Προβλημα με intonation

The Genius Loci είπε:
Δεν ψάχνεσαι να αρπαχτείς, αλλά αμφισβητείς κάτι χωρίς επιχειρήματα.
Με το να υπενθυμισω οτι μιλαμε για tun-o-matic και οτι δεν ισχυει αυτο για ολα τα bridge? Στο οποιο συμφωνησες και εσυ δινοντας το παραδειγμα του Floyd? Αν σου φαινεται οτι σε αμφισβητησα οκ, συμβαινουν και αυτα.

Για τα υπολοιπα www.google.com

 
Pointy είπε:
Με το να υπενθυμισω οτι μιλαμε για tun-o-matic και οτι δεν ισχυει αυτο για ολα τα bridge? Στο οποιο συμφωνησες και εσυ δινοντας το παραδειγμα του Floyd? Αν σου φαινεται οτι σε αμφισβητησα οκ, συμβαινουν και αυτα.

Για τα υπολοιπα www.google.com
Pathetic.  ::)

Σου θυμίζω προηγούμενα post σου:

Δε νομιζω οτι ειναι τα μονα Wink. Το ανεφερα γιατι μιλαμε για Les Paul, σε αλλα συστηματα εχει σελλακια που κανουν γωνια, σε αλλα δεν κανει γωνια, σε αλλα παει ολο το κομματι μπρος πισω.

Μπορω να σου πω πολλες που δεν κανει "τσαλακωμα" και πολλες που εξαιρουνται και δεν ειναι Floyd, αλλα δεν ψαχνομαι να αρπαχτω, μια διευκρινηση εγραψα να υπαρχει.
Περιμένω να μου πεις μια από τις ΠΟΛΛΕΣ που δεν κάνει "τσαλάκωμα". Δεν λέω ότι δεν υπάρχουν, πολύ πιθανόν να μη τις γνωρίζω.

 
Κατσε και περιμενε, αν νομιζεις οτι εχω ορεξη να πλακωνομαι με τον καθενα που παρεξηγει οτι του κατεβει υπαρχουν πολυ πιο "ευαισθητα" θεματα για αυτο.

 
The Genius Loci είπε:
Τώρα το είδα αυτό.

Είναι λάθος: αν θέλουμε να φτιάξουμε ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ intonation, ξεκινάμε ΠΑΝΤΑ με το βαγονάκι ΤΕΛΕΙΩΣ πίσω.

Μ'αυτό τον τρόπο, μετακινούμε μόνο προς μία κατεύθυνση (μόνο μπροστά) το βαγονάκι, και το "τσαλάκωμα) της χορδής μένει ΠΙΣΩ από αυτό. Αλλιώς θα έχουμε 100% προβλήματα intonation στη συνέχεια.
Ισως η απάντηση στο πρόβλημα να είναι εδω μέσα...Θα πάω για χορδές αυριο....Τελικά που να τοποθετήσω το saddle πρίν κάνω το σετάρισμα γιατί μπερδεύτικα...Πάντως την προηγούμενη φορά που άλλαξα χορδές το saddle στη μι χορδή ήταν ήδη τέρμα επάνω (προς την ταστιέρα)...

 
Gewpornos είπε:
Ισως η απάντηση στο πρόβλημα να είναι εδω μέσα...Θα πάω για χορδές αυριο....Τελικά που να τοποθετήσω το saddle πρίν κάνω το σετάρισμα γιατί μπερδεύτικα...Πάντως την προηγούμενη φορά που άλλαξα χορδές το saddle στη μι χορδή ήταν ήδη τέρμα επάνω (προς την ταστιέρα)...
Λοιπόν, για να μην μπερδεύεσαι άδικα:

1) Πάρε καινούργιες χορδές. Για την ακρίβεια θα έλεγα να μπεις και εσύ στο... club όσων αγοράζουν χορδές... με το τσουβάλι. Είτε από το ebay είτε από το webstrings.com, θα δεις ότι σε συμφέρει να πάρεις καμμιά 12άδα τη φορά, για να μην ξεμένεις, και σε πολύ χαμηλές τιμές.

2) Βγάλε ΟΛΕΣ τις χορδές, αφαίρεσε τη γέφυρα και λάδωσε καλού κακού τις βίδες στα σελάκια, ώστε να μην κολλάνε όταν κάνεις τις ρυθμίσες. Τώρα είναι και μια καλή ευκαιρία να καθαρίσεις την ταστιέρα,  να γυαλίσεις τα τάστα κλπ

3) Ρύθμισε ΟΛΑ τα σελάκια τέρμα πίσω. Έτσι το μόνο που θα χρειάζεται να κάνεις είναι να τα πηγαίνεις μπροστά για το intonation.

4) Πέρνα όλες τις χορδές, κούρδισε, δες για action.

5) Αν το action θέλεις χαμήλωμα/ανέβασμα, ξεκουρδισε τις χορδές, και ρύθμισέ το

6) Κούρδισε στον σωστό τόνο και "τέντωσε" όλες τις χορδές. Ξανακούρδισε. Επανέλαβε το αυτό, μέχρι να μη χάνει καμμία χορδή.

7) Τσέκαρε για intonation. Ο καλύτερος τρόπος είναι, να χρησιμοποιήσεις ένα στροβοσκοπικό κουρδιστήρι, όπως τα Peterson. Αλλά σε κάθε περίπτωση, σύγκρινε την ανοιχτή χορδή με τη νότα στο 12ο τάστο.

8) Θα είναι όλες σίγουρα flat, οπότε ξεκουρδίζεις τελείως την κάθε χορδή, γυρίζεις ελάχιστα τη βίδα, κουρδίζεις και ξαναδοκιμάζεις. Προσπάθησε να ΜΗν χρειαστεί να γυρίσεις το σελάκι "προς τα πίσω", για τους λόγους που αναφέρθηκαν ήδη.

Σίγουρα θέλει αρκετή ώρα και προσοχή, αλλά είναι ο μόνος τρόπος να φτιάξεις σωστό intonation. Και δεν χρειάζεται να το κάνεις συνέχεια, μόνο αν αλλάξεις gauge ή μάρκα χορδών.

Καλή επιτυχία!

 
Ωραία...θα τα ακολουθήσω κατα γράμμα...αλλα έτσι εγκυκλοπαιδικά,τι πετυχαίνουμε με το να ξεκινάμε με το saddle τέρμα πίσω...Τι σημαίνει "τσαλάκωμα"?Ρωτάω γιατι άμα καταλάβω πως λειτουργεί σίγουρα θα μπορώ να εφαρμώσω τα παραπάνω καλύτερα..

 
Gewpornos είπε:
Ωραία...θα τα ακολουθήσω κατα γράμμα...αλλα έτσι εγκυκλοπαιδικά,τι πετυχαίνουμε με το να ξεκινάμε με το saddle τέρμα πίσω...Τι σημαίνει "τσαλάκωμα"?Ρωτάω γιατι άμα καταλάβω πως λειτουργεί σίγουρα θα μπορώ να εφαρμώσω τα παραπάνω καλύτερα..
Εκεί που κάνει γωνία η χορδή, δημιουργείται πάνω στην τελευταία ένα ελαφρύ "στράβωμα" (σύρματα είναι εξάλλου...).

Αυτό, αν βρεθεί στο κομμάτι της χορδής μπροστά από τη γέφυρα (αυτό που "παίζει" δηλαδή) θα σημαίνει ότι η χορδή δεν είναι τελείως ευθεία. Στα καντίνια ειδικά, αυτό δημιουργεί προβλήματα intonation.

Παρεμπιπτόντως, τα ΙΔΙΑ προβλήματα intonation δημιουργούνται και από... το παίξιμο, καθώς οι χορδές κάνουν τέτοια "τσαλακώματα" καθώς πατιούνται στα τάστα. Θα το έχεις δει βγάζοντας χορδές που έχουν παιχτεί πολύ: έχουν γίνει κοτλέ!  ;D

Αυτός είναι ένας βασικός λόγος για να αλλάζονται συχνά οι χορδές: δεν "κουρδίζει" σωστά και παντού το όργανο.  ;)

 
Σχετικά με τη συζήτηση/αντιπαράθεση που είχατε σχετικά με γέφυρες που δεν κάνουν "τσαλάκωμα" είχε πέσει στην αντίληψή μου παλιότερα γέφυρα στην οποία το βαρελάκι της χορδής δεν σταθεροποιούνταν πάνω σε σταθερό σημείο της γέφυρας αλλά στο βαγονάκι καθαυτό. Έτσι, διορθώνοντας τη θέση του βαγονιού μετακινούνταν και το βαρελάκι και άρα το σημείο που ακουμπούσε η χορδή παρέμενε το ίδιο πάντα. Φυσικά η όλη κατασκευή ήταν αρκετά στιβαρή ώστε να λοκάρει (με βίδα άλλεν αν θυμάμαι σωστά) το βαγονάκι στην επιθυμητή θέση για να μη μπορεί να μετακινηθεί και να χάσει κούρδισμα αλλά και για λόγους sustain.

Δυστυχώς δεν έχω συγκρατήσει περισσότερα στοιχεία και επίσης έχω την εντύπωση ότι ήταν γέφυρα για μπάσο (πολύ πιθανόν όμως η ίδια εταιρία να είχε βγάλει και μοντέλο για κιθάρα). Τώρα που το καλοσκέφτομαι, πολύ ενδιαφέρον σαν concept...

 
Babtua είπε:
Σχετικά με τη συζήτηση/αντιπαράθεση που είχατε σχετικά με γέφυρες που δεν κάνουν "τσαλάκωμα" είχε πέσει στην αντίληψή μου παλιότερα γέφυρα στην οποία το βαρελάκι της χορδής δεν σταθεροποιούνταν πάνω σε σταθερό σημείο της γέφυρας αλλά στο βαγονάκι καθαυτό. Έτσι, διορθώνοντας τη θέση του βαγονιού μετακινούνταν και το βαρελάκι και άρα το σημείο που ακουμπούσε η χορδή παρέμενε το ίδιο πάντα. Φυσικά η όλη κατασκευή ήταν αρκετά στιβαρή ώστε να λοκάρει (με βίδα άλλεν αν θυμάμαι σωστά) το βαγονάκι στην επιθυμητή θέση για να μη μπορεί να μετακινηθεί και να χάσει κούρδισμα αλλά και για λόγους sustain.

Δυστυχώς δεν έχω συγκρατήσει περισσότερα στοιχεία και επίσης έχω την εντύπωση ότι ήταν γέφυρα για μπάσο (πολύ πιθανόν όμως η ίδια εταιρία να είχε βγάλει και μοντέλο για κιθάρα). Τώρα που το καλοσκέφτομαι, πολύ ενδιαφέρον σαν concept...
Ενδιαφέρον αν και λίγο ζόρικο στη ρύθμιση intonation φαντάζομαι (όπως εξάλλου και το FR). 

Μήπως λες για τις γέφυρες της Taylor στις νέες της ηλεκτρικές? Κάτι τέτοιο μου θυμίζει τώρα, πάω να το κοιτάξω.

Η γωνία στη γέφυρα πάντως παίζει μεγάλο ρόλο στο tension της χορδής και στην ατάκα.

 
Αντιθέτως, νομίζω θα είναι πανεύκολο το Intonation. Ούτε ξεκούρδισμα-κούρδισμα ούτε τίποτα. Κουρδίζεις τη χορδή σε μια οποιαδήποτε νότα (κοντά στην επιθυμητή βέβαια) και κάνεις το κλασικό check με το 12ο και την αρμονική στο 12ο (σε συνδυασμό με καλό κουρδιστήρι). Αν είσαι flat πηγαίνεις βαγονάκι μπροστά, αν είσαι sharp πίσω. Ως έχει, χωρίς να ξεκουρδίσεις και να ξανακουρδίσεις. Βέβαια θα αλλάξει η νότα της χορδής, αλλά σε αυτήν τη φάση δε μας ενδιαφέρει η απόλυτη νότα αλλά η διαφορά της ανοιχτής με τη 12η και την αρμονική. Όταν βρεις το σημείο του βαγονιού που βγάζει σωστά τις μετρήσεις, λοκάρεις το βαγονάκι με τη βίδα και κουρδίζεις τη χορδή στη σωστή νότα.

Δυστυχώς δεν μπορώ να θυμηθώ πού το είδα το σύστημα. Έχει μερικά χρόνια πάντως, δεν είναι σημερινό το σύστημα.

 
Babtua είπε:
Αντιθέτως, νομίζω θα είναι πανεύκολο το Intonation. Ούτε ξεκούρδισμα-κούρδισμα ούτε τίποτα. Κουρδίζεις τη χορδή σε μια οποιαδήποτε νότα (κοντά στην επιθυμητή βέβαια) και κάνεις το κλασικό check με το 12ο και την αρμονική στο 12ο (σε συνδυασμό με καλό κουρδιστήρι). Αν είσαι flat πηγαίνεις βαγονάκι μπροστά, αν είσαι sharp πίσω. Ως έχει, χωρίς να ξεκουρδίσεις και να ξανακουρδίσεις. Βέβαια θα αλλάξει η νότα της χορδής, αλλά σε αυτήν τη φάση δε μας ενδιαφέρει η απόλυτη νότα αλλά η διαφορά της ανοιχτής με τη 12η και την αρμονική. Όταν βρεις το σημείο του βαγονιού που βγάζει σωστά τις μετρήσεις, λοκάρεις το βαγονάκι με τη βίδα και κουρδίζεις τη χορδή στη σωστή νότα.
Συμφωνώ, αρκεί η βίδα allen που κρατάει το σελάκι να είναι πίσω από τη χορδή.  ;)

 
Τωρα πιστέβω οτι είμαι πλήρως ενημερωμένος για το θέμα intonation...Ευχαριστώ πολύ όλους για τα φώτα τους ;D ;D...Θα γράψω πάλι αύριο μετά το χειρουργείο :P

 
The Genius Loci είπε:
Συμφωνώ, αρκεί η βίδα allen που κρατάει το σελάκι να είναι πίσω από τη χορδή.  ;)
Χμμμ... γιατί το λες αυτό;

 
Babtua είπε:
Χμμμ... γιατί το λες αυτό;
Γιατί αν είναι όπως στο Floyd, πολύ δύσκολα μπορείς να ρυθμίσεις το allen χωρίς να χαλαρώσεις τη χορδή.

 
Δε θυμάμαι ακριβώς πώς ήταν, ενδέχεται να ήταν δύο άλλεν εκατέρωθεν της χορδής...

Ένα-ένα μου έρχονται. Είχα δει αλλού μια γέφυρα που τα βαγονάκια είχαν περιστρεφόμενες ροδελίτσες (ρουλεμάν) εκεί που πατάει η χορδή ώστε σε συνδυασμό με τη σχετικά μικρή γωνία (ώστε να μην "τσαλακώνει" ιδιαίτερα η χορδή) η χορδή κινούνταν ελεύθερα κατά τη μετακίνηση του βαγονιού μπρος πίσω στο intonation, αλλά και κατά το κούρδισμα. Και φυσικά ελαττωνόταν δραματικά το wear της χορδής στο σημείο επαφής ώστε να μη σπάει εύκολα...

 
Ολα κομπλέ παίδες...Αλλαξα χορδές και το πρόβλημα με το intonation λύθηκε...Τρίζει βέβαια αλλα δεν σκοπέυω να αλλάξω το action...Θα το υποστώ...

Και πάλι ευχαριστώ όλους για τα φώτα σας.. ;D ;D

 
Babtua είπε:
Δε θυμάμαι ακριβώς πώς ήταν, ενδέχεται να ήταν δύο άλλεν εκατέρωθεν της χορδής...

Ένα-ένα μου έρχονται. Είχα δει αλλού μια γέφυρα που τα βαγονάκια είχαν περιστρεφόμενες ροδελίτσες (ρουλεμάν) εκεί που πατάει η χορδή ώστε σε συνδυασμό με τη σχετικά μικρή γωνία (ώστε να μην "τσαλακώνει" ιδιαίτερα η χορδή) η χορδή κινούνταν ελεύθερα κατά τη μετακίνηση του βαγονιού μπρος πίσω στο intonation, αλλά και κατά το κούρδισμα. Και φυσικά ελαττωνόταν δραματικά το wear της χορδής στο σημείο επαφής ώστε να μη σπάει εύκολα...
Μπορει να λες για Kahler, οι χορδες ακουμπανε πανω σε ροδελιτσες και δεν κανουν γωνια, τα βαγονακια ομως ειναι ολοκληρα κατω απο τις χορδες. Στα Kahler οι χορδες κυλανε ελευθερα πανω στις ροδελες και δε λυγιζουν, ενω στα Floyd και σε αλλα παρομοια συστηματα και δεν κανει γωνια και μετακινειται ολο το saddle μαζι με το σημειο επαφης οποτε και να εκανε δεν υπαρχει θεμα, αφου το σημειο της χορδης που ακουμπαει παραμενει σταθερο. Παντως το intonation δεν ειναι κατι που ρυθμιζεται σε 30 δευτερολεπτα, θελει το χρονο του, οποτε εμενα (που δεν ειμαι επαγγελματιας ;D) το ιδιο μου κανει.

Τωρα καθομαι και σκεφτομαι, σπανε οι χορδες απο bend αμα εχεις Kahler? Η αμα το παρακανεις βγαινουν απο το saddle και χαλαρωνουν?

Ολα κομπλέ παίδες...Αλλαξα χορδές και το πρόβλημα με το intonation λύθηκε...Τρίζει βέβαια αλλα δεν σκοπέυω να αλλάξω το action...Θα το υποστώ...

Και πάλι ευχαριστώ όλους για τα φώτα σας.. ;D ;D
Αφου εγινε η δουλεια... τωρα βαλε και true temperament frets και εισαι ετοιμος! ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top