Μανώλης Χναράκης είπε:
Αυτό που ζητάει, όχι απλά γίνεται από τότε που ανακαλύφτηκε το Midi αλλά για όσους ασχολούνται με το Midi γενικότερα τέτοιου είδους διαδικασίες αποτελούν έναν από τους θεμέλιους λίθους αποθήκευσης και επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται μέχρι και σήμερα μεταξύ των μηχανημάτων (Synths, Sequencers, Midi File Players, DAW, tablets, iPad κλπ) που διαθέτουν Midi και φυσικά SysEx.
Πολύ απλά μέσω Midi. Αποστολή & αποθήκευση των patch data σε SysEx (System Exclusive) σε μορφή "syx" αρχείου ή εντός κάποιου SMF (Standard Midi File) "mid" αρχείου ή ακόμα και σε αρχείο ενός οποιουδήποτε workstation που μπορεί να δεχτεί-γράψει τέτοιου είδους δεδομένα.
(*) Μπορεί να γίνει ως "block" ή ως "single", ανάλογα τι θέλει ο εκάστοτε χρήστης.
Δεν σώζουν - αποθηκεύουν ακριβώς (100%) ως έχει το SysEx στην κάρτα αποθήκευσης αλλά με κάποιον παρόμοιο τρόπο στο περίπου. Τα κυρίως data που ενδιαφέρουν, βεβαίως και είναι - παραμένουν τα ίδια.
Προσοχή, στην συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε να αποθηκεύσεις τους ήχους (τα patch data) π.χ. του M1 ή του DX-7 ή του D-50 στο sequencer του όποιου fantom και όχι να παίξει - αναπαράγει το ίδιο το Fantom, χρησιμοποιώντας το δικό του sound generator, τους ήχους του M1 από το SysEx αρχείο που "έλαβε" μέσω Midi.
Δεν έχει να κάνει με την μάρκα η το μοντέλο. Έχει να κάνει με το ίδιο το Midi ως πρωτόκολλο επικοινωνίας. Στην προκειμένη περίπτωση χρησιμοποιείς το Midi (SysEx) ως τρόπο μεταφοράς στοιχείων - δεδομένων. Το Midi, ως πρωτόκολλο επικοινωνίας είναι standard, πανομοιότυπο σε όλα τα μηχανήματα που διαθέτουν Midi.
Παράδειγμα.
Αν αποθηκεύσεις τα patch data από ένα Α μηχάνημα στο sequencer ενός Β μηχανήματος (κοινώς κάνεις backup π.χ. patches) και στη συνέχεια διαγράψεις τους ήχους (patch data) από το Α μηχάνημα, τότε μπορείς να επαναφέρεις (φορτώσεις) τα patch data του Α μηχανήματος μέσω του αρχείου που βρίσκεται στο Β μηχάνημα μέσω Midi.
Αν το αρχείο αυτό που σώθηκε στο Β μηχάνημα είναι κανονικό SYX ή SMF(είναι καλύτερο - ασφαλέστερο, ας μην το αναλύσουμε όμως τώρα), τότε μπορείς να τα στείλεις από ένα Γ ή Δ μηχάνημα ή DAW τα δεδομένα αυτά πίσω προς το Α μηχάνημα μέσω MIDI.
Και πάρα πολύ απλή. Σχεδόν όλα τα σοβαρά μηχανήματα διαθέτουν αυτή την λειτουργία και στα manual αναγράφουν την διαδικασία.
Από τότε (1985) μέχρι σήμερα δεν κάνουμε κι άλλη δουλειά. Βλέπε Midi Bulk Dump.
(*) Για παράδειγμα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποθήκευση "block", δηλαδή πακέτου δεδομένων ή πολλών ήχων ταυτόχρονα ή όλης της μνήμης. Αυτό εξυπηρετεί σε περίπτωση που θέλουμε να κάνουμε κάποιο backup.
Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως "single", π.χ. μεμονομένων ήχων, system κλπ. Αυτό εξυπηρετεί τόσο στα live όσο και στο studio, αλλά για ειδικά και πιό προχωρημένα setup ανάλογα τις δυνατότητες των μηχανημάτων που συμπεριλαμβάνονται στο εκάστοτε setup.
Αυτά...
♪♫♪
Μπερδεμένη η απαντησή σου φίλε μου καλέ μου φίλε.
Απο την μία νοιωθω σαν να με κατηγορείς ως άσχετο για το τι ειναι το midi, ποια η χρησιμοτητά του απο το 1985, αλλα δεν θα αποδειξω φυσικα οτι δεν ειμαι ελεφαντας, μιας και εγω χρησιμοποιώ το midi πρωτοκολο κατα κόρον τα τελευταια 25 χρονια,.
Αλλα αυτο το παραβλέπω γιατι δεν εχει τοση σημασια.
Σημασία εχει αν αυτό που απαντάς έχει καμμια σχέση με την ερώτηση του φιλου μας,
Προφανως ισως καταλαβες οτι προσπάθησα να ειρωνευτώ με την αρχικη μου τοποθέτηση, οντως μου φανηκε ενδιαφέρον το θέμα.
Το να κανω back up μια midi ακολουθία, η τα patches με την μορφη sysex οπως είπα μεσα στο κομπιουτερ μου η σε μια συσκευη οπως αυτες που δεχονται και αποθηκευουν midi bulk δεδομενα το καταλαβαινω ρε φιλε
εδω ζηταμε να εχουμε δυο workstations, π.χ. ενα m1 που μπορει να αποθηκευει ολα αυτα που λες μονο μεσω midi η μεσω καρτας και ενα Yamaha Motif και να θελω τωρα να στειλω το sysex απο το M1 στο Μοtif, να στειλω πολλα τετοια sysex αμα αλλάζω τους ηχους και μετα μεσω του motif να το επαναφερω στο M1.
Εγω οπως σου ειπα χρησιμοποιώ χρονια το midi για αλλους λογους, αποθηκευω μεσω midi sysex και smf στο computer μου με καποιο software interface οτι θελω και φυσικα ελεγχω το DAW μου
Δεν ειμαι ο γκουρου του MIDI ουτε ειναι επαγγελμά μου.
Δεν ειδα μεχρι στιγμης καμμια απαντηση που να περιγράφει την διαδικασια που ζηταει ο φιλος μας η ειμαι τοσο χαζος που διαβασα αυτα που εγραψες και δεν την κατάλαβα.
Ειδα μια ωραια αναδρομη για το τι ειναι το midi, ποσο ομορφα και αρμονικα το χρησιμοποιούμε απο το 1985 και οτι ειναι ο θεμέλιος λιθος της επικοινωνιας των μουσικών οργάνων
Τι ωραία
Τωρα διαβασα 2 manual που εχω εδω μπροστα μου και ειδα οτι αναφερει για το bulk dump αλλα δεν ειδα βημα βημα οδηγο για να μεταφερουμε τα patches απο korg σε yamaha οχι για να παιξουμε φυσικα απο yamaha τους ηχους στο korg , απλα να τους εχουμε στο yamaha για να τους φορτωσουμε στο korg μεσω midi
Αν ειναι τοσο απλό , εγω ζητώ συγνώμη και δεν εχω προβλημα να παραδεχτώ οτι δεν ειμαι ο midi master, χρησιμοποιώ αυτα που χρειάζομαι για το θέμα και κανω τη δουλεια μου
Τωρα αν δεν σου κανει κοπο κυριε Χναρακη κανε εναν οδηγο οσο απλο και γελοιο θεμα να ειναι με ενα παραδειγμα συγκεκριμενα γι αυτο που ζητήθηκε , δηλαδη απο ενα Μ1 να στειλουμε , να αποθηκευσουμε και να ανακαλέσουμε τους ηχους μεσω ενος motif, και αντιστροφα να στειλουμε τους ηχους και τις παραμετρους του motif στο m1 χωρις να παρεμβαλλεται τιποτα αλλο, μονο το midi in και το midi out των οργανων γιατι εδω στην παρεα μας υπαρχουν μελη διαφορων επιπεδων και καλο ειναι και μια απλη απορια να τους την εξηγουμε βημα βημα οπως το κανουμε για δεκαετιες, ακομα και για θεματα που τα θεωρουμε γελοια
Παντως το παραδειγμα με το Α, Β , Γ, Δ μηχανημα δεν βοηθαει που εγραψες, ειναι αοριστο.
ΑΟΡΙΣΤΟ ! ΑΟΡΙΣΤΟ
και μου επιτεθηκες προσωπικα. Μακαρι να ησουν σαν εμενα, θα ησουν ευτυχισμένος.