Αλέξια: Άλλη φορά να προσέχω πριν μιλήσω

spy είπε:
Με παρόμοιο σκεπτικό μπορώ να επιχειρηματολογήσω ότι η αρνητική/αδιάφορη εντύπωση που προκαλούν σε κάποιους οι φωνητικές και ερμηνευτικές ικανότητες της Αλέξιας έχει να κάνει περισσότερο με τις επιλογές που έκανε στο παρελθόν και όχι με τις ικανότητες αυτές καθεαυτές.
Προσωπικα δεν ακουσα με καμια προκαταληψη την προσπαθεια της στην τζαζ.

Τη βρισκω μετρια κι αυτο ειναι εντελως υποκειμενικο.

Δε θα ειχα κανενα προβλημα να ακουγα τη Μπεζαντακου σ ενα ''Respect''της Franklin

κι αν το ελεγε καλα να το παραδεχομουνα.Και δεν αυταπατωμαι..

Αντε το παραπανω ειναι μαλλον αδυνατον.

Η Βανδη που ανεφερε ο Μιχαλης,καποια ''ξενα''τα ειπε πολυ καλα ας πουμε,μια φορα που την ακουσα.

Θα θελα μαλιστα να πω οτι εντυπωσιαζομαι με τις ενορχηστρωσεις και παραγωγες της Αλεξια,της οποιας την ερμηνεια ομως βρισκω κατωτερη των περιστασεων και της δουλειας που προφανως επεσε για αυτο το αποτελεσμα.

Δεν παυω να πιστευω βεβαια οτι ολα ειναι θεμα γουστου. ;)

 
spy είπε:
Όντως, στην Ελλάδα έχουμε συνηθίσει σε jazz τραγουδίστριες με ΑΨΟΓΗ προφορά, τόσο καλή ώστε να κλείνεις τα μάτια και να νομίζεις ότι βρίσκεσαι στο Harlem ή -άντε- στο Bronx. Οπότε οι μικροατέλειες στην προφορά της Αλέξιας ενοχλούν ιδιαίτερα...
  Τωρα το λες αοβαρα αυτο,ή μου τη λες λιγακι? να υποθεσω το δευτερο.... ;D

Ρε συ spy, δεν εχει σημασια αν και οι υπολοιπες τζαζ τραγουδιστριες κανουν χοντραδες στην προφορα. Σημασια εχει οτι αυτη για την οποια μιλαμε τις κανει.Ναι, δεν αρνουμαι οτι της κανω αυστηρη κριτικη. Οχι ομως κακοπροαιρετη. Απλα ενω φωνητικα - απο τεχνικη και γκρουβαρισμα -το τζαζ στοιχειο το εχει αρκετα, της τα χαλαει αυτο.Στα δικα μου τα αυτια δηλαδη....Ενω μου αρεσαν τα βιντεο στη αρχη του thread, δεν μπορω να το ευχαριστηθω οσο θα ηθελα ακριβως γι αυτο το λογο.

  Εξαλλου σε αντιθεση με την τεχνικη των αλλων μουσικων οργανων,το τραγουδι ειναι συνδιασμος παιξιματος οργανου - της φωνης - με τεχνικες απαιτησεις αλλα ταυτοχρονα και απαγγελια προφορικου λογου σε καποια γλωσσα. Αν λοιπον επιλεξουμε να ειμαστε πολυ αυστηροι - και σε τοσο απαιτητικο ειδος το δικαιουμαστε - ενας ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΣ τραγουδιστης δεν θα πρεπει να τραγουδαει σε μια γλωσσα την οποια δεν κατεχει αψογα.

 
santso 4 είπε:
   Τωρα το λες αοβαρα αυτο,ή μου τη λες λιγακι? να υποθεσω το δευτερο.... ;D

Ρε συ spy, δεν εχει σημασια αν και οι υπολοιπες τζαζ τραγουδιστριες κανουν χοντραδες στην προφορα. Σημασια εχει οτι αυτη για την οποια μιλαμε τις κανει.Ναι, δεν αρνουμαι οτι της κανω αυστηρη κριτικη. Οχι ομως κακοπροαιρετη. Απλα ενω φωνητικα - απο τεχνικη και γκρουβαρισμα -το τζαζ στοιχειο το εχει αρκετα, της τα χαλαει αυτο.Στα δικα μου τα αυτια δηλαδη....Ενω μου αρεσαν τα βιντεο στη αρχη του thread, δεν μπορω να το ευχαριστηθω οσο θα ηθελα ακριβως γι αυτο το λογο.

  Εξαλλου σε αντιθεση με την τεχνικη των αλλων μουσικων οργανων,το τραγουδι ειναι συνδιασμος παιξιματος οργανου - της φωνης - με τεχνικες απαιτησεις αλλα ταυτοχρονα και απαγγελια προφορικου λογου σε καποια γλωσσα. Αν λοιπον επιλεξουμε να ειμαστε πολυ αυστηροι - και σε τοσο απαιτητικο ειδος το δικαιουμαστε - ενας ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΣ τραγουδιστης δεν θα πρεπει να τραγουδαει σε μια γλωσσα την οποια δεν κατεχει αψογα.
Πάντως Κύπρια και να μην το κατέχει στα Αγγλικά μου κάνει μεγάλη εντύπωση  ;D

η προφορά πάντως στη τζαζ δεν είναι τόσο σημαντική κατα τη δική μου άποψη. έχω ακούσει αρκετές τζαζ μπάντες απο Γαλλία, Γερμανία που έπαιζαν πολύ καλά. Η προφορά δεν με χάλασε καθόλου  :)

 
blue είπε:
και τα τότε τραγούδια της αξιοπρεπέστατα ήταν σε σύγκριση με τη σημερινή φτήνια την οποία παραδεχόμαστε επικαλούμενοι τους νόμους της αγοράς.
Χωρίς να διαβάσω ακόμα τα παρακάτω μηνύματα, πετάγομαι για να πω πόσο συμφωνώ με το παραπάνω.

Επίσης, έχοντας ζήσει εκείνη την εποχή, θα ήθελα να πω ότι και η τότε ποπ παρουσία της ποιοτική ήταν. Επιτέλους, οτιδήποτε ποπ δεν πρέπει να πετιέται στο πυρ το εξώτερον ως μη ποιοτικό.

Όσον αφορά την υποτιθέμενη κακή προφορά της, συγγνώμη, αλλά μου φαίνεται τελείως σουρρεαλιστική ή όλη κριτική.

 
Πάντως Κύπρια και να μην το κατέχει στα Αγγλικά μου κάνει μεγάλη εντύπωση 
Στο NYU ειχα εναν Αιγυπτιο καθηγητη που μιλουσε ισως τα καλυτερα Αγγλικα που εχω ακουσει στη ζωη μου...η προφορα του ηταν χαλια ομως,η γνωση μιας γλωσσας δεν εχει σχεση με την προφορα της και φυσικα ειναι αδυνατον καποιος που δεν εχει την Αγγλικη γλωσσα ως μητρικη να την μιλησει με 100% "σωστη" προφορα.

 
spy είπε:
Με παρόμοιο σκεπτικό μπορώ να επιχειρηματολογήσω ότι η αρνητική/αδιάφορη εντύπωση που προκαλούν σε κάποιους οι φωνητικές και ερμηνευτικές ικανότητες της Αλέξιας έχει να κάνει περισσότερο με τις επιλογές που έκανε στο παρελθόν και όχι με τις ικανότητες αυτές καθεαυτές.

Μάλλον ισχύουν εν μέρει και τα δύο. So what?
  Το θέμα με καλλιτέχνες που έχουν καταγραφεί στο υποσυνείδητό μας κάτω από μια συγκεκριμένη ταμπέλα και προσπαθήσουν, στη συνέχεια, να αλλάξουν ρότα είναι, πως δε μπορεί να τους γίνει,όσο το δυνατό λιγότερο, υποκειμενική(μια και αντικειμενική δεν υφίσταται) κριτική.Πάντα θα κερδίζουν ή θα χάνουν πόντους σε σχέση με το παρελθόν τους.

  θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε τη γνώμη της μουσικής κοινότητας για την Αλέξια,αν αυτή ήταν πρωτοεμφανιζόμενη καλλιτέχνις.Αλλά,δυστυχώς,αυτό δε μπορεί να συμβεί.

 
Superfunk είπε:
ειναι αδυνατον καποιος που δεν εχει την Αγγλικη γλωσσα ως μητρικη να την μιλησει με 100% "σωστη" προφορα.
Ειδικά όταν υπάρχουν (στη συγκεκριμένη γλώσσα) καμμιά 200αριά προφoρές με μεγάλες διαφορές........ ;)

Πάλι μου έρχεται στο μυαλό η κραυγή απελπισίας της Whoοpi Goldberg στην ταινία Jumping Jack Flash όταν προσπαθεί να "αποκωδικοποιήσει" τι λέει ο Jagger στο ομόνυμο τραγούδι:"Speak English, Mick !!!"  ;D

ενας ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΣ τραγουδιστης δεν θα πρεπει να τραγουδαει σε μια γλωσσα την οποια δεν κατεχει αψογα.
Πιστεύεις ότι οι τραγουδιστές της όπερας ότι δεν είναι απαιτητικοί;

 
Ακριβως.

(για αυτο και εβαλα τη λεξη "σωστη" μεσα σε ομοιωματικα)

Επειδη εχω ζησει χρονια στην Αμερικη & ως εκ τουτου εχω ακουσει.....ολες τις προφορες της αγγλικης γλωσσας που υαπρχουν... ;D (απο 100% Λονδρεζικη  μεχρι 100% Τεξανη... ;D)  η "επιρροη" της μητρικης γλωσσας των μεταναστων φαινεται ακομα και σε μεταναστες...3ης γενιας.... ;D..ποσο μαλλον σε ανθρωπους που δεν ζουν σε μια χωρα που η καθομιλουμενη ειναι η αγγλικη....

 
Superfunk είπε:
(για αυτο και εβαλα τη λεξη "σωστη" μεσα σε ομοιωματικα)
Που την έβαλες;  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Καλά της έκανες της ρουφιάνας, που ήθελε να γυρνάει ελεύθερη γύρω-γύρω....

On Topic:

Δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς πρεσβεύει αυτή η γραμμή επιχειρημάτων που ανέπτυξε κυρίως ο spy, δηλ. ότι "δεν υπήρχαν τζαζ κλαμπ" κλπ.

Άμα ρωτήσεις ένα πιτσιρικά "τι θα γίνεις άμα μεγαλώσεις" θα σου πει μερικές φορές "αστροναύτης". Περίπου στα 15 συνειδητοποιεί ότι αυτή η πιθανότητα δεν υπάρχει στην Ελλάδα, και τελειώνει εκεί το θέμα. Για φαντάσου, στα 25 του, να επιμένει ότι θέλει να γίνει αστροναύτης, και μάλιστα επειδή θα εξακολουθήσει να είναι μη-εφικτό να ισχυρίζεται ότι ως εναλλακτική λύση θα κάνει τον...πυροσβέστη φορώντας στολή πυροσβέστη στο "κάθε μέρα παντού"...

 
trolley είπε:
Δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς πρεσβεύει αυτή η γραμμή επιχειρημάτων που ανέπτυξε κυρίως ο spy, δηλ. ότι "δεν υπήρχαν τζαζ κλαμπ" κλπ.

Άμα ρωτήσεις ένα πιτσιρικά "τι θα γίνεις άμα μεγαλώσεις" θα σου πει μερικές φορές "αστροναύτης". Περίπου στα 15 συνειδητοποιεί ότι αυτή η πιθανότητα δεν υπάρχει στην Ελλάδα, και τελειώνει εκεί το θέμα. Για φαντάσου, στα 25 του, να επιμένει ότι θέλει να γίνει αστροναύτης, και μάλιστα επειδή θα εξακολουθήσει να είναι μη-εφικτό να ισχυρίζεται ότι ως εναλλακτική λύση θα κάνει τον...πυροσβέστη φορώντας στολή πυροσβέστη στο "κάθε μέρα παντού"...
Ωραία, θα σου εξηγήσω. Εννοώ ότι μια 23χρονη που ήρθε στην Ελλάδα για ΠΡΩΤΗ φορά μπορεί να μην είχε καλή εποπτεία του πράγματος και να είναι επιρρεπής σε κακούς συμβούλους και λάθος επιλογές (εδώ το παθαίνουν άτομα που έχουν ζήσει όλη τη ζωή τους στην Ελλάδα). Αλλά ακόμη και αν γνώριζε την κατάσταση από τα 10 της, δεν είναι κατακριτέο το ότι τόλμησε να σπουδάσει jazz στο Berklee παρότι ήξερε ότι οι πιθανότητες να κάνει καριέρα ως τραγουδίστρια jazz σε Ελλάδα/Κύπρο ήταν ελάχιστες.

Φυσικά, υπήρχαν και εναλλακτικές λύσεις, π.χ. να δουλεύει σε τράπεζα το πρωί, να κάνει ιδιαίτερα τα απογεύματα και κάθε δεύτερο Σάββατο (ίσως) να συμμετέχει ως guest vocalist σε κάποια μπάντα με κοινό 20 ατόμων. Δεν το έκανε, τι να κάνουμε τώρα;

 
spy είπε:
Ωραία, θα σου εξηγήσω. Εννοώ ότι μια 23χρονη που ήρθε στην Ελλάδα για ΠΡΩΤΗ φορά μπορεί να μην είχε καλή εποπτεία του πράγματος και να είναι επιρρεπής σε κακούς συμβούλους και λάθος επιλογές (εδώ το παθαίνουν άτομα που έχουν ζήσει όλη τη ζωή τους στην Ελλάδα). Αλλά ακόμη και αν γνώριζε την κατάσταση από τα 10 της, δεν είναι κατακριτέο το ότι τόλμησε να σπουδάσει jazz στο Berklee παρότι ήξερε ότι οι πιθανότητες να κάνει καριέρα ως τραγουδίστρια jazz σε Ελλάδα/Κύπρο ήταν ελάχιστες.

Φυσικά, υπήρχαν και εναλλακτικές λύσεις, π.χ. να δουλεύει σε τράπεζα το πρωί, να κάνει ιδιαίτερα τα απογεύματα και κάθε δεύτερο Σάββατο (ίσως) να συμμετέχει ως guest vocalist σε κάποια μπάντα με κοινό 20 ατόμων. Δεν το έκανε, τι να κάνουμε τώρα;
Συμφωνώ με όλα τότε.

Καλή τύχη στη γυναίκα και σε όλους μας.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top