- Μηνύματα
- 11,651
- Λύσεις
- 1
- Πόντοι
- 3,578
Ορμώμενος από το θέμα http://www.noiz.gr/index.php?topic=191257 ανοίγω αυτη τη συζήτηση γιατί σκέφτομαι κι εγώ να κάνω μια πατέντα σχετική.
Εχω ξεκινήσει κάτι live και παίζω με τον Roland Cube 30X που μου δίνει τον ήχο που θέλω.
Μόνο που ο ντράμερ (ντραμερ γαρ...) κοπανάει σαν κάφρος από το δεύτερο μέρος του προγράμματος και ο Cube δυσκολεύεται κάπως.
Το έβαλα δίπλα σε έναν παλιό Peavey Encore λαμπάτο 65W και ο ήχος που έβγαινε από το ηχείο του πιτσιρικά ήταν μεγαλύτερος (όχι δυνατότερος) με περισσότερο όγκο και ποιοτικότερος.
Προφανώς η καλά σχεδιασμένη καμπίνα bass reflex με το 10" μεγάφωνο, υπερτερεί του open back ηχείου με 12" για τα γούστα μου. Ασε δε που είναι μολις 9 κιλά και πας σαν άνθρωπος στο gig, με την κιθάρα στο ένα χέρι και τον ενισχυτή στο άλλο.
Σκέφτομαι λοιπόν να φτιάξω μια καμπίνα αντίγραφο ώστε να την παίρνω μαζί όταν παίζουμε, για μεγαλύτερη διασπορά, όγκο αλλά και ένταση (; ). Θα χρειαστεί μια μικρή πατέντα γιατί ο ενισχυτής δεν δίνει έξοδο για έξτρα μεγάφωνα, αλλά... ξέρω κόσμο.
Πέρα από τη διάσταση δεν ξέρω τι μεγάφωνο φοράει και τι αντίσταση έχει.
Εχω 2 επιλογές για την καμπίνα: να βάλω ένα vintage Celestion 12" που έχω από το 80 και κάθεται, σε μια καμπίνα bass reflex (κάτι που δεν ξέρω αν το μεγάφωνο είναι φτιαγμένο γι αυτό), αντίγραφο του 60ρη Cube που έχει ένας φίλος ή να αγοράσω ένα Eminence 10" που γουστάρω και να φτιάξω την καμπίνα του 30ρη. Στη δεύτερη περίπτωση θα κοστίσει το μεγάφωνο παραπάνω.
Ερώτημα: η δεύτερη καμπίνα θα προσφέρει ένταση; Αν είναι 3 db (διπλάσια δηλαδή) τότε καθαρίσαμε. Αν όχι μήπως είναι φρονιμότερο να χτυπήσω τον νέο Cube 40X; (Εδώ που τα λέμε κοστίζει μόλις 200 ευρώ.) Αλλά θα έχει την ίδια απόδοση το ένα μεγαλύτερο σε ισχύ μεγάφωνο από τις δύο καμπίνες;
Υ.Γ. Το'χω κάψει... έτσι; 8)
Εχω ξεκινήσει κάτι live και παίζω με τον Roland Cube 30X που μου δίνει τον ήχο που θέλω.
Μόνο που ο ντράμερ (ντραμερ γαρ...) κοπανάει σαν κάφρος από το δεύτερο μέρος του προγράμματος και ο Cube δυσκολεύεται κάπως.
Το έβαλα δίπλα σε έναν παλιό Peavey Encore λαμπάτο 65W και ο ήχος που έβγαινε από το ηχείο του πιτσιρικά ήταν μεγαλύτερος (όχι δυνατότερος) με περισσότερο όγκο και ποιοτικότερος.
Προφανώς η καλά σχεδιασμένη καμπίνα bass reflex με το 10" μεγάφωνο, υπερτερεί του open back ηχείου με 12" για τα γούστα μου. Ασε δε που είναι μολις 9 κιλά και πας σαν άνθρωπος στο gig, με την κιθάρα στο ένα χέρι και τον ενισχυτή στο άλλο.
Σκέφτομαι λοιπόν να φτιάξω μια καμπίνα αντίγραφο ώστε να την παίρνω μαζί όταν παίζουμε, για μεγαλύτερη διασπορά, όγκο αλλά και ένταση (; ). Θα χρειαστεί μια μικρή πατέντα γιατί ο ενισχυτής δεν δίνει έξοδο για έξτρα μεγάφωνα, αλλά... ξέρω κόσμο.
Πέρα από τη διάσταση δεν ξέρω τι μεγάφωνο φοράει και τι αντίσταση έχει.
Εχω 2 επιλογές για την καμπίνα: να βάλω ένα vintage Celestion 12" που έχω από το 80 και κάθεται, σε μια καμπίνα bass reflex (κάτι που δεν ξέρω αν το μεγάφωνο είναι φτιαγμένο γι αυτό), αντίγραφο του 60ρη Cube που έχει ένας φίλος ή να αγοράσω ένα Eminence 10" που γουστάρω και να φτιάξω την καμπίνα του 30ρη. Στη δεύτερη περίπτωση θα κοστίσει το μεγάφωνο παραπάνω.
Ερώτημα: η δεύτερη καμπίνα θα προσφέρει ένταση; Αν είναι 3 db (διπλάσια δηλαδή) τότε καθαρίσαμε. Αν όχι μήπως είναι φρονιμότερο να χτυπήσω τον νέο Cube 40X; (Εδώ που τα λέμε κοστίζει μόλις 200 ευρώ.) Αλλά θα έχει την ίδια απόδοση το ένα μεγαλύτερο σε ισχύ μεγάφωνο από τις δύο καμπίνες;
Υ.Γ. Το'χω κάψει... έτσι; 8)