟΠΟΣ που χτυπαει καποιος (και που συνηθως καθοριζει και τον ηχο του) δηλ. το "τουσε" του ειναι απιστευτα σημαντικος,εχω γνωρισει ντραμμερ πραγματικα τερατα τεχνικης που βγαζουν χαλια ηχο και ντραμμερ με μετρια τεχνικη που βγαζουν υπεροχο ηχο (αυτο βεβαια ισχυει σε ΟΛΑ τα οργανα).  

 
Νομίζω ότι το ερώτημα απαντήθηκε στην αρχή του thread από τον ez και τον audiokosta.

 
οχι δεν το νομιζουμε ... εκτος και αν εσυ κατεχεις το ''ταλεντο'' να καθοριζεις τις σκεψεις των αλλων και μαλιστα απο ποιους..... 

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top