22 τάστα vs 24 τάστα

Προσοχη:Αν εχουμε μια 25.5 scale κιθαρα με 22 ταστα και μια με 24 ταστα, η αποστασεις μεταξυ των ταστων (πχ μεταξυ 5ου και 6ου) ειναι ακριβως οι ιδιες.

Το scale αναφερεται στο μηκος της χορδης, ΟΧΙ της ταστιερας. Το να εχεις 24 αντι για 22 ταστα δε σημαινει οτι θα στριμωξεις 24 ταστα στο ιδιο μηκος ξυλου που πριν ειχες 22. Θα αυξηθει το μηκος του ξυλου.

Αρα μια 24.75 κιθαρα με 24 ταστα θα εχει στο 20-22 ταστο τις ιδιες διαστασεις με μια που εχει 22 ταστα, οποτε δε παιζει θεμα μη-ανεσης λογω μεγεθους δαχτυλων.
Αυτο τωρα σιγουρο;Γιατι ειχα την εντυπωση οτι κατι τετοιο συμβαινει μονο στα 24αρια necks της Warmoth , οπου ο neck μαγνητης καλυπτεται τελειως απο την επεκταση της ταστιερας.Σε κανενα αλλο 24αρι neck δεν ειναι τοσο εμφανες κατι τετοιο.

http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/FretboardExtensions.aspx

 
να πεταξω μια βλακεια?

Γινεται να βαλεις μινι μαγνητη μεσα στην ταστιερα-μπρατσο, κατω απο τα ταστα προς το τελος της ταστιερας ως προς καλυτερο ηχο-τονικοτητα?

Κοτσανα?

 
duckino είπε:
Αυτο τωρα σιγουρο;Γιατι ειχα την εντυπωση οτι κατι τετοιο συμβαινει μονο στα 24αρια necks της Warmoth , οπου ο neck μαγνητης καλυπτεται τελειως απο την επεκταση της ταστιερας.Σε κανενα αλλο 24αρι neck δεν ειναι τοσο εμφανες κατι τετοιο.

http://www.warmoth.com/Guitar/Necks/FretboardExtensions.aspx
Μα μια Ιμπανεζ που είναι κατασκευασμένη για 24 τάστα έχει τον neck μαγνήτη σε μια συγκεκριμένη θέση, που να βολεύει... Αν μιλάμε για στρατ, που εννοείται ότι δεν είναι κατασκευασμένη για να έχει 24 τάστα, είναι λογικό (3 τάστα είναι αυτά) να χρειάζεται άλλο routing για να μην καλύπτεται ο neck μαγνήτης...

να πεταξω μια βλακεια?

Γινεται να βαλεις μινι μαγνητη μεσα στην ταστιερα-μπρατσο, κατω απο τα ταστα προς το τελος της ταστιερας ως προς καλυτερο ηχο-τονικοτητα?

Κοτσανα?
Παίζει ότι δεν κατάλαβα τίποτα;

 
zampination είπε:
να πεταξω μια βλακεια?

Γινεται να βαλεις μινι μαγνητη μεσα στην ταστιερα-μπρατσο, κατω απο τα ταστα προς το τελος της ταστιερας ως προς καλυτερο ηχο-τονικοτητα?

Κοτσανα?
καθολου κοτσανα!

σε προλαβε ο Roth

επειδη με τα 49353698569576954 ταστα που εχει η κιθαρα του δεν μπορουσε να εχει neck μαγνητη εχει βαλει εναν απο κατω γιατι οπως ο ιδιος ειπε δεν ηθελε να χασει το συγκεκριμενο ηχο

τι πατεντα κ τι μαγνητη χρησιμοποιει δεν ξερω ακριβως  :P

με μια καλη ματια δες στην πρωτη sky guitar

SkyGuitar.jpg


 
Ναι μιλαω κι εγω για (super)strat με 24 ταστα και τρεις μαγνητες (HSS) και οχι για Ibanez.Απο την αλλη ... βλεποντας μια στρατοκαστερ , διαπιστωνει κανεις οτι απο το σημειο που τελειωνει η ταστιερα (μετα το 22ο ταστο) μεχρι τον neck μαγνητη υπαρχει ενα μικρο κενο οπου , αν τα φερεις ισα-ισα , μπορουν να χωρεσουν αλλα 2 ταστα και να ρθουν διπλα ακριβως στον μαγνητη.Αντε το πολυ να χρειαστει να παει κανα μισο χιλιοστο πιο κατω.Λες να χαλασει ο ηχος του neck εξαιτιας αυτου του μισου χιλιοστου;

Αυτο που λεω φαινεται και στην φωτο της Sky guitar.Το 24ο ταστο ειναι τσιμα τσιμα με το "νοητο" neck , αν το προσεξατε , ισως και να χρειαζεται λιγακι να τον σπροξει.

Thanx για τη φωτο blueslick.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ πιστεύω οτι η διαφορά στον ήχο του neck μαγνήτη σε κιθάρες με 22 και 24 τάστα δεν έχει να κάνει με αρμονικές γιατί απλά σχεδόν ποτέ δεν παίζεις τη χορδή ελεύθερη.

Έχει να κάνει στο ότι π.χ. στα 21 και στα 24 τάστα ο bridge μαγνήτης είναι στην ίδια θέση ως προς τη γέφυρα (και κατά συνέπεια στο τέλος του μήκους της χορδής) ενώ ο neck μαγνήτης είναι σημαντικά πιο μακρυά απο τη γέφυρα στην περίπτωση των 21 τάστων απο την περίπτωση των 24 (σχεδόν 3cm).

Το αποτέλεσμα είναι ο neck μαγνήτης να είναι ουσιαστικά πιο "neck" στην περίπτωση των 21 τάστων απο την περίπτωση των 24 (που πάει σχεδόν στη μέση της απόστασης neck και middle, ως προς τη γέφυρα)

Τώρα στην περίπτωση 21 και 22 τάστων στο ίδιο όργανο (strat, tele κλπ) δεν πιστεύω οτι υπάρχει απολύτως καμία διαφορά παρά μόνο λειτουργικές διαφορές (αφαίρεση pickguard όπως προείπε και ο SF κλπ)

 
bluezlick είπε:
καθολου κοτσανα!

σε προλαβε ο Roth

επειδη με τα 49353698569576954 ταστα που εχει η κιθαρα του δεν μπορουσε να εχει neck μαγνητη εχει βαλει εναν απο κατω γιατι οπως ο ιδιος ειπε δεν ηθελε να χασει το συγκεκριμενο ηχο

τι πατεντα κ τι μαγνητη χρησιμοποιει δεν ξερω ακριβως  :P

με μια καλη ματια δες στην πρωτη sky guitar

SkyGuitar.jpg
Πιανει κανονικα ο μαγνητης παρα το παχος της ταστιερας?? κ γω κατι παρομοιο σκεφτομουν αλλα με 24 ταστα κ ο μαγνητης στη θεση οπως πχ μιας les paul αλλα οσο πιο μπροστα (προς μανικι) γινεται για να πιασει τον "Τελειο" ηχο! αν ξερουμε σε πιο σημειο ειναι αυτος ο τελειος ηχος φυσικα.

Οποτε αν "υποθεσουμε" πως ο τελειος ηχος σε μια 24ταστα κιθαρα ειναι (πχ λεμε τωρα) στο 15ο ταστο, θα μπορουσαμε να τοποθετησουμε εκει καποιον μαγνητη? αν κ λογικα no way γιατι θα παρεμβαλεται κ το truss rod. Βλακειες λεω, τελοςπαντων. Απλα εχει τα τελευταια 5-10λεπτα κολλησει στο μυαλο μου η εικονα μιας κιθαρας οπου σε ολο το fretboard βλεπω EMG k seymour duncan ωστε να εχεις τις απολυτες επιλογες ηχου!

Αρε φαντασια! :D

 
Αυτή η άποψη με την μετατόπιση του neck μαγνήτη σε κιθάρα με 24 τάστα και την αλλοίωση προς το χειρότερο του ήχου είναι και αυτή που ακούγεται περισσότερο. Πιθανότατα να είναι και σωστή. Πριν από λίγο καιρό πάντως, είχα διαβάσει σε κάποιο site (δεν θυμάμαι δυστυχώς πληροφορίες για να δώσω το link, οπότε σίγουρα χάνω σε εγκυρότητα.... ;) ;) ;)) την ακριβώς αντίθετη άποψη! Ο τύπος με αμέτρητα σχεδιαγράμματα με αρμονικές και ταστιέρες 22 και 24 τάστων αποδείκνυε ακριβώς το αντίθετο! Ότι δηλαδή στα 22 τάστα έχουμε λάθος τοπολογία στους μαγνήτες και μάλιστα υποστήριζε ότι επειδή οι μεγάλες εταιρείες είχαν παράδοση στα όργανα με 22 τάστα, δεν δέχονταν να το παραδεχτούν από εγωισμό...

Άν κάποιος γνωρίζει περισσότερα ας τα παραθέσει!

ΥΓ Προσωπικά και ακουστικά και παιχτικά που λέει και ο Αλέ προτιμώ τα 22 τάστα πάντως...

 
... Έχει να κάνει στο ότι π.χ. στα 21 και στα 24 τάστα ο bridge μαγνήτης είναι στην ίδια θέση ως προς τη γέφυρα (και κατά συνέπεια στο τέλος του μήκους της χορδής) ενώ ο neck μαγνήτης είναι σημαντικά πιο μακρυά απο τη γέφυρα στην περίπτωση των 21 τάστων απο την περίπτωση των 24 (σχεδόν 3cm)... 
Σεβαστη η αποψη σου , ειδικα λαμβανοντας υποψην οτι εχεις φτιαξει την δικη σου κιθαρα απο το μηδεν.

Εγω παντως παρατηρωντας και τη strat μου με 21 ταστα αλλα και τη yamahουλα μου με 22 , βλεπω οτι μεχρι το μαγνητη χωρανε 23 και κατι ταστα επομενως (στα ματια μου) δεν ειναι με τιποτα 3 εκατοστα.Τωρα αν λειτουργικως για καποιο λογο δεν μπορουν να στριμωχτουνε αυτα εκει περα , δεν ξερω!

 
Ritchie77 είπε:
...ο guitar master εχει αλλη γνωμη... http://www.ibanez.com/news?ceId=2786&cat=4 υστερα απο χρονια με 22 ταστα πηγε στα 24...
Με τόσα μηδενικά που είχε η επιταγή της Ibanez, ο guitar master θα έπαιζε και με κιθάρα με 3 ή 123 τάστα. Ανάλογα με το τί θέλει να πουλήσει το τμήμα μάρκετιγκ της καλής εταιρίας  ;D

 
govanmaniac είπε:
Αυτή η άποψη με την μετατόπιση του neck μαγνήτη σε κιθάρα με 24 τάστα και την αλλοίωση προς το χειρότερο του ήχου είναι και αυτή που ακούγεται περισσότερο. Πιθανότατα να είναι και σωστή. Πριν από λίγο καιρό πάντως, είχα διαβάσει σε κάποιο site (δεν θυμάμαι δυστυχώς πληροφορίες για να δώσω το link, οπότε σίγουρα χάνω σε εγκυρότητα.... ;) ;) ;)) την ακριβώς αντίθετη άποψη! Ο τύπος με αμέτρητα σχεδιαγράμματα με αρμονικές και ταστιέρες 22 και 24 τάστων αποδείκνυε ακριβώς το αντίθετο! Ότι δηλαδή στα 22 τάστα έχουμε λάθος τοπολογία στους μαγνήτες και μάλιστα υποστήριζε ότι επειδή οι μεγάλες εταιρείες είχαν παράδοση στα όργανα με 22 τάστα, δεν δέχονταν να το παραδεχτούν από εγωισμό...
Απ'οσο ξερω ο Ed Roman υποστηριζει κατι τετοιο, αλλα αυτος ειναι γωστος γραφικοαπατεωνας.

 
bassbill είπε:
Με τόσα μηδενικά που είχε η επιταγή της Ibanez, ο guitar master θα έπαιζε και με κιθάρα με 3 ή 123 τάστα. Ανάλογα με το τί θέλει να πουλήσει το τμήμα μάρκετιγκ της καλής εταιρίας  ;D
Χμ και εγώ νομίζω ότι αυτό γίνεται αλλά λίγο αντίστροφα.Με τη φήμη που έχουν αυτοί οι κιθαρίστες θρύλοι(Satriani, Vai, Malmsteen κλπ) μπορούν να παίζουν με ό,τι κιθάρα θέλουν, όπως την θέλουν, όταν την θέλουν.Με λίγα λόγια αν του τη βαρέσει και αύριο αρχίσει να παίζει με Gibson(εκεί να δεις χαμός, πρωτοσέλιδο στα περιοδικά ειδικού τύπου θα ήταν) δε νομίζεις ότι την ίδια επιταγή θα πάρει?Αυτό ισχύει λίγο πολύ για όλα τα ονόματα.Νομίζω ότι σε αυτό το επίπεδο αυτοί κάνουν ό,τι θέλουν τις εταιρίες και όχι το αντίστροφο...

 
Superfunk είπε:
Καταρχην ευτυχως που βγαινουν ακομα ΟΛΕΣ οι vintage ri Fender με 21 ταστα μια και τα 22 εκτος απο ΑΧΡΗΣΤΑ (σ.σ. δηλαδή τα 24 τι είναι?) χαλανε τις αρμονικες και δεν επιτρεπουν την ευκολη αφαιρεση του pickguard.
Ναι, είναι για ομορφιά ας πούμε... ::) Ο,τι νά ναι! ;D

 
The philosopher είπε:
Χμ και εγώ νομίζω ότι αυτό γίνεται αλλά λίγο αντίστροφα.Με τη φήμη που έχουν αυτοί οι κιθαρίστες θρύλοι(Satriani, Vai, Malmsteen κλπ) μπορούν να παίζουν με ό,τι κιθάρα θέλουν, όπως την θέλουν, όταν την θέλουν.Με λίγα λόγια αν του τη βαρέσει και αύριο αρχίσει να παίζει με Gibson(εκεί να δεις χαμός, πρωτοσέλιδο στα περιοδικά ειδικού τύπου θα ήταν) δε νομίζεις ότι την ίδια επιταγή θα πάρει?Αυτό ισχύει λίγο πολύ για όλα τα ονόματα.Νομίζω ότι σε αυτό το επίπεδο αυτοί κάνουν ό,τι θέλουν τις εταιρίες και όχι το αντίστροφο...
Νομίζεις δηλαδή οτι ξυπνάει ένα πρωί ο Σατριάνι και σηκώνει το τηλέφωνο και παίρνει το R & D τμήμα της Χ ή Ψ εταιρίας και λέει... Καλημέρα, σκέφτηκα οτι θα ήθελα να παίζω με μιά κιθαρίτσα με 22,7 τάστα, έτσι για να το δοκιμάσω, και στρώστε κάτω το κωλ@ρ@κι σας να μου την σχεδιάσετε, να την κατασκευάσετε, και μετά στείλτε την στο σπίτι μαζί με την επιταγή σας παρακαλώ  ;DΚαι ο Ιάπωνας μάνατζερ που λογοδοτεί σε διευθυντήριο και σε μετόχους εισηγμένης στο χρηματιστήριο του Τόκιο μαστιγώνει τους υφισταμένους του μέχρι ο μάστερ να πάρει την κιθάρα που είδε στον ύπνο του μαζί με την επιταγή...

Δέν λειτουργούν τα πράγματα ακριβώς έτσι στον κόσμο φίλε μου... Άν κάποιο απο τα ιερά τέρατα που προανέφερες δεί τέτοιο όνειρο, μιλάει με τον μάστερ luthier στην νιου γιόρκ και σε λίγες εβδομάδες έχει το όργανό του στο σπίτι, το ΠΛΗΡΩΝΕΙ και μάλιστα ΑΚΡΙΒΑ, γιατί σε αυτό το επίπεδο τα χρήματα ΔΕΝ είναι θέμα, και μάλιστα το πληρώνει με τα λεφτά της καλής εταιρίας που λέγαμε παραπάνω. Το οργανάκι του θα το παίξει στο στούντιο, και σε 1-2 κομμάτια στο λάιβ του, που εμείς θα στραβωνόμαστε να δούμε "με τί στην ευχή κιθάρα έπαιξε στο  τάδε κομμάτι", και μετά θα παίζει με το όργανο που γράφει στο συμβόλαιό του, για όσα κομμάτια γράφει το συμβόλαιό του σε όσα λάιβ σε ένα χρόνο γράφει το συμβόλαιό του. Η δέ απόφαση να πάρει αυτός την επιταγή και όχι κάποιος άλλος πάρθηκε ερήμην του εννοείται, μια μέρα που δέν το ήξερε, σε ένα συμβούλιο διευθυντών σε ένα γραφείο που δέν είχε πάει ίσως ποτέ. Και μετά κάποιος απο το τμήμα δημοσίων σχέσεων πήρε τον μάνατζέρ του τηλέφωνο και τα κονόνισαν μεταξύ τους.

Και έζησαν αυτοί καλά, και μασήσαμε εμείς καλύτερα  ;D

 
bassbill είπε:
Με τόσα μηδενικά που είχε η επιταγή της Ibanez, ο guitar master θα έπαιζε και με κιθάρα με 3 ή 123 τάστα. Ανάλογα με το τί θέλει να πουλήσει το τμήμα μάρκετιγκ της καλής εταιρίας  ;D
Ακριβως εδω ειναι η ουσια , μαρκετινκ, πουλαει στους μη γνωστες του αντικειμενου και απευθηνεται σε συγκεκριμενες ηλικιες.

Παιδια στηστε αυτι και δοκιμαστε πριν αγορασετε, η κιθαρα που θα σας κανει κλικ  θα ειναι και καλυτερη κιθαρα για εσας ειτε ακριβη η φθηνη. Ξεκολληστε απο κατεστημενα με Μαρκες - μοντελα και ποιος παιζει τι, κοιταξτε τις δικες σας αναγκες και τι πραγματικα ζητατε απο ενα οργανο. Αυτα εχω να πω μετα απο 35 χρονια συμβιωσης με το οργανο εχω δοκιμασει αρκετα και την εχω πατησει και εγω παλαιοτερα με το μαρκετινκ.

Αμην

 
The philosopher είπε:
Χμ και εγώ νομίζω ότι αυτό γίνεται αλλά λίγο αντίστροφα.Με τη φήμη που έχουν αυτοί οι κιθαρίστες θρύλοι(Satriani, Vai, Malmsteen κλπ) μπορούν να παίζουν με ό,τι κιθάρα θέλουν, όπως την θέλουν, όταν την θέλουν.Με λίγα λόγια αν του τη βαρέσει και αύριο αρχίσει να παίζει με Gibson(εκεί να δεις χαμός, πρωτοσέλιδο στα περιοδικά ειδικού τύπου θα ήταν) δε νομίζεις ότι την ίδια επιταγή θα πάρει?Αυτό ισχύει λίγο πολύ για όλα τα ονόματα.Νομίζω ότι σε αυτό το επίπεδο αυτοί κάνουν ό,τι θέλουν τις εταιρίες και όχι το αντίστροφο...
Ξεχνας οτι υπογραφουν και καποιο συμβολαιο συνεργασιας αρα δεν μπορουν ξαφνικα να εμφανιστουν με Gibson η κατι αλλο γιατι θα παει δικαστικως το πραγμα.....

 
Ok παιδιά εγώ αυτή την εντύπωση είχα που από ότι φαίνεται είναι λανθασμένη...

Αλλά νομίζω ότι είμαστε offtopic εδώ και κάμποσα posts

 
Ο κοσμος που θα αγορασει signature μοντελο θα το αγορασει γιατι παιζει με αυτο συγκεκριμενος κιθαριστας, δε νομιζω να τους πολυνοιαζει ποσα ταστα εχει. Σιγουρα η Ibanez δεν εχει αναγκη να βγαλει με το ζορι ενα ακομα μοντελο με 24 ταστα για να κανει τη διαφορα ;D. Εκτος αν το συμβολαιο του Satriani τον υποχρεωνει να γραφει συγκεκριμενα κομματια με bends στο 24ο ταστο για λογους marketing!

 
duckino είπε:
Εγω παντως παρατηρωντας και τη strat μου με 21 ταστα αλλα και τη yamahουλα μου με 22 , βλεπω οτι μεχρι το μαγνητη χωρανε 23 και κατι ταστα επομενως (στα ματια μου) δεν ειναι με τιποτα 3 εκατοστα.Τωρα αν λειτουργικως για καποιο λογο δεν μπορουν να στριμωχτουνε αυτα εκει περα , δεν ξερω!
Βασικά είχα στο μυαλό μου τα μοντέλα prs custom 22 και 24

είναι αρκετά φανερή η διαφορά στην απόσταση bridge και neck μαγνήτη

PRS_22.jpg

PRS_24.jpg

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top