62 Jazz Bass Wiring

audiokostas

V.I.P.
Μηνύματα
12,681
Πόντοι
38
Λίγους ενδιαφέρει και ακόμα λιγότερους θα απασχολήσει αλλά ας το αναφέρω μιας και προσπαθώντας να παίξω με το καινούριο μου project αποφάσισα να χρησιμοποιήσω precision σώμα (σκαμμένο –φχαριστώ Νάσο- για έναν έξτρα J σε 70s bridge position) και να χρησιμοποιήσω το original pickguard με το jack επάνω του και όχι σκαμμένο στα πλάγια.

Ως εκ τούτου, θεώρησα σαν λογική επιλογή την λύση της συνδεσμολογίας που  προσωπικά την θεωρώ ως μία από τις πιο ενδιαφέρουσες passive συνδεσμολογίες σε fenderοειδές (και όχι μόνο) μπάσο.

Όπως ίσως καταλάβατε από τον τίτλο μιλάω για την συνδεσμολογία  του 62 Jazz Bass (αν και θα χρησιμοποιηθεί σε P/J) με τα δύο ομοκεντρικά pots που είναι για ένα (Volume και  Tone μαζί ) για κάθε μαγνήτη.
jazz-bass-controle-plate-62-vintage-reissue.jpg


Δεν είμαι ειδικός επ ουδενί αλλά οι περισσότεροι ειδικοί στα τοιαύτα πειράγματα είναι πολύχορδοι και δεν θα έχουν ασχοληθεί με αυτό το bass plate.

Η συνδεσμολογία λοιπόν αυτή δίνει την ευελιξία να μπορείς να διαχειρίζεσαι το blend των μαγνητών κατά το δοκούν. Από την άλλη, σε live καταστάσεις θέλει λίγη προσοχή και εξοικείωση γιατί με τα μικρά ομοκεντρικά knobs, η αλλαγή στα γρήγορα (και τυφλά) προϋποθέτει μεγαλύτερη ακρίβεια αντί των κλασσικών VVT ή VT με τριθέσιο switch..

Το βασικό σχεδιάγραμμα της Fender είναι το επισυναπτόμενο αλλά δεν σημαίνει ότι ήταν και το μόνο που χρησιμοποίησε η Fender. Και αυτό όχι μόνο γιατί υπήρχαν διαφορές στην τιμή των πυκνωτών (και βάλτε σοβαρούς πυκνωτές και όχι αυτές τις αηδίες τα χαπάκια) αλλά και επειδή στο διάστημα 60-62 η Fender χρησιμοποιούσε  και δύο αντιστάσεις (δεύτερο επισυναπτόμενο) 220Κ carbon στην έξοδο από τα pots προς το jack προκειμένου να αποτρέπει το crosstalk μεταξύ των pots. Σαφώς και δεν είναι απαραίτητο να πάρετε (όσοι πάρετε) carbon αφού η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Μάλλον διαφωνώ με το 220Κ καθότι υποπτεύομαι ότι πιθανόν να έχει μεγάλο roll-off στα ψηλά και ίσως θα ήταν προτιμότερο γύρω στα 150Κ για να κάνει και την δουλειά του αλλά άμα θέλετε να είστε period correct……

Τα pots επίσης ήταν διαφορετικά καθότι υπήρχαν 250/250 αλλά και 300/500. Σήμερα πιο εύκολα θα βρείτε τα CTS με 250Κ/500Κ και είναι μια χαρά.

Προσοχή θέλει στα knobs καθότι οι άξονες των pots είναι στα 1/4 και 3/16 της ίντσας αντίστοιχα και ως εκ τούτου θέλουν knobs με διάμετρο τρύπας κοντά 5mm/7mm αντίστοιχα με αποτέλεσμα η πλειάδα των 6mm/8mm που υπάρχουν στο εμπόριο, να μην κάνει και να χρειάζεται τα αντίστοιχα Fender (τους απατεώνες) η να φτιάξετε τα δικά σας. Το να «χοντρύνετε» (εγώ επιχείρησα με θερμοσυστελλόμενο ή/και τεφλόν) τους άξονες, μάλλον θα ναι μάταιο καθότι οι ανοχές μεταξύ των δύο knobs είναι μικρές και αν δεν κάτσει ακριβώς το knob και παίζει ελάχιστα, γυρνώντας το ένα στέλεχος, γυρνάει και το άλλο.

Θα ενημερώσω με το πέρας των εργασιών αλλά μέχρι τότε, δεκτές οιεσδήποτε επισημάνσεις / παρατηρήσεις.

62JazzBassWiringDiagram.jpg

Fender_60-62_JVVTT_schematic.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η ερώτηση του (πολύ) μαλάκα που έχει δεκατέσσερα χρόνια στα studio Jazz bass απέναντί του: το κλασικό configuration των τριών pots ποιό είναι; Όχι το vol/vol/tone που νόμιζα;

Επίσης, αυτή η συνδεσμολογία γίνεται "because I can" ή κάνεις όντως βαρειά χρήση pots σε πραγματικό χρόνο;

Ωραία πράγματα πάντως. Πες μας περισσότερα για το project, για τα υλικά σου... Μαγνήτες, τί;

 
Earendil είπε:
vol/vol/tone που νόμιζα;
Και πολύ σωστά νόμιζες. Τα stacked knobs τα είχε από το 60 ως το 62 με v/t v/t. Μετά το γύρισε σε αυτό που ισχύει μέχρι σήμερα- εκτός από τα RI 62 μοντέλα. 

 
Earendil είπε:
Η ερώτηση του (πολύ) μαλάκα που έχει δεκατέσσερα χρόνια στα studio Jazz bass απέναντί του: το κλασικό configuration των τριών pots ποιό είναι; Όχι το vol/vol/tone που νόμιζα;
VVT είναι το κλασσικό και άλλαξε γύρω στο 61 από το VT/VT

Υπάρχει και η παραλλαγή Master/Blend/Tone.

Θέμα γούστου πάντα.

Άλλοι λένε ότι η αλλαγή έγινε λόγω κόστους κατασκευής (μακράν το πιθανότερο), άλλοι λόγω signal loss του αρχικού (o Fender τέτοιες ευαισθησίες; Απίθανο το κόβω) άλλοι λόγω ευκολίας παιξίματος.

Όπως και να χει το VVT επικράτησε.

Η επιλογή έγινε όπως είπα κυρίως για χωροταξικούς λόγους στο precision σώμα αλλά και για novelty και εκούσιο βασάνισμα.

Σπάνια κάνω αλλαγές κατά τη διάρκεια του τραγουδιού αλλά between songs κάτι παλεύω να διορθώσω ή να προλάβω.

Και άμα μπορώ να έχω την δυνατότητα, γιατί όχι;

Οι μαγνήτες είναι ένας Wizard (το κλεισε το μαγαζί ο Ουαλός) Traditional στον P και ένας J Vintage Noiseless στη γέφυρα.

Λεπτομέρειες για το υπόλοιπο project όταν τελειώσει και κάτσει φρόνιμα για να το φωτογραφίσω.

 
audiokostas είπε:
[...]

Οι μαγνήτες είναι ένας Wizard (το κλεισε το μαγαζί ο Ουαλός) Traditional στον P και ένας J Vintage Noiseless στη γέφυρα.
Πράγματι μας την κάθησε ο Andy και η πίκρα είναι μέγιστη παρόλο που δε προβλέπονταν ψώνια.

Εκπληκτικοί P-90. Πού να βολοδέρνουν...

Ωραία συνταγή μυρίζομαι.  ;)

 
Earendil είπε:
Πράγματι μας την κάθησε ο Andy και η πίκρα είναι μέγιστη παρόλο που δε προβλέπονταν ψώνια.

Εκπληκτικοί P-90. Πού να βολοδέρνουν...
Άστα. Τώρα που τους θέλω (αφού σκάψω την Melody Maker για δύο αποτέτοιους)  ;) ;D.

Τι να κάνουμε.... next please.... ;D

Ωραία συνταγή μυρίζομαι.  ;)
Θενξ αλλά κλασσικό (σχεδόν) PJ φκιάνω.

Μα τίποτα όμως να μην κάτσει καλά αμέσως; Όλα στραβά;

 
Επανήλθαμε στην δράση βλέπω!

Για να το ακούσουμε, γιατι ότι και να λέει στο μάτι ό ήχος ειναι το παν 8)

 
Ωραία τα λες  Κώστα  και σωστά!!! ;)  αλλά στο τέλος  σε βλέπω πάλι  να καταλήγεις σε κάτι τέτοιο:http://www.bestbassgear.com/p-retro-preamp.htm ;D

Για την ιστορία  το πρωτότυπο  jazz  το  1959, είχε VVT συνδεσμολογία  και φόραγε  κάτι πενταπολικούς  κακομαγνήτες  σαν τις  jazzmaster , ευτυχώς  δεν βγήκε έτσι στην παραγωγή.  ;D

 
nasokosm είπε:
Επανήλθαμε στην δράση βλέπω!

Για να το ακούσουμε, γιατι ότι και να λέει στο μάτι ό ήχος ειναι το παν 8)
Μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνω Νάσο (και πάλι ευχαριστώ).

Διαφωνώ σε αυτό που λες γιατί όσο και ο ήχος να ναι αστέρι, άμα δεν σε φκιάνει στο μάτι, δεν ....

Αντίθετα αν σου φτιάχνει το μάτι και σου κάθεται στο χέρι, θα ρθει κι ο ήχος.

Ωραία τα λες  Κώστα  και σωστά!!! ;)  αλλά στο τέλος  σε βλέπω πάλι  να καταλήγεις σε κάτι τέτοιο:http://www.bestbassgear.com/p-retro-preamp.htm ;D
Σε ευχαριστώ πολύ φίλε Λευτέρη αλλά δεν θα (ξανα)πάρω.

Και αυτό γιατί

α) Το συγκεκριμένο είναι για έναν μαγνήτη

β) Είναι πανάκριβο

γ) Έχει μπαταρία

δ) Έχει βάρος (σιγά ρε Κώστα....)

ε) Είχα στο Jazz ένα P-Retro deluxe και απλά έσκιζε. Έκανε τα πάντα με τις  παραμετροποιήσεις του. Εκτός από τον passive vintage ήχο που δεν του βγαινε όπως ήθελα. Μπορεί (το πιθανώτερο) να φταιγα εγώ. Χώρια που στο σπίτι μου (μόνο) έπιανε και ραδιοσταθμό στο active mode !! Αν και το G&L μου το παθαίνει αυτό όπως και μερικές ιδιοκατασκευές που χω. Μόνο το medium scale που το χω full active EMG δεν παθαίνει τίποτα.

Τι να πω. Δεν ψάχνω, δεν ερευνώ, απλά πιστεύω.  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σου χω  όμως carbon  resistors στα  220K  για να είσαι  period correct  8)  και μη σκας  για  το roll off  δεν ισχύει  και τόσο.

 
lgbesios είπε:
Σου χω  όμως carbon  resistors στα  220K  για να είσαι  period correct  8)  και μη σκας  για  το roll off  δεν ισχύει  και τόσο.
Θενξ αλλά σήμερα-αύριο λέω να το φτιάξω.

Period correct δεν θα μαι καi ούτε καίγομαι αφού όλο το set δεν έχει σχέση με re-issue.

Έχω κάτι vintage PIO πυκνωτές .039 (μικρότερος από τον 0.50 για τον P αλλά μεγαλύτερος από τον .022 για τον J αλλά δεν πειράζει, δεν τραβιέμαι για πυκνωτές τώρα αν και ήθελα να πάω σε ένα μαγαζί στην Αθήνα που του χουν ξεμείνει bumblebees - που έχω στο diy jazz - σε λογικότατη τιμή) στα 400V (overkill το ξέρω αλλά είπαμε, ότι είχα) και πήρα μερικές αντιστάσεις 1/4w (100Κ, 150Κ, 220Κ) 5% και μια χαρά όλα. Είναι ψιλομεγαλούτσικοι οι πυκνωτές και χωροταξικά υπάρχει ένα ζόρι αλλά κάπως θα το κεντήσουμε.  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επανέρχομαι σε αυτό το περιορισμένου ενδιαφέροντος θέμα για να προφυλάξω με την εμπειρία της κακοτυχίας μου τους πιθανούς υλοποιητές.

Είπα λοιπόν να μην τσιγκουνευτώ και να πάρω τα CTS pots της Fender και μιας και τα knobs ήταν μιδαμινής αξίας τα πήρα Κινέζικα για να πειραματιστώ. Η Αμερικανομαλακία με τις περίεργες ίντσες στο shaft των pots της CTS δεν εφάρμοσε στις τρύπες από τα Κινέζικα.

Τι να κάνουμε, παίξαμε και χάσαμε. Ας πάρουμε λοιπόν της Fender τα αμερικάνικα concentric knobs (Τα μαυρα πλαστικά με την άσπρη ένδειξη part# 0049412000 & 0049411000 ) να τελειώνουμε.

ΑΜ ΔΕ !!!

H κλασσική ιντσομαλακία συνεχίζεται. Ενώ το πάνω knob εφαρμόζει μια χαρά, το κάτω έχει μισό χιλιοστό διαφορά (1/4= 6,35mm η τρύπα ενώ το στέλεχος 17/64=6,75mm) που να χέσω.

Και θα μου πεις ε, καλά ρε συ, βάλε το μολύβι με γυαλόχαρτο και πάρτο λίγο.

Άντε και ξεπερνάω το κόλλημα "σε πλήρωσα ρε παπάρα για να πάρω τα δικά σου και να τελειώνω και με ξαναγυρνάς στο τρύπα-τρίψε". Τελειώσαμε;

ΑΜ ΔΕ !!!

Και αυτό γιατί ο παπάρας ο Αμερικάνος που το σχεδίασε έβαλε αγνώστου ιντσοδιαδιαμετρήματος αλλενόβιδες (στην κάτω knob δεν μπορώ να βρώ τόσο ψιλό αλενάκι) στα knobs πάνω και κάτω οι οποίες, κυρίες και κύριοι, είναι διαφορετικού διαμετρήματος η μία με την άλλη. ΕΛΕΟΣ !!

Συμπέρασμα. Αν το κάνετε το επιχείρημα, αγνοήστε ότι γράφει Fender επάνω του. Παίρνετε 2 concentric Audio 250/250 της Alpha (και ποιοτικά είναι και period correct είναι και σωστές τιμές έχουν) με 6 και 8 mm shaft και από knobs έχετε εκατομμύρια μεταλλικές/πλαστικές/ξύλινες (ναι ρε φίλως τα cocobolo knobs δώσαν άλλο αέρα στα πρίμα μου) επιλογές σε concentric.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε συμπονώ βαθιά.

Αυτό.

Δεν έχω κάτι να προσθέσω, οπότε το γυρνάω στο ελαφρολαϊκό.

mitsotakis030112.jpg


Είμαι βέβαιος ότι η συναρμολόγησις του εν λόγω ηλεκτρικού κόντρα μπάσου θα είναι ανέφελος και επιτυχής.

 
Που λέτε λοιπόν, το χα τελειώσει, έπαιζε, κάτι δεν πήγαινε καλά, πολλά μου έκατσαν στο ενδιάμεσο και η αποπεράτωσις του μετατέθηκε για λίγο μετά του Αγίου Κάποτε.

Το ΣΚ όμως, που για κάποιο ανεξήγητο λόγο βρέθηκα με λίγο ελεύθερο χρόνο, μιας και σκόνταψα στον οπλοβαστό που είχα το μπασάκι επάνω του, είπα να το ξαναδώ.

Το καθάρισα λίγο στα ηλεκτρικά του, βίδωσα, τέντωσα, κούρδισα, έπαιξα.

O P-bass μόνος του σκοτώνει.

Ο Jazz στο bridge μόνος του είναι πολύ καλός.

Και οι δύο μαζί, σκοτώνονται.

Δηλαδή;

Εκεί που παίζει ο P ανεβάζεις τον J και όλα καλά αλλά μόλις πας το J στο full, πηδιέται ο ήχος, honkινίλα και πριμαδούρα και που τον πήγατε τον ήχο μου ωρε μαγνήτες;

Εκοβες τον J; Όλα καλά.

Έκοβες τον P; Πάλι καλά. (πολύ παρεξηγημένος - και άδικα- ο vintage noiseless της Fender)

Και οι δύο; Άντε γειά.

Προφανώς έχουμε ζήτημα φάσης. Επειδή διπλοτσέκαρα τις κολλήσεις, οι πόλοι ήταν μια χαρά στα pots αλλά τι να κάνουμε, αφού έτσι θέλει....

Πάμε ξανά.

Pickguard έξω γαμώ τα P-bass μου (ενώ τα Jazz τα παιζεις και με πλακέτα ανοιχτή χωρίς να βγει το pickguard)

Αλλάζω τη φάση του J.

Pickguard στη θέση του.

Πάμε ο P..... Ωραίος....

Πάμε ο J......Ωραίος κι αυτός.

Πάμε και οι δύο ...... Αυτό ήτανε. Παίζει μια χαρά ....

Αλλά όχι, κάτσε, δεν είναι δυνατόν, που πήγε η D ποιός έκλεψε την G ;

To μπάσο επαιζε καλά τις δύο Ε & Α χορδές αλλά ψόφαγε (όταν ήταν και οι δύο μαγνήτες ανοιχτοί full) στις άλλες δύο.

Ήταν προφανές ότι ο P ήταν πλέον εκτός φάσης.

Προσέφερα στο μπάσο ένα ευχολόγιο για το γεναλογικό δέντρο το δικό του και της Fender και είπα ως νέος Sir Μπιθι "Ααααααααααααύριο πάλι..." ακουμπώντας το στον οπλοβαστό.

Το χετε ξανασυναντήσει αυτό το πράμα ρε παιδιά;

Να το θεωρήσω οιωνό;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
KAI ΟΜΩΣ ΤΙΠΟΤΑ !!!

Όλοι οι συνδυασμοί φάσης δοκιμάστηκαν.

Έχω την ισχυρή εντύπωση ότι κάτι παίζεται με τα φορτία των μαγνητών στην full θέση (και με την συγκεκριμένη συνδεσμολογία) λόγω της ύπαρξης P-μαγνήτη (ουσιαστικά humbucker) και μονού (Jazz) σε ένα κύκλωμα σχεδιασμένο για δύο μονούς.

Οι λύσεις που απομένουν είναι οι κάτωθι:

α) Βάζω έναν jazz humbucker πίσω (νομίζω ότι ο Bill Lawrence κάνει) να ισορροπήσουν οι γεύσεις

β) Αλλάζω το κύκλωμα σε V/V stacked και tone ξέχωρα και κοινό και για τα δύο vol

γ) Να δω αν χωράει το active PJ σετ που έχω (αν και το προορίζω για αλλού και δεν θέλω)

δ) Να βάλω έναν πυκνωτή 0.1 φορτίο στο hot του P για να ισσοροπήσει το κύκλωμα (μη με ρωτάτε γιατί, κάπου το διάβασα και δεν θυμάμαι)

ε) Να υλοποιήσω την λύση που θα προτείνετε (εξυπνάδες τιμωρούνται με μπασοχορδομαστίγωμα σε ρυθμούς thrash metal)

Βοηθάτε Χριστιανοί.

 
Να κανεις αυτο που κανω ΠΑΝΤΑ εγω στα PJ μου. Mini switch ON/ON/ON για επιλογη μαγνητων, ενα volume κι ενα tone. To διακοπτακι χωραει μεταξυ tone και jack. Δεν θα χεις blend ομως...

 
petersp είπε:
Να κανεις αυτο που κανω ΠΑΝΤΑ εγω στα PJ μου. Mini switch ON/ON/ON για επιλογη μαγνητων, ενα volume κι ενα tone. To διακοπτακι χωραει μεταξυ tone και jack. Δεν θα χεις blend ομως...
Σε ευχαριστώ Πέτρο.

Το σκέφτηκα, έχοντας παίξει και με τέτοια μπάσα, αλλά είναι το blend που θέλω.

Αν δεν γίνει αλλιώς όμως.......

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top