Αγορά Ηλεκτρικής Κιθάρας (βοήθεια)

1. Να την κατεβάσεις τόσο ώστε να μπορείς να παίξεις όπως θέλεις ΕΣΥ άνετα. Άλλοι προτιμούν το χαμηλότερο δυνατό action (όπως εγώ), και άλλοι λίγο ψηλότερο.

Έχει να κάνει καθαρά με τον τρόπο που χτυπάς τις χορδές.

Αν τις χτυπάς απαλά, τότε χαμηλό, αν "σκάβεις" (ή παίζεις με αρκετά σηκώματα), τότε ψηλότερο, γιατί θα ταστάρει η κιθάρα.

2. Η εμπειρία μου λέει ότι καμία κιθάρα δεν χάνει σε όγκο από κατέβασμα χορδών, ούτε οι ακουστικές, ούτε οι ηλεκτρικές.

Αυτό που αλλάζει, είναι ο τρόπος που χτυπάς τις χορδές, και η παλμική κίνηση της χορδής.

Αν η χορδή είναι πολύ χαμηλά, τότε πρέπει να χτυπήσεις πιο απαλά για να μην ταστάρει η κιθάρα, και άρα η παλμική κίνηση της χορδής είναι μικρότερη.

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μικρότερη ένταση σε ακουστικό όργανο (αφού χτυπάς πιο απαλά).

Σε ηλεκτρικό όμως, αλλάζει το πράγμα, αν και όχι εντελώς.

Δεν δίνεις volume με το χτύπημα στις χορδές, το volume το δίνεις με άλλους τρόπους.

Δίνεις όμως "ένταση" στο χτύπημα και δυναμικές.

Θα πρότεινα να δοκιμάσεις να κατεβάσεις μόνος σου το action πριν την πας για σετάπ, για να δεις περίπου που σε βολεύει, έτσι ώστε όταν την πας, να ξέρεις τι να ζητήσεις.
Τα ακούω αυτά που λες και συμφωνώ απόλυτα και ειδικά στις δυναμικες, στο μόνο που θα διαφωνήσω είναι στις ακουστικές. Χάνουν …. και μάλιστα αρκετά. Φαντάσου την taylor που πρόσφατα αποφάσισα να την κατεβάσω γιατί είχα ένα live και ήθελα να παίζω άνετα (γιατί της φοράω και 12αρες) άλλαξε ο ήχος τραγικά. Έγινε άλλο όργανο. Και στις 14 ακουστικες που εχω εχω πειραματιστεί αρκετά και καταλήγω σίγουρα ότι επηρεάζονται από το action. Anyway … 

Ερώτηση, εννοείς από την βέργα να την κατεβάσω; 

 
Έχει να κάνει καθαρά με τον τρόπο που χτυπάς τις χορδές.


Ισχύει κατά το ήμισυ αυτό. Έχει, επίσης, να κάνει με τη δυνατότητα που σου δίδει (το action) να μπορείς να γραπώσεις τη χορδή και να κάνεις bend. Τέλος, έχει να κάνει και με την απόσταση που θα πρέπει να διανύσουν οι χορδές μέχρι να φτάσουν στο ταστο, κατά το πάτημα. Κάποιους δεν τους βολεύει να είναι μακριά οι χορδές, διότι γίνονται πιο αργοί. Χρειάζεται ισορροπία μεταξύ δυνατότητας bending, αλλά και να μην ξενίζει η απόσταση.

 
Στο 15ο ταστο παίξε λιγο κάτω από 2mm. Δες που σε βολεύει.

Οι μαγνήτες είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορια, καθώς εκτός της ρύθμισης τους καθ' ύψος, μπορείς να ρυθμίσεις και έναν έναν του πόλους. Η διαφορά στο ήχο είναι μεγαλη με σωστή ρυθμιση.

Ο κανόνας λέει, γενικότερα, ότι τους ρυθμίζεις με το αυτί, και τους αφήνεις εκεί που σε ικανοποιεί ο ήχος.

Εάν θες μπορώ να σου προτείνω κάποιες αποστάσεις, μια και έχω την ίδια κιθάρα.
Ναι θα το ήθελα αν δεν σου είναι κόπος. 
Το action στο 15ο ταστο είναι στα 2,5….

 
Ισχύει κατά το ήμισυ αυτό. Έχει, επίσης, να κάνει με τη δυνατότητα που σου δίδει (το action) να μπορείς να γραπώσεις τη χορδή και να κάνεις bend. Τέλος, έχει να κάνει και με την απόσταση που θα πρέπει να διανύσουν οι χορδές μέχρι να φτάσουν στο ταστο, κατά το πάτημα. Κάποιους δεν τους βολεύει να είναι μακριά οι χορδές, διότι γίνονται πιο αργοί. Χρειάζεται ισορροπία μεταξύ δυνατότητας bending, αλλά και να μην ξενίζει η απόσταση.


Γιατί "κατά το ήμισυ"?

Όλα αυτά (τα πολύ σωστά) που λες, τα ανέφερα, αλλά όχι με τόση λεπτομέρεια.

 
Γιατί "κατά το ήμισυ"?

Όλα αυτά (τα πολύ σωστά) που λες, τα ανέφερα, αλλά όχι με τόση λεπτομέρεια.


Δεν είδα την παρένθεση. Σόρρυ για την παρέμβαση!

?

 
Δεν είδα την παρένθεση. Σόρρυ για την παρέμβαση!

?


Τι σόρρυ βρε .... :classic_tongue:

Μια χαρά τα γράφεις, καλύτερα από μένα και πιο επεξηγηματικά.

 
Χαχα οκκκκκκ


Πρώτα θα βεβαιωθεί ότι το relief είναι σωστό. Η βεργα δλδ. Με πατημένο 1ο και τελευταίο ταστο, βεβαιώνεσαι ότι υπάρχει ένα ελάχιστο κενό (κάνα χιλιοστό max) στο 9ο ταστο, μεταξύ χορδής και ταστου.

Μετά πας και χαμηλώνεις τη γέφυρα για να κατέβεις προς τα 2mm, και ίσως λίγο πιο χαμηλά.

Μετά κάνεις intonation και καθάρισες...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και ο τεχνικός τι σόι σετάπ θα κάνει μετά? :classic_tongue:

 
Μόλις μέτρησα τη δικιά μου.

Με relief πολύ χαμηλό, έχω action 1,9 στην e, και 2,1 στην Ε (15ο ταστο).

Τα ύψη των μαγνητών είναι στον neck 3,5 στην Ε και 4 στην e, ενώ στον bridge είναι 3,6 στην Ε και 4,2 στην e. Μετρω από τη χορδή μέχρι τη μαύρη βάση του μαγνήτη, με πατημένο το τελευταίο ταστο.

Επισης, έχω σηκωσει τους πόλους (αν θυμάμαι σωστά) μια στροφή στη B, και δύο στροφές στις G, D. Μιλάω και για τις τέσσερις βίδες κάτω από κάθε χορδή.

Δοκίμασε με αυτά για αρχή...

 
Μόλις μέτρησα τη δικιά μου.

Με relief πολύ χαμηλό, έχω action 1,9 στην e, και 2,1 στην Ε (15ο ταστο).

Τα ύψη των μαγνητών είναι στον neck 3,5 στην Ε και 4 στην e, ενώ στον bridge είναι 3,6 στην Ε και 4,2 στην e. Μετρω από τη χορδή μέχρι τη μαύρη βάση του μαγνήτη, με πατημένο το τελευταίο ταστο.

Επισης, έχω σηκωσει τους πόλους (αν θυμάμαι σωστά) μια στροφή στη B, και δύο στροφές στις G, D. Μιλάω και για τις τέσσερις βίδες κάτω από κάθε χορδή.

Δοκίμασε με αυτά για αρχή..
σε σχέση με την βέργα το γνωρίζω καλά γιατί σεταρω τις ακουστικές & και για το χαμήλωμα από το bridge είδα πως γίνεται από ένα βιντεάκι, είναι εύκολο. Το intonation δεν κατάλαβα ακριβώς που εξυπηρετεί. 
Σχετικά με τους μαγνήτες θα το τσεκάρω σε σχέση με την δίκη σου και θα χρησιμοποιήσω τις ρυθμίσεις σου για αρχή. 
 

Και ο τεχνικός τι σόι σετάπ θα κάνει μετά? :classic_tongue:
Κοιτά αν φτιάξω λίγο το action δεν θα την πάω δεν υπάρχει λόγος. Του χρόνου ??

 
σε σχέση με την βέργα το γνωρίζω καλά γιατί σεταρω τις ακουστικές & και για το χαμήλωμα από το bridge είδα πως γίνεται από ένα βιντεάκι, είναι εύκολο. Το intonation δεν κατάλαβα ακριβώς που εξυπηρετεί. 
Σχετικά με τους μαγνήτες θα το τσεκάρω σε σχέση με την δίκη σου και θα χρησιμοποιήσω τις ρυθμίσεις σου για αρχή. 
 
To χαμήλωμα είναι οι δύο βίδες στη γέφυρα πολύ απλό. Πάντα να μετράς κουρδισμενος.

Το intonation εξυπηρετεί στο να έχεις ίδιο τόνο με ανοικτές χορδές, και στο 12ο ταστο. Διότι εάν δεν έχεις σωστό intonation και πιάσεις ένα μπαρέ ακορντο πχ στο 10ο ταστο, θα ακούγεσαι ξεκουρδιστος, τη στιγμή που σε ανοικτό ακορντο θα είσαι κουρδισμενος. Μια μια θα ρυθμίζεις τις χορδές, από τη βιδουλα στα βαγονακια. Θα είναι η τελευταία σου δουλεια αυτή, μετά από βέργα και action.

Κοιτά αν φτιάξω λίγο το action δεν θα την πάω δεν υπάρχει λόγος. Του χρόνου ??


Να μην την πας, φυσικά, εκτός και εάν χρειάζεται κάποια ταστοδουλεια ή κάτι άλλο δύσκολο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
σεταρω τις ακουστικές


Καλά, εσύ κάνεις το δύσκολο, και θέλεις να πας σε τεχνικό για το εύκολο? :classic_biggrin:

Μόνος σου καλύτερα, να μάθεις και τι σετάπ σου ταιριάζει.

Να μην την πας, φυσικά, εκτός και εάν χρειάζεται κάποια ταστοδουλεια ή κάτι άλλο δύσκολο.


Nut το πιθανότερο.

 
Συνήθως, οι μάστορες δεν ξέρουν τις ανάγκες στα ύψη, και σου παραδίδουν μία κιθάρα που δεν σε βολεύει 100%. Είναι καλό να τη ρυθμίζεις μόνος, ώστε να την φέρεις 100% στα μέτρα σου. 

Με τις αλλαγές καιρού, κάμποσες φορές τον χρόνο, θα αναγκάζεσαι να ξαναρυθμιζεις τη βέργα. Έχε το υπόψη σου.

Το αction ρυθμίζει το ύψος των χορδων, περίπου, από το 12ο ταστο και μετά. Το relief (από το truss rod) ρυθμίζει ύψος χορδών μέχρι το 12ο ταστο. Φρόντισε να έχουν οι χορδές την ίδια αίσθηση παντού. Δηλαδή, εάν άνετα κάνεις bend στο 14ο, ενώ στο  4ο ζοριζεσαι να γραπώσεις χορδή, τότε πρέπει να σηκώσεις λίγο το μανίκι. Θα σου κάνει τη ζωή ευκολοτερη, και τις χορδές μαλακοτερες.

 
Συνήθως, οι μάστορες δεν ξέρουν τις ανάγκες στα ύψη, και σου παραδίδουν μία κιθάρα που δεν σε βολεύει 100%. Είναι καλό να τη ρυθμίζεις μόνος, ώστε να την φέρεις 100% στα μέτρα σου. 

Με τις αλλαγές καιρού, κάμποσες φορές τον χρόνο, θα αναγκάζεσαι να ξαναρυθμιζεις τη βέργα. Έχε το υπόψη σου.

Το αction ρυθμίζει το ύψος των χορδων, περίπου, από το 12ο ταστο και μετά. Το relief (από το truss rod) ρυθμίζει ύψος χορδών μέχρι το 12ο ταστο. Φρόντισε να έχουν οι χορδές την ίδια αίσθηση παντού. Δηλαδή, εάν άνετα κάνεις bend στο 14ο, ενώ στο  4ο ζοριζεσαι να γραπώσεις χορδή, τότε πρέπει να σηκώσεις λίγο το μανίκι. Θα σου κάνει τη ζωή ευκολοτερη, και τις χορδές μαλακοτερες.
Το γνωρίζω, ειδικά στο σπίτι έχω θέμα υγρασίας το χειμώνα όποτε όπως καταλαβαίνεις με τόσα όργανα ειδικά όταν αλλάζουν οι εποχές, έχω πολλές διάφορες θερμοκρασιών, όποτε τραβάνε οι κιθάρες. 
το relief λίγο που το είδα πρόχειρα φαίνεται κομπλέ αυτή τη στιγμή όποτε θα σετάρω το ύψος. 
Θα τα δω με ησυχία και πιστεύω το έχω. Είναι όντως πολυ παραμετροποιησιμη αυτή η κιθάρα και πιστεύω θα την φέρω στα μέτρα μου. 

 
Προσοχή με τη ρύθμιση του ύψους μαγνητών. Αν μπεις στο τριπάκι, παίζει να μη βγεις ποτέ και να γίνεις δυστυχής άνθρωπος.

Προσωπικά, σε όσες κιθάρες μου αποφάσισα να επέμβω στο ύψος των μαγνητών, αυτή η επέμβαση δεν τελείωσε ποτέ και επαναλαμβάνεται κάθε φορά που τις πιάνω στα χέρια μου. Κάνω δε κάτι εντελώς ψυχαναγκαστικές ρυθμίσεις του στυλ στροφή του κατσαβιδιού 0,04 μοίρες και νομίζω ότι ακούω διαφορά μετά.

 
Προσοχή με τη ρύθμιση του ύψους μαγνητών. Αν μπεις στο τριπάκι, παίζει να μη βγεις ποτέ και να γίνεις δυστυχής άνθρωπος.

Προσωπικά, σε όσες κιθάρες μου αποφάσισα να επέμβω στο ύψος των μαγνητών, αυτή η επέμβαση δεν τελείωσε ποτέ και επαναλαμβάνεται κάθε φορά που τις πιάνω στα χέρια μου. Κάνω δε κάτι εντελώς ψυχαναγκαστικές ρυθμίσεις του στυλ στροφή του κατσαβιδιού 0,04 μοίρες και νομίζω ότι ακούω διαφορά μετά.


Αυτό εκανα με τους μαμά broadtrons. Κάθε φορά που την έπιαναν, δεν εμένα ευχαριστημένος και συνεχώς σκαλιζα ύψη και βίδες. Μόλις έβαλα τους filtertron, ασχολήθηκα ένα απόγευμα κάνοντας δοκιμές, και από τότε δεν τη ξαναπειραξα. Και οπότε παίζω με καλύπτει 100% ο ήχος. 

Είναι καθαρά θέμα του πόσο σου αρέσει ο ήχος του μαγνήτη...

 
Προσοχή με τη ρύθμιση του ύψους μαγνητών. Αν μπεις στο τριπάκι, παίζει να μη βγεις ποτέ και να γίνεις δυστυχής άνθρωπος.

Προσωπικά, σε όσες κιθάρες μου αποφάσισα να επέμβω στο ύψος των μαγνητών, αυτή η επέμβαση δεν τελείωσε ποτέ και επαναλαμβάνεται κάθε φορά που τις πιάνω στα χέρια μου. Κάνω δε κάτι εντελώς ψυχαναγκαστικές ρυθμίσεις του στυλ στροφή του κατσαβιδιού 0,04 μοίρες και νομίζω ότι ακούω διαφορά μετά.
Κάτσε να καταφέρω πρώτα να την σεταρω σωστά ως προς τα ύψη ??και οι μαγνήτες είναι σε 2η μοίρα. Είμαι εξαιρετικά ψυχαναγκαστικός και εγώ με τα όργανα μου, αλλά δεν έχω πολύ εμπειρία σε ήχο ηλεκτρικής όποτε μάλλον …. Είναι αρκετά πιθανό να μην καταλάβω τυχόν αστοχίες. 

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top