Απορίες πάνω σε σκάφος και την επιλογή της κατάλληλης κιθάρας

Status
Not open for further replies.

trigga

Jazzikofagos
Μηνύματα
3,571
Πόντοι
36
Λυμπήζομαι ένα εδώ και λίγο καιρό αν μαζέψω τα απαραίτητα χρήματα να προβώ στην αγορά ενός σκάφους για βόλτες το καλοκαίρι. Μ'αρέσει απο εμφάνιση το http://www.thomann.de/gr/ibanez_af75bs_jazzgitarre.htm αλλά δεν έχω ιδέα απο ξύλα,μαγνήτες, κατασκευή, κτλ.

1)Υπάρχει στην κατηγορία αυτή κατι αξιόλογο σε σκάφος?(Μέχρι τα 500 ευρουλάκια)

2)Ένα άσχετο που έχω ακούσει είναι οτι παίζει ρόλο ο τρόπος κατασκευής αυτου του τύπου κιθάρας και είναι αυτό στο οποίο διαφέρει η gibson απο τις άλλες.Δηλ. οτι κατασκευάζει τις κιθάρες με ενιαίο ξύλο χωρίς να ενώνει κομμάτια όπως στην stratocaster.Δεν ξέρω τι γίνεται και πώς καταλαβαίνεις αν ισχύει αυτό στην κατασκευή.Και τι κερδίζει η κιθάρα με αυτό τον τρόπο κατασκευής?(sustain ή κατι άλλο?)

3)Κάποιο site να διαβάσω για τι διαφορά των ξύλων ή αν δεν σας είναι δύσκολο το συζητάμε και εδώ(rosewood,mahogany κτλ.).Τι διαφορά έχει αν το μπράτσο την κιθάρας είναι απο διαφορετικό ξύλο?Ποιές είναι οι διαφορές στο πάχος και πλάτος των μπράτσων και τι σχέση έχει αυτό με το παίξιμο?

4)Τέλος ο μόνος τρόπος να καταλάβεις τι σου ταιριάζει είναι η δοκιμή μιας κιθάρας?Όταν λέμε οτι αυτή η κιθάρα είναι παιχτικά πολύ καλή τι εννοούμε?Μήπως έχει σχέση και με το σετάρισμα της κάθε κιθάρας αυτό?Αν έχει χαμηλό action ας πούμε κάποιος μπορεί να θεωρεί ότι είναι καλή μια "μάπα" κιθάρα.Μήπως αυτό το θέμα έχει σχέση με το αντικείμενο της παραπάνω ερώτησης?

Παρακαλώ βοηθήστε να βάλω μια τάξη στο χάος που επικρατεί στο μικρό μου μυαλουδάκι.......

ΑΑΑ να συμπληρώσω και μια τελευταία απορία.Το σετάρισμα σε σκάφος φαντάζομαι διαφέρει αρκετά σε σχέση με τα στρατοκαστεροειδή ε?Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται μάστορα μια τέτοια κιθάρα?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
2) Μόνο οι carved top διαφέρουν γιατί έχουν μασίφ καπάκι και είναι αρκετά ακριβότερες απο τον προυπολογισμό σου. Έχουν το πλεονέκτημα κυρίως του καλύτερου ήχου ακουστικά (unplugged).

3) Δεδομένου ότι οι υπόλοιπες είναι laminated δέν νομίζω να παίζει τόσο μεγάλο ρόλο το είδος του ξύλου

4) Απο την μικρή εμπειρία μου, μια τέτοια κιθάρα την παίρνεις για να σου δώσει κάτι διαφορετικό, οπότε κάτι που θα σου φανεί οικείο (=αρεστό) σε πρώτη επαφή δέν σημαίνει ότι θα είναι και καλύτερο. Επίσης, παίζει τι χορδές θα φοράει όταν τη δοκιμάσεις. Τι μουσική θέλεις να παίξεις σε αυτή; Άν η απάντηση είναι jazz, μάλλον θα της περάσεις χοντρές flatwound που έχουν το πλεονέκτημα να κάνουν πιό σκοτεινό και γλυκό τον ήχο χωρίς να χάνεται το definition στις νότες όπως όταν κλείνεις το tone. Σε αυτή την περίπτωση καί ό ήχος, και ή αίσθηση στο χέρι θα αλλάξουν δραματικά έτσι και αλλιώς. Εννοείται ότι είναι καλό να σου αρέσει εξαρχής. Επίσης, άν δέν υπάρχει κατασκευαστικό πρόβλημα, το action θα το φέρεις εύκολα εκεί που θέλεις.

Το σετάρισμα (nut, truss rod, bridge) δέν αλλάζει σε τίποτε.

 
Ωχ τι μου γράφεις τώρα τα μισά κατάλαβα και δεν βρίσκω και τπτ στο γουγλε

Για το άν αυτή η ibanezα είναι καλή επιλογή δεν θα το σχολιάσεις?

1)Το carved top τι είναι?

2)laminated??????

3)Για jazz προορίζεται η κιθάρα.Επίσης flatwoond οι χορδές εννοείται.Το άν είναι όμως καλή εξαρτάται απο τί?Πώς θα καταλάβω άν είναι καλή ή μάλλον καλύτερη απο μια άλλη σκαφάτη?Ποιό το κριτήριο γιατί σίγουρα στο μαγαζί δεν θα χει τις κατάλληλες χορδές και ίσως το σωστό σετάρισμα.Ισχύει ότι θα πρέπει να έχω κάποιον που ξέρει απο κιθάρες?

 
Για την ibanez δέν σχολίασα γιατί εμπειρία έχω μόνο απο τη δική μου, που παρεπιπτόντως είναι φθηνότερη και σίγουρα λιγότερο καλή απο εκείνη  :). Προσωπικά άν έπαιρνα κάτι καλύτερο θα έριχνα και μια ματιά σε αυτές:

http://guitare.playback-europe.com/epiphone-emperor_regent_antique_sunburst-9341.html

http://guitare.playback-europe.com/epiphone-es-175_reissue-19621.html

http://guitare.playback-europe.com/epiphone-joe_pass_emperor_ii_natural-9414.html

carved top = μασίφ ξύλο "φαγωμένο" ώστε να πάσει το κατάλληλο σχήμα.

laminated = λεπτές φλίδες κολημένες μεταξύ τους και πρεσαρισμένες ώστε να πάρουν το κατάλληλο σχήμα.

Το πρώτο μάλλον δέν σε αφορά, εκτός άν σε κάνουμε πειραματόζωο και σε βάλουμε να πάρεις αυτό :D :

http://www.thomann.de/gb/harley_benton_fa18_csp.htm

Για το τί είναι καλύτερο νομίζω καλόν είναι να εμπιστευτείς κυρίως τα δικά σου αυτιά. Ίσως δέν είναι σεταρισμένη όπως ακριβώς τη θέλεις όταν τη δοκιμάσεις, αλλα δέν αποκλείεται κάποια να σου κάνει κλικ..

 
Συμφωνώ με τις παραπάνω επιλογές, ειδικά με την Epiphone Joe Pass που είναι λίγο πιο συμμαζεμένη σε διαστάσεις από τις άλλες. Επίσης, με τα χρήματα που διαθέτεις δεν μπορείς να είσαι ιδιαίτερα απαιτητικός όσον αφορά ξύλα και μαγνήτες. Περισσότερο να προσέξεις αν σου αρέσει ο ακουστικός ήχος της κιθάρας και αν σε ικανοποιεί η ποιότητα κατασκευής. Εξάλλου, ανα πάσα στιγμή μπορείς να αναβαθμίσεις τους μαγνήτες, τη γέφυρα, το tailpiece κλπ. με σχετικά λίγα χρήματα και να φτιάξεις μία κιθάρα συγκρίσιμη με πολύ ακριβότερα όργανα.

 
Κουκλιά είναι κι αυτά τι με κανετε βραδιάτικα.Δεν με ενδιαφέρει τόσο στους μαγνήτες μια τέτοια κιθάρα αλλά να έχει καλό ξύλο και κάποια μέρη σωστά.Αμ έλα όμως που δεν ξέρω και πολλά καθότι η εμπειρία μου με κιθάρες είναι μια behringer που έχω και της αλλάζω τα φώτα κάθε βδομάδα.Τι σετάπια τι αλλαγές σε χορδές , ότι να ναι.Έτσι για μένα είναι κάτι καινούριο το σκάφος και δεν το βλέπω να μοιάζει σε τπτ με το στρατοκαστεροειδί μου.Το μόνο που μοιάζει είναι οτι και τα δύο είναι κιθάρες.Οπότε θέλω να φώτα σας και τα πορτατίφ σας να με λαμπαδιάσουν.

 
1)Υπάρχει στην κατηγορία αυτή κατι αξιόλογο σε σκάφος?(Μέχρι τα 500 ευρουλάκια)
Και βεβαια υπαρχει ,τα περισσοτερα full hollow body  σκαφακια της IBANEZ,HAAGSTROM & EPIPHONE,WASHBURN,SAMICK & CORT ειναι εξαιρετικες κιθαρες (ειδικα για την τιμη τους)

2)Ένα άσχετο που έχω ακούσει είναι οτι παίζει ρόλο ο τρόπος κατασκευής αυτου του τύπου κιθάρας και είναι αυτό στο οποίο διαφέρει η gibson απο τις άλλες.Δηλ. οτι κατασκευάζει τις κιθάρες με ενιαίο ξύλο χωρίς να ενώνει κομμάτια όπως στην stratocaster.Δεν ξέρω τι γίνεται και πώς καταλαβαίνεις αν ισχύει αυτό στην κατασκευή.Και τι κερδίζει η κιθάρα με αυτό τον τρόπο κατασκευής?(sustain ή κατι άλλο?)

Κιθαρες απο εννιαιο κομματι ξυλου ΔΕΝ υπαρχουν (αρα λαθος σε πληροφορησαν) και οι Gibson συνδεει  το μπρατσο με το σωμα οπως η Fender μονο που χρησιμοποιει ΚΟΛΛΑ ενω η Fender BIΔΕΣ....

Γενικα οι set neck ή neck through κιθαρες (ετσι λεγονται οι κιθαρες τυπου Gibson,δηλ. ΟΛΕΣ οι κιθαρες  εκτος απο τις Fender :)) εχουν περισσοτερο sustain & λιγοτερο "σκασιμο" απο τις BOLT ON κιθαρες (τυπου Fender)

Kαλυτερος η χειροτερος τροπος δεν υπαρχει εσυ αποφασιζεις τι γουσταρεις..

Απο την αλλη μερια αν θες sustain εχε υποψιν σου οτι οποιος αγοραζει full hollow body σκαφος το αγοραζει γιατι εχει ΕΛΑΧΙΣΤΟ sustain (μια και οι τζαζιστες μισουν το sustain)

3)Κάποιο site να διαβάσω για τι διαφορά των ξύλων ή αν δεν σας είναι δύσκολο το συζητάμε και εδώ(rosewood,mahogany κτλ.).Τι διαφορά έχει αν το μπράτσο την κιθάρας είναι απο διαφορετικό ξύλο?Ποιές είναι οι διαφορές στο πάχος και πλάτος των μπράτσων και τι σχέση έχει αυτό με το παίξιμο?
μια και ολες οι κιθαρες αυτης της κατηγοριας (και μεχρι το 6.000 ευρω) ειναι απο καπλαμαδες (laminated) θεμα "ποιοτητας" ξυλων δεν τιθεται και μια & θα παιξεις ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ & οχι ακουστικα, καλυτερα να ασχοληθεις με το πια εχει τους καλυτερους ΜΑΓΝΗΤΕΣ και να διαλεξεις αυτη που ο ΗΧΟΣ της σου ταιριαζει,ολα τα ΜΠΡΑΤΣΑ στις κιθαρες αυτες ειναι φτιαγμενα απο maple (πολλες φορες laminated) που ειναι ενα πολυ σταθερο & γερο ξυλο....

τωρα για τα ....παχη και τα πλατη περι ορεξεως κολοκυθοπιτα ο καθενας εχει αλλα γουστα και παιζει καλυτερα σε διαφορετικους τυπους μπρατσων,παντως συνηθως τα full hollow bodies για τα οποια ενδιαφερεσαι εχουν λεπτα και πλατια μπρατσα με flat radius (κουρμπα της ταστιερας δηλ)

4)Τέλος ο μόνος τρόπος να καταλάβεις τι σου ταιριάζει είναι η δοκιμή μιας κιθάρας?Όταν λέμε οτι αυτή η κιθάρα είναι παιχτικά πολύ καλή τι εννοούμε?Μήπως έχει σχέση και με το σετάρισμα της κάθε κιθάρας αυτό?Αν έχει χαμηλό action ας πούμε κάποιος μπορεί να θεωρεί ότι είναι καλή μια "μάπα" κιθάρα.Μήπως αυτό το θέμα έχει σχέση με το αντικείμενο της παραπάνω ερώτησης?
ΟΛΕΣ οι κιθαρες αν ΣΕΤΑΡΙΣΤΟΥΝ σωστα μπορουν να παιξουν τελεια απο εκει και περα ευκολα καταλαβαινεις αν μια κιθαρα εχει καλο η κακο σεταπ και αν σου αρεσει ΗΧΗΤΙΚΑ την αγοραζεις αγνοωντας το σετ απ της μια και αυτο ΠΑΝΕΥΚΟΛΑ φτιαχνεται...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Χμμμ.Αν καταλαβαίνω καλά το θέμα μιας καλής η κακής κιθάρας είναι τελείως υποκειμενικό δηλαδή.Νόμιζω ότι υπάρχουν κάποια στάνταρς ελέγχου σε μπιχλιμπίδια πάνω στην κιθάρα ώστε αυτή να αποδειχθεί "καλύτερη" απο άλλες της κλάσης της και του σχεδίου της.

Τα σκαφάκια απο IBANEZ,HAAGSTROM & EPIPHONE,WASHBURN,SAMICK & CORT φτιάχνονται με τον ίδιο τρόπο που τα κάνει η gibson?Το μόνο μου διαφέρει είναι οι μαγνήτες?Μήπως υπάρχει και μεγάλη διαφορά σε γέφυρες,nuts και όλα αυτά που δεν πολυέχω ιδέα?Πώς θα δείς αν κάτι δεν αξίζει σε αυτά?Υπάρχουν κάποια στάνταρ σε αυτά και τύποι ώστε να κοιτάξω να τα βρώ χωρίς να πληρώνω μετά για αναβαθμίσεις και σ' αυτά?

 
Αντιγραφα ειναι,με τον ιδιο τροπο φτιαχνονται,τωρα αν ειναι να τα παρεις κομματακι κομματακι και να τα ψυριζεις...φεξε μου και γλυστρησα...:)

Παρε εκει ενα φτηνο σκαφακι να κανεις τη δουλεια σου και μετα αν δεν σου αρεσει κατι πανω του το αλλαζεις (κατα την ταπεινη μου γνωμη μονο οι μαγνητες θελουν αλλαγη,αντε και κανα switch)

Αν απο την αλλη θες μια κιθαρα για να κανεις επενδυση και να την κρατησεις μια ζωη χωρις προβληματα μεταπωλησης και με ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΑ καλυτερα μερη παρε μια original Gibson,Guild,Gretsch (κανουν περιπου απο 5-10 φορες περισσοτερο απο αυτες που σου προτεινα πριν)... ;) :)

 
Καλύφθηκα τώρα.Δεν τα ψιρίζω ρε συ απλά προσπαθώ να μάθω και να μην την πατήσω γιατι το συνηθίζω αυτό.Βιάζομαι και πέρνω κάτι που δεν είναι καλό.

Τώρα απο μαγνήτες τι είναι καλό να φοράει πάνω?Έχετε να προτίνετε ή μαγνήτες ή κιθάρας που τους φοράει ήδη και είναι και προσιτη απο τον κοινο θνητό?

 
Κατά πάσα πιθανότητα θα χρειαστείς μαγνήτες. Η κλασική επιλογή είναι οι '57 PAF της Gibson (κάπως ακριβοί):

http://www.thomann.de/gr/gibson_57classic.htm

Άλλες επιλογές (ενδεικτικά):

Seymour Duncan

http://www.thomann.de/gr/seymour_duncan_sh2n4c_gc.htm

Benedetto

http://www.thomann.de/gr/benedetto_paf_seth_lover_g_cover.htm

http://www.thomann.de/gr/benedetto_a_6_gd_cover.htm

Di Marzio

http://www.thomann.de/gr/di_marzio_dp195_classic_paf_bridge.htm

Δες και αυτό το link:

guitargeek.com/chat/showthread.php?threadid=64087

 
αν τα καταφερω, σε λιγες μερες θα κινηθω και γω για αναλογη αγορα και εχω καταληξει στις παρακατω:

http://guitare.playback-europe.com/hagstrom-viking_black-11860.html

http://guitare.playback-europe.com/hagstrom-deluxe-f_hole_gold_sparkle_top-12710.html

για καποιο λογο, παροτι δεν εχω εμπειρια με αυτη τη μαρκα, απ την πρωτη στιγμη που τις εχω δει και με εχουν πεισει και τις θεωρω εν γενει πιο ξεχωριστες κιθαρες. μαλλον συγκλινω στην 2η(semi hollow) που ειναι καπως πιο φετιχ. ελπιζω συντομα να κανω review :D

ο λογος που σου δινω τα λινκς ειναι γιατι στην περιπτωση που θα ψωνισεις απο εξωτερικο χωρις να ακουσεις, δεν βρισκω λογο να μην δεις και αυτες, ιδιες οι πιθανοτητες να ειναι η οχι καλες, σε σχεση με τις αλλες ;) μπορεις να δεις και στο harmony central για reviews(αν και προσωπικα δεν το θεωρο αξιοπιστο.).

edit

μολις συνειδητοποιησα οτι ειμαι ολιγον τι ακυρος.. :-[ :-[

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στα σκάφη ισχύει περισσότερο το, 'όσα δίνεις, τόσα πέρνεις', απ'ότι στις μασίφ κιθαροκατασκευές.

Οι λεγόμενες carved top, είναι πραγματικά επίπονες στην κατασκευή τους,( από ένα χονδρό κομμάτι spruce, σκάβουν λίγο λίγο με το χέρι ,μέχρι να δώσουν το τελικό καμπύλο σχήμα του καπακιού), γι αυτό και κοστίζουν τόσο πολύ.

Οι υπόλοιπες archtop, έχουν κατασκευή laminate, όπου εδώ χάνονται τα 'λεπτά' ακουστικά χαρακτηριστικά του ήχου, αλλά κερδίζεις σε αντοχή στίς αυξομειώσεις της θερμοκρασίας και της υγρασίας, και  των μικροχτυπημάτων που ταλαιπωρούν ένα όργανο.

Αξιοπρεπείς laminate κατασκευές, θα πάρεις από τους:

(η σειρά είναι από το πιό φθηνό, στο πιό ακριβό)

IBANEZ σειρά Artcore (στιβαρή κατασκευή, καλούτσικοι μαγνήτες και hardware, όμως λιγάκι επιρρεπείς στο feedback)

EPIPHONE σειρά Joe Pass-Broadway κλπ (μέτρια κατασκευή και μαγνήτες, που όμως δεν ενοχλεί κάπου. Λόγω της μαμάς Gibson, καταφέρνουν καί έχουν 'ήχο', και πάλι όμως λιγάκι επιρρεπείς στο feedback)

YAMAHA σειρά AEX 1500 (καλές κατασκευές, αλλά πολύ επιρρεπείς στο feedback)

IBANEZ σειρά George Benson-Pat Metheny (πολύ καλές κατασκευές, με ποιοτικά υλικά, ήχος χωρίς έντονο χαρακτήρα)

GIBSON σειρά Herb Ellis- ES 175 (πολύ στιβαρές κατασκευές, με ποιοτικούς μαγνήτες και hardware, η αίσθησή τους σε πάει πίσω, και στο άγγιγμα ,και στον ήχο,τότε που έπαιζαν τα 'θηρία', με αυτά τα όργανα- Joe Pass, Herb Ellis, Jim Hall, Pat Metheny κλπ. Μειονέκτημα η ακριβή τιμή, αλλά στην Gibson πληρώνεις το όνομα, και κατά συνέπεια την υπεραξία του, που μεταφράζεται σε: 'δεν χάνω ποτέ τα λεφτά που έδωσα')

Αξιοπρεπείς carved top κατασκευές, θα πάρεις από τους:

STANFORD-FURCH σειρά Manhattan- A17 (πολύ καλές και ελαφριές κατασκευές, μέ έμφαση στόν ακουστικό χαρακτήρα, πού έχουν 'δικό' τους όμως ήχο).

EPIPHONE σειρά Elitist (πολύ καλές αμερικάνικες κατασκευές, όμως με όχι ξύλα και υλικά Α' διαλογής, 'οπως η μαμά)

HERITAGE σειρά Eagle, Eagle classic, Golden Eagle, Super Eagle (παρα πολύ καλές κατασκευές, εφάμιλλες, αν όχι ανώτερες, από τις αντίστοιχες Gibson. Φτιάχνονται από τα παλιά μαστόρια της Gibson στο Kalamazoo, σε τιμές κάτω από τη μέση, απ'ότι δινεις γιά μία αντίστοιχη Gibson, μέ εκπληκτικό ήχο και αίσθηση)

GIBSON σειρά L4- L5- Le Grande- Super 400 (Το βαρύ πυροβολικό, αυτό που λέμε 'σκάφος', και στον ήχο ,και στην όψη, αλλά και στα χρήματα που δίνεις. Ισως εδώ ταιριάζει πιό πολύ ο όρος 'βαπορίσια'. Ηχος και αίσθηση πραγματικού σκάφους, με άμεσες νύξεις Wes Montgomery- Kenny Burrell- George Benson, από το πρώτο ακόρντο)

Υπ' όψιν πιό πάνω αναφέρω, κιθάρες που μπορείς να βρείς και να ακούσεις, γιατί υπάρχουν ακόμα ένα σωρό, μικροί κατασκευαστές, με εκπληκτικές κατασκευές γιά όλα τα βαλάντια.(εδώ πραγματικά λείπει από το noiz, το προηγούμενο link με τους 'κατασκευαστές', που βοηθούσε πολύ την αναζήτηση.

Η συμβουλή μου.

Ακουσε κάτι πριν το πάρεις. Θα βρείς αξιόλογα όργανα  στα λεφτά που διαθέτεις.

Έχε στο μυαλό σου ένα cd, ενός κιθαρίστα που σε 'φτιάχνει' ,και προσπάθησε να πάρεις κάτι, που έστω και λίγο, θα προσεγγίζει αυτό τον ήχο.

Βέβαια μη ξεχνάμε, πως ο άλλος μισός ήχος, κρύβεται στον ενισχυτή, αλλά αυτό είναι ένα άλλο πολύ σημαντικό κεφάλαιο, που συζητάμε στην πορεία.

Καλή τύχη

makam 

 
makam σ ευχαριστώ πάαααρα πολύ, ήσουν πολύ κατατοπιστικός.Με βοήθησες περισσότερο με τις επιλογές σε συγκεκριμένες κιθάρες.

Για το ποιά θα διαλέξω είπες ότι έχει ρόλο και ο ενισχυτής οπότε δεν το σηζητώ το να πάω με κάποιο cd κατα νου μου.Στην τελική και ίδιο ενισχυτή να βρώ με τον κιθαρίστα που έχω στο μυαλό που δεν ξέρω τις ρυθμίσεις του και βέβαια η επεξεργασία και το mastering που έχει πέσει στο cd δυσχεραίνουν το έργο.Θα κοιτάξω απλά τι αρέσει σε μένα, στο αυτί και στο χέρι μου τελικά.

 
αλλη μια διαφορα αναμεσα σε carved top και laminated κιθαρες ειναι οτι οι δευτερες παιζουν σε πολυ μεγαλυτερες εντασεις απο τις πρωτες χωρις feedback (ενα απο τα μεγαλυτερα προβληματα σε live με σκαφος ειναι το feedback). γι αυτο και ορισμενοι διασημοι κιθαριστες παιζουν jazz με κιθαρες laminated (π.χ. gibson 175), η φτιαχνουν κιθαρες με laminated back. να συμπληρωσω σε οσα γραφτηκαν παραπανω την προσωπικη μου προτιμηση σε φτηνα σκαφη που ειναι η epiphone joe pass (αυτη με τους δυο μαγνητες), γιατι εχει ηχο πολυ ηλεκτρικο (στυλ benson). απο μαγνητες υπαρχουν δυο κατευθυνσεις: 1. ηλεκτρικος ηχος (george benson ας πουμε) κλασικος μαγνητης paf gibson η κατι αναλογο σε seymour duncan, συνηθως τετοιους βρισκεις σε laminated σκαφη 2. ακουστικος ηχος (russell malone ας πουμε αν τον ξερεις) κλασικος μαγνητης ken armstrong ο οποιος φτιαχνει τους μαγνητες για τους περισσοτερους κατασκευαστες archtop (benedetto κ.τ.λ.). τελος απο χορδες θελεις τουλαχιστον 11ρες, συνηθως flatwound

γενικα σε σκαφη υπαρχουν δυο στυλ χοντρικα:

1. ηλεκτρικος προσανατολισμος ηχου, αντοχη σε εντασεις για live χρηση

μικρο σκαφος (3' ιντσες βαθος)

built in μαγνητης (σκαμμενος στο καπακι της κιθαρας δηλαδη) συνηθως gibson paf

parallel bracing στο καπακι

βλεπε προταση epiphone joe pass

2. ακουστικος προσανατολισμος ηχου

μεγαλο σκαφος (μεγαλυτερο απο 3')

floating μαγνητης συνηθως ken armstrong

x-bracing (το σχημα των στηριγματων του καπακιου της κιθαρας)

βλεπε gibson L5, gibson super 400, τα περισσοτερα κλασικα σκαφη

οι μεταχειρισμενες epiphone παιζουν γυρω στα 400-500 ευρω. καλο μαγαζι για να τσεκαρεις ειναι ο κορακης στην τοσιτσα στα εξαρχεια

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για ηλεκτρικό το σκέφτομαι και γώ γιατί μ'αρέσει ο ήχος απο benson,pas,burrell.remler,ellis,martino κτλ. Τα κλασσικά δηλαδή.Απ ότι κοιτάω κάθε μέρα βλέπω πάααααρα πολλά σκάφη με τον ίδιο τρόπο και ξύλα κατασκευής αλλά με μεγάλες αποκλίσεις τιμών.Φαντάζομαι είναι το γνωστό "πληρώνεις το όνομα".Κι έτσι δεν λέω να καταλήξω κάπου.Για παράδειγμα μου κάνει εντύπωση το όργανο αυτό http://www.thomann.de/gr/harley_benton_fa18_csp.htm  Θα μου πεις όμως είναι harley benton το ξέρει η μάνα του?Όμως τα specs του είναι νομίζω πολύ καλά για την τιμή που δίνεται.

 
Για ηλεκτρικό το σκέφτομαι και γώ γιατί μ'αρέσει ο ήχος απο benson,pas,burrell.remler,ellis,martino κτλ
Με τα σκάφη της Epiphone μπορείς να βγάλεις τέτοιους ήχους με σχετική ευκολία (ο ήχος των φτηνών Ibanez δεν με ενθουσιάζει, αλλά αυτά είναι προσωπικά γούστα). Π.χ. για να πάρεις μία ιδέα για τον καθαρό ήχο της Epiphone Joe Pass, δες αυτά:



(αν θυμάμαι καλά, ο τύπος συνδέει απευθείας την κιθάρα στον υπολογιστή και ηχογραφεί με Cubase χωρίς κανένα ιδιαίτερο εφέ).

Φαντάζομαι ότι με ένα καλό σετ μαγνήτες (αν οι στοκ σου φανούν πολύ μουντοί) μπορείς να βελτιώσεις την κατάσταση. Για τη harley benton μπορεί να ισχύουν αυτά που λες, αλλά σκέψου και τον παράγοντα της τιμής μεταπώλησης...

 
εχω περασει και εγω απο τη φαση "φτηνο σκαφος" και γενικα υπαρχουν πολυ καλα οργανα για τα λεφτα τους ομως δυστυχως δεν ειναι ολα  τοσο "τζαζ".Οσο ψαχνεις τουλαχιστον...

Δηλαδη μια Ιbanez αν και υπερβολικα τιμιο οργανο, μου θυμιζε περισσοτερο μια ακουστικη με fholes ή κατι αλλο τελωσπαντων!

Αυτο συμβαινει και με πολλα αλλα σκαφη υψηλοτερης $ κατηγοριας: Yamaha apx1500,Cort LC,Gretsch κτλ...(χωρις βεβαια να σημαινει oτι δεν ειναι καλα οργανα)

Παρ ολα αυτα μπορω να πω πως η μονη φτηνη κιθαρα που ειναι τζαζ σκαφος ειναι η 175 της Epiphone και ολα τα παρεμφερη της.

Προσοχη ομως: δεν θα ηταν και η σοφοτερη κινηση να παρεις σ αυτα τα λεφτα μια 17αρα ( μεγαλο σκαφος τυπου L5 )

Aυτες οι κιθαρες ειναι απ τη μανα τους αρκετα κουραστικες και ιδιοτροπες λογω της κλιμακας της ταστιερας του σωματος των ξυλων και του ποιο ακουστικου τους χαρακτηρα.Ποσο μαλλον οι φτηνες προσεγγισεις τους (Epiphone Broadway ή Emperor regent,D angelico excel...)

To ιδιο θα σου συνηστουσα και για τις 16αρες τυπου Ibanez ak, Cort Yorktown...Προσωπικα δεν μου αρεσε ουτε η sweet 16 της Heritage.(αν και η GB10 του Benson ειναι ...αβλα)

Δεν ξερω αν εννοεις πραγματικα αυτο που λες για Pass,Ellis,Hall κτλ (αφηνουμε τους Martino,Benson,Burell...) αλλα επειδη εχω περασει απ αυτη τη φαση σου εγγυωμαι οτι μονο μια epiphone 175 μπορει να ακουστει περιιιιιιιιιπου ετσι.

Αν εψαχνες σκαφος για λουντζε η φανκ τζαζ πραγματα μια Ιbanez θα ηταν ισως και καλυτερη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πολύ όμορφα και κατατοπιστικά τα βιντεάκια spy.Αυτή ήταν η Epiphone joe pass που έχει στο βίντεο ο τύπος.Αν ναι για αυτό τον ήχο συζητάω και γώ ρε παιδιά.

Το άλλο θέμα είναι οτι δεν με ενδιαφέρει ΚΑΘΟΛΟΥ μα ΚΑΘΟΛΟΥ η μεταπωλητική αξία της συγκεκριμένης και γενικά μια κιθάρας ή ενός εφέ,προενισχυτή,μικροφώνου κτλ. κτλ.

Έτσι με αυτά τα δεδομένα που πλέον βάζουν κατεύθυνση στην κουβέντα μας, σας παρακαλοώ όλους όσους έχετε μια καλή ιδέα περι του θέματος να μου προτείνετε πλέον μόνο κιθάρες και μοντέλα.Δεν με ενδιαφέρει ο σχολιασμός των έκταστος εταιριών.Η εμπειρία σας πάνω σε συγκεκριμένα μοντέλα δε θα με βοηθήσει ακόμα πιο πολύ στην επιλογή.

Ευχαριστώ ρε παιδιά με βγάζετε σιγά σιγά απο το λαβύρινθο της επιλογής του "βαπορίσιου" κιθαρονιού , όπως είπε ο makam.(Πολύ μαρεσε αυτο το βαπορίσιο, γελούσα μισή ώρα.Βέβαια θα ήταν ολοκληρωμένο αν θα έβλεπα και την έκφραση του προσώπου σου  :P)

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top