Απάτη μέσω e-food

D'Ailleurs

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
625
Πόντοι
218
Χτές απόγευμα που γύρισα από την δουλειά παρατήρησα περίεργη δραστηριότητα στον υπολογιστή μου:

  1. Είχα λάβει ένα τεράστιο αριθμό confirmation mails για έγγραφή σε ένα σκασμό site (πάντω από δέκα σελίδες).
  2. Είχανε γίνει δύο αγορές μέσω e-food και πληρωμή μέσω paypal (είχα συνδέσει το e-food με το paypal με εντολή οι πληρωμές να γίνονται χωρίς επιβεβαίωση), ύψους €230 (prepaid κάρτες) με στοιχεία παραλήπτη στη Θεσσαλονίκη (εγώ είμαι Αθήνα).
  3. Δεν είχα κανένα πρόβημα με την πρόσβαση στον υπολογιστή και άλλαξα χωρίς πρόβλημα όλα τα password στο paypal και στα mail που χρησιμοποιώ. Επίσης αποσύνδεσα το paypal από την κάρτα μου.
  4. Μίλησα με την e-food που μου είπανε ότι ο λογαριασμός έχει διαγραφεί, βρίκανε τις δύο συναλλαγές και "θα το κοιτάξουνε" όπως επίσης και με την δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος που μου είπανε ότι συνήθως αυτά είναι μεμονομένα περιστατικά και ουσιαστικά οι δράστες μαζεύουν μηνιάτικο από αριστερά και δεξιά.
  5. Ετρεξα ότι antivirus είχα χωρίς να βρεθεί κάτι.


Η ερώτηση είναι αν είχε κανείς παρόμοια εμπειρία. Όπως το βλέπω, μου δίνεται η εντύπωση ότι κάποιος χάκαρε την e-food και έκανε συναλλαγές με διάφορους λογαριασμούς μεταξύ των οποίων και ο δικός μου. Φυσικά έκανα αίτημα για refund στο paypal αλλά αυτό που με ανησυχεί είναι πόσο μεμονομένο περιστατικό είναι αυτό και αν θα έχω προβλήματα στο μέλλον. Έχει ξαναδεί κανείς κάτι τέτοιο;

 
  1. Είχανε γίνει δύο αγορές μέσω e-food και πληρωμή μέσω paypal (είχα συνδέσει το e-food με το paypal με εντολή οι πληρωμές να γίνονται χωρίς επιβεβαίωση), ύψους €230 (prepaid κάρτες) με στοιχεία παραλήπτη στη Θεσσαλονίκη (εγώ είμαι Αθήνα).


Αυτό είναι μεγάλο θέμα. Το παρατήρησα κι εγω την τελευταία φορά που έκανα αγορά απο το e-food. Παραξενεύτηκα που έγινε άμεσα μια αγορά χωρίς να θυμάμαι να έδωσα εντολή πληρωμής χωρίς επιβεβαίωση και αναρωτήθηκα αλλά δεν το έλεγξα παραπάνω. Μέγα λάθος!

Τρέχω να το επιβεβαιώσω στο e-food και να ακυρώσω οποιαδήποτε τέτοια αυτόματη εντολή χωρίς να απαιτεί επικύρωση απο εμένα.

Προφανώς βρέθηκε απο κάποιους, τρόπος να επέμβουν στο σύστημα του e-food αλλιώς δεν εξηγείται.

 
Εδώ και 1-2 βδομάδες η e-food δήλωσε ότι είχε θέμα data breach και ζήτησε από όλους τους χρήστες να βγάλουν τα στοιχεία των καρτών τους, ώστε να τα ξαναβάλουν με το νέο σύστημα authorization που έβαλε.

Οικογενειακός φίλος είδε σχεδόν real time να γίνονται παραγγελίες κλαμπ σάντουιτς από το account του σε σχολείο της Αττικής με οδηγία στον ντελιβερά "eimaste ekso apo to sxoleio".

Η e-food παράλληλα ενεργεί και απαντά σαν να μην έχει καμία υπαιτιότητα για ένα συμβάν που οδήγησε σε απώλεια data/χρήματων εκατοντάδων χρηστών.

Οπότε προσέξτε πολύ, αλλάξτε κωδικούς και γενικά να συμπεριφέρεστε σαν να είστε οι μοναδικοί που μπορείτε να προστατεύσετε τέτοιες πληροφορίες, καθώς απ'ότι φαίνεται οι εταιρίες σφυράνε κλέφτικα.

 
Εδώ και 1-2 βδομάδες η e-food δήλωσε ότι είχε θέμα data breach και ζήτησε από όλους τους χρήστες να βγάλουν τα στοιχεία των καρτών τους, ώστε να τα ξαναβάλουν με το νέο σύστημα authorization που έβαλε.

Οικογενειακός φίλος είδε σχεδόν real time να γίνονται παραγγελίες κλαμπ σάντουιτς από το account του σε σχολείο της Αττικής με οδηγία στον ντελιβερά "eimaste ekso apo to sxoleio".

Η e-food παράλληλα ενεργεί και απαντά σαν να μην έχει καμία υπαιτιότητα για ένα συμβάν που οδήγησε σε απώλεια data/χρήματων εκατοντάδων χρηστών.

Οπότε προσέξτε πολύ, αλλάξτε κωδικούς και γενικά να συμπεριφέρεστε σαν να είστε οι μοναδικοί που μπορείτε να προστατεύσετε τέτοιες πληροφορίες, καθώς απ'ότι φαίνεται οι εταιρίες σφυράνε κλέφτικα.




Ο λογαριασμός μου έγινε πλέον delete, αυτό που με νοιάζει μόνο είναι να μην υπάρχει συνέχεια. Φυσικά το απόγευμα θα μεταβώ στο αστυνομικό τμήμα για καταγγελία.

 
Αυτό είναι μεγάλο θέμα. Το παρατήρησα κι εγω την τελευταία φορά που έκανα αγορά απο το e-food. Παραξενεύτηκα που έγινε άμεσα μια αγορά χωρίς να θυμάμαι να έδωσα εντολή πληρωμής χωρίς επιβεβαίωση και αναρωτήθηκα αλλά δεν το έλεγξα παραπάνω. Μέγα λάθος!

Τρέχω να το επιβεβαιώσω στο e-food και να ακυρώσω οποιαδήποτε τέτοια αυτόματη εντολή χωρίς να απαιτεί επικύρωση απο εμένα.


Λοιπόν... μόλις αφαίρεσα την επιλογή πληρωμής με Paypal.

Και αυτό διότι δεν υπάρχει επιλογή επιβεβαίωσης της αγοράς! Απαράδεκτο.

Ούτε σε ενημερώνουν σχετικά. Πως συμβαίνει αυτό στο e-food?

Διατήρησα απλά το προφίλ και θα πληρώνω μονο στην παραλαβή. Κρίμα γιατι ήθελα να τους υποστηρίξω αφού ήταν πρώτοι στην αγορά και έτρεξε μετα η Cosmote με το Box να τσιμπήσει μερίδιο και τωρα ήρθε και η Wolt απο έξω. Γιατί να το κάνω;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οικογενειακός φίλος είδε σχεδόν real time να γίνονται παραγγελίες κλαμπ σάντουιτς από το account του σε σχολείο της Αττικής με οδηγία στον ντελιβερά "eimaste ekso apo to sxoleio".


κάτι παρόμοιο έβγαζε και σε μένα "xtypiste koudouni" κ.α. Το θέμα είναι ότι είχα για ένα διάστημα και την πιστωτική αλλά στο τηλέφωνο που τους πήρα δεν υπήρχε καμία δραστηριότητα περίεργη.

 
Λοιπόν... μόλις αφαίρεσα την επιλογή πληρωμής μέσα Paypal.

Και αυτό διότι δεν υπάρχει επιλογή επιβεβαίωσης της αγοράς! Απαράδεκτο.


Για να γίνει αυτό που θες, δηλ. επιβεβαίωση της αγοράς αφήνεις ενεργή την δυνατότητα πληρωμής με ΡΡ αλλά  ΔΕΝ επιτρέπεις την ΑΠΟΘΉΚΕΥΣΗ του στο efood.

Το ιδιο κάνεις και με τις πιστωτικές κάρτες. 

Αυτή την πρακτική εφαρμόζω σε όλα τα site που χρησιμοποιώ συχνά, κυρίως delivery ,hotel booking  και αεροπορικες εταιρείες.

 
Για να γίνει αυτό που θες, δηλ. επιβεβαίωση της αγοράς αφήνεις ενεργή την δυνατότητα πληρωμής με ΡΡ αλλά  ΔΕΝ επιτρέπεις την ΑΠΟΘΉΚΕΥΣΗ του στο efood.

Το ιδιο κάνεις και με τις πιστωτικές κάρτες. 

Αυτή την πρακτική εφαρμόζω σε όλα τα site που χρησιμοποιώ συχνά, κυρίως delivery ,hotel booking  και αεροπορικες εταιρείες.
Το κάνω και εγώ αυτό. 

 Και κάποια στιγμη επί της ευκαιρίας να μιλήσουμε για την ενίσχυση του δημοσίου χαρακτήρα πολλών τέτοιων επιχειρήσεων ??

 
 Και κάποια στιγμη επί της ευκαιρίας να μιλήσουμε για την ενίσχυση του δημοσίου χαρακτήρα πολλών τέτοιων επιχειρήσεων ??


Κάτσε ρε φιλωουζ..

Πληρώνω που πληρώνω τα κέρατα μου τα τραγια στο δημόσιο σε φόρους και δεν δουλεύει τίποτα θες να με πεθάνεις και στην πείνα?

"Δημόσιο efood εκεί?" (μετά από 45 λεπτά αναμονή στο τηλέφωνο)

"Τι θες?" (ΔΥ του efood)

"Έχω παραγγείλει εδώ και 3 ώρες και το φαΐ δεν έχει έρθει "

"Απεργούμε κύριε, (για τα δίκαια του ιδιωτικού τομέα εμάς δεν μας πειράζει κάνεις)"

"Μα έχω πληρώσει !"

"Στα τέτοια μου,φάε πΣωμι"

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ποιος ο λόγος να πληρώνει κανείς στο e-food με paypal; Ρωτώ γιατί τώρα που όλες οι κάρτες (debit/credit) ζητούν 3d authentication για σχεδόν όλες τις online συναλλαγές, από άποψη ψηφιακής ασφάλειας, το paypal είναι πολύ πίσω.

 
Ποιος ο λόγος να πληρώνει κανείς στο e-food με paypal; Ρωτώ γιατί τώρα που όλες οι κάρτες (debit/credit) ζητούν 3d authentication για σχεδόν όλες τις online συναλλαγές, από άποψη ψηφιακής ασφάλειας, το paypal είναι πολύ πίσω.


Εμένα είναι καθαρά βαρεμάρα, αντε να βγάλεις την κάρτα, αντε να γράψεις τον αριθμό και τα στοιχεία...νύχτωσε χωρίς φεγγάρι. 

Ενώ με το pp βάζω τον κωδικό και τελείωσε. 

Πλέον ούτε τις κάρτες μου δεν κουβαλάω μαζί μου ,πληρώνω με το κινητό...οπότε δεν τις έχω ευκαιρες

Φυσικά,όπως είπα και παραπάνω, δεν αποθηκεύω ποτέ σε site τρίτων ούτε κάρτες ούτε pp.

Επίσης για κάποιο λόγο στο site της Ryanair, την οποία χρησιμοποιώ συνέχεια για τα πήγαινε-ελα στο Berlin  για κάποιο λόγο όλες μου οι κάρτες δεν περνάνε από τότε που άρχισε αυτό το 3d authentication...ξέρεις τι είναι να έχεις βρει εισιτήριο με επιστροφή 30 ευρώ και να μην μπορείς να το αγοράσεις? :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εδώ και 1-2 βδομάδες η e-food δήλωσε ότι είχε θέμα data breach και ζήτησε από όλους τους χρήστες να βγάλουν τα στοιχεία των καρτών τους, ώστε να τα ξαναβάλουν με το νέο σύστημα authorization που έβαλε.

Οικογενειακός φίλος είδε σχεδόν real time να γίνονται παραγγελίες κλαμπ σάντουιτς από το account του σε σχολείο της Αττικής με οδηγία στον ντελιβερά "eimaste ekso apo to sxoleio".

Η e-food παράλληλα ενεργεί και απαντά σαν να μην έχει καμία υπαιτιότητα για ένα συμβάν που οδήγησε σε απώλεια data/χρήματων εκατοντάδων χρηστών.

Οπότε προσέξτε πολύ, αλλάξτε κωδικούς και γενικά να συμπεριφέρεστε σαν να είστε οι μοναδικοί που μπορείτε να προστατεύσετε τέτοιες πληροφορίες, καθώς απ'ότι φαίνεται οι εταιρίες σφυράνε κλέφτικα.


btw ο φίλος σου, έκανε τίποτε άλλο εκτός από αυτά τα βήματα που ανέφερα εγώ;

 
Σωστά έκανες με τα passwords. Επίσης κάνε αυτό που αναφέρουμε και στις Οδηγίες των αγγελιών μας.

Σε περίπτωση που πέσετε θύμα απάτης θα πρέπει να απευθυνθείτε στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ή να καλέσετε το 11188.

Αυτοί θα σε καθοδηγήσουν σχετικά.

 
btw ο φίλος σου, έκανε τίποτε άλλο εκτός από αυτά τα βήματα που ανέφερα εγώ;


Σίγουρα επικοινώνησε με Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και Συνήγορο του Καταναλωτή. Τα υπόλοιπα τα έκανε μόνος του γιατί είναι νομικός.

 
στο paypal δεν μου επιστρέφουν τα χρήματα καθώς αναφέρουν ότι δεν έγινε καμία μη εξουσιοδοτημένη συνδιαλλαγή (τεχνικά δίκιο έχουν). Στο e-food κάνουν την παλαβή.

 
Κι ύστερα σου λένε ότι είναι θαύμα.

Πώς γίνεται με πέντε ψωμιά και δυο ψάρια να χορτάσουν πέντε χιλιάδες άνθρωποι?

Εγώ θα σας πω.

Μπαίνεις στο e-food, και χακάρεις μερικούς λογαριασμούς, γράφοντας σχόλιο "afise ta sto diplano xorafi".

 
Κι ύστερα σου λένε ότι είναι θαύμα.

Πώς γίνεται με πέντε ψωμιά και δυο ψάρια να χορτάσουν πέντε χιλιάδες άνθρωποι?

Εγώ θα σας πω.

Μπαίνεις στο e-food, και χακάρεις μερικούς λογαριασμούς, γράφοντας σχόλιο "afise ta sto diplano xorafi".


βρε λες?

 
little update: έκανα καταγγελία/μήνυση στην αστυνομία καθώς επίσης και αναφορά στον συνήγορο του καταναλωτή για την συγκεκριμένη εταιρεία. Δεν ξέρω αν θα βγει κάτι αλλά νομίζω ότι αυτά τα περιστατικά πρέπει να αναφέρονται.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top