- Μηνύματα
- 252
- Πόντοι
- 16
Δεν είναι;marathon είπε:Αυτό δεν είναι τίποτα, μπορεί κάποιος άλλος να σου πεί ότι ο Slash είναι ο καλύτερος κιθαρίστας του κόσμου... ;D
Σόρρυ, γιατί σας έβγαλα και από το αρχικό θέμα.
Δεν είναι;marathon είπε:Αυτό δεν είναι τίποτα, μπορεί κάποιος άλλος να σου πεί ότι ο Slash είναι ο καλύτερος κιθαρίστας του κόσμου... ;D
Η χροιά δεν έχει συχνοτική απόκριση.marathon είπε:Πάνω από αυτές τις συχνότητες, ακούς τη διαφορά maple-rosewood!!!
Εάν το κάνεις για μένα, δεν χρειάζεται, το κατάλαβα...άντε πάλι, κάτι μάθαμε σήμερα. Thanks Kostasaudiokostas είπε:Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η βιομηχανία βγάζει τα επονομαζόμενα super tweeter τα οποία ναι μεν αναπαράγουν συχνότητες μη ακουστές αλλά δημιουργούν έναν διαφορετικό αέρα ανάμεσα στα όργανα. Είναι ακουστό μεν αλλά δυσδιάκριτο δε.
Θα βρω τα άρθρα σχετικά με θέμα αυτό (το οποίο δεν έχει σχέση με τα psychoacoustics)
Εκεί υπάρχουν πολύ σοβαρά προβλήματα, πχ.: http://www.ant1online.gr/SmallAndCurious/Pages/20102/e828c100-81c9-4882-a540-22f4d464d3ca.aspxallobarr είπε:Ας πούμε, ένα μελλοντικό παιδί που δεν θα πιάσει ποτέ μολύβι στα χέρια του, θα καταφέρει να γράψει την δικιά του ποίηση?
Το θεώρημα δειγματοληψίας των Shannon - Nyquist λέει ότι σε ένα φασματικά περιορισμένο σήμα με μέγιστη συχνότητα F μπορεί να γίνει άριστη δειγματοληψία με ρυθμό δειγματοληψίας 2F.marathon είπε:Χωρίς να είμαι καθόλου ειδικός (θα ήθελα την επιβεβαίωση κάποιου επιστήμονα του forum), να συμπεράνω ότι η δειγματοληψία (22 kHz.), έρχεται σε αυτό που πραγματικά μπορεί να ακούσει το αυτί μας?
Αυτό δεν είναι τίποτα, μπορεί κάποιος άλλος να σου πεί ότι ο Slash είναι ο καλύτερος κιθαρίστας του κόσμου... ;D
τι εννοείς; η χροια είναι στην ουσία σύνολο overtones, ο λόγος που ένα Λα στα 440 Hz ακούγεται αλλιώς στο πιάνο και στο βιολίΗ χροιά δεν έχει συχνοτική απόκριση.
Στον όρο "φασματικά περιορισμένο" σήμα είναι και όλο το ζουμί.skantzos είπε:δηλαδή τι είναι φασματικά περιορισμένο σήμα και πώς το προσεγγίζουμε με τα φίλτρα μας...
Εδώ θα διαφωνήσω. Η δειγματοληψία ενός bandlimited σήματος με μέγιστη συχνότητα F με ρυθμό δειγματοληψίας 2F αρκεί για να μπορεί αυτό να ανακατασκευαστεί πλήρως από το ψηφιακό σήμα, παρά τον (φαινομενικά) μικρό αριθμό δειγμάτων ανά κύκλο που έχουμε στις υψηλότερες συχνότητες. Το έχω διευκρινίσει ξανά εδώ:Babtua είπε:Επίσης, κοντά στο άνω συχνοτικό όριο η δειγματοληψία κάθε περιόδου του ημιτόνου θα περιέχει δύο μόνο δείγματα (εφόσον παίρνει 44100 δείγματα το δευτερόλεπτο και το σήμα μας εκεί έχει 22050 κύκλους/περιόδους το δευτερόλεπτο - άρα 44100/22050=2 δείγματα/περίοδο). Με δύο μόνο δείγματα δεν μπορούμε να απεικονίσουμε επακριβώς το αρχικό μας σήμα, μόνο κατά πολύ μεγάλη προσέγγιση και με μεγάλα όρια λάθους πχ αν η δειγματοληψία γίνει κατά τη στιγμή που το ημίτονο περνάει από το "0", τότε αυτά τα 2 δείγματα θα απεικονίζουν μια flat μηδενική περιοχή ενώ στην πραγματικότητα υπάρχει σήμα.
...
Είναι άλλωστε εμφανής η τάση της αγοράς στη μετάβαση σε πιστότερη ψηφιοαναλογική μετατροπή, αυξάνοντας τη συχνότητα δειγματοληψίας (48kHz, 192kHz) καθώς και την ανάλυση σε bit (24bit).
Το ίδιο πράγμα λέμε ουσιαστικά. Απλά εγώ λέω ότι ακριβώς επειδή το σήμα μας είναι bandlimited, οι συχνότητες κοντά στο όριο αποκοπής φτάνουν να μοιάζουν πλέον σαν καθαρά ημίτονα (ενώ αρχικά δεν ήταν), οπότε τα 2-3 δείγματα που τους αντιστοιχούν μπορούν να αποδώσουν την αρχική μορφή (προσεγγίσιμη σε τριγωνικό σήμα πλέον, αλλά το τριγωνικό εμπεριέχει το ημίτονο συν κάποιες αρμονικές - πλασματικά αυτές που έκοψε το φίλτρο).spy είπε:Εδώ θα διαφωνήσω. Η δειγματοληψία ενός bandlimited σήματος με μέγιστη συχνότητα F με ρυθμό δειγματοληψίας 2F αρκεί για να μπορεί αυτό να ανακατασκευαστεί πλήρως από το ψηφιακό σήμα, παρά τον (φαινομενικά) μικρό αριθμό δειγμάτων ανά κύκλο που έχουμε στις υψηλότερες συχνότητες.
θα μας δώσει τέλεια ανακατασκευή του αρχικού σήματος...αν η δειγματοληψία γίνει κατά τη στιγμή που το ημίτονο περνάει από το "0", τότε αυτά τα 2 δείγματα θα απεικονίζουν μια flat μηδενική περιοχή ενώ στην πραγματικότητα υπάρχει σήμα.
Στην επεξεργασία σήματος όταν μιλάμε για φασματική ανάλυση αναφερόμαστε ΠΑΝΤΑ στην ανάλυση Fourier δηλ. στην ανάλυση ενός σήματος σε άθροισμα ημιτόνων (και όχι square waves, triangle waves, sawtooths κλπ.) δεδομένων συχνότητων. Επομένως ΚΑΘΕ συχνοτικό κομμάτι του σήματος αντιστοιχει αναγκαστικά σε ημίτονο και το μόνο που μας ενδιαφέρει είναι ο συντελεστής Fourier που καθορίζει την ένταση αυτού του κομματιού.Babtua είπε:Το ίδιο πράγμα λέμε ουσιαστικά. Απλά εγώ λέω ότι ακριβώς επειδή το σήμα μας είναι bandlimited, οι συχνότητες κοντά στο όριο αποκοπής φτάνουν να μοιάζουν πλέον σαν καθαρά ημίτονα (ενώ αρχικά δεν ήταν), οπότε τα 2-3 δείγματα που τους αντιστοιχούν μπορούν να αποδώσουν την αρχική μορφή (προσεγγίσιμη σε τριγωνικό σήμα πλέον, αλλά το τριγωνικό εμπεριέχει το ημίτονο συν κάποιες αρμονικές - πλασματικά αυτές που έκοψε το φίλτρο).
Αυτό που λές όντως ισχύει όταν η συχνότητα είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ίση με τη συχνότητα αποκοπής (π.χ. 22.05 kHz σε δειγματοληψία 44.1 kHz), αλλά δεν ισχύει "κοντά" στη συχνότητα αποκοπής. Δηλ, όντως δεν μπορούμε να ανακατασκευάσουμε το κομμάτι συχνότητας 22.05 kHz, αλλά μπορούμε να ανακτήσουμε πλήρως το κομμάτι συχνότητας 22.049 kHz.Θα ήθελα όμως να μου εξηγήσεις πώς αυτό
θα μας δώσει τέλεια ανακατασκευή του αρχικού σήματος...αν η δειγματοληψία γίνει κατά τη στιγμή που το ημίτονο περνάει από το "0", τότε αυτά τα 2 δείγματα θα απεικονίζουν μια flat μηδενική περιοχή ενώ στην πραγματικότητα υπάρχει σήμα.
In practice, the continuous signal is sampled using an analog-to-digital converter (ADC), a non-ideal device with various physical limitations. This results in deviations from the theoretically perfect reconstruction capabilities, collectively referred to as distortion.
Various types of distortion can occur, including:
* Aliasing. A precondition of the sampling theorem is that the signal be bandlimited. However, in practice, no time-limited signal can be bandlimited. Since signals of interest are almost always time-limited (e.g., at most spanning the lifetime of the sampling device in question), it follows that they are not bandlimited. However, by designing a sampler with an appropriate guard band, it is possible to obtain output that is as accurate as necessary.
* Integration effect or aperture effect. This results from the fact that the sample is obtained as a time average within a sampling region, rather than just being equal to the signal value at the sampling instant. The integration effect is readily noticeable in photography when the exposure is too long and creates a blur in the image. An ideal camera would have an exposure time of zero. In a capacitor-based sample and hold circuit, the integration effect is introduced because the capacitor cannot instantly change voltage thus requiring the sample to have non-zero width.
* Jitter or deviation from the precise sample timing intervals.
* Noise, including thermal sensor noise, analog circuit noise, etc.
* Slew rate limit error, caused by an inability for an ADC output value to change sufficiently rapidly.
* Quantization as a consequence of the finite precision of words that represent the converted values.
* Error due to other non-linear effects of the mapping of input voltage to converted output value (in addition to the effects of quantization).
The conventional, practical digital-to-analog converter (DAC) does not output a sequence of dirac impulses (such that, if ideally low-pass filtered, result in the original signal before sampling) but instead output a sequence of piecewise constant values or rectangular pulses. This means that there is an inherent effect of the zero-order hold on the effective frequency response of the DAC resulting in a mild roll-off of gain at the higher frequencies (a 3.9224 dB loss at the Nyquist frequency). This zero-order hold effect is a consequence of the hold action of the DAC and is not due to the sample and hold that might precede a conventional ADC as is often misunderstood. The DAC can also suffer errors from jitter, noise, slewing, and non-linear mapping of input value to output voltage.
Pascal, σε πόσα άρθρα που διαβάζεις στον καθημερινό τύπο βλέπεις παραπομπές σε βιβλιογραφία επιστημονικών άρθρων? Δεν μου φάνηκαν φαιδροί οι ισχυρισμοί, ίσα ίσα που συμφωνώ απόλυτα. Και το παράδειγμά σου δεν έχει καμία σχέση γιατί δεν μιλάμε για το... είδος της γραφικής ύλης αλλά για την επαφή των χεριών με κάτι το πρωτογενές, με χαρτί, καμβά, πινέλα, έντονα real life χρώματα που θα τα μυρίσεις, θα λεκιαστείς, θα τα μιξάρεις για να τα δημιουργήσεις και όχι ένα mouse και μια οθόνη. Ακόμη και η κούραση του να γράφεις ή να ζωγραφίζεις, και να βλέπεις τα γράμματά σου ή τις ζωγραφιές σου με σάρκα και οστά μπροστά σου είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από την πιο απρόσωπη και πολλές φορές άψυχη διαδικασία του point and click, η οποία (δεν έχω διαβάσει σχετικά βιβλία αλλά πιθανολογώ πως λένε κάτι παρόμοιο) φέρνει μια υποσυνείδητη αποστασιοποίηση από τη διαδικασία. Δεν έχει σημασία το τι θα μάθεις αλλά και πώς θα το μάθεις.pascal είπε:Και συγνώμη, αλλά στο παραπάνω άρθρο μόνο για ανησυχία γονέων διάβασα και την άποψη μιας συγγραφέως βιβλίου. Ούτε μελέτες είδα ούτε επιστημονικά δεδομένα που υποστηρίζουν ότι το το να γράφεις λιγότερο με στυλό και περισσότερο με πληκτρολόγιο όταν είσαι παιδί, έχει ως αποτέλεσμα το τάδε και το δείνα...
ΥΓ. Φανταστείτε δύο ανθρώπους των σπηλαίων να συζητάνε για το αν είναι καλό να γράφεις με μελάνι σε χαρτί ή με αίμα βούβαλου στα τοιχώματα...